Test Drive Honda CR-V : Crossover Champ

Pentru pasionatii de motorsport anul 2010 s-a incheiat odata cu Gala Campionilor organizata la Sinaia de catre Federatia Romana de Automobilism Sportiv. Cabral, Calin Popescu Tariceanu, Ovidiu Herea, Corina Ungureanu, Monica Iagar, Ovidiu Lipan Țandarica si Adelina Varciu sunt o parte dintre sportivii si persoanele publice care au testat pentru cateva minute emotiile si adrenalina unei competitii automobilistice, fiind invitati in dreapta, alaturi de cei mai buni piloti la raliu si viteza in coasta, in cadrul unui Rally Show incendiar gazduit de orasul Sinaia.

Bineinteles ca nu puteam rata un asemenea eveniment insa conditiile meteorologice nu se anuntau a fi cele mai potrivite. Pentru noi salvarea s-a numit Honda CR-V, model pe care l-am putut studia in amanunt de-a lungul a trei zile multumita celor de la Honda Trading Romania. Masina din testul nostru a fost una dotata cu motorul diesel de 2,2 litri cuplat la o cutie de viteze automata (5 trepte) nivelul de echipare fiind unul aproape de top, respectiv Elegance Lifestyle. Pretul de lista a unui astfel de model se apropie de suma de 30 000 euro (inclusiv tva) in schimb urmand sa primiti dotari precum: cruise control, senzori de lumina si ploaie, computer de bord multiinformational, senzori de parcare, airbag-uri frontale, laterale si cortina, ABS, EBD, EBA, controlul tractiunii si stabilitatii (VSA), controlul stabilitatii la tractare (TSA), jante aliaj, oglinzi exterioare reglabile electric (incalzite+pliabile electric), tapiterie scaune Alcantara, climatizare automata dubla zona, scaune fata incalzite, radio cd cu mp3 (aux+usb).

Cum arata ?

Honda CR-V se afla deja la a treia generatie, prima fiind lansata in cursul anului 1995. Chiar de la debutul sau, modelul prezent in testul nostru a starnit nenumarate controverse, prima si cea mai indelung dezbatuta fiind chiar acronimul CR-V. SUV-ul compact al celor de la Honda a fost lansat intr-o perioada dominata de concurentii cu dimensiuni mult mai mari insa, intr-un final, a ajuns sa se afle in top 10 al celor mai vandute masini in Statele Unite ale Americii. Construita pe baza platformei Civic cei mai multi au fost tentati sa o denumeasca “Civic Recreation Vehicle” desi brosurile dealerilor din Marea Britanie o descriu ca fiind un “ Compact Recreational Vehicle “, insa comunicatul oficial de la lansarea in Japonia o defineste complet drept un “ Comfortable Runabout Vehicle “ .

Actualul model este lansat in 2007 iar anul trecut a suferit un facelift destul de discret. Reimprospatarea a insemnat in cazul lui CR-V introducerea unor elemente cromate pentru spoilerul fata in partea superioara a acestuia si o noua grila tip fagure in partea inferioara. Capota se afla acum la acelasi nivel cu bara, per total designul partii frontale avand un aspect mai aerisit. Nu a fost uitata nici partea din spate, spoilerul fiind redesenat, iar suprafata vopsita a crescut in detrimentul plasticului de culoare neagra.

La interior materialele din plastic din zona bordului si a consolei centrale au fost inlocuite cu unele mai placute la atingere iar sistemului audio impreuna cu comenzile aferente, i-a fost schimbata lumina de pe fundal din negru intr-un albastru mult mai placut ochilor soferului. Plansa de bord nu are nimic iesit din comun fiind caracterizata de un design simplu si ergonomic in cel mai pur stil al inginerilor japonezi. Vitezometrul si turometrul ocupa cea mai mare parte a bordului, forma lor rotunda si mare nefiind obstructionata in niciun fel de catre volan. De apreciat in cazul acestora este si usurinta la citire gratie unui design simplu si a unei sticle foarte clare. Comenzile sistemului audio si ale climatizarii automate sunt si ele la randul lor de dimensiuni generoase, adaptarea la acestea facandu-se cu o mare usurinta si fara lecturarea manualului de utilizare.

Pentru ca designul exterior este o caracteristica supusa subiectivismului fiecaruia, va mai spunem faptul ca scaunele de care CR-V dispune sunt foarte comode la drum lung chiar daca prima impresie nu va sugereaza acest lucru. Pe langa suportul lateral eficient oferit de acestea, gradul de confort este sporit de cotierele individuale amplasate pe lateralul fiecarui scaun, cei de la Honda renuntand la clasica cotiera. Nu putem sa nu fim carcotasi si sa nu recunoastem ca ne-am fi dorit ca pozitia acestui tip de cotiera sa fie reglabila insa ne declaram fanii acestui sistem. In locul obisnuitei cotiere veti regasi un spatiu de depozitare foarte mare pe care noi il botezasem “camara” 🙂 . Si nu este singurul de acest fel !

Cum se conduce ?

Importatorul oficial in Romania comercializeaza Honda CR-V cu un singur motor pe benzina si unul pe motorina, ambele avand aceasi putere de 150 cp, in cazul diesel-ului acestia fiind obtinuti din cei 2 199 cmc la o turatie de 4 000 rpm. Cuplul maxim in cazul modelului testat de noi este de 350 NM si se atinge la 2 000 rpm. Sprintul de la 0 la 100 km/h este efectuat in 10,6 secunde, iar viteza maxima este de 187 km/h. Nu am considerat necesar testarea acestor cifre pentru ca nu acesta este scopul acestei masini si nici vremea de afara nu a fost cea mai potrivita, insa putem sa va spunem faptul ca nu am simtit niciodata nevoia de mai multa putere.

Singura cutie automata disponibila este una in 5 trepte, schimbarea acestora facandu-se destul de lin. Sistemul de tractiune integrala este permanent si se bazeaza in cea mai mare parte a timpului pe rotile din fata. Cand acestea incep sa piarda aderenta, o parte a puterii este transmisa si puntii spate, astfel rezultand un consum de combustibil specific unui hatchback. Cifrele oficiale vorbesc despre un consum de 9,5 litri in ciclu urban si 7,4 in ciclul mixt, insa asa cum probabil toata lumea s-a obisnuit noi nu am reusit sa ne apropiem decat la 1,5 litri de acestea. De mentionat ar fi si faptul ca in marea majoritate a timpului deplasarea am facut-o alaturi de alti trei pasageri si nu putine au fost cazurile in care am stat pe loc cu motorul pornit din cauza temperaturii scazute.

Aflandu-ne in Sinaia nu puteam sa ratam privelistea de la Cota 1 400 mai ales cand zapada imbraca atat de frumos drumul cotei. Pentru ca drumul nu fusese deszapezit decat de masinile turistilor la inceput am avut o abordare mai prudenta insa la final am ajuns sa cautam cei mai mari nameti. Nu am intampinat nici cea mai mica problema in parcurgerea celebrului traseu iar momentele in care sistemele electronice ale masinii (ABS sau VSA) isi faceau simtita prezenta au fost aproape inexistente. Bineinteles dotarea a fost una corespunzatoare cu pneuri de iarna, Honda CR-V aflandu-se la vanzare in cadrul unei promotii in care pe langa cei trei ani de intretinere gratuita primiti si un set de anvelope de iarna gratis.

Concluzia finala

Honda CR-V se conduce foarte usor in ciuda volumului mai mare fata de o berlina, mai exact la fel ca un hatchback si nu prezinta niciunul din inconvenientele unei masini cu garda la sol marita. Are o stabilitate buna la viteze mari si o maniera agila in abordarea virajelor, chiar si la transferul de mase fata-spate, directia fiind una rapida, precisa si cu un feeling natural. Desi sistemului de climatizare ii ia o perioada destul de mare pana incepe sa produca efectiv aer cald (testul nostru a avut loc la temperaturi sub minus 10 grade), scaunele incalzite salveaza situatia. Un nou sistem de transmisie integrala si o noua cutie automata in sase trepte se preconizeaza a fi lansate in 2013 alaturi de urmatoarea generatie CR-V, insa pana atunci va puteti bucura de fiabilitatea indubitabila a acestui model.

Foto : Catalin Oprea – Pov.ro

[nggallery id=98]

Piloții Vectra Racing au ieșit victorioși din lupta cu praful de pe a 2-a speciala din Dakar 2011

Caracterizată de inconvenientele provocate de praf a doua probă specială din Dakar 2011 a fost una în care cu greu s-a putut depăși. Mani Gyenes a încheiat proba cu al 21-lea timp și cu al doilea la clasa motoarelor peste 450 cmc, iar Marcel Butuza a avut un parcurs excelent recuperând 36 de poziții față de locul de pe care a luat startul (107).

Într-un peisaj de savana în care proba specială a semănat cu una de enduro, dar în care au fost multe săritori și foarte mult praf, concurneții din Dakar au avut de luptat și cu cele 40 de grade din aer. Au pornit din bivouacul de la Cordoba în jurul orei 5.30 am (ora Argentinei) pentru ca două ore mai târziu să ia startul pe proba specială care astăzi a măsurat 300 de km. La finalul probei a urmat o lungă etapă de legătură ce i-a dus în bivouacul din San Miguel de Tucuman. De aici vor porni pe 4 ianuarie către San Salvador de Jujuy, bivouacul care precede trecere Anzilor către Chile. Practic, în cea de a treia probă specială riderii vor merge către nordul Argentinei apropiindu-se de granița cu Bolivia. Îi așteaptă în total 752 de km, proba specială măsurând 521 km. În prima parte se va merge într-o zonă cu nisip roșiatic, apoi se va ajunge într-o porțiune cu canioane, pentru ca la sfârșitul probei să se meargă prin pădure. La finalul etapei a 3-a concurenții se vor afla deja la poalele Anzilor, bivouacul urmând să fie amplasat la 1238 metri altitudine.

Mani Gyenes (locul 20 în clasamentul general al raliului după două probe speciale – 5h46min17sec):În a doua probă specială nu ne-am putut bucura de loc de traseu.  În permanență a trebuit să fim foarte atenți pentru că erau porțiuni în care nu vedeai aproape nimic din cauza prafului ridicat de concurentul din față. Mă bucur că am ajuns cu bine în bivouac și voi încerca să mă odihnesc pentru că următoare specială este cu peste 200 de km mai lungă decât cea de azi”.

Marcel Butuza (locul 83 în clasamentul general al raliului după două probe speciale): ”A fost foarte greu astăzi din cauza prafului. Am pornit mai în spate pe probă și am prins foarte mulți concurenți din urmă fiind nevoit să rulez o bună perioadă de timp în praful lor. La un moment dat a trebuit să și încetinesc ritmul pentru că am avut ceva probleme cu frâna spate, însă acum suntem în bivouac și deja ne pregătim pentru cea de a treia probă specială din acest Dakar”.

Puteți urmări evoluția celor doi piloți români accesând pagina de facebook a echipei Vectra Racing sau intrând pe www.dakar.com. Nr. de concurs ale celor doi piloți români sunt: Mani Gyenes – 45, Marcel Butuza – 80.

Credit foto: Maindru

Raliul Clujului – editia 2011

Sedinta Consiliului Federal al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv din data de 22.12.2010 a adus definitivarea calendarului competitional al Campionatului National de Raliuri – Dunlop, editia 2011. Astfel, Raliul Clujului, aflat la a XXX-a editie, va conta ca etapa a 3-a a acestui campionat, desfasurat sub egida FRAS, si se va desfasura in perioada 28-29 mai 2011.

Horatiu SAVU: Membrii Clubului Sportiv SAVU RACING sunt deosebit de bucurosi pentru faptul ca vor putea oferi si in sezonul competitional 2011 fanilor clujeni ai motorsportului, si de ce nu, si fanilor din alte zone ale tarii, o cursa de traditie, organizata la cele mai inalte standarde, asa cum de altfel s-a intamplat si la editiile precedente. Devansarea perioadei de desfasurare a raliului, fata de perioada devenita traditionala pentru ultimele 8 editii organizate de catre noi, nu cred ca va pune probleme deosebite, iar asocierea raliului cu Zilele Clujului, manifestare organizata de municipalitate pentru prima data in anul 2011, suntem convinsi ca va aduce numai beneficii de imagine pentru toate partile implicate. De asemenea, nu trebuie sa uitam valenta internationala a raliului, inceputa in sezonul 2009, valenta pe care dorim sa o pastram si la editiile ulterioare. Asadar, va asteptam pe toti iubitorii cailor putere si a sportului in general, sa fiti alaturi de noi, in deplina siguranta, la aceasta sarbatoare a motorsportului romanesc”.

Mani Gyenes pe podium la categoria motoarelor peste 450 cmc

După citirea GPS-urilor, Mani Gyenes a avansat un loc în clasamentul probei speciale urcând de pe locul 22 pe 21. Acest lucru a fost posibil datorită avantajului pe care l-a avut având în vedere că nu a primit penalizări pentru depășirea limitei de viteză cum a fost cazul altor piloți. În același timp, sătmăreanul în vârstă de 26 de ani își trece în palmares și un loc 3 pe podiumul primei speciale din Dakar 2011, la categoria motocicletelor cu motoare ale căror cilindree depășește 450 cmc.

Rezultatul obținut pe 2 ianuarie de Mani Gyenes este cea mai bună clasare realizată de un român într-o probă specială a Dakar-ului. Tot el este și singurul român care a câștigat o probă specială dintr-un raliu înscris în Campionatul Mondial de Rally-Raid (Raliul Faraonilor 2008) și s-a impus într-un raliu. Este vorba despre Raliul Marocului din 2009, când a câștigat lupta de la clasa Producție și a terminat pe locul 8 în clasamentul general.

Credit foto: Maindru

Raikkonen : participarea in WRC m-a facut un pilot mai bun

Kimi Raikkonen a declarat ca experienta acumulata in sezonul trecut de WRC l-a facut un pilot mai bun. Fostul campion mondial de Formula 1 participase la numai o singura etapa de WRC pana la startul sezonului trecut si s-a aratat incantat de multitudinea de lucruri invatate intr-un singur an alaturi de cei de la Citroen Junior Rally Team.

Cu singuranta am progresat ca pilot sezonul trecut ” a spus Raikkonen. ” Pilotajul unei masini de raliuri este mult mai greu decat pilotajul unei masini de Formula 1, cel putin pentru mine. Daca poti conduce pe drumurile pe care am facut-o noi anul trecut cu siguranta poti conduce pe orice drum.

Raikkonen a recunoscut totodata ca a luat in calcul o revenire in Formula 1, adaugand : ” Bineinteles ca am luat in calcul si aceasta optiune, deoarece trebuie sa te gandesti la toate variantele. Dar, niciodata nu am luat foarte in serios intoarcerea in Formula 1 deoarece nu mi-a fost dor deloc de-a lungul sezonului trecut. Inainte de startul sezonului de WRC mi-am propus sa vad cat imi va fi de dor de Formula 1 si nu mi-a fost deloc

Asadar, sezonul 2010 a fost pentru mine exact asa cum ma asteptam. Au fost momente bune dar si unele mai neplacute, per total a fost un sezon greu in care a trebuit sa invat foarte multe. Intr-un fel mi-a adus aminte de anul in care m-am apucat de curse : a fost un sentiment foarte asemanator.

Kimi Raikkonen a terminat sezonul 2010 al WRC pe locul 10 al clasamentului general dupa ce a luat startul in 12 din cele 13 etape la bordul unui Citroen C4 WRC .

Locul 22 pentru Mani Gyenes în prima probă din Dakar 2011

Emanuel Gyenes a obținut al 22-lea timp al primei probe speciale din cea de a 33-a ediție a raliului Dakar. Acesta este cel mai bun rezultat al unui pilot român într-o specială a celui mai dificil raliu din lume. Pentru Marcel Butuza prima zi a fost una exclusiv de acomodare el ne mai rulând cu această motocicletă de peste șapte luni.

După startul festiv din Buenos Aires, piloții au pornit pe 1 ianuarie către orașul Victoria de unde în dimineața zilei de 2 ianuarie au plecat către prima probă specială a ediției 2011. Ziua a început extrem de devreme pentru motocicliști, riderii Vectra Racing trezindu-se la ora 03.45 am (ora Argentinei) pentru că au avut de parcurs peste 450 de km până la startul pe proba specială. Proba a fost una rapidă în prima și în ultima parte, însă după primii zeci de km s-a ajuns în munți unde traseul i-a făcut pe mulți să se gândească la enduro.

Emanuel – Mani – Gyenes (locul 22, timp 2h09’55”):” A fost o primă probă furmoasă însă în zona de munte a fost dificil pentru că erau foarte multe viraje strânse și traseul semăna mult cu ce întâlnești la etape de enduro clasic. Am încercat să recuperez cât mai mult pentru că astăzi am pornit în ordinea numerelor de concurs, însă de mâine se pornește după clasament, așa că sunt mulțumit de poziția pe care o voi avea la startul celei de a doua speciale. Chiar am avut o zi bună și mă bucur că suntem amândoi cu bine la finiș și că am reușit să ne reacomodăm cu motocicletele. Le mulțumesc tuturor celor care ne susțin și ne trimit mesaje pe pagina de facebook a echipei.

Marcel Butuza (locul 107, timp 2h36’31”): ”Am avut o zi bună pentru că în primele probe speciale nu mi-am propus decât să mă acomodez cu motocicleta și să îmi reintru în ritm. A fost obositoare etapa de legătură de peste 450 de km și din păcate în acest raliu vom avea foarte multe etape de acest fel. Mani a mers foarte bine astăzi și mă bucur pentru el, cred că are șanse să ajungă la finiș în primii 25. Mai avem încă aproximativ 9000 de km până vom reveni la Buenos Aires pentru finiș, așa că etapa de astăzi a fost doar începutul.

Prima probă specială din Dakar 2011 a fost câștigată la categoria moto de Ruben Faria, pilotul de trenă al lui Cyril Despres triplu câștigător al acestui raliu.

Ziua 2 – 3 ianuarie

În cea de a doua etapă din această ediție concurenții vor avea de parcurs, pe ruta Cordoba-San Miguel, 740 de km, 300 din aceștia fiind reprezentați de proba specială care le rezervă concurenților de la categoria moto zone cu foarte multe săritori.

Membri echipei Vectra Racing vă urează la mulți ani și vă mulțumesc pentru susținere.

Puteți urmări evoluția celor doi piloți români accesând pagina de facebook a echipei Vectra Racing sau intrând pe www.dakar.com. Nr. de concurs ale celor doi piloți români sunt: Mani Gyenes – 45, Marcel Butuza – 80.

Credit foto: Maindru

Dakar 2011 Start aplaudat de peste 1 milion de spectatori

Raliul Dakar a avut parte de probabil cel mai emotionant start cu mai mult de 1 milion de spectatori, care au venit sa ii aplaude pe cei 430 de concurenti inainte de a porni in aventura de 9600 de km. Pe rand participantii au fost incurajati si aplaudati frenetic de spectatorii prezenti la startul festiv, care a avut loc in fata obeliscului situat pe Bulevardul 9 de Julio in Buenos Aires.

Kris Nissen directorul Volkswagen Motorsport declara: ” Startul ceremonial in Buenos Aires este intotdeuna foarte emotional. Multimea prezenta care incurajeaza pilotii prin aplauzele si ovatiile lor, reusesc sa creeze o atmosfera extraordinara. Avem in fata doua saptamani extrem de solicitante, nu numai pentru masini si echipaje, ci si pentru intreaga echipa tehnica.

Calendar WTCC 2011

Noutatea din sezonul 2011 o reprezinta etapa din China nou intrata in calendarul WTCC, astfel vom avea parte de 24 de etape cate 2 pe fiecare weekend.

18/20 martie Brazilia – Curitiba

22/24 aprilie Belgia – Zolder

14/15 mai Italia – Monza

3/5 iunie Maroc – Marrakech

18/19 iunie Cehia – Brno

1/3 iulie Portugalia – Portimao

15/17 UK – Brands Hatch

30/31 iulie Germania – Oschersleben

3/4 septembrie Spania – Valencia

21/23 octombrie Japonia – Okayama

4/6 noiembrie China – Guangdong

17/20 noiembrie Macao – circuit stradal

Petter Solberg in WTCC?

Petter Solberg se pare ca este in cautarea unui volan in WTCC. Datorita faptului ca viitorul in WRC nu se prezinta prea bine pentru fostul campion mondial, acesta a inceput se pare sa se gandeasca la alte variante. Norvegianul spera ca in viitorul apropiat sa faca si primele teste pentru una din echipele de top din WTCC. Si daca ne gandim ca Yvan Muller campionul din acest an in WTCC a fost prezent in WRC in Raliul Frantei cu o masina a lui Petter, echipa pentru care ar putea testa Solberg sa fie chiar Chevrolet.

In acest moment este greu in WRC, asa ca voi incerca sa explorez si alte posibilitati si cea mai mare dintre acestea este in WTCC. Sunt foarte interesat sa testez si alte masini din alte competitii, deja am testat masini de F1 si LeMans si totul a decurs foarte bine. Stiu ce pot face pe pista tocmai de asta sunt interesat de WTCC.” a declarat Petter Solberg pentru Autosport.

  

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor