57 piloti vor lua startul vineri la Trofeul Sinaia Forever

In urma verificarilor administrative si tehnice, pentru Trofeul Sinaia Forever, etapa a VII-a a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010, au fost validati 57 de piloti. Dintre cei care si-au anuntat prezenta, dar nu vor lua startul vineri, 23.07.2010, ii amintim pe Calin Popescu-Tariceanu, Lucian Boroianu, Dan Anton Luncan si Victor Baldescu.

Program etapa a VII-a (23 iulie 2010)

Recunoasteri cronometrate , Vineri, 23.07.2010, 8,00-9,30

Antrenamente cronometrate mansa I, Vineri, 23.07.2010, 9,30-11,30

Antrenamente cronometrate mansa II, Vineri, 23.07.2010, 11,30-13,30

Start in mansa I de concurs, Vineri, 23.07.2010, 13,30-15,30

Start in mansa II de concurs, Vineri, 23.07.2010, 15,30-17,30

Verificari tehnice finale, Vineri, 23.07.2010, 18,00

A II a sedinta a CCS , Vineri, 23.07.2010 , 18,30

Afisarea rezultatelor Provizorii, Vineri, 23.07.2010,19,00

Afisarea rezultatelor Definitive , Vineri, 23.07.2010, 19,30

Festivitatea de premiere, Vineri, 23.07.2010, 19,30

Conferinta de presa cu castigatorii, Vineri, 23.07.2010 20,30

Ordine de start antrenamente vineri

Ofiter de presa

Raluca Magdas

Media Board

Prima victorie

Raliul Sibiului 2010 a adus pentru echipajul 93, Bogdan Nastase/Alex Popidan, prima victorie din cariera atat la Cupa Dacia, cat si la grupa N clasa 2. Dupa locul 3 obtinut la Cupa la Raliul Clujului, cei doi au pornit in prima etapa de macadam a sezonului 2010 al Campionatului National de Raliuri hotarati sa atace inca din prima clipa. Dupa o lupta acerba dusa pana pe penultima speciala cu echipajele 47 (Viorel Ivan/Dumitru Gheorghe) si 445 (Alex Mirea/Dragos Despinoiu), cei doi au reusit sa se impuna, prima victorie venind chiar in raliul lor de casa.

Bogdan Nastase: “Am avut parte de o lupta foarte frumoasa cu Viorel Ivan si Alex Mirea si ne pare rau ca s-a incheiat odata cu pana facuta de Ivan pe ultima speciala, inaintea careia ne desparteau 3.4 secunde. Nu a fost un raliu usor, pe Dobarca 1, a doua proba de vineri, ne-am luptat cu praful, iar pe Santa MAX 2 (ultima proba a raliului) am avut parte de mari emotii, deoarece am pierdut o roata si a trebuit sa ajungem doar in 3 roti in parcul de service. Din fericire am reusit acest lucru si am obtinut primul loc 1 din cariera, atat la Cupa Dacia, cat si la N2. Ne pare rau pentru scurtarea probei Santa pe noapte, mai ales pentru spectatorii care nu au stiut acest lucru si au stat pe primii 10 km ai probei initiale. In final, doresc sa imi exprim regretul pentru accidentul lui Alex Filip si ii doresc atat lui, cat si lui Bogdan Iancu, sa revina cat mai repede pe probe.

Alex Popidan: “Sunt foarte fericit de rezultatul obtinut, dar in acelasi timp imi pare rau ca nu am putut duce pana la capat lupta cu Viorel Ivan. De asemenea, imi pare rau si pentru Sebastian Barbu care a avut si el ghinionul de a face pana. La final, George Grigorescu (organizatorul Cupei Dacia) a luat hotararea de a ne desface toata masina, insa nu s-a gasit nimic neregulamentar. Am fost si singurii carora li s-a prelevat proba de benzina. Nu a sosit inca rezultatul, insa nu ne facem probleme, deoarece benzina folosita a fost regulamentara. Doresc sa felicit organizatorii care inca o data au facut o treaba foarte buna.”

Bogdan Nastase si Alex Popidan multumesc sustinatorilor din acest sezon, si anume Placari Faine, Kerakoll, Hago, Migua, lui Varu Nicu si mecanicilor care au facut o treaba excelenta, partenerului media RallyMax.ro, familiilor, prietenilor si tuturor celor care le-au fost alaturi.

PR Raluca Magdas

Media Board

Foto: Ciprian Vanga/rallymax.ro

Temerarii săptămânii extreme revin în acțiune după ziua de odihnă

Cea mai lungă săptămână de off-road extrem, Castrol Extreme Adventure, a ajuns la cea de a treia zi de concurs. Mai precis în ziua în care toți concurenții vor descoperi frumusețile Masivului Penteleu. Sunt pregătiți câțiva zeci de km pentru toate categoriile și clasele, însă după ce marți s-au parcurs la Auto Open și 8.5 km în 8 ore cea de a treia zi de concurs nu se anunță de loc a fi ușoară.

A cincea ediție a Romanian Extreme Adventure, devenită în acest an Castrol Extreme Adventure, a debutat duminică, 18 iulie cu verificările tehnice și administrative și cu încercarea de a parcurge traseul de Prolog. După anularea Prologului din cauza ploii, a urmat ziua în care concurenții au ajuns în tabăra de lângă Lacul Mocearu, locație unde se va sta până sâmbătă. Dacă luni a fost o zi relativ rapidă, chiar dacă la clasa Auto Open trolierile au fost la ordinea zilei, marți, în a doua zi de concurs, lucrurile nu au mai stat de loc așa. Din cauza ploii de luni seară traseul s-a îngreunat foarte mult și, deși, organizatorii au întârziat startul, pe 20 iulie a fost o zi extrem de grea pentru cei de la Auto. Cu excepția echipajului Bogdan Oprea/ Petzalis Rasty, care a reușit cu al său bugy să nu se trolieze în nici una din zilele din munți, toți ceilalți au făcut kilometri întregi pe jos pentru a putea lega troliile de câte ori a fost nevoie. Marți, din cauza noroiului, au fost exchipaje care în 8 ore nu au reușit să ajungă nici măcar la primul punct de control orar. Mai mult întregul traseu programat pentru a doua zi în munți, la clasa Auto Extreme nu a fost parcurs decât de trei mașini. Sorin Pârvulescu este liderul acestei clase, însă dacă în a treia zi în munți lucrurile vor decurge normal pentru Sorin Craioveanu acesta va deveni liderul Castrol Extreme Adventure.

La Auto Open, Dan Cernisov este lider după două zile și se chinuie astăzi, în ziua a treia să își păstreze avantajul în ciuda faptului că nu se va putea distanța prea mult de Adrian Floricescu, având în vedere că ambii vor pierde mult timp pe traseu din cauza șanțurilor făcute de cei de la clasa Auto Extrem.

La Moto lucrurile decurg într-un mod firesc, mai ales la clasa Extrem unde Mani Gyenes și Marton Szilveszter în pofida problemelor tehnice privesc această cursă ca pe un antrenament. Mani este lider după două zile deși a fost nevoit ca marți să își schimbe pe traseu o piesă de la ambreiaj. Iar Marton, care tot marți a fost nevoit să desfacă de 5 ori motorul într-un râu din cauza unor probleme apărute la carburator, se află pe locul doi.

Moto Open este o clasă extrem de animată unde, după două zile, lupta pentru victorie este încă deschisă. Mihai Eperes este lider în timp ce Krisztian Nagy ocupă locul doi și speră ca după victoria de la Prologul Red Bull Romaniacs să își poată trece în palmares și un loc 1 la Castrol Extreme Adventure.

De la clasa Moto Hobby ne putem aștepta la o adevărată surpriză. Andreea Goga singura femeie pilot din competiție se află pe locul 2 după două zile și nu este exclus să o vedem câștigând, deși la începutul săptămânii nu își dorea decât să ajungă la finiș. Pe primul loc la această clasă se află Ionel Spinu.

Categoria Moto este cea mai animată având în vedere că există patru clase și cu excepția clasei Extrem (cu cel mai dificil traseu), unde doar o problemă tehnică îi mai poate lua victoria lui Mani Gyenes, la toate există o luptă aprigă pentru podium. La clasa Moto Old Boys Aron Gorog este lider, el profitând și de mutarea lui Ioan Lutaș și Laurențiu Nedelcu la clasa Extrem.

La ATV Open Mihai Mohora este lider după două zile.

După ce ieri a fost programată ziua de pauză, în care s-a profitat pentru ca vehiculele să fie reparate după chinul de marți, astăzi concurenții se bucură de condițiile extreme din masivul Penteleu. Aici, organizatorii au decis să mai reducă traseul la categoria Moto având în vedere că după furtuna care s-a abătut asupra zonei unde se află tabăra (Lacul Mocearu – Masivul Penteleu) anumite porțiuni au devenit impracticabile.

Castrol Extreme Adventure continuă până sâmbătă 24 iulie când în apropierea taberei (Lacul Mocearu, localități apropiate Lopătari, Plaiul Nucului) sunt programate probele speciale care vor decide câștigătorii celei mai lungi săptămâni de off road extrem din Europa.

Renatta Stepanov

Media Relations Castrol Extreme Adventure

credit foto: Dragos Savu

Vallino face spectacol la Sinaia!

La o saptamana dupa Raliul Sibiului, competitie in care a obtinut locul 2 si le-a oferit fanilor un spectacol de zile mari- incluzand o sedinta de “donnuts” pe Santa Max 2- Vali Porcisteanu isi propune sa iasa din nou la rampa. Inainte de a intra in vacanta, Vallino a decis sa ia startul, in masina de deschidere, la urmatoarea runda a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010, programata la Sinaia.

Merg cu masina de raliuri, in configuratia de macadam, si o voi avea in dreapta pe Alina Bunica. Este al doilea eveniment conex in care mergem in aceasta formula si ne-am propus sa nu ne oprim aici. Ne dorim sa le oferim fanilor nostri cat mai multe momente de satisfactie si, mai mult ca sigur, vom mai participa si la alte competitii in aceasta formula”, a spus Vali.

Ce-si propune? “Evident, ca de fiecare data, sa facem spectacol, asa ca ii invit pe toti fanii nostri, dar nu numai, sa vina la Sinaia, pentru ca se anunta un weekend de zile mari”, a completat Vali.

Trofeul Sinaia Forever 2010 – Buletin informativ nr.1.

Datorita numarului foarte mare de participanti se modifica urmatoarele:

Art1.1. Program Etapa VII

Recunoasteri cronometrate , Vineri, 23.07.2010, 8,00-9,30

Antrenamente cronometrate mansa I, Vineri, 23.07.2010, 9,30-11,30

Antrenamente cronometrate mansa II, Vineri, 23.07.2010, 11,30-13,30

Start in mansa I de concurs, Vineri, 23.07.2010, 13,30-15,30

Start in mansa II de concurs, Vineri, 23.07.2010, 15,30-17,30

Verificari tehnice finale, Vineri, 23.07.2010, 18,00

A II a sedinta a CCS , Vineri, 23.07.2010 , 18,30

Afisarea rezultatelor Provizorii, Vineri, 23.07.2010,19,00

Afisarea rezultatelor Definitive , Vineri, 23.07.2010, 19,30

Festivitatea de premiere, Vineri, 23.07.2010, 19,30

Conferinta de presa cu castigatorii, Vineri, 23.07.2010 20,30

Art1.2. Se modifica orele ca si in articolul 1.1.

Art7.3. Nr de automobile admise 75.

Art.14.2. Automobilele de competitii vor stationa in parcul inchis obligatoriu (Bulevardul Carol I, nr.8) dupa verificarile tehnice initiale pe o prelata rezistenta la uleiuri si combustibili, in scopul protejarii solului. Accesul in parcul inchis se face Vineri (23.07.2010) respectiv Duminica (25.07.2010) incepand cu ora 7:00 urmand ca zona sa fie eliberata pana la ora 7:30 (la 7, 30 se deschide circulatia pe Bulevardul Carol I). Dupa mansele de concurs masinile vor intra in parcul inchis.

Art.15.1. Verificarile tehnice finale vor avea loc:

– pentru etapa a VII-a, vineri 23 iulie  2010, orele 18:00;

– pentru etapa a VIII-a, duminica 25 iulie 2010, orele 18:00.

18.2. Festivitatea de premiere va avea loc:

– pentru etapa a VII – a, vineri 23 iulie 2010, orele 19:30;

– pentru etapa a VIII-a, duminica 25 iulie 2010, orele 19:30.

Director Organizatoric

Claudiu David

Frederic Bertrand este noul responsabil competitii clienti al Citroen Racing si Peugeot Sport

Incepand cu 12 iulie 2010, Frederic Bertrand , in varsta de 35 ani, l-a inlocuit pe Simon Jean Joseph la conducerea departamentului de competitii pentru clienti al Peugeot si Citroen. Deasemeni, Frederic este responsabil si pentru Peugeot Racing Shop si Citroen Racing Boutique .

Scopul acestuia este sa dezvolte strategiile programelor pentru clienti atat pentru Peugeot cat si pentru Citroen , din punct de vedere al promovarii produselor cat si al comercializarii acestora .

La Peugeot Sport , Frederic Bertrand va colabora cu :

– Laurent Guyot (Racing Shop Manager)
– Pascal Giral (Rencontres Peugeot Sport Manager)
– Jean-Marc Vinatier (Volant 207 series Manager)

iar la Citroen Racing va colabora cu :

– Vianney Guingand (Boutique Manager)
– Jean-François Liénéré (Customer Competition Programmes Manager)

Frederic Bertrand CV

2006-2010
Marketing and Special Events Manager (Renault Sport)

2000-2006
Purchasing Manager (Renault/Dacia/Samsung/Nissan)

1998-2000
Suppliers Manager (Sommer Allibert Group – Automotive Tier 1, Germany)

Simon Jean-Joseph, campion european in 2004 si 2007 , s-a alaturat echipei Peter Solberg WRT , unde printre altele face parte si din  ” echipa de recunoastere” , o noua reglementare aprobata de FIA inceputa la Raliul Bulgariei . Celelalte echipe de recunoastere sunt conduse de Timo Kankkunen (fratele lui Juha) pentru Mikko Hirvonen, Jarkko Miettinen pentru Jari Matti Latvala, Tery Kaby pentru Matthew Wilson, Mats Karlsson pentru PG Andersson, Tapio Laukkanen pentru Kimi Raikkonen, Ales Bengue pentru Sebastein Ogier, Dominique Heintz pentru Sebastien Loeb, iar Sergio Vallejo pentru Dani Sordo.

Pilotii adevarati nu se nasc pe asfalt!

Desfasurat weekendul trecut la Sibiu, Raliul Sibiului, etapa eveniment în Intercontinental Rally Challenge (IRC),  prima etapă de macadam din acest sezon în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop, a adus pentru echipajul 469 Sebastian Barbu/Razvan Hulea prima clasare pe podium la N2, , locul 3 in clasamentul general al Cupei Dacia si locul 1 la Debutanti Cupa Dacia  

Intr-adevar pilotii adevarati nu se nasc pe asfalt! Prima clasare pe podium la N2, podium in cadrul Cupei Dacia… mai bine de atat nici nu se putea la primul raliu pe macadam!!! Inca mai avem multe de invatat, dar ne-am demonstrat ca se poate si ca suntem capabili de rezultate bune. Santa pe noapte cat si pe zi in varianta lunga este o proba extraordinara, Sadu l-am abordat drept o incalzire pentru Gatu Berbecului care m-a facut sa slabesc aproximativ 3kg. Sunt de parere ca am facut un raliu inteligent, am scapat doar cu o singura pana, iar rezultatul a fost unul pe masura. Multumesc prietenilor care au fost alaturi de noi pe probe,  multumesc familiei pentru acest minunat raliu” a spus Sebi, pilotul echipajului.             

Raliul Sibiului a fost etapa pe care cei doi au asteptat-o cu nerabdare de la inceputul sezonului, dandu-le emotii, fiind pentru ca a fost primul raliu de macadam pentru acest echipaj, dar si entuziasm, pentru ca a avut loc acasa.   Razvan: “Raliul Sibiului pe scurt: cel mai dur, cel mai solicitant, cel mai bine organizat, cel mai frumos pentru noi in sezonul 2010. Bilantul, locul 3 la clasa N2, locul 3 in clasamentul general al Cupei Dacia si locul 1 la Debutanti Cupa Dacia. Ziua intai a raliului avea sa fie un experiment placut pentru noi, cu probe relativ usoare comparativ cu probele de sambata. Ne-am simtit bine pe Dobarca dar pe a doua trecere am fost nevoiti sa reducem ritmul pentru a nu strica un cauciuc taiat pe exterior la trecerea precedenta. Santa pe noapte a fost extraordinara, una dintre cele mai frumoase probe parcurse de mine in raliuri. Doresc sa-i felicit pe organizatori pentru ca au reintrodus proba de noapte, a fost cu siguranta pe placul tuturor, atat spectatori cat si sportivi. Am terminat prima zi la o diferenta de 0,3 secunde de podium si ne-am propus sa obtinem un rezultat cat mai bun sambata, fara sa avariem masina si fara pene de cauciuc. Sambata am avut un parcurs prudent, am facut in cele din urma o pana pe Santa Max 1, Gitul Berbecului 2 ne-a dus la limita rezistentei fizice din cauza caldurii si totul a culminat cu “perla” raliului, Santa Max 2. Multimim prietenilor care au “suferit” alaturi de noi pe probe, echipei tehnice Mach 1 Sport Tech pentru o masina impecabila si nu in ultimul rand partenerilor nostri, elemente cheie intr-o ecuatie cu rezultat pozitiv. Regretam abandonul prietenilor nostri, echipajul 79 Alex Filip/Bogdan Iancu si speram sa ii revedem cat mai curand in forma maxima.”      

Sebastian Barbu si Razvan Hulea va asteapta la urmatoarea etapa din Campionatul National de Raliuri, care este programata in perioada 27 – 29 august si se va desfasura la Brasov.    

Echipajul 469 Sebastian Barbu/Razvan Hulea continua cursa cu sprijinul familiilor, prietenilor si doreste sa multumeasca partenerilor de la Vision Leasing, Oldies Pub, Schuster & CO Ecologic, Kappa Racing dealer Subaru Pitesti, Faxtor Motorshop pentru sustinerea morala cat si financiara si nu in ultimul rand partenerului tehnic Mach 1 Sport Tech. 

PR Andreea Craciun

Credit foto: rallyphoto.ro

Tempesta in IRC

Echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea, va lua startul in a 8-a etapa a Intercontinental Rally Challenge, care se va desfasura in perioada 5-7 august pe insula portugheza Madeira. Participarea la Rali Vinho da Madeira se doreste a fi un premiu de consolare dupa cele trei abandonuri din Campionatul National de Raliuri al Romaniei, mai ales ca anularea Hebros Rally, etapa bulgara a FIA European Rally Cup (East), a creat o pauza de mai bine de o luna in agenda celor doi. In aceste conditii, Tempesta i-a propus lui Dorin un concediu activ:

Hebros Rally s-a anulat si urmatoarea etapa a Cupei Europei de Est va avea loc dupa Raliul Tara Barsei. Pentru ca in competitiile externe ne-a mers mult mai bine decat in campionatul intern si pentru ca nu am dorit sa stam tot concediul cu aceasta senzatie inconfortabila determinata de trei abanbdonuri consecutive, ne-am inscris la Rally Madeira. Vom face astfel un pic de plaja si un pic de IRC. Nu am mai concurat niciodata intr-o etapa a Intercontinental Rally Challenge, asa ca va fi ceva deosebit, mai ales ca Rali Vinho da Madeira este cel mai tehnic asfalt si unul dintre cele mai frumoase raliuri din Europa, a declarat Tempesta.

Credit foto:rallyphoto.ro, Catalin Stoia/SIMCAT

Berti Panaiot

Trofeul Sinaia Forever – un nou inceput pentru Valentin Cimpoeru

Istoria se repeta am putea spune. Daca anul trecut Valentin Cimpoeru isi facea debutul pe frumosul traseu urban de la Sinaia, iata ca si in acest an “Morcov” revine in Campionatul National de Viteza in Coasta la Sinaia, dupa absenta de la cele doua etape de la Resita si alaturi de un nou Volkswagen Golf MK1.

Dezastrul produs la etapa de la Teliu a insemnat pentru Valentin decizia de a incepe pregatirea unei noi masini de concurs si totodata renuntarea participarii la Trofeul Resita, astfel incat noul Golf MK1 sa poata fi gata pana la etapa de la Sinaia.

Ma bucur nespus de mult ca am reusit sa termin masina si ca voi reusi sa iau din nou startul la Sinaia. Este cea mai frumoasa etapa din Campionatul National de Viteza in Coasta , iar pentru mine este etapa de suflet unde mi-am facut debutul anul trecut. Atmosfera va fi cu siguranta superba si anul acesta. Speram sa fie vremea frumoasa si fanii sa vina in numar cat mai mare. Cred ca este un record de participanti din cate am vazut , 75 de piloti inscrisi, din care 14 la clasa H3 unde concurez si eu. Sper sa reusesc sa fac o impresie frumoasa cu noua masina care beneficiaza si de “ o inima noua” de 2.0 16v. In final as dori sa ii multumesc foarte mult prietenului meu “Cauciuc” fara ajutorul caruia nu as fi reusit sa termin masina si va astept pe toti la Sinaia.

Valentin Cimpoeru multumeste partenerului tehnic Biedy ServCom pentru sprijinul acordat in sezonul 2010.

Rezumatul anului 2010 – Discursul CEO Honda Motor Co, Ltd – Takanobu Ito

În ultimii ani preferinţele consumatorilor de pe toate pieţele auto din întreaga lume s-au schimbat rapid către vehicule de talie mijlocie şi mică, datorită creşterii gradului de conştientizare a nevoii de protectie a mediului înconjurător la nivel global, precum şi a schimbărilor structurale care au avut loc la nivel economic.

Bazată pe această înţelegere, „Direcţia pentru următorii 10 ani” a fost stabilită. Ceea ce cred ca este cel mai important şi mesajul pe care l-am transmis către toti asociaţii Honda a fost „ să asigurăm produse de calitate clienţilor noştri, cu viteză, accesibilitate şi emisii scăzute de CO2.

“Cu emisii reduse de CO2” reprezintă convingerea noastră bazată pe un simţ puternic al crizei care, ca un producător de mobilitate personală, Honda nu va avea viitor dacă nu vom realiza o reducere semnificativă a emisiilor de CO2.

Automobile

Honda a redus emisiile de CO2 prin avansarea tehnologică a unei game largi de produse, inclusiv motociclete, automobile şi unelte. Honda şi-a luat de asemenea şi angajamentul de a reduce emisiile prin produse care creează energie cum ar fi crearea de panouri solare şi sisteme de cogenerare.

Răspândirea introducerii pe piaţă a sistemului hibrid IMA

Honda a introdus noi modele echipate cu sistemul hibrid compact IMA, original Honda şi anume Insight şi CR-Z. Procentul de vânzări de vehicule hibrid din toate vânzările de autovehicule Honda în Japonia a crescut la 16% în 2009. Honda va accelera introducerea pe piaţă la scară largă a sistemului IMA prin sporirea gamei de modele echipate cu acest sistem.

Honda va introduce în Japonia modele multiple, în principal vehicule de mici dimensiuni, echipate cu sistemul IMA, în termen de aproximativ un an de zile. Primul va fi Hybrid Fit (Jazz în Europa) pe care îl vom introduce pe piaţa japoneză în această toamnă.

Honda va continua, de asemenea, să dezvolte tehnologii de baterii care sunt critice pentru dezvoltarea de vehicule hibride. Următoarea generaţie Civic Hybrid va fi echipată cu produse de calitate şi o baterie litiu ion compactă care va fi aprovizionată de către Blue Energy – o companie mixta intre GS Yuasa si Honda care va începe producţia de baterii din a doua jumătate a acestui an.

Plug-in-hibrid

* Un nou sistem plug-in hibrid pentru vehiculele de mărimi medii şi mari este în prezent în curs de dezvoltare. Vehiculele echipate cu acest sistem nou sunt programate pentru a fi comercializate în 2012 în Japonia şi SUA

* Honda va realiza cu succes cererea clientului, mai precis prin elaborarea şi adoptarea unor sisteme hibrid care sunt adecvate pentru vehicule de diferite dimensiuni şi utilizări.

Motorul pe benzină

* Motoarele cu ardere internă vor rămâne ca sursă principală de energie pentru automobile, şi, prin urmare, Honda va continua promovarea tehnologiilor avansate pentru a îmbunătăţi performanţele şi economia de combustibil a motoarelor cu ardere internă. Honda va incepe in 2012 reînnoirea motorului şi a liniei de transport pentru a îmbunătăţi în continuare economia de combustibil.

Motorul diesel

* Motoarele diesel sunt, de asemenea, eficiente în reducerea emisiilor de emisii de CO2. În plus faţă de motorul 2.2l disponibil în prezent, Honda face progrese în dezvoltarea unor motoare diesel mai mici. Un model echipat cu acest motor diesel mai mic, va fi introdus în Europa în 2012.

Celulele de combustibil electrice

Pe termen lung, celulele electrice de combustibil vor oferi mobilitate extremă. Iar Honda va continua să lucreze la dezvoltarea tehnologică a FCX Clarity, precum şi la sistemele de realimentare pe bază de hidrogen.

Vehicule cu baterie electrică

* Deşi există unele probleme care trebuie abordate, cum ar fi intervalul de timp de încărcare şi reîncărcare, vehiculele electrice cu baterie au potenţialul de a crea o piaţă nouă pentru mobilitate, fără emisii de CO2 în timpul funcţionării. Valorificand tehnologiile stabilite prin dezvoltarea de celule electrice de combustibil, Honda va face progrese în dezvoltarea unui vehicul electric cu baterii cu scopul de a îl pune în uz cât mai curând posibil. Vehiculul electric Honda cu baterie va fi pus în vânzare în Japonia şi SUA în 2012.

Honda va introduce aceste produse, în anul 2012 accelerând introducerea şi răspândirea lor pe piaţa de profil în următorii 10 ani.

Florin Nita

PR & Sales Coordinator

Foto: serenagroup.jp

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor