Mâncare, vin şi subterfugiu: Cererea în căsătorie Live Every Litre

Când Oana Ştefan – 25 de ani, din Bucureşti, s-a alăturat proiectului Live Every Litre în Verona, a crezut cu fermitate că prietenul ei Codrin Munteanu (26 de ani) urma să joace doar rolul de însoţitor în odiseea ei. Nu avea nici cea mai mică idee despre faptul că au fost planificate lucruri care să îi permită consultantului de vânzări din Bucureşti să îi declare dragostea, iar acest moment să fie imortalizat pentru todeauna într-un film documentar.
Oana s-a înscris pe site-ul Live Every Litre pentru un tur gastronomic în nordul Italiei şi sudul Franţei. După ce a descoperit înscrierea prietenei sale, Codrin a folosit o identitate secretă pentru a adăuga propria lui poveste, cu un scop foarte romantic.

După ce Codrin a fost contactat pentru a confirma seriozitatea intenţiei sale, un plan a fost pus la cale pentru a o determina pe Oana să mearga mai departe, fără să banuiască adevăratul scop al călătoriei. Până la momentul cererii în căsătorie, Oana a crezut că aventura ei a fost aleasă pentru film şi că cei doi urmau să mearga acolo pentru a încerca deliciile culinare din Italia. Echipa Live Every Litre a fost îngrozită de ideea că secretul ar putea fi dezvăluit, şi chiar a fost dat un nume de cod: “Proiectul Picnic” pentru a evita să strice din greşeală surpriza ce se pregătea.

Codrin a fost extrem de agitat din cauza întregului proiect, dar a vrut să spună lumii întregi cât de mult o iubeşte pe Oana, comentând: Am vrut să arăt tuturor cât de mult o iubesc pe Oana şi că am găsit persoana potrivită pentru mine. Când mi-a spus că a aplicat pentru proiectul Live Every Litre, m-am gandit ca ar putea fi un moment perfect pentru a o cere în căsătorie. Deoarece nu am vrut să afle despre contul creat de mine, nu am folosit o fotografie şi nici un nume adevărat, dar când am fost sunat, am fost extrem de fericit şi în acelaşi timp puţin emotionat pentru că trebuia să ţin secretul. Toate grijile şi starea mea de nervozitate au trecut în momentul în care ea a zis da. A fost o experienţă pur si simplu minunată.

Un film al cererii în căsătorie poate fi văzut la:

httpv://www.youtube.com/watch?v=_EV9MuA5Z4g.

Istoria acestui cuplu romantic este unul dintre modelele de poveşti care alcătuiesc documentarul Live Every Litre, în care oamenii simpli au fost nominalizati de către comunitatea online a proiectului să îşi realizele visul la volanul hibridului sport Honda CR-Z. Poveştile ce alcătuiesc gama de filme pleaca de la distracţiile inocente ale şcolarilor din Londra, până la călătoria cu semnificaţii profunde a lui “Bowman”, care va vizita locul în care a aterizat cu trupele, în timpul debarcării din Ziua Z. Aceste poveşti sunt filmate de către regizorul elveţian Claudio Von Planta, cunoscut pentru expediţiile “Long Way Down şi “Long Way Round”, cu Ewan McGregor şi Charlie Boorman. Călătoria de 35 de zile poate fi urmarită la www.liveeverylitre.com , pe grupul Facebook www.facebook.com/LiveEveryLitre sau urmarind @liveeverylitre pe Twitter.

Florin Nita

BMW – cel mai valors brand auto din lume

Cel de-al cincilea clasament “BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands” realizat de Millward Brown Optimor, citat de Financial Times, aratã cã BMW a reuşit să devanseze cel mai mare producător de automobile din lume în topul celor mai valoroase mărci de auto. Clasamentul, cel mai important de acest gen, măsoară valoarea în dolari a celor mai importante branduri. Aceasta se realizează combinând informaţii financiare cu studii realizate asupra clienţilor şi studii de tip business-to-business.


Şi în acest an se face simţită dominaţia brandurilor din categoria IT & C: Google ocupă prima poziţie cu o valoare de 114,260 miliarde $, urmat de IBM (88,383 miliarde $), Apple (83,153 miliarde $) şi Microsoft (76,344 miliarde $).

BMW ocupă în acest an locul 25 cu o valoare a mărcii estimată la 21,816 miliarde dolari americani, în timp ce Toyota ocupă poziţia imediat următoare cu 21,796 miliarde. În acelaşi timp, şase mărci de automobile au intrat în top 100. Alături de primele două, Honda a fost evaluată la 14,303 miliarde $, Mercedes la 13,736 miliarde $, Porsche la 12,021 miliarde $ şi Nissan la 8,607 miliarde $. Dintre toate BMW a înregistrat cel mai bun indice “Brand momentum” care indică un potenţial de creştere şi pentru perioada următoare asociat cu o percepţie pozitivă din partea pieţei. În topul mărcilor germane BMW este pe poziţia a doua, devansat numai de SAP (loc 21, valoare 24,291 miliarde $).

La cinci ani de la primul studiu BrandZ s-a observat că valoarea mărcilor a crescut de la 1450 miliarde $ la peste 2000 miliarde $, adică cu mai bine de 40%, cu cele mai importante creşteri din domeniul IT & C.

Studiul ADAC confirmă fiabilitatea modelelor BMW

Rezultate excelente în toate segmentele: MINI ocupă prima poziţie în segmentul automobilelor mici, în timp ce BMW X3 şi BMW X5 se clasează pe prima, respectiv a doua poziţie în segmentul SUV.

ADAC, Clubul Auto German, are unul dintre cele mai solicitate servicii de asistenţă rutieră din lume. În ultimul an “Îngerii galbeni” (Gelber Engel) au înregistrat peste 2 milioane de intervenţii. Bazat pe această statistică, ADAC construieşte în fiecare an un studiu de fiabilitate pentru principalele modele din piaţă (cu peste 10 000 automobile înmatriculate pe an).

Studiul se aplică pentru modelele cu anul de fabricaţie între 2004 şi 2009 şi măsoară numărul de defecţiuni provocate de probleme tehnice raportat la 1000 de automobile înmatriculate. Sunt indicate totodată şi cele mai frecvente probleme în funcţie de model şi anul de fabricaţie.

Cu prima poziţie în două segmente, modelele BMW şi MINI au obţinut rezultate foarte bune. MINI a fost considerat cel mai fiabil automobil din segmentul mic, în timp ce primele poziţii la clasa SUV au fost împărţite între BMW X3 şi BMW X5. BMW Seria 1, BMW Seria 3 şi BMW Seria 5 au obţinut, de asemenea, rezultate foarte bune. Toate modelele BMW au obţinut calificative maxime pentru anii de fabricaţie 2006-2009. MINI a primit acelaşi rezultat în intervalul 2005-2009. BMW X3 şi BMW X5 au intrat în statistica ADAC începând cu 2004, respectiv 2007, şi au primit calificativul maxim pentru toţi anii de fabricaţie, fără excepţie.

Aceste performanţe sunt continuarea unor rezultate constante din ultimii ani, unde modelele BMW au fost remarcate constant pentru numărul mici de defecţiuni. Important este că rezultate bune au fost obţinute de toate modelele BMW evaluate în acest studiu.

“Studiul ADAC este deosebit de relevant, pentru că are la bază date statistice concrete şi nu părerea subiectivă a unor specialişti. Piaţa germană a fost cea mai importantă pentru BMW în 2009 şi este, prin urmare, o referinţă excelentă pentru evaluarea frecvenţei de probleme tehnice. Prin urmare, deşi este un studiu realizat într-o altă ţară, este unul foarte relevant şi pentru România şi este un argument important pentru păstrarea valorii de revânzare” a explicat Cristian Vlaşin, sales manager BMW Group România.

La 17 ani Florin Tincescu debuteaza in Campionatul National de Viteza in Coasta

Juniorul Napoca Rally Academy, Florin Tincescu (17 ani), a concurat in cea de-a doua etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta, desfasurata duminica la Campulung Muscel. El devine astfel primul tanar pilot care beneficiaza de noile prevederi ale regulamentului, conform carora sunt acceptati la startul etapelor Campionatului National de Viteza in Coasta al Romaniei si concurenti care mai au maximum doi ani pana a implini varsta necesara dobandirii permisului de conducere. La volanul unui Citroen C2R2 Max, Florin a avut un parcurs excelent, si-a imbunatatit timpii la fiecare trecere, terminand Muscel Racing Contest pe locul patru atat la clasa sa cat si in clasamentul Juniorilor.

“Este un debut extrem de important pentru mine, imi doream de multa vreme sa particip in acest campionat si acum, datorita Napoca Rally Academy si datorita lui Marco Tempestin,i am reusit acest lucru. Ma bucura faptul ca am avut o evolutie in crestere, ca am obtinut timpi din ce in ce mai buni cu fiecare mansa si sunt multumit, in final, cu performanta realizata. A fost practic prima cursa, a trebuit sa ma acomodez cu asfaltul de la costa si cu noul campionat. Fiind prima participare, nu aveam absolut niciun oboiectiv: orice clasare ar fi fost cea mai buna clasare a mea in CNVC. Urmeaza sa imi imbunatatesc stilul de pilotaj si, bineinteles, performantele. Acum sunt foarte fericit ca am putut participa la Muscel Rcing Contest si vreua sa-i multumesc lui Marco Tempestini, lui Bogdan Marisca si lui Danny Ungur, dar si celor de la Transilvania MotorSport care mi-au pus la dispozitie o masina excelenta”, a spus Florin la finalul concursului.

Produs al scolii de pilotaj din cadrul Napoca Rally Academy si sustinut de gruparea clujeana, Florin Tincescu a fost insotit la Campulung Muscel de instructorul sau Danny Ungur care a trait, la randul sau, la cote maxime tensiunea competitiei: “Sunt foarte bucuros pentru Florin! Am avut emotii mari, am fost si prieten si instructor la Muscel Racing Contest si am trait alaturi de el fiecare moment. Am stat in dreapta in cele doua manse libere si in cele doua cronometrate si m-am linistit din punct de vedere al sigurantei lui. Am vazut ca simte masina, ca stie ce face si, din acest punct de vedere, am fost foarte linistit. Am fost insa foarte tensionat pentru ca, fiind primul sportiv in aceasta situatie si existand discutii privind posibilitatea in viitor ca si in Campionatul National de Raliuri sa se inscrie piloti de sub 18 ani, era foarte important ca totul sa se termine bine. In cele din urma s-a vazut experienta acumulata in Rallycross si Slalom Paralel, Florin si-a imbunatatit timpii la fiecare trecere, sunt foarte multumit de evolutia lui”, a declarat Danny.

Florin Tincescu alearga de 5 ani in Campionatul de Rallycross al Romaniei, unde detine trei titluri nationale si de 2 ani in Campionatul de Slalom Paralel.

Andi Hutanu – ofiter de presa Napoca rally Academy

Credit foto: Catalin Stoia/SIMCAT.

Una calda , una rece pentru Morcov

Dupa o serie de probleme mecanice avute  cu doar cateva zile inainte de startul in prima etapa din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta 2010, Valentin Cimpoeru a reusit sa se alinieze la start pe un VW Golf 1.

Prima etapa a Muscel Racing Contest , care s-a desfasurat vineri 21 mai 2010, l-a gasit la final pe Morcov pe pozitia a patra a clasei H3, dupa cele doua probe cronometrate ale zilei, cu un timp de 1:55.441.

Pauza de sambata a insemnat din nou munca la masina si pregatirea acesteia pentru a doua etapa a Muscel Racing Contest, care a avut loc duminica 23 mai 2010.

Din nou problemele mecanice si-au spus cuvantul, Valentin vazandu-se nevoit sa nu ia startul in prima mansa de concurs cronometrata, sansele unei clasari bune fiind astfel diminuate considerabil. Dupa o munca contra timp, a doua mansa de concurs a insemnat un timp de 1:52.304, rezultat care i-a adus lui Morcov ultima treapta a podiumului de la clasa H3.

Morcov: Fata de vineri pentru duminica am schimbat doar slickurile pe spate in rest absolut nimic. Din pacate la prima cronometrata de duminica s-a stricat mana pentru ca am tras prea tare de volan in primul viraj de dreapta si am agatat cateva cauciucuri dupa margine care au intrat sub motor si nu am mai putut sa inaintez…..

Morcov multumeste in primul rand prietenilor si colegilor care l-au ajutat sa termine masina pe partea de transmisie si motorul care a cedat in saptamana dinaintea etapei.

Edi – Motorsportnews.ro

[nggallery id=25]

Nasser Al-Attiyah incert in Raliul Sardiniei

Nasser Al-Attiyah  va continua sa participe in Intercontinental Rally Challenge chiar daca nu este sigur daca va participa la Raliul Italiei ce va avea loc in Sardinia intre 4 si 6 iunie.

Al-Attiyah si-a facut debutul in IRC, in Raliul Argentinei in luna martie si a planuit sa participe si la etapa ce va avea luna viitoare in Italia, a 5-a runda din sezonul 2010. Totusi, pilotul a revenit recent la fosta lui echipa, Autotek Motorsport si va pilota un Ford Fiesta S2000 restul etapelor din IRC, dupa ce acesta s-a aflat la volanul unei Skoda Fabia S2000.

“Cu siguranta voi participa la cateva runde in acest sezon, dar momentan avem o singura masina”, a afirmat Al-Attiyah. “Deorece vom participa in WRC la Raliul Portugaliei, va fi foarte dificil sa fim prezenti la 2 evenimente intr-un timp atat de scurt. Mi-ar placea sa particip in Sardinia, dar este important s-o facem cum trebuie. Vom cunoaste mai multe detalii zilele ce vor urma”. a afirmat Nasser Al-Attiyah.

Al-Attiyah a inceput sezonul 2010 cu o masina Ford Fiesta S2000, castigand Raliul Qatarului in campionatul Orientului Mijlociu, etapa ce a avut loc in luna ianuarie. In acelasi weekend Mikko Hirvonen se afla tot la volanul unui Ford Fiesta S2000 si castiga Raliul Monte Carlo, prima runda a sezonului 2010 din IRC.

“Atat Fiesta cat si Skoda se comporta  asemanator, deci nu cred ca va fi o problema sa revin la Fiesta” a concluzionat Al-Attiyah.

Credit Foto: rallynow.com.au

MiniCooper S Mayfair 50 – British spirit , German soul

Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis , cunoscut si sub numele de  Sir Alec Issigonis este cel care in august 1959 a facut posibila lansarea modelui numit Morris Mini Minor care intr-un timp foarte scurt a devenit Austin Mini. In urmatorii ani, datorita impactului pe care l-a avut,  masina a fost denumita simplu si de efect Mini. Numarul automobilelor produse precum si cel al vanzarilor a depasit orice estimare , cu aproximativ 5.3 milioane unitati vandute.

Incepand cu anul 2001, Mini a suferit o transformare radicala prin aparitia celor de la BMW care si-au pus serios amprenta pe tot ceea ce inseamna motorizari, tren de rulare,  echipamente de siguranta dar mai ales fiabilitate.  Cu toata aceasta influenta venita de la bavarezi, spiritul Mini nu a disparut chiar daca  masina este mai mare,  mai grea, si spatiul interior nu este la fel de eficientizat.

Anul trecut in 2009, Mini a celebrat 50 de ani de existenta, si astfel au luat nastere 3 modele  editie limitata: Minicooper S Mayfair 50, Minicooper S Cambden 50 si  MINI Cooper John Cooper Works  Championship 50. Raportandu-ne tot la anul 2009, acesta  reprezinta si inceputul unei concurente serioase pentru Mini, prin lansarea modelului Alfa Romeo Mito,  si  in 2010 cu noul Citroen DS3 al celor de la Citroen, precum si noul Audi A1.

Prin amabilitatea celor de la BMW Group , am putut testa timp de o zi, modelul aniversar Mini Cooper S Mayfair 50. De ce Mayfair? Poate pentru multi, nu inseamna decat un nume pompos menit sa ridice pretul unei masini cu cateva mii de euro, insa pentru englezi in primul rand, Mayfair este unul din cele mai faimoase si exclusiviste cartiere ale Londrei , dar si cel mai  luxos model de Mini produs vreodata in perioada 1982-1992.

Primul contact serios cu masina l-am avut in regim de mers extraurban, unde Mini-ul se simte cel mai bine cu cei 175 CP sub capota .  Pacat insa ca nu poate atrage priviri, deoarece tentantia de a merge intr-un ritm alert si sportiv este foarte accentuata.

Exteriorul tradeaza imediat faptul ca masina nu este un “simplu” Mini, fie el chiar si S.  Carcotasii ne vor da peste nas si ne vor spune ca Mini prin definitie nu poate fi “simplu”, insa ceea ce nu stiu ei, este faptul ca aniversarele Mayfair sau Cambden fac ca celelate modele sa para mai “simple”.

Principalul impact vizual il reprezinta vopseaua care este una speciala denumita Hot Chocolate iar partea frontala atrage imediat atentia cu  cele 2 faruri suplimentare “rally style” menite sa aduca aminte de stramosul Mini castigator al raliurilor acum mai bine de 40 de ani.  Jantele de 17 inch Infinite Stream Spoke cu care este echipat Mayfair,  nu sunt  nici cele mai mari si nici cele mai atragoare,  surprinzator insa per ansamblu masina nu arata deloc rau.

Logourile Mayfair pozitionate discret langa semnalizatoarele laterale albe, si emblema aniversara Mini 50 incadrata in grila din fata dezvaluie imediat ca avem de a face cu un model special, astfel nemaiexistand niciun dubiu ca masina poate fi doar un “simplu” Mini Cooper S.

Designul retro al masinii, este accentuat de elementele cromate ale manerelor si capacului de la rezervor care contrasteaza perfect cu noua culoare inchisa, Hot Chocolate. Geamurile laterale negre  impreuna cu stalpii laterali in aceiasi culoare, redau o senzatie de plutire a plafonului care bineinteles este tot de culoare neagra. In opinia noastra, Mini Cooper se incadreaza perfect la titlul de cel mai frumos “small hot hatch” mai ales ca a reusit sa-si mentina originalitatea si spiritul retro la schimbarea generatiilor.

Interiorul ne intampina cu o tapiterie din piele lounge in culoare toffy, nimic neobisnuit pentru o masina premium am zice, dar cusatura verde,  aplicata de asemenea in jurul schimbatorului de viteze si pe manerul levierului franei de mana denota originalitate si exclusivism fiind parte integrata a pachetului Mayfair.  Volanul sport, de asemenea este si el imbracact in aceiasi piele toffy, foarte placuta la atingere si cu o priza excelenta.

Scaunele sunt confortabile, insa in regim de mers sportiv, pe drumuri virajate, sustinerea laterala nu este chiar cea mai buna, avand in vedere acceleratiile violente ale masini care duc la forte G destul de ridicate.

Materialele din interior sunt cele cu care BMW ne-a obisnuit , adica premium si foarte placute la atingere, iar combinatia de culori folosita la plansa de bord, negru plus textura toffy fac ca interiorul sa nu fie unul lipsit de culoare si dinamism.

Vitezometrul de dimensiuni impresionante pozitionat central, design-ul butoanelor de la radio CD,  climatizare,  sau geamuri electrice fac ca spiritul retro, specific oricarui Mini  sa fie omniprezent.  Elementul surpriza al interiorului este culoarea diferita a  luminii  ambientale care poate fi schimbata actionand unul din butoanele aflate imediat langa oglinda retrovizoare. La inceput am fost sceptici, si ne ducea cu gandul la kitch, insa odata cu lasarea intunericului am gasit aceasta functie chiar foarte trendy dar mai ales amuzanta cand culoarea aleasa era un roz zdrobitor.

Computerul de bord, este relativ greu de intuit, iar lipsa informatiilor legate temperatura apei si a uleiului, precum si presiunea turbinei sunt un minus cand vorbim de un model sportiv, un model de performanta.

Spatiul interior aferent locurilor din fata precum si inaltimea plafonului sunt mai mult decat satisfacatoare. O persoana de 1.90m, a condus fara probleme in ciuda inaltimii peste medie. Nu acelasi lucru putem spune insa si despre locurile din spate, unde la drumuri lungi, senzatia de claustrofobile se poate accentua, lucru de inteles si absolut normal la o masina din clasa lui Mini . La drumuri scurte insa, o persoana de 1.65-1.75,  poate sta destul de relaxat in spatele pasagerului din dreapta fata. Portbagajul are doar 160 litri, dar zicem noi este suficient pentru o evadare de un week-end, sau o escapada prin mall-urile bucurestene .

Sistemul audio, ne-a uimit in primul rand prin calitatea receptiei posturilor radio. Calitatea sunetului este peste medie, totusi comenzile radio cd-ului necesita o perioada de acomodare. Conectivitatea este specifica unei masini premium in cazul Mini fiind prezenta printr-o interfata audio USB si sistemul bluetooth care face viata oricarui sofer mult mai usoara.

Motor, transmisie, directie, tinuta de drum, performante. 5 elemente la care Mini Cooper S Mayfair exceleaza din toate punctele de vedere. In cifre s-ar traduce prin motor de 1.6litri turbo, 175 CP obtinuti la 5500 RPM, un cuplu de 240 NM care incepe de la 1500RPM si se termina undeva la 5000RPM  ceea ce duce la un comportament dinamic perfect, masina accelerand violent indiferent de turatie. Nu trebuie uitata nici functia de overboost, care ridica cuplul la 260NM intre 1700 si 4500RPM.

Viteza maxima declarata de producator este de 225km/h , iar acceleratia de la 0-100km, se face in doar 7.1 secunde.  Aceste performante notabile nu ar impresiona fara cutia de viteze perfect etajata si masa de doar 1200kg. Reprizele masinii sunt fulminante si parca nu se mai termina decat atunci cand acul vitezometrului atinge viteza maxima.

Sunetul motorului , al evacuarii, dar mai ales sunetul pronuntat specificic BOV (blow off valve) vor incanta orice impatimit de motoare puternice, in special cele turbo.  Pe durata testului aproximativ 80% din timp am mers cu muzica oprita, pentru a savura “in liniste” aceste sunete.

Cutia de viteze are 6 trepte, si este perfect sincronizata cu performantele motorului, rapoartele fiind destul de scurte pentru a permite schimbarea treptelor intr-un ritm rapid. Motorul da dovada de o elasticitate echilibrata, putand astfel rula cu viteze mici in treptele superioare de viteza, de unde rezulta un consum redus, dar placerea de a conduce dispare total si cei 175CP de sub capota, parca te roaga sa retrogradezi si sa urci pana la cele 5500 RPM. Marsarierul este destul de greu de nimerit, mai ales daca nu ai condus macar o data un BMW manual, insa de indata ce il inveti, nu mai ai nici cea mai mica problema, cu toate ca o siguranta ar fi fost binevenita.

Directia este exceptionala, atat in oras cat si la viteze mari, iar butonul sport odata actionat va intari  directia, si acceleratia va raspunde ferm la cea mai mica apasare. In acest fel,  senzatia de siguranta si sportivitate atinge cote maxime insa pentru un oras cum este Bucurestiul, la ore de varf, existenta butonului sport nu face altceva decat sa te enerveze.

Tinuta de drum este de invidiat,  sistemul ESP se activeaza destul de greu insa isi face pe deplin datoria, masina pastrand trasa chiar si in cele mai stranse viraje.  Ca la orice masina cu tractiune fata, am observat o usoara tendinta subviratoare, care evident este corectata de interventia ESP-ului. Ne asteptam ca pe drumuri nu tocmai bune, masina sa ne zguduie serios datorita suspensiei tari, insa confortul este in limite, atat timp cat esti obisnuit sa mergi cu masini mai rigide.

Consumul pentru cei 175 CP, ne-a surprins intr-un mod placut Pe toata durata testului, in cei aproximativ 400km facuti, 80% extraurban mers atat normal cat si in ritm mai alert, si 20% urban in aglomeratii crancene s-a situat in jurul valorii de 9l/100km. Sistemul Start&Stop  opreste motorul masinii la fiecare oprire atat timp cat nicio treapta de viteze nu este cuplata, si porneste automat la o noua apasare a ambreiajului. Este destul de interesant si  cu siguranta un factor important in obtinerea unui consum redus de combustibil,  dar devine destul de enervant in conditiile unui trafic bucurestean la ora de varf cand mai mult stationezi decat parcurgi.

Pretul de achizitie al modelului testat este de  27709 EUR cu toate taxele incluse. Pachetul Mayfair costa nu mai putin de 5400 EUR, acesta fiind pretul platit in plus pentru a avea un MiniCooper S editie speciala si aniversara.  La prima vedere este o suma destul de mare pentru o masina din aceasta clasa, insa pentru cine doreste un altfel de Mini si totusi nu John Cooper Works, poate fi alegerea perfecta.

Parerea finala, masina este o mica bomba pe roti. Puterea ridicata, greutatea redusa, acceleratiile fulminante, stabilitatea exemplara , te fac sa te simti ca intr-un kart. Singurul minus important pe care l-am gasit ar fi pretul de achizitie ridicat,  la care am mai adauga lipsa indicatoarelor de bord pentru presiune ulei, turbina care sunt un “must have” pentru masinile sportive.

Mai jos puteti gasi parerile celor care au avut ocazia sa ne insoteasca pe parcursul testului precum si o galerie foto completa.

Mishu, Bucuresti, posesor  Peugeot 307

Joi 13-05-2010 in cadrul intalnirii de la club peugeot am avut ocazia sa testez Mini Cooper ul S Mayfair prin amabilitatea celor de la motorsportnews .ro in cadrul unui test realizat de acestia.
Anterior am avut ocazia de a merge cu mai multe modele Bmw si chiar eram curios sa vad cum se comporta Mini-ul dispunand tot de o motorizare Bmw. Ce pot spune este ca nu am fost dezamagit deloc, masina fiind una cu o tenta sportiva clara, acceleratia este destul de violenta, urca foarte reped in ture probabil datorita faptului ca este o masina mica si usoara
Sunetul blow -off- ului si al evacuarii sunt unele din caracteristicle masinii care te indeamna sa apesi mai tare pedala de acceleratie si te fac sa te simti clar intr-o masina sportiva
Cu totii stim ca puterea mare aduce viteze ridicate intr-un timp destul de scurt iar franele fac fata cu brio facandu-te sa te simti in siguranta
Per total clar este o masina sport care iti poate oferi senzatii tari in deplina siguranta
Multumesc, baietilor de la motorsportnews.ro, pt ocazia de a testa Mini Cooper S Mayfair

P.S. As mai da 2 ture cu ea


Claudia, Bucuresti, posesor BMW e30

“Cand spuneam Mini Cooper ma gandeam la masina aia mica si eleganta, cu un aspect usor sportiv.
Dupa ce am condus-o, pe langa trasaturile fine si siguranta pe care mi-o inspira, am simtit putere.  Mai multa putere decat ma asteptam de la o masina de dimensiunile ei.
M-a surprins placut cum urca in ture, parca te indeamna sa nu te mai opresti din condus.
Imi place atat aspectul exterior sportiv, cat si interiorul ce te intampina cu detalii fine, un vitezometru foarte mare, scaune confortabile, directie foarte precisa, frane foarte sigure si pedale moi.
Ador sa conduc, iar masina asta face din condus o placere.
Desi sunt adepta masinilor mai mari(ca dimensiuni si cilindree), recunosc ca Mini Cooper S face acum parte dintre putinele masini mici pe care le-as conduce cu placere, atat in oras, cat si la drum lung…

Razvan, Bucuresti, posesor BMW E36 Cabrio

“Acum aproximativ o saptamane am avut placerea de a face un mini test drive cu aceasta superba masina . Primul contact si feelingul care l-am avut cand m-am asezat la volan, m-a facut din start sa o  incadrez intr-o clasa superioara premium si asta datorita finisajelor interioare cat si celor exterioare. Mai mult ca sigur, greutatea proprie este relativ scazuta astfel ca  acceleratia este foarte rapida mai ales cand este activata optiunea “sport”, pur si simplu nu am crezut ca motorul poate avea atata putere.

Fiind obisnuit cu tractiunea fata nu am avut probleme cu miscarea volanului brusc intr-o alta directie la acelerarea puternica de pe loc, si la fel ca si Claudia am fost printre putinii care am reusit sa gasim din prima “marsarier-ul” pentru simplul fapt ca in sezonul cald conduc un BMW cu transmisie manuala. Mi s-a parut excelenta ideea de a alege intre a putea folosi masina in conditii de oras(Sistemul Start&Stop) si a merge sportiv(Butonul Sport), acceleratia fiind total diferita in cele doua moduri. Mi-a placut foarte mult sistemul audio, insa am preferat sa-l opresc, pentru a ma delecta cu sunetul demential al Blow Off-ului (BOV) dar si al evacuarii. Concluzia de final: mi-as dori o astfel de masina, dar doar ca a doua masina, deoarece prefer masinile dintr-o clasa mai mare.”



Paul, Bucuresti, posesor Citroen C4, 1.6 Thp

Masina este o mica “bomba”pe roti asta e cuvantul care din punctul meu de vedere o descrie cel mai bine. Acceleratie violenta frane increzatoare, sound-ul blow-off-ului si al evacuarii toate aceste ingrediente te fac sa mergi aproape continuu sportiv pentru cei ce agreeaza acest stil de sofat. Motorul de pe Mini este oarecum acelasi ca cel de pe C4-ul meu 1.6 Turbo, insa senzatiile oferite sunt de departe mult mai intense datorita greutatii reduse, cailor in plus si un cu totul alt setup al suspensiei. Persoanele inalte nu se vor simti deloc ca intr-o masina mica pozitia la volan fiind una foarte buna chiar si pentru persoane ca mine  de peste 1.90m

 

Cred ca este prima masina la care nu ma intereseaza sistemul audio, eu fiind destul de impatimit cu tot ceea ce inseamna sonorizare, nepornindu-l decat sa vad cum se aude (mai mult din curiozitate) sound-ul oferit de motor, de BOV,  si evacuare fiind muzica pentru urechile mele.

Este o  masina care mi-a placut foarte mult si a intrat intr-un top 5 personal alaturi de Saab 93 aero, Infinity G35, Pontiac Firebird(exceptie face masina care o detin acum, care e cea mai buna si cea mai frumoasa :), C4 1.6 THP)

[nggallery id=24]

 

Muscel Racing Contest dincolo de performante

In urma cu doar doua saptamani, echipa ASC Hatters Motorsport pregatea, alaturi de partenerii sai, revenirea Raliului Argesului pe Transfagarasan. A fost momentul in care a sosit vestea ca runda dubla care inaugura Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 nu se va mai desfasura la Sugas, ci la Campulung Muscel. Din acel moment s-a lucrat, mai intai in paralel, iar apoi, dupa incheierea Raliului Argesului, la foc continuu, pentru ca Muscel Racing Contest sa fie o reusita. Au fost zile si nopti de eforturi, insa, acum, cand evenimentul s-a incheiat, totul a fost dat uitarii. Au ramas in schimb, pe retina, pe instantaneele realizate de fotografi si imaginile cameramanilor, performantele pilotilor. Iar aplauzele fanilor sau faptul ca pilotii s-au transformat in copii pe scena festivitatii de premiere, incingand serii repetate de batai cu sampanie, au probat ca toata munca efectuata contracronometru si-a atins scopul.

Muscel Racing Contest, editia a II-a, etapele I si a II-a din CNVC DUNLOP 2010 a fost pe scurt, in cifre:

  • 1:27.740, noul record de viteza pe Mateias, stabilit de Lucien Hora, cel care a primit titlul “King of the Hill”
  • 51 de concurenti inscrisi la cele doua etape ale Muscel Racing Contest
  • peste 15.000 de spectatori care au asistat la cele doua zile de competitie
  • peste 80 de oficiali (arbitri, comisari sportivi, organizatori), peste 100 de oameni de ordine si alte forte de ordine (politie, jandarmerie, politie comunitara), peste 120 de mecanici din echipele tehnice
  • 62 persoane si 28 de organizatii media nationale si locale au primit acreditari de presa, in plus 18 canale media au solicitat fluxul de informatii referitor la aceasta competitie. Mai mult, cursa a fost reflectata si in rubrici speciale difuzate de Radio Romania Actualitati, Sport Total FM si Realitatea FM
  • 40 de tricouri ale evenimentului, unele cu autografele concurentilor si vedetelor prezente la competitie, au fost vandute in cele doua zile de concurs. Fondurile s-au strans in campania initiata de Primaria municipiului Campulung Muscel, ASC Hatters Motorsport si Negru Voda Lions Club in scopul ajutorarii “Cantinei saracilor”.

Prima etapa din Romania la care s-a consemnat debutul Grupei I si al Campionatului National al Vehiculelor Istorice de Competitie. Etapa de la Campulung ramane in istorie un moment de referinta pentru sporturile cu motor din Romania din acest punct de vedere. La Grupa I, Alexandru Ciolan(MG C-GT) a fost primul castigator al unei etape din Romania, in timp ce Horia Popescu(Alpine Renault A110) a fost cel mai rapid pilot in dubla de la Campulung.

Prima etapa din Romania la care au participat 3 masini conduse de reprezentante ale sexului frumos. Acestea sunt: Andreea Necula(50 – Dacia Logan), Oana Obadescu(411 – Mitsubishi Evo 9) si Monica Cojocaru(407 – Peugeot 206).

Etapa I a adus un omagiu personalitatii lui Horia Andronic, un nume de marca in competitiile automobilistice din Romania. Etapa s-a desfasurat sub denumirea:”IN MEMORIAM HORIA ANDRONIC”.

Muscel Racing Contest ar fi fost sarac fara prezenta familiei Dumitrescu, cea mai frumoasa familie din motorsportul romanesc. A lui Paul Andronic, fiul lui Horia Andronic. A lui Lucien Hora si a celui mai rapid monopost care a concurat vreodata in Romania. A lui Daniel Onoriu, suflet si pasiune. A Monicai Iagar, a Maricicai Puica, a maestrului Ovidiu Lipan Tandarica si a primarului Calin Ioan Andrei, care au simtit pe rand ceea ce inseamna adrenalina cursei in masina lui Dan Girtofan si care au plantat magnolii in centrul orasului.

Muscel Racing Contest nu s-ar fi putut desfasura fara sprijinul:

Primaria Municipiului Campulung Muscel,

Directia pentru Sport a Judetului Arges,

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania,

Inspectoratul Judetean de Jandarmi Arges
Inspectoratul Judetean de Politie Arges
Serviciul de Ambulanta Arges
Inspectoratul Situatiilor de Urgenta Arges
Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Honda prin Valahia Investment,

Lions Club Campulung Negru Voda,

Restaurant-Hotel Belvedere,

Pelind Family,

Ramycom service,

Kaffa,

Pasteur Caroseria

Razvan Codorean

Old School Racing Ep. 2: Înapoi pe coastă – 28-29 mai 2010, Bucovăţ

La sugestia şi cererea unor participanţi şi pasionaţi de fenomenul de viteză în coastă şi cu sprijinul lor, Midnight Racers – filiala Craiova în colaborare cu ACR – filiala Dolj organizează “Old School Racing Ep. 2: Înapoi pe coastă”.

Ca şi evenimentul precedent, această competiţie se vrea a fi una cu cât mai puţine orgolii, cu cât mai mult fair-play şi apropiată de spiritul sportiv. O să ne închiriem bucata noastră de stradă unde să ne simţim bine pentru câteva ore şi să ne hrănim pasiunea care ne caracterizează şi ne aduce împreună.

“Vinovaţii” pentru ideea evenimentului sunt:
Sugra şi Vali KUT care continuă tradiţia şi ne sponsorizează prin intermediul brokerului de asigurări BrokAsig Expert şi în acelaşi timp sunt participanţi în competiţie;
Armand FRK şi Flavius KUC care, prin magazinul de tuning şi piese auto FREAKTUNING, îşi aduc aportul la buna desfăşurare a cursei atât material cât şi personal, fiind prezenţi pe probe;
Garfield, Cosmin NSL, Fupy şi mulţi alţii care sprijină prin puterile şi posibilităţile lor acest eveniment.

Vinovaţi pentru buna desfăşurare a concursului vor fi Midnight Racers – filiala Craiova, care se relansează oficial în nouă componenţă, iar pentru logistică, acte şi aprobări, etc., d-na Eugenia Niţă, directoarea ACR – filiala Dolj.

Înscrierea concurenţilor din Craiova se va face începând cu data de 24.05.2010, numai la sediul ACR, din str. Ion Maiorescu, nr. 2.

Participanţii din alte localităţi vor trimite cererile de înscriere prin fax la numărul 0251.41.61.66 sau pe e-mail la [email protected]. În caz contrar, nu vor primi numere de concurs şi se înţelege că nu vor putea participa.

Clasele de participare vor fi:
pana în 1400 cmc;
1401 – 1600 cmc;
1601 – 1800 cmc;
1801 – 2000 cmc;
peste 2001 cmc.

Programul evenimentului:

Vineri, 28 mai 2010:
– începând cu ora 15:00, concurenţii sunt aşteptaţi în curtea atelierului de reparaţii auto al ACR, din str. Pelendava, nr. 39, pentru:
– revizia tehnică;
– repartizarea numerelor de concurs;
– şedinţa tehnică cu piloţii (ora 18:30).

Concurenţii vor avea la ei copie după B.I./C.I. şi copie după permisul de conducere.

Maşinile de concurs vor rămâne peste noapte în curtea ACR, de unde vor pleca în coloană în dimineaţa zilei de 29 mai 2010, spre comuna Bucovăţ, unde se va desfăşura concursul.

Sâmbătă, 29 mai 2010
– între orele 08:00-09:30 se vor face înscrierile concurenţilor din alte localităţi – numai cei care au trimis cererile de înscriere prin fax la numărul 0251.41.61.66 sau pe e-mail la [email protected];
– între orele 09:30-10:00 – pregătirea pentru START;

– la ora 10:00 se va da STARTUL în ordine descrescătoare a capacităţii cilindrice a autoturismelor – vor pleca întâi maşinile cu capacitate cilindrică mare.

STARTUL SE VA DA DIN MINUT ÎN MINUT – fără nicio excepţie !!!

Concursul va avea:
– o manşă de recunoaştere şi anternament;
– două manşe de concurs care se vor cronometra;

Premierea se va face la sediul ACR, din str. Ion Maiorescu, nr. 2.

Concurenţii care vor merge pe dealul Bucovăţ în timpul nopţii, în perioada 24.05.2010-28.05.2010 vor fi excluşi din concurs !!!

Concurenţii vor purta OBLIGATORIU casca de protecţie iar autoturismele vor fi prevăzute cu centură de siguranţă.

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor