Simone Tempestini este pregătit pentru ultima provocare din 2015

Simone Tempestini și Matteo Chiarcossi sunt pregătiți pentru ultima etapă din Campionatul Mondial de Raliuri. Juniorul NRA se află în luptă cu alți doi piloți pentru un loc pe podium în competiția dedicată juniorilor.

 

În acest weekend este programat Raliul Marii Britanii, ultima etapă din Campionatul Mondial de Raliuri, etapă inclusă și în Junior WRC, competiția dedicată juniorilor. Simone Tempestini nu mai poate câștiga titlul la juniori, dar se luptă cu Quentin Gilbert pentru titlul din WRC 3. “Șansele noastre sunt minime și nu putem deveni campioni decât dacă Quentin Gilbert pierde titlul. Suntem pregătiți să luptăm până pe ultima probă și vom specula orice greșeală a rivalilor noștri”, a spus Simone Tempestini, care se află la 19 puncte în spatele lui Gilbert. 

69617c0e-e29f-407c-a425-48abf9d79566

Juniorul Napoca Rally Academy se află pe locul secund și în Junior WRC, dar aici nu mai are cum să-l ajungă din urmă pe pilotul francez. Cu 62 de puncte, Simone Tempestini este principalul favorit la poziția a doua, dar pentru cele două locuri de pe podium se mai luptă Ole Christian Veiby și  Terry Folb. “Va fi o luptă strânsă pentru locurile de pe podium, dar sunt optimist și cred că ne putem păstra locul secund. Etapa din Marea Britanie este una foarte dificilă și va trebui să fim foarte atenți încă de la recunoașteri. Este un raliul lung în care se poate întâmpla orice, așa că nu este încă nimic sigur”, a continuat Simone Tempestini.  

 

În Raliul Marii Britanii vor lua startul 8 echipaje în Junior WRC cu modelul Citroen DS3 R3-Max, model cu care se va concura și anul viitor în campionat. “Obiectivul meu a fost să câștig titlul la juniori, dar nu totul a mers conform planului. Avem cele mai multe probe speciale câștigate, dar nu am reușit să câștigăm decât un raliu.Voi încerca să adun și aici cât mai multe puncte și vom face calculele la final”, a adăugat Simone Tempestini. 

 

Raliul Marii Britanii este programat în perioada 13 – 15 noiembrie și în total sunt programate 19 probe speciale cu o lungime de peste 310 km.

Sebastian Barbu și Alex Barbu au plecat acasă cu aurul de la ATA Racing Show

În acest weekend, Sebastian Barbu si Alex Barbu au câștigat ATA Racing Show la clasele la care au participat. Sebastian Barbu s-a impus la clasa 2WD mixt cu un Renault Clio R3T, ia Alexandru Barbu a triumfat, la debutul în raliuri, la clasa Dacia mixt cu un model Logan.
 
Frații Sebastian și Alex Barbu au luat startul în acest weekend la ATA Racing Show la clasele 2WD (suprafață mixtă asfalt și macadam) și la Dacia (suprafață mixtă asfalt și macadam). Pentru Alexandru Barbu, schior în lotul național și participant la Jocurile Olimpice de la Sochi, ATA Racing Show a însemnat debutul în competițiile de raliuri. Schiorul sibian, antrenat chiar de fratele său, urmează astfel parcursul lui Sebastian Barbu care a fost și el campion național la schi. “Mi-am dorit de mult să testez și eu o mașină de raliu și acum a fost momentul potrivit. Am avut o zi de pregătire cu Danny Ungur și, desigur, cu fratele meu, iar ATA Racing Show este prima competiție oficială la care am luat startul”, a spus Alexandru Barbu.
dbce79f1-9ffd-4614-a3f5-4c3683262d2f
Schiorul sibian și-a intrat foarte repede în ritm și a reușit cel mai bun timp în antrenamentele de vineri, fiind marea surpriză la clasa Dacia. Alexandru Barbu a continuat în același ritm și sâmbătă, reușind să-și asigure un loc direct în finala mare, după ce a stabilit cel mai bun timp și în manșele de calificare. În finală, Alexandru Barbu s-a impus fără probleme în ambele manșe și și-a trecut în cont prima victorie din carieră chiar la debutul în raliuri. “Este un sentiment extraordinar. Am învățat foarte multe în aceste două zile pe Autodromul Titi Aur și sunt sigur că la un moment dat mă voi întoarce în mașina de curse. Sunt foarte fericit că am câștigat duelul de la clasa Dacia”, a mai spus Alex Barbu.
 

După ATA Racing Show, Alexandru Barbu va intra în stagiul de pregătire la schi, iar prima competiție la care va lua startul este, cel mai probabil, în luna ianuarie. “Am avut o accidentare anul trecut și acum sunt în faza de recuperare. Obiectivul meu este să fiu în cea mai bună formă pentru Jocurile Olimpice de la Pyeongchang 2018, în Coreea de Sud. Poate după aceea mă voi concentra exclusiv pe raliuri”, a completat schiorul sibian.

61ffadb8-6a50-4a8b-8d95-aa9138ca2143
  
La ATA Racing Show, Sebastian Barbu a concurat pentru a doua oară cu modelul Renault Clio R3T și a reușit să câștige prima competiție oficială cu acest model. Pilotul sibian a dominat antrenamentele libere, fiind cel mai rapid în fiecare din cele patru manșe și a abordat cu un moral bun ziua decisivă. Sebastian Barbu a câștigat și calificările ajungând în finala mare cu Adrian Răspopa, campion național în 2014 la 2WD. Sebastian Barbu s-a impus în ambele manșe din finală și a terminat sezonul 2015 cu un succes. “Este prima victorie pentru acest model la o competiție în România și mă bucur că am reușit asta. Au fost două zile spectaculoase în care m-am simțit foarte bine la volan. Și din punct de vedere tehnic totul a fost perfect. Le dedic ultima victorie din acest sezon tuturor celor care m-au susținut și care au fost alături de noi în 2015. Sunt foarte bucuros că Alex a debutat cu o victorie în acest sport și sunt sigur că va urca iar în mașina de curse cu prima ocazie”, a spus și Sebastian Barbu. 

Dan Gîrtofan, responsabil cu spectacolul la ATA Racing Show 2015

Unul din cei mai constanți piloți din Campionatul Național de Raliuri din ultimii ani, Dan Gîrtofan, a fost responsabil cu spectacolul la ATA Racing Show, evenimentul care a încheiat triumfal sezonul 2015. Giri, alături de copilotul său, Tudor Mârza și de noua mașină, Škoda Fabia R5, a încercat și a reușit să le ofere celor prezenți pe Autodromul Titi Aur, unul din cele mai frumoase din Europa,  momente de show adevărat, chiar dacă au fost în detrimentul rezultatului final. De altfel, Giri a ținut foarte mult să le arate tuturor ce poate cel mai nou produs a diviziei motorsport de la Škoda, cu care va ataca cea mai înaltă treaptă a podiumului în 2016.

 

În ciuda ceții, care a persitat toată, ziua, lumea prezentă a gustat din plin spectacolul oferit, mai ales de băieți de la clasa „mare” (mașinile cu tracțiune integrală), unde Dan Gîrtofan a fost tot timpul „la bătaie” cum se spune, cu Simone și Marco Tempestini, dar și cu Gergo Szabo și Edwin Keleti. Dacă în finala mare au ajuns Simone, proaspătul campion național, care a și câștigat întrecerea, și Gergo, vicecampionul din 2015, lupta pentru finala mică a fost una foarte strânsă de-alungul celor 4 manșe de calificări. Marco Tempestini și-a asigurat primul locul, pentru ca Dan Gîrtofan și Edwin Keleti să își dispute o manșă de baraj, dat fiind că aveau același timp. Câștigător a ieșit Keleti, și asta datorită faptului că anvelopele lui Giri au fost foarte uzate. La manșa de baraj am avut anvelopele foarte tocite, de aceea mașina nu s-a comportat cum ar fi trebuit. Aș fi dorit să le schimb, dar aveam doar un set de configurație medie, care, pe frigul acela de afară, nu știu dacă s-ar fi comportat la un nivel înalt. Mai ales în prima parte a traseului, pe porțiunea de asflat, aș fi alunecat mai mult. Dacă stau să mă uit în clasamentul pe 2015 ăsta este locul nostru, însă sperăm ca sezonul viitor să fie altceva”, a declarat Dan Gîrtofan

ATA15_2024

Chiar dacă a terminat pe locul 5 cursa de la Crevedia, Giri nu a plecat de la ATA Racing Show fără un premiu care să-i răsplătească efortul depus în a face spectacol cu a sa Fabia R5. Astfel, el a primit Trofeul Super – Fly, pentru cea mai lungă săritură, care a măsurat numai puțin de 25,5 metri. A fost un eveniment foarte frumos și mă bucur că am luat parte la el. Păcat că vremea nu a ținut cu noi. A fost destul de rece și ceață și poate din cauza asta nu a venit foarte multă lume. Traseul este unul foarte frumos aici la Academia lui Titi Aur. Poate dacă ar fi avut o versiune mai mare de macadam, ar fi fost un pic mai interesant, dar a fost bine și așa, pentru că spectacolul nu a lipsit, iar lumea a plecat ferticită acasă și mulțumită de cea a văzut. Sperăm ca un astfel de show să devină o tradiție”, a mai adăugat Giri.

 

Pentru driverul brașovean, ATA Racing Show a fost primul eveniment din motorsport în care a luat startul alături de fiul său, Andrei Gîrtofan, cel care a concurat la Cupa Dacia. Chiar dacă este nou în lumea sporturilor auto, Andrei a demonstrat că așchia nu sare departe de trunchi și că moștenește talentul tatălui său, înregistrând timpi foarte buni. De altfel, chiar dacă nu a prins niciuna dintre finale (mică sau mare), Andrei Gîrtofan a avut o evoluție foarte bună, depășind în clasament piloți cu multă experiență. Pentru Andrei a fost o ultimă verificare, el urmând să-și facă debutul, în 2016, în Campionatul Național de Raliuri.

Promo Rally cauta cei mai talentati piloti amatori

Clubul brasovean Auto Blic, cel mai vechi organizator din campionatele nationale de raliuri si viteza in coasta, lanseaza un mini-campionat dedicat amatorilor si celor care isi doresc sa faca primii pasi in sportul cu motor. Sub denumirea de “Promo Rally”, seria de trei competitii programate la sfarsit de an isi propune sa ofere un cadru organizat si sigur, in care cei pasionati de condusul sportiv sa isi poata exersa si dezvolta abilitatile, dar si sa fie un promotor al conducerii responsabile. Cei mai rapizi piloti ai mini-campionatului vor fi rasplatiti cu un curs la o scoala de pilotaj, iar toti participantii vor beneficia de prezentari si seminarii pe tema conducerii defensive si a responsabilitatii in trafic.

Promo Rally 2015

Promo Rally, competitie desfasurata exclusiv la Brasov, este alergata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, prin Asociatia Judeteana de Automobilism Sportiv Brasov si se doreste o continuare a seriei de succes din anii 2005-2006 intitulata “O noua generatie”, concept care a descoperit o serie de piloti talentati, care au alergat mai tarziu in Campionatul National de Viteza in Coasta. In linie cu directiile dorite de FRAS, care si-a anuntat intentia de a organiza un campionat mai complex destinat amatorilor in viitorul apropiat, brasovenii de la Auto Blic doresc sa faca un prim pas pentru promovarea acestui tip de activitate sportiva si totodata sa ia pulsul comunitatii locale, in vederea dezvoltarii conceptului pe viitor.

 

Promo Rally se adreseaza tuturor celor care detin permis de conducere valabil, cu o vechime de minimum un an si care nu au practicat in mod profesionist sportul cu motor, in orice ramura a acestuia. Profesionistii pot fi si ei acceptati, insa fara a conta in clasamentele intrecerii, doar cu caracter demonstrativ. In privinta masinilor acceptate, nu exista restrictii prea mari, fiind prevazute trei clase de cilindree si o stare tehnica buna, care sa nu puna in pericol participantii. Automobilele pot fi inmatriculate, sau chiar neinmatriculate, caz in care proprietarul trebuie sa poata face dovada caracteristicilor tehnice, pentru a putea fi incadrat corespunzator.

 

O categorie speciala este cea destinata jurnalistilor, sub numele de “Cupa Presei”, in cadrul careia se vor putea duela, intr-un clasament separat, reprezentanti media.

 

Desi initial sunt prevazute trei intreceri, organizatorii nu exclud nici extinderea mini-seriei, pana la cinci competitii, in functie de interesul aratat de pilotii amatori. Pentru moment, doar primul episod are o data batuta in cuie, duminica 22 noiembrie reprezentand debutul noii serii, pe un traseu improvizat pe locul fostului Stadion Municipal din Brasov, la capatul de linie RAT de pe Calea Fagarasului. Inscrierile se fac prin email, taxa de inscriere fiind de 200 de lei, cu o reducere de 25 pentru plata inainte de ziua intrecerii.

schita

Pentru intrecerile ulterioare organizatorii spun ca isi doresc sa introduca si probe de regularitate, specifice raliurilor clasice, pentru a testa si capacitatile de orientare in teren ale competitorilor si a oferi si navigatorilor amatori, nu doar pilotilor, sansa de a se face remarcati.

 

La finele campionatului fiecare castigator de clasa va fi rasplatit cu un curs la o scoala de pilotaj, pentru a aprofunda notiunile de conducere sportiva si defensiva.

 

Promo Rally este sustinut de ProX, partenerul oficial Auto Blic in sezonul 2016 si de partenerul tehnic Cyclon Motorsport. Competitia se desfasoara sub egida Asociatiei Judetene de Automobilism Sportiv Brasov si sub tutela Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.

 

Regulament

Program

formular_inscriere

Declaratie_utilizare_auto

 

 

 

Shark Racing a sarbatorit finalul sezonului 2015 la ATA Racing Show

Sezonul competitional intern 2015 s-a incheiat in mod spectaculos cu un show desfasurat in premiera la Academia Titi Aur. ATA Racing Show a adunat la start piloti din Campionatul National de Raliuri, cat si din Campionatul National de Viteza in Coasta. Printre acestia s-au numarat si componentii echipei Shark Racing, Gabriel ENE campionul clasei H3 din CNVC si vicecampion national al clasei rezervate debutantilor, precum si Ciprian SOLOMON care a participat in premiera intr-o competitie oficiala in calitate de pilot.

 

Sambata au fost programate patru manse de calificare, primii patru piloti mergand mai departe in finala mica, locurile 3 – 4, si finala mare, locurile 1 – 2. Ambii piloti Shark Racing au reusit sa se califice in cele doua finale, Gabriel ENE obtinand la finalul competitiei locul secund dupa un duel spectaculos cu Alex Filip, iar Ciprian SOLOMON a incheiat podiumul clasei A 2WD invingandu-l in finala mica pe Cosmin Vidican. 

Gabriel ENE

Gabriel ENE a pilotat in cadrul ATA Racing Show doua automobile, respectiv  Honda Civic Type-r cu care a si reusit sa obtina locul second la clasa A 2WD, precum si modelul Dacia Logan, obiectivul lui fiind acela de a parcurge ambele trasee, atat cel de asfalt cat si cel mixt, asfalt –macadam, pregatite de echipa ATA concurentilor. “A fost un eveniment deosebit si totodata un eveniment inedit pentru Romania. Ma bucur ca am putut fi prezenti si noi, echipa Shark Racing, in cadrul acestui eveniment care consider ca va deveni unul de success in anii ce urmeaza. Traseul a fost foarte spectaculos si destul de dificil fiind presarat cu saritori si suprafete diferite de aderenta. Imi pare rau ca vremea nu a tinut cu noi sambata conditiile meteo fiind nu tocmai prietenoase cu spectatorii, dar a fost o incheiere spectaculoasa a unui sezon competitional bun pentru echipa noastra. Multumim tuturor celor care au fost prezenti si ne revedem pe 12 decembrie la Gala Campionilor care va avea loc la Casino Sinaia.

Casca Ciprian SOlomon

Desi are o experienta de peste 15 ani in lumea motorsportului din Romania in postura de navigator, Ciprian SOLOMON a luat parte la primul sau eveniment oficial in calitate de pilot la volanul modelului Renault Clio R3. “Vreau sa incep prin a-i multumi lui Gabriel pentru sansa oferita, pentru ca sunt foarte putini oameni care procedeaza in felul acesta. El mi-a pus la dispozitie masina de competitie Clio R3, avand astfel posibilitatea sa iau parte la primul meu eveniment in calitate oficiala de pilot. Nu am urmarit niciun rezultat, ci doar am vrut sa ma distrez si ma bucur ca am putut fi prezenti in cadrul evenimentului ca si echipa. Evident ca sunt foarte multumit de locul trei obtinut fiind la prima mea participare oficiala. Titi a facut un lucru exceptional aproape de Bucuresti si sunt mandru ca exista un asemenea circuit in tara noastra. Cred ca acest eveniment a dat startul unor lucruri minunate care se vor intampla la ATA.

 

Echipa Shark Racing deja a inceput pregatirile pentru sezonul 2016, urmand a anunta in cel mai scurt timp si cateva surprize cu sprijinul partenerului sgmarket.ro 

 

Rezultate ATA Racing Show 2015

ATA Racing Show 2015 a încheiat în mod spectaculos sezonul în motorsportul din România, piloții prezenți la start oferind un show de clasă, apreciat de toți cei prezenți sâmbătă, 7 noiembrie, la Academia Titi Aur. A doua zi de competiție, a fost alcătuită din patru manșe de calificări, apoi, în funcție de cel mai bun timp obținut, primii doi piloți s-au calificat în finalele mari, iar următorii doi în finalele mici.

afis ATA racing show 2015

Simone Tempestini (Ford Fiesta R5), campionul național en-titre de raliuri, a câștigat Clasa Mixt 4 WD, cea dedicată mașinilor cu tracțiune integrală și disputată pe un traseu mixt, cu asfalt, beton și macadam. Simone a fost cel mai rapid pilot al clasei și în antrenamentele cronometrate, respectiv în calificări. El l-a învinsîn finala mare pe Gergo Szabo (vicecampionul național de raliuri), care a fost nevoit să concureze cu un Mitsubishi Lancer EVO X împrumutat de la Daniel Ungur, după ce mașina pe care o împărțea în competiție cu Edwin Keleti a fost lovită de acesta în timpul finalei mici. Pe locul trei la Clasa Mixt 4WD s-a clasat Marco Tempestini (Ford Fiesta R5), iar pe patru a fost Edwin Keleti.

 

La Clasa Mixt 2WD, unde au concurat mașini cu tracțiune pe două roți, pe un traseu cu asfalt, beton și macadam, învingător a fost Sebastian Barbu (Renault Clio). El a fost cel mai rapid și în manșele de calificări, iar în finala mare l-a învins pe Adrian Răspopa (Citroen DS3 R3). Acesta din urmă a avut probleme de vizibilitate pe parcursul întregii zile, fiind nevoit să concureze cu parbrizul spart în urma unei “rostogoliri” în timpul antrenamentelor. Poziția a treia la clasă a fost ocupată de Mihai Manole (Peugeot 208), care l-a învins în finala mică pe Csongor Szabo (Suzuki Swift).

 

Alexandru Barbu (Dacia Logan), fratele lui Sebastian Barbu, a câștigat Clasa Mixt Dacia. Conform tradiției de familie, Alexandru a avut cel mai bun timp și în manșele de calificări, în ciuda faptului că ATA Racing Show 2015 a reprezentat debutul său ca pilot în competițiile auto. Până acum, Barbu a practica schiul, el reprezentând România anul trecut la Jocurile Olimpice de iarnă de la Soci și fiind antrenat chiar de fratele său. Pe locul secund s-a clasat Janos Soos (Dacia Logan). După finala mică, locul trei i-a revenit lui Norbert Maior (Dacia Logan), cel mai tânăr pilor de la ATA Racing Show 2015, în vârstă de 17 ani, iar pe patru a terminat Armando Battocchi (Dacia Logan).

 

Alexandru Filip (Renault Clio R3) a câștigat Clasa Asfalt 2WD, dedicată mașinilor cu tracțiune pe două roți și disputată pe un traseu de asfalt. Filip s-a impus la ATA Racing Show după ce în urmă cu o săptămâna obținuse victoria la Clasa ERC 3 în ultima etapă din Campionatul European de raliuri. El l-a învinsîn finala mare pe Gabriel Ene (Honda Civic Type-R). Cel mai rapid în finala mică a clasei a fost Ciprian Solomon (Renault Clio R3), un sportiv care de-a lungul carierei a fost mai mult co-pilot. El s-a clasat pe locul trei, iar pe patru a fost Cosmin Vidican (Renault Clio).

 

La ATA Racing Show 2015 s-au mai acordat și două premii speciale. Trofeul Super Fly, pentru cel mai lung zbor peste o “săritoare”, a fost câștigat de Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), care a reușit să plutească 25,5 metri. Următorii în top au fost Edwin Keleti (Mitsubishi Lancer EVO X) cu 24,5 metri și Marco Tempestini (Ford Fiesta R5) cu 24 de metri. Trofeul “Mașini Istorice” i-a revenit lui Cătălin Ghigea (MG GT).

 

S-au mai alcătuit patru clasamente speciale, care au fost următoarele:

Clasa Debutanți Asfalt 2WD: 1. Gabriel Ene (Honda Civic Type-R), 2. Rinder Voicu (Renault Clio Sport), 3. Cătălin Grigoriu (Dacia Sandero)

Clasa Debutanți Mixt: 1. Remus Cotuț (Mitsubishi Lancer EVO X), Mihai Manole (Peugeot 208), 3. Norbert Maior (Dacia Logan)

Clasa 1.6 Asfalt: 1. Alexandru Ardelean (Suzuki Swift), 2. Markus Ardelean (Suzuki Swift), 3. Lucian Florea (Dacia Sandero)

Clasa 1.6 Mixt: 1. Csongor Szabo (Suzuki Swift), 2. Alexandru Barbu (Dacia Logan), 3. Florin Petrișor (Citroen DS3 R1).

 

Clasamente Calificari ATA Racing Show 2015

 

Clasamente Finale ATA Racing Show 2015

 

Back in business

Vali Porcișteanu și Dan Dobre au revenit în competițiile oficiale cu prilejul Rallye du Valais, ultima etapă a sezonului 2015 în FIA European Rally Championship. După doi ani de pauză, obiectivul celor doi din punct de vedere sportiv a fost acumularea de kilometri de probă specială în întreceri la cel mai înalt nivel și revenirea la ritmul de pilotaj impus  de acestea. Acesta a fost atins, la capătul unei întreceri extrem de selective, lucru probat fie și numai de faptul că doar puțin peste 40 dintre cei 79 de concurenți înscriși au reușit să ajungă la finalul raliului.

porcisteanu

După doi ani de pauză, noi ne-am fixat drept obiectiv să încheiem întrecerea, să mă reacomodez cu dictarea lui Dan și să creștem progresiv ritmul de la o probă la alta, fără să ne asumăm riscuri. Lucru pe care l-am și reușit chiar dacă ne-am confruntat cu probleme tehnice minore încă din prima zi, iar acestea nu ne-au părăsit până la final”, spune Vali.

 

Dan Dobre îl completează: ”Rallye du Valais este tipul de întrecere care îi pune în dificultate chiar și pe cei care au mai luat startul aici. Am avut parte, din fericire, de o vreme frumoasă, astfel că, din acest punct de vedere, n-am întâmpinat probleme suplimentare. Probele sunt însă dificile din pricina multiplelor schimbări de aderență, iar numărul mare al echipajelor care nu au reușit să ajungă la final demonstrează din plin acest lucru. Ne bucurăm că noi nu am făcut parte dintre acestea și privim cu încredere spre viitor”.

Porcisteanu ERC

Într-adevăr, participarea la întrecerea din Elveția, care a avut sloganul ”Români în Țara Cantoanelor”, și în care Vali și Dan i-au avut alături pe Tudor Tech și MB Telecom, ca și partenerul clasic, Castrol România, reprezintă doar fundația unei construcții gândite pe termen lung. ”Încă de la startul colaborării ne-am asumat cu toții faptul că performanța presupune răbdare și avem un plan serios, cu etape bine definite, care să ne permită să revenim la performanțele care ne-au consacrat. În Elveția am făcut un prim pas, iar acum, imediat după revenirea în țară, am început să lucrăm, cu toții, pentru următoarea etapă a proiectului nostru, sezonul 2016. Sunt multe detalii de pus la punct și timpul presează, însă cu toții suntem conștienți că eforturile pe care le depunem zi de zi vor avea finalitatea pe care o dorim, un program competițional coerent și cu rezultate”, a încheiat Vali Porcișteanu.

Au debutat inscrierile pentru Red Bull Romaniacs 2016

Saptamana aceasta au debutat inscrierile pentru editia 2016 a celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Sute de rideri din intreaga lume aplica pentru a prinde un loc in competitia care va debuta pe 12 iulie la Sibiu.

  

Prologul din centrul orasului, acel show desfasurat in fata a mii de fani care stabileste ordinea de start pentru prima zi din munti, traseele care timp de patru zile pun la incercare atat riderii cat si motocicletele, frumusetea Carpatilor Meridionali, ospitalitatea romaneasca, faptul ca amatorii stau la aceeasi masa cu riderii profesionisti, toate acestea fac ca Red Bull Romaniacs sa fie o aventura pe care si-o doreste orice endurist de pe planeta. 

 Prolog Red Bull Romaniacs 2015

Inscrierile au debutat in aceasta saptamana iar riderii au posibilitatea, in functie de nivelul lor de pregatire, sa aleaga una dintre cele patru clase gandite de organizatori. Astfel clasa Iron este destinata celor care au mai putina experienta in hard-enduro si are cel mai acceibil traseu. Bronze este arpopiata de Iron insa sunt portiuni de traseu mult mai dificile. Clasa Silver este cel mai important pas catre excelenta. Se adreseaza riderilor experimentati care sunt capabili sa dea piept cu surprizele pregatite de catre echipa care ”deseneaza” traseele celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Gold este clasa care se adreseaza riderilor profesionisti, de multe ori fiind aproape imposibil sa parcurgi traseul daca nu esti un ”zeu” al acestui sport. Traseul de la Gold este mult mai dur comparativ cu cel al clasei Silver.

 

La editia din 2015 au concurat rideri din 37 de tari iar locurile disponibile s-au epuizat intr-un timp record.

 

 „Ne asteptam la acelasi rezultat ca si anul trecut, ca intr-o foarte scurta perioada de timp evenimentul sa fie sold-out. Interesul pentru aceasta cursa a crescut enorm in ultimii ani. Sa termini cel mai dur raliu de hard enduro din lume a ajuns un titlu de glorie pentru orice impatimit al motociclismului off-road si toata lumea isi doreste sa ia startul la Red Bull Romaniacs”, spune Martin Freinademetz, organizatorul raliului.

 

Selectarea riderilor se face in ordinea inscrierii. „Asteptam la linia de start cat mai multi sportivi romani. In ultimii ani romanii au facut progrese enorme, au inceput sa devina din ce in ce mai buni si sunt convins ca vor putea face fata cu brio traseului pregatit pentru anul urmator”, mai spune Martin Freinademetz. Nu mai putin de 17 rideri romani au luat startul la editia din 2015, cel mai cunoscut dintre ei fiind Emanuel Gyenes, singurul rider ce a participat la toate editiile Red Bull Romaniacs. Dealtfel, cel mai dur raliu de hard-enduro din lume pastreaza locuri pe lista de inscrieri pentru sportivii romani, pentru a impulsiona participarea acestora in competitia mondiala de hard-enduro.

  

Red Bull Romaniacs este unul dintre cele mai bine mediatizate evenimente sportive din lume, ducand Romania si Sibiul in toate colturile lumii. Stirile, reportajele si povestea evenimentului produse de echipa Red Bull Romaniacs au fost difuzate pe toate continentele insumand peste 1200 de ore de transmisie tv. Deutsche Welle, care transmite in 195 de tari, Euronews, in 155 sau CCTV in 202 tari fiind doar cateva dintre numele importante din media mondiala care au prezentat raliul din Carpati. Cunoscutul canal TV american NBC a avut mai multe echipe pe parcursul Romaniacs 2015 care au acoperit evenimentul in totalitate.

 

Red Bull Romaniacs a aparut in anul 2004, la ideea lui Martin Freinademetz, ajungand in cel mai scurt timp o cursa reprezentativa la nivel mondial si in scurt timp cel mai dur raliu de hard enduro din lume. Traseul este creat in fiecare an de o echipa complexa de sportivi profesionisti ceea ce face ca Romaniacs sa isi castige renumele de cursa creata de rideri pentru rideri. Cyril Despres si Graham Jarvis sunt riderii cu cele mai multe titluri in cei 12 ani de Romaniacs.  Editia 2015 a competitiei a fost castigata de britanicul Jonny Walker.

 

Red Bull Romaniacs 2016 se va desfasura in perioada 12-16 iulie.

Simone Tempesini, Szabo si Keleti vorbesc despre ATA Racing Show 2015

Care este obiectivul tău pentru ATA Racing Show?

Simone TempestiniVin cu obiectivul de a încheia în mod frumos anul competițional. Voi încerca să fac cât mai mult spectacol pentru cei prezenți și să termin pe prima poziție!

Gergo Szabo: Obiectivul nostru este să facem spectacol, să fim împreună cu echipa și să ne simțim bine! Cu siguranță profesionalismul lui Titi își va spune cuvântul în ceea ce privește organizarea rally show-ului și vom avea un eveniment de clasă!

Edwin Keleti: Vreau, în fine să mă distrez, scăpat fiind de presiunea rezultatului sportiv! Voi avea și cu ce, având în vedere că Lancer-ul va fi în specificația fără restrictor!!!

Simone Tempestine

Având în vedere configurația traseului, ce crezi că va fi mai important pentru un rezultat bun: performanțele mașinii sau calitățile pilotului?

Simone Tempestini: Traseul nu îl știu, nu am idee despre cum va fi în realitate, dar bănuiesc și îmi imaginez în mare cum va fi, probabil genul de circuit lent și de lățime medie. Tot timpul contează foarte mult pilotul, dar au șanse la victorie doar cei care au mașini 4×4 performante.

Gergo Szabo: Ambele vor fi importante, iar fără o mașină bună nu poți să faci performanță. Aștept cu nerăbdare să iau startul!

Edwin Keleti: Nu am avut încă onoarea să văd traseul de la ATA însă în general și la astfel de competiții se îmbină exact ca și într-un raliu adevărat talentul pilotului cu performanțele mașinii.

Edwin Keleti_Botond Csomortani_Mitsubishi Lancer Evo X_BCRL RT

Cum ți se pare ideea de a se concura și pe o suprafața mixtă, asfalt + macadam?

Simone Tempestini: Interesant, un lucru pe care l-am mai văzut des pe probele speciale.

Gergo Szabo: Foarte bună, cred că această configurație mixtă este interesantă, schimbarea de aderență ne va ține în priză tot timpul. Calitatea macadamului va avea un cuvânt important de spus pe parcursul rally show-ului, dar sunt convins că va fi una foarte bună.

Edwin Keleti: Este o idee excelentă, chiar dacă nu este o noutate. Se aseamănă cu traseele de rallycross și acest aspect va adăuga farmec spectacolului sportiv.

Gergo Szabo_Karoly Borbely_Mitsubishi Evo IX R4_Raliul Harghitei 2015

Ai un mesaj pentru fanii tăi?

Simone Tempestini: Pentru cei care au posibilitatea să vină, să fiți prezenți să urmăriți Napoca Rally Academy, pentru că va fi un spectacol inedit!

Gergo Szabo: Le mulțumim foarte mult pentru susținerea din acest an și le promitem că nu îi vom dezamăgi nici sezonul viitor! Titlul de vicecampioni din 2015 ne obligă să ținem steagul sus!

Edwin Keleti: Vreau să le mulțumesc pentru susținerea pe care mi-au arătat-o pe tot parcursul sezonului. Sper că nu i-am dezamăgit!

Sistem de desfasurare si Ordine de start ATA Racing Show 2015

SISTEM DE DESFĂȘURARE

– După rundele de calificări, concurenții cu primii patru timpi se vor califica în semifinale

– Finalele Mari și cele Mici se vor desfășura după principiul “cel mai bun din trei manșe”

Gabriel Ene
Gabriel Ene

Program Vineri 6.11.2015

Recunoașteri Recunoașterile se vor desfășura între orele 07:00-09:45, după următorul program:

07:00-07:15-Traseu Asfalt

07:15-08:00-Traseu Mixt

08:00-08:15-Traseu Asfalt

08-15-09:00-Traseu Mixt

09:00-09:15-Traseu Asfalt

09:15-09:45-Mixt Recunoașterile se pot face cu orice mașină, viteza maximă de deplasare fiind de 30 km/h.

 Antrenamentele cronometrate se desfășoară vineri, 06.11.2015, între orele 10:00-18:30.

Startul primei perechi de concurenți este programat la ora 10:00.

Dacă o manșa va dura aproximativ două ore, fiecare concurent va putea efectua 4 treceri. Timpul maxim alocat pentru o trecere este de 5 minute.

Se va păstra aceeași ordine la toate cele 4 manșe de antrenamente. Numerele de concurs vor fi regăsite în tabelul cu ordinea de start.

Menționăm că traseul va fi iluminat integral cu instalația de nocturnă a complexului.

 

Procedura de start

La start va fi amplasat un semafor cu trei lumini roșii, care se vor aprinde succesiv. Acestea vor sta aprinse între trei și cinci secunde, după care se vor stinge, acesta fiind momentul startului.

Startul anticipat, înainte de stingerea luminilor roșii, va fi penalizat cu două secunde pentru fiecare secundă anticipată.

Amânarea startului pentru un concurent va fi admisă o singură dată pe tot parcursul competiției, doar dacă este posibil acest lucru și doar în timpul alocat grupei respective. Scurtări traseu și șicane

Neefectuarea șicanei și/sau scurtarea traseului vor fi penalizate la decizia Directorului Sportiv; penalizările vor fi în secunde și pot duce până la excluderea din manșa respectivă.

 

Numere de concurs

Concurenții vor primi la validări două autocolante cu număr de concurs. Acestea se vor monta în partea din dreapta sus a parbrizului, respectiv stânga sus pe lunetă.

Dacă sunt doi concurenți pe aceeași mașină, numerele de concurs se vor lipi alăturat și este datoria echipajului să bareze celălalt număr de concurs.

 

Program de desfășurare concurs, sâmbată, 07.11.2015 (toate clasele)

Runda 1 – Calificări Toți concurenții vor efectua câte trei manșe de calificări, poziția la start alternând de la o manșă la alta. Se va lua în calcul cel mai bun timp obținut în cele trei manșe, iar primii patru clasați se vor califica în semifinale.

Runda 2 – Semifinale Toți concurenții calificați vor efectua câte două manșe, poziția la start alternând. Se va lua în calcul cel mai bun timp din cele două manșe. Primii doi clasați se vor califica în Finala Mare, iar ceilalți doi vor merge în Finala Mică.

Runda 3 – Finala Mica Din Finala Mică, concurentul învingător va fi desemnat prin câștigarea a două runde din trei. Câștigătorul va obține locul 3.

Runda 4 – Finala Mare Concurentul învingător va fi desemnat prin câștigarea a două runde din trei. Câștigătorul va obține locul 1.

 

ORDINEA DE START

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor