Ovidiu Lipan Tandarica a fost prezent la Muscel Racing Contest 2010

Pentru Ovidiu Lipan Tandarica prezenta la Campulung a avut insa si o alta conotatie. Incantat de senzatiile traite cu prilejul Raliului Argesului 2010, maestrul pare decis sa-si formeze propria echipa, dar si sa-si achizitioneze un automobil de competitie pentru a participa, atunci cand programul ii permite, la intrecerile de viteza in coasta.  “Am fost pe Transfagarasan la Raliul Argesului si am mers in regim de curse cu o masina pregatita special. Este o senzatie extraordinara pe care vreau sa o retraiesc cat mai des, asa ca ma gandesc serios sa imi iau un bolid de curse. Ma voi intalni la Campulung cu cateva persoane din domeniu si dupa ce ma voi sfatui cu ei voi lua o decizie”, a spus Ovidiu Lipan Tandarica inainte de eveniment.

Supradoza de enduro in numarul trei al Dirt Bike Zone

Prima revista moto online din Romania iti propune o noua editie, dedicata in special enduristilor. De la Bisoca Extrem Enduro, la Enduro Panorama 2, de la etapa inaugurala a Campionatului Est European de Enduro, care a avut loc in Grecia la Salonic, la prima etapa a Campionatului European de Enduro, desfasurata in Franta, am umblat peste tot şi ne-am intors cu toba plină de povesti, dar si de analize, si nu medicale. Poti afla cum s-au descurcat primii enduristi romani in Campionatul European de Enduro, este vorba despre Sorina Sandu, Ervin Kovacs si Tudorel Cristea, dar si cum a aratat inceputul lunii mai pe circuitul de la Ciolpani.

Cover story-ul este dedicat peripetiilor echipei Vectra Racing la Raliul Tunisiei, incheiate cu un rezultat remarcabil: Marcel Butuza pe locul trei la clasa productie. Asta dupa ce doar o cutie de viteze năbădoaiasă a stat in calea victoriei lui Mani Gyenes la aceeasi clasa. Sarim la capitolul teste, unde ti-am pregatit o surpriza: doua motociclete incercate in premiera pentru Romania, ambele pilotate de doi Maestri ai Sportului: Florian Pop, Husqvarna TE 250 şi Peter Gagyi, BMW G 450 X. Ne-am dat, am adus si un pilot de teste, campionul Andras Elek si acum te putem informa cum se cuvine.

Tot nu am epuizat conţinutul numărului trei al DBZ. Mai avem şi dirt-track, un interviu cu Daniela Pexa (coechipiera Sorinei Sandu de la Romaniacs) şi un foarte interesant articol de opinie din partea lui Daniel Oţil, pe tema “Erzbergizarii” concursurilor de enduro de pe la noi.

Citeşte Dirt Bike Zone şi află ce se întâmplă dincolo de asfalt!

Revista este accesibila online in format flash si poate fi descarcata ca pdf de la adresa www.dirtbikezone.ro

Premieră mondială: crashtest BMW Seria 5 cu intervenţia automată a frânelor

Un crash test verifică doar integritatea structurii de rezistenţă a automobilului şi a celorlalte sisteme de siguranţă pasivă. Acum există şi sisteme electronice care avertizează un conducător auto de riscul producerii unei coliziuni şi care pregătesc pasagerii şi automobilul în cazul unui accident iminent. Procedurile de crash test trebuie în viitor să ia în considerare şi sistemele de siguranţă activă care intervin pentru prevenirea unui accident sau minimizarea forţei de coliziune. În premieră mondială a fost realizat cu succes un crash test cu BMW 530d cu intervenţia automată a frânelor într-un laborator special echipat al Organizaţiei Germane de Supraveghere a Automobilelor (DEKRA), în Neumünster bei Hamburg.

Fiecare conducător auto cunoaşte această situaţie: după un viraj apare în faţă brusc spatele unei maşini blocată într-un ambuteiaj. La vizibilitate redusă sau din cauza neatenţiei şoferului există riscul producerii unui accident. Acest scenariu este cauza pentru producerea a peste 40% din accidentele din Germania.

Automobile din segmentul premium, precum BMW Seria 5, sunt deja echipate cu sisteme electronice anticipative care intervin pentru a micşora riscurile care apar în astfel de situaţii.

Atât noul BMW Seria 5, care tocmai a fost prezentat pe piaţă, cât şi noul BMW Seria 7, sunt disponibile opţional cu un sistem care combină pilotul automat (Cruise Control) cu avertizarea şi funcţie de frânare automată în caz de accident – Pilot automat Stop&Go.

În cazul unei potenţiale coliziuni frontale, conducătorul este avertizat printr-un indicator din instrumentul de bord şi, simultan, pe head-up display. În acelaşi timp, sistemul de frânare intră într-o fază de pregătire. Presiunea din sistemul de frânare poate creşte mult mai repede, se micşorează astfel timpul de răspuns al frânelor şi distanţa de frânare.

În cazul în care există pericolul iminent al unui impact, sistemul intră în treapta a doua de funcţionare. În situaţii în care este necesară o frânare de urgenţă, alături de avertizarea vizuală este declanşat şi un semnal sonor. Dacă conducătorul auto încă nu reacţionează, se declanşează o procedură automată de frânare pe o perioadă foarte scurtă: timp de 1,2 secunde se produce o deceleraţie moderată, înainte deja ca şoferul să utilizeze frânele.

Pe baza senzorilor radar ai pilotului automat (Active Cruise Control Stop&Go), sistemul recunoaşte când accidentul frontal devine iminent. În această situaţie viteza de coliziune este redusă printr-o intervenţie automată a frânelor de urgenţă. La fel ca în cazul unui test EuroNCAP şi în aşa-numitul offset-crash automobilul a fost accelerat la viteza de 64 km/h. Cu momente înainte de coliziune modelul BMW 530d a frânat automat la viteza de 40 km/h, conform procedurii de funcţionare a sistemului de siguranţă. Datorită acestei deceleraţii exact înainte de accident, poziţia automobilul la coliziune se schimbă faţă de o situaţie fără frânare. Maşina va fi aplecată uşor spre înainte. În acelaşi timp toţi pasagerii, prin frânare, intră într-o poziţie optimă pentru accident, sprijinindu-se pe centurile de siguranţă şi micşorând astfel tensiunea care ar fi transmisă prin forţa impactului.

Până acum aceste sisteme au putut fi testate numai pe bancul de probe şi nu într-un crash test. Prin colaborarea DEKRA şi BMW a fost realizat un prim pas în testarea în condiţii reale a unor astfel de sisteme de siguranţă activă precum şi a diferitelor scenarii „pre-crash“.

HRT renunta la parteneriatul cu Dallara

HRT a anuntat ca va rezilia contractul cu Dallara, producatorul italian de sasiuri. Cele doua companii au colaborat si inainte de debutul echipei in sezonul 2010 in Formula 1, dar au decis in urma discutiilor din ultimele luni sa renunte la alianta facuta.

“Cei 2 parteneri au avut parte de un start dificil in sezonul 2010 , iar cei de la Dallara Automobili S.p.A. au muncit foarte mult pentru a fi gata la startul Marelui Premiu din Bahrain “ se arata intr-un comunicat oficial a celor de la HRT. “Devotamentul si eforturile lor au adus echipa HRT la startul sezonului 2010.”

“Dupa primele 6 runde din sezonul 2010 din Formula 1, HRT si Dallara Automobili S.p.A, au ajuns la concluzia ca, intr-o perioada atat de scurta s-au realizat mult mai multe lucruri decat era asteptat. Cele 2 companii isi ureaza cat mai multe realizari in viitor”.

HRT planuieste sa continue dezvoltarea si imbunatatirea sasiului monopostului Dallara F110, ca parte a programului de dezvoltare a echipei.

FOTO:  f1enigma.files.wordpress.com

Interviu cu Andreea Necula

In weekend-ul care tocmai s-a incheiat la Campulung Muscel a avut loc debutul Campionatului National de Viteza in Coasta, o competitie mult asteptata de iubitorii sporturilor cu motor, dar mai ales de participanti.

Dupa cum bine stiti inca de anul trecut o reprezentanta a sexului frumos participa la cursele din acest campionat, reusind sa smulga cele mai multe aplauze publicului.

Acum dupa ce lucrurile s-au mai linistit si nivelul adrenalinei a revenit la normal Andreea a avut amabilitatea sa ne raspunda la cateva intrebari despre ambitiile sale in acest sezon.

Motorsportnews.ro: Anul asta ai un nou design care sigur a starnit si va starni in continuare controverse. Cum te-ai decis sa faci acest design?

Andreea: Culoarea am decis sa fie reprezentativa unei fete, iar posteriorul e cu dedicatie speciala pentru o persoana anume dupa un incident de anul trecut…iar ideea a fost a prietenilor mei.


Motorsportnews.ro: Cum ti s-au parut aceaste prime doua etape de la Campulung, a fost greu dupa pauza de sase luni de la sfarsitul campionatului din 2009 ?

Andreea: Doua etape frumoase! imi era dor sa incep campionatul … se simte pauza lunga de vacanta dar dupa cateva urcari iti intrii iar in ritm.

Motorsportnews.ro: De ce ai schimbat suspensia dupa ziua de vineri?

Andreea: Cea veche se lasase putin si am optat sa nu o ridic la maxim ci sa fie schimbata. A fost o decizie buna pentru ca tinuta de drum s-a imbunatatit foarte mult. Le multumesc celor de la Rally Fit , echipa mea tehnica.

Motorsportnews.ro: Vei face un sezon complet in 2010?

Andreea: Acesta e unul din obiective: un sezon complet!

Motorsportnews.ro: Care sunt costurile pentru o etapa pentru tine?

Andreea: Daca anul trecut era aprox 1 000 euro anul asta s-au mai ridicat putin 🙂

Motorsportnews.ro: Care este traseul tau preferat din campionat?

Andreea: Cel de la Resita!

Motorsportnews.ro: Ce masina ti-ar placea sa pilotezi daca nu ai fi conditionata de buget?

Andreea: Un Mitsubishi clar ..pentru coasta mi se pare ideal .

Motorsportnews.ro: Te-ai gandit sa participi la vreo etapa de raliu?

Andreea: Era in plan anul acesta, bugetul in schimb m-a facut sa stau departe de raliu dar nu si de vtm, poate o etapa…

Motorsportnews.ro: Ce te motiveaza cel mai mult sa participi in CNVC Dunlop?

Andreea: Sunt foarte pasionata de ceea ce fac si viteza in coasta este cel mai important lucru pt mine.

Multumesc celor de la NRG Petrol Construct si echipei tehnice Rally Fit pentru sustinerea necesara!

Magalhaes va beneficia de teste suplimentare in Sardinia

Bruno Magalhaes este increzator intr-un rezultat bun in Raliul Sardiniei, acesta urmand sa beneficieze de teste suplimentare martea viitoare.

Pilotul echipei Peugeot Sport Portugal, a acumulat puncte in toate cele 4 runde din Intercontinental Rally Challenge si urmareste un rezultat bun si in Sardinia, etapa ce va avea loc intre 4 si 6 iunie.

“Trebuie sa testez mai mult masina pentru a-mi imbunatati performantele iar testele din Sardinia sunt necesare” a afirmat pilotul portughez in varsta de 29 de ani. “Nu am mai pilotat pe macadam din luna martie in Argentina, deci va fi bine sa beneficiez de teste chiar inainte de startul raliului. In Argentina datorita pietrelor si denivelarilor, setarile noastre au fost afectate, iar acuma trebuie sa le imbunatatim” a afirmat Magalhaes.

Pilotul se va pregati pentru Raliul Italiei urmarind si runda a 6-a din WRC ce are loc in Portugalia, intre 27 si 30 mai. Acesta a luat parte la acest raliu in 2008 si se afla in lupta pentru un loc pe podium, cand o pana l-a facut sa abandoneze.

“Merg in Portugalia pentru a vedea masinile, pentru ca acest raliu are loc in tara mea natala” a afirmat Magalhaes. “Mi-ar placea sa ma aflu pe probe si sa pilotez, dar este imposibil pentru ca timpul nu ne permite si nu avem decat o masina disponibila” a concluzionat Magalhaes.

Foto: flickr.com

Conducerea FRAS este vizitata de Delegatul FIA Peter Doggwiler

Joi 27.05.2010 un delegat al Federatiei Internationale a Automobilului, in persoana domnului Peter Doggwiler, se va intalni la Bucuresti cu presedintele si vicepresedintele FRAS, domnii Ovidiu Mazilu si Stefan Vasile.

Intalnirea cu delegatul FIA, care efectueaza o vizita in Romania, se realizeaza prin intermediul reprezentantilor Automobil Clubului Roman, carora le-a solicitat sa-i faciliteze aceasta intrevedere in intervalul 13.30 – 16.00, deoarece doreste sa paraseasca tara noastra in aceeasi dupa-amiaza.

Aceasta prima vizita se inscrie in procedura standard in cazul organizatiilor care solicita afiliere  la FIA.

Reprezentantii cluburilor sportive afiliate pot transmite pe adresa FRAS, pe caile obisnuite (fax sau e-mail), punctul de vedere legat de aceasta intalnire, pana miercuri 26.05.2010, orele 15:00.

sursa : Fras.ro

Au mai ramas 10 zile pana la startul Raliului Tirgu Mures

Au mai rămas doar 10 zile până când se va da startul Raliului Tîrgu-Mureş, adică a etapei a treia a Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP .

Până în 21 mai, data limită de înscriere a concurenţilor, şi-au anunţat participarea 34 de echipaje.

Lungimea totală a traseului Raliului Tîrgu-Mureş este de 217,90 km. Spectatorii vor putea urmări 12 probe speciale, care se întind pe 100 km.

Atât startul cât şi sosirea echipajelor vor avea loc în faţa Primăriei Tîrgu-Mureş, piaţa Victoriei nr.3

În data de 3 iunie, la ora 12:00 se va deschide centrul de presă, iar o oră mai târziu va avea loc prima conferinţă de presă din timpul evenimentului. Până atunci, toţi jurnaliştii interesaţi trebuie să completeze formularul de acreditare. Acesta poate fi descărcat de pe site-ul competiţiei : www.raliultirgumures.ro. Pe acelaşi site găsiţi şi regulamentul raliului ce conţine toate informaţiile despre desfăşurarea raliului. Formularele de acreditare, completate, trebuie trimise pe adresa : [email protected]

Vă mulţumim pentru sprijinul pe care ni l-aţi acordat până acum şi vă aşteptăm la evenimentul cu cei mai mulţi cai putere al anului.

Nr.Crt Nr.Conc Pilot Copilot Automobil Gr/Cl Club Sportiv
1
1
Szabo Gergo Csegzy Levente Mitsubishi Lancer EVO 9
N 4
Hiparion
2
2
TEMPESTA PULPEA Dorin PEUGEOT 207 S2000
N 4
Motorhome NRT
3
5
MARISCA Bogdan ITU Sebastian SUBARU IMPREZA N15
N 4
BMP Motorsport
4
6
GIRTOFAN Dan LAZARESCU Mita SUBARU STI
N 4
BKP Racing
5
7
JEAN Tatu FLOREA Cristi Imprezza STI WRX N11
N 4
AS Tuning
6
8
MIHALACHE Manuel COLCERIU Sorin MITSUBISHI EVO IX
N 4
Edmar
7
9
DANNY TONI CITROEN C2R2 MAX
A 6
Danny Ungur Racing
8
11
SAVU Horatiu BANCA Marc MITSUBISHI EVO IX
N 4
Savu Racing
9
22
BORBELY Lorincz BRICIU Flaviu CITROEN SAXO
N 2
LORI RACING TEAM
10
24
SZABO Csongor ANDREOIU Marcus PEUGEOT 206
A 6
SONIC Motorsport
11
25
PORCISTEANU Valentin DOBRE Dan MITSUBISHI EVO IX
N 4
Vallino Rally Team
12
27
DUVAL Nistor PAPP Raoul CITROEN C2R2MAX
A 6
AUTOSOLUTION
13
29
COSMA Vlad DORCA Florin CITROEN C2R2 Max
A 6
Motorhome NRT
14
41
SPITZMULLER Csaba BAHOR Bea MITSUBISHI EVO IX
N 4
Auto Blic
15
43
BALTATEANU Marius BASCA Mihai CITROEN SAXO
N 2
SONIC Motorsport
16
47
IVAN Viorel POPA Razvan DACIA LOGAN
N 2
RALLY DJV
17
54
TOMITA Rares TURCU Mihai HONDA CIVIC TYPE R
A 7
ACS SERA
18
70
GRIGORE Adrian PAUNESCU Marius DACIA LOGAN
N 2
PRO RALLY
19
79
FILIP ALEXANDRU IANCU Bogdan CITROEN C2R2
A 6
AutoSport Fairplay
20
93
NATASE Bogdan POPIDAN Alex DACIA LOGAN
N 2
PERFORMANCE
21
99
KELETI Edwin PONTA Victor RENAULT R3 MAXI EVO
A 7
RIVAL RACING
22
111
BALDESCU Victor SOLOMON Ciprian SUBARU N15
N 4
AUTOSOLUTION
23
302
BERARI Catalin SANDU Mihai MITSUBISHI Lancer EVO 10
K
AUTOROYAL CJ
24
309
GROZA Elisei MARGINEAN Radu-Nicolae SUBARU IMPREZA STI N 10
K 4
Morothome NRT
25
310
GRAEF Gunther CIBU Cristian CELICA ST205
H 4
STEPO CARS
26
321
CRISAN Florin ONOFREI Mircea SUBARU IMPREZA
H 4
Savu Racing
27
330
ARGESANU Dragos BUTNAR Gheorghe MITSUBISHI EVO IX
N 4
AUTOSOLUTION
28
336
BANCIU Dorin COVACI Gabriel Marian CELICA GT FOUR
H 4
Brothers Motorsport
29
403
FAGADAR Claudiu TOHATAN Florin Doru PEUGEOT 206 GTI
H 3
Danny Ungur Racing
30
411
TOMITA Serban MAGOS Dan CITROEN SAXO VTS
N 2
ACS SERA
31
415
KREPELKA Alex MAGDAS Raluca DACIA LOGAN
N 2
AUTO KARTING TM
32
417
MIHUT Ioan Doru COROIAN Constantin DACIA LOGAN
N 2
Danny Ungur Racing
33
427
OLESCH Raul GRIGORE Andrei DACIA LOGAN
N 2
Auto Blic
34
469
BARBU Sebastian HULEA Razvan DACIA LOGAN
N 2
PERFORMANCE

Ioana ROMAN

Ofiţer de presă

Formula 2: Mihai Marinescu la Monza

Al treilea weekend din campionatul de Formula 2 a avut loc în templul italian al vitezei, pe circuitul de la Monza.

Mihai Marinescu revenea astfel pe un teren familiar, locul unde a “deschis ochii” asupra curselor de maşini. Acest fapt s-a vazut încă din primele antrenamentele libere, tînărul braşovean obţinînd locul al doilea în prima şedinţă si devenind astfel favorit pentru o clasare pe podium.

In calificările pentru prima cursă, lucrurile au decurs excelent pentru Mihai, care a reuşit locul 3 pe grilă, după ce a dominat aproape toată şedinţa, fiind depăşit abia pe final de 2 piloţi care au beneficiat de condiţii mai favorabile.

Startul primei curse a fost însă nereuşit, Mihai ajungînd pînă pe locul 8 după prima şicană. A urmat o cursă de recuperare, cu dueluri roată la roată cu Philip Eng si Jack Clarke. După un acroşaj cu acesta din urmă, soldat cu abandonul britanicului, Marinescu a reuşit o performanţa bună, terminînd cursa pe locul 5, rezistînd şi atacului pilotului rus Afanasiev pe final.

Calificările pentru a doua cursă nu au mai fost la fel de reuşite, dar locul 5 obţinut promitea un rezultat bun duminică. Din păcate, la fel ca şi la Marrakech, Mihai a ratat startul, ramînînd blocat pe grilă. După o trecere pe la boxe în care s-a lucrat la maşină, el a reintrat cu 2 ture întîrziere şi singurul lucru notabil a fost obţinerea celui mai rapid tur în cursă, cu 6 zecimi mai bun decit următorul.

Astfel, după marile speranţe pentru această etapă, tînărul pilot braşovean nu a reuşit sa adune prea multe puncte, fiind clasat pe locul 9 la general după 6 curse.

Următoarea întîlnire va avea loc în weekendul 18-20 iunie, în Belgia, pe circuitul de la Zolder, un alt traseu pe care Mihai Marinescu îl cunoaşte. Să sperăm că ghinionul îl va ocoli de data aceasta, pentru că e clar că are viteza necesară pentru a lupta cu succes la vîrful competiţiei.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor