Pe 28-30 mai, Moto XCountry Festival se muta la Ciolpani

Datorita conditiilor meteo nefavorabile din ultimile zile, organizatorii Moto XCountry Festival au decis sa mute evenimentul la Ciolpani, (langa stadionul de fotbal ) pentru a fi siguri de reusita primului act din cele trei, initial programat pentru Peris! Accesul se face din DN1, la doar 30 de minute de Bucuresti, locatia fiind si mult mai vizibila!

Dacă anul trecut editia pilot a concursului Moto XCountry a fost una de success, în ciuda ploilor abundente, anul acesta se anuntă un adevărat spectacol. Pentru un maximum de interes din partea concurentilor, cu cele 3 etape ale sale, Moto  XCountry 2010 face parte din Campionatul National de Enduro Cross.

In rest, nimic nu s-a schimbat, Moto Xcountry Festival cauta in continuare un campion si face asta in trei locatii diferite, la mare, la munte si pentru inceput, în apropierea capitalei. XCountry este chiar mai mult decat un eveniment sportiv de prim rang, propunand pasionatilor de motociclete trei intruniri, cu trei concerte rock maraton. Daca pilotii vor avea parte de premii incredibile, publicul este rasfatat cu jocuri si concursuri, campare si parcare moto în zone amenajate, bere si mâncare la ceaun, surprize si adrenalina la discretie!

Sunet si imagine la maximum

Spectacolul va fi filmat cu cel putin 10 camere HD, ce vor fi amplasate pe căstile sau motocicletele unor concurenti, vor fi manevrate de cameramani sau se vor afla la bordul celor două aparate de zbor ce vor survola zona în căutarea imaginilor perfecte.

Dacă in ce priveste imaginile am lămurit cum stă treaba, nici când vine vorba despre sunet Moto Xcountry nu va fi mai prejos. Melodiile trupelor ce vor concerta live pentru voturile voastre, vor răzbate până în sufletele spectatorilor si ale concurentilor printr-un sistem de sonorizare ultra-performant.

Sansa de a deveni campion, pe o motocicleta Gas Gas nou-nouta

Desigur, unul dintre cele mai importante aspecte este fondul de premiere. Acesta va fi extrem de generos, oferind celor mai buni rideri, recompense ridicate în bani sau accesorii si echipamente, totul culminând cu un contract de pilot Gas Gas oferit de Patrick Moto: o motocicleta Gas Gas pusa la dispozitia castigatorului, in urma celor trei etape ale Xcountry, plus un pachet de cursă complet pentru 2011 in campionatele de enduro ale Romaniei, Europei de Est si daca pilotul in cauza demonstreaza ca merita, in Campionatul European de Enduro!

Pachetul de cursa inseamna cauciucuri, uleiuri, revizii, echipament, si antrenamente obligatorii alaturi de cei mai buni piloti de enduro din Romania. Asta, în totală opozitie cu taxa de participare, ce va fi redusă, comparativ cu restul evenimentelor de acest gen.

Marc Sandu
PR Federatia Romana de Motociclism

Lucien Hora a castigat etapa a doua in Muscel Racing Contest

Lucien Hora a dominat intrecerile din etapa a doua a Muscel Racing Contest, contand pentru Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2010, si s-a impus in fata invingatorului de vineri, Daniel Onoriu.

Lucien Hora a aratat inca din antrenamentele cronometrate ca-si doreste revansa in etapa a doua din Muscel Racing Contest, si-l devansa pe invingatorul de vineri, si campionul in exercitiu, Daniel Onoroiu. In prima mansa de concurs a obtinut cel mai bun timp, 1:27.740, iar aceasta avea sa ramana cea mai buna performanta din concurs. Onoriu, cel care a rupt cardanul masinii Mitsubishi la startul pentru prima urcare, a reusit in mansa secunda un timp de 1:30.281, cu care si-a adjudecat locul secund si victoria la Grupa H si Clasa H5, in timp ce Silviu Dumitrescu, al doilea dupa prima mansa, a completat podiumul si locul 2 la Grupa D.

Pe locul 4 s-a clasat Gunther Graef, acesta fiind si invingatorul Grupei A, in al carui clasament a fost urmat de Lucian Boroianu si Ciprian Ciobotaru. Aceeasi a fost si ordinea la Clasa A5, in timp ce la A3 s-a impus Andrei Mitrasca, cel care a castigat si competitia automobilelor cu propulsor diesel.

Dan Luncan, locul 5, a castigat Grupa N, urmat de Christian Nistoran si Sorin Iliescu (acelasi podium si la Clasa N5), in timp ce Aurelian Andronache a fost cel mai rapid la Clasa N2. Lucian Radut si Victor Baldescu au urcat pe podium la Grupa H si Clasa H5, iar Andrei Serban a fost cel mai rapid in competitia pilotilor cu masini din Clasa H3 si in competitia masinilor cu doua roti motrice.

Spectacolul a fost intregit si de aceasta data de Grupa I, Muscel Racing Contest reprezentand un moment istoric prin faptul ca prilejuit si prima confruntare din Campionatului National al Vehiculelor Istorice de Competitie. De data aceasta castig de cauza a avut Horia Popescu, urmat de Costin Ganescu (castigatorul Clasei I2), Alexandru Ciolan (invingatorul de vineri) si fostul premier, Calin Popescu Tariceanu, cel care a ocupat si locul 2 la Clasa I1.

Altfel, trebuie mentionat ca masina de deschidere a fost pilotata de Dan Gartofan, cel care i-a avut drept invitati, in dreapta, pe primarul orasului Campulung, Calin Ioan Andrei, pe Monica Iagar si pe maestrul Ovidiu Lipan Tandarica.

Mai jos puteti vedea rezultatele din Muscel Racing Contest:

Clasament final Open

Clasament final Grupa N

Clasament final Grupa H

Clasament final Grupa A

Clasament final Grupa D

Clasament final Grupa I

Razvan Codorean

47 de concurenti iau startul maine in Muscel Racing Contest

47 de concurenti vor lua startul duminica, 23 mai 2010, la Muscel Racing Contest, a doua etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010. Dan Gartofan a sosit la Campulung, masina sa urmand sa fie cea de deschidere, si ii va avea in dreapta, in timpul urcarilor, pe primarul orasului Campulung Muscel, Calin Ioan Andre, si pe maestrul Ovidiu Lipan Tandarica. Altfel, merita remarcat si faptul ca pe lista de start figureaza de aceasta data si Constantin Aur.

Va reamintim, Daniel Onoriu, campionul in exercitiu, a debutat cu victorie in acest sezon castigand etapa de vineri. El s-a impus si la Grupa H, in timp ce Graef a fost primul la Grupa A, Nistoran la Grupa N si in intrecerea juniorilor, iar Silviu Dumitrescu la Grupa D. In fine, Alexandru Ciolan si-a trecut in cont victoria la Grupa I, castigand, in fata fostului premier, Calin Popescu Tariceanu, intrecerea vehiculelor istorice de competitie, in care acesta din urma s-a impus la clasa I1.

Programul etapei 2
7:30    Deschiderea parcului inchis
8:30    Recunoastere traseu
9:45    Antrenamente oficiale mansa 1
11:00    Antrenamente oficiale mansa 2
12:30    Start mansa 1
14:00    Start mansa 2
17:30    Afisarea rezultatelor definitive
18:00    Festivitatea de premiere
18:30    Conferinta de presa cu castigatorii

Puteti descarca :

Lista pilotilor inscrisi si validati

Ordinea de start la antrenamente

Credit foto : Silviu – Motorsportnews.ro

Daniel Onoriu invingator in Muscel Racing Contest

Campionul in exercitiu a debutat cu victorie in acest sezon. El s-a impus si la Grupa H, in timp ce Graef a fost primul la Grupa A, Nistoran la Grupa N si in intrecerea juniorilor, iar Silviu Dumitrescu la Grupa D . Alexandru Ciolan si-a trecut victoria la Grupa I, castigand, in fata fostului premier, Calin Popescu Tariceanu, intrecerea vehiculelor istorice de competitie.

Daniel Onoriu a castigat prima etapa din Muscel Racing Contest, runda care deschide Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 si a omagiat, la initiativa organizatorului Muscel Racing Contest si a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, personalitatea lui Horia Andronic.  A fost, prin prisma celor doua manse de concurs, un succes logic pentru campionul in exercitiu, insa victoria n-a fost una usor de obtinut.

Dimineata, in parcul inchis, Ono era concentrat. „Am facut modificari la masina si stiu ca acestea isi vor arata roadele. N-am reusit insa sa parcurg pana acum niciun kilometru cu ea, asa ca ramane de vazut ce se va intampla”, declara Daniel. Iar circumspectia sa avea sa fie probata in antrenamentele cronometrate. N-a reusit sa faca decat o urcare, cea secunda, pe prima ratand-o, obligat sa ramana in parcul de service din pricina fixarii necorespunzatoare a cutiei de viteze. Pana la urma insa, timpul obtinut i-a fost suficient pentru a-si aconta prima pozitie, pentru ca, pe a doua urcare, atunci cand Lucien Hora a fost mai rapid din punctul de vedere al timpului obtinut, acesta a fost penalizat pentru start furat. Resiteanul a avut probleme pe primele urcari, oprind motorul si declansand celula, dar declara si faptul ca in multe momente monopostul sau Lola F3000 era greu de stapanit.

Onoriu era primul pe lista de start, urmat de Paul Andronic, Hora si Graef. Ono a inceput in forta si si-a adjudecat prima mansa de concurs, dupa ce Lucien Hora a fost protagonistul unui tete-a-queue. Mai mult, monopostul acestuia a fost la un pas sa fie lovit de urmatorul concurent, Graef, dar brasoveanul a izbutit sa evite incidentul si termina cu al treilea timp, fiind devansat si de Andronic.

In mansa a doua, ploaia si-a pus amprenta asupra timpilor, astfel ca ierarhia fruntasa nu se schimba. Exista insa si o exceptie, Hora, cel care obtinea al 9-lea timp, devansandu-l pe Boroianu si eliminandu-l din grupul celor care punctau pe Iliescu. Resiteanul a fost insa exclus din clasamente in urma sedintei Comisarilor Sportivi pentru ca a parcurs traseul in sens invers. In fapt, dupa un derapaj urmat de o rasucire, Hora a readus masina pe traseu indreptand-o initial cu zona frontala spre vale, lucru care contravine regulamentului.

Astfel, la final, ierarhia Open i-a avut in frunte pe Onoriu, Paul Andronic si Graef. Primii doi au obtinut aceleasi pozitii si la Grupa H, acolo unde podiumul a fost completat de Lucian Radut, in timp ce Graef a castigat la A, grupa in a carei ierarhie a fost urmat de Luncan si Boroianu. Locul 4 in ierarhia Open, Nistoran a fost cel mai rapid pilot la Grupa N, pe al carei podium au mai urcat Iliescu si Maghetiu, in timp ce fratii Silviu si Andrei Dumitrescu au obtinut primele doua locuri la Grupa D.

Spectacolul a fost intregit de Grupa I, Muscel Racing Contest reprezentand un moment istoric prin faptul ca prilejuit si prima confruntare din Campionatului National al Vehiculelor Istorice de Competitie. Alexandru Ciolan a fost cel mai rapid, urmat de Calin Popescu Tariceanu si Ion Stoian, insa fostul premier a triumfat la Clasa I1, rezervata masinilor cu cilindree de sub 2000 cmc, invingatorul beneficiind de o masina cu o capacitate cilindrica mai mare.

Mai jos puteti descarca clasamentele finale pe grupe si Open:

Clasament final OPEN

Clasament final Grupa D

Clasament final Grupa A

Clasament final Grupa H

Clasament final Grupa I ( Automobile Istorice)

Clasament final Grupa N

Onoriu castiga prima etapa in Muscel Racing Contest

Daniel Onoriu a castigat prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010. Onoriu a fost cel mai rapid in prima mansa de concurs,dupa ce Lucien Hora a fost protagonistul unui tete-a-queue.  Monopostul acestuia a fost la un pas sa fie lovit de urmatorul concurent, Graef, dar brasoveanul a izbutit sa evite incidentul. De precizat ca Hora a fost penalizat pentru start furat in mansele de antrenamente, fapt care l-a obligat sa plece de pe pozitia a treia in mansele de concurs.

In mansa a doua, ploaia si-a pus amprenta asupra timpilor, astfel ca nu s-a inregistrat decat o singura schimbare in topul primilor 10, Hora izbutind sa obtina al 9-lea timp, devansandu-l pe Boroianu si eliminandu-l din acest grup select pe Iliescu. Pe podium au mai urcat Andronic, Graef (primul la Grupa A), in timp ce locurile urmatoare le-au revenit lui Nistoran (primul la Grupa N), Radut, Silviu Dumitrescu, Luncan, Baldescu, Hora si Boroianu.

Vom reveni cu un comentariu si clasamentele complete.

Start in Muscel Racing Contest


Lucien Hora a fost cel mai rapid in mansele cronometrate, dar ploaia ii poate strica socotelile

Muscel Racing Contest a debutat in aceasta dimineata, prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 fiind una, va reamintim, disputata in memoria lui Horia Andronic. Lucien Hora a confirmat potentialul monopostului Lola F3000, fiind cel mai rapid la antrenamente in ambele manse cronometrate, insa, pe finalul celei de-a doua treceri, vremea s-a schimbat, facandu-si aparitia ploaia, astfel ca lucrurile se pot schimba in cele doua “treceri” oficiale din concurs.

In prima mansa, campionul en-titre, Daniel Onoriu, nu a evoluat, ramanand in service din pricina fixarii necorespunzatoare a cutiei de viteze. Hora a fost cronometrat in 1:34.943, dar a declarat la final ca au fost si momente in care monopostul sau a fost greu de stapanit. Resiteanul a fost urmat de Graef (primul la Grupa A)- 1:39.617 si Baldescu (cel mai rapid la H)- 1:40.761, in timp ce Iliescu, clasat al cincilea, cu 1:43.932, obtinea cel mai bun timp la Grupa N.

Clasament antrenamente cronometrate (mansa 1): 1. Lucien Hora (D) 1:34.943, 2. Gunther Graef (A) 1:39.617, 3. Victor Baldescu (H) 1:40.761, 4. Lucian Boroianu (A) 1:42.505, 5. Sorin Iliescu (N) 1:43.932, 6. Lucian Radut (H) 1:44.076, 7. Dan Maghetiu (N) 1:44.406, 8. Christian Nistoran (N) 1:44.511, 9. Dan Anton Luncan (A) 1:45.085, 10. Silviu Dumitrescu (D) 1:45.217

Si in mansa a doua Hora a obtinut cel mai bun timp, izbutind chiar sa fie mai rapid cu 3 secunde comparativ cu prima urcare cronometrata (1:31.862), acest timp devenind si cel de referinta al primei parti a zilei. Secondantul sau a fost insa de data aceasta mult mai aproape. Iar acesta s-a numit Onoriu, cel care, cu 1:33.564, izbutea si el sa depaseasca performanta lui Lucien de pe prima trecere, lucru care a fost valabil si in cazul lui Paul Andronic (1:34.145). De altfel, cei trei ocupau podiumul neoficial al antrenamentelor cronometrate, in timp ce Graef, ajuns pe locul 4, se multumea cu faptul ca a ramas cel mai rapid competitor la Grupa A. Un timp bun au scos in mansa secunda si Silviu Dumitrescu, ajuns pe locul cinci sau Christian Nistoran, cel care a devenit noul lider al Grupei N.

Clasament dupa antrenamentele cronometrate

1 Hora Lucien D 1:34.943 1:31.862 1:31.862
2 Onoriu Daniel H 5 1:33.564 1:33.564
3 Andronic Paul H 5 1:55.259 1:34.145 1:34.145
4 Gunther Graef A 5 1:39.617 1:36.604 1:36.604
5 Dumitrescu Silviu D 1:45.217 1:38.288 1:38.288
6 Baldescu Victor H 5 1:40.761 1:39.072 1:39.072
7 Nistoran Christian N 5 1:44.511 1:39.467 1:39.467
8 Iliescu Cristin Sorinel N 5 1:43.932 1:40.274 1:40.274
9 Boroianu Lucian A 5 1:42.505 1:40.289 1:40.289
10 Luncan Dan Anton A 5 1:45.085 1:40.598 1:40.598

44 de concurenti iau startul maine in Muscel Racing Contest

44 de concurenti vor lua startul vineri, 21 mai 2010, in Muscel Racing Contest, prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010. Va reamintim, la initiativa organizatorului Muscel Racing Contest si a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Primariei Municipiului Campulung Muscel, prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 va omagia personalitatea lui Horia Andronic. Astfel, publicitatea obligatorie a organizatorului de pe masinile de curse ale participantilor este la aceasta etapa “ IN MEMORIAM HORIA ANDRONIC”.

Programul etapei 1

7:30 Deschiderea parcului inchis

8:30 Recunoastere traseu

9:45 Antrenamente oficiale mansa 1

11:00 Antrenamente oficiale mansa 2

12:30 Start mansa 1

14:00 Start mansa 2

17:30 Afisarea rezultatelor definitive

18:00 Festivitatea de premiere

18:30 Conferinta de presa cu castigatorii

Vezi lista Pilotilor inscrisi si validati

Surprize la Muscel Racing Contest

Mari sportivi ai Romaniei la Campulung

Tandarica isi face echipa de curse

Cu prilejul Raliului Argesului 2010, pilotii din CNRD 2010, alaturi de vedete de marca din sportul romanesc si showbiz, au dat curs initiativei comune a Consiliului Judetean Arges, Primariei Pitesti si organizatorului si s-au implicat intr-o actiune de strangere de fonduri pentru Centrul de copii Sf.Andrei din Pitesti. Si cu prilejul Muscel Racing Contest, Monica Iagar, alaturi de o alta mare campioana a atletismului romanesc si mondial, Maricica Puica, dar si de maestrul Ovidiu Lipan Tandarica, probeaza ca nu raman indiferenti in fata problemelor sociale. De aceasta data, la initiativa Primariei din Campulung si a organizatorului evenimentului ASC Hatters Motorsport, vedetele amintite, alaturi de pilotii din CNVCD 2010, se vor implica in proiectul de strangere de fonduri pentru “Cantina saracilor”, demersul fiind sustinut si de Lions Club Campulung Negru Voda.

Pentru Ovidiu Lipan Tandarica prezenta la Campulung are insa si o alta conotatie. Incantat de senzatiile traite cu prilejul Raliului Argesului 2010, maestrul pare decis sa-si formeze propria echipa, dar si sa-si achizitioneze un automobil de competitie pentru a participa, atunci cand programul ii permite, la intrecerile de viteza in coasta. In acest sens, intentioneaza sa discute la Muscel Racing Contest cu oficiali ai FRAS, dar si cu sportivi si manageri, pentru a obtine mai multe date care sa-l ajut sa-si puna planul in aplicare. “Am fost pe Transfagarasan acum 10 zile la Raliul Argesului si am mers in regim de curse cu o masina pregatita special. Este o senzatie extraordinara pe care vreau sa o retraiesc cat mai des, asa ca ma gandesc serios sa imi iau un bolid de curse. Ma voi intalni la Campulung cu cateva persoane din domeniu si dupa ce ma voi sfatui cu ei voi lua o decizie”, spune Ovidiu Lipan Tandarica.

BMW Seria 5 Gran Turismo şi BMW 740d disponibile cu xDrive

BMW, liderul mondial al producătorilor de automobile premium, îşi lărgeşte constant gama de modele care beneficiază de tracţiune integrală. Cu începere din luna iunie, BMW Seria 5 Gran Turismo va fi disponibil cu sistemul BMW xDrive pentru motorizările 530d şi 550i. Din septembrie opţiunea se va extinde pentru toate motorizările acestui model, iar BMW 740d xDrive va completa gama limuzinelor de lux echipate cu tracţiune integrală.

BMW Seria 5 Gran Turismo combină eleganţa, spaţiul, confortul şi versatilitatea într-un concept cu adevărat unic care capătă noi valenţe prin tracţiunea integrală. Din iunie 2010, clienţii vor avea posibilitatea de a alege între două versiuni ale modelului BMW Seria 5 Gran Turismo echipate cu BMW xDrive. Atât la BMW 530d xDrive Gran Turismo, cât şi la BMW 550i xDrive Gran Turismo, transmisia integrală – permanentă şi gestionată electronic – asigură o distribuţie potrivită a cuplului între cele două punţi. Cu începere din septembrie 2010, BMW 535d xDrive Gran Turismo şi BMW 535i xDrive Gran Turismo vor completa gama de motorizări.

Modelele BMW 530d xDrive Gran Turismo şi BMW 550i xDrive Gran Turismo sunt deja disponibile pentru comenzi cu un preţ de pornire de 49500 Euro (fără TVA) pentru modelul diesel şi respectiv 65000 Euro (fără TVA) pentru modelul pe benzină.

După ce şi-a făcut debutul în luna aprilie la Auto China Beijing 2010 (Salonul Auto de la Beijing), BMW 550i xDrive Gran Turismo este propulsat de un performant motor V8 ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo şi de High Precision Injection. Cu o capacitate de 4,4 litri, acest remarcabil motor cu opt cilindri furnizează o putere maximă de 300 kW/407 CP pe o plajă cuprinsă între 5.500 şi 6.400 rpm, precum şi un vârf al curbei de cuplu de 600 Nm ce se păstrează constant între 1.750 şi 4.500 rpm.

Cuplul superior, care devine disponibil de la un nivel redus al turaţiei şi se menţine pe un interval larg, este acum folosit cu şi mai multă precizie pentru o dinamică superioară prin tehnologia BMW xDrive. Astfel, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 5,4 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 11,8 litri/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 ajunge la 275 grame per kilometru. BMW 550i xDrive Gran Turismo este primul model care combină o tracţiune integrală atât de inteligentă cu dinamica superioară, confortul călătoriei şi eficienţa unei transmisii automate cu opt trepte.

Motorul diesel cu şase cilindri dispuşi în linie din echiparea modelului BMW 530d xDrive Gran Turismo este, de asemenea, un etalon de performanţă în clasa sa. Cu o cilindree de 3,0 litri, motorul dispune de carte integral din aluminiu, sistemul de turbocompresie având geometrie variabilă a admisiei care asigură o furnizare superioară a puterii şi a performanţelor perfect adaptate pentru orice condiţii de condus.

Combustibilul este furnizat de cea mai nouă generaţie de piezoinjectoare, care operează la o presiune maximă de 1.800 bar. Aceasta face ca puterea maximă a motorului să fie de 180 kW/245 CP, la o turaţie de 4.000 rpm. Vârful cuplului de 540 Nm este disponibil deja de la 1750 rpm. BMW 530d xDrive Gran Turismo accelerează de pe loc până la 100 km/h în 6,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 235 km/h. Automobilul combină aceste performanţe sportive cu un consum mediu de combustibil de 6,9 litri/100 kilometri în ciclul de testare EU. Nivelul de emisii CO2 este de 183 grame per kilometru.

Un al doilea propulsor diesel, BMW 535d xDrive Gran Turismo – un reprezentant şi mai puternic al noii generaţii de propulsoare BMW diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, va fi disponibil începând cu toamna acestui an. Echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo şi injecţie directă common rail, motorul cu carter integral din aluminiu din dotarea acestui model remarcabil dezvoltă o putere maximă de 220 kW/300 CP la 4.400 rpm, precum şi un maxim al cuplului de 600 Nm menţinut constant pe un interval cuprins între 1500 şi 2500 rpm.

Motorul pe benzină cu şase cilindri dispuşi în linie din echiparea modelului BMW 535i xDrive Gran Turismo combină turbocompresia, High Precision Injection şi gestiunea variabilă a supapelor VALVETRONIC. Această combinaţie unică oferă tehnologiei BMW TwinPower Turbo un răspuns direct şi deosebit de spontan la apăsarea acceleraţiei. Acest rezultat remarcabil este optimizat suplimentar de gestiunea supapelor VALVETRONIC, dar şi de sistemul de supraalimentare. High Precision Injection dozează combustibilul cu mare precizie, furnizând cantitatea necesară în camerele de combustie la o presiune de până la 200 bar.

Cu o capacitate de 3,0 litri, acest motor remarcabil cu şase cilindri dispuşi în linie, oferă o putere maximă de 225 kW/306 CP la 5800 rpm. Vârful curbei de cuplu este atins la 400 Nm, pe un interval cuprins între 1200 şi 5000 rpm.

După ce vârfurile de gamă BMW 750i xDrive şi BMW 750Li xDrive au făcut introducerea în Seria 7, o dată cu gama de modele a anului 2010, a sistemului inteligent BMW de tracţiune integrală, BMW 740d xDrive îşi face debutul în luna septembrie. Cu un motor cu carter este integral din aluminiu, BMW 740d xDrive dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo, precum şi de injecţie directă common-rail cu piezoinjectoare ce operează la presiune de până la 2.000 bar. În consecinţă, puterea maximă este de 225 kW/306 CP, cu un maxim al cuplului de 600 Nm menţinut constant între 1.500 şi 2.500 rpm.

Tehnologia inteligentă BMW de tracţiune integrală a fost concepută pentru modelele BMW X. Ulterior a fost introdusă pas cu pas şi la gamele BMW Seria 5, BMW Seria 3 şi BMW Seria 7. Punctul forte al acestei tehnologii superioare este răspunsul rapid şi flexibilitatea mare cu transferul cuplului până la 100% pe puntea spate. Sistemul îmbunătăţeşte nu numai aderenţa ci şi dinamica pe drumurile virajate: controlat electronic răspunde la tendinţele de subvirare sau supravirare prin transferul cuplului între cele două punţi.

BMW Seria 5 Gran Turismo a câştigat Premiul Ward’s Interior pentru versatilitatea designului

BMW Seria 5 Gran Turismo a fost distins la ediţia 2010 cu premiul “Ward’s Auto Interior of the Year” pentru versatilitatea designului. Acest automobil unic a fost creat pentru a dezvolta conceputul iniţial de model gran turismo, o maşină sport de lux pentru două persoane, cu un spaţiu suficient pentru bagaje. Seria 5 Gran Turismo oferă scaune individuale confortabile pentru patru pasageri sau este disponibil într-o configuraţie cu banchetă pentru cinci pasageri, dar şi un spaţiu generos pentru bagaje. Pentru acele momente în care călătoria presupune şi transportul unor obiecte voluminoase, automobilul oferă o flexibilitatea maximă datorită hayonului ce este compus din două piese care pot fi deschise individual.

“Suntem foarte încântaţi să primim acest premiu”, a declarat Jim O’Donnell, preşedinte şi director executiv al BMW of North America. “Prin Seria 5 Gran Turismo, inginerii şi designerii noştri au reuşit să creeze un automobil care combină scaunele de înaltă clasă, pentru patru persoane, cu cel mai avansat grad de flexibilitate al opţiunilor de stocare. Acest premiu pentru versatilitatea designului demonstrează cât de bine şi-au îndeplinit obiectivul”

FIA va clarifica regulamentul dupa penalizarea lui M. Schumacher

FIA a anuntat ca va clarfica regulamentul privind procedurile de intrare a safety-car-ului la boxe in ultimul tur al unei curse. Acest lucru vine ca urmare a penalizarii lui Michael Schumacher pentru depasirea lui Alonso in ultimele secunde ale Marelui Premiu al Monaco.

Dupa intrarea safety-car-ului si fluturarea steagurilor verzi, pilotul echipei Mercedes GP, Michael Scumacher, a crezut ca oficialii au dat unda verde pentru continuarea in mod normal a cursei. Totusi oficialii l-au penalizat pe Schumacher pentru incalcarea articolului 40.13 a regulamentului sportiv, care interzice depasirea monoposturilor in ultimul tur de circuit, dupa intarea safety-car-ului.

Echipa Mecedes GP a decis initial sa faca apel la penalizarea lui Schumacher, hotarand in final sa renunte la procedura, dupa ce oficialii au decis sa revizuiasca regulamentul.

Dupa spusele celor de la FIA: “ajustari ale regulamentului sunt necesare pentru a clarifica procedurile prin care masinile se vor grupa in ultimul tur, in timp ce safety-car-ul va controla cursa, iar oficialii vor semnaliza mult mai clar atat echipele cat si pilotii.”.

Aceste ajustari sunt asteptate sa fie aprobate luna viitoare de catre Consiliul FIA, World Motor Sport.

FOTO: flickr.com

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor