Publicitate

Dupa seria de raliuri din America de Sud de luna trecuta, emotiile din Intercontinental Rally Challenge revin in Europa, in Insulele Canare intre 29 aprilie si 1 mai, aceasta find a patra runda a sezonului 2010.

Avand 3 piloti la lupta pentru titlu, un al patrulea nume pe lista pretendentilor este foarte posibil, avand in vedere natura competitiva a pilotilor. Printre acestia se numara Guy Wilks, Bruno Magalhaes, cehul Jan Kopecký si spaniolul Alberto Hevia, care se vor lupta pentru prima victorie din sezonului 2010.

Cu toate ca raliul Insulelor Canare a fost timp de 33 de ani o etapa din campionatul spaniol de raliuri, anul aceasta este prima data cand evenimentul poarta semnatura IRC. Cu toate ca a fost adaugat tarziu pe calendarul sezonului 2010, raliul Insulelor Canare este vazut ca unul dintre cele mai bine organizate raliuri.

Aceasta etapa este foarte solicitanta pentru piloti, care se vor confrunta cu probe speciale pe trasee virajate de mare viteza. Suprafata de rulare pe care se vor disputa probele speciale este foarte abraziva, find constituita partial din lava vulcanica, fapt ce constituie un avantaj pentru pneurile masinilor, care isi vor pastra aderenta chiar si in conditii de ploaie.

Avand probe speciale atat pe urcare cat si pe coborare, pilotii vor trebui sa mentina o viteza optima in abordarea virajelor pentru a-si asigura un timp cat mai bun.

Raliul Insulelor Canare nu poate fi comparat cu o alta etapa de asfalt din Europa, datorita faptului ca mult mai putin pietris ajunge pe asfalt, iar aderenta este mai mare pe viraje decat in etapele uzuale de asfalt, aducand astfel un avantaj pilotilor.

Probele de vineri dimineata sunt localizate la vest de parcul de service din Las Palmas, capitala Insulelor Canare, iar testele de dupa-amiaza vor avea loc in partea sudica. Probele speciale de sambata vor folosi trasee asemanatoare ca cele de vineri.

Juho Hanninen ocupa la momentul actual prima pozitie in clasamentul general al pilotilor, dar a afirmat ca va fi destul de greu pentru acesta sa-si mentina pozitia in fruntea clasamentului.

Finlandezul, un specialist pe probele de macadam, a afirmat ca nu crede ca va avea forta necesara sa mentina pasul, pentru a obtine o victorie in Insulele Canare. Pilotul in varsta de 28 de ani s-a aratat destul de nemultumit de ratarea testelor din Cehia, datorita intreruperii zborurilor aviatice.

Spre deosebire de Hanninen, Guy Wilks, s-a bucurat de o pregatire intensiva in nordul Italiei, unde a avut un rezultat bun. Wilks ocupa pozitia secunda in clasamentul general si este increzator ca poate termina raliul in fata lui Hanninen .

Jan Kopecký a avut si el parte de teste reusite, dupa participarea la faimoasa cursa din Italia, 1000 Migilia.Cehul a castigat pana in prezent 2 etape la nivelul celor din IRC pe asfalt. Echipa Skoda Motorsport ii va pune la dispozitie o masina gata pregatita de asfalt, pentru a nu modifica Skoda Fabia S2000, pe care pilotul ceh a avut-o pe probele speciale de macadam din America de Sud.

Alberto Hevia a fost principalul adversar a lui Kopecký in Spania sezonul trecut, iar pilotul in varsta de 35 de ani probabil va face o alta cursa formidabila la debutul sau in sezonul 2010 din IRC la volanul unei Skoda Fabia S2000.

Kris Meeke a inregistrat al doilea abandon in Argentina, astfel incat pilotul echipei Peugeot UK va fi nevoit sa lupte la un loc pe podium. Meeke beneficiaza de sfaturile prietenului sau din WRC, Dani Sordo, care i-a oferit acestuia multe informatii despre probele speciale din Insulele Canare. Meeke va pilota Peugeot-ul 207 S2000 pe care l-a pilotat in raliul Monte Carlo, in timp ce coechipierul sau Thierry Neuville, care va lua parte la 6 etape in IRC, va pilota masina pilotata de Meeke in Brazilia si Argentina.

Bruno Magalhães spera sa aiba parte de o evolutie cat mai buna in Insulele Canare, dupa ce portughezul a afirmat ca va incerca sa lupte cu Peugeot-ul 207 pentru a tine pasul cu rivalii sai directi din IRC.

Pilotul echipei Stohl Racing, Daniel Oliveira se va bucura de prezenta copilotului sau Carlos de Barrio, care a castigat aceasta etapa in 1997 si 2002 alaturi de Jesus Puras. Pentru Oliveira, care piloteaza un Peugeot 207, este al doilea raliu ce-l va disputa pe asfalt.

Franz Wittmann, care nu a participat in America de Sud, va lua startul la a 4-a etapa din IRC, dupa ce a castigat raliul din Germania, Hessen Rallye Vogelsberg cu Peugeot-ul 207 S2000. Austriacul a impresionat in raliul Monte Carlo, dar o greseala in ultima seara a raliului a dus la abandonul acestuia.

Mai multe detalii despre raliul Insulelor Canare puteti gasi pe http://www.rallyislascanarias.com

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro