Pneuri noi in Formula 1

Pirelli va aduce la Nurburgring pneuri spate cu carcasa de kevlar pentru ambele compozitii, pneuri care au fost testate in sesiunile de antrenamente libere de dinaintea etapei din Canada. Aceasta decizie vine dupa o serie de probleme aparute in Marele Premiu al Marii Britanii, probleme pe care Pirelli le-a depistat si care au fost cauzate de o serie de factori:  pneuri montate gresit, presiune scazuta in pneuri, unghiuri extreme de cadere si vibratoare inalte. Chiar daca pneurile Pirelli dezvoltate pentru sezonul 2013 sunt perfect sigure daca sunt folosite corect, compania italiana a decis sa aduca noile pneuri cu carcasa de kevlar in Germania pentru ca situatia sa fie mai usor de gestionat pentru echipe asa cum au declarat reprezentantii companiei. 

Paul Hembery

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport, spunea: „Surprinzator, circuitul de la Nurburgring este unul pe care nu avem prea multa experienta, deoarece aici nu s-a desfasurat decat o cursa de cand am revenit in Formula 1, dar suntem siguri ca am facut un compromis corect intre performanta si rezistenta nominalizand compozitiile soft si medium. Acestea sunt aceleasi compozitii pe care le-am nominalizat si in 2011, dar de atunci pneurile au devenit mai moi si mai rapide, deci putem sa ne asteptam la o cursa mai rapida cu o medie de trei opriri la boxe din partea majoritatii pilotilor. Nurburgring nu este un circuit foarte solicitant pentru pneuri, dar totusi exista cateva particularitati de care trebuie sa tii cont cand vine vorba de managementul pneurilor cum ar fi vibratoarele si sicanele. Ne asteptam la o diferenta de 0,8 – 1,0 secunde intre cele doua compozitii nominalizate, ceea ce lasa loc pentru numeroase strategii. Tinand cont de incidentele de la Silverstone, doar pentru aceasta cursa vom aduce noile pneuri cu carcasa de kevlar. Chiar daca pneurile Pirelli dezvoltate pentru sezonul 2013 sunt perfect sigure daca sunt folosite corect, am decis sa aducem noile pneuri cu carcasa de kevlar in Germania pentru ca situatia sa fie mai usor de gestionat pentru echipe. Incepand cu Marele Premiu al Ungariei vom aduce o gama complet noua de pneuri care combina caracteristicile celor din 2012 cu performantele celor din 2013.

 

Aflat chiar langa legendara bucla de nord – Nordschleife, versiunea moderna a circuitului Nurburgring este compusa din viraje de viteza medie si o sectiune foarte tehnica. Una dintre variabile este vremea ceea ce inseamna ca o selectie versatila a pneurilor este esentiala pentru a se potrivi unei game variate de temperaturi.

 Mercedes-Benz vintage F1

Sunt mai multe zone cu schimbari rapide de directie aici la Nurburgring. Asta inseamna o crestere a energiei laterale care actioneaza asupra pneurilor care se pot supra-incalzi. Acesta este motivul principal pentru degradarea pneurilor aici la Nurburgring, mai mult decat tractiunea si franarea pe viraje. Tinand cont ca in zona ploua frecvent, lipsa de aderenta, mai ales la inceputul weekendului, este ceva normal. Pe masura ce se depune cauciuc pe pista aderenta creste iar uzura scade.

 

Cu toate ca Pirelli va aduce un nou tip de pneu pentru aceasta etapa, pilotii au declarat la unison, joi, ca daca incidentele din Marele premiu al Marii Britanii se vor repeta ei se vor retrage imediat la boxe pentru a evita eventuale tragedii care pot aparea, atat pentru piloti si comisari de traseu, dar si pentru spectatori.