Lucian Gârbacea jr. și Simone Tempestini în mașină cu George Grigorescu la Raliul Țara Bârsei

* foto : Lucian Girbacea jr.

Raliul Țara Bârsei marchează revenirea în raliuri a talentatului pilot Lucian Gârbacea Jr. și debutul lui Simone  Tempestini, fiul lui Marco Tempestini , în Campionatul Național de Raliuri Dunlop.

A doua etapă de macadam din acest sezon este și o ocazie bună pentru continuare programului prin care George Grigorescu oferă posibilitatea unor piloți care nu au putut concura în întregul sezon să piloteze una din mașinile forlighter. De această dată mașina forlighter a Cupei Dacia va fi pilotată de Lucian Gârbacea jr., un real talent în sportul cu motor care astfel revine în mașina de raliu după o absență de peste un an.

Lucian îl va avea în dreapta pe George Grigorescu atât la super speciala de la Băneasa Shopping City cât și pe 4 din probele speciale de sâmbătă 28 august.

* foto : Simone Tempestini

Pe celelalte trei probe speciale, George Grigorescu îl va avea în mașină pe Simone Tempestini. Simone va ocupa locul navigatorului în Raliul Țara Bârsei, urmând ca de la Raliul Aradului, după ce va împlini 18 ani, să stea pe scaunul din stânga. Juniorul Tempestini profită de aceste ultime raliuri din actualul sezon al C.N.R.D pentru a se acomoda cu Dacia Logan urmând ca din 2011 să concureze în Cupa Dacia.

Cupa Dacia la Raliul Țara Bârsei, a VI etapă din Campionatul Național de Raliuri Dunlop

După spectaculoasa luptă pentru podium din Raliul Sibiului, unde liderul clasamentului general Viorel Ivan a pierdut orice șansă de a se clasa pe podium din cauza unei pene survenită pe ultima probă specială victoria revenindu-i lui Bogdan Năstase, Cupa Dacia este pregătită ca și la Raliul Țara Bârsei să ofere pasionaților de motorsport un adevărat show.

Primii kilometri din această a șasea etapă a actualului sezon al Cupei Dacia vor fi consemnați în București, vineri 27 august când concurenții vor participa la Băneasa Rally Show. Evenimentul este practic prima probă specială din Raliul Țara Bârsei și consemnează revenirea raliurilor în București după o absență de cinci ani. Înainte de startul raliului programat la ora 19.01, în parcarea Băneasa Shopping City unde va fi amenajat și traseul specialei de 1,5 km fanii sportului cu motor vor putea veni să vadă cum se fac ultimile pregătiri înainte de raliu. După ce vor face spectacol pe traseul de la Băneasa Rally Show, concurenții Cupei Dacia se vor muta în Brașov pentru cea mai lungă zi a Raliului Țara Bârsei. Se vor parcurge în total 101,5 km împărțiți în șapte probe speciale, cea mai lungă fiind proba Săcele-Azuga care are o lungime de 24,7 km și va fi parcursă de două ori.

Trofeul Klar Macadam

Pentru a face mai intersantă lupta pentru podium Klar Profesional, unul din partenerii Cupei Dacia a decis să ofere un trofeu special echipajului care adună cele mai multe puncte de-a lungul celor patru etape de macadam din acest sezon. În lupta pentru Klar Macadam intră la Raliul Țara Bârsei 14 echipaje, favoritul etapei fiind liderul  clasamentului general al Cupei Dacia, Viorel Ivan. După prima etapă lider în clasamentul trofeului Klar Macadam este Bogdan Năstase, câștigătorul Raliului Sibiului. La finalul sezonului, după Raliul Iașiului programat în perioada 9-10 octombrie pilotul care va acumula cele mai multe puncte în raliurile de macadam va primii din partea Klar Profesional 2.000 euro.

Concurenții Cupei Dacia vă așteaptă pe probele speciale ale Raliului Țara Bârsei

Vineri 27 august

19.21 – PS1 = Băneasa Shopping City – București

Sâmbătă 28 august

10.42 – PS 2 = Azuga – Predeal

11.25 – PS 3 = Azuga – Cabana Susai

13.05 – PS 4 = Săcele – Azuga

13.40 – PS 5 = Azuga – Caban Susai

16.02 – PS 6 = Azuga – Predeal

16.45 – PS 7 = Azuga – Cabana Susai

18.25 – PS 8 = Săcele – Azuga

20.01 – Sosire Raliu – Magnolia Sopping Center

Clasament Cupa Dacia dupa 5 etape

Notă: orele menționate sunt orele de trecere ale primei mașini. Traseul se va închide cu minim o oră înaintea celei menționate mai sus.

Cupa Dacia = Competiția monomarcă ce și-a propus să le ofere o șansă pasionaților de autmobilism care doresc să facă primii pași în raliuri. 50 % din concurenți sunt debutanți. Se rulează cu mașini Dacia Logan pregătite pentru raliu, aceasta fiind cea mai accesibilă mașină de raliu când vine vorba de achiziție și întreținere.

Gata vacanța…Back on the track

Vedeta ProMotor Roxana Ciuhulescu, copilot la Băneasa Rally Show

După o vacanță binevenită de cinci săptămâni, în Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2010 se repornesc motoarele la Raliul Țara Bârsei Dunlop Seat. După o pauză de 5 ani raliurile revin în București, startul și prima probă specială a etapei cu numărul 6 urmând să fie găzduite de Băneasa Shopping City.

Inițiativa de a readuce raliurile în Capitală este de salutat pentru că aici potențialul de audiență este cel mai mare din țară. În egală măsură pot fi și surprize însă rămâne de văzut. Oricum merită efortul pe care îl va face toată lumea pentru a oferi un spectacol automobilistic la București, și-a expus părerea pilotul COSMOTE Titi Aur.

Multiplul Campion Național de Raliuri nu putea rata ocazia de a face show în orele dinaintea startului, el urmând să aibă în dreapta pe circuitul Superspecialei din parcarea Băneasa Shopping City reprezentanți ai sponsorilor echipajului dar și oameni de presă. În dreapta sa va lua loc și vedeta ProMotor Roxana Ciuhulescu cunoscută drept o mare iubitoare de raliuri și senzații tari, ea ne aflându-se de altfel la prima experiență de acest gen.

După Show-ul de astăzi caravana concurenților va lua drumul Brașovului la ceas de seară pentru a parcurge mâine, sâmbătă (28 august) cele șapte speciale de macadam din triunghiul forestier Rențea (Brașov-Azuga-Predeal).

Traseul de sâmbătă este extraordinar de bun, cu o suprafață de rulare într-o stare foarte bună și din acest motiv este și foarte periculos datorită vitezelor mari care se vor atinge.

Dacă la Sibiu am făcut o cursă cu o tactică clară, care a pus accentul pe anduranță și pe conservarea mașinii, la Brașov vom încerca să mergem cât putem de tare încă din primul kilometru, și-a declarat intențiile Titi Aur.

Așadar Raliul Țara Bârsei Dunlop Seat 2010 va debuta astăzi la Băneasa Shopping City startul pe Superspeciala din deschidere fiind programat la ora 19:21. Înaintea acestui moment cu începere de la ora 13:00 pe circuit cei prezenți vor putea viziona demonstrații de karting, moto, drift și binențeles glisadele protagoniștilor din CNRD 2010.

Sâmbătă startul pe prima specială a zilei este programat la ora 10:42, Raliul Țara Bârsei Dunlop Seat urmând să se încheie la ora 20:01.

CNRD 2010 – Et. 6 / Raliul Țara Bârsei Dunlop-Seat 2010 / Program

Vineri / 27.08.2010

Start (București – Băneasa Shopping City) / 19:01

PS 1 – Superspeciala (1.50 km) / 19:21

Service B (București – Băneasa Shopping City) / 19:26

Sâmbătă / 28.08.2010

PS 2 – Azuga-Predeal 1 (14.20 km) / 10:42

PS 3 – Azuga-Cabana Susai 1 (7.90 km) / 11:25

Service D (Brasov) / 12:17

PS 4 – Sacele-Azuga 1 (24.70 km) / 13:05

PS 5 – Azuga-Cabana Susai 2 (7.90 km) / 13:40

PS 6 – Azuga-Predeal 2 (14.20 km) / 16:02

PS 7 – Azuga-Cabana Susai 3 (7.90 km) / 16:45

PS 8 – Sacele-Azuga 2 (24.70 km) / 18:25

Sosire (Brasov) / 20:01

Festivitatea de premiere (Brasov-Magnolia Shopping Center) / 23:00

CNR 2010 / Clasament General (5/8 etape)

  1. B. Marişca 89 p, 2. G. Szabo 83 p, 3. D. Gârtofan 53 p, 4. V. Porcişteanu 52 p, 5. C. Spitzmuller 43 p, 6. M. Mihalache 40 p, 7. T. Aur 35 p, 8. M. Tempestini 27 p, 9. E. Keleti 22 p, 10. H. Savu 20 p…

Dementor Rally a pregătit un show de supermoto în deschiderea Raliului Țara Bârsei

Vineri, 27 august, începând cu ora 17.00 pe traseul primei probe speciale (Băneasa Shopping City – București) din Raliul Țara Bârsei vor avea loc o serie de evenimente demonstrative care cuprind mai multe ramuri ale sportului cu motor. Dan Tatoiu, Adrian Răduță, Julian Răduță și Ciprian Popescu sunt cei patru motocicliști care vor arăta în câteva minute ce se poate face cu o motocicletă de supermoto.

Pentru Dementor Rally, Raliul Țara Bârsei este al doilea eveniment din Campionatul Național de Raliuri Dunlop în care cele trei echipaje iau startul. Iar pentru că Dan Tatoiu/Adrian Berghea, Eugen Bădina/Aurelian Bădina și Sidonia Tatoiu/Florin Hangu au format Dementor Rally având la bază pasiunea comună pentru sportul cu motor a fost firesc să accepte invitația de a face o scurtă demonstrație în deschiderea Raliului Țara Bârsei. Și pentru că Dan Tatoiu și-a făcut un nume în sportul cu motor datorită celor peste 20 de ani de motociclism, în pofida accidentări care l-a forțat să stea departe de competițiile moto în acest an, este pregătit pentru showul cu motocicletele de supermoto. Alături de Dan, care este pilot în Dementor Rally, la demonstrația cu motocicletele de supermoto vor lua parte și alți trei piloți cu șatate vechi în sportul cu motor din România. Este vorba despre Ciprian Popescu, Julian Răduță și Adi Răduță. Ultimul a redevenit recent campion al României la Motocross MX1 și se luptă să își păstreze titlul în Campionatul Est European de Motocross.

După show-ul cu motocicletele de supermoto, doar cu o oră înainte să ia startul în Raliul Țara Bârsei, Dan Tatoiu va face o scurtă demonstrație și cu KTM X-BOW Superlight cea mai ușoară mașină din România, omologată pentru  traficul rutier.

Rod al colaborării dintre KTM, Dallara şi Audi, X-Bow Superlight se adresează celor care vor să se bucure  într-adevăr de condus şi tocmai de aceea în ea nu se găsesc prea multe din dotările întâlnite la alte sportcaruri. Pentru prima dată în istoria maşinilor de serie există o caroserie făcut în întregime din fibră de carbon, mai precis s-a optat pentru fibră de carbon monococă. Această soluţie este folosită de mulţi ani în Formula 1 şi în alte competiţii unde se utlizează monoposturi însă doar apariţia lui X-Bow a făcut ca ea să fie transpusă la un model de serie. KTM X-Bow este propulsată de un motor (benzină turbosupra alimentat cu intercooler şi 4 cilindri în linie), care dezvoltă 240 de CP, maşina cântărind doar 785 de kg. Transmisia, ca și motorul, este luată de la Audi fiind una manuală cu şase rapoarte.

Dementor Rally este Ready to Race în Raliul Țara Bârsei

După ce la primul raliu (Raliul Sibiului) Dementor Rally a reușit să își atingă obiectivul pentru două din mașini, la Țara Bârsei se dorește ca toate cele trei mașini să ajungă la finiș fără incidente.

La primul raliu la care a participat, Dan Tatoiu (Subaru Impreza N11 – îl are în dreapta pe Adi Berghea) a reușit să obțină și primul punct. Dan a confirmat că piloții care și-au făcut mâna în motocross și rally-raid se adaptează mai ușor raliurilor de macadam, iar trecerea de la motocicletă l-a mașină i-a adus un loc zece în clasamentul general al Raliului Sibiului.

Eugen Bădina și fratele său Aurelian Bădina își doresc să acumuleze cât mai multă experiență la volanul Fordului Escort pe care îl utilizează începând cu Raliul Sibiului, unde multiplele pene i-au împiedicat să ajungă la finiș.

Din dorința de a acumula experiență având în vedere că în 2011 intenționează să concureze în Campionatul Național de Raliuri, Sidonia Tatoiu (Subaru Impreza N12) va pilota și la Țara Bârsei una din mașinile forlighter avându-l în dreapta pe experimentatul navigator Florin Hangu.

Renatta Stepanov

PR Officer Dementor –Your action shop

Kimi Raikkonen – Cel mai rapid timp si cateva puncte

Cu siguranta, un lucru frumos in acest sport este ca fiecare raliu este diferit. Evident nu am stiut la ce sa ma astept de la Raliul Germaniei. La sfarsitul zilei puteam spune ca nu a fost cu adevarat raliu de asfalt! Drumurile erau foarte murdare si cateva parti de macadam.

Principalul obiectiv pentru noi era sa terminam raliul. Am reusit acest lucru, am parcurs toti kilometrii in full regim de cursa, plus am mai adaugat ceva puncte care conteaza in clasamentul general. Inca odata am mai invatat ceva despre pilotajul in regim de raliu. Am facut vreo doua greseli si nu pot schimba asta. A trebuit sa invat totul singur si dintr-o greseala inveti cel mai mult.

Dupa eveniment multi oameni m-au intrebat daca a fost mult mai usor pentru mine sa fac o cursa pe asfalt dupa ce am concurat pe circuit atat de mult timp. Ei bine ,pot sa va spun, nu este un avantaj atat de mare pentru mine in raliurile de asfalt. In Germania m-am simtit bine mergand cu viteza! Drumurile erau inguste si trebuia sa fii concentrat tot timpul. Nu a fost usor. Nici o indoiala despre asta. Inca o data, a trebuit sa imi gasesc ritmul potrivit la inceput!

Acesta este un raliu foarte provocator si bun pentru noi, acum s-a terminat si este incheiat. Ei bine, am facut doua greseli duminica dimineata si din cauza asta, Willson a reusit sa ne depaseasca si sa ia locul 6. Am avut o senzatie rea ceva timp pentru pierderea celor catorva puncte, dar toate ca toate, este important sa ne pastram rabdarea si sa tinem minte ca a face greseli face parte din procesul de invatare al raliurilor. Dictarea a mers chiar foarte bine. Nu am avut probleme la aceasta parte si m-am simtit bine.

Acesta a fost al treilea raliu pe asfalt cu acest Citroen C4 Red Bull si al doilea raliu de asfalt WRC. Sunt satisfacut  pentru ca am acumulat o gramada de experienta din pilotajul in raliurile pe asfalt. Sunt de asemenea si fericit pentru ca am obtinut pentru prima oara cel mai rapid timp intr-o etapa de WRC. Nu stiu cat de mult au incetinit cei de pe primele locuri in ultima proba speciala, dar pentru un pilot de curse, cel mai rapid timp ramane cel mai rapid timp.

Acum avem o scurta pauza. Urmatorul raliu din calendar este in Japonia si nu avem nici o sesiune de teste inainte de acesta. Evident Japonia va fi foarte dificila pentru mine ca incepator. Am auzit ca acele etape sunt destul de inselatoare.

Dar continuam sa incercam sa dam tot ce avem mai bun si sa asteptam si sa vedem,ce fel de viteza gasim acolo.Inca odata principalul meu obiectiv este sa termin raliul!

Kimi Raikkonen

foto: McKlein

httpv://www.youtube.com/watch?v=lJSjycakyVg

Grin

Marius KNS se alatura echipei de drift la Baneasa Rally Show

Astazi 27 august va avea loc la Baneasa Shopping City Bucuresti, Super Speciala „Baneasa Rally Show”, unde organizatorii au pregatit o serie de surprize. Specatorii vor avea parte de curse demonstrative oferite de driveri profesionisti insositi de vedete ale sportului si din showbiz, curse de karting  oferite de pilotii ce provin de la doua scoli de karting, din Brasov si Campulung Muscel, nu va lipsi nici motociclismul, parada masinilor de epoca, iar in incheiere driftul va pune stapanire pe micutul circuit creat in parcarea Baneasa Shopping City Bucuresti.

Dupa ce Gabriel Onofrei si SorinHaiEne si-au anuntat prezenta la “Baneasa Rally Show“, Marius “KNS” Mitrache, un alt pilot participant in campionatul european de drift KOE, se va alatura echipei de drift. Cei trei promit un show total pentru spectatori cu mult fum si cauciuc ars. 

Japonezele vor invada circuitul, Gabriel Onofrei si Sorin Ene vor evolua pe doua Nissan-uri Silvia S14 si S14A, iar Marius Mitrache se va alatura celor doi cu un Nissan Skyline GTR R33.

Alex Filip este absent motivat la Raliul Tara Barsei

  • Prima absenta dupa 47 raliuri
  • MAIA, cel mai tanar fan al echipajului 79
  • Show cu un Citroen DS3 de serie

Dupa 47 etape in care a spus prezent in Campionatul National de Raliuri, Alex Filip va fi absent motivat in Raliul Tara Barsei 2010.

Alex Filip si Bogdan Iancu nu vor lua startul, in acest sfarsit de saptamana, la Raliul Tara Barsei din cauza accidentului de la Raliul Sibiului in urma caruia masina a fost complet distrusa. „Am sperat pana luni, cu mai putin de o saptamana inaintea startului, ca vom reusi sa gasim o solutie pentru a putea lua startul in acest raliu. Am incercat mai multe variante, dar timpul scurt si mai ales faptul ca suntem in perioada concediilor de vara ne-a impiedicat sa gasim o solutie si astfel suntem nevoiti sa privim acest raliu de pe margine”, a spus Alex Filip.

Raliul Tara Barsei, etapa care va incepe cu o super speciala la Baneasa Shopping City, ar fi fost un moment excelent pentru Alex Filip sa evolueze acasa. „Sunt foarte trist ca nu pot lua startul in singura etapa din Campionatul National care are startul chiar la mine acasa. O data cu accidentul de la Sibiu s-a spulberat si toata munca mea din ultimii 5 ani. Acum sunt nevoit sa pornesc de la zero, dar raman optimist si sper sa revin in campionat pana la sfarsitul acestui sezon. Anul trecut, pe vremea aceasta, eram lideri la grupa A, iar acum ii vom incuraja pe colegii nostri de la aceasta grupa de pe margine si sunt sigur ca va fi o lupta extrem de interesanta pentru podium”, a mai spus Alex Filip.

Singurul motiv de bucurie, inaintea acestei etape, a fost ca numarul fanilor echipajului 79 a crescut cu un membru. Bogdan Iancu, copilotul echipajului, a devenit tatic, iar MAIA, fetita lui, si-a aratat deja interesul pentru raliuri. „Eu am macar un motiv de bucurie in aceasta perioada. Si eu sper, la fel ca si Alex, sa revenim insa cat mai repede pe probele speciale”, a spus Bogdan Iancu.

Absenta de la startul Raliului Tara Barsei pune capat, cel putin pentru moment, si campaniei „Race and Help”” prin care echipajul 79 a strans fonduri pentru Fundatia Hospice „Casa Sperantei”. „In total, in contul „Race an Help” s-au strans, dupa primele cinci etape din CNR, 2.058 Euro. Sunt bucuros ca sponsorii nostri Michelin, Citroen si Orange s-au implicat in acest proiect si cu siguranta, atunci cand vom reveni pe probe, vom strange bani si pentru prietenii nostri de la Hospice”, a adaugat Alex Filip, care va parcurge, vineri 27 august, cateva tururi demonstrative, la volanul unui Citroen DS3 de serie, pe traseul super specialei de la Baneasa Shopping City.

In 2010, echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu este sustinut de: Orange Romania, Michelin Romania, Computerland, Baumax Romania, Radcom, Citroën Romania, FC Dinamo Bucuresti, Converse, Colina Motors si sustine Fundatia Hospice „Casa Sperantei” Brasov.

Avancronica Marelui Premiu al Belgiei: s-a terminat vacanţa!

După o pauză de o lună, motoarele de Formula 1 se vor auzi din nou în acest weekend. Pauza (prea lungă) impusă de FIA ne-a facut foarte nerăbdători, mai ales că s-a întîmplat într-un moment în care campionatul este mai strîns ca niciodată, cu 5 piloţi la vîrful clasamentului în doar 20 de puncte (şi să nu uităm că sistemul de punctaj este modificat faţă de anii trecuţi).

Pină acum, am avut o singură certitudine pe parcursul sezonului: Red Bull are cea mai rapidă maşină. Cu excepţia Marelui Premiu al Canadei, în pole-position la toate cursele s-a plasat un pilot Red Bull, de cele mai multe ori fiind chiar amîndoi în prima linie la start. Cu toate astea, echipa şi cei doi piloţi au facut greşeli sau au avut probleme tehnice care i-au împiedicat sa domine autoritar şi clasamentele. Toate aceste probleme au fost speculate cu dibăcie de cele doua echipe rivale – McLaren şi Ferrari – care s-au menţinut în lupta la vîrf deşi nu dispun de un monopost la fel de performant. Să nu uităm că în Turcia pilotii Red Bull s-au acroşat între ei, eveniment de care au profitat cei de la McLaren, iar în Canada strategia excelentă le-a dat cîştig de cauză tot celor de la McLaren. De asemenea, Ferrari au avut în Fernando Alonso un pilot constant, care tot timpul a cules puncte bune, iar la cursa din Germania echipa italiană a reuşit chiar o dublă victorie, umbrită, e drept, de ordinul echipei pentru Massa de a se lăsa depăşit. La ultima cursă, în Ungaria, deşi Red Bull au fost mult mai rapizi, din nou nu au reuşit să facă dubla, datorită unei greşeli a lui Sebastian Vettel, iar Alonso a fost din nou acolo, să profite.

Inainte de aceasta lungă pauză, se conturaseră deja nişte tendinţe. După o primă jumătate de sezon excelentă, McLaren a părut în dificultate la ultimele două Mari Premii, parînd că au ramas în urma rivalilor, care au reuşit să implementeze mai bine soluţii tehnice pentru îmbunătăţirea maşinii. In schimb, Ferrari reuşeşte să ţină pasul (cel puţin în cursă, fiindcă in calificări nu se apropie) cu cei de la Red Bull. Renault au fost destul de competitivi, cu un Vitali Petrov care a reuşit rezultate excelente în ultima vreme, ţinînd pasul cu Robert Kubica şi menţinîndu-se astfel aproape de Mercedes Grand Prix. In schimb, germanii par să fie într-o poziţie dificilă, iar performanţele dezamăgitoare ale lui Schumacher nu creează deloc o impresie pozitivă.

Puţine capete de afiş în presa din această pauza competiţionala: în primul rînd, Pirelli a început testele pentru cauciucurile de anul viitor. După ce a obţinut furnizarea exclusivă de pneuri pentru F1 si GP2 din sezonul 2011, constructorul italian l-a angajat pe Nick Heidfeld (pînă acum pilot de rezervă la Mercedes GP) pentru a testa noile pneuri, iar pentru aceasta s-au folosit de monopostul “mort din faşă” Toyota, cel cu care japonezii ar fi trebuit să participe în acest sezon în Formula 1.

Un alt titlu important priveşte audierea echipei Ferrari la Consiliul Mondial de Motorsport (WMSC) în legătură cu controversatul ordin de echipă dat la Marele Premiu al Germaniei, pentru care scuderia a fost deja amendată cu 100.000 de euro, dar a fost şi citată în vederea unor eventuale sancţiuni suplimentare.

Incidentul dintre Schumacher şi Barrichello de la Hungaroring a fost şi el întors pe toate feţele, Schumacher fiind penalizat cu retrogradarea 10 poziţii pe grila de start la cursa următoare. Faptul că şi-a cerut scuze ulterior faţă de fostul coechipier (şi secund…) nu a şters impresia de nesportivitate a gestului germanului, a cărui carieră a fost presărată de controverse.

Cursa de la Spa Francorchamps este una foarte populară printre piloţi şi fani. Circuitul din munţii Ardeni, foarte lung în comparatie cu celelalte, prezintă multe provocări atît pentru maşină cît şi pentru piloţi, avînd practic de toate: linii drepte lungi, viraje rapide, şicane si un “ac de păr” foarte strîns. Traseul trece printr-o zonă împădurită, avînd chiar porţiuni de drumuri publice, iar vremea e de cele mai multe ori schimbătoare, ploaia nefiind o surpriză. De fiecare dată Grand Prix-ul de la Spa este foarte interesant, fie datorită vremii, fie datorită unor surprize venite de la echipe mici, cum a fost cazul anul trecut cu Fisichella şi al său Force India care au avut pole-position şi locul 2 la final. De neuitat în istoria recentă este duelul dintre Schumacher şi Mika Hakkinen din 2000, care a dat naştere unei depăşiri memorabile.

Performerii recenţi ai acestui circuit sînt Michael Schumacher, care a cîştigat de 6 ori aici şi Kimi Raikkonen cu 4 victorii, dar acesta din urmă nu mai e în F1. Singurul cîştigător prezent pe grilă în afara lui Schumacher este Felipe Massa, dar victoria lui din 2008 a fost obţinută la “masa verde”. Intotdeauna pe acest traseu au mers bine Lewis Hamilton şi Fernando Alonso, dar pentru majoritatea piloţilor este circuitul favorit.

Si anul acesta s-au adus mici modificări pe traseu, în principal în scopul de a opri piloţii să scurt-circuiteze unele şicane şi să obtină un avantaj. De asemenea, şi în acul de păr de după linia de start-sosire se va încerca minimizarea posibilităţii de a ieşi larg si de a-şi crea un avantaj prin aceasta.

Vremea se anunţă ploioasă, ceea ce va face cursa şi mai interesantă, iar în afara de Red Bull, care vor fi cu siguranţă rapizi, ierarhia celorlalte echipe nu se poate contura decît după şedinţa de calificări.

Iata programul weekend-ului (ora României):

Vineri, antrenamente libere: 11:00 – 12:30 si 15:00 – 16:30

Sîmbătă: antrenamente libere: 12:00 – 13:00

calificari: 15:00 – 16:00

Duminică la ora 15:00 se va lua startul în cursă.

Motoare la maxim, prapastii, noroi. O noua etapa a “Transsylvania Off Road Challenge” 2010

Transylvania Off Road Club va organiza in perioada 26-29 august 2010 cea de-a IV-a etapa a Campionatului National de Off Road organizata la Cluj.

Traditionala “Cupa Clujului”, ajunsa la a 9-a editie in acest an poarta acum noua denumire “Transsylvania Off Road Challenge”.

Concursul de anul acesta, ca si editiile anterioare, 2007 si 2008 (in categoriile Standard, Open si Extrem) se va desfasura in statiunea Muntele Baisorii. Organizatorii asteapta la aceasta editie peste 80 de masini inscrise, unde vor participa masini de teren special pregatite pentru acest gen de întrecere, în care nu viteza conteaza, ci îndemânarea soferului.

Traseul ales pentru aceasta etapa se afla in jurul statiunii Muntele Baisorii. Participantii sunt asteptati cu un traseu nou de 100 de km, de adrenalina in care vor trebui sa treaca prin noroi, stanci, busteni, prapastii in inima padurilor Carpatine. Accentul se va pune pe langa capacitatile copilotilor in ceea ce priveste navigatia in teren si pe pregatirea masinilor, respectiv talentul pilotilor. Pe langa concurentii autohtoni se asteapta echipaje din Ungaria, Germania, Austria etc.

Startul la cele doua zile de concurs va fi la ora 9:00 dimineata, vineri si sambata, 27-28 august 2010 din fata hotelului Alpin, iar duminica 29 august, orele 10:00 se va da startul la Superspeciala.

Superspeciala este ultima proba din concurs, considerata adesea cea mai degustata de public. Aceasta se desfasoara pe un traseu inchis, foarte spectaculos, unde toti amatorii si interesatii acestui sport pot sa vada bolizii 4×4 in actiune.

Competitia incepe joi seara (26 august) cu ultimele inscrieri la fata locului, si va continua vineri si sambata cu trasee de 100 km de offroad, culminand duminica cu Superspeciala de langa partia de schi de la Baisoara.

Pentru prima data, competitia se va desfasura intr-un cadru legal sub egida Federatiei Nationale de Automobilism (FRAS) si a Comisiei Nationale de Offroad (CNOR).

Concursul de anul acesta este organizat cu sprijinul autoritatilor (Consiliul Judetean, Primaria Baisoara, Politia Rutiera, Jandarmeria, Salvamont, Crucea Rosie Romana) si a sponsorilor: Suzuki, CarClass rent a car, Taubenreuther, GTC Auto, A&R Tuning, TengTools, Husqvarna, Coca Cola etc.

Asteptam cu nerabdare concursul cu totii. Anul acesta aproape toti greii sportului si-au anuntat prezenta asa ca etapa aceasta se anunta una foarte interesanta. Noi ne straduim cat se poate de mult sa oferim un concurs de calitate, cu organizare buna si trasee deosebite atat ca si dificultate cat si peisaje.” – Pedro Pinto, Pal Levente (TORC)

Persoana de contact: Pedro Pinto 0746 647 682

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor