A inceput Raliul Aradului!

  • Gergo Szabo, cel mai rapid in shakedown
  • Start festiv in fata Primariei Municipiului Arad
  • Super speciala pe circuitul de karting

Raliul Aradului a inceput oficial, joi seara, cu startul festiv din fata Primariei Municipiului Arad. 48 de echipaje, dintre care 12 din Ungaria se vor lupta, incepand de astazi, pe cele 11 probe speciale cu o lungime totala de 115,8 km.

Gergo Szabo, castigatorul Raliului Aradului in 2009 si campionul en-titre, a fost cel mai rapid in shakedown-ul de dinaintea etapei a 7-a din Campionatul National. Pilotul maghiar a parcurs speciala lunga de 5 kilometri cu timpul de 3:06,5. „Va fi o lupta interesanta aici la Arad si imi doresc sa castig asa cum s-a intamplat si anul trecut. O victorie aici este foarte importanta in lupta pentru titlul de campion”, a spus Gergo Szabo, pilotul echipei Jack Daniels.

Dupa shakedown, sesiunea oficiala de teste de dinaintea Raliului Aradului, cele 48 de masini au invadat platoul din fata Primariei Municipiului Arad. „Am reusit, pentru a doua oara consecutiv, sa aducem pilotii din Campionatul National de Raliuri aici. In plus, au venit si 12 echipaje din Ungaria ceea ce este un lucru extrem de important tinand cont ca in 2011 vrem ca Raliul Aradului sa figureze ca etapa atat in Campionatul National al Romaniei, cat si in cel al Ungariei”, a spus Mihai Leu, organizatorul acestei etape.

Prima confruntare adevarata pentru pilotii inscrisi la Raliul Aradului va avea loc astazi, incepand cu ora 19:00, pe  circuitul Vegas International Karting unde este programata super speciala. Pe circuit vor concura cate doua masini, avand startul diametral opus,  care vor parcurge trei tururi. Lungimea totala a super specialei este de 3 kilometri. Sambata, in ziua a doua a Raliului Aradului, sunt programate alte 10 probe speciale cu o lungime totala de aproximativ 113 kilometri.

mai multe informatii si pe site-ul oficial www.raliularadului.ro

O cursa grea!

Doar trei dintre echipajele consacrate ale Napoca Rally Academy vor lua startul vineri, 17 septembrie, in Raliul Aradului, penultima etapa a Campionatului National de Raliuri al Romaniei. Lor li se adauga insa unul dintre juniorii sustinuti de gruparea clujeana.

            Liderii clasamentului general, Bogdan Marisca si Sebastian Itu au nevoie de un rezultat bun la Arad, dupa abandonul din etapa trecuta. Dupa doua zile de recunoasteri pe probele speciale, Bogdan abordeaza insa cu prudenta aceasta cursa: Va fi o cursa grea! Sunt probe pe care este foarte greu sa mergi tare. In acest moment cinci piloti au inca sanse la titlu si, in opinia meaa, patru dintre ei se lupta cu sanse egale pentru campionat. Din fericire si eu ma numar printre ei. Va fi insa o lupta interesanta si este foarte greu de spus ce se va intampla a declarat Marisca.

Dupa patru abandonuri consecutive in campionatul intern si doua podiumuri in FIA European Rally Cup (East), echipajul Tempesta/Dorin Pulpea isi doreste sa termine cu bine si un raliu din Romania: Vrem sa reusim sa terminam decent si un raliu din campionatul intern, pentru ca, dupa patru abandonuri consecutive, nu ne simtim foarte confortabil. Ne place acest raliu, ne-a placut si anul trecut cand am terminat pe locul doi, ramane de vazut ce vom reusi acum. Speram ca, de aceasta data, masina sa nu ne faca nicio problema pentru ca va fi o lupta interesanta si cu pilotii din Ungaria, a spus Tempesta in preziua startului.

Pentru Vlad Cosma si Florin Dorca, Raliul Aradului reprezinta penultima sansa de a obtine in acest sezon o victorie la grupa A. “Noi venim la curse sa mergem tare si sa fim primii. Mai avem inca o sansa sa ne batem pentru o victorie la grupa A. Speram sa profitam de acesta sansa, pentru ca la Brasov mi-am cam facut-o cu mana mea. Probele din prima parte a raliului nu ne plac, sunt de prea mare viteza, dar cele din a doua jumatate a zilei de sambata sunt frumoase si tehnice, imi plac foarte mult si, cu siguranta, acolo se va face diferenta. Oricum ar fi, probele speciale sunt aceleasi pentru toti si tot cel mai bun se va impune, a declarat Vlad dupa recunoasteri.

            Din pacate, celalalt echipaj al Napoca Rally Academy implicat in lupta din cadrul grupei A, Danny Ungur/Toni Avram, nu va lua startul la Arad, unele probleme tehnice ale Citroen-ului C2R2 Max, neputand fi rezolvate la timp.

            In schimb, penultima etapa a CNR reprezinta debutul in raliuri al juniorului Napoca Rally Academy, Simone Tempestini. La doar 16 ani, fiul lui Tempesta este liderul clasamentului juniorilor in Campionatul de Slalom Paralel al Romaniei si ocupa pozitia secunda in clasamentul open al aceleiasi competitii. El va concura la Arad, in prima etapa de raliu din cariera, la volanul unei Dacii Logan, avandu-l in dreapta pe experimentatul Lucio Baggio, actualul navigator al pilotului italian de top Piero Longhi si fost copilot al lui Marco Tempestini, pe vremea cand pilotul Napoca Rally Academy activa in campionatul Italiei. Obiectivul tanarului Tempestini este de a termina acest raliu, dupa cum declara tatal sau: Simone este deja “acasa” la slalom paralel, acum incepe cu ceva serios: raliul. A facut recunoasterile, i-a placut traseul, sa vedem ca va reusi in cele doua zile de concurs. Obiectivul lui este sa parcurga toti kilometrii acestui raliu si sa acumuleze experienta. Cred ca el va fi ultimul la start, in timp ce eu voi fi primul. Asa incat, deschidem si inchidem traseul in familie, a glumit Tempesta.

            Raliul Aradului se desfasoara vineri si sambata, 17 si 18 septembrie si are programate 11 probe speciale insumand aproape 116 kilometri. Alaturi de pilotii romani si de cei doi piloti maghiari deja obisnuiti ai Campionatului National de Raliuri – campionul en titre Gergo Szabo, respectiv Csaba Spitzmuller –  alti 32 de piloti din Ungaria s-au inscris la aceasta etapa.

Berti Panaiot

PIXIE LOTT SI-A LUAT DS3 IN NOUL SAU VIDEOCLIP

Modelul Citroën DS3 va aparea in videoclipul celui mai nou single al cantaretei britanice Pixie Lott intitulat „Broken Arrow”.

Regizat de Gregg Masuak, videoclipul o surprinde pe Pixie Lott in numeroase scene romantice, atat din prezent cat si din trecut, fiind o poveste a relatiilor pierdute si a uneia complet noua. Single-ul care va fi lansat pe 11 octombrie este inclus pe „Turn It Up” o noua versiune a albumului de debut, lansat de Pixie Lot in 2009, care s-a vandut in peste 600.000 numai in Marea Britanie, tara de origine a cantaretei.

Modelul DS3, care va aparea in videoclip, este primul din gama distinctiva lansata de Citroën  care are un aer proaspat – anti retro – si care te cucereste imediat cu sarmul sau.

Pixie Lott, 19 ani, este o cantareata si o compozitoare foarte talentata, nascuta la Londra, care a cucerit deja numeroase premii din industria muzicala. A devenit celebra in luna iunie a anului 2009 cand single-ul de debut „Mama Do (Uh Oh, Uh Oh)”, a urcat direct pe primul loc in topurile din Marea Britanie, iar albumul de debut a inclus cinci melodii care au intrat in Top 20.

Laura Antonov – Citroen Romania

O cursă fără presiune

Edwin Keleti şi Victor Ponta se pregătesc de startul în a şaptea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri “Dunlop”, Raliul Aradului. Cu titlurile cucerite în avans la grupa A şi 2RM echipajul poate aborda această cursă mai relaxat, dar fără  să renunţe la o clasare bună la finalul etapei.

Edwin Keleti: Revenim cu plăcere la Arad după o primă experienţă reuşită anul trecut. Probele sunt, parţial, cele din ediţia precedentă la care s-au adăugat alte trei speciale mai scurte, unele foarte rapide, altele virajate şi extrem de înguste. Proba lungă este foarte tehnică şi cred că e una dintre cele mai complexe speciale de macadam din Campionatul României. Traseul este interesant, însă dacă va ploua va fi o mare problemă cu noroiul.  Configuraţia probelor de la Arad va scoate foarte mult în evidenţă calitatea pneurilor Pirelli.  Pentru noi este un raliu fără nici un fel de presiune având în vedere că ne-am adjudecat titlurile încă de la etapa precedentă. Vom merge pentru spectacol şi pentru bucuria noastră. Dacă fără să forţăm putem învinge, nu o să refuzăm o clasare bună. Trebuie să ţinem cont că peste puţin timp  vom participa într-o etapă de Campionat Mondial şi pentru noi e importantă conservarea maşinii.

Victor Ponta: Suntem suficienţi de relaxaţi pentru a nu forţa prea mult, dar nu cred că trebuie să ne refuzăm un rezultat bun. Evident, pentru noi contează acum fiecare kilometru de concurs având în vedere ceea ce mai avem de făcut în această toamnă. Raliul de la Arad ne aduce amintiri frumoase de anul trecut cînd aproape am câştigat titlul aici.”

Edwin Keleti şi Victor Ponta sunt în acest moment campionii grupei A şi ai clasamentului 2RM în sezonul 2010. Ei şi-au asigurat cele două trofee încă din etapa anterioră când, după a şasea victorie consecutivă din acest an,  au strîns maximum de puncte,150.  Echipajul se pregăteşte ca în această toamnă să participe la o etapă din Campionatul Mondial de Raliuri, subiect despre care vă vom comunica mai multe detalii pe pagina de internet a echipajului, www.keleti99ponta.ro . Rezultatele excelente din  acest an se datorează şi partenerilor Jack Daniel’s, Renault România, Pirelli România, Colgate-Palmolive (România) prin Mennen Speed Stick, Rin Grand Hotels, Ixell şi Autovit.ro.

Raliul Aradului se va desfăşura vineri şi sâmbătă (17 şi 18 septembrie 2010). Organizatorii, A.C.S. AMC Racing,propun în prima zi o superspecială pe circuitul de karting din Arad iar sâmbătă zece probe speciale în zona Lipova-Lalaşinţ-Chelmac-Conop-Nadas.

p.r. 4media.ro Bogdan Roşca

credit foto: rallyphoto.ro

Kimi Raikkonen ar putea reveni în Formula 1 cu echipa Renault

Ultimul zvon din zona Formulei 1 este acela că finlandezul Kimi Raikkonen caută să revină în Formula 1 de anul viitor, şi managerul său ar fi abordat team-ul Renault în acest sens.

Deşi părea foarte probabil că Raikkonen va rămîne în Campionatul Mondial de Raliuri, se pare că acesta şi-a reînnoit interesul în revenirea pe circuitele de Grand Prix.

Unele surse au dezvăluit că, vazînd forma impresionantă a lui Renault la Marele Premiu al Belgiei, Raikkonen ar fi abordat constructorul francez, cu intenţia de a realiza o înţelegere cu acesta. Nu este clar, totuşi, dacă Raikkonen a vorbit el însuşi cu Renault sau dacă abordarea a fost realizată prin intermediul echipei sale de management.

Raikkonen a insistat întotdeauna că va reveni în Formula 1 doar dacă va avea o maşină competitivă,  şi se pare că Renault este în măsură să o ofere.

Dar, în ciuda CV-ului impresionant al lui Raikkonen, Renault nu se grăbeşte să înceapă negocierile cu el – şi este încă în aşteptare pentru a vedea dacă actualul pilot, rusul Vitaly Petrov, dovedeşte că poate oferi ceea ce echipa cere de la el.

Managerul Renault Eric Boullier a confirmat faptul că Raikkonen a abordat echipa – şi este în căutarea unui volan alături de Robert Kubica, în 2011. “Este adevărat că vara a trecut şi am avut din ce în ce mai multe cereri – şi tipul pe care l-aţi menţionat [Raikkonen] este “pe radar” în acest moment”, a spus Boullier revistei britanice Autosport. “El este pe radar pentru că el ne-a contactat.”

Boullier spune de mai mult timp că echipa îl va păstra pe Petrov pentru anul viitor, în cazul în care rusul îşi va  îmbunătăţi constanţa pe parcursul unui întreg weekend de cursă – şi nu face erori stupide ca ieşirea în decor  din calificări de la Spa sau blocarea lui Timo Glock în calificările de la Monza.

Cînd a fost întrebat ce trebuie sa mai facă Petrov pentru a convinge Renault că este o opţiune mai bună decît Raikkonen, Boullier a spus: “Nu este foarte departe, daca e să fiu cinstit. E încă foarte complicat pentru el să aibă un week-end complet fără greşeală, şi acolo are nevoie să lucreze şi să se concentreze, pentru a-şi arăta în mod clar angajamentul şi dăruirea.”

Pentru constructorul francez, unul din punctele de atracţie ale lui Petrov este deschiderea oportunităţilor comerciale în Rusia, şi Boullier spune că Renault ar trebui să îşi schimbe abordarea în cazul în care îl va angaja pe Raikkonen. “Ar fi o strategie diferită pentru echipă”, a spus el. “Si asta nu este o chestiune de personalitate sau de faptul că are un titlu de campion mondial – ne va costa mai mult dacă e campion mondial decît dacă nu este. Nu aceasta este chestiunea – este o strategie diferită.”

“Lucrezi cu totul altfel cu un începator – şi în sprijinirea lui – decât dacă ai doi piloţi cu experienţa. Trebuie să ne gîndim la aceasta, dar prioritatea este Vitaly, să vedem cum se va dezvolta. Dacă ne convinge atunci îl vom păstra cu siguranţă. Aceasta e prima opţiune. Dar există mai multe alte opţiuni, iar una dintre ele este Kimi “.

Decizia privind piloţii Renault din 2011 este aşteptată înainte de finalul sezonului.

Dan Gîrtofan luptă pentru titlul național

„Vreau să fac spectacol și să obțin un rezultat bun”

Echipajul brașovean Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu (Subaru N15) va lua startul, în weekend, la Raliul Aradului, etapa a 7-a a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2010, care se va desfășura pe macadam. După locul 2 obținut pe teren propriu, la Raliul Țara Bârsei Dunlop – Seat, „Giri” și Miță vor să continuie pe aceeași linie și să se apropie și mai mult de primul loc pe podium. Am găsit la Arad un traseu foarte frumos. Prima probă chiar seamănă foarte mult cu cele din Japonia, îngustă și cu vegetație pe margine, dar și foarte tehnică. Următoarele două sunt un pic de viteză. A doua specială are o configurație în genul celor din Finlanda, cu viraje de viteză pe cocoașă, iar a treia este o probă de foarte mare viteză. Asta din bucla celor trei probe noi. În ceea ce le privește pe cele două speciale vechi, ele sunt foarte bune, sunt bine reparate, pietrișul s-a mai tasat, astfel că oferă condiții de drum foarte bune. Sperăm să nu avem parte de nicio problemă și să obținem un rezultat bun, care să ne mențină în lupta pentru primul loc”, a declarat Dan Gîrtofan.

„Giri” este conștient că va fi o luptă „la baionetă” la Arad între primii 4 clasați (el, Gergo Szabo, Bogdan Marișca și Vali Porcișteanu) pentru titlul național, mai ales că în afară de cursa bănățeană mai este doar o etapă din calendarul lui 2010, la Iași. Va fi o luptă interesantă pentru titlu și podium. Sigur, există o presiune, dar care este pe toți cei patru care sunt în dispută pentru primele locuri. Toți avem șanse matematice de a ocupa un loc din cele trei care se premiază. Pentru mine nu pot să spun că e o presiune mare, pentru că eu vreau să merg să fac spectacol, să mă simt bine, să dau tot ce am mai bun și să obțin rezultatul pe care mi l-am propus”, a mai adăugat Dan Gîrtofan.  

Echipajul Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu dorește să mulțumească partenerilor Alexandrion Grup România, BKP, Mobil 1 prin Lubexpert, Complexul Valea cu Flori, Aro Palace, Auto Kino Brașov – dealer Subaru și www.giri-rs.ro pentru sprijinul necondiționat acordat.

Bogdan Popescu

foto: Cătălin Stoia simcat.ro

WTCC Chevrolet testeaza noul motor 1.6 turbo

Rundele 17 si 18 vor avea loc duminica 19 septembrie pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia. Cu doar 3 etape ramase de desfasurat pana la sfarsitul campionatului cei de la Chevrolet deja se pregatesc pentru sezonul viitor, sezon ce anunta multe schimbari in special trecerea la motoarele de 1.6l turbo.

Chevrolet a acordat o mare atentie dezvoltarii noului motor, si impreuna cu cei de la RML unii dintre cei mai buni specialisti din lume in prepararea turismelor de circuit, lucreaza intens la pregatirea Chevroletului Cruze pentru sezonul din 2011. Astfel dupa testele pe dyno ale motorului, Chevrolet va testa pe circuitul de la Valencia noul motor de 1.6l.

Arnaud Martin inginerul sef declara “Am pornit proiectul pentru noul motor de la o foaie alba de hartie in cea de-a doua saptamana din ianuarie anul aceasta, iar motorul a fost testat pentru prima oara la inceputul acestei luni, au fost 8 luni de munca asidua. Parametrii impusi de FIA sunt foarte restrictivi, in special pe partea de fiabilitate; pricipala provocare pentru noi fiind obtinerea unei performante mai bune a noului motor fata de cel actual de 2.0 aspirat si in acelasi timp asigurarea fiabilitatii conform noilor reglemantari (o singura schimbare a motorului in 2011 si nicio schimbare in 2012). In acest moment motorul a fost testat 15 ore pe dyno pentru calibrare si diverse harti, dar am facut si teste la putere maxima totul functionand bine asa cum ne-am asteptat. Urmeaza sa testam motorul si pe masina. In general acest lucru dureaza cam doua luni sa treci de la dyno pe pista , dar in cazul nostru vorbim de doar doua saptamani, asa ca putem spune ca vom stabili un nou record.”   

Acest nou motor a fost proiectat si construit de la zero de cei de la Chevrolet si RML.

foto: Chevrolet Europe

Jack Daniel’s Rally Team se pregateste pentru raliul Aradului

Bucuresti, 15 Septembrie 2010: Dupa 6 etape in Campionatul National de Raliuri Dunlop, Jack Daniel’s Rally Team si mesajul sau de responsabilitate ajung la Arad in perioada 17-18 septembrie. Echipajul 99 – Edwin Keleti si Victor Ponta sunt deja campioni la grupa A, Gergo Szabo si Levente Csegzy pornesc hotarati sa invinga.

Mihai Leu: „Jack Daniel’s Rally Team este in continuare pe locul 1 in clasamentul general pe echipe. La Arad,  la grupa N, batalia se da intre 4 echipaje si ultimile etape vor fi interesante din acest punct de vedere. Totul este posibil! Echipajul Jack Daniel’s –  Gergo Szabo si Levente Csegzy – este pe locul 2 cu 83 de puncte, dar  competitorii lor (Marisca , Porcisteanu si Girtofan) au aceleasi sanse la titlu.  Din postura de Team Manager al echipei Jack Daniel’s sper sa avem numai victorii si sa transmitem mesajul nostru de responsabilitate tuturor iubitorilor de raliuri din Arad.

 Edwin Keleti: „ Numarul 9 ne-a adus numai bucurii”

A 9-a victorie consecutiva la Tara Barsei si cucerirea titlurilor la grupa A si 2RM au fost rezultatele unui sezon uluitor, in care totul a mers perfect. Mi-ar placea foarte mult sa castigam toate etapele de anul acesta, insa in niciun caz nu este o prioritate. Sper ca prin rezultatele nostre campania de responsabilitate Jack Daniel’s  „Condu responsabil: nu bea la volan!”  sa fie un succes.

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt sustinuti in sezonul 2010 de catre Jack Daniel’s, Renault Romania, Pirelli Romania, Colgate-Palmolive (Romania) prin Mennen Speed Stick, autovit.ro, Rin Grand Hotel si vopselele auto Ixell. 

Jack Daniel’s Rally Team, aduce si aradenilor mesajul sau de responsanbilitate, cu urmatoarele echipaje: Edwin Keleti si Victor Ponta  pe Renault Clio R3 Maxi Evo, Catalin Berari, copilot Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 10,  Gergo Szabo si Levente Csegzy pe Mitsubishi Lancer EVO 9 si Titi Aur si Karoly Borbely, tot pe Mitsubishi Lancer EVO 9. Lor li se alatura si Viorel Ivan si Gheorghe Dumitru la Cupa Dacia. 

Ana Maria Pascaru

Credit Foto: rallyphoto.ro Motormedia

Video: Travis Pastrana nou record la Mt. Washington

Travis Patrana si-a propus sa bata recordul de 6:42 stabilit in 1998 de Frank Sprongl pe Audi Quattro pe traseul Mt. Washington. Pastrana a pilotat Subarul WRX STI pregatit pentru raliu, pe traseul de la Mt. Washington un traseu cu 149 de ani vechime, in doar 6:21.47 reusind astfel sa doboare recordul lui Sprongl cu 20 de secunde.

Pastrana a declarat : ” Este un traseu incredibil, este un traseu distractiv si totodata solicitant nu exista loc de erori, iar peisajul este mirific. Este un traseu incarcat de multa istorie.”


Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor