Raliul Sardiniei 2011 – Avancronica

A cincea runda din campionatul mondial de raliuri va debuta vineri cu o noua lupta intre cei doi constructori principali implicati in acest campionat Citroen si Ford. Cei patru piloti din cadrul celor doua echipe de uzina se afla intr-un ecart de doar 8 puncte si probabil pilotul care asteapta cu nerabdare acest raliu este finlandezul Mikko Hirvonen care in sfarsit va fi al doilea la start intr-un raliu de macadam in acest sezon si nu va mai fi nevoit sa fie in postura de om responsabil cu curatarea drumului, aceasta sarcina revenindu-i septuplului campion mondial Sebastien Loeb.

 

Aproximativ 340km si 18 probe speciale vor alcatui Raliul Sardiniei, care revine in calendarul WRC dupa o pauza de 1 an datorita sistemului de rotatie al etapelor. Pe langa lupta titanica dintre Citroen si Ford, atentia va fi cu siguranta acaparata de nou venita Mini World Rally Team care va alinia la startul acestui raliu 2 masini ce vor fi pilotate de Dani Sordo si Kris Meeke. Dupa kilometri intregi de teste, pregatiri si reglaje in sfarsit a sosit clipa mult asteptata de toata lumea, iar cei doi piloti experimentati vor trebui sa demonstreze ce poate Mini.

 

Probabil nu putini sunt aceia care asteapta cu sufletul la gura sa se scrie o noua pagina de istorie in WRC, ramasi inca cu gustul frumos dupa batalia oferita de Ogier si Latvala in raliul Iordaniei, o lupta incheiata cu cel mai mic ecart din istoria WRC de pana acum, doar 0.2s facand diferenta intre cei doi. Cei doi piloti impreuna cu Solberg vor avea parte de cele mai bune pozitii la start, de curatarea drumului ocupandu-se Loeb si Hirvonen, practic cei trei fiind favoriti la castigarea raliului, asta numai daca Solberg a gasit o metoda sa o faca pe zeita Fortuna sa ii zambeasca, pentru ca pana acum aceasta se pare ca nici macar o scurta privire nu i-a aruncat, ghinioanele tinandu-se lant de ”Mr. Hollywood”

 

Va fi cu siguranta un raliu foarte disputat, fiind o etapa in care castigatorul va fi greu de anticipat, cinci piloti plecand cu sanse reale la victorie. Loeb a castigat de 3 ori aici, Latvala s-a impus in 2009, Ogier arata o forma maxima si pare de neoprit chiar si de Loeb, Latvala e avid sa mai simta din nou gustul victoriei, iar Petter Solberg are probabil cea mai buna masina la dispozitie pe care a avut-o in ultimii ani insa ghinionul pare a se fi lipit de el.

 

Noi probe speciale ii asteapta pe participanti vineri in ziua startului, o prima zi ce ii va purta pe concurenti pana in partea vestica a insulei italiene. Macadamul din Italia este unul dur si plin  cu pietre destul de mari, astfel ca penele si loviturile incasate de masini nu vor lipsi cu siguranta. In general probele sunt rapide si cursive insa de cele mai multe ori inguste, astfel ca pilotajul concurentilor va trebui sa fie unul foarte precis. Cu siguranta vom avea parte de un raliu extraordinar lupta fiind din ce in ce mai stransa intre primii piloti.

 

Lista pilotilor inscrisi