Ar obtine Honda NSX Oscarul la categoria video auto ?

De-a lungul noptilor “pierdute” pe internet am vazut multe filmulete cu diferite masini in diferite ipostaze sau in cadrul  unor concursuri. De departe filmul prezent in acest articol ar merita premiul Oscar daca ar exista categoria ” Cel mai bun film auto” .

Filmul este realizat de mica dar entuziasta echipa a celor de la Format67.net care au incercat sa ne prezinte modul in care sapte persoane intra in contact, cat si perceptia acestora, cu legendara Honda NSX, aflata intr-o calatorie de la Frankfurt la Nurburgring.

NSX este una din masinile sport produse de Honda intre 1990 si 2005.  Aceasta a beneficiat de doua motoare V6  de 3.0 litri si 3.2 litri,  amplasate central si de tractiune spate. Puterea dezvoltata de cele doua unitati propulsoare era de 270, respectiv 290 cp. Transmisia a fost disponibila prin intermediul a doua cutii de viteze manuale cu 5 si 6 trepte cat si una automata cu 4 trepte.

Marele pilot de Formula 1, Ayrton Senna a avut un rol determinat in convigerea celor de la Honda pentru producerea in masa a acestui model, acesta efectuand nenumarate teste pe circuitul de la Suzuka, astfel ca NSX pe langa sasiul rigid a beneficiat de o manevrabilitate exemplara. In momentul in care vanzarile au fost oprite in toamna anului 2005, presedintele Honda a anuntat ca va exista pe viitor un nou NSX, de data aceasta cu un motor V10 si ca aceasta va fi capabil sa lupte de la egal la egal cu marci precum Lamborghini sau Ferrari. Din pacate criza economica i-a oprit pe japonezi insa anul trecut Honda a obtinut o dispensa speciala ( masina neaflandu-se in productie inca) pentru a participa in campionatul Super GT cu Honda HSV-010 GT .


Astazi va invitam sa va relaxati privind acest video, dupa ce v-ati asezat comod pe scaunul sau fotoliul dumneavoastra si ati dat sonorul mai tare decat de obicei. Enjoy !


” Racing, competing, it’s in my blood. It’s part of me, it’s part of my life; I have been doing it all my life and it stands out above everything else. ”

Ayrton Senna

Dakar 2011: Piloții Vectra Racing au încheiat cu bine prima săptămâna

  • Dakar 2011 Argentina – Chile
  • Ziua 6 – 7 ianuarie, Iquique – Arica
  • Nr. total de km 721 – din care 456 km probă specială, 265 km etape de legătură
  • Pe locurile 21 și 70 la jumătatea Dakar-ului 2011

Mani Gyenes și Marcel Butuza au încheiat cu bine prima parte a celui mai dificil raliu din lume și se pregătesc pentru cei 5000 de km care urmează începând cu 9 ianuarie.

După o probă specială de 456 km, Dakar-ul a ajuns în Arica, cel mai nordic punct al său de la mutarea în America Latină. În bivouacul amenajat în Chile aproape de granița cu Bolivia și Peru au ajuns doar 116 din cei 186 de motocicliști care au pornit în urmă cu o sptămână din Buenos Aires. Proba de pe 7 ianuarie a fost ultima înainte de ziua de pauză programată pe 8 ianuarie. În această zi se analizează prima parte a raliului și se fac strategiile pentru următoarea săptămână, până la finișul raliului mai fiind de parcurs aproximativ 5000 de km, 2888 din aceștia fiind reprezentați de probele speciale.

Piloții Vectra Racing au avut un început de raliu bun și după șase probe speciale se află pe locurile 21 (Mani Gyenes) și 70 (Marcel Butuza). Cei doi s-au adaptat bine deșertului Atacama și au reușit să nu rateze nici un waypoint în cele două probe desfășurate până acum în cel mai arid deșert din lume.

Marcel Butuza:”Ultima probă specială avută înainte de ziua de odihnă a fost una lungă în care iarăși au fost multe capcane din cauza fesh fesh-ului. Am avut un ritm bun de-a lungul zilei însă ca și în proba de pe 6 ianuarie am avut câteva probleme la partea electrică a motocicletei. La km 50 al probei speciale cred că am pierdut peste 20 de minute încercând să remediez problema, deși în seara precedentă am schimbat starterul cu unul nou”.

Mani Gyenes:Dakar-ul este un raliu dificil în care te aștepți să rulezi pe terenuri grele însă astăzi am fost într-o zonă cu piatră și nisip care îți dădea senzația că ești pe Lună. Iarăși am avut parte de foarte mult fesh fesh, însă cred că cea mai dificilă porțiune au fost cei 100 de km în care am rulat pe piatră. În zona aceasta cu piatră au fost și multe upsuri și era atât de dificil încât cu greu puteai sta în șa. Dunele din această a șase probă mi s-au părut la fel de mari ca cele în care am concurat în Mauritania la Dakar-ul din 2007”.

Pe proba specială de pe 7 ianuarie Mani Gyenes a avut al 28-lea timp, iar Marcel Butuza s-a clasat pe locul 54 reușind să fie mai rapid decât în ziele precedente în pofida problemelor avute cu starterul motocicletei. Pe 8 ianuarie este programată ziua de odihnă, iar de pe 9 ianuarie se va porni către Buenos Aires pe concurenți mai așteptându-i încă trei zile grele în deșertul Atacama.

Puteți urmări evoluția celor doi piloți români accesând pagina de facebook a echipei Vectra Racing sau intrând pe www.dakar.com. Nr. de concurs ale celor doi piloți români sunt: Mani Gyenes – 45, Marcel Butuza – 80.

Credit foto: Maindru

Intrece-te legal in primul campionat regional de rally

Din luna martie se dă startul primului campionat regional de raliuri din vestul ţării. Este vorba de un campionat cu opt etape de rally care vrea să respecte toate cerinţele în materie şi care şi-a stabilit drept moto expresia: „Întrece-te legal!”.

În proporţie de 80%, toate detaliile legate de campionat regional de raliuri din vestul ţării au fost bătute în cuie. Cinci din cele opt etape se cunosc deja, e vorba de rundele programate în judeţele Arad şi Caraş-Severin. Celelalte au şanse mari de a se desfăşura în Timiş, după ce varianta cu Hunedoara a căzut.

Avem contracte semnate cu patru locaţii din Arad şi una din Caraş: Raliul Zărandului, Cupa Nădlacului, Cupa Arad pe circuit, Raliul Valea Cladovei şi Cupa Oraviţa. Datele nu sunt încă stabilite, aşteptăm fixarea programului în Naţional. Varianta cu etapa din Hunedoara a picat şi probabil vom muta etapa respectivă în Timiş. Cert e că începem din luna martie, cu o etapă în fiecare lună a anului până în octombrie”, dezvăluie organizatorul Sorin Bălan.

Reprezentantul clubului Racing VSS anunţă măsuri de securitate ridicate pentru concurenți: „Nu vor lua startul decât maşinile pregătite pentru raliu, adică cele care au strictul necesar de securitate (roll-bar,scaun tip scoică,etc). Vor fi etape de viteză cu minim trei probe speciale şi maxim șase. Competiţia este deschisă tuturor”.

Surprizele organizatorilor nu se opresc aici. Se doreşte aducerea la fiecare etapă a unui „special guest” dintre piloţii reprezentativi ai Naţionalului. Este deja certă prezenţa lui Vali Porcişteanu, Titi Aur şi Edwin Keleti.

Existenţa unui asemenea campionat este o treaptă în plus pentru participanţii din campionatul judeţean Timiş – fără îndoială cel mai puternic din România -, care nu au avut logistica necesară ori curajul să facă saltul în CNR, dar îşi pot proba talentul acum într-o competiţie superioară ca grad de dificultate.

Top 10 video Ken Block – 2010 ( partea I )

Echipa celebrului cascador american Ken Block, de un an si pilot in cadrul Campionatului Mondial de Raliuri, a realizat un top 10 al filmuletelor postate pe internet de-a lungul sezonului 2010. Este genul de actiune care pe Ken l-a facut celebru, filmuletele sale pentru competitia Gymkhana, inregistrand milioane de vizualizari pe Youtube.

Dakar 2011 – Piloții Vectra Racing au ajuns de la 4.800m altitudine pe malul Pacificului

Mani Gyenes și Marcel Butuza au ales să fie prudenți pe a doua probă specială din Chile, unde fesh fesh-ul și praful au provocat foarte multe incidente. Sătmăreanul a terminat proba cu al 26-lea timp și ocupă locul 24 în clasamentul general, iar liderul echipei a încheiat speciala de 423 km cu al 75-lea timp aflându-se pe locul 77 la general.

Pe 6 ianuarie s-a desfășurat a doua etapă din Chile concurenții aflându-se, chiar după spusele lor, în prima probă adevărată de Dakar. Cu alte cuvinte a fost o etapă în care nisipul și piatra au fost la ordinea zilei, chiar dacă spre deosebire de Africa la aceste ingrediente s-a adăugat și praful. După ce pe 5 ianuarie au trecut din Argentina în Chile prin Paso de Jama, ajungând la o altitudine de 4.800 metri unde frigul și aerul rarefiat le-au făcut probleme, participanții de la Dakar 2011 au avut de mers și într-o specială de 207 km. Practic, în această specială scurtă de pe 5 ianuarie riderii au avut prilejul să vadă ce îi așteaptă în speciala de 423 km care i-a dus din Calama în Iquique. Cu această probă raliul a pornit către nordul statului Chile atât pe 6 cât și pe 7 ianuarie urmând să se concureze în Atacama, cel mai arid deșert din lume.

Marcel Butuza:”Proba specială care s-a terminat în Iquique a fost una lungă cu foarte mult fesh fesh, piatră și praf fiind extrem de riscant să depășești. Îmi pare rău pentru danezul Jef Munk. A riscat mult când m-a depășit pentru că era foarte mult praf ridicat de cei din fața noastră. La doar 10 km după ce a reușit să treacă de mine l-am găsit căzut cu mâna ruptă. Mă bucur că am ajuns cu bine la final. Este impresionant finișul de aici când trebuie să cobori această dună înaltă pentru a ajunge la bivouacul amplasat pe malul Pacificului”.

Mani Gyenes: ”A fost o zi lungă și obositoare în care am mers prudent și am fost extrem de atent la navigație pentru că aceasta a fost prima probă adevărată de deșert pe care am mers în ediția din acest an. Mă bucur că am putut să îmi mențin un ritm și m-am adaptat destul de bine noilor reguli de navigație (din acest an distanța de la care GPS-ul se activează ajutându-i pe concurenți să ajungă la waypoint-uri s-a redus de la 3km la 400m). Pe 7 ianuarie avem o specială de 456 km în care vor exista foarte multe capcane la acest capitol. Tocmai m-am uitat pe road-book și nu avem foarte multe repere”.

Ineditul probei speciale de pe 6 ianuarie a constat în coborârea de 2,3 km avută la finiș. Concurenții au coborât de pe o dună a cărei înălțime ajunge la aproape 700 de metri, aceasta fiind ultima dună dinaintea întâlnirii deșertului cu Oceanul Pacific.

Proba 6 – 7 ianuarie

Concurenții de la categoria moto se vor trezi înainte de răsăritul soarelui pentru a porni  în etapa Iquique – Arica. Vor avea de parcurs în total 721 de km, 456 din aceștia reprezentând proba specială. Aceasta este ultima zi de concurs din această primă parte a raliului, pe 8 ianuarie fiind programată ziua de odihnă.

Clasament speciala nr. 5 Calama – Iquique

  1. Paulo Goncalves (BMW)        5h12min23sec
  2. Lopez Contardo (Aprilia)       +02min18sec
  3. Frans Verhoeven (BMW)        +2min19sec

…………………………………………………

26Mani Gyenes (KTM) +45min21sec

       ……………………………………………………..

75. Marcel Butuza (KTM) +2h41min50sec

Clasament general după 5 probe speciale

  1. Marc Coma (KTM)                      16h59min33sec
  2. Cyril Despres (KTM)                      +10min14sec
  3. Lopez Contardo (Aprilia)               +18min32sec

…………………………………………………

24Mani Gyenes (KTM)                   +2h15min29sec

……………………………………………………..

77. Marcel Butuza (KTM)                 +7h01min30sec

Puteți urmări evoluția celor doi piloți români accesând pagina de facebook a echipei Vectra Racing sau intrând pe www.dakar.com. Nr. de concurs ale celor doi piloți români sunt: Mani Gyenes – 45, Marcel Butuza – 80.

Credit foto: Maindru

Formula 1, ştiri din pre-sezon

Chiar dacă nu se mai aude zgomotul motoarelor, lumea Formulei 1 este în continuă mişcare, activitatea constructorilor este foarte intensă înainte de începerea primelor teste ale sezonului, iar în acelaşi timp piaţa transferurilor e în mare agitaţie, deoarece încă mai sînt locuri de piloţi vacante la mai multe echipe.

Primul şoc pe piaţa piloţilor l-a oferit echipa Williams, care l-a înlocuit pe germanul Nico Hulkenberg cu Pastor Maldonado, venezueleanul campion în GP2. Mutarea nu a fost prea gustată de presă, mai ales de cea germană, deoarece a fost văzută ca fiind motivată mai mult de banii aduşi de venezuelean prin atragerea unor sponsori foarte puternici. Williams avea însă nevoie de aceşti bani, iar palmaresul lui Maldonado îl îndreptăţeşte oricum la un loc în Formula 1.

Alt norocos a fost belgianul Jerome D’Ambrosio, care şi-a asigurat locul de pilot la Virgin Racing pentru sezonul următor, alături de confirmatul Timo Glock. D’Ambrosio (fost pilot  şi în seria GP2) a făcut parte din echipă ca al treilea pilot în ultima parte a sezonului trecut, acum înlocuindu-l pe brazilianul Lucas di Grassi.

Inainte de Crăciun a venit şi confirmarea la echipa Renault a pilotului rus Vitali Petrov, lucru aşteptat de altfel, mai ales că acesta a beneficiat inclusiv de sprijinul primului ministru rus, celebrul Vladimir Putin… Petrov a semnat pentru două sezoane la echipa care probabil se va numi Lotus-Renault, deşi sînt în continuare controverse legate de acest subiect.

Unele echipe au stabilit deja data de lansare a modelelor pentru sezonul 2011. Renault va dezvălui mai întîi culorile monopostului la show-ul anual Autosport de la Birmingham de pe 13 – 16 ianuarie, iar pe 31 ianuarie va lansa oficial noua maşină, la Valencia, unde vor începe primele teste oficiale pe 1 februarie. Sauber, de asemenea, va avea lansarea oficială la Valencia, tot pe 31 ianuarie. Ferrari va lansa maşina în ultima săptămînă din ianuarie.

Force India şi Virgin au anuntat că se vor prezenta la primele teste cu monopostul din sezonul trecut, preferînd să termine ultimele evaluări în tunelul aerodinamic pentru maşinile noi.

Ultima ştire pe piata piloţilor este anunţul că indianul Narain Kartikheyan va reveni în Formula 1 cu echipa HRT. Acest lucru nu este confirmat încă, dar vineri dimineaţă este aşteptat un anunţ al echipei condusă de Colin Kolles în legătură cu piloţii pentru 2011.

O altă ştire importantă, dar de altă natură, este legată de arestarea unui bancher german, reprezentant al băncii care a deţinut drepturile comerciale pentru Formula 1 înainte de cumpărarea acestora de către actualul deţinător, CVC Capital Partners, acum 5 ani. Bancherul german ar fi încasat un “comision” de 50 de milioane de euro pentru facilitarea acestei achiziţii. La momentul respectiv, tranzacţia a ridicat destule semne de întrebare, fiind vorba de una din cele mai mari competiţii sportive mondiale, cu un uriaş potenţial comercial.

Este oficial : Dani Sordo va pilota un Mini Countryman in sezonul 2011 al WRC


Pilotul spaniol Daniel ” Dani ” Sordo va intari noua echipa Mini WRC in sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri. Acesta il va avea coechipier pe Kris Meeke, cei doi aflandu-se din nou in aceasi echipa dupa sezonul de JWRC in care au concurat pe modele Citroen C2 S 1600.

Interesul fata de revenirea celor de la Mini in WRC este unul foarte bare, astfel incat faptul ca voi face parte din aceasta echipa reprezinta o opurtunintate fantastica pentru minea declarat Dani Sordo. ” Sunt sigur ca cei de la Mini au un viitor foarte bun in motorsport si d-abia astept sa colaborez cu Kris, dupa testele reusite pe care le-am facut in noiembrie anul trecut in Sardinia” .

Dr Wolfgang Armbrecht, Senior Vice President Brand Management MINI, a declarat : ” Ambii piloti, Dani si Kris se potrivesc de minune brandului Mini si pot oferi noii echipe Mini Wrc nu doar experienta ci si viteza si chimia necesara crearii unei echipe

O avea Dani doar 27 ani dar momentan este unul dintre cei mai experimentati piloti din WRC si a concurat in ultimele cinci sezoane la cel mai inalt nivela adaugat si David Richards – presedintele Prodrive.



Dani Sordo este un pilot experimentat in cadrul WRC si a concurat in acest campionat inca din anul 2003 fiind coechipierul septuplului campion mondial Sebastien Loeb pentru mai multe sezoane. Este fostul campion mondial al J-WRC si a reusit pana in prezent sa se claseze pe podium la sfarsitul a 29 de raliuri. Dupa castigarea J-WRC in 2005, Dani s-a alaturat celor de la Kronos Racing in 2006, acesta fiind primul sezon alaturi de Loeb. A terminat sezonul 2006 pe locul 5 dupa patru clasari pe podium si 49 de puncte acumulate. Incepand din 2007 si pana la sfarsitul lui 2010 Dani Sordo a pilotat numai in cadrul echipei Citroen World Rally Team reusind 17 clasari pe locul secund si 12 pe locul trei. La sfarsitul sezonului 2007 acesta s-a clasat pe locul patru, in 2008 si 2009 pe locul trei iar sezonul 2010 l-a incheiat pe locul cinci. In 2011 Mini Wrc Team va lua startul in cel putin sase raliuri iar Dani Sordo va avea ocazia sa lucreze indeaproape cu echipa celor de la Prodrive, responsabila pentru dezvoltarea modelului MINI WRC .

Daniel Sordo – scurta biografie.
Born: 2nd May 1983/Torrelavega, Cantabria (ES)
Nationality: Spanish
Residence: Puente San Miguel, Cantabria (ES)
Website: www.danielsordo.com
Marital Status: Single
Co-driver: Diego Vallejo (ES)
Cariera FIA WRC
2003 Spanish Junior Rally Champion
2004 P-WRC outings (Group N Mitsubishi Lancer)
Spanish Junior Rally Champion
2005 J-WRC Champion (Citroën C2) and Spanish Champion
2006 World Rally Car debut (Kronos Citroën)
5th place WRC Drivers’ Championship, four podiums
2007 4th place WRC Drivers’ Championship (Citroën), seven podiums
2008 3rd place, WRC Drivers’ Championship (Citroën), six podiums
2009 3rd place WRC Drivers’ Championship (Citroën), seven podiums
2010 5th place WRC Drivers’ Championship (Citroën), five podiums
Statistici FIA WRC
First WRC rally: 2003, Rally Catalunya
WRC starts: 84
Podium places: 29
Stage wins: 102
Total points: 393


Lista finala a pilotilor inscrisi pentru Raliul Monte Carlo 2011

39 de echipaje vor lua startul la bordul unor automobile S 2000, un adevarat record pentru o etapa din cadrul  Challengerului Intercontinental de Raliuri ( IRC ), Raliul Monte Carlo sarbatorindu-si in acest an centenarul. Mai multi constructori se vor lupta pentru victorie, Peugeot, Proton si Skoda neavand alt obiectiv decat atingerea cele mai inalte pozitii Sambata pe 22 ianuarie in Place du Palais Princier in Monaco.

Vorbind despre piloti, calibrul acestora este unul in concordanta cu importanta unui raliu precum este Monte Carlo. Desi Mikko Hirvonen nu va fi prezent pentru a-si apara victoria obtinuta in 2010, o multime de piloti sunt pregatiti sa-i ia locul finlandezului. Printre acestia se afla Francois Delecour ( castigator la Monte Carlo in 1994), Tony Gardemeister, Cedric Robert, Giandomenico Basso, Luca Beti, Michel Boetti, Bryan Bouffier ( campionul Frantei), Alex Caffi ( fost pilot F1 ) si Robert Kubica ( actual pilot F1), Kris Atkinson si P.G. Andersson ( ambii pentru Proton ), Bruno Maghalaes, Guy Wilks, Thierry Neuville ( campionul Belgiei ) si nu putem sa nu-i mentionam si pe Stephane Sarazin, Jan Kopecky, Freddy Loix si Nicolas Vouilloz. Cireasa de pe reteta “tortului” de mai sus o reprezinta Peter Solberg, fratele sau Hening inscriindu-se pe ultima suta de metri. Toti cei mentionati mai sus pot castiga probe speciale sau editia aniversara a Raliului Monte Carlo din 2011.

La momentul inchiderii oficiale a perioadei de inscrieri ( 6 decembrie 2010 ) nu mai putin de 305 cereri de inscriere fusesera primite de organizatorii de la Automobile Club de Monaco. Ultimul an cand acest lucru s-a mai intamplat a fost in 1982, insa recordul ramane la 321 participanti in 1973.

Romania va fi reprezentata de echipajul Marco Tempestini – Dorin Pulpea care vor lua startul pe un Peugeot 207 S 2000, ambii cu licente romanesti, organizatorii fancand corecturile necesare pe lista de inscrieri, carcotasilor din Romania neramanandu-le altceva de facut decat sa priveasca transmisia tuturor probelor speciale  LIVE pe Eurosport si Eurosport 2 🙂

Controversatul brand de tara al Romaniei va fi si el vizibil pe masina lui Francois Delecour alaturi de indemnul ” Visit Romania ” si chiar daca iubitorii de motorsport din tara suspina ca sprijinul autoritatilor nu s-a indreptat catre un pilot roman, noi ne exprimam dorinta ca fostul vicecampion mondial sa obtina un rezultat bun,  astfel incat la urmatoarele editii sa ne bucuram de participarea unor piloti din Romania.

Lista de inscrieri finala

Românii din Dakar 2011 se pregătesc pentru traversarea Anzilor

Piloții Vectra Racing au terminat ultima probă specială din Argentina pe locurile 46 – Mani Gyenes – respectiv 107 – Marcel Butuza.

Proba specială de 521 km desfășurată la poaleler Anzilor a debutat cu o incursiune într-o zonă nisipoasă urmată de  trecerea printr-un canion și s-a încheiat cu peste 100 de km rulați într-o zonă forestieră. Pentru echipa Vectra  Racing ziua a început undeva în jurul orei 4.30 am (ora Argentinei), Mani Gyenes având ca timp de pornire din bivouac către proba specială ora 5 și 13 minute. Din păcate proba, care nu a fost de loc una ușoară fiind cea mai lungă de până acum și cu foarte multe capcane la capitolul navigație, a început prost pentru pilotul sătmărean. La km 15 al probei speciale Mani a fost nevoit să se oprească după ce din cauza vibrațiilor i s-a desprins road-book-ul. Ziua nu a fost una ușoară nici pentru Marcel Butuza, care după ce a primit o penalizare la sfârșitul etapei de pe 3 ianuarie a fost forțat să ia startul foarte în spate pe proba specială numărul 3. Cum praful este o mare problemă pe specialele din America de Sud, iar în proba San Miguel de Tucuman – San Salvador concurenții de la moto care au pornit mai în spate s-au întâlnit în anumite porțiuni de pe traseu și cu mașini, Marcel a avut de înfruntat și praful ridicat de acestea. Este foarte greu să depășești în praf pentru că nu vezi ce este în fața ta și totul devine foarte riscant, în ambele ediții desfășurate până acum în America Latină au existat numeroși motocicliști care au abandonat din pricina unor
căzături suferite din cauza lipsei de vizibilitate.

Mani Gyenes:”A fost o zi grea și foarte lungă. Am pierdut mult timp la începutul probei speciale când am fost nevoit să mă opresc pentru a repoziționa road-book –ul în derulator. Traseul a fost unul intersant însă rămânând în spate nu am mai putut face nimic pentru că nu aveam cum să depășesc din cauza prafului ridicat de concurenții din față. Astăzi am rulat și într-un canion însă proba a fost mai dificilă decât unele pe care le-am parcurs în Maroc la Dakar-ul din 2007 sau la etapa de Campionat Mondial din 2009. Pe 5 ianuarie părăsim Argentina pentru specialele din Chile și va fi o zi obositoare pentru că avem la început o legătură de aproximativ 500 de km în care este inclusă și trecerea graniției”.

Pentru a rula în cea de a patra specială a celei de a 33-a ediții a Dakar-ului concurenții vor trece din Argentina în Chile și vor ajunge foarte aproape de granița cu Bolivia. Pe drumul de legătură dintre San Salvador de Jujuy și startul specialei se va ajunge până la o altitudine de 4.600m. Carvana Dakar-ului va trece granița prin Paso de Jama pentru ca ulterior drumurile concurenților și ale echipelor de asistență să se despartă. Riderii vor rula în proba de 207 km, în timp ce echipele de asistență vor merge în bivouacul de la Calama. Ultima probă dinaintea dunelor deșertului Atacama este una care are părți cu foarte multă piatră și grohotiș.

Clasament speciala nr. 3 San Miguel de Tucuman – San Salvador de Jujuy

1. Marc Coma (KTM) 4h18min55sec

2. Cyril Despres (KTM) +02min21sec

3. Paulo Goncalves (BMW) +3min36sec

…………………………………………………

46. Mani Gyenes (KTM) +48min35sec

……………………………………………………..

107. Marcel Butuza (KTM) +2h10min43sec

…………………………………………………………………………

Clasament general după 3 probe speciale

1. Cyril Despres (KTM) 9h38min58sec

2. Marc Coma (KTM) +14sec

3. Ruben Faria (KTM) +9min38sec

…………………………………………………

32. Mani Gyenes (KTM) +1h14min49sec

……………………………………………………..

95. Marcel Butuza (KTM) +3h38min11sec

Renatta Stepanov

Credit foto: Maindru

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor