Restricții de circulație cu ocazia desfășurării Trofeului Teliu 2015

Cu ocazia desfășurării Trofeului Teliu, cea de-a cincea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2015, drumul dintre Teliu (județul Brașov) și Brădet (județul Covasna) va fi închis traficului rutier în intervalele orare ce coincid cu desfășurarea concursului.

Gabriel ENE

 

Circulația va fi restrictionala pe DN10, sectorul Teliu (km 127) – Brădet (km 119) astfel:  

  – sâmbătă, 29 august 2015 – în intervalul orar 8.30 – 13.30, respectiv 14.30 – 20.30
  – duminică, 30 august 2015 – în intervalul orar  8.00 – 11.30, respectiv 12.30 – 18.30

unnamed

 

Organizatorul Trofeului Teliu mulțumește pentru înțelegere tuturor celor afectați de aceste restricții de circulație.

 

Trofeul Teliu se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și este organizat de Auto Blic cu sprijinul Serviciilor de Poliție Rutieră a județelor Brașov și Covasna, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Brașov și al Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Brașov. Asistența medicala este asigurata de Apel One Med.

 

Consiliul Local și Primăria Teliu susțin Trofeul Teliu în calitate de parteneri pricipali. Partenerul evenimentului: Pro X.

 
Parteneri media: Kiss FM, Zile & Nopți, Autorally.ro

Drive-test Ford C-MAX 2.0 TDCI 150 CP Aut – Titanium

Transportul persoanelor: doua cuvinte care pot baga in spaima soferii oricarei familii care sunt obligati sa cumpere o masina. Din fericire, designul traditional colturos si plictisitor al unor astfel de masini a fost imbunatatit simtitor in ultimii ani, MPV-urile moderne devenind practice si placute in conducere, asa cum a demonstrat-o prima generatie a lui Ford C-MAX.

 

Vorbind despre MPV-uri (monovolume), acestea au avut mereu o problema de imagine. La inceput au fost catalogate de public ca fiind plictisitoare, semn ca soferul (de regula un parinte hartuit) a renuntat la viata sa. Insa, acest gen de masina, a avut mereu un as in maneca, respectiv se plia foarte bine pe necesitatile unei familii si intr-o disputa virtuala dintre sot si sotie mereu iesea castigatoare, neavand rivali credibili.

 

Din fericire aceste vremuri s-au schimbat iar optiunile din ziua de astazi sunt nenumarate, incluzand aici si SUV-urile compacte care pot oferi practicabilitatea unui monovolum alaturi de o imagine si atitudine aventuroasa, ca cea a lui Bear Gryls. Chiar daca si vanzarile crossover-elor fura din ce in ce mai mult din portia automobilelor traditionale, daca le putem numi asa, clientii inca sunt atrasi de monovolume si din acest motiv Ford a aplicat un facelift lui C-MAX, model construit pe platforma lui Focus.

 O58A0252

Cum arata?

Modelul este un evergreen al producatorului american si s-a spetind muncind in zona scolilor de peste 10 ani, incercand sa nu arate ca un autobuz de familie. Asa cum ne-am asteptat, C-MAX a primit noua imagine a marcii in partea din fata, ingloband grila larga si farurile angulare. Rezultatul este un C-MAX aliniat cu Focus si Fiesta iar la acest capitol, subiectiv dealtfel, consider ca producatorii francezi care lanseaza masini cu un design mai indraznet au dovedit ca pot ramane in acelasi timp si populari. Noul Ford C-MAX a adoptat un look mai sofisticat si a imbunatatit subtil unele detalii care reprezinta sarea si piperul unui monovolum.

 

 

Chiar si asa, facelift-ul este unul reusit, noul C-MAX avand niste linii bine definite, un aspect mai impunator si o grila care te-ar duce la ideea ca Aston Martin a dat navala in segmentul monovolumelor. Chiar si pentru un ochi neantrenat, pot fi observate cutele mai ascutite de pe laterala in timp ce in partea din spate avem parte de un hayon restilizat si stopuri cu LED.

 

Ford a acordat o atentie sporita feedback-ului primit de la clienti si a imbunatatit mai multe aspecte la interior. A redus numarul de butoane si aspectul inghesuit al plansei de bord, adoptand un design mai intuitiv. Noul sistem de infotaiment SYNC 2, disponibil alaturi de un ecran tactil de 8 inch, este simplu de folosit si este impartit in patru sectiuni pentru ecranul de pornire, astfel ca poti naviga rapid printre optiunile sistemului.

 

Calitatea materialelor a fost imbunatatita iar masina pastreaza nivelul bun de spatiu in zona capului si picioarelor pentru pasagerii din spate, in acest sens volanul in trei spite multifunctional adoptand niste dimensiuni mai mici. Restul interiorului ramane la fel de practic ca inainte. Chiar daca C-MAX nu are usi culisante laterale, precum fratele sau mai mare Grand C-MAX, masina din testul nostru de astazi are un volum al portbagajului de aproape 500 litri si un hayon electric care, optional, poate fi deschis sau inchis prin simpla trecere a piciorului pe sub bara spate. Sistemul functioneaza foarte bine si este conditionat de prezenta cheii de acces a masinii in buzunarul celui care incearca deschiderea portbagajului.

 

Doar doua din scaunele spate dispun de sistem Isofix, cel din centru putand fi eliminat cu usurinta, permitand astfel celorlalte doua sa fie miscate usor spre interior, oferind eventualilor copii o perspectiva mai buna asupra drumului. Din punct de vedere al spatiilor de depozitare, C-MAX dispune de nu mai putin de 20 astfel de zone, fiind marita capacitatea inclusiv la nivelul torpedoului cat si a cotierei care este acum reglabila

 O58A0278

Cum se conduce?

Orice familist va alege cu siguranta o motorizare diesel, chiar daca in ultima perioada atentia in general a fost atrasa de propulsoarele turbo pe benzina. Sub capota masinii din testul nostru s-a aflat unitatea de 2.0 TDCI care dezvolta 150 de cai putere si un cuplu motor de 370 NM disponibil de la 2.000 rpm.

 

Transmisia este realizata prin intermediul unei cutii de viteze automata, Powershift, iar atentia mea a fost atrasa de aceasta, fiind prima experienta alaturi de aceasta transmisie. Cutia alterneaza liniar si rafinat cele sase rapoarte si mentine motorul in zona de cuplu mai tot timpul. Pentru o rulare mai in forta, Powershift dispune de un mod Sport, care permite totodata si selectarea manuala a treptelor de viteza printr-un buton de tip +/- aflat pe lateralul schimbatorului. Pe cat de placuta este cutia de viteze in modul Sport pe atat de greu mi-a fost sa ma obisnuiesc cu acest buton si, in acest moment, as opta fara ezitare pentru solutiile de tip padele in spatele volanului.

 

Facelift-ul a adus lui C-Max si unele imbunatatiri pe care nu le poti remarca cu usurinta, iar aici ma refer la geamurile laterale mai groase ale masinii si antifonarea mai buna realizata printr-o mocheta mai groasa la interior cat si prin materiale insonorizante amplasate in usi. Pentru a reduce zgomotele, cei de la Ford au redesenat pasajele aripilor iar rezultatul este o masina cu zgomote reduse la rulare, mai ales la viteze specifice drumurilor din afara orasului.

 

Practicabilitatea lui C-MAX se extinde si la sistemele electronice menite sa ajute soferul iar aici ma refer la sistemul care parcheaza automat masina, perpendicular sau lateral si care te poate ajuta sa iesi din spatii inguste, singura ta grija fiind apasarea acceleratiei sau a franei in functie de indicatiile primite. Un alt sistem folositor de pe C-MAX este Cross Trafic Alert, care asa cum o sugereaza si numele, alerteaza soferul atunci cand iese cu spatele daca din partile laterale se apropie vreo masina, sistemul calculand distanta pana la 40 de metri.

 

Desi eram constient de adaptabilitatea celor de la Ford atunci cand vine vorba de dezvoltarea sasiurilor si ma asteptam la o masina care se va descurca bine indiferent de conditiile de rulare, totusi am ramas placut surprins de cat de bine le-a reusit acest lucru in cazul lui C-MAX. Facelift-ul a insemnat si o suspesie imbunatatita la capitolul absorbtie a denivelarilor dar si cateva setari schimbate la geometria rotilor pentru a face directia si mai precisa. Astfel, C-MAX se dovedeste o masina mult mai capabila decat orice posesor s-ar astepta si nu pot sa nu felicit producatorul pentru ca nu s-a zgarcit la acest capitol si nu s-a multumit sa faca doar o masina practica, chiar daca experienta unui posesor de monovolum se restrange la o lista de prioritati precum spatiu, economie de carburant si ergonomie.

 

Ford a mers mai departe si a facut din C-MAX o masina care se conduce mai bine decat multe dintre hatckback-urile obisnuite si in ciuda unui sistem electric de directie acesta te face sa te simti mult mai in control atunci cand esti nevoit sa faci miscari bruste. Cine nu-si doreste o masina ca asta? Sa nu credeti acum ca C-MAX sufera la capitolul confort, ba dimpotriva masina se descurca bine pe drumuri denivelate si ofera in continuare un nivel de aderenta de invidiat. C-MAX se conduce cu o precizie la care SUV-urile compacte pot doar visa si dispune in continuare de o frana de mana normala, in caz ca nu ati uitat cum arata una. Condus spre limitele masinii, C-MAX da dovada de o miscare a pneurilor care iti aduce aminte ca nu te afli intr-un Focus.

 O58A0246

Concluzia

Pe scurt, Ford C-MAX este masina ideala pentru a-ti transporta familia. Ba chiar arata atragator, ca un MPV produs de Aston Martin. Ford a dovedit inca odata ca atunci cand vine vorba despre masini pentru familii sunt putini producatori care se descurca mai bine decat o fac ei. Chiar daca nu are farmecul unora dintre rivalii francezi, C-MAX iti ofera siguranta ca te afli pe maini bune.

 

foto: Catalin Oprea

 

70 de piloți la startul Trofeului Teliu

Ultimul weekend al lunii august oferă pasionaților sporturilor cu motor șansa de a-i vedea în acțiune pe cei mai buni piloți români ai întrecerilor de viteză în coastă. Un tronson de 3,55km al DN10 Brașov – Buzău, cu startul la ieșirea din localitatea Teliu, reprezintă traseul celei de-a cincea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2015. Trofeul Teliu a atras și în acest an un număr mare de participanți, lista de înscrieri numărând până în acest moment 70 de concurenți.

 
Paul Andronic, Ovidiu Zaberca și Lucian Răduț, trei piloți ai unor Mitsubishi Lancer EVO care își dispută în acest sezon titlul de campion național absolut, țin capul de afiș al listei înscrișilor și sunt pregătiți să dea totul pentru a-și trece în cont victoria. În aceeași categoria H4 găsim alte 5 mașini spectaculoase, printre care Subaru Impreza WRX pilotat de Cornel Gărdean, Ferrari-ul 430 Challenge al lui Florin Voicu sau BMW-ul 135 diesel pilotat de Costi Stratnic. De altfel, cumulând toate clasele, grupa H este cea mai populată, cu 34 de mașini înscrise.

d3SvUMT

Raul Szene și Alexandru Mitroi sunt principalii favoriți la titlul grupei N, deși Cosmin Săliștean și Ion Nicolae pot emite pretenții la titlul în cazul unei victorii la Teliu. Un duel interesant se va da și în cadrul grupei A, unde Bogdan Ungureanu are un avans de doar 2 puncte în fața coechipierului său, Ciprian Ciobotaru. Alături de aceștia, alți 15 piloți vor lua startul în grupa A. Pentru prima dată de la etapa de debut de la Râșnov, pe lista de înscrieri se găsește un monopost. Andrei Dumitrescu aduce la Teliu singura mașină de grupa D, un Tatuus. Spectatorii ce vor fi prezenți în weekend-ul viitor pe dealul Teliului vor putea admira și 7 superbe modele istorice.

 
Prognoza meteo anunță o vreme călduroasă pentru sfârșitul de săptămână, cu temperaturi situate în jurul valorilor de 30 de grade Celsius. Apa minerală ZIZIN, partener tradițional al organizatorului Auto Blic, se va ocupa de hidratarea concurenților și spectatorilor prezenți la întrecerea automobilistică. Având în vedere că sursa apei minerale naturale ZIZIN este situată nu departe de Teliu, în zona de contact a Masivului Ciucaș cu Depresiunea Brașovului, și că numele ZIZIN s-a asociat cu motorsportul și în trecut, fiind partener al Raliului Brașovului, alăturarea de Trofeul Teliu a venit natural.

 
Sâmbătă, 29 august, sunt programate trei runde de recunoașteri și trei runde de antrenamente cronometrate, în urma cărora se va decide ordinea de start pentru manșele de concurs. Cele două “urcări” de concurs vor avea loc duminică, 30 august, de la orele 13:15, respectiv 15:30, după ce în prealabil piloții vor mai avea la dispoziție încă două runde de recunoașteri. 

 

Drumul National 10 dintre localitatea Teliu din judeţul Braşov (km 127) şi Brădet din judeţul Covasna (km 119) va fi închis în intervalele orare care coincid cu desfăşurarea concursului. Sîmbătă, 29 august, circulaţia va fi restricţionată între orele 8.30 – 13.30, respectiv 14.30 -20.30, iar duminică, 30 august, între orele 8.00 – 11.30, respectiv 12.30 – 18.30.

DS VIRGIN RACING DEZVĂLUIE MONOPOSTURILE DE FORMULA E

Prin combinarea celor două identităţi DS şi Virgin, noul concept îmbină cu eleganţă şi dinamism codurile stilistice ale ambelor mărci. Păstrând nuanţele distinctive de roşu şi crom din sezonul întâi, logo-ul Mărcii DS apare pe ambele părţi ale maşinii pe un fond negru, în timp ce capota păstrează nuanţa de violet din primul sezon.

 

Continuând sezonul inaugural al Formulei E, monoposturile pilotate de Sam Bird şi Jean Eric Vergne vor purta numele de Holly şi Bellie Branson, preluând grafica «flying lady» utilizată în mod normal pentru ilustrarea proiectelor tehnologice ce poartă semnătura Virgin.

 

Pentru a celebra lansarea acestui monopost, DS Virgin Racing a realizat un filmuleţ video pe circuitul Donington Park, care îl pune în scenă pe pilotul britanic Sam Bird şi descrie evoluţia monopostului din ultimul sezon.

600x430_DS-Virgin-Racing-Front-3_4

Referitor la noul design, Sam Bird afirmă: «Sezonul trecut  am avut deja cea mai frumoasă maşină de pe platformă, însă este un lucru extraordinar că am reuşit să creăm un nou design cu adevărat superb pentru sezonul al doilea. Monoposturile Formulei E reprezintă o bază fantastică, însă consider că am păşit într-o nouă etapă cu monopostul pentru acest sezon. Aştept cu nerăbdare cursa de la Beijing, pentru a dezvălui noul design spectatorilor aflaţi fie în tribună, fie în faţa televizorulu ».

 

Jean-Eric Vergne adaugă: «DS se poate lăuda cu o lungă tradiţie în materie de vehicule premium, deosebit de atractive. Lansarea noului monopost DS Virgin Racing nu face excepţie. Sunt extrem de încântat de ideea de a începe sezonul  alături de echipa DS Virgin Racing, la volanul acestei superbe maşini».

1400x800_DS-Virgin-Racing-Side-On

Alex Tai, director al echipei DS Virgin Racing declară: «Campionatul FIA din Formula E evoluează rapid, la fel ca şi echipa Virgin Racing, denumită în continuare DS Virgin Racing, graţie parteneriatului cu marca DS. Monopostul nostru pentru sezonul al doilea reflectă dezvoltarea echipei şi a brandurilor globale cu care lucrăm. Îmi place foarte mult nota de negru, ce conferă maşinii un aspect rafinat şi dinamic, reflectând pe deplin perspectiva noastră asupra competiţiei. Culorile tradiţionale Virgin sunt, de asemenea, prezente, dar le-am conferit o notă diferită».

 

Yves Bonnefont, Director General al Mărcii DS afirmă: «suntem extrem de nerăbdători să participăm la Campionatul FIA din Formula E, iar lansarea noului monopost ca o echipă reprezintă o modalitate excepţională de a începe acest parteneriat. Prin asocierea elementelor stilistice ale DS cu cele ale Virgin, am reuşit să creăm o maşină superbă, cu un design luxos, extrem de sofisticat».

 

Despre piloţii Sam Bird şi Jean-Eric Vergne

 

Sam Bird, pilotul echipei Virgin Racing pentru sezonul inaugural al campionatului din Formula E FIA a repurtat numeroase victorii în cadrul campionatului, precum Putrajaya (Malaezia) şi în cadrul manşei finale de la Londra. Britanicul de 28 de ani este unul dintre cei mai impresionanţi participanţi la Campionatul FIA din Formula E, cucerind trei podiumuri şi două dintre cele mai rapide tururi.

 

Cu trei pole positions, dintre care unul la prima sa participare şi tot atâtea podiumuri la sezonul inaugural, Jean-Eric Vergne este un adevărat atu pentru echipa DS Virgin Racing. După titlul câştigat la Campionatul Marii Britanii de Formula E (performanţele sale în Formula Renault 3.5 Series) şi cele trei sezoane de Formula 1, francezul de 25 de ani îşi va dedica întreaga experienţă echipei DS Virgin Racing.

 

MINI încă o dată alături de Sibiu Rally Challenge

MINI, o marcă de legendă în lumea sporturilor cu motor, a fost în acest week-end alături de Sibiu Rally Challenge, un festival dedicat motorsportului care beneficiază de unele dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, printre care şi faimosul Transfăgărăşan. Week-endul a inclus o etapă de Campionat Naţional de Raliuri, o competiţie open şi un Raliu de regularitate pentru automobile de epocă. În total, peste 80 de echipaje s-au înscris la cele trei competiţii. 

 

La finalul week-endului, laurii au revenit echipajului Simone Tempestini (ITA), Dorin Pulpea (RO), care a câştigat ce-a de-a şasea etapă a Campionatului Național de Raliuri al României prin adjudecarea a şapte din totalul de opt probe speciale programate. 

 

MINI, prin dealerul oficial Automobile Bavaria, a fost maşina oficială a evenimentului. O flotă de nouă modele MINI Countryman All4 au fost puse la dispoziţia organizatorilor ca automobile de asistenţă. Modelul, primul din istoria mărcii cu tracţiune integrală, este baza succeselor mărcii în ultimele patru ediţii ale Raliului Dakar.

P90194942_highRes

În acelaşi timp, noul MINI John Cooper Works, a fost înscris în Raliul de regularitate cu un echipaj demonstrativ de presă şi a cunoscut pentru prima dată “botezul” oficial al Transfăgărăşanului.

 

MINI John Cooper Works este cel mai puternic şi mai rapid model de serie al mărcii. Complet nou, motorul de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo Technology oferă o putere maximă de 170 kW/231 CP, ceea ce-l face cel mai puternic propulsor care a fost disponibil vreodată pe un model de serie al mărcii.

 

Dezvoltat cu ajutorul experienţei în motorsport, unde competiţiile MINI Challenge au jucat un rol important, şi având detalii tehnologice la nivelul suspensiei, caroseriei şi cockpitului care sunt armonizate perfect cu nivelul înalt de performanţe. Pachetul general pentru performanţe extreme include suspensie sport cu sistem sport de frânare Brembo, jante exclusive John Cooper Works din aliaj uşor, kit aerodinamic John Cooper Works, prize de aer foarte largi şi un interior specific cu ambianţă de automobil sport. Noul MINI John Cooper Works sprintează în 6,3 secunde la 0 la 100 km/h. Cu transmisia Steptronic cu şase trepte, disponibilă ca alternativă la transmisia manuală cu şase trepte, sprintul se realizează în doar 6,1 secunde. Mai mult, în combinaţie cu transmisia automată, consumul de combustibil al noului MINI John Cooper Works, în conformitate cu ciclul de testare EU, este redus la 5,7 l/100 km (emisii CO2: 133 g/km).

P90194937_highRes

MINI în motorsport
În anii ’60, marca britanică şi John Cooper scriau istoria – Mini Cooper şi apoi Mini Cooper S dominau scena raliurilor. Mini se remarca încă de la început cu stil: o femeie a obţinut primul titlu într-un raliu internaţional: Pat Moss, în 1962, în Raliul Lalelelor. Printre victoriile celebre se numără şi Raliul RAC 1965, Raliul celor 1000 de Lacuri în 1965, 1966 şi 1967, Raliul Acropole în 1967, Cupa Alpilor în 1963 şi 1967 sau Raliul Alpilor Austrieci în 1966. Cele mai renumite performanţe rămân însă cele trei titluri de la Monte Carlo, obţinute în 1964, 1965 şi 1967 de Paddy Hopkirk, Timo Mäkinen şi, în final, de Rauno Aaltonen. 

 

În anii ’60, maşina şi-a demonstrat potenţialul şi în afara raliurilor. În aprilie 1968, Niki Lauda a participat la prima sa cursă de coastă la volanul unui Mini, cu care a obţinut locul secund. După doar două săptămâni, avea să vină şi prima victorie, ce anunţa o carieră promiţătoare pentru viitorul campion mondial. Asemenea lui Niki Lauda, Graham Hill, Jackie Stewart, John Surtees, Jochen Rindt şi James Hunt sunt doar câţiva dintre campionii mondiali de Formula 1 care şi-au trăit prima experienţă competiţională la volanul unui Mini clasic.

 

Acum, prezenţa MINI în motorsport este concentrată în jurul rally raid-ului. MINI s-a impus în ultimele patru ediţii ale legendarului Raliu Dakar, ultima oară în ianuarie 2015, după peste 9000 km parcurşi în cel mai dificil raliu de anduranţă din lume. În spatele acestor performanţe stă un nou capitol special în istoria mărcii: primul model cu tracţiune integrală şi patru uşi – MINI Countryman.

Bogdan Talasman isi mareste avansul in fruntea Cupei Dacia 2015

Veniti la Sibiu in postura de lideri ai Cuperi Dacia 2015, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca au convenit un ritm ponderat inaintea intrecerii. Planul includea un loc pe podium si un parcurs fara incidente in cursa de pe cel mai frumos drum din lume .

 

Astfel, dupa prima zi, echipajul 85 s-a vazut exact pe pozitia dorita si au hotarat sa-si apere locul in urmatoarele sase probe din ziua de sambata. Cu toate ca vremea a pus la grea incercare echipajele, conditiile au fost similare pentru toti concurentii si nu au favorizat pe nimeni.  Ceata a facut a doua coborare pe Transfagarasan sa fie una din cele mai grele probe din campionat. Bogdan si-a pastrat concentrarea, a tras inclusiv pe ultima proba pe care a si castigat-o si a reusit sa-si mentina pozitia pe podium si sa se apropie si mai mult de titlul Cupei Dacia.

 

Am facut eforturi mari sa venim. Am renuntat la multe pentru Sibiu pentru ca am reparat ce am stricat la Cluj. Mi-am dorit mai mult decat o simpla prezenta asa ca am tras pe probe dar nu atat cat sa risc o iesire in decor. Transfagarasanul este intr-adevar un drum spectaculos. Atmosfera din centrul Sibiului e la randul ei unica si plec cu amintiri frumoase. Mai sunt inca doua etape si nimic nu e stabilit pana nu trecem linia de sosire de la Harghita, ultimul raliu din acest an” a declarat Bogdan Talasman la finalul cursei.

talassibiu

Anul trecut am concurat pentru prima oara ca pilot de raliu, chiar aici, la Sibiu, si a fost extraordinar. Nu am crezut ca emotiile de anul trecut vor reveni dar am avut un gol in stomac pe tot parcursul weekendului . Am alergat la Moonlight Run, am urcat din nou pe podium, am avut o strategie corecta care a functionat asa ca nu am cum sa fiu decat multumit. ” a adaugat  Andrei Mitrasca. 

 

Dupa sase etape desfasurate in 2015, Bogdan Talasman a adunat 108 puncte in fruntea Cupei Dacia, ceea ce il duce la 30,4 puncte in fata lui Adrian Dragan, cel care devine dupa Sibiu, principalul urmaritor in clasament. Urmeaza etapa de la Iasi, unde echipajul 85 va incerca sa-si pastreze avantajul creat si sa lase cat mai putin in voia sorti pentru ultima etapa din acest an. In 2015, Bogdan Talasman este sustinut de compania Miras, partenerul principal al pilotului de mai multe sezoane. Bogdan si Andrei doresc sa felicite organizatorii etapei sibiene pentru evenimentul sportiv extraordinar si spera ca etapa sa ramana in calendar si in anii viitori.

 

DS ANUNŢĂ APARIŢIA DS PERFORMANCE

Bazându-se pe expertiza tehnologică şi pe succesul repurtat la WRC şi WTCC de echipele lui Yves Matton, inginerii DS Performance au dezvoltat ansamblul grupului motopropulsor GMP (e-motor/cutie de viteze/control) al DSV-01. De altfel, au conceput, de asemenea, şi sistemul de răcire, suspensia spate şi transmisia. Sistemul de gestionare a motorului a fost dezvoltat în colaborare cu Magnetti Marelli. DS Performance va fi alături de DS Virgin Racing pe tot sezonul, astfel încât Sam Bird şi Jean-Eric Vergne să poată profita la maximum de întreaga chintesenţă a maşinilor lor de curse.

 

«Nu doar un simplu laborator R&D, DS Performance reprezintă o veritabilă oglindă a expertizei tehnologice şi spiritului avangardist al Mărcii DS. Este un lucru firesc faptul că am apelat la Yves Matton şi la echipele sale, care au fost de mai multe ori campioni mondiali la WRC şi WTCC, pentru a desăvârşi maşina de curse 100% electrică DSV-01». Yves Bonnefont, Director General al Mărcii DS.

DS_PERFORMANCE-Logo_01

«Sunt extrem de bucuros de faptul că DS ne-a acordat încrederea sa deplină în eforturile noastre de a duce la bun sfârşit dezvoltarea conceptului DSV-01. După activitatea depusă în ultimele luni, suntem extrem de încântaţi atât eu cât şi echipele mele de realizarea cu succes a primelor teste oficiale ale DSV-01 cu Sam Bird şi Jean-Eric Vergne. Vom susţine în continuare DS Virgin Racing şi vom lucra împreună din Pékin până în Londra pentru ca Marca DS să se bucure de succes şi în domeniul competiţiilor sportive ! »  Yves Matton, Director DS Performance.

 

 

Despre DS Performance

DS Performance reprezintă divizia sport auto a Mărcii DS. Experienţele pe care DS Performance le-a acumulat în cadrul Campionatului FIA Formula E contribuie la dezvoltarea tehnologiilor electrice. Acest departament va fi un adevărat accelerator în domeniul R&D, al tehnologiilor inovatoare precum Hybride Plug-in sau 100% electric. Tehnologii la care lucrează grupul PSA şi de care Marca va beneficia în scurt timp.         

1880x400_DS_Virgin_Racing

Marca DS

Născută la Paris, marca franţuzească DS a fost înfiinţată oficial la 1 iunie 2014. Principalul obiectiv: acela de a reînvia gama premium în industria auto din Franţa. Inspirată din înalta  expertiză franţuzească, DS duce mai departe valorile inovaţiei şi unicităţii mostenite de la primul DS din 1955. Concepută pentru acei clienţi dornici să se afirme, gama  DS include: DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, DS 5LS* şi DS 6*.  Gama propune autovehicule care se disting prin stilul aparte, rafinamentul în cele mai mici detalii, materialele nobile şi tehnologiile inovatoare, precum ansamblul de propulsie hibrid diesel Hybrid4, ce echipează versiunea DS 5. Disponibilă în Europa în magazinele DS, la standurile de prezentare dedicate, din cadrul reţelei CITROËN, DS detine propria reţea de puncte de vânzare în China. DS reprezintă, astfel, pentru clienţii săi, o experienţă a mărcii care depaşeşte produsul în sine, graţie ofertei exclusive de servicii premium, în special prin intermediul clubului DS PRIVILÈGE.

Model special dedicat piloţilor români care au concurat cu BMW, la Sibiu Rally Challenge

Sibiu Rally Challenge, desfăşurat în 20-23 august, a oferit pasionaţilor de motorsport un meniu complet: probe speciale desfăşurate pe legendarul Transfăgărăşan, echipaje inedite, dar şi a şasea etapă în Campionatul Naţional de Raliuri. BMW a înscris în cadrul evenimentului un model special, dedicat piloţilor români care au performat cu această marcă de-a lungul unei istorii de aproape 80 de ani. Cu un echipaj format din Radu Gurămultă (jurnalist AutoExpert, 4×4 Adventure) şi Alexandru Şeremet (manager de comunicare BMW România), modelul BMW Seria 2 a participat în cadrul raliului de regularitate, fără să puncteze oficial.

Radu & Alex SRC

Designul modelului a fost dominat de portrete lui Petre Cristea şi Marin Dumitrescu, doi dintre cei mai importanţi piloţi români din istorie. Imaginile lor stilizate, reproduceri după fotografii făcute după unele din cele mai importante victorii ale acestora cu BMW (Eifelrennen 1939, respectiv Sinaia 1950), au fost amplasate pe lateral, pe aripile spate ale maşinii. Tot pe lateral, pe uşi, au fost trecute nume ale piloţilor care au performat cu BMW de-a lungul timpului în diverse competiţii – raliu, curse de coastă, viteză pe circuit sau chiar competiţii de automobile istorice. Designul a fost completat de dungile BMW Motorsport, celebrul tricolor roşu-mov-albastru. Acestea acopereau toată lungimea automobilului – de la bara faţă continuând pe capotă, acoperiş, peste portbagaj şi bara spate.

 

Motto-ul proiectului a fost „Să facem istorie!”. Se doreşte a fi un semn de apreciere pentru toţi piloţilor români care au performat cu BMW şi care au marcat imaginea mărcii. În acelaşi timp este un demers pentru cunoaşterea istorie mărcii în motorsport.

 

Istoria performanţelor piloţilor români care au concurat cu BMW începe în a doua jumătate a anilor ’30. Era vremea când BMW 328 făcea carieră pe circuitele din întreaga lume, inclusiv în cursele stradale din Braşov, Bucureşti sau în Cursa Internaţională de Coastă Feleac. Petre Cristea este, cu siguranţă, unul dintre cei mai importanţi piloţi care au concurat cu BMW 328. Cea mai memorabilă victorie a sa pe care o avea cu acest model avea să fie obţinută în 1939, în celebra cursă Eifelrennen, Nürburgring, în faţa piloţilor de uzină BMW. Un deceniu mai târziu, Marin Dumitrescu scria primele momente importante în carieră tot cu un BMW 328, modificat la începutul anilor ’50 în Uzinele Vulcan. Era modelul cu care acesta a dominat cursele de circuit ale perioadei. Victoria în cursa de coastă de la Sinaia, din 1950, avea să rămână în memoria lui Marin Dumitrescu ca unul dintre cele mai importante succese din lunga sa carieră.

Radu & Alex SRC1

Perioada comunistă a adus o lungă pauză în motorsport şi a făcut foarte dificilă participarea în competiții cu modele fabricate în afara cortinei de fier. Sunt însă câteva excepţii, inclusiv Marin Dumitrescu concurând pentru scurt timp cu un BMW 2002. Probabil că cea mai remarcabilă apariţie este cea a lui Laurenţiu Borbely care devine campion naţional de raliuri tot cu un BMW 2002. Astăzi, la exact 40 de ani distanţă, Lorinz Borbely, fiul său, conduce acelaşi automobil, recondiţionat, în cursele istorice de coastă şi raliu.

 

Prezentul a adus participări în cursele de raliuri, viteză pe circuit sau viteză pe traseu montan, având campioni la diverse categorii. Modelele istorice sunt, de asemenea, o prezenţă constantă la evenimentele de motorsport din România. În plus, tot mai mulţi piloţi participă în programul Formula BMW cu performanţe notabile.

 

Declaraţii despre proiect
Radu Gurămultă, pilotul echipajului, jurnalist:„Sibiu Rally Challenge a fost o provocare nobilă pentru noi. Ideea de la care a pornit acest proiect a fost una specială, aceea de a onora piloţii români care au concurat cu automobile BMW; şi nu o spun doar pentru că noi am acceptat provocarea Transfăgărăşanului la bordul unui BMW, dar nu cred că sunt multe mărci care se pot mândri că au participat la competiţii automobilistice (şi) în România, în mod constant, din anii ´30 şi până în zilele noastre.

 

În ceea ce priveşte experienţa pe care am avut-o împreună cu Alex, pot spune că a fost nebună de-a dreptul – de la extaz la agonie, pe alocuri. Deşi nu punctam la categoria la care am participat, am luat totul destul de în serios (poate prea serios câteodată) şi am încercat să fim cât mai competitivi. Pentru mine, ca participant sporadic la raliuri din postura de copilot, experienţa de a sta la volan şi a-i asculta indicaţiile lui Alex va cântări foarte mult. Îmi place să cred că am învăţat multe fineţuri pe care le voi aplica de acum şi sper ca această chestiune să vină în sprijinul coechipierului meu.

 

Despre Sibiu Rally Challenge numai de bine, a fost un raliu cu ingrediente senzaţionale, mai puţin vremea pretenţioasă de sâmbătă. Aş vrea să le mulţumesc tuturor celor care au făcut posibilă nebunia noastră! Aş vrea, de asemenea, să trimit un gând bun către toţi piloţii români care au scris istorie în automobile BMW şi care ne-au dat motiv să visăm frumos şi să trăim excepţionala poveste de pe Transfăgărăşan!”.

Radu & Alex SRC2

Alexandru Şeremet, co-pilot al echipajului, manager de comunicare: „Trebuie să recunosc că ideea iniţială i-a aparţinut lui Radu, amândoi fiind sub puternica influenţă a documentarului <<Adrenalin>> despre istoria BMW în cursele de turisme. Din discuţiile noastre despre film a apărut şi motto-ul proiectului – <<Să facem istorie!>>.

 

Cred că amândoi am fost puţin copleşiţi de toate numele pe care le-am purtat pe maşină şi ne-am luat participarea foarte în serios, deşi eram o echipă demonstrativă. Am luptat pentru fiecare secundă şi am simţit puţin din ceea ce înseamnă o participare într-o cursă de motorsport.

 

Am luat totul foarte în serios şi cu multă emoţie pentru că purtam o <<încărcătură>> foarte valoroasă, pe care o respectăm mult. Din fericire Sibiu Rally Challenge ne-a oferit ingrediente perfecte pentru un astfel de proiect. Nu o să uit niciodată Piaţa Mare, plină de oameni, care ne-au salutat, a fost un moment foarte special pentru mine. Şi apoi am avut ocazia să urcăm, în concurs, pe un drum legendar – Transfăgărăşan. A fost un moment memorabil şi pentru istoria noastră, personală.

 

Vreau să le mulţumesc tuturor celor care ne-au susţinut, dar mai ales tuturor cel care s-au oprit să citească numele de pe maşina noastră. Şi, cel mai important, vreau să le mulţumesc tuturor piloţilor români care au concurat cu BMW de-a lungul timpului, fie că sunt sau nu înscrişi pe maşina noastră – ei au făcut istoria mărcii noastre!

 

Piloţii înscrişi pe modelul BMW Seria 2 „Să facem istorie!”

Perioada interbelică
Petre Cristea, Marin Dumitrescu, Alexandru Papană, Dan Tătușescu, Alexe de Vassal, Constantin Voluntaru, Vintilă Frumuşanu , Ion Bolony, Valentin Tânţăreanu, Alexandru Uţă, Jean Calcianu, Luca Ion Niculescu, H. Rosenauer, Marin Butculescu,

 

Raliuri, curse de viteză pe traseu montan, competiţii cu automobile istorice
Laurenţiu Borbely, Lorinz Borbely, Eugen Ionescu Cristea, Horaţiu Ionescu Cristea, Horst Graef, Gunther Graef, Dorin Toma, Eduard Tontsch, Mihai Beldie, Costi Stratnic, Adrian Bortică.

 

Viteză pe circuit, Formula BMW
Ovidiu Mazilu, Mihai Marinescu, Doru Sechelariu, Mihnea Stefan

Locul secund pentru Shark Racing la clasa debutantilor in Sibiu Rally Challenge

Transfagarasanul, cel mai spectaculos drum din Romania, a fost in weekendul abia incheiat, scena principala pentru concurentii Campionatului National de Raliuri. Sibiu Rally Challenge, cea de-a sasea etapa din campionatul intern, a reprezentat pentru echipajul Shark Racing, format din Gabriel Laurentiu ENE si Ciprian SOLOMON, o noua evolutie excelenta incheiata cu un loc secund pe podiumul rezervat clasei debutantilor.

foto: RallyZoom.ro
foto: RallyZoom.ro

Dupa o prima etapa parcursa la volanul modelului Peugeot 208 R2, in care problemele tehnice au impiedicat o evolutie completa pentru echipajul #441, Sibiu Rally Challenge a reprezentat etapa mult asteptata de Gabriel Laurentiu ENE. “Asa cum am mai declarat asteptam cu interes frumoasa etapa de la Sibiu. Ma bucur pentru rezultat si mai ales pentru faptul ca totul a functionat perfect, fiind lipsiti de probleme tehnice si reusind astfel sa ne concentram pe pilotaj. Au contat foarte mult testele efectuate in saptamana raliului si am putut astfel sa ne acomodam cu noua masina. Mi-am indeplinit visul de a concura pe celebrul Transfagarasan, insa acest lucru a fost extrem de solicitant datorita conditiilor meteo dificile caracterizate de ploi si ceata densa. Vreau sa le multumesc cu aceasta ocazie tuturor fanilor care au fost prezenti pe Transfagarasan de la primele ore ale diminetii la temperaturi de 4-5 grade Celsius si au indurat ploaia si vantul pentru a ne sustine.” declara Gabriel ENE.

 

foto: Simcat.ro
foto: Simcat.ro

Ciprian SOLOMON declara dupa Sibiu Rally Challenge: “A fost o etapa dificila datorita conditiilor meteo de pe Transfagarasan. Cu toata experienta mea in raliuri pot spune ca ceata densa care si-a facut aparitia pe PS7 a fost extrem de periculoasa din punct de vedere al sigurantei concurentilor. E bine ca totul s-a terminat cu bine, iar noi suntem multumiti de rezultat. Ne-au placut foarte mult probele Paltinis si Barajul si asteptam deja viitoarea editie a etapei de la Sibiu. Spectatorii cred ca merita un premiu special de la noi, concurentii, pentru ca au indurat temperaturi foarte scazute si conditii meteo vitrege pentru a ne incuraja de pe marginea probei Transfagarasan. Ma inclin in fata lor si le multumesc si eu pentru sustinerea care ne-o arata la fiecare etapa. Ne vedem la Iasi.

 

Raliul Iasiului, a saptea etapa a Campionatului National de Raliuri, va avea loc in perioada 11-12 septembrie.

 

Shark Racing beneficiaza de sprijinul sgmarket.ro pe intreaga durata a sezonului competitional 2015.              

Spectacol și mașini legendare în competiția de regularitate la Sibiu Classic Challenge

Veritabil festival al sporturilor cu motor, Sibiu Rally Challenge a inclus în program și o competiție de regularitate, Sibiu Classic Challenge, derulată la două categori: regularitate clasică și regularitate sportivă care s-a bucurat de un real succes din punctul de vedere al numărului de participanți, dar și al nivelului întrecerii sportive încă de la prima ediție.

 

Foști sportivi, unii dintre ei cu performanțe deosebite în carieră și pasionați de motorsport mai mult sau mai puțin familiarizați cu întrecerile de acest gen. Acesta a fost platoul de concurenți la Sibiu Classic Challenge, competiția de regularitate desfășurată în cadrul Sibiu Rally Challenge. Punctele comune le-au reprezentat spiritul de competiție și determinarea cu care au luptat pentru a trece linia de sosire în cea mai bună poziție, atribute care au creat premisele unor dispute intense pentru victorie.

 

d744f7e8-9422-4038-afe3-6c44a79806d8

Întrecerea din cadrul clasei de regularitate clasică a fost câștigată de un cuplu format din nume de referință pentru motorsportul românesc, Ștefan Vasile și Dacian Banca, care au concurat cu un model Dacia 1310 Berlină. Disputa pentru locul secund a avut în prim plan un MG TD și un VW T2 Westfalia care i-au avut la volan pe doi concurenți străini, belgianul Louis Bertrand și britanicul Neil MacDonald. Victoria i-a revenit primului, însă la o diferență de numai 25,1 puncte, una extrem de strânsă în astfel de întreceri.

 

Competiția de regularitate sportivă a avut la start modele produse între 1971 și 1983, iar victoria i-a revenit lui Gerasimos Katochianos, pe un Ford Escort RS2000 MK1, pe podium urcând, alături de copiloții lor, și Gabriel Roșu (VW Golf GTI) și Gheorghe Nedelcu (Fiat 124 Sport Coupe). 

 

Prima colaborare între Comisia Sportivă a Retromobil Club Romania și echipa de la Sibiu Rally Challenge a fost un real succes, atât ca organizare, cât și din punctul de vedere al competiției. George Ioannides, vicepreședintele FIVA prezent la eveniment, a avut numai cuvinte de laudă și a rămas impresionat de frumusețea traseului și căldura cu care a fost întâmpinat de oficialii locali. Pe plan competițional, Sibiu Classic Challenge a reușit să atragă nume cunoscute din lumea motorsportului istoric la cele două categorii competiționale, care au dat o notă frumoasă pe tot traseu raliului. Traseul în general și Transfăgărășanul în particular au fost o provocare unică pentru bătrânele doamne care au reușit să urce la 2000 metri fără ajutorul tehnologiilor moderne. Suntem siguri că la anul mașinile istorice vor umple și Piața Mică din Sibiu”, a spus a spus Georgios Ladopoulos, Președintele Comisiei Sportive a Retromobil Club România.

 48f5a750-7680-4403-84c2-b09546ab4a9b

Gerasimos Katochianos și Ștefan Vasile, câștigătorii celor două categorii, au fost premiați la final de KALA Koncept cu ceasuri Tissot. În plus au fost acordate și următoarele premii speciale: Cupa doamnelor pentru echipajul Mirela Bucovicean/ Ioana Vulpescu pe un Porsche 911E (1969), pentru Cea mai veche mașină pentru echipajul Louis Bertrand/ Cristina Panek cu un MG TD (1952) și pentru mașina cu cea mai mica capacitate cilindrica pentru echipajul Adrian Mihai Cernat/ Roxana Cernat pe un Fiat 850 (1967).

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor