MP al Principatului Monaco – Antrenamente libere

Nico Rosberg, pilotul echipei Mercedes, a fost cel mai rapid in ambele sesiuni de antrenamente libere programate joi pe strazile din Monaco. Germanul a stabilit cel mai bun timp in sesiunea de dimineata cu pneurile soft, iar in sesiunea de dupa amiaza cu pneurile supersoft. Timpul sau 1m:14,759s din sesiunea a doua a antrenamentelor libere a fost cu aproape o secunda mai bun decat echivalentul de anul trecut.

 F12013GP01MCO

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, declara: Monaco este circuitul cu cele mai notabile evolutii in ceea ce priveste aderenta pe parcursul unui weekend de cursa. Tocmai de aceea este dificil sa tragem concluzii dupa primele doua sesiuni de antrenamente libere, dar totusi ne putem face o idee in ceea ce priveste ierarhiile. Pana acum s-a inregistrat o diferenta de pana la o secunda pe tur intre cele doua compozitii, ceea ce este conform cu asteptarile noastre, dar aceasta diferenta va mai scadea in urmatoarele zile pentru ca masinile nu vor mai derapa atat de mult. Gradul de uzura si degradare nu este unul foarte ridicat aici la Monaco si cred ca echipele vor face doua opriri la boxe in timpul cursei, dar este posibil sa termini si cu una singura. Desigur, dupa calificarile de sambata vom avea o imagine mai clara. S-a vazut si astazi ca nivelul traficului este decisiv atunci cand incerci sa stabilesti un timp bun pe tur. Tinand cont ca pneurile supersoft ajung foarte rapid la temperatura optima de rulare, pilotii pot sa-si maximizeze performantele inca de la prima iesire pe pista.

 

Pentru ca in ultima vreme pneurile folosite in F1 au devenit subiectul zilei, Bernie Ecclestone a tinut sa faca unele precizari: Am cerut companiei Pirelli  sa realizeze anvelope pentru Formula 1 care sa nu poata fi utilizate mai mult de 50% din cursa pentru a avea in acest fel opriri la boxe.  Ca atare, acest lucru a fost respectat de inginerii de la Pirelli.  Este foarte greu de  a face un pronostic si a spune cu certitudine ca un anumit tip de pneu va rezista 15 %– 20%  din durata unei curse pentru ca fiecare circuit este diferit. Ne confruntam cu temperaturi foarte diferite, masinile sunt diferite si nu in ultimul rand fiecare pilot are un anumit stil de a pilota masina sa. Pe timpul cand Niki concura, cea mai mare preocupare a sa a fost aceea sa se ​​uite la cutia de viteza și la frâne, nu de a avea grija anvelopelor.  Apoi am scăpat si de acest aspect, iar pilotii nu au mai fost nevoiti sa se gandeasca nici la aceste lucruri. Acum ei trebuie sa-si construiasca o strategie ca sa castige cursa. Cel mai usor lucru pentru Pirelli ar fi sa produca pneuri pe care le montezi pe masini la inceputul primei curse de Formaula 1 din sezon si sa le mai dai jos la finalul circuitului de Formula 1.  Acest lucru ar fi foarte simplu “.

 

Antrenamente libere 1:

1.         Rosberg          1m16.195s    

2.         Alonso             1m16.282s     

3.         Grosjean         1m16.380s    

 

Antrenamente libere 2:

1.         Rosberg          1m14.759s    

2.         Hamilton          1m15.077s    

3.         Alonso             1m15.196s

 

Cursa din Principat a fost castigata doar de 10 ori, din 1950, de un pilot care nu s-a aflat pe una dintre primele trei pozitii ale grilei de start si, de cele mai multe ori, vremea a fost cea care a favorizat acest lucru. Prognoza pentru duminica este uscat. Pozitia a 14-a pe grila este cea mai slaba de pe care s-a castigat vreodata cursa din Monaco.