Break-urile din nou la moda

Mereu modelele break au fost asociate cu masini de familie unde spatiul si confortul sunt principalele obiective pe care constructorii le urmaresc. Totusi constructorii au tinut mortis sa ne demonstreze ca lucrurile nu stau chiar asa in totalitate. Si ce loc mai bun ca sa demostrezi capacitatile sportive unui model break decat o competitie de motorsport. Evident ca este o gaselnita de marketing, insa impactul mediatic este o certitudine, asa cum ne-a demonstrat-o Volvo in anii ’90 in BTCC. (British Touring Car Championship)

Volvo 850 Estate BTCC

In 1994 Volvo revenea in BTCC cu un model 850 Estate. Erau anii cand in BTCC se pompau multi bani, nu mai putin de 9 constructori fiind prezenti cu doua masini de uzina, iar campionatul rivaliza cu Formula 1. Sigur ca modelul era mult modificat fata de cel de strada, cutia a fost redesenata de TWR pentru a putea permite mutarea motorului mai jos si mai spre centrul masinii in spatele axei fata. De asemenea pozitia pilotului a fost mutata mai in spate si mai jos, extinzandu-se coloana de directie si pedalierul. Jan Lammers si Rickard Rydell au fost cei care au pilotat acest model. 

Volvo 850 Estate BTCC engine

De transformarea modelului 850 de strada intr-unul de competitii s-a ocupat Steffanson Automotive (SAM). Situatia in care s-a ajuns sa se foloseasca un model break este un pic hilara pentru ca in ziua in care cei de la SAM au ajuns la fabrica cu mecanica si motorul, doar caroserii break erau disponibile. Atunci s-a preferat testarea componentelor pe aceast tip de caroserie pentru a nu se intarzia cu proiectul. Dupa ce au testat in tunelul aerodinamic ambele caroserii atat sedan cat si break, s-a constatat ca break-ul are mai multa apasare aerodinamica din cauza plafonului lung si drept. In 1995 s-au schimbat reglementarile aerodinamice si folosirea unor modele sedan avea rezultate mult mai bune. Chiar daca 850 Estate a alergat doar un an in BTCC perceptia despre marca s-a schimbat radical, Volvo devenind nu doar o masina de familie sigura, ci si una cu veleitati sportive si foarte la moda.   

Honda Civic Tourer BTCC

In acest an un nou model break isi face aparitia in BTCC, de aceasta data Honda fiind constructorul care va alerga cu modelul Civic Tourer. Efectul urmarit este evident acelasi ca si in 1994 crearea de valva mediatica si pana in prezent se pare ca deja are efectele scontate chiar daca pana la startul campionatului mai e aproape o luna. Doua modele Civic Tourer vor fi aliniate la start de echipa Honda Yuasa Racing campioana in 2010, 2011, 2012 si 2013 in BTCC. Cei doi piloti care se vor afla la volanul noului model sunt Gordon Shedden, campion in 2012 si Matt Neal campion in 2005, 2006 si 2011.   

 

Calendar 2014 BTCC

Martie 29-30 Brands Hatch Indy
Aprilei 19-20 Donington Park
Mai 3-4 Thruxton
Junie 7-8 Oulton Park
Julie 28-29 Croft
August 2-3 Snetterton
August 23-24 Knockhill
Septembrie 6-7 Rockingham
Septembrie 27-28 Silverstone
Octombrie 11-12 Brands Hatch GP