Alex Filip a triumfat în ERC 3 pe specialele din Rallye International du Valais

Alex Filip și Bogdan Iancu, copilotul său, au terminat campania din ERC cu o victorie în Rallye International du Valais. În urma acestui succes, cei doi reusesc pentru al doilea an consecutiv sa fie cel mai bine clasat echipaj romanesc din Campionatul European de Raliuri. In plus, punctele acumulate in Elvetia il propulseaza pe Alex Filip pe locul 9 in clasamentul ERC3 (masini cu doua roti motrice si o cilindree de 1600cmc sau 2000cmc) dintre 39 de piloti.

 

Rallye International du Valais, una dintre etapele preferate pentru Alex Filip și Bogdan Iancu, a fost ultima etapă din Campionatul European de Raliuri în acest sezon “Etapa din Elveția a fost o mare provocare pentru noi în 2014 și mi-am dorit să revenim și în acest an. Este un raliu dificil, dar foarte frumos, care trece prin cele mai spectaculoase stațiuni montane din cantonul Valais”, a spus Alex Filip, înainte de start.

valais2015_09

Alex Filip și Bogdan Iancu au aflat încă o dată cât de dificil este acest raliu, încă din sesiunea de antrenamente libere. “Am început cam prea încrezător această etapă și chiar la prima trecere pe proba specială am ieșit în decor. Am frânat târziu pe o suprafață foarte alunecoasă, dar din fericire mașina a avut doar avarii minore și am putut continua fără probleme”, a spus Alex Filip, care a stabilit apoi cel mai bun timp din ERC 3 în sesiunea de calificări. Au urmat trei zile de competiție în care au fost programate 17 probe speciale cu o lungime de peste 210 kilometri, una dintre probele speciale fiind anulata din cauza unei ieșiri in decor. Vremea schimbătoare a fost una dintre principalele provocări, multe dintre viraje fiind ude și extrem de alunecoase.

 

Practic, au fost capcane la fiecare kilometru și trebuia să fim atenți la orice viraj, in special la cele umbrite. Dictarea a jucat un rol important și în afara acelui accident din antrenamente nu am mai avut nicio alta problemă”, a spus și Bogdan Iancu, copilotul echipajului. Alex Filip și Bogdan Iancu au avut o evoluție excelentă și au reușit să câștige 13 dintre cele 17 probe speciale și și-au trecut în palmares o victorie extrem de importantă în ERC 3.

SKMS12702

Fără a avea un program complet în acest sezon, dupa cele 3 etape parcurse, Alex Filip a adunat 49 de puncte și a intrat în top 10 în ERC 3. “Am avut un sezon scurt, dar intens si plin de succes, iar toate aceste rezultate au fost posibile datorită implicării și susținerii partenerilor noștri, cărora le dedic această victorie. Mașina pregătită de Colina Motorsport a funcționat perfect și mulțumesc întregii echipe pentru efortul depus in acest sezon”, a adăugat Alex Filip, după victoria din ERC 3 în Rallye International du Valais.

 

Etapa din Elveția a fost ultima din ERC, dar programul echipajului Alex Filip și Bogdan Iancu include și participarea la ATA Racing Show, competiție programată pe 7 noiembrie pe circuitul Academiei Titi Aur din Crevedia, după care, ca în fiecare an, mașina de curse va parcurge caravana Orange Store, acolo unde clienții vor putea descoperi noi oferte și câteva surprize. “Am avut un sezon frumos, iar obiectivul nostru este să continuăm în Campionatul European și în 2016. Vreau să concuram cu modelul Renault Clio R3T, evoluția mașinii cu care alergam de 5 ani, și sper să avem un sezon cât mai plin în ERC”, a concluzionat Alex Filip.

Lista inscrieri ATA RACING SHOW 2015, 6-7 noiembrie

ATA Racing Show 2015 este singurul eveniment din motorsportul românesc care adună cei mai buni piloți din principalele competiții interne, Campionatul Național de Raliuri și Campionatul Național de Viteză în Coastă. De asemenea, este și primul eveniment din România care va avea la start atât mașini echipate pentru asfalt, care vor concura doar pe pista cu această suprafața, cât și mașini care vor face spectacol pe un traseu mixt, de asfalt și macadam.

afis ATA racing show 2015

Competiția se va desfășura pe 6 și 7 noiembrie, la Academia Titi Aur (DN 1A, șos. București-Târgoviște 205, comuna Crevedia), pe cel mai complex autodrom din România, care a fost lansat în acest an. Acesta are o suprafață de peste 12,5 hectare, pe care se află un circuit de asfalt, unul de macadam cu două săritori spectaculoase și șase platouri cu diferite suprafețe destinate școlii de Conducere Defensivă și Pilotaj Sportiv Academia Titi Aur. Toate acestea vor fi folosite pentru amenajarea celor două trasee tip circuit, unul de asfalt și altul mixt, asfalt și macadam, pe care se vor întrece în paralel câte două mașini. Sportivii care vor concura pe asfalt vor avea de parcurs o tură de 2,8 km, iar cei care vor opta pentru traseul mixt vor merge 3 km.

 

La categoria Asfalt va exista o clasă, Asfalt 2WD (mașini cu tracțiune pe două roți), iar la categoria mixt vor fi trei clase: Mixt 4WD (tracțiune integrală), Mixt 2 WD (tracțiune pe două roți) și Mixt Dacia.
Vineri, 6 noiembrie, vor avea loc recunoașterile și sesiunile de antrenamente, iar sâmbătă, 7 noiembrie, vor avea loc manșele de concurs.

 

Pe lista de participanți se află aproape toți piloții importanți din România. Dintre aceștia îi putem menționa pe cei clasați pe podiumul Campionatului Național de Raliuri, campionul Simone Tempestini, vicecampionul Gergo Szabo și Edwin Keleti, respectiv Marco Tempestini, Bogdan Marișca, Dan Gîrtofan, Adrian Răspopa, Alexandru Filip, Daniel Ungur, Sebastian Barbu, Gabriel Ene sau George Grigorescu.

 

Pentru spectatori vor fi amenajate mai multe zone lângă cele două trasee și în parcul de service, iar aceștia vor avea la dispoziție câteva puncte de vânzare exterioare și restaurantul complexului. Capacitatea zonelor destinate fanilor va fi mare, de aici putând asista la eveniment peste 5.000 de spectatori. Pentru prima zi intrarea va fi liberă, iar în a doua zi biletul va costa 10 lei. Pe baza tichetului de acces, fanii vor participa la tombole unde pot câștiga multe premii, printre care cursuri de “Defensive Driving” la Academia Titi Aur, experiențe inedite în simulatoarele concepute de acesta, cărți de conducere defensivă sau postul de copilot în timpul evenimentului.

 

Lista participantilor 

 

Acreditare media

 

Program 

Drive test Toyota Hilux 2.5 D-4D 144CP 4×4 Man

Va aduceti aminte scena din filmul King-Kong cand acesta domina New-York-ul din varful Empire State Building? Cam asa sta treaba si cu masina noastra de astazi. Multi s-au grabit sa se intrebe: a murit regele? Nici pe departe. Nici macar nu a fost in concediu! Hilux, modelul iconic al japonezilor care domina segmentul de peste doua decade, nu este pregatit sa coboare de pe tron!

 

Toyota Hilux este poate cel mai bun exemplu atunci cand vorbim despre vehicule comerciale usoare. De la o vreme incoace, am inceput sa observam cum concurentii sai se onduleaza cu gratie pe bulevardele marilor orase in timp ce modele mai vechi ale japonezilor, supuse la cazne serioase in diferite modalitati, continua sa duca greul in tari din lumea a treia. Nu este greu sa-ti dai seama de ce Hilux este o poveste de succes. In mod natural, pentru orice jurnalist auto, tentatia ar fi fost sa supunem Hilux-ul la niste chinuri groaznice, apropiate de distrugere totala. Aveam cateva idei nastrusnice in minte. Din fericire, bunul simt a castigat. In primul rand cred ca biroul de presa national nu ar fi fost prea bucuros daca am fi facut-o si in al doilea rand acest lucru a fost deja facut de altii.

 

 Toyota Hilux-19

Cum arata?

Toyota Hilux a fost supus deja unui facelift dar japonezilor le place sa spuna ca modificarile reprezinta mult  mai mult, tinand cont de faptul ca toate partea frontala, cea din fata montantilor A, s-a schimbat. Pe dedesupt nu au avut loc schimbari importante iar asta inseamna vesti bune. Daca ai o reteta castigatoare de ce sa o schimbi?

 

La bordul unui Hilux nu ai cum sa treci neobservat in trafic. Este un monstru care masoara peste 5 metri lungime si 1,8 latime. Un pick-up care a luat steroizi. Odata cu reimprospatarea la care a fost supus, farurile, spoilerul fata si grila au fost redesenate. Nu este cel mai proaspat design dar nici nu isi atrage antipatii.

 

Daca inainte interiorul lui Hilux putea foarte bine fi caracterizat printr-un singur cuvant si anume spartan, acum, multe aspecte s-au imbunatatit. Cei de la Toyota numai fraieri nu pot fi numiti. Au invatat repede ca potentialii clienti nu vor utiliza Hilux-ul exclusiv la munca pe santier si au actionat in consecinta. Masina a primit haine noi la interior. Ceasurile de bord au un aspect mult mai placut acum iar scaunele sunt mai moi si ofera un sprijin lateral mai mare. Materialele folosite in general la interior sunt mai bune iar schimbatorul de viteze si volanul au fost imbracate in piele.

 

In echiparea de top, Hilux vine si cu un sistem de navigatie cu ecran touch-screen in care este integrat si o camera video pentru mersul inapoi. Masina dispune de pilot automat, senzori de ploaie si lumina si de conexiune USB. Singurul repros se indreapta catre display-ul computerului de bord. Cu ale sale dimensiuni foarte reduse si ecran monocrom, acesta este greu de operat mai ales in timp ce conduci, fiind amplasat pe centru, deasupra display-ului LCD al sistemului audio si de navigatie.

 Toyota Hilux-3

Cum se conduce?

Sa presupui ca toate pick-up-urile sunt la fel, este o mare greseala. Sa banuiesti ca toate au facut mari compromisuri la capitolul tinuta de drum, este o greseala si mai mare. Pe masura ce nevoile de masini care sa fie cat mai rafinate au crescut, constructorii din acest segment au inceput sa produca niste modele care sa se comporte cat mai asemanator cu o masina obisnuita.

 

Cei de la Toyota sunt niste experti cand vine vorba de pick-up-uri. Hilux este un fel de Corolla in acest segment, cunoscand succesul comercial inca de la prima lansare din 1967. Multe lucruri s-au schimbat de atunci iar nevoia de confort si rafinament este pe zi ce trece mai mare desi, clientii nu-si doresc ca noile masini sa renunte de tot la valorile de baza pentru care sunt recunoscute. Pentru testul nostru am avut disponibila versiunea de 2,5 litri, diesel, care dezvolta 144 cai putere la 3.600 rpm si un cuplu maxim de 343 Nm, disponibil intre 1.600 – 2.800 rpm. Pe langa faptul ca in trafic este mult mai usor de condus, beneficiile acestor caracteristici sunt resimtite mai ales la urcarea rampelor sau la tractare.

 

Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala in cinci trepte, alaturi de care a fost amplasat si reductorul mecanic cu ajutorul caruia sa trece pe modul 4×4, atunci cand este necesar acest lucru. Etajarea treptelor este una echilibrata, suficient de buna sa asigure un compromis intre dinamica si consum. Sprintul pana la prima suta de kilometri se realizeaza in 12, 1 secunde iar viteza maxima este de 170 km/h. Aceste valori nu au o insemnatate prea mare in acest segment, ele nefiind concludente pentru niste masini construite sa tracteze remorci de peste 2,5 tone si al caror loc de joaca este muntele.

 

Pentru ca tot am mentionat mai sus ceva despre consum, pe durata testului noi am inregistrat unul mixt de 10,2 litri/100 km, capacitatea rezervorului de 80 de litri asigurandu-ne o autonomie de peste 700 de kilometri. Daca la performantele dinamice, Hilux are de pierdut in fata competitorilor sai, la acest capitol, masina din testul nostru surclaseaza atat pe hartie, cat si in viata reala, modele precum L200, Navara, Ranger sau D-Max.

 Toyota Hilux-7

Concluzia finala

Sunt sigur ca foarte multi dintre voi stiti ca Toyota Corolla domina topurile vanzarilor all-time ale tuturor constructorilor de masini. La fel de sigur sunt si de faptul ca nu stiti care-i al doilea cel mai bine vandut model al japonezilor. Va dau un indiciu: nu este o masina. Acum ca ati ghicit, este vorba de Hilux. Este incredibil cum un umil pick-up a detronat atatea generatii de masini, mult mai atragatoare si care se adreseaza unui public mult mai larg. Din 1967 si pana in prezent au fost vandute peste 12 milioane de unitati la nivel mondial. Intentionat am folosit termenul de „umil”, ca sa nu se inteleaga faptul ca-i facem vreo favoare.

 

De-a lungul globului, acest pick-up este o legenda! Nu doar ca-l vei gasi pe santier dar il vei putea vedea la lucru in cele mai neaccesibile locuri la care te poti gandi, fiind utilizat la maxim, ba chiar abuzat. Pentru multi, Hilux reprezinta mai mult decat o simpla masina; le permite unora sa ajunga in zone mai civilizate aflate foarte departe de casa lor si le permite altora sa transporte alimente necesare vietii in zonele calamitate. Datorita acestor abilitati, Hilux are numerosi fani. Toyota a fost si este sinonima cu fiabilitatea si aceste atribute se aplica perfect in cazul masinii din acest material. Luandu-ma cu vorba, probabil v-ati facut impresia ca Hilux este o masina lipsita de caracter. Nicidecum, ultima interpretare a celor de la Toyota are niste forme mai rotunjite, un nivel al rafinamentului crescut si un comportament destul de apropiat de cel al SUV-urilor.

 

Nu este niciun dubiu ca oricate pick-up-uri am conduce, in continuare am alege Hilux ca fiind cea mai buna alegere. Intrebarea reala este daca Toyota poate convinge cumparatorii sa ramana loiali brandului. Studiile de piata facute in acest sens ne indica faptul ca Toyota nu are o misiune prea grea in acest caz, Hilux avand un grad de dezirabilitate de peste 60% dintre potentialii cumparatori.

 

Alex Filip încheie sezonul 2015 în Rallye International du Valais

Alex Filip și Bogdan Iancu, copilotul său, vor participa în acest weekend la Rallye International du Valais, ultima etapă din Campionatul European de Raliuri (ERC) și ultima din programul lor pe 2015.

 

Prezenți la evenimentul oficial de lansare în România al modelului Renault Clio RS Trophy, Alex Filip și Bogdan Iancu și-au făcut încălzirea pentru ultima etapă a sezonului din Elveția pe circuitul Acadamiei Titi Aur. Pilotul Renault România a avut ocazia să testeze versiunea de circuit a noului Clio și este pregătit pentru ultima provocare din ERC. “Am parcurs peste 250 km cu modelul Renault Clio Cup alături de invitații speciali Renault România și a fost o încălzire bună pentru etapa din Elveția. Este un raliu pe asfalt, cu mici porțiuni de macadam, care mi-a plăcut foarte mult anul trecut”, a spus Alex Filip.

barum2015_12

Clasați pe locul 8 în clasamentul mașinilor cu tracțiune pe două roți, la prima participare în Rallye International du Valais, Alex Filip și Bogdan Iancu vor să urce cât mai aproape de podium. “Este un raliu solicitant atât pentru echipaj, cât și pentru mașină. Vremea va juca un rol foarte important deoarece multe din probele speciale sunt la altitudine mare și putem avea parte oricând de zăpadă și gheață. Sper ca experiența de anul trecut să ne ajute și să obținem un rezultat cât mai bun”, a continuat Alex Filip.

 

Cu startul în Sion și sosirea în Martigny, orașe în sud-vestul Elveției, Rallye International du Valais are 17 probe speciale cu o lungime de 233, 63 km, distanța totală a raliului fiind de aproape 620 km. Ediția a 56-a a raliului se anunță una extrem de spectaculoasă, Rallye International du Valais fiind și ultima etapă din Campionatul Național. “Vom avea ocazia să trecem prin stațiuni celebre precum Crans-Montana, Nendaz, Champex sau Veysonnaz și abia aștept să luăm startul aici. Mașina a fost revizuită complet de partenerul nostru tehnic Colina Motorsport și îmi doresc să terminăm ultimul raliu de anul acesta din ERC cu o evoluție bună. Multumesc in mod special partenerilor nostri care fac posibila participarea noastra in Campionatul European de Raliuri”, a mai adăugat Alex Filip.

Renault Clio RS 220 EDC Trophy a fost lansat oficial in Romania

Renault Sport Technologies, cunoscuta mai degraba sub numele de Renault Sport, este divizia specializata in motorsport, performanta si vehicule speciale ale constructorului francez Renault. Oficial a luat nastere in 1976 dupa unirea celor doua departamente de competitie Alpine si Gordini iar in prezent este responsabila de implicarea in motorsport a grupului francez.

 

Pana in acel moment, cele doua divizii de performanta ale celor de la Renault isi desfasurau activitatea in locatii diferite si aveau scopuri diferite. Astfel, departamentul Alpine era stabilit la uzina de la Dieppe si era specializat in constructia de sasiuri de competitie in timp ce la Viri-Chatillon cei de la Gordini se concentrau pe dezvoltarea motoarelor. Bineinteles, dupa unificare, au avut loc cateva conflicte intre cele doua departamente iar cei de la Renault i-au reunit sub acelasi acoperis, la Dieppe, in timp ce la Viry-Chatillon a fost infiintat departamentul pentru Renault F1.

 

Dupa nenumarate succese in diferite ramuri ale motorsportului mondial, Renault a lansat in anul 1990 primul model de Clio, care s-a dovedit a fi unul dintre cele mai populare hatch-back-uri. Desi avea in oferta un motor de 1,8 litri, Renault Sport a considerat ca modelul necesita mai mult decat un motor mai mare, ceva care sa-l deosebeasca de concurenta si sa redefineasca termenul de hot-hatch. Astfel, in 1993, Renault Clio Williams a luat nastere dintr-o dorinta fireasca de a face istorie in raliuri. Produs initial in 400 de unitati pentru omologarea necesara conform standardelor FIA, Renault Clio Williams a avut parte de doi urmasi, Clio Williams 2 si 3.

 IMG_3910

Primul Clio RS a venit in 1999, utiliza caroseria modelului Clio II si avea sub capota un motor de 2 litri aspirat pe benzina care dezvolta 170 de cai putere, masina cantarind aproximativ 1.000 de kg.

 

In acelasi an a fost lansat un alt model iconic, la care orice alt constructor ar fi renuntat inca din faza de proiectare. Bineinteles, aici ma refer la modelul Clio care avea in loc de bancheta spate un motor V6 si a carui tractiune era realizata pe rotile din spate. Desi avea doar 226 cai putere si niciun spatiu pentru sacosele de cumparaturi, modelul a facut suficiente victime printre proprietari si si-a castigat reputatia printre pilotii curajosi.

 

Odata cu faceliftul modelului „domestic” din 2001, Clio RS a fost si el improspatat, renuntand astfel la cele doua carburatoare dupa upgrade-ul la unul singur cu doua sonde lambda, iar pedala de acceleratie clasica a fost schimbata cu una electronica. Imediat in 2002 a fost prezentata prima versiune de Clio RS Cup, model orientat spre performanta pura si care nu dispunea de ABS, aer conditionat si multe astfel de lucruri necesare confortului.

 

In 2004, la o distanta semnficativa de faceliftul primit de Clio, cei de la Renault Sport au lansat modelele Clio RS si Cup care dezvoltau acum 184 de cai putere iar in 2003 versiunea V6 a fost schimbata cu una ce dezvolta 255 cai putere, fiind astfel cel mai puternic Clio din istoria Renault.

 

2005 este anul care a marcat prima aparitie a modelului Clio RS Trophy, o versiune menita sa acopere spatiul intre modelele RS si Cup. Devenit legendar printre entuziastii marcii, Trophy a avut parte de amortizoare Sachs cu rezervor (ca cele de raliu) si arcuri Eibach, fiind cunoscut ca unul dintre cele mai manevrabile modele din istorie. Zvonurile de la lansare precizau ca amortizoarele Sachs ar fi fost de 10 ori mai scumpe decat cele standard!

 IMG_5318

In 2006 noua generatie de Clio RS a fost lansata si acum dispunea de 194 cai putere dar se si „ingrasase” cu vreo 150 kg, aspect ce l-a penalizat in lupta cu competitia. „Salvarea” a venit 3 ani mai tarziu, cand modelul a primit versiunea de 200 cai putere dupa faceliftul operat lui Clio 3, spulberandu-si competitorii in orice duel direct gratie unui cuplu crescut la turatii mai joase.

 

2013 a marcat cea mai radicala schimbare. Noul Clio RS a renuntat la motorul de 2 litri aspirat normal pe benzina, locul acestuia sub capota fiind luat de unul de 1,6 litri turbo. Ca si cum nu ar fi fost suficienta aceasta schimbare, cutia manuala de viteze a disparut complet din oferta Renault, locui ei fiind luat de una automata, cu dublu ambreiaj, denumita EDC. Si cand credeati ca schimbarile radicale s-au terminat, va reamintesc faptul ca noul Clio RS se vinde doar in versiunea cu 4 portiere 🙂 

 

Lasand istoria in urma, saptamana trecuta am participat la o lansare pe masura a noului Renault Clio RS 220 EDC Trophy pe circuitul Academiei Titi Aur din apropierea Bucurestiului.

 

Ajuns la a doua generatie, Clio Trophy este un nou produs Renault Sport care nu are cum sa dezamageasca. Asa cum o spune si numele modelului, acesta dezvolta cu 20 de cai putere mai mult decat modelul RS, sistemul de evacuare a fost revizuit pentru a reduce presiunea, amortizoarele au fost intarite cu 40% si asta nu e tot. Motorul dezvolta acum cu 20 Nm mai mult si gratie unei functii de overboost in treptele 4 si 5, inca 20 Nm se mai adauga. Schimbarile de trepte sunt mai rapide cu 50%, plus ca motorul se poate tura mai mult cu 300 rpm. Suna promitator? Traducerea ar fi cam asa: la fiecare schimbare de treapta scutesti 75 de milisecunde, astfel ca la 13 schimbari esti mai rapid cu 1 secunda decat Clio-ul RS standard.

 

In ciuda acestor imbunatatiri aduse, sprintul pana la 100 km/h se realizeaza cu doar 0,1 secunde mai rapid decat in cazul lui Clio RS, adica in exact 6,6 secunde. Ce altceva am mai remarcat in scurta sesiune de cateva ture de circuit a fost imbunatatirea sistemului de franare si aderenta in plus oferita de anvelopele standard Michelin Pilot Super Sport.

 

Cei de la Renault Sport au lasat placerea unui diferential cu alunecare limitata doar pentru modelele Megane RS, in timp ce pentru Clio RS Trophy cresterea aderentei se face tot prin utilizarea unui sistem electronic.

 IMG_3928

Alaturi de noi in cele cateva ore petrecute pe circuit i-am avut pe pilotii care concureaza in Campionatul National de Raliuri pe modele Renault, respectiv pe Alexandru Filip si Sebastian Barbu dar si pe copilotii acestora. Dupa cateva ture de circuit la volanul versiunilor Clio RS si Clio Trophy am reusit sa inteleg modalitatea perfecta de abordare a fiecarui viraj de pe tehnicul traseu al Academiei Titi Aur.

 

Surpriza sesiunii de test a fost modelul CUP, destinat competitiilor de circuit si care dezvolta 220 cai putere si 270 Nm, acesta fiind cuplat la o cutie secventiala de viteze Sadev cu padele care schimba treptele in doar 100 milisecunde si cantareste 1080 kg.

 

Diferentele fata de versiunile de strada sunt semnificative iar cele mai evidente sunt sistemul de franare cu 4 pistonase pe care bineinteles ca desi stiam ca trebuie sa-l incalzesc nu am facut-o si diferentialul cu alunecare limitata. Sesiunea de test cu modelul Cup a fost destul de scurta, maxim 5-6 tururi de circuit, din care 2 mi le-am rezervat invatarii acestuia. Experienta este una extrem de intensa insa cand treci in dreapta unuia dintre piloti abia atunci iti dai seama cat de departe te afli ca si nivel.

 

Personal consider ca cei 1.800 de euro pe care trebuie sa-i platesti in plus pentru a achizitiona un Renault Clio RS 220 EDC Trophy fata de unul standard merita din plin si abia astept un test putin mai lung pentru a-i descoperi toate secretele!

 

 

 

 

 

 

 

 

Simone Tempestini și-a atins obiectivul în Raliul Spaniei

Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi au avut un final bun în Raliul Spaniei și au câștigat încă două probe speciale pe asfalt. Chiar dacă nu a reușit să recupereze timpul pierdut în urma penelor de cauciuc, juniorul NRA și-a atins obiectivul și a urcat pe locul secund la general în Junior WRC.

 

Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi au terminat singura etapă mixtă din Campionatul Mondial de Raliuri pe locul 3 în Junior WRC și pe locul 4 în WRC 3. Echipajul NRA a avut un ritm excelent în prima zi pe macadam, dar a pierdut foarte mult timp din cauza penelor de cauciuc. Pe asfalt situația a fost complet diferită. Chiar dacă au reușit pentru scurt timp să urce pe prima poziție, Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi nu au avut același ritm ca în Turul Corsicii. “Nu am găsit un set-up la fel de bun ca cel din Corsica și asta s-a văzut în timpii pe probe. Am făcut și o pană sâmbătă, iar problema cu cricul ne-a costat timp prețios. Apoi, seara în parcul de service am descoperit că amortizoarele față nu funcționau corect”, a spus Simone Tempestini. 

6a9eb0bc-efea-4f95-bb64-c3744b5db4a1

Duminică au fost programate ultimele șase speciale și echipajul NRA, cu amortizoare noi, a încercat să recupereze timpul pierdut. “Nici duminică nu am avut cel mai bun set-up, dar am încercat constant să găsim o soluție. Am câștigat primele două speciale din bucla secundă și ne-am apropiat la doar 3,1 secunde de podium în WRC 3. Din păcate, ultima specială s-a anulat, după accidentul lui Ogier și nu am urcat pe podium decât în Junior WRC”, a continuat juniorul NRA. 

 

Simone Tempestini și-a atins unul dintre obiectivele stabilite pentru această etapă și a urcat pe locul secund în clasamentul general din Junior WRC. “Matematic avem o șansă și la titlul din WRC 3, dar doar dacă Quentin Gilbert îl va pierde. Vom merge acolo în Anglia, la ultima etapă a sezonului, pentru a ne consolida locul secund în Junior WRC și pentru șansa pe care o avem în WRC 3, iar dacă vom avea oportunitatea de a ataca titlul, atunci o vom face”, a mai adăugat campionul național din România. 

 

Raliul Marii Britanii, ultima etapă din mondialul de raliuri, este programat în perioada 12 – 15 noiembrie 2015.

Clasament JUNIOR WRC
1. Quentin Gilbert 131 puncte
2. Simone Tempestini 68 p
3. Ole Christian Veiby 58 p
4. Henri Haapamaki și Terry Folb 48 p
6. Jean-René Perry 32 p
7. Federico Della Casa, Pierre-Louis Loubet și Mohammed Al-Mutawaa 28 p
10. Yohan Rossel 25 p
11. Christian Riedemann și Osian Pryce 18 p
13. Matthieu Margaillan 12 p
14. Alessandro Re, Kornel Lukacs și Jordan Berfa 8 p
17. Jari Huttunen 6 p
18. Charlotte Dalmasso 5 p
19. Daniel McKenna 4 p

Drive test Renault Trafic Grand Passanger 2015 1.6 dCI TwinTurbo 140 CP

Renault Trafic este genul de masina care, intr-un mod tacut, a devenit un model omniprezent in trafic dar care poate parea invizibil uneori. Pur si simplu il vezi peste tot doar daca esti atent sau poate daca planuiesti sa-ti achizitionezi o flota de microbuze si abia atunci Trafic apare de nicaieri direct in centrul atentiei tale. Cam asa se intampla lucrurile inca din anul 1981, atunci cand prima generatie si-a facut prezenta in showroom-urile dealerilor Renault.

 

Ajuns la a treia generatie, modeul construit la Sandouville in Franta nu este chiar o masina complet noua, ci mai degraba un facelift major. Noul Renault Trafic dispune de motoare imbunatatite, un spatiu de depozitare mai mare si un interior mult mai asemanator cu cel al unui hatcback produs de constructorul francez. In continuare, la fel ca si predecesorul sau, noul model mizeaza pe versatilitate, fiind disponibil cu mai multe tipuri de motor si puteri dar si caroserii. In plus, cei de la Renault propun pe lista de optionale pentru noul Trafic cateva configuratii pregatite din fabrica specifice unor tipuri de activitati, care au ca scop final achizitionarea unui astfel de model si inceperea muncii imediat dupa ce masina a parasit curtea dealerului.

 

Noi am avut la dispozitie noul Renault Trafic Grand Passanger 2015 1.6 dCI TwinTurbo 140 CP pentru trei zile, timp in care am adunat kilometri seriosi atat in Bucuresti cat si in afara acestuia, asa ca am putut sa ne formam o parere obiectiva despre cum se descurca noul model.

 O58A0270

Cum arata?

Din pacate, oricat de talentat ar fi un designer auto, nu prea are multe mijloace la indemana pentru a modela o cutie rectaungulara cu cate o roata la fiecare colt. Din fericire insa, cei de la Renault s-au straduit cat au putut de mult pentru a face din Trafic un model distinctiv, aliniindu-se imaginii de marca prezenta pe toate modelele noi ale producatorului. Astfel, Trafic a primit un logo marit si niste faruri corespunzatoare ca marime care iti creeaza senzatia ca au inceput sa urce spre stalpii care marginesc parbrizul. In partea din spate au avut loc de asemenea cateva schimbari la nivelul blocurilor optice iar hayonul se ridica acum vertical, lucru pe care eu personal nu l-am apreciat la inaltimea mea de doar 1,70 m 🙂 

 

Asa cum spuneam, multe lucruri la exterior nu puteau fi facute insa altfel stau lucrurile la interior. In primul rand materialele din plastic au fost imbunatatite iar pentru nivelurile de echipare superioare primesti si cateva tuse de crom si o tapiterie atragatoare. Scaunele au primit acum o portie mai mare de spuma si sunt mai confortabile iar suportul lateral pentru cele din fata a fost imbunatatit. Introducerea unei zone de relaxare pentru cot pe portiere a crescut nivelul de confort la fel ca si eliminarea scaunului din mijloc, de langa sofer.

 

Dupa o calatorie asta vara de peste 2500 km cu generatia anterioara a lui Renault Trafic, acum am putut aprecia noua pozitie la volan, care a fost coborata cu 36 mm dar si numarul de reglaje crescut pentru acesta. Salutara este si introducerea suportului pentru telefonul mobil dar mai ales a sistemului de infotaiment cu navigatie, care este preluat la fel ca si instrumentarul de bord de la modelele mai mici ale producatorului. Despre modul acestora de functionare am mai povestit cu ocazia altor teste si nu o sa ne repetam acum.

 O58A0265

Cum se conduce?

Pentru noul Trafic, cei de la Renault ofera un motor de 1,6 litri, diesel, disponibil cu unul sau doua turbocompresoare si care dezvolta puteri de la 90 de cai putere pana la 140. Noi l-am putut testa pe cel mai puternic, care dispune de un cuplu motor impresionant de 340 Nm. Ce este imbucurator in cazul tuturor acestor configuratii de putere/turbocompresoare, este faptul ca, indiferent de modelul ales, 80% din cuplul motor este disponibil incepand cu 1.250 rpm iar acest lucru se traduce printr-o usurinta uimitoare in exploatarea masinii.

 

Desi lipsa unei cutii de viteze automate in oferta Renault este de neinteles pentru mine, mai ales pentru versiunile de pasageri, noul motor cu doua turbocompresoare nu te obliga la schimbari atat de dese ale treptelor de viteza. Aceasta configuratie motor-cutie de viteze manuala in sase trepte este ideala pentru calatorii lungi nu doar datorita modului in care este livrata puterea ci si datorita rafinamentului unitatii diesel, facandu-te sa te simti ca intr-un hatcback obisnuit.

 

Din punct de vedere al sigurantei, Renault nu a facut rabat la nimic, iar Trafic dispune de mai multe airbaguri, ABS, EBD si ESP. In plus, noul Trafic vine acum cu asistenta la plecarea in rampa, lucru care ne-a incantat extrem de mult in calatoria noastra pe Valea Prahovei intr-o duminica. Din pacate sistemul Grip Xtend nu l-am putut testa la adevarata lui valoare insa acesta are rolul, asa cum o spune si numele, sa imbunatateasca aderenta pe suprafetele alunecoase.

 

Renault Trafic se conduce usor, la fel ca si un MPV, avand o vizibilitate foarte buna si un sistem de directie echilibrat. Nu am simtit diferente mari pentru modul in care masina se comporta atunci cand este mai incarcata, in cazul nostru cu pasageri, insa rotile resimt craterele de pe drumurile noastre.

 

Performantele masinii testate de noi sunt unele bune, tinand cont de greutatea sa de 1.976 kg. Astfel, sprintul pana la 100 km/h se realizeaza in 10,8 secunde in timp ce viteza maxima este limitata la 181 km/h. Bineinteles, consumul pentru un astfel de model este un capitol care merita luata in calcul la achizitionare. Fata de cifre oficiale de 7,2% urban si 5,8% in afara orasului, noi am inregistrat constant valori mai mari cu aproape 2 litri, insa nu am menajat deloc masina si nici modul ECO al motorului nu a fost activ.

 O58A0340

Concluzia finala

A treia generatie a lui Renault Trafic rezolva in mare cam toate problemele ridicate de posesorii multumiti ai generatiei anterioare. Cu motoare mai eficiente, un spatiu de incarcare mai mare, un interior mai practic si o calitate imbunatatita, noul Renault Trafic va atrage cu siguranta atentia potentialilor clienti, mai ales din punct de vedere al pretului de achizitie in comparatie cu modelele rivalilor de la Mercedes-Benz sau Volkswagen.

 

Renault pare sa fi gasit raspunsurile la niste intrebari pe care concurenta inca si le mai pune fata de nivelul de atentie acordat detaliilor si a modului de intelegere pentru acest gen de masina. Singura rugaminte ar fi ca actuala generatie sa nu ramana in serviciu timp de 13 ani ca predecesoara sa.

 

 foto: Catalin Oprea – EvlSkillz

După experiența cu Ford Fiesta WRC, Simone Tempestini speră la o clasare pe podium și în Raliul Spaniei

În acest weekend, Simone Tempestini a luat startul la Vsetin Rally pentru prima oară cu un model Ford Fiesta WRC. Juniorul NRA a terminat pe podium în etapa din Cehia și vrea să continue în același ritm și în Raliul Spaniei, etapă inclusă în programul Junior WRC. 

 

Simone Tempestini a parcurs primii săi kilometri cu un model WRC și a reușit să termine pe podium în Vsetin Rally, o etapă de rally sprint din Campionatul Cehiei. Juniorul NRA a avut la dispoziție o singură zi de teste alături de echipa Rufa Sport, dar a avut o evoluție bună pe probele speciale. “A fost un weekend frumos în care am avut ocazia să pilotez o mașină de top din WRC. Am încercat să învăț cât mai multe și fiecare kilometru parcurs este extrem de important pentru mine”, a spus Simone Tempestini.

8b7a7099-40ca-420e-b79d-9d849de41ef3

Desfășurat pe o vreme ploioasă, Vsetin Rally a fost un test dificil, dar care s-a încheiat cu două victorii de probă specială și alte patru terminate în top 3. “Din păcate, răsucirea de pe speciala a șasea ne-a scos din lupta pentru victorie, dar rămânem cu experiența unui raliu cu un model WRC. Sunt sigur că a fost un test util pentru viitorul meu, iar acum trebuie să ne concentrăm pentru următoarea etapă din Junior WRC. Obiectivul este să câștigăm în Spania și să ne asigurăm locul secund în clasamentul mondial din Junior WRC”, a continuat Simone Tempestini, care a concurat în Cehia alături de Dorin Pulpea.

 

Programat în perioada 22 – 25 octombrie, Raliul Spaniei este penultima etapă din Campionatul Mondial de Raliuri și este inclus și în calendarul Junior WRC. Simone Tempestini are 47 de puncte și va concura aici pe modelul DS3 R3-MAX alături de Matteo Chiarcossi, iar obiectivul este să adune punctele necesare în lupta cu Ole Christian Veiby (52 puncte) și Henri Haapamaki (48 puncte).

6a9eb0bc-efea-4f95-bb64-c3744b5db4a1

După Monte-Carlo parțial pe zăpadă, Portugalia, Polonia și Finlanda pe macadam, Turul Corsicii pe asfalt, Raliul Spaniei este un raliu mixt (asfalt și macadam), singurul din calendarul competițional. După super speciala de vineri, pe asfalt, urmează 128 km pe macadam și apoi aproximativ 200 km pe asfalt. “Macadamul este suprafața mea preferată, dar aici trebuie să mă adaptez și la macadam și la asfalt în același raliu. După prima parte trebuie să schimbăm setările pentru asfalt și este foarte important să-mi păstrez ritmul. Trebuie să fim foarte atenți la recunoașteri și sper să adunăm cât mai multe puncte pentru a ne atinge obiectivul”, a mai adăugat Simone Tempestini.  

 

Indiferent de rezultatul din acest sezon, Simone Tempestini a confirmat participarea în Junior WRC și în 2016, obiectivul pentru sezonul următor fiind titlul mondial al juniorilor. Citroën Racing a confirmat de asemenea că în 2016 se va concura tot pe modelul DS3 R3-MAX.

Bogdan Samolia, castigatorul clasei diesel in CNVC 2015

Avand o experienta importanta atat pe probele de coasta cat si pe cele de raliu, Bogdan Samoila s-a aliniat la startul sezonului de coasta 2015 cu gandul sa termine toate etapele.  Cu toate ca a avut un adversar mult mai puternic, ca material de concurs, parcursul pilotului onestean a reusit sa-i aduca in cele din urma marele premiu intr-o categorie care a prins viata in acest sezon. Nu mai putin de zece concurenti au luat cel putin o data startul in categoria diesel, trei dintre ei cu participare in intregul sezon.

 

Sunt foarte bucuros ca am castigat. Mi-am jucat sansa pana la capat insa mai mult din spirit de competitie decat din convingerea ca sunt cel mai rapid. Il felicit pe Costi pentru masina pe care a adus-o in campionat si pentru felul in care a pilotat-o mai ales spre finalul campionatului.  Am lucrat la SEAT –ul Ibiza Cupra, am crescut viteza pe probe si am incercat sa tin pasul cu cei de la H3. In plus, am o satisfactie enorma ca am luptat de la prima urcare pana la ultima fara sa intampin probleme de fiabilitate.” A declarat Bogdan la finalul etapei de la Brasov, cel care a dus o lupta pentru punctele castigatoare cu Costi Stratnic, pilotul unui extraordinar BMW 130d. 

Samoila

Performanta este cu atat mai importanta pentru Bogdan cu cat pregatirea masinii de concurs a fost facuta in regim propriu iar bugetul a fost aproape integral din surse proprii. Pentru sezonul 2016, Bogdan Samoila are incepute cateva proiecte din care va alege cel putin unul care sa-l mentina implicat in lupta pe probele din Romania.

 

Cateodata trebuie sa te opresti si sa alegi un drum pe care sa mergi pana la capat. Nu mi-a fost niciodata usor sa stau deoparte si sa-i vad pe altii concurand. A fost un an frumos. S-a mers tot mai tare si sunt concurenti din ce in ce mai multi, cu masini puternice. Ne vom vedea si in 2016, sigur. Ramane de vazut cu ce masina” a spus castigatorul clasei diesel din 2015.

PIRELLI lansează concursul: În căutarea Calendarului

Pirelli a lansat «În căutarea Calendarului», concurs ce va oferi celor doi câştigători oportunitatea de a participa la cina festivă de lansare a Calendarului Pirelli 2016 ─ surprins de Annie Leibovitz ─ ce va avea loc pe 30 noiembrie la Roundhouse, în Londra. Până acum dedicat exclusiv colecţionarilor, vedetelor şi reprezentanţilor media, lansarea de anul acesta oferă posibilitatea de a participa la eveniment celor ce se vor înregistra pe site-ul chasingthecal.pirelli.com şi vor accepta provocarea unei «vânători digitale de comori».

 

Pentru a câştiga acest concurs, participanţii trebuie să dezlege misterele şi jocurile legate de lumea Pirelli şi, prin intermediul Google street-view şi tehnologiilor business-view, să viziteze o serie de locaţii istorice ale companiei. Atingerea diverselor nivele ale jocurilor şi rezolvarea fiecărei etape va permite concurenţilor să se califice la tragerea la sorţi a finaliştilor şi selectarea celor doi câştigători. Înaintea ultimei etape ─ cina festivă de la Londra─câştigătorii vor merge la Milano, unde vor trebui să găsească invitaţiile ascunse în interiorul unui Lamborghini Aventador Pirelli Edition.

 

Regulamentul concursului este disponibil pe chasingthecal.pirelli.com.

pirelli

«Calendarul 2016» include portrete realizate de celebrul fotograf Annie Leibovitz ale femeilor care s-au remarcat în domeniul muzicii, sportului, artei, business-ului şi activismului social: artista Yoko Ono, producătoarea Kathleen Kennedy, colecţionara Agnes Grund, actriţa Yao Chen, cântăreaţa Patti Smith, regizorul Ava Douvernay, blogger-ul Tavi Gevinson, femeia de afaceri Mellody Hobson, jurnalista Fran Lebowitz, actriţa Amy Schumer, artistul visual Shrin Neshat, campioana tenisului Serena Williams şi top model-ul Natalia Vodianova.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor