Dubla aniversare la Munchen

In urma cu 40 de ani la Munchen isi faceau aparitia doua elemente care aveau sa contribuie din plin la faima si prestigiul orasului din Germania. Pe 26 mai 1972 isi deschidea portile stadionul olimpic din Munchen cu o capacitate de 80.000 de locuri si care avea sa fie principala scena de desfasurare a olimpliadei de vara din acel an. Lucrarile de constructie au inceput in 1968 pe o groapa aparuta in urma bombardamentelor din cel de-al doilea razboi mondial, fapt care a usurat munca constructorilor. Stadionul a devenit la scurt timp de la inaugurare casa echipelor de fotbal FC Bayern Munchen si TSV 1860 Munchen si a gazduit finala campionatului mondial de fotbal in 1974 si finala campionatului european la fotbal in 1988. Stadionul a fost uitat repede din 2005 atunci cand si-a facut aparitia in peisajul orasului, Allianz Arena al treilea stadion ca marime din Germania in prezent, dupa cel din Dortmund si cel din Berlin.   

 

Fara niciun fel de legatura in 1972 intr-un alt colt al orasului Munchen lua nastere o micuta companie formata din 8 lucratori care aveau un singur scop bine stabilit, motorsportul. BMW Motorsport avea ca principal si singur scop facilitarea si dezvoltarea programului de competitii a constructorului BMW. Istoria a inceput cu un model devenit legenda BMW 3.0 CSL (E9) special construit pentru cursele de circuit. Timpul a trecut si micutul atelier a celor de la BMW Motorsport a devenit un punct de reper al constructorului din Munchen in ceea ce priveste modelele sportive, fiind in prezent parte integranta a ofertei acestuia. 

Dupa patru decenii destinele acestor doua entitati se vor intersecta odata cu organizarea rundei din campionatul german de turisme (DTM) si cu ocazia revenirii in aceasta competitie a constructorului BMW incepand din acest an. Faima de odinioara a stadionului olimpic din Munchen a revenit in prim plan incepand de anul trecut, cand DTM a poposit pentru prima oara pe acest stadion, etapa fiind dedicata in special fanilor care pe parcursul celor doua zile ale evenimentului au ocazia sa fie foarte aproape de piloti masini si echipe. Pilotii si constructorii nu vor puncta in aceasta etapa si formula de desfasurare a evenimentului va fi de tipul duelurilor eliminatorii.

 

Audi si Mercedes-Benz sunt deja familiarizati cu aceasta etapa insa pentru BMW etapa de la Munchen reprezinta o premiera. Sambata se va disputa titlul la constructori, iar duminica cel pentru piloti. Cei de la BMW au totusi un atuu in maneca, Bruno Spengler, canadianul care a reusit sa aduca si prima victorie pentru BMW de la revenirea acestora in DTM, pilotul care si-a trecut in cont victoria de la Munchen din 2011 cand alerga pentru cei de la Mercedes-Benz.

Peste 60.000 de fani vor asista in acest weekend, 14-15 iulie, la evenimentul pregatit intens de organizatori, care au folosit 21.000t de pamant si 4.800t de asfalt transportate de 45 de camioane, iar cei 659 de parapeti de beton vor asigura securitatea pe stadionul olimpic din Munchen.