Publicitate

Sezonul 2013 al Campionatului National de Viteza in Coasta a ajuns la jumatate, cu patru etape deja desfasurate. La sfarsitul acestei saptamani, in perioada 20-21 iulie, urmeaza una dintre cele mai frumoase etape ale sezonului, Trofeul Sinaia, desfasurat chiar pe strazile orasului montan.   

 

Incepand cu acest an sistemul de desfasurare al etapelor de concurs s-a modificat, timpii inregistrati pe parcursul celor doua manse de concurs cumulandu-se. O reglementare ce pare a fi animat un pic lupta la varful ierarhiei. Astazi aflam ce a adus aceasta schimbare pentru Andrei Dumitrescu, pilotul bucurestean evoluand pe un monopost Tatuus, in acest moment doar doua monoposturi facand deliciul spectatorilor in acest campionat.

Andrei Dumitrescu

 

Motorsportnews.roCum ai caracteriza aceasta prima jumatate a sezonului CNVC 2013 din punctul tau de vedere?

 

Andrei Dumitrescu: Pentru mine, pana acum a fost foarte palpitant. Am avut si clasari bune si un abandon. La puncte, toata lumea apare in “carti”. Diferenta de puncte dintre primii 6 este foarte mica. Adversarii mei sunt foarte rapizi, au masini bine pregatite si acest campionat se va disputa pana la ultima etapa. In motorsport, nu se stie niciodata ce se va intampla.

 

MSN.roLa ultima etapa de la Resita te-ai apropiat la 5 secunde de timpul obtinut de Lucien Hora, crezi ca poti bate monopostul lui? 

 

Andrei Dumitrescu: La un moment dat, da. Am reusit sa scad considerabil distanta dintre noi, spre deosebire de anul 2011 cand diferenta dintre noi era de 20 de secunde, in acel an aveam vechiul motor Renault. Anul trecut am scazut la aproximativ 10 secunde, si anul acesta, la singura cursa la care am mers amandoi la 5 secunde.

 

Inca mai avem probleme cu motorul, poate confirma orice spectator, dupa norii de fum pe care ii las in urma 🙂 . La iarna vom rezolva si problema aceasta si poate, reusim sa mai adaugam cativa cai.

 

La Resita am descoperit o problema cu aerodinamica. Cred ca aripile pe care le-am construit sunt putin supradimensionate. Pe viraje masina statea perfect dar am pierdut foarte mult pe liniile drepte. Imi place foarte mult la Resita, nu numai traseul dar si orasul si atmosfera. Masina s-a comportat excelent, am nimerit foarte bine setarile si cred ca am mers destul de bine.

Lucien Hora, Andrei Dumitrescu, Ovidiu Zaberca

Lucien Hora I, Andrei Dumitrescu II, Ovidiu Zaberca III @ Cupa Resita

MSN.roLa prima etapa de la Brasov ai fost aproape de o victorie la general, doar o secunda facand diferenta. Crezi ca vei reusi in acest an o victorie la general?

 

Andrei Dumitrescu: Orice pilot incearca o victorie la general. Am incercat tot anul si voi incerca pana la final. La Brasov a fost greseala mea. Nu am crezut ca Radut mai poate recupera doua secunde, dar a reusit, iar  la a doua urcare nu am mai tras si am pierdut.

 

MSN.ro: Urmeaza etapa de la Sinaia, cea mai frumoasa etapa pentru bunicul tau Marin Dumitrescu asa cum declara chiar dansul. Cum ai caracteriza tu aceasta etapa?

 

Andrei Dumitrescu:  Sinaia este o etapa frumoasa si cu multa istorie. Nu este traseul meu preferat, din cauza asfaltului alunecos si denivelat, care devine si mai rau pe ploaie. Nu am avut niciodata prea mult succes aici.

 

Anul acesta o sa incerc sa vin mai aproape de Hora. Traseul fiind de viteza medie mica, conteaza mai putin diferenta mare de putere intre masinile noastre.

 

Voi incerca sa il fac fericit pe Bunicul.

 

MSN.ro:  Ai avut ceva probleme cu motorul monopostului Tattus in acest an, ce s-a intamplat?

 

Andrei Dumitrescu: Cred ca in ziua de Duminica de la Brasov, deja am simtit o mica lipsa de putere. La Ranca am menajat masina la urcarile necronometrate, mai mult cauciucurile decat motorul, m-am pastrat pentru urcarile cronometrate. La ultima urcare, chiar cand am plecat din start am auzit o bufnitura si motorul a inceput sa mearga in 5 cilindri.

 

Cand am demontat motorul la Bucuresti, am gasit o axa cu came de admisie rupta in 3 bucati. Probabil ca prima cama s-a rupt la Brasov si a doua la Ranca.

Andrei DUmitrescu 2013

MSN.roIn acest an s-a schimbat sistemul de desfasurare al etapelor, timpii manselor de concurs cumulandu-se. Cum ti se pare aceasta noua reglementare?

 

Andrei Dumitrescu: Pana acum imi place acest sistem de cumulare a manselor. Se pare ca a scazut numarul iesirilor in decor. Acest sistem te obliga sa fii constant, sa nu exagerezi si sa menajezi masina. Singurul dezavantaj este ca daca ai o problema la masina sau ai gresit, pierzi etapa.

 

MSN.roCa si numar de spectatori s-a modificat ceva in acest an, au fost mai multi sau mai putini pe probele speciale de pana acum fata de anul trecut? 

 

Andrei Dumitrescu: La Brasov au fost o multime de spectatori, la fel la Ranca si la Teliu. La Resita am ramas uimit de multime. Nu cred ca am vazut vreodata asa multi spectatori de cand mergem la Resita (2007). M-am bucurat foarte mult, mai ales ca majoritatea erau fani coasta, nu doar spectatori din intamplare.

 

MSN.ro: Ce obiectiv ti-ai propus pentru acest an si daca mai ai ceva de adaugat in incheiere?

 

Andrei Dumitrescu: Vreau in primul rand sa termin toate etapele care au mai ramas, si sa vin cat mai in fata. 

 

Multumesc colegilor de la Serus Racing Club, Dlui. Adrian Rusea, Bogdan Rusea, Tudor si Marius pentru sustinerea din ultimii ani si partenerilor de la Total Lubrifianti, intregii voastre echipe Motorsportnews.ro, echipei mele Champion Racing, Radu, Mihai si fanilor care sunt mereu alaturi de noi si ne sustin de pe marginea suprafetei de concurs. Ne vedem in weekend la Sinaia.  

 

Credit Foto : RallyZoom.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro