Un nou atac in CNR

O masina de prima mana, un pilot de top, un capriciu al raliurilor – este definitia evolutiei Skodei Fabia S2000 la prima aparitie in Romania. Bolidul pilotat de triplul Campion National la Grupa A, Adrian Raspopa a avut o evolutie spectaculoasa la raliul Sibiului: o iesire in decor, o revenire “la bataie”, probleme tehnice si mult praf. Pe scurt, Raliul Sibiului 2010.

Adi Raspopa a inceput Raliului in forta. A mers cu gazul la maxim, incercand sa-si tina promisiunea facuta fanilor si partenerilor sai la evenimentul de lansare a bolidului proiectat de Skoda cu care a evoluat in aceasta etapa. In prima zi a intrat forte tare pe o saritoare, insa in virajul de stanga ce a urmat a alunecat in sant si a ramas suspendat pe burta, fapt ce l-a costat 6 minute, iar lupta parea ca se va sfarsi inainte sa inceapa. A revenit spectaculos pe Gatul Berbecului, dar timpul lasat de oficiali intre masinile ce luau startul s-a aratat a fi insuficient. Adi a prins din urma pilotul ce a luat startul inaintea lui si a pierdut 35 de secunde. A terminat proba speciala pe locul 4, la 12.8 secunde de prima pozitie.

Am evoluat in forta si dupa acest incident, iar la timpul intermediar de pe Santa eram din nou  pe prima pozitie. Apoi insa, din cauza traseului extrem de bolovanos si a ritmului de parcurgere foarte alert am facut pana. S-a spart janta, discul de frana, iar amortizorul s-a fisurat. Am terminat proba in ritm de avarie, urmand ca in service sa remediem problemele survenite. Pe etapa a continuat seria problemelor, iar surubul care tine bratul in versou s-a rupt, rotile s-au deschis si nu am mai putut pleca de pe loc, fiind nevoiti sa abandonam. Vroiam sa demonstram ca avem potential, ca ne simtim foarte bine cu masina si ca o evolutie completa cu aceasta masina ne poate aduce primul podium la grupa N.  Speram sa realizam acest lucru la Raliul Iasului, iar in 2011 sa avem un sezon complet pe Skoda si sa ne atingem obiectivul.”- a declarat Adrian Rapopa.

Desi a doua jumatate a sezonului 2010 pare a fi copia fidela a inceputului acestui sezon, cu probleme tehnice si abandonuri, Adi Raspopa va lupta pana in ultimul minut de proba speciala pentru a se antrena pentru sezonul 2011. Raliul Sibiului a demonstrat inca o data ca un pilot de top trebuie sa aibe si un phisic  foarte bun pentru a face performanta.

Cu toate dificultatile intampinate la Raliul Sibiului, recunoscut ca cea mai dura etapa din CNR, Škoda Fabia S2000 a avut o evolutie spectaculoasa. Adi Raspopa a demonstrat din nou potentialul pe care il are, mergand la maxim, platind insa tributul acestui raliu necrutator. Am vazut ca masina se poate bate de la egal la egal cu celelalte masini din campionatul nostru, asa cum se intampla si in campionatele externe. Parteneriatul cu Adi a fost unul foarte bun, el fiind un luptator pe care o iesire in decor sau probleme tehnice nu l-au speriat. Speram sa putem lucra si pe viitor impreuna, iar cu o pregatire mai minutioasa si mai multe antrenamente pe aceasta masina sa ne clasam pe podium.”- a declarat Vlad Rusu, Brand Manager Skoda Romania.

Vreau sa multumesc din suflet fanilor sportului cu motor care se aflau pe probe la Raliul Sibiului si m-au ajutat sa repun masina pe traseu cand am iesit in décor, lui Bogdan Nastase care mi-a sarit in ajutor si mi-a dat masina lui pentru a doua zi de antrenament si, nu in ultimul rand, partenerilor mei: Porsche Romania, Skoda Romania, Shell Helix, G4S, Omniasig si Rombet.”- a mai adaugat Adrian Raspopa.

EQ Motorsport Team

Georgiana Niculae

Credit foto: Balasz Attila

Update lista de inscrieri Sinaia Forever 2010

Vineri 23 si duminica 25 iulie vor avea loc etapele a 7-a si a 8-a din Campionatul National de Viteza in Coasta pe singurul traseu urban de la noi din tara. Este considerata de majoritatea drept cea mai frumoasa etapa de coasta din campionatul national. Castigatorul locului 2 la Raliul Sibiului Vali Porcisteanu va fi prezent la aceasta etapa alaturi de Alina Bunica in calitate de Forlighter cu al sau Mitsubishi Lancer Evo 9. Titi Aur ocupantul locului 3 la Raliul Sibiului si castigatorul de anul trecut la Sinaia va lua si el startul in acest weekend.

Nr.crt. Nr.conc. Pilot Masina Gr/Cls Club sportiv
1 1 Daniel Onoriu Mitsubishi Lancer Evo 6 H/5 Midnightracers
2 2 Silviu Dumitrescu Dallara 394 D Champion Racing
3 3 Lucien Hora Lola Hu D UCM Sport
4 4 Paul Andronic Mitsubishi Lancer Evo 9 H/5 Autotehnica
5 7 Christian Nistoran Mitsubishi Lancer Evo 6 N/5 UCM Sport
6 26 Mihai Cimpeanu Mitsubishi Lancer Evo 6 A/5 VB Motorsport
7 27 Valentin Cimpoeru VW Golf H/3 Brothers Motorsport
8 28 Titi Aur Mitsubishi Lancer Evo 9 H/5 Pro Drive
9 29 Dragos Lelutiu Honda Civic N/2 Performance
10 30 Codrut Cioroiu Mitsubishi Lancer Evo 8 A/5 Savu Racing
11 33 Dan Maghetiu Subaru Impreza Sti N/5 First Motorsport
12 37 Dan Anton Luncan Subaru Impreza N/5 Performance
13 39 Andrei Cojocariu Mitsubishi Lancer Evo 6 A/5 Autotehnica
14 42 Andrei Cascaval Seat Ibiza A/3 Autoblic
15 43 Tudor Lomanariu BMW 530i H/4 Autoblic
16 47 Andrei Mitrasca Seat Ibiza A/3 Autoblic
17 52 Alin Potopea Citroen Saxo N/2 Savu Racing
18 53 Adrian Moraru Mitsubishi Lancer Evo 8 A/5 Rally Dream Team
19 55 Andrei Tentean Dacia Logan H/2 Autotehnica
20 57 Andrei Dumitrescu Tatus D Champion Racing
21 60 Gunther Graef Toyota Celica A/4 Stepo Cars
22 66 Ion Nicolae VW Golf H/4 Rally Dream Team
23 67 Dan Necula Mitsubishi Lancer Evo 8 N/5 Hatters Motorsport
24 68 Sorin Telehoi Dacia Logan N/2 Rally Dream Team
25 71 Alin Troanca Opel Kadett H/3 Rally Dream Team
26 74 Vlad Oprea Dacia Logan N/2 Autosport Fair Play
27 75 Lucian Radut Ford Cosworth H/5 Rally Dream Team
28 76 Sorin Ghisoi Seat Ibiza Cupra A/3 Autocrono
29 77 Norris Mageanu Subaru Impreza N/5 Hatters Motorsport
30 83 Andrei Serban Renault Megane H/3 Autoblic
31 85 Bogdan Talasman Citroen Saxo N/2 CS Buftea
32 88 Ciprian Ciobotaru Mitsubishi Lancer Evo 6.5 A/5 Rally Dream Team
33 89 Dragos Trifonescu VW Golf H/3 Autocorex Tg. Jiu
34 95 Vlad Teodor Opel Kadett GSI H/3 Autoblic
35 97 Mihai Grosu VW Golf H/3 Autoblic
36 98 Sandor Nemeth Porsche 911 GT2 H/5 Autocrono
37 99 Sorin Iliescu Mitsubishi Lancer Evo 9 N/5 Autotehnica
38 111 Victor Baldescu Mini Monte Carlo H/5 Autosolution
39 121 Aurelian Andronache Citroen Saxo N/2 Hatters Motorsport
40 124 Csongor Szabo Peugeot 206 XS A/2 Sonic Motorsport
41 201 Cristian Stoian Opel Rekord I1 Auto Clasic Sport&Club
42 211 Costin Ganescu Porsche 911T I2 Auto Clasic Sport&Club
43 213 Valentin Matei Fiat 128 Rally I1 Auto Clasic Sport&Club
44 222 Calin Popescu-Tariceanu Lancia Fulvia HF I1 Auto Clasic Sport&Club
45 226 Horia Popescu Alpine Renault I1 Auto Clasic Sport&Club
46 401 Sebastian Sandu Dacia Logan H/2 Legal Racing
47 402 Marius Ionica VW Golf MK1 H/3 Savu Racing
48 404 Cristian Opincariu Ford Focus RS H/4 Autosport Fair Play
49 405 Aurelian Bulgaru Renault Clio H/3 Brothers Motorsport
50 407 Silvia Cojocaru Peugeot 206 A/3 Autoblic
51 411 Oana Obadescu Mitsubishi Lancer Evo 9 N/5 Autosolution
52 417 Andrei Petrovici Opel Astra H/3 Rally Dream Team
53 418 Serban Coman Peugeot 205 Rally Dream Team
54 425 Niculae Trifu VW Golf H/3 Savu Racing
55 429 Sebastian Stanciu Mitsubishi Lancer Evo 7 N/5 Eurolines
56 433 Stefan Stan Renault Clio A/3 Autotehnica
57 440 Daniel Chiss Dacia Logan N/2 Sprint Club Mioveni
58 444 Mihai Beldie Jr. Dacia Logan H/2 Autosport Fair Play
59 471 Dan Roman Subaru Impreza Sti N/5 Rally Dream Team
60 477 Alexandru Sfat Subaru Impreza Sti N/5 Rally Dream Team
61 483 Florin Rosca VW Golf H/3 Autocrono
62 995 Marcus Andreoiu Opel Corsa H/2 Sonic Motorsport
63 996 Eugen Badina Ford Escort MK2 Motorhome
64 997 Radu David VW Golf II H/1 Autosport Fair Play
65 998 Eduard Biernatek BMW M3 H/4 Savu Racing
66 999 Christian Biernatek BMW 2002 I1 Savu Racing

Caniculă și ploaie, cuvintele de ordine la săptămâna de off-road extrem

Castrol Extreme Adventure a ajuns în Masivul Penteleu după o zi în care concurenții au avut de a face atât cu canicula cât și cu ploaia. Sosirea de pe malul Lacului Mocearu a fost pentru unii o adevărată fata morgana, iar pentru alții o soluție să ajungă în sfârșit într-un loc uscat după ce au petrecut ore în șir în ploaie.

Cea de a cincea ediție a celei mai lungi săptămâni de off-road extrem a debutat cu două zile în care canicula și ploaia au fost cuvintele de ordine. După temperaturi ridicate pe 18 iulie, în ziua Prologului, o furtună s-a abătut asupra traseului și acesta a fost anulat, iar în prima zi în munți (respectiv a doua zi a Castrol Extreme Adventure), după canicula de la prânz, când majoritate concurenților se aflau pe traseu, ploaia a devenit cel mai dificil adversar. Lucrurile s-au complicat atât de tare din cauza ploii încât concurenți de la categoria Auto atât de le Extrem cât și de la Open au ajuns în tabăra, amenajat pe malul lacului, aproape de miezul nopții.

Traseul zilei care a început lângă Buzău și s-a încheiat în Masivul Penteleu a însumat peste 130 de km pentru fiecare clasă în parte. După această primă zi în munți, care la început a fost una extrem de rapidă, la clasa Moto Extrem avem o luptă pentru locul 1 între doi foști câștigători ai acestui eveniment. Este vorba despre Mani Gyenes și Marton Szilveszter care în urmă cu două ediții se impuneau la Romanian Extreme Adventure ca și echipă.  La moto Open, Krisztian Nagy se pare că a scăpat de ghinoanele pe care le-a avut anul trecut, când din cauza problemelor avute cu GPS-ul a pierdut orice șansă de a se mai clasa pe podium, și speră într-o victorie. Clasa Hobby este animată de prezența singurei femei pilot din competiție, Andreea Goga reușind să ajungă cu bine la finișul acestei prime zi de off-road, chiar dacă în 2009 a ajuns în tabără după mizeul nopții.

Unele din cele mai spectaculoase puncte pentru cei de la categoria Auto Extreme a fost cel de la trecerea prin râu. Buzăul a fost o adevărată provocare având în vedere că s-a mers și prin zone unde apa aproape depășea diametrul roților. Eroul zilei la clasa poate fi considerat Gigi Gavrilă, copilotul lui Tiberiu Stan. Un cunoscut navigator și mecanic în lumea off-roadului extrem, Gigi este în plin formă și își dorește să termine Castrol Extreme Adventure pe podium chiar dacă a suferit o intervenție chirurgicală pentru a-și rezovla problemele cu bypass-ul.

Competiția continuă pe 20 iulie, însă în funcție de condițiile meteo se va decide dacă ziua de odihnă se va muta marți sau va rămâne, cum a fost programat inițial, pe 21 iulie.

Renatta Stepanov

Media Relations Castrol Extreme Adventure

Mini se pregateste sa participe in WRC

 

Mini si Prodrive vor anunta saptamana aceasta un program privind  participarea in World Rally Championship in sezonul 2011.

Prima masina Mini WRC, va avea la baza modelul Countryman, care se afla de cateva luni in pregatiri la sediul Prodrive din Banbury, iar motorul BMW de 1,6L turbo va echipa celebra masina britanica.

Daniel-Sordo

Testarea noii masini de raliu se va face cat mai curand iar testele vor fi foarte intense, conform spuselor directorului tehnic, David Lapworth.

“Cand vom incepe testele din programul nostru de dezvoltare a masinii de raliu, va fi foarte intens”, a firmat Lapworth. “Inca avem timp la dispozitie pentru a continua dezvoltarea si sunt bucuros unde ne aflam in prezent”.

Anumite surse au afirmat ca masina de raliu va fi lansata la Roma, chiar inainte de startul Raliului Italiei, ce se va disputa in Sardinia, in luni Mai a sezonului urmator, masina neparticipand in primele 4 runde din calendarul 2011 din WRC.

Norvegianul Mads Ostberg se pare ca va avea parte si el de teste in cadrul programului de dezvoltare, urmand ca in sezonul urmator sa se afle la volanul masinii de WRC al echipei sale private sau chiar pilotand o masina de productie a celebrului producator britanic.

Pana la momentul actual Prodrive nu a confirmat nimic oficial cu privire la colaborarea cu BMW sau Mini, dar a admis recent ca principalul obiectiv il reprezinta participarea in WRC in sezonul 2011.

Sebastien Loeb si Sebastien Ogier au semnat prelungirea contractului cu Citroen Racing

Sebastien Loeb va continua sa participe  in WRC si in sezonul 2011, alaturi de Citroen Racing. Totodata echipa a semnat prelungirea contractului si cu Sebastien Ogier pentru inca 3 sezoane in World Rally Championship. Anul 2011 va marca totdata o cotitura in Campionatul Mondial de Raliuri, odata cu sosirea noilor masini de WRC cu tractiune integrala si motoare de 1600 cc turbo.

De la castigarea celor 5 titluri mondiale la constructori inca din 2003, Citroen a decis sa adauge toate pariurile in favoarea sa, prin venirea lui Sebastien Loeb si Sebastien Ogier.

Directorul Citroen Racing, Oliver Quesnel a declarat: “in mod clar este un motiv de satisfactie pentru Citroen.”

Inca nesatisfacut cu cele mai mari rezultate din istoria raliurilor, Sebastien Loeb este infometat dupa obtinerea unor noi victorii si titluri mondiale. Experienta sa, inteligenta  si capacitatea  de a scoate 100% dintr-o masina, va fi mai mult decat vitala pentru ca vom avea o noua masina anul viitor. Citroen Racing s-a pregatit pentru viitorul lui Sebastien Ogier de ceva timp. Acesta este motivul pentru care am prelungit contractul pentru inca 3 sezoane. Dani Sordo inca face parte din planurile noastre, dar trebuie sa finalizam bugetul pana a anunta programul final”.

Sebastien Loeb a declarat: ”contractul meu cu cei de la Citroen imi permitea sa ma opresc la sfarsitul acestui an.

Motivatia mea si dorinta de a castiga este mai puternica ca niciodata! Sezonul 2011 va fi al 11-lea  sub culorile celor de la Citroen. Cred ca sezonul urmator va fi foarte interesant, datorita sosirii unei noi generatii de masini, care vor amesteca din nou cartile in randul masinilor de productie si desigur nu este nici un secret ca lucram foarte intens la noul Citroen DS3 si chiar sunt nerabdator sa vad unde se claseaza fata de concurenta. Intre timp castigarea celui de-al 7-lea titlu consecutiv la piloti este principalul meu obiectiv”.

Sebastien Ogier a declarat:vreau sa multumesc celor de la Citroen pentru increderea avuta in mine si prelungirea contractului pentru inca 3 sezoane”.

Am debutat in WRC alaturi de aceasta echipa si intotdeauna am afirmat ca prioritatea este sa raman la aceasta echipa. Sunt incantat ca voi conduce noile masini si ca voi apara culorile marcii la cel mai inalt nivel. Ca si Sebastien, sunt concentrat asupra sfarsitului acestui sezon, incepand cu Raliul Finlandei, etapa in care am sa fac parte pentru prima data in echipa Citroen Total World Rally Team”.

Jack Daniel’s Rally Team a castigat Raliul Sibiului 2010

Jack Daniel’s Rally Team a castigat Raliul Sibiului, etapa eveniment in Intercontinental Rally Challenge (IRC). Mesajul Jack Daniel’s : “Condu responsabil: nu bea la volan!” a ajuns la iubitorii de raliuri, gratie victoriilor echipajelor JDRT, alaturi de Team Managerul Mihai Leu.

Dupa ce Mihai Leu a castigat in 2001, Titi Aur a iesit invingator de 4 ori si Jarkko Miettinen de doua ori, a venit randul unui alt membru al echipei Jack Daniel’s Rally Team sa castige raliul Sibiului.

Rezultatele echipei:

Jack Daniel’s Rally Team – locul 1 pe echipe

Gergo Szabo/ Levente Csegzy – locul 1 la grupa N si castigatori ai raliului

Titi Aur/ Karoly Borbely – locul 3 la grupa N si la general

Edwin Keleti/ Victor Ponta –  locul 1 la grupa A

Gergo Szabo:

A fost greu, dar am castigat pentru ca am mers in asa fel incat sa reusim sa imbinam viteza cu grija de a conserva masina. Dur si frumos – asta as spune despre acest raliu. Ma bucur foarte mult ca am reusit sa inving si ma bucur ca echipa este pe locul 1. Pe podium alaturi de  Titi Aur – este tot ce ne puteam dori!

Ii dedic aceasta victorie copilotului si preietenului meu, Levente Csegzy, pentru ca merita sa castige la el acasa.”

Gergo Szabo si Levente Csegzy sunt sustinuti in sezonul 2010 de catre Jack Daniel’s, , Boccardo Entreprise, Iony Piese Auto Sibiu, Wayteq, B.box, Cosmote, Nike, Julius Meinl.

Edwin Keleti:

Superb – asa caracterizez Raliul Sibiului 2010. A fost mai ales o lupta cu natura. Si am invins din nou. Ca tactica, am preferat sa nu atacam, am mers la conservare. Suntem la a cincea victorie anul acesta si eu si Victor suntem hotarati sa mergem asa in continuare.

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt sustinuti in sezonul 2010 de catre Jack Daniel’s, Renault Romania, Pirelli Romania, Colgate-Palmolive (Romania) prin Mennen Speed Stick, autovit.ro, Rin Grand Hotel si vopselele auto Ixell.

Mihai Leu:

Echipa Jack Daniel’s Rally Team a demonstrat la Sibiu ca are cele mai bune echipaje din campionat. Ma bucur enorm ca pe afisul raliului se afla, alaturi de mine si 2 dintre cei care au purtat mesajul de responsabilitate al echipei  – Titi Aur si Jarkko Miettinen – se va alatura la anul Gergo Szabo, prin victoria aceasta.

Credite foto: rallyphoto.ro si motormedia.ro

Castrol Extreme Adventure a pornit astăzi în aventura din Carpații de Curbură

Chiar dacă ieri a fost programat Prologul, din cauza furtunii, cea mai lungă săptămână de off-road a început direct cu prima zi în munți.

Prologul ce urma să se desfășoare ieri pe traseul amenajat la Mărăcineni (lângă Buzău) a fost anulat. Din cauza ploii toate cele 74 de vehicule înscrise în concurs au fost nevoite să revină în Piața Dacia din centrul Buzăului, de unde au pornit astăzi către Lacul Mocearu din Masivul Penteleu.

Inițial startul trebuia sa se dea în ordinea timpilor obținuți la Prolog, însă din cauza furtunii concurenții nu au putut parcurge decât tururile de recunoaștere. Temerarii care s-au aventurat în cea de a cincea ediției a Romanian Extreme Adventure, devenită în acest an Castrol Extreme Adventure, au reușit în marea lor majoritate să ajungă cu bine la jumătatea traseului. În prima zi de munte toate clasele (auto extrem, auto open, moto extrem, moto old boys, moto open, moto hobby, atv open syde by syde) având de parcurs peste 130 de km. Din păcate, dacă ieri furtuna le-a creat probleme piloților astăzi canicula este cea care îi chinuie în zona Carpaților de Curbură. În așteptarea finișului primei zile în munte, sau a celei de a doua zi a Castrol Extreme Adventure, echipele de asistență amenajează locațiile (corturi, rulote, dube) în care concurenții vor dormi începând cu această seară.

foto : Andreea Goga – singura femeie inscrisa in competitie

Concurenți înscriși

Auto Extreme
Nr. CRT Nume prenume (pilot) Nume Prenume (copilot) NR. Concurs
1 FIKO ISTVAN MIKO ISTVAN 2
2 CRAIOVEANU SORIN TUTUIANU ROBERT 3
3 SORIN PARVULESCU CHIRIC RODICA 5
4 COPACHINSCHI ROBERT COROAMA DAN 424
5 OPREA BOGDAN RASTY PETZALIS 430
6 FELIX PATRASCANU ZAHARIA ROBERT 434
7 OPREA ANDREI LATCU RAZVAN 441
8 GIGI GABRIEL STAN TIBERIU 447
Auto open
Nr. CRT Nume prenume (pilot) Nume Prenume (copilot) NR. Concurs
1 FLORICESCU ADRIAN ALEXANDOAE VALENTIN 14
2 CIRAP ZARVAN CHELARU RADU 25
3 BARLADEANU HORATIU ION TUDOR CLAUDIU 31
4 PETRE NITEANU MIRON SORIN 57
5 ANDANUT CRISTI KISS TIMEIA 156
6 CERNISOV DAN LUPU MARIUS 200
7 REGER GABRIEL MILEA BOGDAN 404
8 FASOLA ALEXANDRU UDRESCU IONICA 408
9 GAGU IONEL CROITORU GEORGE 442
10 BADEANU IULIAN TOADER VASILE 443
11 BARBU FLORIN POP DOMINIC 444
12 GEMES AUGUSTUS STEFANESCU MARIUS 445
13 ZANFIR ADRIAN RENTEA MIRCEA 446
Moto Extreme
Nr. CRT Nume prenume (pilot) NR. Concurs
1 GYENES EMANUEL 1
2 SZILVESTER MARTOR 2
3 LUTAS IOAN 3
4 NEDELCU LAURENTIU 7
Moto Open
Nr. CRT Nume prenume (pilot) NR. Concurs
1 DOBRESCU STEFAN 100
2 CRETU DAN 101
3 DINU CRISTIAN 102
4 SARDARESCU RADU 103
5 LUPU MARIAN 104
6 ZABARCENCU SABIN 107
7 BOCARNEA CATALIN 133
8 EPERES MIHAI 144
9 RADU RAZVAN 146
10 DAVIDOIU SORIN 147
11 NAGY CRISTIAN 148
12 CIOCOIU CRISTIAN 149
13 COSTACHE VICTOR 150
14 CEASAR IONUT 450
15 CATALIN MITACHESCU 964
Moto Hobby
Nr. CRT Nume prenume (pilot) NR. Concurs
1 GOGA ANDREEA 200
2 STAN LIVIU 201
3 POPESCU CRISTIAN 202
4 DELCEA MARIAN 203
5 SPINU IONEL 204
6 ZAHIU ADRIAN 205
7 BANCIU CORNEL 210
8 DOXAN MIHAI 211
9 DOXAN CRISTI 212
10 WHARTON DAVID 225
11 BILAN CRISTIAN 226
12 COHN ANDREI 227
13 ARSENI MIHAI 228
14 BIZON COSTIN 229
15 MITOCARU HORIA 230
16 VANCA LUCIAN 965
17 BACANU MARIUS 224
Moto Old Boys
Nr. CRT Nume prenume (pilot) NR. Concurs
1 TEODORESCU DANIEL 301
2 BALBA ALEXANDRU 311
3 BALASESCU MAXIMILIAN 313
4 TEODORESCU VALENTIN 313
5 CIPRIAN POPESCU 328
6 GOROG ARON 329
7 BOCARNEA LIVIU 330
Side by Side
Nr. CRT Nume prenume (pilot) Nume Prenume (copilot) NR. Concurs
1 HARRIS STEVEN JHON BRADRIK 700
ATV OPEN
Nr. CRT Nume prenume (pilot) NR. Concurs
1 IANCU NICOLAE 600
2 IANCU COSTEL 601
3 MOHORA MIHAI 602
4 TAVREA CLAUDIU 606

Renatta Stepanov

Media Relations Castrol Extreme Adventure

Raliul Sibiului 2010 : Spectacol garantat 100% by Vali Porcisteanu

Raliul Sibiului 2010 a inceput joi 15 iulie si a avut startul festiv in Piata Mare din centrul Mun. Sibiu. Recunoscut in mod unanim drept cea mai dura etapa din Campionatul National de Raliuri , etapa de la Sibiu este totusi cea mai bine organizata si mediatizata de la noi din tara , unul dintre efecte facandu-se vizibil anul acesta, Raliul Sibiului 2010 fiind etapa eveniment in cadrul IRC ( Intercontinental Rally Challenge ) .

Pe langa proba Santa de noapte – unul dintre “ingredientele” acestui raliu din acest an care a dat sarea si piperul competitiei- Vali Porcisteanu a produs o evolutie de senzatie pe ultima proba speciala de sambata, Santa Max 2 , cand la trecerea de pe macadam pe asfalt a incantat spectatorii cu cateva piruete . Cu un avans consistent fata de ocupantul locului 3 – Titi Aur – si  inspirat de Gilles Panizzi de evolutiile in WRC , Vali a mai castigat si de aceasta data cativa fani . El s-a clasat la finalul raliului pe locul 2 la general , grupa N si clasa  N4, apropiindu-se la numai un punct de podiumul clasamentului general al Campionatului National de Raliuri .

Despre evolutia lui Vali la Raliul Sibiului 2010 puteti afla mai multe din interviul de mai jos :

Motorsportnews.roLocul doi  la prima etapa de macadam din acest sezon,  esti multumit de rezultat?

Vali Porcisteanu : Sunt in primul rand fericit ca am reusit sa ajung la finalul unui raliu atat de dur si mult mai lung decat de obicei. Obiectivul principal am reusit sa-l atingem si am si obtinut un loc 2 foarte bun pentru moralul nostru cam zdruncinat dupa cele 3 etape de asfalt consecutive pline de ghinioane.

Motorsportnews.ro : Cum a decurs Raliul Sibiului 2010 pentru tine ?

Vali Porcisteanu : Am avut un start bun pe superspeciala de debut. In masina am avut impresia ca voi pierde timp datorita glisadelor exagerate din cauza lipsei de aderenta, dar se pare ca m-am inselat. Asteptam cu nerabdare startul pe Dobarca, aceasta fiind cam singura proba unde ma puteam bucura de adevaratul pilotaj pe macadam. Din pacate praful ramas de la concurentul din fata ne-a incurcat in cateva portiuni si chiar in unele dintre ele pot spune ca am riscat avand vizibilitate zero. Ma bucur ca la a doua trecere s-a luat decizia mariri timpului de start la 2 minute, dar nu reusesc sa inteleg de ce mereu trebuie sa avem de suferit si nu se realizeaza din prima ca la macadam sunt mereu probleme cu praful.

Motorsportnews.ro: Cum ti s-a parut proba de noapte Santa , ti-ar placea sa mai fie si in alte raliuri probe de noapte?

Vali Porcisteanu : Santa pe noapte am mai parcurs-o si in 2004 dar in varianta lunga.

A fost in schimb prima mea proba de noapte parcursa cu o masina integrala. Evolutia pe noapte nu a fost una foarte buna, cred ca am fost prea precaut pe alocuri si am lasat acolo cateva secunde bune. Ar fi interesant sa mai avem probe de noapte, dar oricum farmecul Santei pe noapte nu-l va avea nici o proba niciodata!

Motorsportnews.ro: Am vazut ca nici tu nu ai scapat fara probleme tehnice ? Care au fost mai exact ?

Vali Porcisteanu : Mi-am propus ca pe portiunile foarte rele de pe Gatu’ Berbecului si Santa sa fiu foarte atent pentru a evita orice risc de pana si nu numai. Pe ultima trecere pe Santa Max nu stiu ce si unde am atins, dar am reusit sa stramb un brat pe stanga spate…

httpv://www.youtube.com/watch?v=8JLWTJpknr0

Motorsportnews.ro: Ai aruncat fanii in “aer” cu cele trei piruete de la cabana Curmatura la a doua trecere pe Santa Max, a fost ceva premeditat sau asa ai actionat pe moment?

Vali Porcisteanu : Ma gandisem dinainte sa fac ceva frumos pentru publicul prezent pe probele speciale dar nu stiam exact unde as avea loc. Am zis s-o fac la intersectia pe asfalt la a doua trecere avand oricum avans destul de mare fata de locul 3. Sincer am avut ceva emotii din cauza ca masina se comporta ciudat si a trebuit sa merg toata coborarea pe Santa incet nestiind exact ce se intampla. Am aflat despre bratul stramb abia in stop eu crezand initial ca as avea un inceput de pana.

Motorsportnews.ro : Urmeaza Tara Barsei ti-ai propus vreun obiectiv pentru aceasta etapa?

Vali Porcisteanu : Principalul obiectiv ar fi cam acelasi ca la Sibiu, sa terminam etapa fara sa avem probleme tehnice. Din pacate mai avem sanse doar la un loc trei la final de sezon si daca vom fi ocoliti de probleme nu cred ca va fi greu de obtinut.

Astazi la ora 18:00 Vali Porcisteanu va fi invitat la emisiunea “6 Vine Presa ” la postul de televiziune B1 Tv

credit foto 2 : RaliulSibiului.ro

Sunt 12 puncte castigate de Transilvania MotorSport!

  • Bogdan Marisca a incheiat pe locul patru Raliul Sibiului
  • Tempesta a abandonat cu baia de ulei sparta

Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, a terminat pe locul patru Raliul Sibiului, a cincea etapa a Campionatului National de Raliuri, un rezultat nesperat dupa lungul sir de probleme cu care cei doi s-au confruntat in aceasta cursa. Bogdan a inceput raliul destul de prost, a gestionat gresit un viraj chiar pe prima proba, super-speciala din Sibiu si, orbit si de praful ridicat de concurentul cu care mergea in paralel, a lovit un mal de pamant si a strambat un brat al suspensiei. Acuzand lipsa de putere a Subaru-ului WRX Sti, afectat de temperaturile foarte ridicate inregistrate la Sibiu,  Marisca a mai pierdut ceva timp pe specialele 2 si 3, a obtinut apoi cel mai bun timp pe a patra proba, Santa, parcursa noaptea, si a terminat ziua de vineri pe pozitia a patra a clasamentului provizoriu, la 16 secunde de lider.

Ziua de sambata a inceput normal pentru echipajul Napoca Rally Academy. Chiar daca, pe speciala cu numarul 5, prima a zilei secunde, Bogdan a mai pierdut 4 secunde, urma atacul programat pe PS 6, Gatul Berbecului. Primii sase kilometri ai probei au decurs excelent, ritmul era foarte bun, dar apoi s-a spart diferentialul fata si, de acolo, Marisca a fost nevoit sa piloteze o masina cu tractiune spate. A pierdut mai bine de doua minute iar apoi, pe Santa Max (PS7) s-a adaugat si o pana de cauciuc la roata stanga spate. Fiind o pana lenta, Bogdan si Sebi decid sa continue fara sa schimbe roata si parcurg asa jumatate din proba. In parcul de service de la jumatatea zilei mecanicii Transilvania MotorSport au schimbat cutia de viteze si bratul stanga spate in 16 minute!, permitandu-i pilotului clujean sa continue fara penalizare. A doua bucla incepe de pe pozitia a saptea, dar, inainte de startul pe PS 8 (Sadu 2) se arde motorasul de la geamul din stanga care nu se mai inchide. Cu masina plina de praf in interior, Bogdan si Sebi parcurg toata proba cu cagulele trase peste gura si nas, a mai urmat o pana pe Gatul Berbecului iar apoi, pe ultima proba a Raliului, a doua trecere pe Santa Max, un element al suspensiei cedeaza pe dreapta-spate, roata capata un joc care se amplifica, a urmat o noua pana chiar la roata cu probleme si, in cele ddin urma ansamblul cedeaza si cei doi termina proba, practic, pe trei roti. Intr-un final dramatic reusesc sa ajunga pe trei roti pana la Sibiu, la ultimul parc de service, ies din nou fara penalizare si ajung in parcul inchis cu masina din nou pe patru roti, reusind, in extremis, un loc patru nesperat. Cu cele 12 puncte obtinute, Bogdan Marisca se mentine in pozitia de lider al clasamentului general al Campionatului National de Raliuri, dar nu va uita usor experienta de la Sibiu:

Cat ne-am muncit in aceasta cursa, nu ne-am muncit in viata noastra! Nu am intentionat sa atacam, am incercat sa stam in plasa celor din fata si sa vedem ce se intampla. Si am vazut! Am reusit sa strambam un brat chiar pe prima proba, apoi pe proba secunda ni s-a confirmat inca o data ca Subaru nu functioneaza foarte bine la temperaturi exterioare foarte mari, dupa care, pe Santa noaptea mi-am demonstrat in primul rand mie ca putem fi rapizi, dar a fost singura floare cu care eram constienti ca nu se poate face primavara. Asa ca am incercat sa gestionam cursa altfel. Pe Sadu am mers decent si a urmat Gatu Berbecului, proba cheie a raliului, proba pe care ne-am propus sa venim cat mai in fata. S-a spart diferentialul, am facut pana si am pierdut foarte mult timp. In parcul de service baietii au facut minuni si am reusit sa continuam, dar la a doua trecere pe Sadu am inghitit praf cat pentru toate cursele de pana acum si, in final, pe Santa Max 2 am ramas fara o roata. Ne bucuram ca am reusit sa terminam raliul. Acest rezultat a fost foarte costisitor, din toate punctele de vedere. In ultimul rand financiar, dar in primul rand prin prisma energiei consumate. Si, din aceasta perspectiva, nu este rezultatul nostru ci este rezultatul baietilor de la Transilvania MotorSport. A fost remarcabila atitudinea si implicarea lor. La Sibiu, Transilvania MotorSport a castigat 12 puncte!”, a declarat Bogdan Marisca la finalul unuia dintre cele mai grele raliuri de care a avut parte.

In schimb Tempesta si Dorin Pulpea si-au trecut numele pe lunga lista a celor nevoiti sa abandoneze din motive tehnice la Raliul Sibiului 2010. Tempesta a inceput bine si, la finalul primei zile se afla pe pozitia a treia a podiumului provizoriu, la doar o jumatate de secunda fata de ocupantul locului secund si la mai putin de 10 secunde de lider. A doua zi, o abordare prea defensiva a PS 6 Gatul Berbecului duce la suprasolicitarea franelor Peugeot-ului S 2000, care se incalzesc si isi pierd eficienta si  pilotul Napoca Rally Academy pierde timp pretios pe care se vede nevoit sa incerce sa-l recupereze pe Santa Max. Insa o saritura, urmata de o aterizare exact pe o piatra, a dus la spargerea baii de ulei si Tempesta a trebuit sa traga pe dreapta.
Am luat in calcul de la inceput posibilitatea unui abandon. Din pacate, am avut o abordare gresita pe Gatul Berbecului, am incercat sa evit penele de cauciuc, am stat prea mult cu stangul pe frana si am ramas fara frane pe finalul probei. A trebuit apoi sa atac pe Santa Max, am trecut de portiunea dura, cand masina a sarit peste un bolovan, a aterizat exact cu baia de ulei pe un alt bolovan, s-a aprins becul rosu si asta a fost tot. Acum ne concentram pe Cupa Europei de Est insa campionatul intern trebuie dus pana la capat. Nu poti concura intr-un campionat doar atunci cand castigi. Voi incerca sa adun puncte si in etapele urmatoare si, in cazul in care va fi nevoie, il voi ajuta pe Bogdan sa ia titlul de campion national absolut”, a spus Tempesta imediat dupa abandon.
Berti Panaiot

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor