Weekend-ul abia incheiat a reprezentat pentru Campionatul National de Raliuri Dunlop finalul sezonului competitional 2012. Iasiul a gazduit in perioada 5-6 octombrie cea de-a opta etapa din acest an, unde 117.6 kilometri de probe speciale si-au asteptat protagonistii.
Cu o dominatie absoluta Francois Delecour a reusit sa semneze scratch-ul pe toate cele 10 probe speciale ale raliului la volanul masinii sale Peugeot 207 S2000. Francezul a reusit sa se impuna autoritar in fata adversarilor sai, maghiarul Gergo Szabo, ocupant al celei de-a doua pozitii, venind la finalul raliului la un ecart de 1 minut si 39,4 secunde fata de Delecour. Podiumul a fost incheiat de Marco Tempestini care in ciuda unei penalizari de 30 de secunde la startul celei de-a doua zile a raliului, a reusit sa fie mai rapid decat Dan Girtofan, ambii pe automobile Skoda Fabia S2000.
Cu toate ca Giri a reusit sa termine raliul in pozitia a patra, acest rezultat nu se stie daca este cel final pentru ca el a fost exclus la finalul primei zile a raliului sub auspiciul de service interzis, lucru nepermis in afara parcului de service. Echipajul a depus imediat o contestatie care le-a permis sa ia startul sambata si sa puncteze atat in clasamentul pilotilor cat si cel al echipelor. Inca de la etapa precedenta Dan Girtofan puncta pentru echipa ESD Rally Team din care face parte si Francois Delecour, echipa care a reusit sa isi adjudece titlul de campioana in 2012. Marti 9 octombrie se va da insa decizia privind contestatia depusa de Giri unde Comisia de Competitii FRAS va da verdictul. In cazul excluderii toate punctele obtinute de echipa se vor anula, conform regulamentului in vigoare, in acest caz ESD Rally Team pierzand acest titlu. Girtofan are insa asigurata pozitia a treia in clasamentul pilotilor indiferent de solutia care va fi data maine.
Vicecampionul sezonului 2012 este Valentin Porcisteanu care chiar mai avea sanse matematice la titlu inainte de Iasi. Cea mai lunga proba a Raliului avea sa pecetluiasca rezultatul sau, campionul national de raliuri din 2011, abandonand in urma lovirii unui cap de pod.
Cu toate ca Raliul Iasiului a oferit in acest an probe frumoase si foarte bune, organizarea nu a fost pe masura. Cu doar doua zile inainte de start doua probe speciale au trebuit anulate, planul orar fiind refacut chiar in ziua startului. Programul incarcat si condensat al recunoasterilor a fost inca un aspect care le-a dat de furca pilotilor. Startul probei speciale cu numarul 6 “Sinesti”, in lungime de 24.7 kilometri, a fost intarziat cu aproximativ jumatate de ora din cauza lipsei ambulantei de pe proba respectiva. Absenta acesteia a continuat si dupa startul probei, lucru inadmisibil, mai ales ca in 2009 Lucian Garbacea isi pierdea viata la etapa de la Iasi.
Toata lumea asteapta acum decizia Comisiei FRAS care va da maine verdictul privind situatia lui Dan Girtofan si daca pentru titlul la piloti cartile au fost facute, titlul la echipe este inca sub semnul intrebarii pentru ca in cazul mentinerii deciziei de excludere, BCRL Rally Team va fi campioana la echipe iar Napoca Rally Academy vicecampioana.
Si primul comentariu la ce se referea ? Sau ai inteles cumva de acolo ca iti era adresat ? Hai sa n-o mai lungim. Eu ma opresc aici !
Bafta !