TRANSCARPATIC Rally Raid 2015, a X-a editie a competitiei maraton gata de start

La 20 de ani de la prima editie a competitiei maraton, a X-a editie TRANSCARPATIC Rally Raid reuneste la start 33 de concurenti la auto-moto.

 

TRANSCARPATIC Rally Raid este organizat de A.S. Clubul Trans Carpatic Brasov. Intre 22 si 26 septembrie, echipaje din Italia, Israel, Rusia si Romania vor participa la TRANSCARPATIC RALLY RAID 2015. Motoarele au fost unse, hartile de traseu sunt pregatite. De pe crestele muntilor la malul marii, 1.135 de kilometri de aventura si emotie impartiti in cinci etape, din care lungimea probelor speciale este de 720 kilometri, îi asteapta pe concurenti.

afis

Evenimentul este dinamic, solicitant si este dedicat pasionatilor de deplasari rapide in teren variat, cu abilitati de orientare in teren necunoscut. Pentru a participa la competitii rally raid, pe langa o conditie fizica excelenta, ai nevoie de spirit de aventura, de creativitate, de puterea de a duce un lucru la capat, de pasiune si determinare. Rally raid-ul este deschis tuturor autovehiculelor, motocicletelor de raliu, atv/ quad-uri care au un certificat de înmatriculare. Acestea trebuie sa corespunda normelor de securitate impuse de Conventia Internationala asupra circulatiei rutiere, dar si normelor de securitate impuse de reglementarile F.R.A.S. si F.R.M.

 

A 10-a editie a rally raid-ului va debuta marti 22 septembrie cu startul festiv de la Sala Sporturilor din Brasov in jurul orelor 14.00. Superspeciala din prima etapa va avea loc in zona soselei de centura a orasului, in apropierea HOTEL STOP Brasov (Str. 13 Decembrie, Nr. 140, Brasov) incepand cu orele 14.45.Proba se desfasoara in imediata apropiere a locatiei pe un teren special amenajat. Ajunsi aici nu ramane decat sa va instalati confortabil in locurile indicate de oficiali si sa va bucurati de spectacolul oferit de participantii la acest concurs. Traseul este conceput astfel incat sa puteti savura cat mai mult din evolutia concurentilor.

 

Am ales un traseu selectiv. Sportivii vor fi vrajiti de frumusetea peisajelor dar vor parcurge in regim de cursa probele speciale. Efortul concurentilor va fi sustinut de cel al mecanicilor si organizatorilor. Suntem pregatiti sa dam startul editiei aniversare TRANSCARPATIC RALLY RAID 2015. Imi doresc din tot sufletul cei care vor lua startul sa termine acest rally raid. In premiera pentru aceasta competitie avem participarea unui autoturism de tip buggy din Israel. Cum inscrierile nu s-au terminat si-au anuntat participarea si 2 echipaje din Romania la aceasta clasa. Avem mai multe motive de bucurie. Sunt incantat de participarea pilotului de raliuri si manager al echipei Napoca Rally Academy, Marco Tempestini alaturi de Roxana Ciuhulescu pe post de navigator. In acelasi timp salut prezenta jurnalistei Renatta Stepanov la concurs. Tuturor concurentilor le doresc multa bafta! a declarat Victor Pop, presedintele comitetului de organizare.

 

Declaratii ale participantilor la TRANSCARPATIC Rally Raid 2015

Iccio Maurizio, pilot si preparator in Raliul Dakar (2 participari in calitate de pilot si 4 in calitate de preparator) pentru masina de uzina a celor de la SSangYong intre anii ’92-’96, campion al Italiei si Greciei la rally raid a raspuns prezent invitatiei de a lua startul la editia aniversara. Imi doresc foarte mult sa iau startul in acest rally raid. Este cea mai frumoasa si spectaculoasa competitie din Romania. Este bine, federatia de profil, sa foloseasca acest moment pentru a sustine si dezvolta o ramura sportiva care detine un potential foarte mare. Astept cu nerabdare sa-mi revad prietenii alaturi de care voi concura. In acest tip de competitii legaturile care se creeaza intre oameni sunt aparte. Succes concurentilor.

 

Pilotul brasovean Leonte Mihai, organizatorul Dracula Rally Raid revine la volanul modelului care ne aduce aminte de performantele notabile ale masinilor de teren romanesti, Arover (Aro super rally). Rally raid-ul ramane pentru mine aventura si prietenie, apoi navigatie, pilotaj si mecanica. Astept cu emotie duelul pe probele speciale dar si intalnirea cu cei care reusesc cu resurse limitate sa mentina spiritul liber al unei competitii acerbe, dure si deosebite prin legatura care o creeaza intre oameni.

 

Pilotul Domide Ovidiu din Satu Mare, castigatorul Trofeului “Paul Badea”, prima etapa de rally raid din acest sezon, cel care in editia din 2014 s-a clasat pe locul 3 la Open la TRANSCARPATIC, va fi prezent si la aceasta editie. Rally raid-ul este o provocare continua. Abordarea unor trasee noi cu un grad diferit de dificultate reprezinta una dintre provocarile competitiei. Imi doresc sa termin cursa si sa-mi pastrez locul in clasament. Multa bafta tuturor!

 

Dan Berger – (Jeep Grand Cherokee),  pilotul din Brasov, a fost la un pas in anul 2014 sa-i “ciupeasca” reputatului pilot italian Roberto Camporese locul 1 al concursului. Tuturor celor care l-au incurajat le-a oferit un cadou frumos, locul 2. Revin cu drag la aceasta competitie. Ultimele zile au fost deosebit de dificile, am lucrat foarte mult la masina. Paradoxal sau nu pentru cei care nu ne cunosc, am fost ajutat de “adversar”, Marius Dobrisan. Am lucrat foarte mult la masina, i-am schimbat motorul, transmisia si mai sunt cateva lucruri de pus la punct pentru a face fata acestei competitii. Acum nu imi ramane decat sa am o evolutie pe masura efortului si sa raman pe podiumul concursului.

 

TRANSCARPATIC Rally Raid este sustinut de: Auqapur, Auto Kunz, Autostiri.ro, Avincis, Bus Trade, bogdanbarabas.ro, Coresi Shopping Resort, Dooz, EVO GPS, Foto Graphyc, Kiss.fm, La Conacul Fotografilor, Romsilva, MyMoto, Medecon, Primaria Municipiului Brasov, ProX, X1R, TVR 1 si TVS Brasov.

 

ISTORIC TRANSCARPATIC RALLY RAID

Trofeul Campulung Muscel – Restricţii de circulatie

Înainte cu două zile de finalizarea înscrierilor, peste 40 de piloți au confirmat prezența, printre ei numărându-se principalii candidați la câștigarea titlului de Campion Național: Paul Andronic, Ovidiu Zaberca și Lucian Răduț. Organizatorii mizează pe 60 de concurenți. Materialul de concurs este și el unul de excepție, de la monoposturi, până la mașini istorice.

Conferinta de presa Trofeul Campulung Muscel

Anunţăm participanţii la trafic că drumul judeţean 734 Lereşti- Voina va fi închis circulaţiei sambătă şi duminică  (19 şi 20 septembrie) între orele 7 şi 19, de la borna kilometrică 8. În cazuri de urgenţă, circulaţia se poate redeschide. De asemenea, vă informăm că este util ca cei care vin la Câmpulung dinspre Pitești să ia în calcul o întârziere de o jumătate de oră, datorată lucrărilor de reabilitare şi modernizare a DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov.

 

Datorită faptului că motorsportul este extrem de spectaculos dar în același timp și foarte periculos, organizatorii fac apel la spectatori să respecte indicaţiile forțelor de ordine prezente pe traseul de concurs și să nu se poziționeze în zone interzise prin marcajele specifice amplasate în acest sens, pentru a se bucura de spectacol în condiții de maximă siguranță!

 

Parteneri ai evenimentului: SILDVB, Primăria Comunei Lereşti, Nurvil-Audi, Pasteur Caroseria, M- Carbon Parts, Pentarom, DJTS Argeş, Kilicom, Magic Safe Security!     

 

Catalin Trifan s-a impus in Drift Grand Prix

In weekend-ul 12 – 13 septembrie a avut loc in Piata Constitutiei din Bucuresti, in cadrul Show Auto Moto, Drift Grand Prix – concurs demonstrativ de drift, ce s-a desfasurat pe o suprafata de 17.000 mp in fata Casei Poporului.

 Audio Class Drift Team

In cadrul concursului au fost prezenti piloti care activeaza in Campionatul National de Drift, precum: Sorin Ene, Razvan Fratianu, Calin Ciortan, Catalin Trifan, Ilarion Grigorici si multi altii. Reprezentantii echipei Audio Class Drift Team din Piatra Neamt, Catalin Trifan si Ilarion Grigorici au avut clasari foarte bune la acest eveniment! Catalin s-a clasat pe locul 4 in sesiunea de calificari, iar Ilarion pe locul 8. 

Podium Drift Grand Prix 2015

La finalul competitiei Catalin a ocupat primul loc pe podium in finala duelandu-se cu un pilot din Bulgaria. Ilarion s-a clasat in Top 8 la finalul competitiei.

 

Echipajul Shark Racing preia conducerea in Cupa Dacia Debutanti dupa Raliul Iasului

Reveniti la volanul modelului Dacia Logan dupa doua etape in care au concurat pe un model Peugeot 208 R2, Gabriel ENE si Ciprian SOLOMON au reusit sa urce din nou pe podiumul de premiere, atat in clasamentul rezervat debutantilor, cat si in cel rezervat debutantilor din Cupa Dacia.

Gabriel Ene & Ciprian Solomon @ Raliul Iasului 2015
foto – Simcat.ro

Cea de-a saptea etapa a Campionatului National de Raliuri, totodata penultima din acest  sezon competional, a adus echipajului Shark Racing a treia pozitie in clasamentul debutantilor si locul secund in Cupa Dacia Debutanti, echipajul bucurestean reusind sa acumuleze pana in acest moment cele mai multe puncte in clasamentul rezervat debutantilor din competitia monomarca Cupa Dacia.

 

A fost prima mea prezenta la Raliul Iasului si pot confirma ca intradevar este una dintre cele mai bune etape care se desfasoara pe macadam. Sunt multumit de ritmul pe care l-am avut si de rezultatele pe care le-am obtinut. Vreau sa felicit organizatorii acestui raliu pentru probele frumoase care ni le-au pus la dispozitie si mai ales pentru amenajarea saritoarei de pe proba Dobrovat si Superspeciala din centrul orasului, ambele adunand un numar impresionant de spectatori. Inchei prin a le multumi din nou fanilor care sunt alaturi de noi la fiecare etapa pentru ca fara ei acest minunat sport nu ar mai avea farmec.” declara Gabriel ENE.

ENE & Cipanu
foto – RallyZoom.ro

Navigatorul Ciprian SOLOMON concluziona: “Ca de obicei la Iasi ne-a asteptat un macadam exceptional, dar ne pare rau ca nu ne-am putut bucura mai mult de el deoarece proba Dobrovat a fost scurtata. Ritmul pe care l-am avut a fost unul bun si nu am avut probleme deosebite. Din pacate am ales o cutie cu grup mai lung care s-a dovedit a fi nu tocmai potrivita pentru specialele de la Iasi. A fost alegerea noastra sa continuam cu aceasta cutie asa ca nu avem motive sa ne plangem si suntem multumiti de rezultat.”  

 

Hargita Rally, etapa care va inchide sezonul competitional 2015 al Campionatului National de Raliuri, se va desfasura in perioada 9-10 octombrie 2015 si a pregatit concurentilor 84.81 kilometri impartiti in 10 probe speciale.

 

Shark Racing beneficiaza de sprijinul sgmarket.ro pe intreaga durata a sezonului competitional 2015.     

         

Victorie pentru Raspopa – debut pentru Grigoriu la Raliul Iasului

Adrian Raspopa, campionul national en-titre al categoriei 2 Roti Motrice,  a fost nevoit sa absenteze de la etapa anterioara a Campionatului National de Raliuri ca urmare a distrugerii caroseriei Citroen-ului DS3 R3 la Transilvania Rally. Pilotul bacauan a revenit in intrecerea interna si s-a impus intr-o maniera categorica, desi a luat startul pe prima proba a Raliului Iasului cu o penalizare, cel putin dubioasa a comisarilor sportivi, de 2 minute. Fostul sau copilot, Catalin Grigoriu, a  bifat o dubla premiera la aceasta etapa, aliniindu-se la start cu primul model Dacia Sandero din Romania omologat pentru raliuri, Raliul Iasului fiind totodata primul sau raliu in postura de pilot.

 

Iesirea in decor de la Transilvania Rally si absenta de la Sibiu Rally Challenge ca urmare a avariilor suferite de masina lui Adrian Raspopa l-au determinat pe pilotul bacauan sa-si schimbe obiectivul pentru acest sezon, nemaiputand sa lupte pentru un nou titlu de campion.

 

Dupa Transilvania Rally a urmat o perioada mai dificila pentru mine, fiind nevoit sa reconstruiesc complet masina. S-a lucrat la aceasta inclusiv in saptamana raliului de la Iasi, iar pentru acest lucru vreau sa le multumesc celor de la Pro Motor Ramnicu Valcea care mi-au pus la dispozitie o masina complet noua. Bugetul nostru practic a devenit inexistent dupa iesirea in decor de la Cluj insa chiar si asa, mi-am propus sa ma lupt pentru titlul de vicecampion.” a explicat Adrian Raspopa revenirea in Campionatul National de Raliuri din partea a doua a sezonului 2015.

C.Diacu si Adi Raspopa - loc 1 2WD
C.Diacu si Adi Raspopa – loc 1 2WD

Dupa reacomodarea cu noua masina, Adrian Raspopa a avut parte de o surpriza neplacuta exact inainte de prima proba a Raliului Iasului, atunci cand comisarii sportivi ai Federatiei Romane de Automobilism Sportiv l-au instiintat ca va lua startul cu o penalizare de 2 minute ca urmare a unei decizii luate de catre Colegiul Comisarilor Sportivi de la Transilvania Rally.

 

 “Abia dupa 2 etape mi-a fost adusa la cunostinta aceasta decizie a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Pana la Iasi aceasta nu mi-a fost transmisa prin niciun fel de mijloc de comunicare, nici macar verbal, pentru a putea sa-mi exercit dreptul la o contestatie. Am aflat ca, in urma deciziei de la Cluj, urma sa fiu sanctionat pentru orice depasire a vitezei la recunoasteri. La Iasi, am depasit de 3 ori aceasta viteza cu maxim 4 km/h pe etapele de legatura, nu pe probele speciale iar regulamentul particular al raliului prevedea sa primesc o notificare prin sms la prima abatere, urmand ca a doua sa fie sanctionata cu o amenda de 100 de euro. Bineinteles ca nu am primit din nou nicio notificare ci doar am fost pus in fata faptului implinit, nefiindu-mi nici macar explicata modalitatea de calcul a sanctiunii. Consider aceasta abordare total neprofesionista si sunt decis sa actionez in instanta civila de judecata comisarii sportivi direct, si nu federatia, pentru ca aceasta sa nu cheltuie bani cu onorariile avocatilor.” explica Adrian Raspopa penalizarea pe care a primit-o la Raliul Iasului.

 

Fiind astfel nevoit sa recupereze un handicap semnificativ, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au avut un ritm rapid si constant de la inceput pana la final, lucru care le-a permis sa se claseze pe primul loc in clasamentul rezervat automobilelor cu 2 Roti Motrice si pe locul 9 in clasamentul general. „Din pacate Raul Badiu a lipsit la Iasi si nu am avut niciun contracandidat direct astfel ca timpul a fost principalul nostru adversar. Ma bucur pentru victorie insa aceasta nu este suficienta pentru titlul de vicecampion astfel incat va trebui sa facem eforturi pentru a lua startul si la Raliul Harghitei, ultima etapa din acest sezon.a mai adaugat Adi Raspopa.

Catalin si Raluca Grigoriu
Catalin si Raluca Grigoriu

Dupa doua sezoane de-a lungul carora a lua startul in calitate de copilot a lui Adrian Raspopa si impreuna cu care detine un titlu de vicecampion si unul de campion national, Catalin Grigoriu a decis sa mearga mai departe si sa debuteze ca pilot in Campionatul National de Raliuri.

 

Dupa doua experiente foarte placute la Danube Delta Rally si Raliul Moldovei Moinesti in calitate de forelighter, am decis impreuna cu sotia si copilotul meu Raluca Grigoriu ca a venit momentul unui nou proiect. Acesta s-a concretizat in constructia unei noi masini, respectiv a unei Dacia Sandero 0.9 TCe, acesta fiind primul model omologat pentru raliuri in Romania.” a declarat Catalin Grigoriu dupa ce a debutat in Campionatul National de Raliuri in postura de pilot.

 

Fara niciun fel de presiune, Catalin si Raluca Grigoriu au abordat excelent probele din primele doua zile, insa o toxiinfectie alimentara l-a determinat pe pilotul bacauan sa se retraga la jumatatea zilei de sambata.

 

Mi-am dorit sa ne distram si sa ne simtim cat mai bine la Raliul Iasului si asta am si reusit sa facem in primele doua zile. Perceptia s-a schimbat dupa ce am facut trecerea de pe scaunul din dreapta pe cel al pilotului iar abordarea a fost pe masura. Din pacate vineri noapte m-am ales cu o toxiinfectie alimentara si desi nu ma simteam in stare sa iau startul sambata, am facut-o la insistentele colegilor de echipa. M-am simtit in continuare foarte rau pe prima bucla si am decis sa ne oprim in parcul de service pentru ca imi era imposibil sa termin acest raliu. Nu ne-am facut un calendar exact al etapelor la care vom lua startul dar cu siguranta vom incerca sa o facem la cat mai multe si abia asteptam urmatorul raliu. a mai adaugat Catalin Grigoriu.

 

Adrian Raspopa este sustinut in sezonul 2015 al Campionatului National de Raliuri de partenerii prinicipali Pambac, Comfert si Wurth Romania, cat si de partenerii tehnici, Simba,  GoPro prin xtremvideo.ro si Syron Tires.

Podium la general și victorie la clasa 3 pentru BCR Leasing Rally Team

Raliul Iașului a fost o etapă bună pentru BCR Leasing Rally Team, care a reușit un loc 3 la general, prin Gergo Szabo, și victoria la clasa 3, prin Edwin Keleti. Mai mult decât atât, prin rezultatele obținute, Szabo și Keleti sunt acum pe locurile 2 și 3 în clasamentul general al Campionatului Național de Raliuri. În clasamentul pe echipe, BCR Leasing Rally Team a ocupat locul al doilea.

Podium clasa 3_Raliul Iasului 2015

Raliul Iașului nu a fost o etapă ușoară, pentru că vremea s-a stricat înainte de start, a plouat, iar în unele zone probele speciale pe macadam au fost destul de alunecoase. Echipa noastră a reușit un rezultat foarte bun în condiţiile date. Ne concentrăm în continuare pe ultima etapă din acest sezon, Raliul Harghitei, la care Gergo şi Edi îşi vor apăra şansele pentru o clasare pe podiumul clasamentului general la final de campionat. Va fi un efort deosebit pentru cei doi piloţi BCR Leasing Rally Team, având în vedere numărul mare de maşini performante şi piloţi competitivi care vor lua startul şi la această etapă, dar am  încredere în experienţa şi în abilităţile lor de pilotaj.– a declarat Alexandru Pițigoi, Director General Colina Motorsport.

Gergo Szabo si Karoly Borbely_Raliul Iasului 2015

Gergo Szabo și Karoly Borbely (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) au avut un raliu reușit, în care au ocupat constant locul 3 la general și la clasa 2, poziție pe care au și terminat până la urmă etapa. După acest rezultat, Szabo se află acum pe locul secund în clasamentul general al Campionatului Național și la clasa 2. A fost un raliu foarte bun pentru noi. Fără să forțăm și fără să ne asumăm riscuri inutile, am reușit un loc trei extrem de important în economia clasamentului general la final de an. Pregătirea și mobilizarea pentru acest raliu au fost exemplare, iar mașina a fost foarte bine pregătită! Mulțumim echipei și sponsorilor pentru susținere!“, a spus Gergo Szabo la sosire.

Edwin Keleti_Botond Csomortani_Mitsubishi Evo X_Raliul Iasului 2015

Edwin Keleti și Botond Csomortani (Mitsubishi Lancer EVO X) și-au propus înainte de start să câștige clasa 3 și asta au și făcut. Deși concurența a fost mai puternică decât la etapa precedentă, Keleti a mers fără greșeală și a reușit să se impună la clasa 3 și să termine pe locul 4 la general. Astfel, el continuă să se afle pe podium în clasamentul general al Campionatului Național și speră să încheie sezonul pe această poziție.Raliul Iașului a fost pentru noi o cursă foarte reușită! La bordul unei mașini de clasa 3 am avut timpi de top 3, iar locul 4 în clasamentul general este foarte bun, mai ales prin prisma luptei pentru podiumul general al campionatului! Astfel, la Harghita, ultima etapă a sezonului, bătălia pentru locurile doi și trei din campionat va fi foarte aprigă! Le mulțumesc tehnicienilor Colina Motorsport pentru profesionalismul cu care ne-au pregătit mașina! – a declarat Edwin Keleti la final.

Adrian Teslovan_Vajk Cseh Imre_Dacia Logan Cup_Raliul Iasului 2015

Pentru Adrian Teslovan și Imre Cseh (Dacia Logan), etapa lor favorită a fost una cu ghinion. Ei au fost nevoiți să abandoneze din prima zi a raliului, după ce s-a spart cutia de viteze a mașinii. A doua zi, Teslovan a luat startul în sistem Super Rally, cu o cutie de viteze nouă, și pe ultimele două probe speciale a reușit al doilea timp la Cupa Dacia. Din păcate pentru noi, nici la această etapă norocul nu a fost de partea noastră, pe speciala 3 cutia de viteze a cedat,  fiind obligaţi să abandonăm. Întorşi în parcul service, echipa tehnică a înlocuit cutia de viteze cu una de stradă şi am reluat startul a doua zi sub regula Super Rally. Suntem mulţumiţi de ritmul avut pe probe dar puţin frustraţi de evoluţia noastră din acest an, un an presărat de evenimente nedorite, greşeli, ghinioane dar în acelaşi timp şi de satisfacţii cum ar fi apartenenţa la o echipă de profesionişti adevaraţi, experienţa acumulată din situaţiile avute.”– a menționat Adrian Teslovan.

Thomas Abraham_Rares Silasi_Mitsibishi Evo 3 break_Raliul Iasului 2015

Neşansa s-a abătut și asupra echipajului Thomas Abraham și Rareș Silași (Mitsubishi Lancer EVO 3 Break). Aceștia au avut un ritm foarte bun în prima zi a raliului, pe care au încheiat-o pe primul loc la clasa 11. Din păcate, în a doua zi, ei au făcut o pană de cauciuc pe al treilea viraj al primei probe speciale, au pierdut peste 11 minute și astfel au ieșit din lupta pentru victoria sau podiumul clasei 11.A fost extraordinar la Iaşi, ne-a plăcut foarte mult această etapă. În ciuda problemei de a doua zi, care ne-a stricat socotelile, suntem mulţumiţi de prestaţia noastră. Am mers cât am putut de tare, dar am vrut să facem şi spectacol în acelaşi timp. Cred că am reuşit! Mulţumim fanilor pentru susţinere! Ne vedem la Harghita!a spus Abraham.

 

Următoarea etapă din Campionatul Național de Raliuri este Raliul Harghitei, care va avea loc în perioada 9-10 octombrie și va fi și ultima rundă a sezonului 2015.

 

BCR Leasing Rally Team mulțumește partenerilor – BCR Leasing, Omniasig, Telekom, Borsec, Mobil 1 – prin Star Lubricants, Greco, Pirelli, Tomi, DefișiColina Motorsport – pentru sprijinul acordatși în acest sezon.

Raliul Iasului Cotnari 2015 – Clasamente finale

camila raliul iasului cotnari 2015

Raliul Iasului Cotnari 2015, evenimentul sportiv al anului in capitala Moldovei a avut un final de poveste. La finalul a trei zile de intreceri spectaculoase, cu o prezenta record pe probe, Simone Tempestini a castigat Raliul Iasului Cotnari si a devenit campion national absolut. Pe locul secund in etapa moldava s-a clasat Marco Tempestini, iar podiumul de premiere a fost completat de pilotul maghiar Gergo Szabo. 

 

FinalFIA FinalCl2 FinalCl3 Final2RM FinalDeb FinalCl5 FinalCl9 FinalCl11 FinalCl14 FinalDacia 

FinalDaciaDeb FinalCopiloti FinalEchipe FinalJr FinalSuzuki winnerproba

 

 

Raliul Iasului Cotnari 2015: Simone Tempestini a devenit campion national absolut

Raliul Iasului Cotnari 2015, evenimentul sportiv al anului in capitala Moldovei a avut un final de poveste. La finalul a trei zile de intreceri spectaculoase, cu o prezenta record pe probe, Simone Tempestini a castigat Raliul Iasului Cotnari si a devenit campion national absolut. Alaturi de Dorin Pulpea, pe un Ford Fiesta R5, echipajul Napoca Rally Academy a castigat toate cele 9 probe speciale ale etapei de la Iasi. La doar 21 de ani, Simone a devenit astfel cel mai tanar castigator din istoria Campionatului National de Raliuri. Precedentul record fusese stabilit in urma cu 4 sezoane, de Vali Porcisteanu care devenea campion national la 28 de ani si 9 luni. Intr-un sezon in care a aratat ca este clar cel mai bun pilot din campionatul romanesc la aceasta ora, Simone Tempestini a castigat 47 de probe speciale in 7 runde din Campionatul National de Raliuri Dunlop. Dupa Raliul Aradului, iata ca Simone a castigat toate probele si la Raliul Iasului Cotnari 2015. Fericirea familiei Tempestini a fost una maxima la Iasi, pentru ca pe locul secund in etapa moldava s-a clasat Marco, tatal lui Simone (copilot Anton Avram, pe Ford Fiesta R5). Podiumul de premiere de la Raliul Iasului Cotnari a fost completat de pilotul maghiar Gergo Szabo (copilot Karoly Borbely, pe un Mitubishi Lancer Evo IX0). Cu aceasta performata, Szabo urca pe locul secund in clasamentul general.

 

Pe locul 4 la Raliul Iasului Cotnari 2015 s-a clasat Edwin Keleti (copilot Csomortani Botond), in urma coechipierului sau de la BCR Leasing, dar lupta dintre cei doi va fi transata in ultima etapa din Campionatul National, Szabo avand doar 1.6 puncte avans.

 

La clasa 3, Manu Mihalache incheie pe locul doi, in urma lui Keleti si reuseste sa-l devanseze pe concitadinul sau, Dan Girtofan, cu doar 6 zecimi in clasamentul general. Florin Crisan completeaza podiumul, in fata lui Horatiu Savu, care isi pastreaza prima pozitie in clasamentul general, cu un avans de 16.4 puncte in fata lui Mihalache, in timp ce Florin Tincescu abandoneaza tehnic, pe etapa de legatura de dupa ultima proba.

 

Adrian Raspopa, pe Citroen DS3, s-a impus la doua roti motrice, urmat de Vlad Cosma si Mihai Manole, cel mai rapid pilot din clasamentul debutantilor. Romulus Preda a fost cel mai rapid la clasa 11.    

 

La Cupa Dacia, s-a impus Adrian Dragan, in fata lui Norbert Maior si Bogdan Talasman, in timp ce Vlad Cosma se impune in Cupa Suzuki, urmat de Alexandru Ardelean si Horia Chirigut.

 

Simone Tempestine

Reactii dupa Raliul Iasului Cotnari 2015

Dan Codreanu, manager Raliul Iasului Cotnari: ”Am trecut prin toata gama de trairi in aceasta perioada. Sunt foarte fericit ca am ajuns la final, iar feedback-ul pozitiv din partea pilotilor si a oficialilor federatiei ne indreptatesc sa speram ca vom fi si in acest an campioni printre organizatorii de raliuri din Campionatul National. Raliul Iasului Cotnari 2015 a insemnat mii de ore de munca, mii de ore de planificari, mii de ore de sters planificarile si de facut altele, o echipa fantastica, fara de care nu puteam face acest eveniment la aceste standarde, un partener fara de care nu se putea face asa ceva. Multumesc din suflet autoritatilor, Primariei Municipiului Iasi pentru sprijin si tuturor celor care au fost alaturi de noi”.

 

Noris Mageanu, presedinte FRAS: ”Raliul Iasului Cotnari 2015 este un mare plus pentru motorsportul romanesc, prin tot ceea ce am vazut si am estimat pana acum. Transpunerea muncii in aceste trei zile a adus roadele meritate. O echipa de organizare extraordinara aici la Iasi, o organizare fara cusur, un public frumos si o sustinere a autoritatilor, fara de care nu ar functiona lucrurile cum trebuie. Toti cei implicati, impreuna cu Politia, Jandarmeria, Politia Rutiera si-au facut treaba ireprosabil. Iata ca talentul lui Simone Tempestini, munca lui si a coechipierilor, au creat un produs de care se bucura echipa lui si de care se va bucura cred eu si motorsportul romanesc, pentru ca Simone este gata sa faca fata si in competitiile internationale

 

Simone Tempestini: ”Sunt foarte fericit pentru rezultatul obtinut aici, dar mai ales ca am devenit campion national si matematic in anul 2015. Am tinut un ritm bun de la inceput, nu am comis nicio greseala si nu am riscat nimic. A fost foarte placut sa conduc aici la Iasi. Impreuna cu Dorin si cu echipa noastra si cu partenerii, am muncit foarte mult. Felicitam organizatorii pentru cum au pregatit aceasta cursa si multumim autoritatilor locale pentru sprijin”.

 

 

18 automobile Dacia la startul Raliul Iașului

Raliul Iașului Cotnari, a 7-a etapă a Campionatului Național de Raliuri a pregătit concurenților din Cupa DACIA un traseu de macadam în lungime de 118km. Raliul care se desfășoară în premieră pentru campionatul românesc pe durata a trei zile a atras la start un număr record de automobile de competiție DACIA, 18 dintre care 17 model Logan și în premieră primul automobil de concurs Sandero, în afara celui folosit în acest sezon de către organizatorul cupei pentru teste.

Dacia Sandero

Desigur, nu toate aceste mașini punctează și în Cupa DACIA, regulamentul competiției monomarcă având prevăzut că pentru a putea puncta în clasament un echipaj trebuie să fie prezent la minim patru etape. Dar chiar și în aceste condiții alături de protagoniștii obșnuiți ai Cupei DACIA (Bogdan Talasman/ Andrei Mitrașcă, Viorel Ivan/ Dumitru Gheorghe, Adrian Drăgan/ Vali Brădățeanu, Adrian Teslovan/ Cseh Imre, Norbert Maior/ Alina Pop, Andrei Mitre/ Mihai Capet și Gabriel Ene/ Ciprian Solomon, Raliul Iașului 2015 consemnează și debutul echipajelor George Ciobanu/ Iustin Stan și Ioan Dănilă/ Andrei Pop).

CupaDACIA2015_R.Aradului_Adrian Dragan-Vali Bradateanu (2) (1)

Raliul Iașului care a debutat azi cu proba prolog Superspeciala „Râpa Galbenă” din centrul Municipiului Iași se anunță unul extrem de interesant pentru lupta de la Cupa DACIA, unde numei puțin de patru echipaje se luptă pentru victorie. În joc mai este și miza titlului de comapion al Cupei încă neadjudecat, deși echipajul Bogdan Talasman/ Andrei Mitrașcă păstrează prima șansă având un avans de 30 de puncte față de urmăritori.

Cupa Dacia - Arad 2015 - 44

De asemenea în joc se mai află și titlul rezervat debutanților unde sunt trei candidați „pentru un loc” odată cu revenirea după o pauză de două etape a echipajului Gabriel Ene/ Ciprian Solomon, care vor avea cu siguranță un cuvânt greu de spus în fața tinerilor Norbert Maior, respectiv Andrei Mitre, piloți care nu au împlinit încă 18 ani.

 

În Cupa DACIA după prima probă a raliului pe primul loc s-a instalat echipajul Viorel Ivan/ Dumitru Gheorghe, urmat de Adrian Teslovan/ Imre Cseh, respectiv Adrian Drăgan/ Vali Brădățeanu.

 

În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR și se bazează pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator Colina Motorsport, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate.

Echipajul Shark Racing revine la Dacia Logan pentru Raliul Iasului Cotnari

Gabriel ENE si Ciprian SOLOMON, cei doi componenti ai echipajului Shark Racing, vor reveni la volanul modelului Dacia Logan pentru cea de-a saptea etapa a Campionatului National de Raliuri. Dupa doua etape parcurse la volanul modelului Peugeot 208 R2, Gabriel ENE se reintoarce la comenzile masinii cu care a debutat la inceputul acestui sezon.  

Gabriel Ene & Ciprian Solomon

In saptamana premergatoare raliului echipajul a realizat si un scurt test de reacomodare si pregatire a modelului Dacia, test care s-a desfasurat pe Valea Crisului din apropiera orasului Sfantu Gheorghe. “Am considerat necesar efectuarea unui scurt test inaintea etapei de la Iasi tocmai pentru a ma reacomoda cu Dacia, dupa ce doua etape am pilotat modelul Peugeot. Cu aceasta ocazie am mai incercat si diferite reglaje ale suspensiei si suntem multumiti de rezultat. Ne pastram planul initial de a efectua un sezon cu modelul Dacia, cele doua etape parcurse cu 208 R2 fiind mai mult un test pentru a vedea catre ce ne vom indrepta atentia in sezonul urmator. Despre etapa de la Iasi am auzit doar lucruri frumoase si abia astept sa luam startul acolo. In final vreau sa le multumesc din nou fanilor care sunt alaturi de noi la fiecare etapa.” declara Gabriel ENE.

 

De cealalata parte Ciprian SOLOMON, experimentatul navigator, rememoreaza cu placere o intamplare hazlie de la Iasi. “Eram in 1998 impreuna cu regretatul Adrian BERGHEA si ne-am dus cu o Dacia Nova pe una din probe, care vroiau sa o introduca in program, sa vedem daca se poate trece. Am ramas impotmoliti intr-o mare balta si dupa vreo doua ore in care tantarii si mustele si-au facut de cap cu noi, am reusit sa scoatem toti cei 70 de cai ai Novei cu ajutorul unui taran care ne-a tras masina din noroi cu ajutorul unui singur cal. Dar revenind acum in prezent cred ca editia din acest an va fi cel putin la fel de buna ca cea de anul trecut si abia asteptam sa luam startul. Asa cum zicea si Gabriel ne pastram obiectivul de la inceputul anului de a parcurge un sezon cu Dacia. Va asteptam alaturi de noi la Iasi, raliul cu cel mai bun macadam din campionat.” incheia Ciprian SOLOMON.       

 

Raliul Iasului Cotnari reprezinta penultima runda a campionatului din acest sezon si va debuta joi, 10 septembrie, cu Super Speciala din centrul orasului in lungime de 1.9km. Vineri si sambata se vor parcurge si cele 8 probe speciale ale raliului care insumeaza 142.3km. 

 

Shark Racing beneficiaza de sprijinul sgmarket.ro pe intreaga durata a sezonului competitional 2015.              

 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor