Este tanar, ambitios si ii place sa se dea cu motorul. Si nu oriunde ci in campionatul RoSBK la clasa Superbike rezervata motoarelor de 1000cmc. Il cheama Andrei Enescu are numarul de concurs 99 si alearga pe o motocicleta BMW S1000RR. Incepand de astazi, veti putea afla ce se intampla in RoSBK la fiecare etapa, pentru ca ne va povesti chiar el cam ce face pe acolo, in cadrul spatiului virtual pe care i l-am rezervat, intitulat Speed Rider. Pana atunci sa aflam mai multe despre el, precum si ce a facut in cele doua curse de pana acum.
Motorsportnews.ro: Spune-ne cateva cuvinte despre tine si cum a inceput aventura ta in RoSBK?
Andrei Enescu: Intodeauna mi-am dorit sa ajung pe un circuit si in 2011 am avut ocazia printr-un prieten, Olteanu Florin si el participant la RoSBK, sa ajung si sa gust putin din mersul pe circuit.
Am zis ca trebuie sa o fac si pe asta, sa incerc, imi placea sa merg tare, m-am mai prostit pe “circuitele” astea mici de la noi din tara (de karturi) si dorinta pentru mai mult ma indemna sa merg mai tare si sa imi doresc sa ajung odata pe un circuit mare. Diferenta va pot spune ca este enorma si merita sa faci acest pas.
Msn.ro: Care cursa de pana acum este cea mai memorabilia pentru tine si de ce?
AE: Prima cursa pentru mine a fost memorabila a avut un sentiment aparte eram prima data pe un circuit mare Brno ca sa fiu mai exact. La prima intrare am fost putin socat fata de cum mergeau ceilalalti concurenti. Era o etapa care se facea in colaborare cu un alt organizator si erau foarte multi concurenti straini cu ceva mai multa experienta si echipament profi. Eu eram pe un amarat de motor stock vopsit tricolor 🙂 cu cauciucuri second hand de 30 euro si putin cam derutat 🙂 de toata situatia.
Dupa cateva ore de intrat am inceput sa inteleg mai bine cum stau lucrurile si am inceput usor sa si progresez. Duminica, inainte de cursa, reusesc un timp foarte bun de clasare sub recordul de la debutanti si totusi plec dupa pozitia 5, mie tot nu imi venea sa cred ca eram printre primii in conditile in care la start mai erau 45 – 50 de motociclete, atunci am inteles ca pot si ca asta e sansa mea 🙂
Din categoria ori la bal ori la spital plec tare la start iar in a doua curba eram deja pe primul loc nu stiu ce a fost in capul meu sau ce nu a fost in capul meu 🙂 mai bine spus, ca reusesc sa iau avans cam 10 secunde fata de cel dupa locul 2. In ultima tura ajung un intarziat cu un tur, asta din categoria sa nu faceti ca mine 🙂 vad un steag albastru si ma gandesc “oare ce era steag albastru?!” si iau mana din accelaratie, incetinesc si ma uitam la nebunu ala de flutura steagul. Ala se uita la mine mirat si atunci realizez ca steagu albastru inseamna pilot intarziat, da culmea il semnaliza pe saracu baiat care il ajunsesem din urma.
Cand ma uit in spate foarte hotarat pilotul dupa locul al doilea, venea tare. Pana la finish mai erau doua curbe si atunci realizez si eu prostia care am facut-o si cu chin cu vai reusesc sa castig cursa. Deci pot sa zic ca a fost o cursa cu peripetii dar si cu o satisfactie pe masura.
Msn.ro: Pe ce motor alergi in acest an si la ce clasa?
AE: Anul acesta am ales sa alerg pe BMW S1000RR un motor nou pentru mine care inca are foarte multe necunoscute, dar sper sa reusesc sa trec peste ele. Clasa la care particip este Superbike Clasa A de altfel cea mai mare categorie din competitia Romanian Superbike.
Msn.ro: Esti atras si de alt gen de competitie pe doua roti cum ar fi enduro sau de ce nu dirt-track?
AE: Sunt atras in general de motorsport orice lucru pe care vrei sa il faci si iti pui ambitia sa vezi cat de bun esti este o batalie cu tine insuti. Asa ca orice sport cu motor ma va atrage, pentru ca am curiozitatea sa vad cat pot si de ce sunt capabil.
Msn.ro: Obiectiv pentru 2012? Cat de greu va fi de realizat?
AE: Obiectivul meu pentru 2012 este locul 3 la clasa A Superbike. Greu intodeauna va fi pentru ca oricat de bine mergi acesta este un sport care iti rezerva multe surprize.
Msn.ro: Cum ti se pare mediatizarea competitiei in care participi si cum crezi ca ar putea fi imbunatatit acest lucru?
AE: Pai mediatizarea hmmm, care mediatizare 🙂 glumeam, consider ca usor usor cu ajutorul oamenilor care ne urmaresc, acest sport poate sa creasca, mie imi place sa cred ca motorsportul este un sport spectaculos trebuie doar sa inveti sa iti placa. Si incepand de astazi sper sa pun si eu umarul la acest lucru asa cum voi putea.
Msn.ro: Pentru ca deja a inceput sezonul, descrie cum au decurs cele doua etape de pana acum, de la Serres si Pannoniaring, pentru tine?
AE: Serres etapa mult asteptata ca sa zic asa, debutul meu la clasa mare cu baieti mai mari 🙂 In primul rand nu stiam daca am facut alegerea perfecta sau daca ma voi intelege cu motocicleta care abia o cumparasem si practic nu mersesem niciodata pe ea. Asta era lucrul care ma speria cel mai rau. Dupa 2 zile in care nu reuseam sa ma inteleg cu motocicleta reusesc sa descopar putin din misterul setarilor si imi imbunatatesc timpul.
Ma calific la superpole, pentru cei care nu stiu superpole e un fel de totul sau nimic pentru primi 10 rideri, ti se mai da o sansa ori sa urci ori sa scazi in pozitii, asa ca la sfarsitul superpolului eram 5 rideri care aveam timpul aproape identic diferenta doar de circa 10 sutimi. Cursa a fost una frumoasa am fost luati prin surprindere putin de 2 rideri turci (campionul si vicele Turciei), care venisera cu lectia invatata si se antrenasera cu cateva zile inainte. Noi eram amortiti, dupa o iarna lunga 🙂 dar dupa 2 ture il depasesc pe Stefan Popescu si dupa inca 2 ture il depasesc si pe Cazacu, fiind urmarit de Stefan. Din nefericire Stefan se loveste de Cazacu si cursa se opreste din cauza accidentului.
Se reia din nou de la grila de start. Plecam din nou in cursa Cazacu in fata mea, pe 4 eu pe 5, alergandu-ne efectiv pana la final. In timpul cursei, toba de esapament a motocicletei mele s-a gandit sa se rupa din prindere si sa fluture ca un accesoriu ieftin la peste 200 km/h. Si cum asta nu era suficient observ ca am ulei pe gheata dreapta si ca motoreta aluneca destul de tare pe viraj, dar reusesc sa mai tin pasul inca 3 ture si sa termin pe locul 5.
Pannonia un circuit frumos, tehnic, care nu iarta greseala. Prima data cand am ajuns pe acest circuit a fost in acest an. Vineri se pare ca norul de praf care sa invartit prin Europa s-a gandit sa treaca si pe la circuit si drept urmare dupa depuneara prafului pe pista in prima zi, in primele intrari s-a cazut foarte mult. O mare parte din rideri, la sfarsitul zilei peticeau la carene, printre care si eu desigur 🙂
Dupa 2 zile de chin in care nu reuseam sa setez motocicleta pentru accest circuit apelez la un prieten cu cateva minute inainte de cursa sa refacem totul de la capat si sa incercam alta setare. Se pare ca aceasta a fost alegerea potrivita si avea sa functioneze. La start plec tare, cand vad in fata un rider cu mana ridicata. Era chiar Ionut Mistode care a ratat startul si motocicleta nu mai vroia sa porneasca. Reusesc sa il evit pe cat pot dar tot ma lovesc de el ma dezechilibrez si imi sare motorul din viteza.
Pierd foarte multe pozitii in urma incidentului iar de aici incepe cursa psihologica si practic o nebunie totala in care si eu si Mistode am facut o cursa de recuperare reusind sa ajung pana pe locul 4 in spate lui Daniel Vargolici. Cu toate acestea, cursa fiind una destul de scurta, nu am mai avut timp sa incerc o depasire si m-am trezit cu steagul in carouri in fata.
Msn.ro: La mijlocul acestei saptamani pleci in Slovacia. Spune-ne cateva cuvinte despre circuit si cu ce rezultat speri sa te intorci?
AE: Slovacia este un mister total pentru mine. Sper sa reusesc sa invat acest circuit repede si daca totul e ok o clasare in primele 5 locuri ma va multumi. Dupa aceasta etapa noua pentru mine, va astept pe toti aici pe Motorsportnews.ro la Speed Rider, pentru a va mai povesti din pataniile si realizarile mele.
N.R.: La ora publicarii acestui articol Andrei Enescu se afla in drum spre Slovacia.
Clasament general dupa doua etape:
1. Catalin Cazacu (Ro)38 pct.
2. Ionut Mistode (Ro) 36 pct.
3. Daniel Vargolici (R0) 25 pct.
4. Erdal Karabulut (Tr) 25 pct.
5. #99 Andrei Enescu (Ro) 24 pct.
6. Yunus Ercelik (Tr) 20 pct.
7. Marian Zaharia (Ro) 17 pct.
8. Zoltan Zsigmond (Ro) 16 pct.
9. Eduard Alexandrescu (Ro) 12 pct.
10. Iulian Soros (Ro) 10 pct.
Calendar competitional RoSBK 2012:
Serres Greece | 23 – 25 Mar 2012 |
Pannonia Ring | 20 – 22 Apr 2012 |
SlovakiaRing Slovakia | 18 – 20 May 2012 |
Hungaroring Hungary | 15 – 17 Jun 2012 |
SlovakiaRing Slovakia | 07 – 08 Jul 2012 |
Hungaroring Hungary | 13 – 14 Aug 2012 |
Brno Czech Republic | 14 – 16 Sep 2012 |
Bucuresti | 28 – 30 Sep 2012 |
Felicitrari pentru daruire si perseverenta!
In fotografia de deschidere, cu motocicleta vopsita in tricolor est Florin Calin, caruia i se mai spune si Olteanu'
defapt Olteanu are un R6 . acesta este un r1 . este Andrei Enescu , va asigur 🙂
stiu ca au fost doua, fotografiile sunt din arhiva lui Andrei deci ma indoiesc ca trimitea foto cu altcineva si prin viziera se vede ca este Andrei