Cupa Dunarii: Inceput perfect

  • Cupa Dunarii – Prundu, succes total de la prima editie
  • Circuitul a fost omologat de FRM
  • Debutul in Campionatul National va avea loc in 2011

Prima cursa organizata pe circuitul de la Prundu, Cupa Dunarii, a fost un succes total inca de la prima editie: aproape 40 de piloti la start, peste 2.000 de spectatori si curse spectaculoase la toate clasele. In plus, circuitul a fost omologat pentru Campionatul National.

Adrian Raduta la clasa MX1, Virgil Corbea la clasa MX2, Ionut Corbea la clasa MX85, Krisztian Robert Tompa la clasa MX 65, Ciprian Pana la clasa Amatori si Alexandru Enceanu la clasa Veterani au fost primii castigatori ai Cupei Dunarii, organizata sambata, 11 septembrie, pe circuitul de la Prundu. Dupa o zi plina de actiune, circuitul din judetul Girurgiu a primit omologarea din partea Federatiei Romane de Motociclism pentru a gazdui si etape din Campionatul National de Motocross.

Cursa de inaugurare a circuitul de motocross de la Prundu, dezvoltat de cluburile Dual Racing Team si Top Cross TCS, are o lungime de 1.750 metri, iar in 2011 va gazdui si o etapa din Campionatul National. „Sunt foarte multumit de modul in care s-au desfasurat lucrurile cu ocazia primei curse de pe acest circuit. M-am bucurat ca au fost foarte multi piloti la start si ca publicul, prezent intr-un numar neasteptat de mare, a avut parte de spectacol pe parcursul intregii zile. Reusita acestui eveniment i se datoreaza in mare parte si lui Catalin Corbea, primarul comunei Prundu, care a sustinut acest proiect, si caruia vreau sa-i multumim pentru implicare si sustinere”, a spus Ciprian Popescu, presedintele clubului Dual Racing Team, unul dintre organizatorii evenimentului.

Omologat pentru gazduirea etapelor din Campionatul National, circuitul de la Prundu va fi dezvoltat in continuare, obiectivul fiind acela de a se organiza si curse internationale aici. „In urmatoarea faza vom construi facilitati permanente pentru sportivi, spectatori si oficiali si un sistem de irigare al traseului. Zona este una perfecta pentru un astfel de circuit si sunt sigur ca se pot organiza si curse internationale aici”, a mai adaugat Ciprian Popescu.

Prima editie a Cupei Dunarii s-a desfasurat intr-o singura zi, formatul fiind apreciat de toti cei prezenti la eveniment. „Am ales acest format pentru ca toata lumea sa inteleaga de ce este mai bine sa organizezi curse de o zi si in Campionatul national. Costurile organizatorilor, dar mai ales ale pilotilor si echipelor implicate sunt mult mai mici. In plus, spectacolul pentru public este mult mai mare. Cred ca si formatul acestei Cupe a contribuit la succesul pe care l-a avut inca de la prima editie”, a spus Adrian Raduta, reprezentantul clubului Top Cross TCS.

Berti Panaiot

Accidente la Raliul Japoniei 2010

La fel ca in marea majoritate a raliurilor din acest an desfasurate in Campionatul Mondial de Raliuri, nici Raliul Japoniei nu a facut exceptie, oferindu-ne cateva accidente spectaculoase. Kimi Raikkonen a fost autorul a doua iesiri in decor . Daca in urma primei iesiri intamplata inca de la shakedown , mecanicii Citroen au reusit sa repare masina , in urma celei de a doua Kimi a fost obligat sa abandoneze . Ceilalti protagonisti ai accidentelor sunt Toshi Arai ( Subaru Imprezza Sti )   si Khalid Al Quassimi ( Ford Focus WRC ) . Niciunul dintre acestia nu a suferit vreo rana, sistemele de siguranta dovedindu-si din nou eficacitatea .

Kimi Raikkonen – shakedown

Kimi Raikkonen – Ps 19

Khalid Al Quassimi – Ps 3

Toshi Arai

Campionatul National de Viteza in Coasta – etapele XIII si XIV : documente oficiale

Etapele a XIII-a şi a XIV-a ale Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2010 se vor desfasura in zilele de 1 si 3 octombrie 2010 pe sectorul de drum de pe DN 1E Braşov – Râşnov si va fi organizat de catre CS AUTO BLIC Braşov.

Regulament particular

Schita traseu

Cerere inscriere pilot

Acreditare presa


  •  Licenţă de Organizator emisă de Federaţia Română de Automobilism Sportiv nr. 001 din 15.03.2010.
  • Permis de Organizare emis de Federaţia Română de Automobilism Sportiv nr. 034 din 30.08.2010.
  • Comandamentul/Secretariatul Competiţiei : Râşnov,  Motelul ”ACAPULCO”.
  • Centrul/Panou oficial de afişaj : Râşnov,  Motelul ”ACAPULCO”.
  • START :   DN1E, km 20+600
  • SOSIRE:   DN1E, km 16+400.
  • Verificarea Tehnică Iniţială Râşnov,  Motelul ”ACAPULCO”.
  • Parc închis : Râşnov,  Motelul ”ACAPULCO”.
  • Parc de service : DN1E km 21+100 – DN1E km 20+800.
  • Parc auxiliar – trailere/platforme : Râşnov,  Motelul ”ACAPULCO”.
  • Verificarea tehnică finală : Service Motorsport, Cristian, str.Lungă, nr.90, judeţul Braşov.
  • Centrul de Presă : Râşnov,  Motelul ”ACAPULCO”.
  • Festivitatea de premiere : Râşnov, terasa Motelului ”ACAPULCO”, vineri 1 octombrie 2010 pentru etapa XIII, duminică vineri 3 octombrie 2010 pentru etapa a XIV-a, ora 17:30.

PROGRAM COMUN

Activitatea Ziua Data Ora
Începerea înscrierilor Luni 13.09.2010 08:00
Închiderea înscrierilor Luni 27.09.2010 20:00
Publicarea listei de înscrieri Luni 27.09.2010 21:00
Deschiderea centrului de presă/acreditări Luni 27.09.2010 12:00
Conferinţa de presă a organizatorului Joi 30.09.2010 12:00

Program etapa a XIII-a (30.09-01.10.2010)

 

Activitatea Ziua Data Ora
Verificări administrative Joi 30.09.2010 16:00-19:00
Verificări tehnice iniţiale Joi 30.09.2010 16:30-19:30
Prima sedinţă a CCS Joi 30.09.2010 20:00
Publicarea ordinei de start Joi 30.09.2010 20:30
Deschiderea parcului de service Vineri 01.10.2010 08:00
Recunoaşteri cronometrate Vineri 01.10.2010 09:00-10:30
Antrenamente cronometrate manşa I Vineri 01.10.2010 10:30-12:00
Antrenamente cronometrate manşa a II-a Vineri 01.10.2010 12:00-13:30
Start în manşa I a competiţiei Vineri 01.10.2010 13:30-15:00
Start în manşa a II-a a competiţiei Vineri 01.10.2010 15:00-16:30
Verificări tehnice finale Vineri 01.10.2010 16:45
A II-a şedinţă a CCS Vineri 01.10.2010 17:00
Afişarea rezultatelor provizorii Vineri 01.10.2010 17:30
Afişarea rezultatelor definitive Vineri 01.10.2010 18:00
Festivitatea de premiere Vineri 01.10.2010 18:00
Conferinţa de presă cu câştigătorii Vineri 01.10.2010 18:30

 

Program etapa a XIV-a (02-03.10.2010)

 

Activitatea Ziua Data Ora
Verificări administrative Sâmbată 02.10.2010 16:00-19:00
Verificări tehnice iniţiale Sâmbată 02.10.2010 16:30-19:30
Prima şedinţă a CCS Sâmbată 02.10.2010 20:00
Publicarea ordinei de start Sâmbată 02.10.2010 20:30
Deschiderea parcului de service Duminica 03.10.2010 07:30
Recunoaşteri cronometrate Duminică 03.10.2010 08:30-10:00
Antrenamente cronometrate manşa I Duminică 03.10.2010 10:00-11:30
Antrenamente cronometrate manşa a II-a Duminică 03.10.2010 11:30-13:00
Start în manşa Ia competiţiei Duminică 03.10.2010 13:00-14:30
Start în manşa a II-a a competiţiei Duminică 03.10.2010 14:30-16:00
Verificări tehnice finale Duminică 03.10.2010 16:15
A II-a şedinţă a CCS Duminică 03.10.2010 16:30
Afişarea rezultatelor provizorii Duminică 03.10.2010 17:00
Afişarea rezultatelor definitive Duminică 03.10.2010 17:30
Festivitatea de premiere Duminică 03.10.2010 17:30
Conferinţa de presă cu câştigătorii Duminică 03.10.2010 18:00

Traseu

Competiţia se va desfăşura pe un traseu cu următoarele caracteristici :

Locul desfăşurării :    Râşnov

Sector de drum :      DN 1E Braşov – Râşnov

Lungime :                4,200 km

Pantă medie :          5,5 %

Pantă maximă :        8,4 %

Locul startului :        DN1E km 20 + 600

Locul sosirii :            DN1E km 16 + 400

Altitudine Start :      687 m

Altitudine Sosire :     958 m

Zonă de încălzire :    300 m.

ORGANIZATOR

CS AUTO BLIC Braşov.

Braşov str.Republicii, nr.50, cod 500030.

Tel/Fax : 0368 430187; Mobil : 0745 039736

E-mail :[email protected]

3.3 Persoana de contact :

Bela STOICA, tel. 0745 039736

sursa : FRAS.ro


Klaus Iohannis este „Star of the Rally” in 2010

Klaus Iohannis, Primarul Municipiului Sibiu, a primit premiul „Star of the Rally”, din partea organizatorului Raliului Sibiului, pentru sustinerea acordata de-a lungul celor zece editii.

Raliul Sibiului, cel mai dur si spectaculos raliu pe macadam din Romania, a ajuns anul acesta la a 10-a editie, an in care a fost inclus, in premiera pentru un raliu din Romania, in calendarul de etape eveniment din Intercontinental Rally Challenge.

Tot in 2010, Raliul Sibiului a pus la bataie doua trofee speciale: „Star of the Rally” si „Speed Max”, ultimul fiind castigat, in cursa, de Gergo Szabo, pilot care a obtinut cel mai bun timp pe speciala Santa Max. Trofeul „Star of the Rally”, care poate fi castigat de absolut oricine care a contribuit intr-un fel sau altul la succesul raliului,i-a fost acordat domnului Klaus Iohannis, Primarul Municipiului Sibiu.

Raliul Sibiului este o competitie foarte asteptata de iubitorii de gen, datorita  traditiei pe care o are deja în orasul nostru si importantei sale în etapele concursurilor nationale si internationale. Vom sustine in continuare Raliul Sibiului pentru ca este un eveniment care atrage un numar mare de turisti in fiecare an si sper ca aceasta etapa sa se bucure de un succes din ce in ce mai mare”, a spus Klaus Iohannis, Primarul Municipiului Sibiu, cu ocazia primirii trofeului „Star of the Rally”.

Klaus Iohannis, Primarul Municipiului Sibiu, a sustinut intotdeauna acest eveniment si tocmai de aceea i-am acordat primul trofeu „Star of the Rally”, in semn de multumire pentru implicarea sa in acest eveniment. La cea de zecea aniversare Raliul Sibiului a fost inclus ca etapa eveniment in calendarul Intercontinental Rally Challenge ceea ce a fost un pas foarte important pentru noi, dar si pentru orasul Sibiu. Vom continua colaborarea cu organizatorii IRC si anul viitor, obiectivul nostru fiind acela de a organiza o etapa care sa fie inclusa in calendarul oficial al acestei competitii”, a spus si Sorin Itu, organizatorul Raliului Sibiului.

Berti Panaiot

Marele Premiu al Italiei: campionatul e relansat

Fernando Alonso cîştigă la Monza, după o cursă destul de interesantă, care a avut mai multe evenimente majore. Cel mai important a fost desigur abandonul lui Lewis Hamilton, chiar din primul tur. Englezul a încercat o manevră mult prea optimistă pentru depăşirea lui Felipe Massa, în urma căreia şi-a avariat suspensia faţă dreapta. Această greşeală se poate dovedi hotărîtoare în lupta lui Hamilton pentru titlu, deoarece rivalii săi au punctat toţi.

Plecat din pole, Alonso a pierdut primul loc la start în favoarea lui Jenson Button, care a stat în frunte pînă la schimburile de pneuri, dar fără sa reuşească să se desprindă de spaniolul de la Ferrari. După schimbul de roţi, Alonso a reuşit să iasă la limită în faţa lui Button, după care a gestionat liniştit plusul de performanţă al maşinii. Felipe Massa a avut o cursa destul de anonimă dar fructuoasă, trecînd linia de sosire al treilea.

Sebastian Vettel a realizat o cursă extrem de interesantă, dar după părerea mea un pic păguboasă pentru şansele la titlu ale coechipierului său Mark Webber. Germanul a intrat la schimbul de gume în chiar ultimul tur, reuşind astfel să-i devanseze pe toţi cei care luaseră startul înaintea lui, sosind pe locul 4. Pe locul 5 a venit Nico Rosberg, iar pe 6 Mark Webber, care a pierdut mult timp în lupta sa cu Nico Hulkenberg, pe care în cele din urmă l-a depăşit. Robert Kubica a luat punctele pentru locul 8, iar “Schumi” şi fostul său locotenent Barrichello au încheiat topul 10.

Iată rezultatele Marelui Premiu al Italiei de la Monza:

1   Fernando Alonso Ferrari 53  1:16:24.572     25 p.
2   Jenson Button McLaren-Mercedes    +2.9 s   18
3   Felipe Massa Ferrari    +4.2 s   15
4   Sebastian Vettel RBR-Renault    +28.1 s   12
5   Nico Rosberg Mercedes GP    +29.9 s   10
6   Mark Webber RBR-Renault    +31.2 s   8
7   Nico Hulkenberg Williams-Cosworth    +32.8 s   6
8   Robert Kubica Renault    +34.0 s   4
9   Michael Schumacher Mercedes GP    +44.9 s   2
10   Rubens Barrichello Williams-Cosworth    +64.2 s   1
11   Sebastien Buemi STR-Ferrari    +65.0 s    
12   Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes    +66.1 s    
13   Vitaly Petrov Renault    +78.9 s    
14   Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari    +1 tur    
15   Jaime Alguersuari STR-Ferrari    +1 tur    
16   Adrian Sutil Force India-Mercedes    +1 tur    
17   Timo Glock Virgin-Cosworth    +2 ture    
18   Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth    +2 ture    
19   Sakon Yamamoto HRT-Cosworth    +2 ture    
20   Lucas di Grassi Virgin-Cosworth    +3 ture    
Abandon   Jarno Trulli Lotus-Cosworth   cutie viteze    
Abandon   Bruno Senna HRT-Cosworth   hidraulica    
Abandon   Lewis Hamilton McLaren-Mercedes   accident    
Abandon    Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari   cutie viteze  

 

In urma acestor rezultate, primii 5 din clasamentul general s-au apropiat din nou, fiind acum strînşi în doar 24 de puncte, cu australianul Webber pe primul loc.

1 Mark Webber   RBR-Renault   187 puncte
2 Lewis Hamilton   McLaren-Mercedes   182
3 Fernando Alonso   Ferrari   166
4 Jenson Button   McLaren-Mercedes   165
5 Sebastian Vettel   RBR-Renault   163
6 Felipe Massa   Ferrari   124
7 Nico Rosberg   Mercedes GP   112
8 Robert Kubica   Renault   108
9 Michael Schumacher   Mercedes GP   46
10 Adrian Sutil   Force India-Mercedes   45
11 Rubens Barrichello   Williams-Cosworth   31
12 Kamui Kobayashi   BMW Sauber-Ferrari   21
13 Vitaly Petrov   Renault   19
14 Nico Hulkenberg   Williams-Cosworth   16
15 Vitantonio Liuzzi   Force India-Mercedes   13
16 Sebastien Buemi   STR-Ferrari   7
17 Pedro de la Rosa   BMW Sauber-Ferrari   6
18 Jaime Alguersuari    STR-Ferrari   3

Tempesta pe podium in Yalta Rally

Echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea a terminat Yalta Rally, etapa a patra din FIA European Rally Cup (East) pe podium si s-a apropiat la doar 19 de puncte de prima pozitie in clasamentul general al Cupei.

Locul 5 la finalul primei zile din Yalta Rally (Ucraina) nu era nicidecum un rezultat care sa-l multumeasca pe Tempesta, campionul en-titre in FIA European Rally Cup (East). „Am pierdut mult timp din cauza problemelor tehnice in prima zi, dar sunt decis sa recuperez cat pot de mult in ultima zi a raliului. Imi place mai mult configuratia probelor de astazi, deci din acest punct de vedere sunt intr-o situatie mult mai buna”, a spus Tempesta, inaintea startului in ziua a doua din Yalta Rally.

Prima proba a zilei a fost una de incalzire, Tempesta terminant al patrulea. Apoi pilotul Napoca Rally Academy si-a intrat in ritm si a castigat speciala a 8-a, iar pe urmatoarea s-a clasat pe locul secund. „Am pierdut timp pe prima proba a zilei, proba pe care anul trecut am luat foc, si poate am fost putin cam prea precaut. Acum ma simt mult mai bine si vom forta si mai mult in partea a doua a zilei. Obiectivul nostru este sa terminam pe podium”, a spus Tempesta, in primul parc de service.

Ultimele trei probe din Yalta Rally, considerat de pilotii locali ca fiind un fel de Monte Carlo al Europei de Est, au reprezentat ocazia perfecta pentru Tempesta si Dorin Pulpea sa urce de pe pozitia a cincea pana pe trei in clasamentul general al raliului. „Daca dimineata am pornit de pe locul cinci la 2,39 minute de lider si la 2,15 minute de locul trei, pana la urma am terminat pe podium la sase secunde de locul 2 si la 13 secunde de prima pozitie. Suntem foarte multumiti de evolutia noastra si poate daca mai aveam de parcurs o proba speciala am fi reusit sa castigam”, a spus Tempesta, la finalul Yalta Rally 2010.

Cu cele 115 puncte adunate in Ucraina, Tempesta a ajuns la 625 puncte si se afla la doar 19 de puncte in spatele bulgarului Krum Donchev, liderul clasamentului general. „Teoretic mai sunt doua etape in FIA European Rally Cup, zona de est, si avem sanse mari sa ne aparam titlul cucerit anul trecut”, a concluzionat Tempesta, dupa experienta din Ucraina.

Echipajul Napoca Rally Academy va lua startul, in perioada 16 – 17 octombrie, in Novorossiysk Rally (Rusia), etapa a 5-a din FIA European Rally Cup (East). In Romania, urmatoarea provocare pentru echipajul Tempesta / Dorin Pulpea este Raliul Aradului, programat in perioada 16 – 18 septembrie, pe specialele de macadam din judetul Arad.

Berti Panaiot

SEBASTIEN OGIER A STRALUCIT IN TARA SOARELUI RASARE

Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au obtinut o performanta remarcabila in acest weekend reusind sa castige, inca de la prima participare, Raliul Japoniei. Pentru echipajul Citroën Total aceasta a fost a doua victorie din cariera. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat raliul pe locul cinci si au adunat puncte importante atat in clasamentul pilotilor, cat si in clasamentul constructorilor.

Raliul Japoniei a inceput joi seara cu doua super speciale programate pe Sapporo Dome, stadionul pe care se desfasoara, in mod normal, meciuri de fotbal sau de baseball. Sébastien Ogier, un specialist al super specialelor, s-a impus in amandoua probele si a devenit primul lider al raliului. Vineri, in prima zi din Raliul Japoniei, lupta a fost extrem de interesanta, toti pretendentii la victorie ramanand in cursa. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat ziua pe locul 3, in timp ce Sébastien Loeb si Daniel Elena au avut o evolutie mai prudenta.

Ziua a doua din Raliul Japoniei s-a terminat la fel de deschisa ca si prima. Echipajele Citroën Total si-au consolidat pozitiile, Sébastien Ogier fiind pe 3, la doar 5,4 secunde in spatele lui Petter Solberg, iar Sébastien Loeb a ramas pe locul sase la 37,9 secunde in spatele liderului.

Ziua a treia a fost una mult mai scurta decat primele doua. Echipajele au avut de parcurs opt probe speciale, sase dintre ele mai scurte de 5 kilometri, fara a mai trece prin parcul de service. In cadrul echipei Citroën Total cele doua echipaje aveau obiective la fel de diferite ca Yin si Yang! Sébastien Ogier, pe 3 la 5,4 secunde in spate, s-a implicat in lupta pentru victorie cu Petter Solberg si Mikko Hirvonen. Sébastien Loeb, pe 6 la 37,9 secunde in spate, a facut o cursa de asteptare in incercarea de a aduna cat mai multe puncte pentru a-si adjudeca al saptelea titlu mondial. A fost deci o zi cu „Banzai” pentru Ogier si „Zen” pentru Loeb!

Dupa incalzirea pe speciala Bizan, pilotii au atacat pe Naekawa (PS 20), o proba cu o lungime de 18 kilometri. Ogier a fost cel mai rapid aici si a revenit pe prima pozitie in ierarhia generala a raliului. „A fost o proba uscata si am avut conditii mai bune decat cei doi piloti care au rulat in fata mea. A fost sansa mea si am speculat-o la maxim”, a spus Ogier, care la cea de-a doua trecere pe aceasta proba a reusit sa-si mareasca avansul la 11,3 secunde fata de Solberg. Trebuie sa raman concentrat pana la final”, a mai spus francezul. „Mai sunt trei probe scurte ceea ce inseamna tot atatea oportunitati pentru a face o greseala fatala!” . Ultimele trei probe au decurs insa fara probleme si echipajul Ogier / Ingrassia a urcat pe cea mai inalta treapta a podiumului. „Sunt extrem de incantat ca am obtinut o noua victorie, prima in cadrul echipei Citroën Total. Este cadoul perfect pentru a recompensa increderea pe care echipa a avut-o in mine”, a spus zambind Ogier. „Totul a functionat conform planului. Nu m-am simtit foarte bine pe aceste probe, dar mi-am adaptat stilul de pilotaj si am gasit cel mai bun ritm. Cred ca am facut un mare pas inainte in acest weekend.”

Ogier si-a atins obiectivul in Raliul Japoniei si acelasi lucru l-a facut si Loeb care a terminat pe cinci, dupa ce a castigat trei probe speciale in ultima zi. „Nu am fost in niciun moment implicat in lupta pentru victorie aici, dar sunt foarte  multumit cu cele zece puncte. Sa am 43 de puncte avans cu trei raliuri inainte de finalul sezonului este foarte  confortabil. Calculele mele pentru Raliul Frantei sunt simple. Pot castiga titlul acolo daca sunt primul la finalul  raliului, indiferent de pozitia rivalilor mei. As vrea sa-l felicit pe Sébastien pentru aceasta victorie si trebuie sa  recunosc ca nu a fost usor sa mentii un ritm atat de ridicat pe probele speciale de aici”, a spus si Loeb, liderul  clasamentului general in Campionatul Mondial de Raliuri.

Echipa Citroën Junior a adunat puncte in Raliul Japoniei doar cu echipajul Dani Sordo / Diego Vallejo,care a terminat pe pozitia a patra. Echipajul Kimi Raikkonen / Kaj Lindström a abandonat in ultima zi a raliului, dupa o iesire usoara  in decor, in momentul in care se afla pe pozitia a opta.

Sustinut de Citroën Norvegia, echipajul privat Petter Solberg / Chris Patterson, pe un Citroën C4 WRC, a terminat Raliul Japoniei pe locul secund.

Rezultate Raliul Japoniei (etapa a 10-a din 13)*
1. Ogier / Ingrassia – Citroën C4 3h 10m 26.4s
2. P. Solberg / Patterson – Citroën C4 +15.7s
3. Latvala / Anttila – Ford Focus +26s
4. Sordo / Vallejo – Citroën C4 +35.2s
5. Loeb / Elena – Citroën C4 +53.3s
6. Hirvonen / Lehtinen – Ford Focus +1m 13.5s
7. H. Solberg / Minor – Ford Focus +3m 03.1s
8. Villagra / Perez Companc – Ford Focus +10m 17.9s
9. Ketomaa / Stenberg – Ford Fiesta +14m 47.1s
10. Prokop / Tomanek – Ford Fiesta +15m 20.8s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Japoniei (etapa a 10-a din 13)*
1. Sebastien Loeb 201 p, 2. Sebastien Ogier 158 p, 3. Jari-Matti Latvala 132 p, 4. Petter Solberg 120 p,
5. Dani Sordo 107 p, 6. Mikko Hirvonen 92 p, 7. Matthew Wilson 56 p, 8. Henning Solberg 31 p, 9.
Federico Villagra 30 p, 10. Kimi Raikkonen 21 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Japoniei(etapa a 10-a din 13)*
1. Citroen Total World Rally Team 345 p, 2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 250 p, 3. Citroen
Junior Team 183 p, 4. Stobart M-Sport Ford Rally Team 130 p, 5. Munchi’s Ford World Rally Team 46 p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA

Laura Antonov – Citroen Romania

Raliul Aradului 2010 : Gata de start!

  • Start festiv in centrul orasului Arad
  • Super speciala pe circuitul de karting
  • Trei probe speciale complet noi


72 de echipaje pe lista de start, dintre care 32 din Ungaria. 115,8 kilometri de proba speciala. Asa arata, pe scurt, Raliul Aradului, etapa a 7-a din Campionatul National de Raliuri Dunlop.

Programat in perioada 16 – 18 septembrie, Raliul Aradului nu va fi doar terenul pe care Bogdan Marisca va incerca sa-si apere pozitia in lupta pentru titlu cu Gergo Szabo ci si terenul unei lupte interesante intre pilotii din Romania si cei din Ungaria. „Mi-am dorit foarte mult ca etapa de la Arad sa conteze atat in campionatul nostru, cat si in cel din Ungaria. Anul acesta am facut primul pas si sunt foarte curios sa vad care va fi situatia pe probele speciale”, a spus Mihai Leu, organizatorul etapei de la Arad.

72 de masini de raliu vor invada centrul orasului Arad pentru startul festiv in etapa a 7-a din Campionatul National de Raliuri. Joi, 16 septembrie, incepand cu ora 20:00, cei mai buni piloti din intrecerea interna, dar si 34 de piloti maghiari vor face spectacol in fata Primariei Municipiului Arad. „Prin succesul inregistrat la prima editie in 2009, Raliul Aradului a reusit sa se inscrie in calendarul evenimentelor importante pentru pasionatii sporturilor cu motor din Romania. Este o mare satisfactie si pentru noi sa putem oferi in continuare publicului aradean acest eveniment sportiv de prim rang si sa facem Aradul tot mai cunoscut pe plan intern si extern. Doresc sa-i felicit pe toti cei care, cu pasiune si profesionalism, au muncit la organizarea Raliului Aradului si sa le urez tuturor participantilor bun venit la Arad si mult succes”, a spus Gheorghe Falca, Primarul Municipiului Arad.

In afara celor 3 probe speciale complet noi introduse in acest an, Raliului Aradului este singura etapa din Campionatul National de Raliuri in care super speciala este programata pe circuit. Un circuit de karting. Super speciala, prima proba din Raliul Aradului,  este programata vineri, 17 septembrie, incepand cu ora 19:00 pe  circuitul Vegas International Karting. Pe circuit vor concura cate doua masini, avand startul diametral opus,  care vor parcurge trei tururi. Lungimea totala a super specialei este de 3 kilometri.

Circuitul Vegas International este foarte cunoscut nu doar aici in judet ci si la nivel national si chiar international. Aici s-au organizat competitii de karting si motociclism, iar anul acesta vor concura, din nou, si pilotii din Campionatul National de Raliuri. Se va merge cu pneuri de macadam pe circuit ceea ce garanteaza un spectacol total. Sper ca toti pasionatii de sporturi cu motor din Arad sa vina la circuit pentru acest eveniment special”, a mai adaugat Mihai Leu, organizatorul Raliului Aradului.

Berti Panaiot

Raliul Japoniei: Seb 2.0 Ogier la a doua victorie in WRC

La prima aparitie in Raliul Japoniei Sebastien Ogier reuseste sa se suie pe cea mai inalta treapta a podiumului, admitand la sfarsitul raliului ca nu se astepta sa castige.

Cu un ecart de 5.4s in spatele lui Petter Solberg, Ogier lua startul in ultima zi din pozitia a treia in clasamentul general provizoriu. Acesta a reusit sa isi treaca in cont victoria pe cea de-a doua speciala a zilei Naekawa in lungime de 17.86km. A fost proba in care problemele mecanice si-au spus din nou cuvantul pentru Petter Solberg, amortizorul fata stanga cedand, lucru care avea sa il coste victoria in Japonia.

Petter Solberg a declarat la sfarsitul raliului: “Ogier a facut un raliu foarte bun. Nu a fost ceva iesit din comun, dar oricum este un super talent. Oameni asa talentati apar destul de rar. Atat timp cat va ramane cu picioarele pe pamant si ii va respecta pe ceilalti, va fi din ce in ce mai bun in viitor.

Sven Smeets team managerul echipei Citroen a spus despre Ogier la sfarsitul raliului: “Inainte de raliul Japoniei Ogier spunea ca are dificultati in raliurile mai dure cum este acesta, asa ca va veni sa invete mai mult si sa aduca puncte in tabara Citroen. A avut un ritm foarte bun pe tot parcursul raliului reusind sa mentina pasul cu ceilalti. Esteo performanta foarte buna si sper ca acest lucru inseamna un viitor stralucit pentru el. Ogier va fi alaturi de noi cativa ani buni si sper sa continue cu evolutiile sale bune asa cum o face acum.”   

Pe a doua treapta a podiumului s-a clasat norvegianul Petter Solberg marele perdant al raliului dupa ce acesta a condus aproape in totalitate tot raliul.

httpv://www.youtube.com/watch?v=TpyHtjvJkvQ

Cei de la Ford se pare ca nu reusesc sa iasa din pasa proasta in care se afla in special pilotul nr.1 al echipei Hirvonen care a reusit doar locul 6 in urma lui Dani Sordo si Seb Leob. Onoarea acestora a fost salvata tot de Latvala care a reusit sa prinda ultima treapta a podiumului.

Campionul mondial in exercitiu nu a reusit sa iasa in evidenta cu nimic terminand la + 53.3s in urma lui Ogier, Leob declarand inca dinantea raliului ca este o etapa unde nu se simte in largul sau. Cu siguranta lucrurile se vor schimba la urmatoarea etapa care va avea loc chiar la francez acasa in tinutul Alsacia.

Clasamentul la sfarsitul ralului Japoniei arata astfel:

1. S Ogier

2. P Solberg +15.7

3. J Latvala +26.0 

4. D Sordo +35.2

5. S Leob +53.3

6. M Hirvonen + 1.13,5

Clasamentul general dupa Raliul Japoniei se prezinta astfel:

1. S Leob 201 pct

2. S Ogier 158 pct

3. J Latvala 132 pct

4. P Solberg 118 pct

5. D Sordo 107 pct

6. M Hirvonen 94 pct

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor