BMW si Audi, pregatiti pentru DTM

In 2012 Campionatul German de Turisme s-a reinventat odata cu revenirea celor de la BMW in prestigioasa competitie. Constructorul bavarez a revenit dupa 20 de ani de absenta si fanii au reactionat imediat luand cu asalt circuitele care au gazduit cele 10 curse ale sezonului si DTM a reusit sa iasa din zona de umbra in care intrase. Un asalt al fanilor care a dus la un record de audienta al spectatorilor chiar de la debutul sezonului la Hockenheim. Organizatorul nu a stat cu mainile in san si a asteptat o minune astfel incat campionatul sa iasa din zona de nisa in care intrase. El a lucrat indeaproape cu cei trei constructori pentru a pune la punct o platforma atragatoare pentru fani si convenabila, atat ca promovare cat si din punct de vedere al costurilor, pentru cei trei constructori. Mai mult decat atat incepand cu 2014 DTM si Super GT (Campionatul Japonez de Turisme) vor fuziona intr-o formula care urmeaza a se finaliza.

 DTM atmosphere

Audi, BMW si Mercedes-Benz si-au prezentat astfel, inaintea sezonului competitional 2012, cele trei modele absolut noi noute, A5 DTM, M3 DTM si AMG C-Coupe. Cei trei constructori au revolutionat cu aceasta ocazie standardele de securitate pentru competitiile de turisme din intreaga lume cei trei dezvoltand in colaborare un cockpit monococa din fibra de carbon cu rollcage integrat, in jurul caruia sunt construite cele trei modele.

 

Euronics un nou partner pentru Mercedes in 2013
Euronics un nou partner pentru Mercedes in 2013

BMW a reusit in 2012 surpriza la care nici ei nu se asteptau si anume sa castige titlul la piloti, constructori si echipe, chiar din primul an de revenire. Mai mult decat atat acest lucru a fost reusit cu doar sase masini aliniate la start fata de rivalii de la Audi si Mercedes care au adus cate 8 masini in 2012. Incepand cu 2013 lucrurile se echilibreaza BMW anuntand inca doi piloti care au completat echipa BMW Motorsport din DTM. Numele noi sunt Marco Wittmann pilot de teste BMW in DTM in 2012 si Timo Glock proaspat venit din Formula 1. Cei doi vor alerga pentru nou infiintata echipa MTEK condusa de Ernest Knoors cu o vasta experienta in Formula 1. Celelate trei echipe Schnitzer, RBM si RMG au ramas neschimbate doar Andy Priaulx facand rocada cu Joey Hand. Formula finala a celor trei echipe BMW pentru 2013 arata astfel: Bruno Spengler/ Dirk Werner – Team Schnitzer, Augusto Farfus / Joey Hand – Team RBM si Martin Tomczyk / Andy Priaulx – Team RMG.

 victorie BMW 2012

Pe langa aceste schimbari si surprize placute pentru unii, 2012 a adus si altfel de schimbari. Cea mai importanta este retragerea lui Norbert Haug din activitatea competitionala, un nume si un om care timp de 22 de ani a fost similar cu departamentul de motorsport al celor de la Mercedes. Mai mult decat atat Mercedes trebuie sa se reinventeze in acest an in acest moment avand un gol de trei piloti in cadrul echipei din programul DTM. Susie Wolff a parasit echipa devenind pilot de teste pentru echipa Williams din Formula 1 si David Coulthard si-a anuntat retragerea din viata competitionala dorind sa se dedice activitatii de commentator sportiv pentru cei de la BBC. Pierderea cea mai importanta suferita de Mercedes a fost plecarea lui Jamie Green in tabara celor de la Audi, Jamie fiind unul din pilotii care in 2012 s-a batut pentru titlu, el terminand sezonul pe locul al treilea. In prezent la Mercedes se cunosc doar numele celor cinci piloti care au evoluat si in 2012: Gary Paffett (vicampion en-titre), Christian Vietoris, Robert Wickens, Roberto Mehri si Ralf Schumacher. 

 

Rachel Frey
Rachel Frey

In tabara Audi lista pilotilor este finalizata singura modificare fiind venirea lui Jamie Green in locul plecarii si celei de-a doua doamne prezenta in DTM, Rachel Frey. Rachel nu s-a retras din motorsport ci va alerga pentru Audi in cursele GT. Cei opt piloti ai echipei Audi Motorsport sunt: Mattias Ekström/ Timo Scheider – ABT Sportline, Jamie Green/ Adrien Tambay – Audi Sport Team ABT, Miguel Molina/ Mike Rockenfeller – Phoenix Racing, Filipe Albuquerque/ Edoardo Mortara – Team Rosberg.

 #9 Mike Rockenfeller (Phoenix Racing / Audi A5 DTM)

Cu siguranta vom avea parte de un nou sezon disputat daca judecam dupa desfasurarea actiunii din 2012. Daca BMW si Mercedes au confirmat ca au resursele sa se bata pentru titlu, Audi pare cu un pas in spate, 2012 fiind pentru acestia un an fara rezultate foarte bune, ei reusind prin Mortara doua victorii in sezon. Competitia debuteaza in 2013 pe 5 mai odata cu etapa care deschide sezonul in mod traditional la Hockenheim.