Jack Daniel’s Rally Team – victorii si sarbatoare la raliul Aradului

Raliul Aradului a adus echipei Jack Danie’s Rally Team rezultate exceptioanale. Campionul en titre Gergo Szabo a castigat raliul si se indreapta spre un nou titlu, Edwin Keleti si Victor Ponta, deja campioni, au ocupat locul 2 la grupa A si Catalin Berari si Mihai Sandu locul 2 la grupa K .

Mihai Leu: „ Am organizat pentru al doilea an un raliu la Arad si ma bucur ca a fost un succes. Si mai mult ma bucur ca echipa pe care o conduc este invingatoare la Arad si ca prin aceste rezultate am transmis mesajul nostru: Condu responsabil: nu bea la volan! atat aradenilor, cat si iubitorilor de raliu din Ungaria.

Avem 459 de puncte si suntem pe locul 1! Gergo Szabo a facut o cursa extraordinara. Victor si Edwin au sosit pe locul 2, Catalin Berari la fel, Viorel Ivan la Cupa Dacia, prin victoria sa, a contribuit la succesul echipei.”

Gergo Szabo: „Aradul este cadoul meu pentru ziua mea!”

Am castigat pentru a doua oara la Arad si ne bucuram foarte tare. Mai avem o etapa si speram la un nou titlu. Pentru mine bucuria este enorma. Am muncit mult si meritam din plin aceasta victorie. Cu 108 puncte, suntem primii in clasament, dar lupta nu va fi usoara. Evident, ne asteapta raliul Iasiului si ultima batalie. Victoria de la Arad a fost cadoul meu si a lui Levente pentru mine!

Gergo Szabo si Victor Ponta – sarbatoriti la raliul Aradului

Jack Daniel’s Rally Team a sarbatorit victoriile membrilor echipei, dar si zilele de nastere a 2 dintre ei: Gergo Szabo si Victor Ponta. Nascuti in aceeasi zi – 20 septembrie – cei doi au petrecut cu Jack si tort. Si pentru ca in septembrie se sarbatoreste in fiecare an ziua lui Jack Daniel, in acest an, la Arad au fost practic 3 sarbatoriti:  Jack, Gergo si Victor!

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt sustinuti in sezonul 2010 de catre Jack Daniel’s, Renault Romania, Pirelli Romania, Colgate-Palmolive (Romania) prin Mennen Speed Stick, autovit.ro, Rin Grand Hotel si vopselele auto Ixell.

Jack Daniel’s Rally Team, aduce mesajul sau de responsanbilitate cu urmatoarele echipaje: Edwin Keleti si Victor Ponta pe Renault Clio R3 Maxi Evo, Catalin Berari, copilot Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 10,  Gergo Szabo si Levente Csegzy pe Mitsubishi Lancer EVO 9 si Titi Aur si Karoly Borbely, tot pe Mitsubishi Lancer EVO 9. Lor li se alatura si Viorel Ivan si Gheorghe Dumitru la Cupa Dacia.

Credite Foto: rallyphoto.ro

Victoria: cel mai dorit cadou la Arad. Gergo Szabo – Levente Csegzy câștigă Raliul Aradului

Gergo Szabo – Levente Csegzy câștigă pentru a doua oară Raliul Aradului, astfel cei doi acumulează 25 de puncte și ajung pe primul loc în clasamentul general. Cu două noi probe speciale Raliul Aradului a fost de bun augur pentru Gergo și Levi, aceștia acumulând până în acest moment un total de 108 puncte.

Cei doi aveau să înceapă ziua probelor speciale într-un ritm rezervat iar după un duel al secundelor cu Csaba Spitzmuller, au forțat la maximum și, după penultima buclă, a trecut pe primul loc, cu aproape 18 secunde in fața lui Spitzi.

Gergo Szabo s-a arătat mulțumit de noile probe iar aniversarea zilei sale de naștere a fost răsplătită cu cel mai dorti cadou de la Arad: victoria acestei etape.

Făcând un rezumat al etapei de la Arad, sunt de părere că decizia introducerii noilor probe a fost inspirată, au fost probe de calitate pe care le-aș caracteriza ca fiind asemăntoare cu cele din Finlada, cu săritori și paliere de viteză. Oricum, cred că am reușit să ne găsim ritmul optim cu care să parcurgem probele speciale și mărturisesc că de regulă nu am emoții înaintea curselor, dar de data aceasta tensiunea a fost mult mai mare, pentru a câștiga campionatul aveam nevoie de această victorie. Îmi pare rău pentru abandonul lui Marișca, nu au avut noroc au fost trădați de problemele tehnice, însă la Iași se poate întâmpla orice. Avem speranța că vom putea bate iar dacă nu, țintim spre un loc pe podiuma declarat Szabo .

Mai în glumă mai în serios pilotul maghiar a amintit faptul că Csaba Spitzmuller este aici pentru a fi învingător și nu învins, deci nici nu se poate pune problema ca acesta să concureze în favoarea lui Gergo

Csegzy Levente ocupantul scaunului de navigator, dedica bineînțeles Victoria coechipierului său:

Evident, dedic această victorie lui Gergo, care și-a sărbătorit ziua de naștere, ne-am dorit foarte mult să câștigăm la Arad în primul rând pentru el, întradevăr am încercat să fac din punctul meu de vedere tot ce este omenește posibil pentru a termina pe prima poziție acest raliu. Au fost momente dificile mai ales pe prima buclă de după masă, într-adevăr s-a mers pe unele locuri mult prea tare ținând cont de terasament și de aderența pe care am avut-o, până la urmă am reușit să terminăm așa cum ne-am dorit. Am avut și mici probleme tehnice pe probele noi, dar care nu ne-au influențat însă parcursul.

Raliul Aradului reprezintă penultima etapă a sezonului competițional, iar lupta pentru poziția supremă în ierarhia națională se va da la Iași.

Gergo Szabo și Csegzy Levente sunt susținuți în Campionatul Național de Raliuri al României de: Jack Daniel’s,  Boccardo Entreprise, Iony Piese Auto Sibiu, Wayteq, B.box, Cosmote, Nike, Julius Meinl, Hotel Târnava.


Cătălin NUNU

foto: Balazs Attila / rallyfoto.ro

Numarul 6 al revistei Dirt Bike Zone este unul special racing!

Numarul sase al revistei Dirt Bike Zone este unul special “racing”!

Nu mai putin de opt competitii off-road, de la enduro la rally raid, si au facut loc in paginile editiei pe luna septembrie a revistei Dirt Bike Zone. Intrucat, in ciuda crizei, motociclismul romanesc a avut parte de o vara fierbinte, redactorii primei reviste moto online din Romania, dedicata exclusiv scenei off-road, au avut mult de lucru si au hotarat sa nu faca nici un compromis, scriind aproape din scoarta in scoarta despre competitii, la care au si participat, pentru a va putea rasfata cu articole bine impregnate de atmosfera curselor.

Cover story-ul lunii septembrie este dedicat primei editii a Drachones Rally Raid, o aventura de peste 2.700 de kilometri care a traversat intreaga Romanie si la care Marc Sandu, redactorul sef al revistei Dirt Bike Zone a reusit sa se claseze pe locul trei. In aceasta vara, Dragos Lala Zudor a fost omul de teren al Dirt Bike Zone, poate singurul jurnalist prezent la datorie pe toata durata Castrol Extreme Adventure 2010, competitie despre care puteti citi un amplu reportaj.

In numarul sase al Dirt Bike Zone, Dragos va povesteste despre primul concurs de hill-climb din Europa de Est, organizat la Sibiu, de clubul Crazy Bike, despre International Enduro Festival Transylvania, pus la cale de Patrick Moto in peisajul de basm al muntilor Gurghiu, dar si despre etapa cu numarul trei a Campionatului National de Enduro, desfasurata la Lupeni. Dirt Bike Zone nu a ratat nici etapa de la Lazarea, gratie reportajului semnat de Cosmin Voicu si nici editia “marina” a Moto X Country, desfasurata la Limanu Vama Veche.

Marc Sandu va informeaza despre cum poti sa participi la o etapa din Campionatul National de Supermoto cu un KTM 690 Supermoto R, cu modificari minime si ce trebuie facut pentru a supravietui pe pista, intr-un feature dedicat competitiei de supermoto desfasurate pe circuitul de la AMCKart Tunari.

Noutatile nu se opresc aici, revista Dirt Bike Zone poate fi citita de acum pe un nou suport flash, mult mai elegant si cu o sumedenie de functionalitati (print, statistici, download PDF). Intreaga arhiva a revistei Dirt Bike Zone poate fi acum citita pe acest suport.

Numarul sase al revistei Dirt Bike Zone poate fi achizitionat in varianta tiparita pentru suma de 25 RON plus taxe postale, prin comanda pe adresa [email protected].

Marc Sandu

International Enduro Festival Transylvania este una din cele opt competitii off-road prezentate in acest numar al revistei, unde a participat si Tiberiu Popescu membru al echipei Motorsportnews. O galerie ampla de la acest eveniment aici.   

Bogdan Nastase/Alex Popidan: Ne bucuram ca nu am lovit nici un spectator

Raliul Aradului 2010, penultima etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop, a inceput pentru echipajul 93, Bogdan Nastase/Alex Popidan, cu speranta la o noua victorie in cadrul Cupei Dacia si implicit in cadrul “Trofeului Klar Macadam”, trofeu oferit echipajului care aduna cele mai multe puncte in ultimele 4 etape ale sezonului. Desi au incheiat superspeciala programata in prima zi a raliului cu al patrulea timp, cei doi au pornit in ziua secunda increzatori in fortele proprii. S-au vazut insa nevoiti sa puna capat evolutiei lor pe a treia proba speciala, cand, dupa o spectaculoasa saritura, au avut parte si de o spectaculoasa iesire in decor, soldata, din fericire, doar cu avarierea masinii.

Bogdan Nastase:Am inceput bine raliul, probele mi-au placut foarte mult si imi pare rau ca nu am reusit sa le parcurgem pe toate in regim de cursa. Am pornit hotarati sa ne impunem la Cupa Dacia, dar norocul nu a fost de partea noastra la Arad. Pe proba cu numarul 2, Lipova 1, l-am lovit pe Eugen Badina, care era in sant. Am ajuns cu bine la finalul probei, eram pe 3 la Cupa. Urmatoarea speciala am inceput-o in forta, insa raliul s-a terminat pentru noi dupa saritoare, cand, dupa aterizare, am lovit o borna si ne-am rostogolit de 5 ori.

Alex Popidan:A fost un raliu scurt pentru echipajul 93, dar frumos. Probele foarte frumoase, insa aderenta s-a schimbat foarte mult dupa ploaie, mai ales in zona de padure a specialei cu numarul 2. Pacat ca superspeciala nu s-a tinut pe zi, poate asa erau si mai multi spectator. Cat despre abandonul nostru tot ce pot sa zic e ca ma bucur enorm ca nu am lovit pe nimeni.

Echipajul 93 multumeste sponsorilor Placari Faine, Hago, Migua, Kerakoll, Pensiunea Gallery, mecanicilor, echipajelor 445 (Alex Mirea/Dragos Despinoiu) si 469 (Sebastian Barbu/Razvan Hulea), lui Viorel Ivan, lui Bogdan Stanoiev, lui Spartacus Popa, tuturor prietenilor, dar si spectatorilor prezenti la locul accidentului de pe PS 3 pentru incurajari.

Bogdan si Alex nu se dau batuti si vor incerca sa se prezinte la startul Raliului Iasului, ultima etapa a CNRD 2010 ce se va desfasura in perioada 7-9 octombrie.

PR Raluca Magdas

Media Board

Foto: Cipi Vanga/rallymax.ro

Cel mai mare premiu din sportul moto din Romania, in standby la Busteni

Pe 25 septembrie, în cadrul ultimei etape a festivalului Moto X Country, care se va desfăşura la Buşteni, pe Valea Cerbului, va fi decernat cel mai mare premiu pus vreodată în joc la o competiţie de motociclism din România. Organizatorul, clubul bucureştean Adventure Ride, susţinut de Federaţia Română de Motociclism şi de Patrick Moto, infirmă teoria potrivit căreia în sportul românesc cu motor nu există un cadru profesional.

Este vorba despre un contract de pilot Gas Gas pentru sezonul 2011, oferit de Patrick Moto, importatorul acestor motociclete în România. Fericitul câştigător va concura  în campionatele de enduro ale României şi Europei la Est pe o motocicletă Gas Gas, care va fi întreţinută şi transportată gratuit la curse de Patrick Moto, beneficiind şi de asistenţă tehnică “din partea casei” pe durata competiţiilor. Pilotul nu va avea grija cauciucurilor, care sunt oferite gratuit de Patrick Moto şi nici a echipamentului, deoarece va primi unul nou şi complet, personalizat de către producătorul francez First Racing. Totuşi, cel mai nou pilot Patrick Moto va trebui să se antreneze în mod obligatoriu, având doar de învăţat de la actualii piloţi sponsorizaţi de Patrick Moto, Ervin Kovacs, Tudorel  Cristea şi Sorina Sandu, primii români care au alergat în Campionatul European de Enduro.

Cele două etape de cupă Moto X Country, desfăşurate la Ciolpani (29-30 mai) şi Vama Veche – Limanu (13-15 august) au fost câştigate de Bogdan Buţiu, care a acumulat 60 de puncte din tot atâtea posibile. Sibianul de numai 15 ani alergă pentru clubul AMC Sibiu şi este un real talent, având şansa unei cariere profesioniste în enduro, un sport cu totul aparte, care îmbină tehnica,  anduranţa şi curajul. El este urmat în clasamentul general de târgumureşeanul Arpad Maxim (Auto Moto Iseco Târgu Mureş), care a acumulat până acum 47 de puncte şi de Bogdan Ghiocel (Adventure Ride Bucureşti), cu 39 de puncte.

CONCEPT CAR CITROËN LACOSTE : PENTRU SPONTANEITATE, RELAXARE, RAFINAMENT

Doua marci, CITROËN si LACOSTE, un scop comun : de a cultiva curajul, creativitatea si optimismul. In aceasta comunitate de valori s-a nascut conceptul CITROËN LACOSTE. Emblema unui mod de a gandi, a unui stil de viata si chiar a unei posturi, acest concept trimite cu gandul la universul vacantelor si al placerilor. Conceptul reprezinta o abordare simplificata a automobilului, pornind de la principiile de baza, fara a omite insa un anumit grad de  rafinament pentru a oferi posesorului sentimetul de prospetime irezistibila si existenta fara griji.

Intrinsec CITROËN si tipic LACOSTE totodata, conceptul este pozitionat la intersectia universului auto, al modei si al sportului. La bordul conceptului, tehnologia se inscrie intr-un registru ludic care subliniaza acest paradox intre  maiestria conceptiei si lejeritatea abordarii.

Cu o prestanta impresionanta, emanand pofta de viata, inovator prin tehnologia incorporata, conceptul CITROËN LACOSTE transforma calatoria intr-o experienta inedita, o aventura senzoriala inegalabila pentru toti pasagerii sai.
Decontractat si totodata sofisticat, conceptul CITROËN LACOSTE este vehiculul viitorului, care alimenteaza demersul CITROËN de a se concentra pe esential pentru a crea modele inedite, accesibile, de calitate, dar care sa produca totusi emotie, in special prin stilul deosebit.

SENZATII AMPLIFICATE

Conceptul CITROËN LACOSTE afirma si demonstreaza ca exista si alte tipuri de vehicule in afara celor compacte. Sobru, dar sic, elegant si relaxat, acest vehicul dezvaluie la prima vedere o morfologie sportiva : o silueta inaltata, aripi pronuntate si texturate, o falsa portiera minuscula, rotile amplasate in cele patru colturi si jantele tip minge de golf. Silueta foarte deschisa capteaza atentia in primul rand. Aceasta promite sa favorizeze senzatiile la condus mentinand in acelasi timp ca linie principala inventivitatea si eleganta.

Astfel, datorita unor decupaje consistente la nivelul portierelor din fata si absentei plafonului rigid, pasagerii se afla in contact direct cu mediul inconjurator. Calatoriile la bordul acestui concept trezesc simturile, si fara a fi captivi intr-o bula protectoare care sa-i izoleze de lumea exterioara, pasagerii se transpun intr-o realitate in care senzatiile sunt  amplificate. Si cum toate acestea nu ar fi suficiente, conceptul ofera si posibilitatea de a reduce parbrizul, pana la disparitia completa a acestuia, in aceasta configuratie parbrizul se contopeste cu liniile capotei.

Acest concept nu beneficiaza de un motor puternic, nu prin viteza creeaza senzatii si trairi deosebite pasagerilor Conceptul CITROËN LACOSTE a optat pentru un motor pe benzina in 3 cilindri adecvat pentru a propulsa un vehicul cu asemenea dimensiuni si greutate. Flexibila, economica si ecologica, aceasta motorizare al carei timbru lejer participa la crearea unei atmosfere placute este raspunsul perfect la logica conceptului CITROËN LACOSTE.

Conceptul este respectuos fata de mediul inconjurator datorita motorizarii insa si prin alegerea designului. Acest model este echipat cu pneuri de mari dimensiuni, dar cu toate acestea pare ca se contopeste cu natura. Aceasta impresie este concretizata prin grafismul subtil in unduiri usoare al rotilor conceptului. Aceasta abordare sugereaza ca soferul conceptului CITROËN LACOSTE se joaca cu elementele. Datorita lui, fiecare calatorie are un alt sens si capata caracterul unei noi experiente. Lumea este perceputa astfel ca fiind mai frumoasa.

EXISTENTA ABORDATA CU SPONTANEITATE

Pe langa o abordare luminoasa si vesela, conceptul CITROËN LACOSTE dezvaluie un volum muscular si puternic. Compact si robust totodata (lungime – 3,45 m, latime – 1,80m, inaltime – 1,52 m si ampatament – 2,30 m), acest model confirma aptitudinile design-ului CITROËN. Personalitatea conceptului decurge din puritatea acestuia, iar drept  dovada sta caroseria de un alb perlat, incadratade zone albastru inchis cu forme grafice sau taiate care subliniaza volumele conceptului. Accesul la bord este extrem de facil deoarece usile au fost inlocuite de decupaje largi, in perfecta armonie cu stilul caroseriei. Accesul la locurile din spate este la fel de usor, pasagerii sarind pur si simplu pe bancheta. Pentru transportul bagajelor sau echipementelor sportive, aceasta bancheta culiseaza in portbagaj.

Conceptul este insotit de articole sportive concepute special: racheta de tenis, echipament de golf, skiuri, placa de surf, bicicleta… care vor permite utilizatorilor sa-si aleaga tematica sfarsitului de saptamana. Aflat la intersectia lumii auto, a modei si a sportului, conceptul CITROËN dezvaluie trasaturi apartinand celor trei universuri. Astfel, interiorul vehiculului include numeroase spatii de compartimentare pentru a facilita confortul la bord. Discrete, acestea sunt ascunse sub extremitatile plansei de bord si in cele doua scaune. Scaunele sunt imbracate intr-un material alb care aminteste de tricourile polo, simbolul brandului LACOSTE. Bazandu-se pe aceeasi tema, centurile de siguranta se cupleaza in forma decolteului unui tricou polo. Scaunele sunt scoperite cu un bumbac mai rezistent, in forma de franghie, detaliu preluat de la aceeasi marca.

Ca in cazul unei garderobe care se compune din mai multe tipuri de materiale, de accesorii si de tesaturi, conceptul CITROËN LACOSTE se joaca cu o gama de culori si materiale. Simplitatea si eleganta privilegiaza nuantele traditionale precum albul si albastrul inchis. Habitaclul este punctat prin accente in culori luminoase – aproape fluorescente – in primul rand pe manerele usilor dintr-un un material 3 cauciucat moale si placut la atingere care aminteste de mingile de tenis, precum si pe diferitele spatii de depozitare.

Luminos si vesel, conceptul CITROËN LACOSTE ofera toate senzatiile unui obiect familiar. Unele detalii fac referire la universul sportiv a brandului Lacoste. In mai multe zone ale caroseriei, pe capota in special, regasim anumite grafisme in relief cu un aspect patrat ce par copiate de pe fileul de tenis. Bara de protectie care urca dinspre baza caroseriei, in fata cat si in spate, te duce cu gandul la amprenta lasata de un pantof sport pe zgura. Aceste grafisme sunt de asemenea vizibile si la nivelul jantelor conceptului, evocand de aceasta data trasaturile unei mingi de golf.

TEHNOLOGIE CREATIVA SI MAGICA

Tehnologia de la bordul conceptului CITROËN LACOSTE are de asemenea un caracter vesel subliniand paradoxul aparent intre maiestria designului si lejeritatea tonurilor. Conceptul nu are un plafon fix. In locul acestuia regasim o structura in forma de « T » care se extinde catre portbagaj ca o ‚coloana vertebrala’. Indeplinind mai multe functii, aceasta structura este foarte utila pentru accesul la bord si propune un sistem ingenios de adapost pentru pasageri.
O capota autogonflabila se desfasoare de-alungul acestei structuri pentru a forma un plafon moale. Colorat in galben ca si manerele conceptului, acest plafon garanteaza un habitaclu invadat de lumina chiar si atunci cand ploua.  Invizibil la prima vedere, acest sistem devine un spectacol surprinzator atunci cand este implementat. Prin alegerea acestei capote gonflabile in locul unei structuri conventionale, conceptul CITROËN LACOSTE ramane fidel naturii sale simple si vesela.

In acelasi registru, plansa de bord devine ecranul de afisaj al vehiculului. Ea serveste ca support pentru informatiile de condus cum ar fi viteza sau indicatiile directionale. Mesajele apar sub forma unor pictograme cu pixeli supradimensionati. Sursa de inspiratie o constituie consolele jocurilor video, iar sub aparenta naivitate si simplitate, regasim tehnologii moderne aplicate. Asociat postului de condus, volanul cu doua ramuri al conceptului CITROËN LACOSTE impresioneaza cu un design minimalist, simplitate si amplitudine. Cand pasagerii sa instaleaza la bord,  volanul poate fi mutat din pozitia sa normala in partea superioara a tabloului de bord, oferind o modalitatea  ingenioasa de a optimiza accesul pe locurile din fata.

Chiar si farurile fata si stopurile sunt discrete, pana la punctul de a fi aproape invizibile. Ascunse in culoarea albastru inchis a caroseriei, acestea devin evidente doar atunci cand sunt iluminate. Pe langa o simplitate vizuala aparenta,  aceasta alegere de design ofera o priveliste unica si aproape magica.

Laura Antonov – Citroen Romania

O victorie asteptata de la inceputul sezonului

Echipajul Napoca Rally Academy, Vlad Cosma/ Florin Dorca, a pasit pe prima treapta a podiumului grupei A la finalul Raliului Aradului, a saptea etapa a Campionatului National de Raliuri. Dupa ce a obtinut al doilea timp al grupei in super-speciala de vineri seara, Vlad incepe in forta ziua de sambata cu un time-stretch pe prima proba a zilei, pierde apoi cateva secunde pe urmatoarele doua speciale, dar finalul buclei il gaseste in postura de lider, chiar daca, initial, pilotul clujean nu se astepta sa se impuna pe probele de viteza din prima parte a zilei. Pe a doua trecere, Vlad pierde ceva timp pe fiecare dintre cele trei speciale, dar nu suficient pentru a-l indeparta de la conducerea grupei A. Urmau cele patru probe tehnice pe care Vlad isi stabilise sa atace, dar, cu probleme la masina, reuseste acest lucru doar pe ultima bucla, dupa parcul de service. Astfel, tanarul pilot al Napoca Rally Academy castiga ultimele doua speciale si reuseste sa-si adjudece prima victorie la grupa A din cariera.

Suntem foarte fericiti, este o victorie pe care o asteptam de la inceputul sezonului! Pe primele sase probe de astazi targetul nostru era sa nu luam bataie foarte tare.  Am reusit mai mult de atat, dupa ce le-am parcurs eram  in fata cu cateva secunde, chiar daca pe a doua bucla am mers cu grija, dupa ce mecanicii au descoperit in parcul de service un furtun perforat, pe care, in criza de timp, l-au peticit. Am mers apoi alte patru probe cu probleme electrice, masina intrerupea la 6000 de ture, desi motorul Citroenului C2R2 Max “urca” in mod normal pana la 8500 de ture. Baietii de la Transilvania MotorSport au rezolvat si aceasta problema si, pe ultimele doua probe, am dat atacul final si am reusit sa ne impunem. E o victorie foarte importanta pentru noi, suntem foarte bucurosi, exulta Vlad dupa baia de sampanie oferita de mecanici in ultimul parc de service.

Inaintea ultimei etape a Campionatului National de Raliuri, Raliul Iasiului, Vlad Cosma si Florin Dorca ocupa locul secund in ierarhia grupei A, cu 98 de puncte. Clasamentul este condus de Edwin Keleti si Victor Ponta, care au acumulat pana acum 158 de puncte iar pe ultima treapta a podiumului, cu 81 de puncte, se afla un alt echipaj al Napoca Rally Academy: Danny Ungur/Toni Avram.

Berti Panaiot

Credit foto: Catalin Stoia/SIMCAT

Gergo Szabo castiga din nou Raliul Aradului

  • Szabo a castigat la Arad si a trecut pe primul loc in clasamentul general
  • 29 de echipaje, din cele 48 inscrise la start, au terminat Raliul Aradului
  • Urmeaza pregatirile pentru etapa comuna cu Ungaria din 2011


Gergo Szabo a castigat pentru a doua oara consecutiv Raliul Aradului si, cu cele 25 de puncte obtinute, a trecut pe primul loc in clasamentul general. Podiumul a fost completat de Csaba Spitzmuller si Valentin Porcisteanu.

Gergo Szabo, pilotul echipei Jack Daniels Rally Team, si-a sarbatorit ziua de nastere cu o victorie in Raliul Aradului, etapa a 7-a din Campionatul National de Raliuri. Profitand si de abandonul lui Bogdan Marisca, Szabo a trecut pe prima pozitie in clasamentul general cu un total de 108 puncte, cu 16 mai multe decat Vali Porcisteanu, care l-a depasit si el pe Marisca urcand pe pozitia a doua. Porcisteanu a terminat pe locul trei, in spatele lui Spitzmuller Csaba, si ramane in lupta pentru titlu.

Csaba Spitzmuller a dominat prima parte a zilei secunde si dupa primele 6 probe speciale, cele incluse pentru prima oara in acest raliu, se afla pe prima pozitie in clasamentul provizoriu al raliului. Gergo Szabo a atacat pe ultimele patru probe, cele pe care le cunostea de anul trecut, si a reusit sa treaca de compatriotul sau in clasamentul raliului.

Bogdan Marisca, liderul clasamentului general inaintea Raliului Aradului, a fost nevoit sa abandoneze inaintea specialei a noua si a retrogradat astfel doua locuri in ierarhia nationala. In total, au ajuns la sosire 29 de echipaje din cele 48 care au luat startul in Raliul Aradului.

Am fortat si am castigata spus Szabo, care a desfacut la final sampania invingatorului, chiar de ziua lui. „Dupa titlul castigat aici anul trecut, lucrurile au mers foarte bine si anul acesta. Este o victorie foarte importanta pentru mine. Etapa de la Arad este una cu norc pentru mine, iar la Iasi voi merge acum in ritmul meu incercand sa castig cel de-al doilea titlu consecutiv”, a completat acesta.

Vlad Cosma a castigat pentru prima oara in cariera o cursa la grupa A, Elisei Groza s-a impus la grupa K, Dorin Banciu a triumfat  la grupa H, iar Viorel Ivan a fost primul la Cupa Dacia. In clasamentul pilotilor maghiar Tibor Vavika a fost cel mai rapid, podiumul fiind completat de Norbert Bereczki si Daniel Fischer.

Succesul etapei de la Arad a fost confirmat de numarul mai mare de spectatori in comparatie cu editia din 2009, de numarul mai mare de kilometri de proba speciala, de implicarea autoritatilor locale, dar si de numarul mare de piloti maghiar prezenti la start. „As vrea sa multumesc tuturor autoritatilor locale, in speciala Primarului Municipiului Arad, domnul Gheorghe Falca, pentru sustinerea din acest an. Acesta este doar inceputul. Pilotii din Ungaria au fost incantati de ceea ce au vazut la Arad si am inceput deja discutiile pentru ca anul viitor Raliul Aradului sa figureze ca etapa comuna in campionatele din Romania si Ungaria. Nu va fi deloc usor, dar sunt sigur ca pana la urma vom reusi acest lucru”, a spus Mihai Leu, organizatorul Raliului Aradului 2010.

Berti Panaiot

AU FOST SI WEEKEND-URI MAI BUNE

  • Marisca abandoneaza in Raliul Aradului
  • Tempesta a terminat pe patru

Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, nu a terminat Raliul Aradului din cauza unor probleme electrice la masina. Acesta este al doilea abandon tehnic consecutiv de care are parte Bogdan Marisca, dupa cel de la Brasov. In aceste conditii sansele la titlu s-au diminuat considerabil pentru  pilotul clujean . Nu stiu exact ce s-a intamplat, se pare ca s-a rupt suportul de la baterie, aceasta se misca necontrolat si intrerupea limentarea cu curent. Am terminat proba asa, dar, in cele din urma ceva s-a intamplat si la motor din cauza acelor socuri la alimentare si, pe etapa dintre PS 8 si PS 9, am fost nevoiti sa ne oprim. Ne-ar fi placut sa mergem la Iasi cu sanse pentru titlu, dar acum acestea sunt foarte mici, a spus Bogdan cu amaraciune. In acest moment Marisca se afla pe locul trei in clasamentul general Campionatului National de Raliuri, cu 89 de pucte, fiind insa devansat de Gergo Szabo, care a acumulat 108 puncte si de Valentin Porcisteanu, 92 de puncte.

Pentru Tempesta si Dorin Pulpea, penultima etapa a Campionatului National de Raliuri a insemnat primul raliu terminat in ultimele cinci runde ale competitiei interne. Locul patru obtinut la Arad, nu este insa in masura sa-i multumeasca. Locul patru, evident, nu este ceea ce ne-am dorit. Sambata dimineata am pierdut prea mult timp pe prima bucla si nu am mai putut recupera. In partea a doua a zilei am mers mai bine, chiar daca pe ultima bucla am incercat niste setari care nu s-au dovedit a fi foarte inspirate. Dupa patru sute de kilometri pe asfalt alunecos am avut nevoie de o mica perioada de adaptare la macadam si, la ritmul in care se merge acum in campionat, orice moment de ezitare in seamna cel putin 10 secunde pierdute. Urmeaza Raliul Iasiului, unde vrem sa terminam onorabil campionatul intern si il vom folosi si ca ultim shake-down pentru Rusia, caci trebuie sa castigam din nou Cupa Europei de Est, a declarat Tempesta la finalul Raliului Aradului.

Dupa Raliul Iasiului (8-10 octombrie), Tempesta si Dorin Pulpea vor participa, in perioada 16-17 octombrie, la Novorossyisk Rally of Russia, a cincea etapa in FIA European Rally Cup (East),  etapa in urma careia echipajul Napoca Rally Academy spera sa aduca, la fel ca in 2010, trofeul european la Cluj.

Berti Panaiot

Credit foto: ralllyphoto.ro; Catalin Stoia/SIMCAT

Dan Gîrtofan, doar locul 5 la Raliul Aradului

„Titlul s-a dus, dar ne batem pentru podium”

Echipajul brașovean Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu a terminat pe locul 5 Raliul Aradului, etapa a 7-a a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2010. Rezultatul de la Arad face ca „Giri” și Miță să rateze orice șansă de a mai lupta pentru titlul suprem, dar le oferă încă o oportunitate de a termina pe podiumul clasamentului din 2010.

Din păcate titlul s-a dus, însă ne mai păstrăm șansele la podium. N-am reușit să merg în ritmul pe care mi l-aș fi dorit. S-a schimbat vremea, a plouat, s-au făcut noroaie și de aceea am avut o prudență mai mare. În plus, a venit și o greșeală pe superspeciala de vineri, unde am pierdut aproape 12 secunde din cauză că ne-am răsucit. Trebuie să spun că a fost o superspecială care nu ne-a plăcut deloc, nici mie, nici mai multor colegi. A fost beznă totală, nu s-a respectat traseul, s-au mutat cauciucurile de la ceilalți concurenți, s-au făcut trase pe care le descopereai în timp ce făceai tura, nicidecum nu semănau cu cele de la recunoaștere. Cum am mai spus, totul a fost în beznă, n-am văzut nici noi, nici spectatorii nimic. Păcat. În ceea ce privește a doua zi, am fost mai prudenți, am avut și două momente un pic mai delicate, la viteză mare, care ne-au dat așa un pic de „teamă”. Nu am ieșit în decor, dar la 170 de km la oră să treci de-a latul spre râul Mureș nu cred că este o senzație prea plăcută. PS 3, proba care seamnă cu cele din Finlanda, a fost una foarte frumoasă, dar, din păcate, acolo au avut loc cele mai multe accidente, răsturnări. După amiază, pe specialele lungi, am început să-mi intru în ritm, dar deja ecartul era prea mare pentru a mai putea face ceva. Au mers foarte tare Gergo, Spitzi, chiar și Vali și Bogdan, iar noi, din nefericire, n-am reușit să ținem pasul cu ei”, a povestit „Giri” aventura arădeană.

Dan Gîrtofan a apreciat că nu vrea să mai dea pronosticuri pentru ultima etapă, Raliul Iașiului, cea care va decide ierarhia finală a sezonului 2010. „Am rămas pe locul 4, dar s-a apropiat Spitzmuller foarte tare de noi și am pierdut un pic contactul cu Vali, care este pe 2. S-au bulversat cât de cât lucrurile în lupta pentru podium, dar urmează să vedem ce putem face la Iași. Nu mai vreau să dau pronosticuri și să mai zic nimic pentru că, după cum se vede, îți dorești una și iese alta. E un sport foarte schimbător și trebuie să mai și noroc. Cu alte cuvinte și norocul face parte din echipaj”, a spus Gîrtofan, care a adăugat apoi: „Nu vreau să fac calcule. N-am făcut-o nici la Arad și nu vreau să o fac nici la ultima etapă. Va fi cum va vrea Dumnezeu! Vreau doar să ne pregătim bine și să dăm ce putem la Iași. Asta ne-a mai rămas. Nu dezarmăm însă, suntem niște luptători”.

Raliul Aradului a fost câștigat de Gergo Szabo, care a fost urmat pe podium de Csaba Spitzmuller și de Valentin Porcișteanu. Ultima etapă a CNR Dunlop 2010 va fi Raliul Iașiului, programat între 8 și 10 octombrie.

Echipajul Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu dorește să mulțumească partenerilor Alexandrion Grup România, BKP, Mobil 1 prin Lubexpert, Complexul Valea cu Flori, Aro Palace, Auto Kino Brașov – dealer Subaru și www.giri-rs.ro pentru sprijinul necondiționat acordat.

Bogdan Popescu

foto: Cătălin Stoia simcat.ro

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor