Campionatul Mondial de Raliuri continua pe macadam cu Raliul Greciei. Recunoscut pentru traseul casant, Raliul Greciei este o proba de anduranta pentru echipajele implicate. Castigatoare pe macadamul din Grecia, echipajele Sébastien Loeb/Daniel Elena si Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen si-au propus sa aduca inca o victorie pentru Citroën Total World Rally Team.
Inclus in Campionatul Mondial de Raliuri inca de la infiintarea acestuia in 1973, Raliul Acropolelor s-a desfasurat de-a lungul timpului in locatii diferite. Daca pe atunci viteza medie a castigatorului nu trecea de 70 km/h, acum aceasta se apropie de 90 km/h. Programat in perioada 24 – 27 mai, Raliul Greciei va fi un test extrem de dificil pentru toate echipele. Startul in raliu se va da joi, cand este programata o singura proba speciala, iar sosirea este programata duminica. In total, pilotii Citroën vor avea de parcurs 409,47 kilometri de proba speciala pe unele dintre celemai casante drumuri din campionatul mondial.
Lider in clasamentul general cu cele trei victorii obtinute in Monte-Carlo, Mexic si Argentina, Sébastien Loeb a obtinut doua dintre cele 70 de victorii ale sale in Raliul Greciei. Dupa victoria din 2005 cu Xsara WRC si cea din 2008 cu C4 WRC, campionul mondial en-titre isi doreste sa completeze seria si cu o victorie la volanul modelului DS3 WRC. „Este un raliu dificil. Unele speciale sunt foarte bune si rapide, altele sunt pline de bolovani care nu au mila de suspensie. In functie de temperatura ambientala, gestionarea pneurilor joaca un rol crucial in deznodamantul cursei”, a avertizat Sebastien Loeb. „De cele mai multe ori timpul stabilit pe o proba nu este relevant. Trebuie sa iei in calcul timpii obtinui pe toata bucla, inainte de a trage concluziile. Desigur, obiectivul meu este sa castig. Am avut posibilitatea in 2011 si sunt determinat sa o fac anul acesta!”
Castigator aici in 2009, Mikko Hirvonen admite ca are sentimente amestecate fata de aceasta etapa. „Nu este raliul meu preferat, dar nici nu-l urasc. Noi concuram in campionatul mondial si trebuie sa luam startul in etape variate si reprezentative pentru toate tipurile de suprafete. Raliul Greciei este unul clasic si nu si-a pierdut reputatia de a avea unele dintre cele mai dificile probe speciale. Oricum, trebuie sa recunosc ca mergem la limita tot timpul. Desigur, trebuie sa fim atenti la motor, cutia de viteza si pneuri, dar cred ca suntem pregatiti pentru aceasta etapa. In teste am vazut ca masina este suficient de robusta pentru a rezista in cele mai dificile conditii si tinand cont ca anul trecut Citroën a obtinut o dubla nu-mi fac griji ca nu ne putem lupta pentru victorie aici”, a spus Hirvonen.
Aflat pe pozitia a treia in clasamentul general, dupa Sébastien Loeb si Petter Solberg, Mikko este determinat sa-si imbunatateasca performantele. „In Argentina am reusit sa mai fac un pas inainte. Ma simt foarte confortabil acum pe sectiunile rapide. Am muncit mult impreuna cu echipa si am facut unele schimbari care se potrivesc mai bine cu stilul meu, ceea ce ma face foarte increzator pentru restul sezonului”, a mai adaugat finlandezul.
Dupa ce au terminat in puncte in ultimele etape din Campionatul Mondial de Raliuri, echipele Citroën Junior, cu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, si Qatar World Rally Team, cu Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini si-au propus sa faca acelasi lucru si in Grecia.
Trei intrebari pentru Yves Matton
Echipa Citroën Total a obtinut o dubla in Argentina dupa ce le-ai spus pilotilor Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen sa-si pastreze pozitiile. Nu era prea mica diferenta dintre cei doi pentru a face asta?
„Acest gen de decizii nu este niciodata usor de luat, dar trebuie sa actionam pentru a fi siguri ca ne atingem obiectivele propuse si anume castigarea titlurilor mondiale la constructori si piloti. Dupa ce am plecat din Portugalia fara niciun punct, in Argentina lucrurile au mers mult mai bine. Tinand cont de avansul pe care-l aveau echipajele noastre si de problemele care mai puteau sa apara, am luat decizia de a le spune pilotilor sa-si pasteze pozitiile. Toata lumea din cadrul echipei, incepand cu pilotii, stie cate de important este pentru Citroën sa castige aceste titluri. Desigur, decizia poate parea dura in special pentru Mikko, mai ales dupa ce s-a intamplat in Raliul Portugaliei, dar sper sa-l vedem castigand primul sau raliu alaturi de noi cat mai repede.”
Ce parere ai despre cum au decurs primele cinci etape din acest sezon?
„Cel mai important lucru este ca suntem pe primele locuri in clasamentul pilotilor si al constructorilor. E greu de tras o concluzie dupa primele curse de anul acesta. Dupa Monte-Carlo, Suedia si Mexic am crezut ca vom avea o imagine mai clara asupra raportului de forte din WRC, dar din cauza vremii nu a fost posibil. In Argentina rivalii nostri au avut probleme exact in momentul in care pilotii nostri si-au intrat in ritm. Pana acum nu am vazut care este raportul de forte in conditii egale, dar fara indoiala lupta este foarte stransa si vom avea parte de raliuri foarte disputate in continuare. Chiar daca avem un avans in clasament, lupta pentru titlurile mondiale este departe de a se fi incheiat!”
Modul in care este gestionat Campionatul Mondial de Raliuri s-a schimbat semnificativ in ultimele luni. Care este parerea ta referitor la aceasta situatie?
„Cand am fost angajat ca director al echipei Citroën Racing, Campionatul Mondial de Raliuri a ramas fara un promotor. FIA si organizatorii primelor etape au facut tot posibilul pentru ca raliurile sa se desfasoare in cele mai bune conditii. In comparatie cu experientele mele anterioare, acum sunt multumit de relatiile dintre constructori si FIA. Echipa condusa de Michele Mouton, Jarmo Mähönen si Alexandre Gueschir este atenta la problemele noastre. Cred ca lucrurile se indreapta intr-o directie buna. Viitorul acestui sport va depinde de mostenirea Campionatului Mondial de Raliuri si de capacitatea noastra de a progresa cu noile tehnologii din comunicare si industria auto.”