Renault Sport dezvolta o versiune de raliuri pentru Megane

Este suficient sa privim versiunea “Trophy” si ne putem imagina ca masina de Grupa N va fi impresionanta.

Dupa ce multa vreme  au fost interesati de o versiune Super 2000, care insa nu s-a concretizat in urma cercetarilor, cei de la Renault Sport par interesati sa dezvolte o masina noua pentru raliuri. Francezii sunt pe cale sa finalizeze dezvoltarea unui Megane cu motor turbo care va fi inscrisa in clasa N4 . Pentru prima oara dupa mult timp, un constructor european ataca o piata specifica constructorilor japonezi care au o experienta vasta in materie de masini de N4.

Testele pentru noul model Renault Sport sunt pe cale sa inceapa in curand , pilotul ales pentru aceasta activitate fiind Manu Guigou, dar inca nu a fost luata in calcul varianta ca o echipa de uzina sa participe intr-unul dintre campionate cu noul model Megane Turbo .

sursa: Autonews

foto : Renault Sport

Prima victorie in Cupa DACIA pentru echipajul Alex Mirea/ Dragos Despinoiu

Al doilea raliu de macadam din cariera pentru Alex Mirea i-a adus acestuia si prima victorie in Cupa Dacia. Avandu-l in dreapta pe Dragos Despinoiu, echipajul 445 a avut parte de un duel aprins cu echipajul Bogdan Nastase/ Alex Popidan pana in ultima proba speciala, astfel satisfactia victoriei fiind mult mai mare.

Despre evenimentele si trairile echipajului 445 de la Raliul Tara Barsei, puteti afla chiar de la Alex Mirea in interviul acordat website-ului nostru.

Motorsportnews: Cum ti s-a parut ideea organizatorului de a aduce SS la Bucuresti, crezi ca a fost un lucru benefic pentru fani?

Alex Mirea: Foarte buna ideea, excelenta chiar, insa ori nu s-a dorit, ori le-a fost greu organizatorilor datorita perioadei prin care trecem sa mediatizeze evenimentul. Nu sunt un carcotas de fel si imi permit sa fac astfel de afirmatii pentru ca sunt din Bucuresti si am multi cunoscuti din lumea motorsportului care joi inainte de cursa nu stiau absolut nimic de acest eveniment, ce sa mai zicem de cei care nu au nici o legatura cu acest sport, insa pe care i-am putea cuceri prin astfel de evenimente ?!

Motorsportnews: Avand in vedere ca e prima victorie din cariera ta, cum e sa castigi un raliu ?

Alex Mirea: Extraordinar, ceva ce nu am mai trait pana acum, o explozie de sentimente. Am trait si ne-am bucurat din plin de aceasta victorie si pentru ca adversarii nostri directi au mers, n-au avut probleme tehnice in urma carora sa fim noi in avantaj.

Tin sa-i felicit si eu si Dragos pe Bogdan Nastase/ Alex Popidan atat pentru rezultat cat si pentru faptul ca ne-au ”tras” dupa ei si ne-au oferit un duel extraordinar la Brasov dar si pe Viorel Ivan/ Gheorghe Dumitru.

Sincer pot sa spun ca pentru mine a fost si este cea mai mare senzatie de bucurie traita. Stiu ca trebuie sa ramanem cu capul pe umeri si mai stiu ca trebuie sa incercam sa mergem tot timpul ca pe ultima proba de la Tara Barsei.

Motorsportnews: Ce ai schimbat in abordarea acestui raliu care a dus la victoria ta la Cupa DACIA in aceasta etapa?

Alex Mirea: Tehnic vorbind, nu am schimbat nimic, desi aveam multe de schimbat insa nu s-au putut schimba din motive financiare. In schimb psihic in special pe ultima bucla, cred ca am reusit sa ne mobilizam, sa ne concentram si sa dam totul pe ultima bucla dar in special pe ultima proba speciala.

Motorsportnews: Judecand din prisma rezultatului obtinut, intelgem ca incepi sa te simti din ce in ce mai bine la volanul masinii de concurs?

Alex Mirea: Ca ma simt din ce in ce mai bine la volanul ei, este cert. Ce ne bucura este ca ne simtim din ce in ce mai bine pe macadam, sa nu uitam ca este al II lea raliu de macadam din cariera.

Motorsportnews: Ati avut parte de vreun eveniment neplacut sau mai deosebit?

Alex Mirea: Am avut mai multe insa de notat ar fi atunci cand in service-ul precendet ultimei probe speciale, pe care mai aveam de recuperat 9.6 secunde de Bogdan Nastase aflat pe locul 1, am decis sa aruncam tot ce aveam in masina incepand cu rotile de rezerva si terminand cu apa si camera video in ciuda eforturilor disperate ale mecanicilor care incercau sa ne convinga sa pastram macar o roata si dictarea :). Insa cele mai deosebite, placute, dificile, tensionante, euforice, palpitante, epuizante si mai emotionante momente le-am trait pe ultima proba. Am incercat sa scriu, dar nu pot descrie in cuvinte senzatiile traite.

Motorsportnews: Vei mai participa la vreo etapa din CNVC pana la sfarsitul sezonului sau iti vei canaliza eforturile pe participarile in CNR?

Alex Mirea: Mi-as fi dorit foarte mult sa particip la Ranca insa financiar imi este imposibil.

Motorsportnews: Mai sunt doar 2 etape pana la sfarsitul acestui sezon ce iti propui pentru etapele ramase?

Alex Mirea: In primul rand ne propunem sa ajungem la startul celor doua etape. Au mai crescut sansele acum cu victoria asta insa trecem prin moment foarte dificile.

Motorsportnews: La raliul Aradului si-au anuntat participarea 27 de echipaje din Campionatul National de Raliuri al Ungariei, ce parere ai despre acest lucru, crezi ca vor fi mai motivati pilotii romani in a obtine un rezultat bun?

Alex Mirea: Ma bucura prezenta strainilor in campionatul nostru, e clar ca suntem in crestere si datorita lor si cu cat o victorie este mai greu de obtinut, cu atat satisfactia e mai mare. Am trait asta pe pielea mea :). M-ar bucura prezenta unor echipaje si la N2 chiar daca ei nu folosesc Dacia, insa chiar sunt curios sa vedem niste comparatii.

CITROËN: PARTENER OFICIEL AL FEDERATIEI SI AL ECHIPEI NATIONALE FRANCEZE DE FOTBAL

Din septembrie 2010, CITROËN devine pentru 4 ani partener oficial al Federatiei Franceze de Fotbal si al echipei Frantei. Plina de optimism, marca CITROËN isi dovedeste din nou curajul de a se alatura noii echipe a Frantei pentru a scrie o noua pagina din istoria sa!

UN NOU PARTENERIAT PENTRU O NOUA ISTORIE…

In 2009, CITROËN dezvaluia noua sa imagine, lansandu-se intr-o noua dinamica a Marcii, care ii ofera astazi rezultatele: o cota de piata in Franta de peste 15% luna de luna, obiectiv atins anul trecut prima oara dupa 30 de ani.

Dupa ce a uimit cu noua sa linie de produse – linia distinctiva DS – CITROËN continua sa surprinda devenind partener al sportului preferat al francezilor (20.000 de cluburi in Franta) si nu numai. O premiera in istoria CITROËN in Franta !

« Puternici prin valorile noastre – creativitate, indrazneala, exigenta – suntem mandri astazi sa contribuim la scrierea istoriei noilor „Bleus”, bazata pe un nou proiect sportiv ce il are in centru pe noul selectioner si echipa sa tehnica. Pentru prima data in Franta, Marca devine partenera a unei echipe de fotbal si nu oricare! Pentru noi, acest parteneriat cu Federatia Franceza de Fotbal si cu Echipa Frantei se inscrie in linia apropierii de clientii nostri zi de zi”, subliniaza Xavier CHARDON, Director Comercial CITROËN Franta.

Prin acest parteneriat de 4 ani, Marca se angajeaza alaturi de „Les Bleus” si de Federatia Franceza de Fotbal in lupta pentru Campionatul European de Fotbal 2012 si pentru Campionatul Mondial din 2014.

CITROËN DS3 R3 SE PREGATESTE PENTRU UN NOU ROL PRINCIPAL

Dupa un debut remarcabil in Irlanda de Nord, unde modelul Citroën DS3 R3 a castigat grupa R si a reusit un fantastic loc cinci in clasamentul general in Raliul Ulster, masina are acum o noua misiune. De aceasta data, echipajul format din Kris Meeke si Paul Nagle va incerca sa cucereasca Franta, in acest weekend, cand va lua startul in editia cu numarul 62 a Raliului Mont Blanc, a cincea etapa din Campionatul Francez de Raliuri.

Cu toti ochii atintiti asupra noului model Citroën, Kris Meeke, campionul din Intercontinental Rally Challenge din 2009, va avea de parcurs 14 probe speciale, intr-o zona de munte, cu o lungime totala de 206 kilometri. Raliul Mont Blanc este caracterizat de probe speciale in urcarare si coborare, care-ti taie respiratia, aflate in inima statiunii montane de la Morzine, renumita pentru partiile de schi, dar si pentru peisajele de tara cu lacuri, paduri si varfuri de munte majestuoase. Raliul este unul cunoscut ca fiind foarte dur pentru masini, in special pentru frane, si este complet diferit de etapa de la Ulster, raliul in care si-a facut debutul modelul DS3 R3. Conditiile meteo variabile si temperaturile oscilante vor fi un factor cheie in deznodamantul final al etapei programate in acest weekend. Modelul Citroën DS3 R3 va trebui sa faca fata unei noi provocari, intr-un raliu tehnic si solicitant, cu un traseu dificil si intr-o companie extrem de competitiva.

La cea de-a doua sa prezenta pe probele speciale, DS3 R3 va trebui sa se adapteze unei suprafete diferite fata de cea din Irlanda. Trecem acum la nivelul urmator unde vom concura impotriva celor mai buni piloti din Franta. Cei 10.000 kilometri parcursi in teste au demonstrat ca masina este competitiva pe orice suprafata, dar nimic nu se poate compara totusi cu lupta dintr-un raliu unde putem vedea cu adevarat ce poate masina noastra. Kris Meeke, care a concurat aici si anul trecut si cunoaste acest raliu, se va folosi de toata experienta sa pentru a ajusta setarea masinii pe tot parcursul acestei etape”, a spus Jean-François Liénéré, responsabilul departamentului Competitii Clienti din cadrul Citroën Racing.

Trei intrebari pentru Kris Meeke…

Vei concura pentru a doua oara la Raliul Mont Blanc. Ce parere ai despre acest eveniment?

Acum cativa ani am venit la schi in Morzine, am vazut drumurile de aici si mi-am dorit sa vin la raliu. Anul trecut am avut in sfarsit ocazia sa concurez in Raliul Mont Blanc, experienta ce mi-a demonstrat ca este un eveniment cu adevarat fantastic. Peisajul este absolut superb si mi-a placut in mod special proba Joux Plane. Acesta este un raliu specific acestei zone si in care depinzi in mare masura de vremea schimbatoare, ce poate afecta serios lucrurile in lupta pentru victorie.”

DS3 R3 a obtinut un rezultat foarte bun pe drumurile rapide si denivelate din Raliul Ulster. Aici vei concura intr-un raliu complet diferit: cum vei aborda situatia?

Testele cu DS3 R3 au fost facute pe drumuri asemanatoare cu probele speciale pe care le gasesti la Morzine. Va trebui sa pornim cu o setare initiala buna si planuim sa facem ajustari de-a lungul raliului. Stiu ca masina se comporta exceptional pe acest gen de suprafata si mi-am propus sa maresc ritmul in mod gradat, de-a lungul raliului. Masina s-a dovedit deja rapida si competitiva. Suntem aici pentru a sublinia performanta si vom face tot ce putem pentru a atinge acest obiectiv.”

Ai luat parte la programul de dezvoltare la lui DS3 R3: care sunt cele mai mari avantaje ale acestei masini?

DS3 R3 este un adevarat exemplu de tehnologie. Este o noua generatie ce incorporeaza tot felul de inovatii tehnologice interesante ce nu au mai fost folosite pana acum pe o masina pentru clienti. Ma refer in special la cutia secventiala semi-automata si la motorul turbo, ce ofera un cuplu incredibil, masina ramanand intotdeauna usor si placut de condus. Acum trebuie doar sa vedem cum se comporta pe teren Citroën DS3 R3 in comparatie cu rivalii sai. Sunt convins ca va fi uimitor.”

Galerie Foto Baneasa Rally Show – Raliul Tara Barsei 2010

Baneasa Rally Show a fost o reusita deplina, cuvantul de ordine in prima zi a Raliului „Tara Barsei Dunlop SEAT” fiind spectacolul. Si nu orice fel de show, ci unul in care spectatorii si-au inrosit palmele aplaudand evolutiile pilotilor care au luat startul.

Dupa ce demonstratiile s-au terminat, spectatorii erau deja pregatiti pentru lucrurile serioase. Adica, pe Baneasa Rally Show, eveniment ce a marcat revenirea caravanei automobilistice in Bucuresti. S-au strans cateva sute de spectatori, care au inceput rapid sa guste spectacolul oferit de pilotii ce au „intrat in paine”. A fost o zi reusita din toate punctele de vedere, iar automobilismul s-a intors in capitala, dupa 5 ani, pe usa din fata.

Mai jos puteti regasi o ampla galerie foto . Autor :  Catalin Opreawww.pov.ro

[nggallery id=51]

Un raliu sub semnul lipsei de putere

Revenirea din vacanța de vară nu a fost foarte fastă pentru echipajul COSMOTE Titi Aur/Karoly Borbely. Confruntați cu lipsa presiunii în turbo, cei doi au încheiat Raliul Țara Bârsei Dunlop Seat pe locul 4, urcând pe poziția a șasea în clasamentul general al Campionatului.

A șasea etapă a CNRD 2010 a readus după o pauză de cinci ani automobilismul în atenția bucureștenilor, organizarea show-ului de deschidere al Raliului Țara Bârsei Dunlop Seat în incinta Băneasa Shopping City fiind o inițiativă de salutat.

Titi Aur, un specialist al derapajelor spectaculoase, a avut-o alături de el în cadrul demonstrațiilor ce au precedat prima probă specială a raliului pe vedeta ProMotor Roxana Ciuhulescu. Ne aflându-se la prima experiență de acest gen, Roxana a savurat din plin evoluția alături de multiplul campion național.

După încălzirea din după-amiaza fierbinte a zilei de vineri, la ceas de seară pe superspeciala din deschiderea etapei cu numărul 6, Titi Aur a stabilit al treilea timp situându-se la numai 4 zecimi de  coechipierului său Gergo Szabo, câștigătorul probei.

Din păcate debutul pozitiv din prima zi nu a avut o continuare pe măsură în ziua secundă pe specialele de macadam din triunghiul Săcele-Azuga-Predeal. O pană de cauciuc pe chiar prima probă a zilei a penalizat echipajul COSMOTE cu aproximativ un minut pentru ca mai apoi presiunea scăzută în turbină să afecteze ritmul celor doi.

Ne reușind să rezolve problema în parcul de service Titi Aur a continuat să piardă teren însă finalmente cu un pic de noroc el a ocupat locul 4, punctele astfel câștigate permițându-i urcarea pe locul 6 al clasamentului general.

Raliul Țara Bârsei a stat sub semnul problemelor tehnice și mai exact a lipsei de putere a motorului pe care am simțit-o încă de la testul pe care l-am efectuat înaintea etapei pe circuitul de la Ciolpani. Inițial am crezut că mi se pare însă din păcate pe măsura ce am avansat în cursa presiunea la turbo a scăzut din ce în ce mai mult. În plus am făcut și pană pe prima probă de sâmbătă. Per ansamblu o cursa de care nu sunt multumit iar locul 4 obținut conjunctural nu ma satisface absolut deloc. Sper că va rămâne singura cursa cu probleme tehnice gestionate gresit de către mine în primul rând, a declarat Titi Aur la finalul Raliului Țara Bârsei Dunlop Seat.

Următoarea etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2010, a șaptea este Raliul Aradului ce se va desfășura între 17 și 18 septembrie.

Alexandru Tămășescu / Motor Media Producion

Credit foto: Motor Media Photo

CNR 2010 / Clasament General (6/8 etape)

1. B. Marişca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. V. Porcişteanu 77 p, 4. D. Gârtofan 71 p, 5. C. Spitzmuller 58 p, 6. T. Aur 47 p, 7. M. Mihalache 40 p, 8. E. Keleti 28 p, 9. M. Tempestini 27 p, 10. H. Savu 20 p…

Sorin Iliescu si macadamul din Tara Barsei

Majoritatea celor care aud numele de Sorin Iliescu se gandesc imediat la cursele de viteza in coasta, unde il putem vedea evoluand etapa de etapa pe un Mitsubishi Lancer Evo 9 de grupa N. In acest moment acesta se afla pe locul 2 in clasamentul general provizoriu cu 96 de puncte, loc pe care a declarat ca vrea sa il pastreze pana la finalul campionatului.

Lasand cursele de viteza in coasta la o parte deocamdata, astazi va propunem un interviu cu Sorin Iliescu din postura de pilot in Campionatul National de Raliuri unde piloteaza un Mitsubishi Lancer Evo 6 de grupa H avandu-l in dreapta pe Silviu Dascalu in postura de copilot. Ajuns la cea de-a treia participare in acest sezon in CNR, dupa Tess Rally si Raliul Argesului, a venit randul Raliului Tara Barsei unde Sorin s-a aliniat din nou la start. Cum a decurs aceasta etapa pentru el si ganduri despre restul sezonului puteti afla din interviul acordat de catre acesta website-ului nostru.

Motorsportnews.ro: Ce s-a intamplat vineri cu masina la SS pentru ca ati ajuns destul de tarziu in parcul inchis ?

Sorin Iliescu: Masina a fost facuta pe ultima suta de metri si nu am apucat sa facem niciun test. De aceea rezultatul nu a fost cel scontat si au aparut probleme la transmisia pe fata fiind nevoit sa abordez virajele foarte incet, pentru a nu mi se sparge capetele de planetara si a putea termina speciala, astfel incat sa putem lua startul a doua zi, la Brasov.

Motorsportnews.ro: V-a placut idea organizatorului de a organiza SS la Bucuresti?

Sorin Iliescu: Ideea a fost una foarte buna si pe aceasta cale tin sa ii felicit pe organizatori pentru efortul depus. Ma asteptam la o prezenta mai mare a spectatorilor la Super Speciala, dar cei care au fost prezenti au aplaudat si incurajat toate echipajele participante. A fost o atmosfera placuta.

Motorsportnews.ro: In afara de incidentul de vineri ati mai avut vreo problema de ordin tehnic cu masina?

Sorin Iliescu: Dupa problema de vineri nu am mai avut probleme tehnice, dar am incercat sa o iau treptat deoarece cursele pe macadam pentru mine in ultima perioada sunt ceva nou, eu alergand mai mult in CNVC cu o masina diferita un Mitsubishi Evo 9.

Motorsportnews.ro: Un raliu destul de dificil daca privim lista celor abandonati, cum a decurs pentru tine acest raliu?

Sorin Iliescu: Pentru mine acum ca raliul s-a incheiat a decurs foarte bine. Daca ar fi sa derulez putin momentele traite in timpul cursei as putea spune ca am avut ceva emotii nestiind daca acele remedieri la transmisie vor tine tot raliul. M-au incurajat foarte mult managerul (baiatul meu Ady, care se ocupa direct si personal de foarte multe aspecte legate de curse) si mecanicii mei Marcel si Radu, care de fiecare data reusesc sa se incadreze in putinul timp pe care il avem in asistenta si sa remedieze problemele.

Motorsportnews.ro: Unde va veti concentra eforturile mai mult in perioada urmatoare la etapele de coasta sau la raliu?

Sorin Iliescu: Voi incerca sa fiu prezent atat la etapele de raliu cat si la cele de viteza in coasta, pentru mine ambele competitii sunt importante si vreau sa iau startul la toate etapele ramase din ambele campionate.

Motorsportnews.ro: V-ati propus vreun obiectiv atat la cele trei etape de coasta ramase cat si la cele doua de raliu?

Sorin Iliescu: Obiectivul atat pentru etapele de coasta cat si cele de raliu ramase de desfasurat este ocuparea unui loc pe podium la grupa mea respectiv gr.N coasta si gr.H raliu.

Motorsportnews.ro: La raliul Aradului si-au anuntat prezenta 27 de echipaje din Ungaria, ce parere aveti despre acest lucru si credeti ca pilotii participant in CNR vor fi mai motivati sa obtina un rezultat bun?

Sorin Iliescu: Este o veste buna pentru toata lumea spectatorii prezenti pe probe vor avea parte de un spectacol foarte frumos, multe masini pe probele speciale si cu siguranta toate echipajele isi vor dori un rezultat cat mai bun. Din punctul meu de vedere participarea pilotiilor din Ungaria, campionat in care se merge mult mai tare decat la noi (dovada cea mai clara sunt pilotii unguri care deja participa in campionatul nostru si ne-au dovedit ca se poate merge mai tare) cu siguranta vom fi nevoiti sa marim ritmul pentru a tine pasul si a obtine timpi mai buni.

40 de piloti au confirmat deja participarea la etapa I a Campionatului National de Karting

FRAS trimite un birou mobil la Arad

Miercuri, 1 septembrie 2010, la orele diminetii erau confirmati deja 40 de piloti pentru intrecerea de la Arad.  Organizatorul reaminteste tuturor celor interesati ca etapa de la Arad este prima dintre cele 3 ale Campionatului National de Karting Dunlop 2010 si participarea la toate cele 3 etape este esentiala pentru obtinerea titlului de Campion National sau a unei pozitii fruntase in clasament.

In alta ordine de idei, la Arad, in momentul inscrierii, se pot face pe loc afilieri la cluburi sportive, avize de medicina sportiva, asigurari de accidente si alte acte necesare bunei desfasurari a competitiei. Pentru avizul de medicina sportiva este necesar ca pilotul sa se prezinte la Arad cu o adeverinta din partea medicului de familie care sa precizeze daca a suferit sau nu de vreo boala care sa-i afecteze capacitatea de a practica kartingul.

Pentru cei care nu poseda asigurare de accidente a sportivilor( conform pct.5.10 din Regulamentul CNK-Dunlop 2010), se pot incheia astfel de asigurari la momentul inscrierii, societatea asiguratoare fiind OMNIASIG. Polita costa 30 lei si este valabila pana la 31.12.2010.

Organizatorul a incheiat o asigurare de raspundere civila fata de terti in valoare de 30.000 de RON.

Pentru orice alte informatii, organizatorul poate fi contactat la:

Telefon: 021.637.22.56/0752.222.207

Mail: [email protected]

Fax: 021.637.22.55

Facelift pentru C4 Picasso si Grand Picasso

CITROËN C4 PICASSO SI GRAND C4 PICASSO ADOPTA NOUA IMAGINE DE MARCA SI TEHNOLOGIA MICRO-HYBRIDA e-Hdi

Cele doua monovolume ale Marcii, C4 Picasso si Grand C4 Picasso, trec la noua imagine de marca si adopta tehnologia micro-hybrida e-HDi. Cunoscand un succes comercial de necontestat dupa lansare, cu aproape 650.000 de vehicule vandute, acestea ofera o serie de modificari atat in ceea ce priveste stilul cat si motorizarile.

C4 Picasso si Grand C4 Picasso, care ofera o luminozitate deosebita datorita parbrizului panoramic, dobandesc in partea frontala si in spate noul logo al Marcii, precum si o semnatura luminoasa cu leduri, vizibile atat ziua cat si noaptea, situata pe bara fata, sub proiectoare.

Disponibila din acest moment pe C4 Picasso si Grand C4 Picasso, tehnologia micro-hibrida e-HDi combina sistemul Stop&Start, aflat la a 2-a generatie cu o cutie manuala pilotata si motorizarea HDi 110, dotata cu filtru de particule. Aceasta tehnologie ofera un confort deosebit la condus, dar si consum scazut de combustibil (4,8 l/100 km) si emisii de CO2 reduse semnificativ (125g/km).

C4 Picasso si Grand C4 Picasso pot dispune de CITROËN eTouch, un pachet de servicii compus din: apel de urgenta si de asistenta, carnet de intretinere virtual si serviciu Eco Driving. Aceste evolutii vor fi disponibile in cursul ultimului trimestru din 2010.

STIL : ADOPTAREA NOII IMAGINI, PERSONALIZARE SI ELEGANTA

In termeni de stil, noutatile care sporesc eleganta modelelor C4 Picasso si Grand C4 Picasso sunt multiple :

  • Aplicarea pe grila fata si pe haion a noului logo, care se regaseste si pe centrul jantelor din aluminium, pe volan si pe cheia cu telecomanda ;
  • Optiunea Black Top introduce oferta C4 Picasso bicolor: o gama de sase culori pentru caroserie si negru stralucitor pentru plafon si montanti ;
  • Bara de protectie frontala dobandeste un design unic pentru ambele versiuni C4 Picasso (in 5 si 7 locuri), preluata de la C4 Picasso cu 5 locuri, acesteia adaugandu-i-se sub proiectoare o semnatura luminoasa cu leduri, activa atat ziua cat si noaptea ;
  • Faruri fata cu semnalizatoare cu lumina alba ;
  • Stopuri cu contur negru la C4 Picasso ;
  • Adaugarea unei benzi cromate pe manerele exterioare ale portierelor, decor disponibil pe nivelul de echipare Exclusive ;
  • Introducerea unei tapiterii noi pentru scaune si pentru interiorul portierelor, pentru nivelul de echipare Exclusive.

e-HDi : O TEHNOLOGIE MICRO-HYBRIDA PENTRU REDUCEREA EMISIILOR DE CO2 SI A CONSUMULUI DE CARBURANT

Noul sistem micro-hibrid e-HDi este asociat cu motorizarea HDi 110 FAP si cutia de viteze manuala pilotata BMP6.

Aceasta tehnologie micro-hibrida este bazata pe a doua generatie a sistemului Stop&Start. Aceasta din urma beneficiaza de un alternator reversibil, ale carui performante au fost imbunatatite. Puterea a crescut cu 70% fata de prima varianta la 2,2kW si include acum electronica de putere.

Pornirea, rapida si transparenta, se face in 400ms, jumatate din cea a unui demaror clasic.

Un  dispozitiv de asistenta la reteaua de bord, e-booster, poate stimula alimentarea electrica a alternatorului. Acest dispozitiv ofera mai multe avantaje :

  • O crestere a energiei transmise, pentru ameliorarea capacitatii la redemaraj, functional la temperaturi de pana la -5 °C ;
  • Suport al retelei de bord printr-o transparenta totala a energiei utilizata de catre demaror, care permite mentinerea performantelor proiectoarelor, a stergatoarelor si a radioului ;
  • O functie de optimizare a bateriei prin recuperarea energiei la franare .

C4 Picasso si Grand C4 Picasso au fost echipate printre altele si cu o baterie etansa dimensionata care poate tolera pana la 600.000 de cicluri de redemaraj.

Ambele modele au suportat si o optimizare a suspensiei motorului pentru a oferi mai mult confort in timpul opririlor si redemararilor.

Au fost fost inregistrate progrese semnificative in ceea ce priveste consumul de carburant si emisiile de CO2. Consumul de combustibil in ciclu mixt este de 4,8l/100 km pentru C4 Picasso (5,0 pentru Grand C4 Picasso) si emisiile de CO2 in acelasi regim se situeaza la 125 (130) g/km.

In mediul urban, reducerea consumului si a emisiilor de  CO2 pot ajunge pana la 15%.

CITROËN eTouch PENTRU A RAMANE CONECTAT

CITROËN eTouch acum disponibil pe modelele CITROËN C4 Picasso si Grand C4 Picasso. Compus dintr-un pachet de servicii care include apelul de urgenta si asistenta localizate, CITROËN eTouch propune de asemenea un carnet de intretinere virtual si un serviciu Eco Driving accesibil prin intermediul rubricii MyCITROËN de pe site-ul internet.

Pentru apeluri, CITROËN eTouch functioneaza complet independent. Sistemul este echipat cu un modul GPS si cu o cartela SIM care nu necesita abonament telefonic. La bordul vehiculului sunt disponibile doua butoane, unul « SOS » pentru apelurile de urgenta (apelul se poate declansa automat la impact) iar celalalt « Logo-ul Citroën» pentru apelurile de asistenta. Apelul de urgenta permite reducerea timpului de interventie de urgenta, indiferent daca sunteti o victima a unui accident sau martor al acestuia. Ambele servicii sunt gratuite şi disponibile 24/24, 7/7.

Laura Antonov – Citroen Romania

Yvan Muller in WRC

In acest an cu ocazia Raliului Frantei cei de la Chevrolet ii vor da sansa campionului WTCC din 2008 Yvan Muller sa participe o zi in cadrul acestei etape din WRC. Vecin cu Sebastien Leob in regiunea Alsacia, zona unde va avea loc Raliul Frantei, Muller il va avea copilot pe Gilles Mondésir.

Daca anul trecut Petter Solberg i s-a alaturat lui Yvan Muller in cadrul unei sesiuni de teste in WTCC, iata ca in acest an WRC va reprezenta noul loc de intalnire al celor doi. Muller va pilota chiar Citreoen-ul Xsara pe care Solberg a alergat inainte de a trece la Citroen-ul C4 cu care concureaza in prezent.  

Cu toate ca pilotajul pe circuit a devenit specialitatea mea, eu cred ca este important sa fii deschis si la alte experiente noi. Dintotdeauna mi-am dorit sa particip in raliuri la acest nivel si astazi sunt foarte fericit sa vad ca proiectul “Raliul Frantei” va deveni realitate. Este de asemenea o buna ocazie pentru mine sa redescopar drumurile de langa casa mea.” a declarat Yvan Muller.  

Muller va avea o toamna foarte incarcata, dupa Raliul Frantei el va lua drumul Australiei unde va pilota in cursa V8 Supercars in  22-24 octombrie, urmand penultima runda din WTCC la  Okayama, dupa care va zbura in Argentina unde alaturi de colegul sau Alain Menu va participa in cursa  TC2000 la bordul unei masini Chevrolet Vectra.

credit foto: ChevroletWTCC

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor