Publicitate

Andrei Enescu #99 – BMW HP4 – pilot in RoSBK 

 

Iata-ne ajunsi intr-un nou sezon Romanian Superbike. Pentru mine cu o noua provocare pentru ca incepand cu acest an concurez cu o noua motocicleta, BMW HP4. Prima etapa la care m-am aliniat la start cu noul motor, a fost chiar prima etapa a acestui sezon cea de la Serres, unde am reusit sa urc pe ultima treapta a podiumului la clasa regina de 1000cmc. A fost o etapa grea pentru ca nu facusem teste cu motocicleta si suspensia electronica s-a dovedit a fi mai greu de setat decat ma asteptam.  

BMW HP4

Sperantele mele se indreptau deja spre etapa mea favorita, locul in care ma simt cel mai bine, circuitul de la Brno. A doua etapa avea sa fie mai scurta decat eram obisnuiti in mod normal, de la 3 la 2 zile. Totusi aveam nevoie de putin timp de acomodare din cauza unor modificari facute la motocicleta.

 

Prognoza meteo nu era deloc imbucuratoare, ploaia fiind cuvantul de ordine pentru perioada 29-30 mai.  Cu toate acestea soarele a razbit printre nori in prima zi si am decis sa profit si sa fac mai multe teste cu un cauciuc uzat pentru a pastra cauciucul bun pentru calificari. Dupa cateva ore am reusit sa ajung la o setare care sa imi convina, dar am descoperit o noua problema la furca. Timpul insa zburase si nu am mai reusit sa o remediem. In acelasi timp ploaia a decis sa isi faca aparitia si sa dea peste cap tot programul de calificari pentru ca timpi facuti deja pe uscat nu mai puteau fi comparati cu timpi pe ud.  Asa ca m-am gandit sa imi indrept atentia doar catre setarile de ploaie.

Andrei Enescu Brno 2013

Chiar daca era prima mea cursa pe ploaie si nu stiam la ce sa ma astept am avut marea surpriza sa imi placa si sa ma adaptez repede, lucru care m-a facut increzator in sansele mele in cursa.

 

Ziua cursei mare, surpriza “Ploaie torentiala ” 🙂 Ma calificasem pe locul 7 pe grila de start. Am decis ca sansa mea ar fi intr-un start reusit. Se da startul si fac o plecare acceptabila. In primul viraj reusesc sa ma plasez pe locul 3 in spatele lui Cazacu si Mistode. Deja in urmatorul viraj reusesc sa il depasesc pe Cazacu si sa ma lansez in urmarirea lui Mistode care deja se distantase usor.

 

O noua problema avea insa sa isi faca aparitia. Casca se tot aburea si nu reuseam sa ma concentrez prea bine la cursa. Pe bucatile drepte reuseam sa deschid viziera si sa o sterg.

Andrei Enescu Brno 2013 1

Dupa vreo 2 ture, vazand ca reusesc sa ma apropi de Mistode usor, incep sa  maresc ritmul pana in turul 4 cand am ajuns in spatele lui. Incerc depasirea insa pierd aderenta pe fata si cad intr-o sicana. Motocicleta era avariata dar cum sunt incapatanat, am decis sa risc si sa nu renunt. Maneta de frana si pompa plecasera din pozitie si erau undeva proptite in carena in partea de jos. Din scarita de pe partea  stanga mai ramasese doar un ciot, iar eu eram plin de namol 🙂 un fel de tratament la Baile Herculane.  

 

Reusesc sa revin in cursa undeva in pozitia a 10-a si incerc sa reduc pierderile pentru a obtine cat mai multe puncte. Usor incep sa ma apropi de ceilalti piloti si incep chiar sa depasesc. Cu putin noroc am reusesc sa termin pe locul 4, un rezultat bun pentru mine in conditiile pe care vi le-am descris mai sus, punctele obtinute fiind extrem de importante in economia campionatului.

Brno 2013

Pot spune ca am invatat foarte multe in aceasta cursa. Cred ca rabdarea si concentrarea sunt probabil cele mai mari avantaje pe care le poate avea un pilot. Ne vedem la urmatoarea etapa din Ungaria la Pannonia Ring din perioada 22-23 iunie, iar pentru cei care nu pot fi prezenti la etapa, va voi povesti dupa, ce nazdravanii o sa fac si acolo. 🙂

 

Credit Foto: Sabin Malisevschi

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Podium si un loc 4 in noul sezon”

  1. ANDREI ENESCU ??!!
    CINE ESTE ??!!! CINE A FOST ??!!!

    Multi il stiu ca fiind Pilot in Ro SBK , insa putini il cunosc . Daaaa, are o casa mare in Branesti, isi schimba masinile mai rau decit sosetele. Bun….
    Cum a reusit sau cum reuseste daca nu are un job, nu detin o afacere …..
    nimic nu este asa cum pare si o sa am nevoie de completari de la voi :

    Casa mare in Branesti : pamintul l-a primit de la un unchi de al lui petru a avea grija de el insa…. bunica lui si-a vandut casa din bucuresti, si uite asa s-a ales Andrei cu o casa maare in Braneti, fara sa muncasca, fara sa se streseze. Pentru a mobila casa a facut un imprumut prin fosta lui prietena , deci iara nu are stres ca treuie sa plateasca rate , ca trebuie sa munceasca pentru rate la banca .
    Prima lui motocicleta …. nuuuu, sa nu va ganditi ca strans bani la ciorapi, nu, iara a “ pacalit “, si fosta lui prietena facut un imprumut si i-a cumparat o motocicleta , normal…da ganditi bine acum, si-a schimbat prietena pentru ca nu mai avea de unde sa faca rost de bani , dar sa nu le implicam pe nici una, cu toate ca…nu o sa fie dedicat nici unei femei …niciodata …..
    dar ccum se intretine…cum schimba masinile…. vreti sa stiti cate dosare de daune a falsificat …cate “ accidente “ a provocat ? Cum se tavalea cu costumul moto prin curte ca sa para ca a cazut , cum zgaraia masina sau moto …sau intervenea accolo unde un prieten de al lui isi lovea autoturismul, si fugea la …sa nu dam nume momentan , in vitan si hopaa, dauna totala si lua bani frumusei .
    O sa spunti :destept baiat . Da , nu va contrazic , pentru el munca nu exist , cum nici prieteni nu exista . Da dragii mei , el nu cauta sa isi faca prieteni, ci doar persoane pe care sa ale fraiereasca ( im icer scuze dar nu vreau sa jignesc pe nimeni ) . Cu siguranta sunt multe persoane de la care a luat ceva : bani, motocicleta, cauciucuri, costum – geaca moto …sa continui ???!!! …eu va stiu , voi va stiti …cine vrea..poate sa adauge comentarii

    Si-a facut un renume mintind cu nerusinare, falsificand, inselind, calcind in picioare …..nu contest ca e un bun pilot, insa ….alte calitati ma are ?

    Va las pe voi sa adaugati comentarii sau sa ma contraziceti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro