Publicitate

In 1988, mai exact pe 18 septembrie, se desfasura pe circuitul Hungaroring prima si singura etapa din cel mai popular campionat de turisme la acea vreme, DTM. Formatul DTM de atunci folosea doua curse pentru o etapa, adica formatul care este folosit acum in WTCC. Castigatorul ambelor etape era Johnny Checotto, campion mondial la motociclism si pilot Formula 1, la volanul unui Mercedes 190E 2.3-16 pentru echipa AMG condusa de Hans Werner Aufrecht, actualul presedinte DTM (din 1986).

3

26 de ani au fost necesari pentru ca DTM sa revina in Ungaria, iar eu am avut noroc sa ma numar printre cei prezenti in tribuna. Pentru cei care nu stiu doar trei constructori sunt implicati in acest moment in campionatul german de turisme Audi, BMW si Mercedes-Benz, dar in tara noastra doar cei de la BMW comunica pe acest segment. Si mai mult decat atat cei de la BMW Group Romania nu doar comunica pe segmentul de motorsport, ci si ofera posibilitatea presei romanesti de specialitate de a interactiona direct cu cei de la BMW Motorsport. Astfel am avut din nou ocazia sa stam la o masa rotunda cu Jens Marquard, directorul BMW Motorsport, auzind lucruri interesante pe care si voi le veti afla din interviul ce va urma in perioada imediat urmatoare.

2

In urma cu doi ani la etapa demonstrativa de la Munchen la care am fost prezent, Marco Wittmann era pilot de teste pentru cei de la BMW in programul DTM si am avut ocazia atunci sa il cunosc personal pe cel care avea sa aduca in acest an prima victorie pentru BMW M4 DTM chiar la debutul noului model in prima cursa a sezonului. Mai mult decat atat el a terminat anul trecut pe locul 8 in clasamentul general la primul sau sezon si a si obtinut astfel titlul de debutant al anului. Mai multe despre Marco Wittmann si secretul succesului sau veti putea afla din interviul realizat, care va urma in perioada imediat urmatoare pe website-ul nostru.

5

Alex Seremet, managerul responsabil de departamentul de comunicare al BMW Group Romania, a avut grija sa nu taiem frunza la caini prea mult pe la circuit si ne-a programat in cele doua zile, interviuri, plimbari cu Taxi-uri speciale 🙂 si vizite la standuri. Asa ca dupa seria interviurilor realizate am plecat spre standul lui Antonio Félix da Costa, un portughez in varsta de 22 de ani care a venit in DTM in acest sezon dupa o experienta in cursele de monoposturi precum Formula 3 Euro Series, Formula Renault 3.5 Series si GP3 Championship. Asa am facut cunostinta indeaproape cu noul M4 DTM, destul de asemanator cu vechiul M3 DTM pe care il stiam din urma cu doi ani. Antonio ne-a vorbit si el cateva minute la standul sau despre noua experienta din DTM si noul model M4 DTM, dar si despre senzatiile pe care le are la volanul masinii.

1

Dar nimic din ceea ce v-am povestit nu se poate compara cu probabil cel mai impresionant moment al vizitei mele pentru ca urma sa parcurg Hungaroringul la bordul unui BMW E30 M3 DTM. Eu cred ca am facut cea mai buna alegere pentru ca am avut ocazia sa ne alegem masina cu care vroiam sa ne “plimbam” celelalte doua modele fiind 635CSi si E92 M3 GT2. Chiar daca dezvolta doar 300cp la 8,200 rpm dintr-un motor aspirat dezvoltat de celebrul inginer Paul Rosche, senzatiile traite la interiorul masinii sunt unice si greu se pot compara cu noile modele care nu iti mai ofera acelasi senzatii ca o masina fara nicio electronica, in afara calculatorului de injectie. In mainile pilotului de teste DTM Jens Klingmann masina parca avea cel putin 600 cp si simteai cum fiecare particica a masinii lucra pe fiecare viraj, cum topaia suspensia pe vibratoare, iar directia trebuia controlata in permanenta. Turatiile ridicate pe care ti le ofera o masina cu motor aspirat parca nu se invechesc niciodata si sunetul produs este o adevarata incantare pentru pasionatii de automobile. Cei care au ales modelul 635CSi au avut ocazia sa fie plimbati de un adevarat print, si anume Printul Leopold al Bavariei, brand ambasador BMW titulatura sa completa fiind (Leopold Rupprecht Ludwig Ferdinand Adalbert Friedrich Maria et omnes sancti Prinz von Bayern).

6

Evenimentul principal al weekendului l-a constituit insa cea de-a treia etapa a campionatului german de turisme pe care care Marco Wittmann a reusit sa o castige reusind astfel doua victorii din trei curse disputate pana in acest moment. El preia astfel sefia clasamentului general al pilotilor si daca acesta va fi ritmul pe care il va afisa pana la sfarsitul sezonului va deveni noul campion al DTM, ocazie cu care voi castiga si pariul cu Alex (el merge pe mana lui Augusto Farfus 🙂 ).

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro