BCR Rally Team ia startul in al cincilea sezon

  • Cinci ani impreuna, cinci echipaje de top
  • Edwin Keleti, principalul favorit la titlul clasei 3
  • Gergo Szabo aduce in Romania primul Citroen DS3 R5
  • BCR si BCR Leasing sustin in continuare performanta si profesionalismul

BCR Rally Team 2016

BCR Rally Team a organizat in 23 martie, evenimentul de lansare a campaniei din 2016 chiar in incinta AFI Palace Cotroceni. Este cel de-al cincilea an in care echipa se pregateste sa atace principalele titluri din Campionatul National de Raliuri Dunlop. De data aceasta, cinci echipaje de top vor lua startul in cadrul echipei sustinute de BCR, BCR Leasing, OMNIASIG Vienna Insurance Group si Borsec. Colina Motorspot va fi si in 2016 partenerul tehnic al echipei, iar Pirelli va ramane principalul furnizor de cauciucuri.

 

Echipajul Gergo Szabo/ Karoly Borbely se va alinia la start cu proaspatul Citroen DS3 R5, model ce isi va face pentru prima oara aparitia in Romania. “Sunt foarte incantat de noua masina pe care de abia am adus-o in tara. Voi avea adversari redutabili dar lupta pentru titlul suprem este deschisa si vom incerca sa venim in primii trei la fiecare etapa. Le multumesc partenerilor pentru increderea pe care mi-o acorda si astepta cu nerabdare lupta de pe probe” a declarat Gergo Szabo. Echipajul vicecampion din 2015 si dublu campion national de raliuri este sustinut si de Telekom, Energobit, Greco, Mol si Academia Titi Aur.

BCR Rally Team 2016 1

Edwin Keleti isi regaseste vechiul sau navigator, Toni Avram, si are ca obiectiv titlul national al clasei 3, cu un Mitsubishi Lancer EvoX. “Sunt foarte fericit sa fiu la startul unui nou sezon competitional. Imi pare rau ca nu avem la dispozitie o masina de clasa 2 pentru a ne lupta la varful campionatului asa ca ne vom  concentra pe cucerirea titlului la clasa 3. In dreapta mea revine dupa o pauza de 11 ani prietenul meu din copilarie, Toni Avram si sunt convins ca vom performa bine impreuna! As vrea sa multumesc partenerilor nostri Pirelli, Borsec, Mobil 1 prin Star Lubricants, OMNIASIG Vienna Insurance Group, Greco si Colina Motorsport dar in mod special BCR Leasing  care ne sustine pentru al cincilea an consecutiv si ofera soliditate acestui demers fara de care nici performantele noastre nu ar fi fost cele cunoscute. Doresc sa le urez bafta colegilor de echipa iar adversarilor le transmit – Fie ca cel mai bun sa castige!-

 

Echipajul Adrian Teslovan / Imre Cseh face trecerea la clasa 5 unde va concura pe un frumos Citroen DS3 R3. “Pentru noi este al treilea an in aceasta echipa, nimic nu poate fi mai placut. Acum trei saptamani le spuneam colegilor ca abia astept sa inceapa campionatul sa ne revedem. Un nou an cu o masina noua, fara a avea vreun obiectiv maret, incercam sa invatam masina, sa parcurgem cat mai multi kilometri de proba speciala iar daca reusim si cateva clasari pe podium vom fi cu atat mai fericiti. Oricum un vis s-a implinit! Facem parte dintr-o echipa adevarata, cu caractere puternice si parteneri pe masura. Speram sa ne ridicam la nivelul partenerilor nostri si sa aducem un plus de imagine acestora. Nu imi ramane decat sa le multumesc partenerilor nostri BCR, BCR Leasing, Borsec, OMNIASIG Vienna Insurance Group, Mobil1 prin Star Lubricants, Defi, Set, Pirelli, Colina Motorsport si Prodia.

 

Suprinzatorul Thomas Abraham va fi inca o data secondat de Rares Silasi si va pilota un model unic in lume, Mitsubishi Lancer EvoIII Break de clasa 11. “Ma bucur sa fac parte si in acest sezon din echipa BCR Rally Team si sper ca rezultatele dar si stilul nostru spectaculos de a aborda probele sa fie pe placul partenerilor si fanilor care vin sa ne urmareasca. In primul rand vrem sa ne simtim bine, sa ne bucuram de atmosfera extraordinara din cadrul echipei si sa plecam de la fiecare etapa zambind, fericiti ca avem marele noroc sa ne traim un vis. Le multumesc partenerilor mei, Tomi si Engels Bistro pentru devotamentul de a ma sustine in continuare.

 

Cel de-al cincilea pilot, Campionul Cupei Dacia din 2015, Bogdan Talasman se alatura echipei pentru a pune umarul la un rezultat cat mai bun la fiecare etapa. “Este o onoare pentru mine sa fac parte din cea mai profesionista echipa din campionat. Voi incerca sa ma ridic la nivelul pe care echipa il impune deja de multi ani in campionat si sa contribui cu cat mai multe puncte. Sunt aici sa invat de la colegii mei cu experienta si sa incerc sa le calc pe urme. Imi doresc sa reprezint cu succes atat echipa cat si partenerii mei, Miras si Taverna Studioului.

 

BCR Rally Team porneste intr-un sezon care cuprinde opt etape, prima etapa fiind programata la Brasov chiar weekend-ul 25-27 martie. BCR si BCR Leasing sustin acest demers accentuand principalele calitati ale campionilor din motorsport:  determinare, performanta, atentie la cele mai mici detalii si mai ales profesionalism. 

Proiect românesc pentru aniversarea centenară BMW

BMW România a pregătit un proiect special cu ocazia aniversării de 100 de ani a mărcii. Cartea „BMW. 100 de ani”, scrisă de jurnalistul auto Alexandru Dobai, oferă o imagine fără precedent, detaliată şi încărcată de poveşti speciale, despre istoria de un secol a BMW. 

coperta BMW 100 de ani

În format tipărit cartea devine obiect de colecţie, fiind oferită exclusiv celor care cumpără în acest an aniversar un automobil BMW. Pentru toţi ceilalţi pasionaţi ai mărcii, aceasta va fi oferită gratuit sub forma unei aplicaţii pentru iOS, câte un capitol în fiecare lună, până la sfârşitul lui 2016.

 

Cartea conţine peste 400 de pagini care includ materiale fotografice foarte valoroase, unele care nu au mai fost publicate până acum. Cititorii pot explora aventura BMW de-a lungul anilor, de la motoare de avion, la motociclete şi automobile, aventurile din motorsport sau incursiunile în lumea avioanelor cu reacţie. Cartea se închide cu două secţiuni speciale, o serie de reproduceri ale unor schiţe de motoare, motociclete, automobile sau chiar rachete realizate de BMW, şi un capitol special dedicat BMW Art Car, cel mai valoros proiect cultural al mărcii, cu peste 40 de ani de tradiţie.

cartea BMW 100 de ani 328

În format digital, pasionaţii vor fi răsplătiţi cu şi mai multe imagini şi câteva zeci de minute de materiale video. Deja primul capitol al cărţii poate fi descărcat de aici pentru utilizatorii de platforme iOS (recomandat este un iPad pentru o experienţă completă):

https://itunes.apple.com/ro/book/bmw.-100-de-ani/id1092650818?mt=11

BMW 100 de ani

Alexandru Dobai s-a remarcat de-a lungul timpului cu mai multe cărţi originale despre dedicate istoriei unor mărci de automobile sau a sporturilor cu motor în general. „BMW. 100 de ani” este a doua carte dedicată mărcii bavareze după proiectul „Never Stand Still”.

Lansare Carte BMW 100 Ani
Alexandru Dobai

Sărbătorirea unui secol de existeţă este mai mult decât un motiv de mândrie pentru BMW. Să te alături unui astfel de eveniment este o mare onoare, dar şi o veritabilă provocare. Şi sper că cititorii să se bucure de povestea acestei mărci în aceeaşi măsură în care m-am bucurat şi eu de-a lungul anilor, atunci când cei de la BMW mi-au deschis setea de cunoaştere. Şi ce poate fi mai frumos decât să retrăieşti aventura unui constructor ale cărui motoare s-au regăsit pe avioane, motociclete şi automobile, în viața de zi cu zi sau în competiții intrate demult în legendă. Dar <<BMW. 100 DE ANI>> se vrea şi o poveste despre pasiunea şi dăruirea celor care au reinventat minunile care ne-au pus în mişcare, asigurându-se că inimile noastre vor bate ceva mai repede la vederea acestora. Iar faptul că BMW şi-a dorit ca această poveste să ajungă la inimile pasionaților din România nu face decât să demonstreze fidelitatea față de propriile principii, într-o nouă perspectivă şi mult înaintea acestor vremuri în care puțini sunt cei care mai cred în cultura automobilului“, a declarat Alexandru Dobai, autorul cărţii.

Lansare Carte BMW 100 Ani

Romania este singura ţară, în afara de Germania, care are o carte dedicată istoriei BMW realizată local. A fost creată complet, din scoarţă în scoarţă, de un autor român. Este a doua carte la care sunt martora de la distanţă în procesul scrierii ei, prin dialogurile cu autorul, care ne-a ţinut la curent cu evoluţia scrierii carţii. Când depăşise deja 300 de pagini scrise şi încă nu se apropia de final, mi-am comunicat îngrijorarea către Alex Dobai, autorul carţii. În felul lui ardelenesc m-a liniştit, spunându-mi că sunt multe poze rare şi de aceea ieşe atât de amplă. Apoi mi-a trimis capitolele, unul cate unul. Pe lângă bucuria de a citi o scriere fluida, exact ca o poveste, Alex Dobai mi-a reamintit de ce merg în fiecare zi la biroul care are pe uşă semnul <<BMW>> şi m-a făcut să îmi fiu recunoscătoare, mie însămi, pentru orele de munca cu mult în afara <<programului>>. <<Programul>> pentru care lucram, echipa mea şi cu mine, este, de fapt, evidenţiat în cartea lui Alex Dobai sub forma bucuriei de a trăi şi de a construi. Pentru noi, echipa BMW, cartea are o valoare informaţională şi emoţională imensă. cred că următorul pas este ca ea sa fie tradusa în limbile engleză şi germană”, a declarat Nina Brătfălean, Marketing manager BMW Group România.

 

Audi este maşina oficială a Tess Rally 45 Pro-X

Sfârşitul lunii martie programează la Braşov startul noului sezon al Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop. Istoria recentă a Raliului Braşovului este asociată cu numele Tess, distribuitorul mărcilor Volkswagen &amp; Audi, şi partener oficial al întrecerii alături de Lubexpert, importator şi distribuitor Mobil 1 în România. Ediţia 2016 a raliului braşovean poartă pentru al zecelea an consecutiv numele de Tess Rally (acum fiind întregit cu Pro-X). De altfel, întrecerea din jurul Braşovului se află la a 45-a ediţie, fiind cel mai longeviv raliu din România.

Audi

Ediţia aniversară a evenimentului automobilistic va fi onorată cu produse premium. Compania Tess Braşov pune la dispoziţia raliului nu mai puţin de 10 autoturisme Audi. Maşinile de securitate S1, S2 şi S3 vor fi din gama SUV, Q7, Q5 şi Q3, iar oficialii raliului vor beneficia de modelele Audi A4 şi A6. De asemenea, echipajul Ştefan Vasile/ Radu Vasile, vorlighter “O”, va folosi un Audi A3 Sportback e-tron.

Stefan si Radu Vasile - Foto: Catalin Oprea
Stefan si Radu Vasile – Foto: Catalin Oprea

În aceste zile, la reprezentanţa Tess din DN1 km 175+250 Ghimbav-Braşov, poate fi admirat un model KTM X-Bow ce participa în campionatul monomarca X-Bow Battle. Maşina sport ultra-usoara propulsată de un motor turbo 2.0 Audi, este pilotată de către Gerhard Trenker într-un campionat dedicat cu etape la Brno (Cehia), Red Bull Ring (Austria), Slovakiaring (Slovacia), Lausitzring (Germania), Pannoniaring (Ungaria) şi Mugello (Italia).

 

Program Tess Rally 45 Pro-X:

 

Vineri 25.03.2016
12:00 – Shakedown Tărlungeni – Budila (DJ103B)
20:00 – Start festiv / prezentarea echipajelor – Piaţa Sfatului Braşov

 

Sâmbătă 26.03.2016
09:51 – PS1 Pârâul Rece 1
10:20 – PS2 Râşnov 1
12:33 – PS3 Râşnov 2
13:43 – PS4 Babarunca
16:19 – PS5 Cheia
18:25 – PS6 SS Braşov Rally Show

 

Duminică 27.03.2016
09:11 – PS7 Pârâul Rece
09:54 – PS8 Poiana Braşov (Power Stage)
12:30 – Festivitate de premiere – Coresi Shopping Resort

Tess Rally 45 Pro-X este organizat de Auto Blic cu sprijinul Primăriei Municipiului Braşov, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Partener oficial al evenimentului este Pro-X iar parteneri principali sunt Tess Braşov, distribuitor Volkswagen şi Audi, şi Lubexpert, importator şi distribuitor Mobil 1 în România. Parteneri: Hotel Aro Palace, Comprest Braşov, Silnef Security, Selgros Cash&amp;Carry, Pell Collection. Partener tehnic este Cyclon Braşov.

 

Tess Rally 45 PRO-X nu se poate desfăşura fără sprijinul Serviciilor de Poliţie Rutieră Braşov şi Prahova, R.A.T. Braşov, Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă Braşov şi Prahova, a Grupării de Jandarmi Mobile Braşov şi a Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Prahova.

 

Găzduit de Coresi Shopping Resort. Parteneri media: Kiss FM şi autorally.ro.

 

Restricţii de circulaţie în judeţul Braşov cu ocazia desfăşurării Tess Rally 45 Pro-X

Cu ocazia desfăşurării Tess Rally 45 Pro-X, prima etapă a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2016, mai multe segmente de drumuri naţionale din judeţele Braşov şi Prahova vor fi închise traficului rutier în intervalele orare ce coincid cu desfăşurarea probelor speciale.

Sebi Barbi
Sebastian Barbu – Foto: Rally Cow

Mai jos găsiţi restricţiile de circulaţie din zilele de sâmbătă, 26 martie, şi duminică, 27 martie:

Sâmbătă (26 martie 2016)

• Drumul Naţional (DN) 73A, tronsonul dintre Predeal – Râşnov, va fi închis circulaţiei publice în intervalul 08:30 – 11:30
• Drumul Naţional (DN) 1E, tronsonul dintre Râşnov – Poiana Braşov, va fi închis circulaţiei publice în intervalul 09:00 – 15:15
• Drumul Naţional (DN) 1A, tronsonul dintre Săcele – Cheia, va fi închis circulaţiei publice în intervalul 12:00 – 18:00
• Bulevardul Eroilor şi strada Piaţă Teatrului din Braşov, circulaţia va fi restricţionată în intervalul 17:00 – 20:45

 

Duminică (27 martie 2016)

 

• Drumul Naţional (DN) 73A, tronsonul dintre Predeal – Râşnov, va fi închis circulaţiei publice în intervalul 07:45 – 10:30
• Drumul Naţional (DN) 1E, tronsonul dintre Braşov – Poiana Braşov, va fi închis circulaţiei publice în intervalul 08:30 – 11:30

 

Organizatorul Tess Rally 45 Pro-X mulţumeşte pentru înţelegere tuturor celor afectaţi de aceste restricţii de circulaţie.

 

Program Tess Rally 45 Pro-X:

Vineri 25.03.2016
12:00 – Shakedown Tărlungeni – Budila (DJ103B)
20:00 – Start festiv / prezentarea echipajelor – Piaţa Sfatului Braşov

Sâmbătă 26.03.2016
09:51 – PS1 Pârâul Rece 1
10:20 – PS2 Râşnov 1
12:33 – PS3 Râşnov 2
13:43 – PS4 Babarunca
16:19 – PS5 Cheia
18:25 – PS6 SS Braşov Rally Show

Duminică 27.03.2016
09:11 – PS7 Pârâul Rece
09:54 – PS8 Poiana Braşov (Power Stage)
12:30 – Festivitate de premiere – Coresi Shopping Resort

Tess Rally 45 Pro-X este organizat de Auto Blic cu sprijinul Primăriei Municipiului Braşov, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Partener oficial al evenimentului este Pro-X iar parteneri principali sunt Tess Braşov, distribuitor Volkswagen şi Audi, şi Lubexpert, importator şi distribuitor Mobil 1 în România. Parteneri: Hotel Aro Palace, Comprest Braşov, Silnef Security, Selgros Cash&amp;Carry, Pell Collection. Partener tehnic este Cyclon Braşov.

 

Tess Rally 45 PRO-X nu se poate desfăşura fără sprijinul Serviciilor de Poliţie Rutieră Braşov şi Prahova, R.A.T. Braşov, Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă Braşov şi Prahova, a Grupării de Jandarmi Mobile Braşov şi a Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Prahova.

 

Găzduit de Coresi Shopping Resort. Parteneri media: Kiss FM şi autorally.ro.

Inceput de sezon optimist pentru Adi Raspopa si Cosmin Diacu

Dupa ce anul trecut doar 4 puncte i-au despartit pe Adi Raspopa si Cosmin Diacu de titlul de campioni la categoria automobilelor cu 2 Roti Motrice, cei doi urmeaza sa ia startul, la fel de optimisti, la Tess Rally 45 Pro – X Brasov, prima etapa a Campionatului National de Raliuri din acest sezon, programata in perioada 25-27 martie.

 

In cele sase luni scurse de la terminarea campionatului trecut, in sanul echipei au intervenit cateva schimbari. „Datorita climatului economic, cei doi mecanici ai echipei de asistenta tehnica de la Pro Motor Ramnicu Valcea, coordonata de Mugurel Pirscoveanu, au ales o alta tara in care sa lucreze. Vreau sa le multumesc si pe aceasta cale lui Florin Anicescu si Ionut Casoni pentru profesionalismul si devotamentul de care au dat dovada in cei trei ani de zile in care am colaborat. Cu Mugurel voi mai colabora punctual la unele etape si sper sa reuseasca sa fie prezent in parcul de service. Pentru sezonul acesta, asistenta tehnica va fi asigurata de Colina Motors si sunt convins ca vor face tot ce le sta in putere pentru ca noi sa fim feriti de probleme tehnicea spus Adi Raspopa.

 

Daca pana in urma cu cateva zile, prezenta la startul primei etape din Campionatul National de Raliuri nu era certa, Adi Raspopa si Cosmin Diacu au reusit sa-si asigure suportul unor companii dornice sa-i sprijine in incercarea lor de a castiga un nou titlu de campioni nationali.

 

Exista un proverb romanesc pe care cu totii il cunoastem iar startul nostru la Tess Rally 45 Pro-X va fi posibil multumita prietenului si fostului coleg de facultate, Andrei Boriceanu, manager al companiei Turbo Car Serv din Brasov, care s-a hotarat sa ne sustina si sa imbrace masina noastra in culorile companiei sale. Bineinteles, din nou, fostul meu copilot Catalin Grigoriu a facut un efort pentru ca noi sa putem lua startul si sper sa-mi rasplatesc partenerii cu o noua victorie la Brasov.” a mai adaugat Adi Raspopa.

Podium 2RMA@Raliul Harghitei 2015

Tess Rally 45 Pro-X Brasov, prima etapa din sezonul 2016 al Campionatului National de Raliuri, se va desfasura in perioada 25 – 27 martie si propune concurentilor in acest an un format compact, cu opt probe speciale, impartite de-a lungul zilelor de sambata si duminica. Ca si noutate pentru acest sezon este introducerea conceptului de Power Stage, inspirata din Campionatul Mondial de Raliuri, proba la capatul careia primii trei sositi vor primi puncte suplimentare in clasamentul general. Startul festiv este programat vineri, pe 25 martie, in Piata Sfatului din Brasov iar festivitatea de premiere va avea loc duminica, pe 27 martie, la Coresi Shopping Resort.

 

Este evident faptul ca ne dorim o victorie la Brasov, mai ales dupa evolutia foarte buna pe care am avut-o anul trecut, cand am reusit sa ne clasam pe pozitia a doua si a treia la capatul probei regina, Cheia – Babarunca. Sunt usor dezamagit ca nu am reusit sa facem niciun fel de teste anul acesta dar sper sa ne gasim ritmul potrivit cat mai repede. Asa cum am mai spus-o, acest raliu se castiga pe Babarunca dar se poate pierde pe oricare alta proba.si-a explicat Adi Raspopa strategia sa pentru aceasta cursa.

 

Chiar daca avem asigurata participarea doar la aceasta etapa, sunt optimist ca vom reusi sa improvizam bugetul necesar si pentru restul campionatului. Vreau sa-i urez multa bafta si fostului meu copilot, Catalin Grigoriu, care-l va avea in dreapta sa la Brasov pe Lucian Florea, pe care l-ati mai vazut in postura de pilot pe echipajul de deschidere in Raliul Moldovei Bacau. E prima oara cand participa la un raliu pe asfalt si sper sa-i ofer toate informatiile necesare pentru a avea un parcurs cat mai bun. In rest, ne dorim ca vremea sa tina cu noi, sa fie prezenti cat mai multi spectatori pe marginea probelor speciale si sa pornim cu totii cu dreptul in acest sezon.” a mai spus Adi Raspopa.

 

Adrian Raspopa si Cosmin Diacu sunt sustinuti in sezonul 2016 al Campionatului National de Raliuri de partenerii prinicipali Comfert/Origin Enterprise, Turbo Car Serv Brasov cat si de partenerii tehnici, GoPro prin xtremvideo.ro si rca ieftin/pint.ro

Sibiu Rally Challenge a fost inclus în calendarele FIVA și Retromobil Club România

Sibiu Rally Challenge va transforma orașul Sibiu în capitala internațională a vehiculelor istorice. Pentru evenimentul programat în perioada 18 – 20 august s-a confirmat deja prezența unor mașini legendare cu o valoare totală de peste două milioane de euro.

 

După ce a găzduit etape internaționale în Intercontinental Rally Challenge și Campionatul European de Raliuri, orașul Sibiu este acum și pe harta celor mai importante competiții dedicate mașinillor istorice și a mașinilor de curse care au scris istorie în lumea sporturilor cu motor.

 

30714501-67fb-40a1-8661-ed85aef99083

Prin tot ceea ce am făcut am încercat să aducem în Sibiu evenimente de top care să contribuie la promovarea internațională a orașului nostru și să atragă un număr din ce în ce mai mare de turiști. Valoarea evenimentului nostru a fost recunoscută încă o dată la nivel internațional și în premieră România are o etapă în calendarul Federației Internaționale de Vehicule Istorice (FIVA). Sunt bucuros că vom reuși să aducem în Sibiu bijuterii pe patru roți care au încântat pasionații de sporturi cu motor din întreaga lume”, a spus Sorin Itu.

 

Evenimentul internațional Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 18 – 20 august, iar FIVA l-a nominalizat deja pe spaniolul Antonio Arderiu Freixa ca observator la acest eveniment. „Numirea observatorului FIVA a dat startul oficial pregătirilor pentru cucerirea Transfăgărășanului de mașinile istorice și în acest an. Antonio Arderiu Freixa este unul dintre cei mai experimentați observatori FIVA, anul trecut el reprezentând Federația Internațională de Vehicule Istorice la cel mai renumit eveniment din Japonia, la raliul La Festa Mille Miglia, unde a participat chiar și un echipaj din România. Și pentru Retromobil Club România este un moment istoric, având în vedere că este primul eveniment internațional din România care apare în calendarul internațional al FIVA. Nu știu câți realizează faptul că este greu să intri într-un calendar în care apar doar 15 evenimente de top din întreaga lume și ce eforturi s-au depus din partea Comisiei Sportive a Retromobil Club România ca să ajungem la acest rezultat. Eu personal sunt de două ori bucuros că am susținut și promovat acest eveniment la FIVA pentru că așa voi avea ocazia să-l revăd pe vechiul meu prieten Antonio pentru a doua oară anul acesta, după Raliul Monte Carlo Istoric unde ne-am întâlnit la începutul acestui an”, a spus George Ladopoulos, preșdintele Comisiei Sportive a  Retromobil Club România.

 

48f5a750-7680-4403-84c2-b09546ab4a9b

Sibiu Rally Challenge va fi din nou un festival dedicat mașinilor istorice și sporturilor cu motor care își propune să atragă nume legendare la Sibiu. Până acum a fost confirmată prezența unor modele istorice legendare a căror valoare depășește 2 milioane de euro. „Am început să promovăm Sibiu Rally Challenge în Europa la evenimente și saloane auto de profil și vom continua să facem acest lucru. Următorul eveniment la care vom promova Sibiu Rally Challenge este Techno-Classica 2016 la Essen în Germania, un eveniment de referință în lumea colecționarilor de mașini clasice, la care vor fi prezenți peste 1.250 de expozanți din 40 de țări. Prin parteneriatul pe care-l avem cu Deutscher Sportfahrer Kreis (DSK) vom fi și noi acolo și vom încerca să atragem o participare cât mai numeroasă la Sibiu. Până acum avem confirmări din partea unor pasionați de automobile care vor veni la Sibiu cu modele speciale a căror valoare depășește 2 milioane de euro și în august vom vedea în Piața Mare din Sibiu modele legendare ale mărcilor Talbot, Mercedes-Benz, BMW, Ferrari, Ford, Morgan sau Aston Martin”, a spus Sorin Itu, organizatorul Sibiu Rally Challenge.

 

Pentru că obiectivul principal al evenimentului este de a promova orașul și județul Sibiu la nivel internațional, traseul va fi exclusiv în această zonă. „Județul și orașul Sibiu au suficiente obiective turistice și drumuri spectaculoase pentru organizarea unui astfel de eveniment. Din 2001, Sibiu Rally Challenge este un eveniment care s-a dezvoltat în același timp cu orașul și care pune un mare accent pe valoarea istorică a acestei comunități. Piața Mare din Sibiu, centrul vechi al orașului, cetățile și celelalte atracții din județ, plus Transfăgărășanul vor pune încă o dată acest eveniment pe harta celor mai spectaculoase competiții din lume”, a adăugat Sorin Itu.  

Lansarea noului Renault Megane – FIRST LOOK

În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt Renault a prezentat a patra generație a lui Megane – o mașină monument a segmentului C, prima versiune gasindu-și locul pe aleile a 6.6 milioane de clienți mulțumiți. Noua mașină se așează pe temeliile noii filosofii de design lângă frații săi Clio, Captur și Kadjar. Dar mașina cu care Megane-ul se simte cea mai înrudită este Talisman. Deși aflată într-o clasă cu pretenții superioare, multe din elementele de distincție ale prestigiosului model se regăsesc pe Megane. Iar asta nu poate fi decât de laudă. Farurile în forma literei C, sigla enormă (care a devenit din ce în ce mai mare cu fiecare generație), stopurile care acoperă aproape toată lățimea portbagajului…toate acestea inspira modernism, putere și eleganță.

 2015_11_Megane_GT_DYN_0014

Noile modele ale Renault se bucură de recunoaștere în materie de design. Chiar și reprezentanții Renault încep conferințele de presă spunând „După cum ați observat, noile noastre modele sunt foarte frumoase”. Acum, trebuie să recunoaștem că designul Renault se remarcă în peisaj. Aș putea să vorbesc mult despre cum arată noul Megane, dar cred că pozele vorbesc de la sine.

 

Noul Megane vine disponibil în trei noi culori cu denumiri pompoase: Bleu Berlin, Gri Titanium și Bleu Cosmos. În încercarea de fi pe placul clienților mai pretențioși, Renault a venit cu inovații pe segment precum faruri full led, Head-Up Display și 4control. Cel mai interesant dintre acestea fiind 4control, dar despre acesta vorbim când vom discuta despre versiunea GT.

 

Renault Megane este disponibil în patru versiuni de echipare: Life, Zen, Intense și GT. Mai jos aveți lista de prețuri și motorizări:

 

MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Life Zen Intens GT
1.6 SCe 115 CP Man5 14.800 15.800
1.6 TCe 130 CP Man6 16.950
205 CP Aut7 (EDC) 22.250
1.5 dCi 90 CP Man6 16.150 17.150
110 CP Man6 17.700 19.500
110 CP Aut7 (EDC) 18.900 20.700
1.6 dCi 130 CP Man6 20.400

 

Noul Renault Megane se laudă cu cea mai mare distanță între portierele din față din întregul segment ca urmare a creșterii dimensiunilor mașinii comparativ cu vechea generație. Interiorul prezintă un salt calitativ în ceea ce privește materialele, instrumentele de bord au devenit digitale la fel ca pe Kadjar, dar adevăratul spectacol este oferit de displayul central care pentru câțiva bănuți în plus are dimensiunea de 8,8 inch. Cu sprijinul sistemului R-link 2 acționează ca un adevărat Control Hub, având acces la toate funcțile mașinii – de la sisteme de alertă la masaj în scaune și climă. Totul pe o interfață multitouch care răspunde foarte bine atingerilor. Sistemul Multisense permite alterarea comportamentului mașinii în funcție de stilul de condus pe care doriți să îl abordați. Alegerea unuia din modurile disponbile modifică răspunsul motor, durata schimbului de viteze, direcția, aerul condiționat, masajul în scaune etc., în total 9 parametrii diferiți sunt controlați de noul sistem.

 

În scurta excursie oferită de Renault am avut ocazia să mergem cu versiunea Energy dCI 130 CP și cu versiunea GT.

 

Versiunea diesel oferă suficientă putere pentru condusul de zi cu zi, răspunzând plăcut la accelerațiile ocazionate de vehiculele lente interpuse între dumneavoastră și destinație. Consumul este excepțional. Practic, dacă nu fumați singurul lucru la care o să folosiți salariul este să plătiți amenzile de viteză. Dar destul despre diesel. Cu toții știm că suficientă putere nu este destulă putere. Motiv pentru care … GT !

 2015_11_Megane_GT_DYN_0091

Megane GT vine cu ușoare modificări la aspectul exterior suficient cât să înceapă să i se vadă colții. La interior volanul a fost modificat, în partea inferioară având o emblemă GT, alcantara, finisaje albastre, padelele de schimbat vitezele sunt mari și scaunele….scaunele sunt mai adânci ca buzunarele unui șeic arab cu un excelent suport lateral.

 

Modelul GT este singurul care are disponibil sistemul 4control. Acesta permite roților din spate să vireze la un unghi de până la 2.8 grade. În modul sport, la viteze de sub 80 de kmph roțile din spate virează în contratimp, iar după 80 de kmph virează în aceeași direcție cu roțile din față.

 

Sistemul a fost pus la încercare pe circuitul de la Prejmer, unde în cadrul unui workshop și sub îndrumarea pilotului Sebi Barbu am constatat cum efortul la virare se reduce considerabil cu ajutorul acestui sistem. În practică, poți aborda viraje strânse în forță fără a schimba poziția mâinilor pe volan. Ne-am bucurat de avantajele acestui sistem și pe drumul sinuos de întoarcere și vă putem spune că e mai mult decât un șiretlic de marketing. Este inovație Renault adusă unui segment important.

 

Versiunea break a acestui model este asteptată în toamnă, însă deocamdată nicio vorbă despre RS.

 

Încheiem povestea de la lansare cu o concluzie simplă. Ne place noul Megane pentru că îndrăznește să aducă mai mult decât un facelift vechiului model. Și cel mai mult ne place GT. Pentru că cine nu are nevoie de padele și de peste 200 de cai nu știe ce pierde.

Tess Rally 45 Pro-X aliniază la start 59 de echipaje

Ultimul weekend al lunii martie marchează debutul noului sezon al Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, prima etapă urmând să se desfăşoare pe asfalt, la Braşov. Dintre cele 59 de echipaje care au confirmat până acum prezenţa la Tess Rally 45 Pro-X, 11 sunt înscrise în noua întrecere Rally 2.

Giri
Dan Girtofan

Lupta pentru victorie în primul raliu al anului implică maşini de top, şase modele R5 aflându-se pe lista de înscrieri. Campionul Naţional Absolut şi învingătorul de anul trecut de la Braşov, Simone Tempestini vine la Tess Rally 45 Pro-X în rol de favorit. Pilotul Napoca Rally Academy se va afla la volanul unui Ford Fiesta R5 iar în dreapta îl va avea pe noul sau copilot, Marc Banca. Rivalii lui Simone la victorie sunt Gergo Szabo, care a făcut pasul la un Citroen DS3 R5, Dan Girtofan, la prima etapă de asfalt cu nouă Skoda Fabia R5, şi Bogdan Marişca. După cum se ştia deja, Marco Tempestini şi Bogdan Marişca nu vor face sezoane complete în 2016, urmanda să alterneze etapele. Decizia echipei a fost ca Marişca să piloteze la Braşov Ford-ul Fiesta R5, în timp ce Tempesta senior se va afla într-una dintre maşinile de deschidere. Sorin Badea şi Zoltan Juhos vor pilota alte două modele Ford Fiesta R5 însă obiectivul principal al celor doi concurenţi pentru etapa braşoveană îl reprezintă acomodarea cu materialul de concurs.

 

Clasa 3 se anunţă foarte interesantă, la câştigarea ei urmând să se bată campionul “en titre”, Horaţiu Savu, câştigătorul de anul trecut, Manu Mihalache, şi bineînţeles, Edwin Keleti, cel care a revenit în cadrul clasei 3 în a doua parte a sezonului trecut şi care a câştigat ultimele 3 etape. În cadrul aceleiaşi categorii îi mai găsim pe Florin Tincescu (singurul Subaru între 5 Mitsubishi) şi pe Adrian Grigore. Tot şase piloţi sunt înscrişi şi în clasa 5, cea care cel mai probabil va da şi învingătorul categoriei 2WD. Câştigător al clasei la Tess Rally 44, Adrian Răspopa, are în plan “să recidiveze”. Va trebui să o facă în faţa lui Florin Crişan, care trece de la o maşină integrală la una cu două roţi motrice, Mihai Manole, Costi Stratnic, Adrian Teslovan şi Gabriel Ene (ultimii doi veniţi din Cupa Dacia).

Gabi Ene
Gabriel Ene

Şi în acest an, cea mai numeroasă prezenţa o găsim în cadrul clasei 9, Cupa Suzuki şi Cupa Dacia “salvând” lista de înscrieri. Din totalul celor 20 de echipaje înscrise în această clasa, 13 vor participa în cadrul Cupei Dacia. Revelaţia Cupei din sezonul trecut, Norbert Maior, va pilota unul din cele 4 modele Sandero, în timp ce în vârful listei de piloţi Logan îi găsim pe Raul Badiu, câştigătorul 2WD din 2015, Bogdan Tălmăşan, câştigător al acestei cupe monomarca în sezonul trecut, Adrian Drăgan şi Viorel Ivan. Printre cei şase piloţi ai Cupei Suzuki se regăsesc Csongor Szabo, Alexandru Ardelean şi Radu Necula. Clasa 11 include 4 maşini spectaculoase ce vor fi pilotate de Romulus Preda, Thomas Abraham, Cornel Gardean şi Răzvan Nechifor. Două echipaje sunt încadrate în cadrul clasei 12 iar patru “istorice” vor încânta ochii spectatorilor (un Renault 5 şi trei Ford Escort).

 

Rally 2, competiţia lansată in acest an de Federaţia Română de Automobilism Sportiv, poate fi deja considerată un succes. Acest campionat a atras la start 11 echipaje pe 10 modele diferite de maşini. Dintre numele cele mai cunoscute îi amintim pe Gunther Graef (Toyota Celica) şi Alex Lascu (BMW E36 320i).

 

Raliul Braşovului debutează vineri, 25 martie, cu startul festiv şi prezentarea echipajelor ce va avea loc în Piaţa Sfatului începând cu orele 20:00. Sâmbătă, 26 martie, este programată prima zi de concurs, ce include binecunoscutele probe speciale din jurul Braşovului şi din judeţul învecinat Prahova (Pârâul Rece, Râşnov, Babarunca/Cheia). Finalul zilei de sâmbătă este dat de desfăşurarea superspecialei Braşov Rally Show care va avea loc în centrul oraşului. Dimineaţa zilei de duminică, 27 martie, propune încă două probe speciale, ultima fiind “proba regină” Poiana.  

 

Lista de inscrieri

 

Program Tess Rally 45 Pro-X:

 

Vineri 25.03.2016
12:00 – Shakedown Tărlungeni – Budila (DJ103B)
20:00 – Start festiv / prezentarea echipajelor – Piaţa Sfatului Braşov

 

Sâmbătă 26.03.2016
09:51 – PS1 Pârâul Rece 1
10:20 – PS2 Râşnov 1
12:33 – PS3 Râşnov 2
13:43 – PS4 Babarunca
16:19 – PS5 Cheia
18:25 – PS6 SS Braşov Rally Show

 

Duminică 27.03.2016
09:11 – PS7 Pârâul Rece
09:54 – PS8 Poiana Braşov (Power Stage)
12:30 – Festivitate de premiere – Coresi Shopping Resort

 

Tess Rally 45 Pro-X este organizat de Auto Blic cu sprijinul Primăriei Municipiului Braşov, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Partener oficial al evenimentului este Pro-X iar parteneri principali sunt Tess Braşov, distribuitor Volkswagen şi Audi, şi Lubexpert, importator şi distribuitor Mobil 1 în România. Parteneri: Hotel Aro Palace, Comprest Braşov, Silnef Security, Selgros Cash&amp;Carry, Pell Collection. Partener tehnic este Cyclon Braşov.

 

Tess Rally 45 PRO-X nu se poate desfăşura fără sprijinul Serviciilor de Poliţie Rutieră Braşov şi Prahova, R.A.T. Braşov, Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă Braşov şi Prahova, a Grupării de Jandarmi Mobile Braşov şi a Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Prahova.

 

Găzduit de Coresi Shopping Resort. Parteneri media: Kiss FM şi autorally.ro.

Hankook Competition, cel mai nou partener al lui Dan Gîrtofan

Hankook Competition este cel mai nou partener al echipajului Dan Gîrtofan / Tudor Mîrza (Škoda Fabia R5). Giri și Tudor vor folosi în sezonul 2016 al Campionatului Național de Raliuri anvelopele de competiție Hankook, în urma unui parteneriat pe care l-au semnat cu Bucur Tuning Sibiu, importatorul și distribuitorul autorizat la celebrei mărci. Sunt foarte fericit că, într-o perioadă în care este greu să atragi parteneri spre motorsport, compania Bucur Tuning, cea care aduce în țară anvelopele Hankook Competition, a ales să ne vină alături, în încercarea noastră de a ajunge din nou pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Anvelopele Hankook și-au dovedit valoarea în numeroase ramuri ale motorsportului mondial și sunt sigur că ne vor ajuta, împreună cu noul material de concurs, Škoda Fabia R5, să facem diferența. Le mulțumim celor de la Bucur Tuning că s-au alăturat proiectului nostru și le promitem că vom da totul pentru a fi performanți”, a declarat Dan Gîrtofan.

Hankook -logo

Călin Bucur, managerul Bucur Tuning Sibiu, s-a declarat foarte încântat de noul parteneriat cu Dan Gîrtofan. Colaborarea cu Dan a început la ultimele două runde din sezonul trecut, când i-am propus să încerce anvelopele noastre. A fost plăcut impresionat de cum s-au comportat, astfel că am decis să încheiem un parteneriat pentru sezonul 2016 al campionatului. Ne bucură foarte mult această colaborare cu un pilot de top precum Dan Gîrtofan și sperăm să ne putem aduce și noi aportul la rezultatele pe care le așteptăm cu toții”, a declarat Călin Bucur.

 

Sezonul 2016 al CNRD va debuta pe 25 martie, la Brașov, odată cu ediția a 45-a a Tess Rally. 

Noul smart fortwo cabrio: Summer in the city

Din primăvară, noul smart fortwo cabrio este pregătit să intre pe scena auto ca un model emblematic al noii game. smart-ul decapotabil cu două locuri va fi disponibil la Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vânzări şi Service smart începând cu luna martie 2016. La momentul lansării sunt disponibile două variante de motorizare cuplate la transmisia automată twinamic. Variantele cu transmisie manuală urmează să fie lansate în perioada următoare. Alături de cele trei linii de echipare – passion, prime şi proxy – clienţii au oportunitatea de a alege dintr-o gamă largă de dotări opţionale care le vor spori gradul de siguranţă şi confort .

smart fortwo cabrio, prime, black to yellow / titania grey matt

Trei autoturisme într-unul singur: la simpla atingere a unui buton, noul smart fortwo cabrio se transformă, din binecunoscutul model cu două locuri şi habitaclu închis, într-un autovehicul dotat cu acoperiş retractabil din material textil sau într-un cabriolet veritabil cu plafonul complet pliat. Astfel, experienţa de condus în aer liber poate fi adaptată vremii sau dispoziţiei şoferului. Flexibilitatea oferită de plafonul pliabil „tritop” şi de traversele detaşabile amplasate pe acoperiş reprezintă o caracteristică specială, însă nu doar în acest segment. În acelaşi timp, noul smart fortwo cabrio este singurul cabriolet autentic din clasa sa.

 

Noul smart fortwo cabrio este sinonim cu conceptul de <<joie de vivre>> – o stare de spirit ce descrie perfect brandul nostru”, a declarat Dr. Annette Winkler, Director smart. „Practic, plin de emoţie şi inovativ – acestea sunt valorile fundamentale ale smart integrate perfect în toate autovehiculele noastre. Noul smart fortwo cabrio se focusează pe emoţie – acesta este un automobil care evidenţiază într-un mod special bucuria de a trăi. smart fortwo cabrio este cea mai cool versiune a generaţiei noastre – pe scurt, simbolul simbolurilor”.

 

Aproximativ 220.000 de fani ai smart cabrio au optat pentru modelele precedente.

 

Noul smart fortwo cabrio (cu o lungime de 2.69 m, o lăţime de 1.66 m şi o înălţime de 1.55 m) este uşor de recunoscut ca făcând parte din noua generaţie smart: cel de-al treilea model evidenţiază filosofia de design „FUN.cţional” specifică smart, definită de doi poli – inima şi mintea. Limbajul designului este simplu, clar şi progresiv. Acesta include conturul tipic cu prelungiri foarte scurte, linii, forme şi suprafeţe clare şi, desigur, celula de siguranţă tridion. Având o grilă cu design de tip fagure şi faruri rombice, aspectul frontal al unui smart este inconfundabil. Stâlpul B este mai mic decât cel de la modelul cu habitaclu închis, iar designul celulei de siguranţă tridion este progresiv, oferind noului smart un aspect mai sportiv şi concentrat.

 

Deschiderea plafonului durează 12 secunde

Când soarele răsare dintre nori, şoferii smart fortwo cabrio pot reacționa rapid: plafonul din material textil se poate deschide în mod automat în 12 secunde – chiar şi când autoturismul rulează cu viteză mare. Cu ajutorul cheii cu trei butoane, plafonul poate fi ridicat şi din exteriorul maşinii, prin intermediul telecomenzii.

 

În plus, îndepărtarea stâlpilor laterali oferă o experienţă cabrio completă. Aceştia pot fi depozitaţi în interiorul haionului. Mai mult, compartimentul din haion oferă suficient spaţiu pentru a depozita şi o vestă fluorescentă, trusa de prim ajutor sau triunghiul reflectorizant. Cu o suprafaţă de 1.8m2, plafonul „tritop” din material textil este cu aproximativ 4% mai mare decât cel al predecesorului său. Acoperişul exterior este realizat dintr-un material poliacrilic rezistent la lumină, iar interiorul conţine un mix de materiale compus din poliester şi bumbac. De asemenea, designul este completat de un strat de cauciuc dispus la mijloc. Plafonul are o grosime totală de 20 mm, iar luneta este încălzită şi confecţionată din sticlă.

smart fortwo cabrio, prime, black to yellow / titania grey matt smart fortwo cabrio, passion, white / jupiter red

Siguranța: spațiul de protecție al pasagerului, validat printr-un test al plafonului

Mixul de materiale folosite pentru smart fortwo cabrio cuprinde o proporție mare de oțeluri rezistente formate la cald și oțeluri multifazice de rezistenţă maximă. În plus, comparativ cu modelul coupé, cabrio a fost consolidat în mod special în părţile importante. Modificările includ un sistem de bare încrucișate sub autovehicul, bare de torsiune la puntea din față și din spate, precum și un tub interior localizat în stâlpii A, fabricat din oțel super rezistent format la cald.

 

După îndeplinirea testelor de impact obligatorii, noul smart fortwo cabrio – cu un concept de siguranță ce include celula de siguranță tridion, un element specific brandului pentru absorția eficientă a energiei – trece, de asemenea, şi testele suplimentare de impact Mercedes-Benz, ce deseori au o serie de cerințe mult mai stricte. Acestea includ și testul de ”prăbuşire a plafonului”. În cadrul acestui test, un obiect cade ușor înclinat, de la o înălțime de 50 de centimetri, deasupra plafonului, iar autovehiculul lovește unul dintre cei doi stâlpi A.

 

Sistemele avansate de asistență pentru șoferi, rezervate până de curând segmentelor de top, ajută la prevenirea accidentelor. Acestea includ sistemul de ultimă generație ESP®, alături de sistemul de asistență împotriva vântului din lateral – Crosswind Assist (opțional), sistemul de asistență la pornirea în rampă – Hill Start Assist (standard), sistemul de prevenire a coliziunilor – forward collision warning (opțional) și sistemul de ”păstrare” a benzii – Lane Keeping Assist (opțional).

 

Versiuni disponibile: două motoare, două transmisii, trei linii de echipare

În primă fază, noul cabrio va fi echipat cu motorizări în trei cilindri de ultimă generaţie, disponibile în două versiuni: cu o putere de 52kW (71 CP)  sau 66kW (90 CP). La momentul lansării, ambele variante de motor dispun de transmisie cu dublu ambreiaj twinamic, iar transmisia manuală cu cinci viteze va fi lansată în perioada următoare. De menţionat este faptul că smart fortwo cabrio are agilitatea tipică a brandului – la 6.95m (între borduri ) şi 7.30m (între pereți ), astfel că manevrele de întoarcere sunt foarte simple.

 

În plus faţă de cele trei linii de echipare – passion, prime şi proxy – clienţii au oportunitatea de a alege dintr-o gamă largă de accesorii pentru siguranţă şi confort, inclusiv noile caracteristici adăugate la ultimul facelift, precum pachetul Urban Style (ce include evazări aripi de culoare neagră şi  suspensie coborâtă). Captivant şi de calitate superioară, interiorul smart fortwo cabrio corespunde cu cel al modelului cu habitaclu închis, ce dispune de trăsături standard inclusiv două parasolare cu oglinzi integrate, o consolă centrală cu sertar şi un suport pentru haine amplasat  în spate. Un deflector de vânt este disponibil opţional. Stilul interiorului va încânta cu siguranţă, acesta fiind caracterizat de o „buclă dinamică”,  o trăsătură specifică interiorului – de exemplu, linii expresive dispuse pe tabloul de bord şi pe uşi.

 

Pe scurt, noile modele smart fortwo cabrio:

 

smart fortwo cabrio

52 kW

66 kW

Număr de cilindri / Amplasare

3/in-line

3/in-line

Capacitate cilindrică

999

898

Putere

52/71

66/90

Turația la putere maximă

6000

6200

Cuplu motor

91

135

Turația la cuplu motor maxim

2850

2500

Consum mixt (l/100 km)

4.3

4.2

Emisii de CO2 (g/km)

99

97

Clasa de eficienţă

B

B

Accelerare 0-100 km/h (s)

15.5

11.7

Viteză maximă  (km/h)

151

155

Preţ de pornire (euro)

 15.762

 16.692

 

smart fortwo cabrio, passion, white / jupiter red

Testul decisiv: testare extinsă în laboratoare şi pe carosabil

Programul de testare al decapotabilelor Mercedes-Benz este extins şi identic pentru toate modelele: ceea ce înseamnă că noul smart fortwo cabrio a fost supus aceloraşi teste riguroase precum un Mercedes-Benz Clasa S Cabrio. De exemplu, în cadrul unui test de anduranţă, ridicarea şi coborârea plafonului a fost simulată pe întreaga durată a ciclului de viaţă a automobilului. De asemenea, în acest proces de testare a componentelor, ce cuprinde 20.000 de cicluri, plafonul şi mecanismul acestuia trebuie să îşi demonstreze funcţionalitatea şi în cadrul camerei climatice. Astfel, o funcţionare perfectă trebuie asigurată şi la temperaturi cuprinse între -15 şi +80 de grade Celsius. În plus, pentru o siguranţă maximă, „testul de abuz” se efectuează la -40 de grade Celsius, cu plafonul complet îngheţat: în acest caz, protecţia la suprasarcină protejează motorul electric care acționează plafonul. Testul realizat în cadrul unei spălătorii asigură pasagerii unui smart fortwo cabrio că vor rămâne cu hainele uscate în orice moment.

 

La 500 de cicluri, cerinţele corespund cu cele ale unui coupé. În plus faţă de această testare realizată în faza de dezvoltare, fiecare smart fortwo cabrio este, de asemenea, testat pentru etanșeitate: la uzina Hambach, la finalul producţiei, fiecare automobil este stropit cu o cantitate standard de apă timp de şapte minute. Mai mult, dezvoltatorii au testat lipsa  deflectorului de aer în timpul condusului în interiorul tunelului aerodinamic Mercedes-Benz, cu ajutorul manechinului „Tanja”. Modelul a fost echipat cu 16 senzori de viteză, amplasaţi pe gât şi pe braţe, ce permit măsurarea curenţilor de aer din interior. În plus, automobilul este supus unor teste extinse pe diverse tipuri de drumuri din întreaga lume.

 

smart fortwo cabrio, 15 ani de istorie ca maşină simbol

În 1999, la Salonul Auto de la Frankfurt, smart a surprins publicul cu o serie de studii privind un nou model. A fost prezentată versiunea cabrio, model inspirat din smart city-coupé. Acest model a oferit o nouă perspectivă asupra comunităţii de automobile mici. smart fortwo cabrio oferă „joie de vivre”, o bucurie pură. Începând cu primăvara anului 2000, cel mai mic model cabriolet a ieşit direct din producţie pe drumurile europene. Încă de la modernizarea primului model, în 2006, plafonul din material textil a fost complet automat.

 

Cu toate acestea, modelul cabrio nu este singurul din istoria smart care a oferit o experienţă de condus în aer liber. În 2002, a fost lansată o versiune specială ce oferea un sentiment veritabil de libertate: smart crossblade. Automobilul nu avea uşi, acoperiş sau parbriz. Pentru o experienţă de condus incomparabilă, şoferii aveau ocazia de a conduce sub cerul liber şi cu vântul suflându-le în faţă, pe orice drum extravilan. În plus, peste cabina şoferului se întindea un deflector de vânt pentru a reduce curenții de aer. Un an mai târziu, smart a introdus o  serie limitată  de autovehicule pe piaţă.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor