Aventura MINI din Portugalia aduce optimism pentru debutul modelului WRC

Desi debutul in Campionatului Mondial de Raliuri al modelului MINI John Cooper Works Super 2000 nu a avut rezultatul sperat de preparatorul Prodrive, la final au fost foarte multe motive de optimism.

Doua din noile masini au fost prezente weekend-ul trecut la startul Vodafone Rally de Portugal: una inscrisa de Motorsport Italia, avandu-l la volan pe Armindo Araujo, si cealalta inscrisa de Brazil World Rally Team pentru Daniel Oliviera.

Araujo, dublu campion PWRC, se afla pe pozitia a saptea inaintea abandonului din ziua secunda, cauzat de aparitia unor probleme la motor. Oliviera, aflat la startul celui de-al doilea raliu al WRC din cariera, a trecut peste problemele cu planetara si cu supraincalzirea motorului, insa, dupa ce a fost incetinit de o pana in dimineata ultimei zile, a fost nevoit sa abandoneze dupa o iesire in decor pe ultima speciala a raliului.

In ciuda abandonurilor, acesta nu a fost un debut dezastruos pentru MINI. Nici unul dintre cei doi piloti nu a reusit sa efectueze teste inaintea raliului, nefiind astfel familiarizati cu masinile.

Oliviera este convins ca acest debut va duce la un viitor inseninat pentru acest proiect, mai ales in Italia, cand va fi lansat modelul World Rally Car.

Am crezut ca vom lua startul in acest raliu dupa 200 km de teste, insa nu am reusit acest lucru. Am fost nevoiti sa ne schimbam planurile, asa ca acest raliu a reprezentat doar o sesiune de teste. Sunt cateva modificari ce trebuie aduse masinii si trebuie facute cateva teste, dar pot spune ca masina are foarte mult potential. Cand masinile de uzina ale lui Kris Meeke si Dani Sordo vor lua startul in Sardinia, lucurile se pot imbunatati doar din setup“, a declarat Oliviera.

In urma abandonului, Araujo a avut doar cuvinte de lauda pentru MINI. “Nu am pilotat la 100% din potential, doar am incercat sa castig experienta cu aceasta masina. Fiindca nu am avut kit-ul aerodinamic (prezent pe modelele World Rally Car) nu am avut stabilitate pe varfurile de panta si masina a fost putin cam nervoasa la viteze mari. De asemenea, nu am avut geamurile si volanta mai usoare. Cu siguranta, insa, masina are un mare potential.

Testele lui Araujo, premergatoare Raliului Portugaliei, au fost intrerupte de o problema la motor, fiind necesara schimbarea lui pentru raliu. Desi nu a avut nici o problema vineri, o anomalie a fost descoperita in timpul ultimului parc de service al zilei, Araujo fiind fortat sa ruleze cu putere redusa sambata, inainte de a fi sfatuit sa abandoneze pentru a nu avaria mai mult motorul.

O luna incarcata urmeaza acum pentru Prodrive, MINI John Cooper Works WRC-ul urmand a fi prezentat mass-mediei pe 11 aprilie. Vor urma doua sesiuni de teste, una in Spania, iar cealalta in Tara Galilor, inaintea plecarii echipei in Sardinia si a adevaratului start al aventurii MINI in Campionatul Mondial de Raliuri.