Vali Porcișteanu face echipaj cu Jonny Smith de la Fifth Gear la Sibiu Rally Challenge

Vali Porcișteanu revine în acest final de săptămână în întrecerile interne de raliuri cu prilejul Sibiu Rally Challenge, un festival dedicat sporturilor cu motor, care include și etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop. Competiția se va desfășura în perioada 20 – 23 august și are drept principal punct de atracție specialele derulate pe cel mai spectaculos drum din țară, Transfăgărășanul.

 

 

Vali Porcișteanu a intrat deja în cartea de istorie a raliurilor din România. Este cel mai tânăr câștigător al titlului național absolut și singurul pilot recompensat cu un trofeu la care râvnesc inclusiv nume de referință pe plan continental, Colin McRae Flat Out Trophy. În plus, succesul său din 2011 reprezintă ultimul triumf al unui român în întrecerea internă.

 

După o pauză de mai bine de un an, Vali revine pe probele speciale, urmând să ia startul în Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor care include și etapa a șasea a Campionatului Național de Raliuri Dunlop. Aceasta este prima sa apariție în întrecerile de raliuri după demararea campaniei ”Lipește-te de #valiporcisteanu”, un proiect care vine în întâmpinarea celor care doresc să-și promoveze imaginea sau să susțină echipajul #125 în sezoanele 2015-2016. Alegerea nu este întâmplătoare, Sibiu Rally Challenge fiind, de altfel, primul partener al pilotului în acest demers.

unnamed (1)

”Mă bucur că revin în competițiile oficiale și le mulțumesc tuturor partenerilor care au făcut posibil acest lucru. Sunt extrem de fericit că o fac la Sibiu, pentru că această întrecere reprezintă o bornă importantă a carierei mele ca urmare a faptului că aici obțineam în 2013 unul dintre cele mai importante trofee din carieră, Colin McRae FlatOut Trophy. Sunt convins că așa cum s-a întâmplat mereu aici, la întreceri vor asista zeci de mii de fani, și le promit că voi contribui și eu la reușita spectacolului într-o competiție în care am drept principal obiectiv reacomodarea cu ritmul de concurs”, a declarat Vali.

 

Porcișteanu va lua startul cu un Mitsubishi Lancer Evo9 de Clasa 3. Mașina, model 2006, a fost refăcută complet, Vali implicându-se serios în acest proiect. Surpriza o reprezintă copilotul său, campionul național din 2011 urmând să-l aibă în dreapta pe Jonny Smith, unul dintre prezentatorii emisiunii ”În viteza a cincea / Fifth Gear” difuzată de History Channel. Cei doi vor participa și la mai multe activități organizate de History în Piața Mare din Sibiu.

 

Prezența lui Jonny este parte a campaniei de promovare a noului sezon al show-ului, care se va difuza, începând din 8 octombrie, în fiecare joi, de la ora 21.00, și care va include și un episod special filmat în totalitate în România. În cadrul acestuia, celelalte două gazde ale show-ului, Tiff Needell şi Vicki Butler-Henderson, sunt prezentate în timp ce vizitează un restaurator local de maşini clasice, testează noul Ferrari California Turbo pe serpentinele care străbat Munţii Carpaţi şi vizitează Sinaia pentru a participa la o întrecere mai puţin obişnuită. În plus, starurile show-ului britanic sunt prezentate în timp ce testează maşinile româneşti de salvare GHE-O.

 

Televiziunea History a fost lansată în Marea Britanie în noiembrie 1995, ajungând în prezent în peste 98 de milioane de case din lume. În România, postul de televiziune History este disponibil și în grila de programe Orange TV, partener oficial al Sibiu Rally Challenge.

 

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

51 de echipaje din Campionatul Național de Raliuri se vor înfrunta pe Transfăgărășan

51 dintre cele 83 de echipaje care s-au înscris la startul Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor programat în acest final de săptămână, vor lua startul în cea de-a șasea etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop.

 

 

Lista candidaților la victorie este deschisă de Simone Tempestini, liderul la zi al ierarhiei absolute, pilot care și-a adjudecat patru dintre cele cinci runde de până acum, excepția reprezentând-o Raliul Moldovei-Moinești, singura etapă în care nu a evoluat la comenzile modelului Ford Fiesta R5. De data aceasta, Simone, care a decis să vină la Sibiu renunțând la etapa de WRC din Germania, va pilota unul dintre cele 5 modele Ford, la fel ca și principalii săi rivali, Edwin Keleti și Bogdan Marișca, ocupanții pozițiilor doi și trei în clasamentul campionatului. Celelalte două modele Ford Fiesta R5 îi vor avea la comenzi pe Marco Tempestini și Sorin Badea, piloți care vor încerca și ei să se implice în lupta pentru primele poziții, la care mai aspiră Gergo Szabo (Mitsubishi Lancer Evo9 R4) și Dan Gîrtofan (Skoda Fabia S2000), care se află în continuare în cursa pentru podiumul campionatului.

cf925967-2df5-4b0a-a4e9-ec13dd8669d5

La Clasa 3, Horațiu Savu nu-l va avea ca adversar pe secondantul său în ierarhia din 2015, Manuel Mihalache, dar spectacolul este garantat de prezența pe lista de start a lui Rareș Tomiță și a lui Vali Porcișteanu, campionul național din 2011, care revine cu această ocazie în întrecerea internă. O altă surpriză o reprezintă prezența lui Florinel Tincescu la această clasă, pilotul Napoca Rally Academy debutând cu acest prilej la volanul unui Subaru Impreza N15.

 

La Clasa 5/6, pe lista de start figurează șase echipaje. În absența lui Adrian Răspopa, Raul Badiu este principalul favorit la victorie, în timp ce Mihai Manole, Cristian Toader, Sebastian Gioarsă și Andrei Mușețeanu vor lupta pentru celelalte locuri ale podiumului de premiere. Tot la această clasă va lua startul și Sebastian Barbu, care pentru etapa de la Sibiu va pilota un Renault Clio R3.

 

Ca de fiecare dată, la Clasa 9 înregistrăm cel mai mare număr de înscriși, 21. Nu lipsesc Vlad Cosma, Csongor Szabo, Radu Necula și Alexandru Ardelean, protagoniștii luptei pentru titlul național și pentru câștigarea Cupei Suzuki, ori Bogdan Talasman, Vlad Miculici, Adrian Drăgan și Viorel Ivan, piloți implicați în disputa pentru Cupa Dacia. În fine, Romulus Preda și Thomas Abraham se vor duela pentru victoria la Clasa 11, în timp ce Cristian Aconi Vârtaci, Gabriel Stanciu și Andrei Pop își vor disputa supremația Clasei 15, ultimii contând și în clasamentul special Sibiu Rally Legends.

 

În competiția Open, la care se poate participa cu orice tip de mașină de curse, s-au înscris 10 echipaje. Pe lista de start se numără Alex Filip, dublul campion național la 2WD, care se pregătește pentru Barum Czech Rally Zlin, etapă din Campionatul European de Raliuri, un model Dacia 1300 din 1972 preparat de Dan Spuderka și un Ferrari F430 Challenge, care va fi pilotat de Florin Voicu. De asemenea, la start se vor afla și Jean Tatu și Dimitrios Vergitis, care revin cu acest prilej pe traseele de concurs.

b5c56661-03a6-48b0-85dc-84bf3fb57e5b

Startul festiv din Piața Mare și parada pe străzile din centrul orașului Sibiu sunt programate joi seara, 20 august, începând cu ora 20:00. Startul în competiția de mașini clasice se va da vineri la ora 16:00 din Piața Mare, iar la ora 19:00 este programat startul mașinilor din Campionatul Național, în program fiind două probe, Păltiniș și Valari. Sâmbătă, spectacolul pe Transfăgărășan va începe la ora 10:23, piloții urmând să se întreacă pe șase probe speciale, iar festivitatea de premiere este programată la ora 21:00 în Piața Mare din Sibiu. Sâmbătă, traficul rutier pe Transfăgărășan este închis între orele 09:00 – 19:30.

 

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

20 de mașini legendare se vor întrece la Sibiu Classic Challenge

Prima ediție a Sibiu Classic Challenge, competiția dedicată mașinilor clasice din cadrul festivalului sporturilor cu motor Sibiu Rally Challenge, a atras 20 de mașini legendare la start, iar la eveniment va participa în calitate de observator George Ioannides, Vicepreședintele FIVA (Federația Internațională de Vehicule Istorice).

 

MG TD (1952), Fiat 1200 Spyder (1961), Volvo 123 GT (1967), Fiat 850 (1967), Ford Capri (1970), Porsche 911E (1970), Fiat 124 Sport Coupe (1971), Ford Escort (1973), Mercedes-Benz W115 automatic (1974), BMW E21 316 (1975), Ford Escort RS2000 MK1 (1975), Porsche 924 (1977), Maserati Merak SS (1977), Lada 1500 (1980), VW Passat (1980), Porsche 924 (1982), BMW 315 (1983), VW GOLF I GTI (1983), Mercedes-Benz W201 (1984) și Dacia 1310 Berlina (1985) sunt modelele care vor lua startul la prima ediție Sibiu Classic Challenge. 

 

La evenimentul de la Sibiu va participa și George Ioannides, reprezentantul Federației Internaționale de Vehicule Istorice (FIVA), care a fost invitat în calitate de observator de către Retromobil Club România și de organizatorul etapei de la Sibiu. FIVA a fost înființată în 1966 și include reprezentanți a peste 85 de cluburi, federații și asociații din 62 de țări. “Obiectivul principal al FIVA este de a încuraja utilizarea în condiții de siguranță maximă a vehiculelor istorice. În același timp, FIVA este interesată de conservarea și restaurarea unui număr cât mai mare de mașini clasice, iar prin Comisia de Evenimente a conceput un regulament dedicat competițiilor mașinilor mai vechi de 30 de ani. Este pentru prima oară când vin în România și voi analiza evenimentul de la Sibiu din toate punctele de vedere. Mă aștept ca nivelul de aici să fie unul foarte ridicat, ținând cont că România mai are trei evenimente în calendarul FIVA. Aștept cu mare interes să văd în special proba specială de pe Transfăgărășan”, a spus George Ioannides, vicepreședintele FIVA responsabil de partea de evenimente. 
15d9d42a-6b56-4fbe-a85c-41046f8e2980

Cele 19 echipaje sunt împărțite în două categorii, Regularitate Clasică și Regularitate Sportivă, Sibiu Classic Challenge fiind prima competiție de Regularitate Sportivă din România. În plus, participanții nu vor afla informații despre traseu decât la start, aceasta fiind una dintre particularitățile competițiilor de regularite. Echipajele au doar informația că vor ajunge pe specialele Păltiniș, în ziua de vineri, și pe Transfăgărășan, în ziua de sâmbătă, dar fără alte informații suplimentare.

 

Sibiu Classic Challenge este o provocare atât pentru participanți cât și pentru organizatori. Este pentru prima dată când un club afiliat FRAS colaborează cu Comisia Sportivă Retromobil Club Romania  și sperăm că acesta este doar începutul și că vom mai organiza multe astfel de evenimente în viitor. Aceasta nu este însă singura premieră. Instituirea unei clase de Regularitate Sportivă, care practic înseamna un nivel de competiție ridicat cu un buget acceptabil, este cea de a doua noutate. Sperăm că această clasă se va dezvolta exact cum se întâmplă și în toată Europa. Cea de a treia noutate pentru mașini clasice este instalarea unui sistem de urmărire prin GPS, prin care oricine va putea urmări pe internet poziția echipajelor pe traseul raliului. Suntem convinși că participanții se vor bucura de un eveniment deosebit, iar faptul că Vicepreșdintele FIVA, George Iaonnides, va fi prezent ne dă siguranța că foarte curând acest eveniment va figura în calendarul evenimentelor internaționale”, a spus Georgios Ladopoulos, Președintele Comisiei Sportive a Retromobil Club România.

 

Obiectivul nostru a fost întotdeauna de a duce competițiile de la Sibiu în cele mai importante calendare internaționale și organziarea unei curse dedicate mașinilor clasice nu face excepție. FIVA este Federația care se ocupă de vehiculele istorice la nivel mondial și ar fi o onoare pentru noi ca din 2016 Sibiu Classic Challenge să fie inclus în acest calendar alături de evenimente prestigioase din întreaga lume”, a spus Sorin Itu, organizatorul Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor în care este inclusă și competiția Sibiu Classic Challenge.

dfe1b464-f86f-4730-ae8c-d301e32b27ae
Înscrierile pentru competiția Sibiu Classic Challenge au fost prelungite până miercuri, 19 august.

 

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange România.

Shark Racing ajunge pe Transfagarasan

Scurta pauza competitionala din motorsportul romanesc, generata de vacanta estivala, se apropie in ritm rapid de final. Evenimentul care redeschide sezonul competitional este Sibiu Rally Challenge, cea de-a sasea etapa a Campionatului National de Raliuri, acolo unde echipajul Shark Racing, alcatuit din Gabriel ENE si Ciprian SOLOMON, se va alinia la bordul unui Peugeot 208 R2.

 

Cu doar o singura etapa parcursa la volanul modelului 208 R2, Gabriel Laurentiu ENE isi propune un raliu lipsit de probleme tehnice si acomodare cu noua masina. “Transilvania Rally a reprezentat un nou inceput pentru mine si Cipanu’ deoarece a fost primul raliu la volanul masinii Peugeot 208 R2. Nu am apucat sa parcurgem nici macar 1 kilometru de teste, primul contact cu masina, daca pot spune asa, fiind la shakedown-ul de la Cluj. Din pacate am avut probleme tehnice din prima zi a raliului, ambreiajul a cedat dupa primii 5 kilometri, si am concurat doar in ziua secunda sub regula SuperRally. Pentru Sibiu lucrurile stau un pic altfel, in sensul ca marti, 18 august, vom efectua o sesiune de antrenamente. Astept cu nerabdare Sibiu Rally Challenge pentru ca am auzit doar vorbe frumoase despre aceasta etapa si abia astept sa iau startul, mai ales ca in acest an vom alerga pe celebrul Transfagarasan, un vis pentru orice pasionat de motorsport din tara noastra.” declara Gabriel Laurentiu ENE.

ENE & SOLOMON - Shark Racing

Ciprian SOLOMON spera si el intr-o cursa lipsita de evenimente neplacute:La fel ca Laurentiu este normal sa imi doresc un parcurs lipsit de probleme tehnice. Vom continua acomodarea cu noua masina, care ne place foarte mult, iar testele din aceasta saptamana ne vor ajuta cu siguranta. Revin cu placere la Sibiu, acesta fiind un raliu care imi starneste amintiri placute deoarece aici am castigat alaturi de Mihai Leu in 2001 la bordul unui Ford Escort RS Cosworth. Sigur ca formatul din acest an este unul diferit si abia astept sa atacam proba Transfagarasan care ofera unul dintre cele mai frumoase peisaje din tara noastra. Sunt convins ca publicul va fi unul numeros si ii asteptam cu drag alaturi de noi sa ne incurajeze si sa ne sustina de pe margine.

 

Sibiu Rally Challenge va debuta joi, 20 august, cu startul festiv si parada pe strazile din centrul orasului, programate de la ora 20:00. Vineri dimineata, intre orele 8:00 si 12:00, este prima ocazie pentru spectatori sa-i vada in actiune pe pilotii din Campionatul National, shakedown-ul, fiind programat pe fosta speciala Calugaru. Vineri, incepand cu ora 19:00, vor fi programate doua probe speciale la Paltinis, in urcare si coborare, care se vor desfasura in nocturna.

 

Sambata, 22 august, sunt programate 6 probe speciale, dintre care patru pe Transfagarasan. Proba speciala de pe Transfagarasan are o lungime de 10,24 kilometri si va fi parcursa de doua ori in urcare si de doua ori in coborare.

 

Shark Racing beneficiaza de sprijinul sgmarket.ro pe intreaga durata a sezonului competitional 2015.              

80 de echipaje vor lua startul la Sibiu Rally Challenge

  • 51 de echipaje s-au înscris la etapa din Campionatul Național de Raliuri
  • 10 echipaje vor merge în Sibiu Rally Challenge
  • 19 echipaje se vor întrece în cadrul Sibiu Classic Challenge

Transfagarasan

80 de echipaje, reprezentând șapte țări, vor la startul la o nouă ediție Sibiu Rally Challenge, un festival al sporturilor cu motor și etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop. Punctul de atracție vor fi cele patru treceri pe Transfăgărășan, programate sâmbătă, 22 august, începând cu ora 10:23.

 

80 de echipaje vor la startul în 2015 la Sibiu Rally Challenge, un festival dedicat sporturilor cu motor, care include și etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop. 51 de echipaje sunt înscrise în etapa din Campionatul Național, 10 echipaje s-au înscris în competiția open Sibiu Rally Challenge și alte 19 echipaje vor concura în competiția dedicată mașinilor clasice. “Ideea pe care am avut-o anul trecut de a strânge mașini diferite sub umbrela unui festival dedicat sporturilor cu motor începe să prindă contur încă din al doilea an. Avem 80 de echipaje la start și sunt sigur că farmecul orașului Sibiu, plus  notorietatea și spectaculozitatea Transfăgărășanului vor face ca acest festival să crească mult de la un an la altul și să devină un reper, chiar la nivel internațional”, a spus Sorin Itu, organizatorul evenimentului.

Transfagarasan 2

La startul etapei de Campionatul Național vor fi 51 de echipaje, inclusiv Simone Tempestini, liderul clasamentului general, care a renunțat la Raliul Germaniei, etapa din WRC, pentru a încerca să-și consolideze poziția în CNRD. Se anunță o luptă spectaculoasă pe probele speciale din Raliul Sibiului, la fiecare clasă, dar și în competițiile monomarcă – Cupa Suzuki și Cupa Dacia, la echipe și la clasa mașinilor istorice, care sunt încadrate și în categoria Sibiu Rally Legends. Cinci modele Ford Fiesta R5, pilotate de Simone Tempestini, Edwin Keleti, Bogdan Marișca, Marco Tempestini și Sorin Badea, revenirea lui Vali Porcișteanu, forma bună a lui Gergo Szabo, sunt tot atâtea motive de spectacol la Sibiu Rally Challenge.    

 

În competiția Open, la care se poate participa cu orice tip de mașină de curse, s-au înscris 10 echipaje. Pe lista de start se numără Alex Filip, dublul campion național la 2WD, care se pregătește pentru etapa din Campionatul European din Cehia, un model Dacia 1300 din 1972 preparat de Dan Spuderka și un Ferrari F430 Challenge care va fi pilotat de Florin Voicu. “Această clasă este dedicată oricărui tip de mașină de curse. Este o competiție deschisă tuturor și fiecare pilot își poate alege proba specială pe care vrea să participe. Astfel pot participa aici și piloți care merg în Campionatul Național de Viteză în Coastă și toți cei care nu au buget să participe la un raliu întreg. Toate echipajele înscrise au ales să concureze pe Transfăgărășan, așa că și acesta va fi un punct suplimentar de atracție pentru fani”, a spus Sorin Itu.

Raliul Sibiului

În competiția mașinilor clasice, împărțite în categoriile Regularitate Clasică și Regularitate Sportivă, s-au înscris 19 echipaje. Cel mai vechi model înscris în cursă este un MG TD din 1952 care va fi pilotat de belgianul Louis Bertrand. La startul Sibiu Classic Challenge se va afla și un echipaj legendar format din multiplii campioni naționali Ștefan Vasile și Dacian Banca, pe o mașină Dacia 1310. “Am reușit să atragem în competiție un mix foarte interesant de mașini de curse de top și bijuterii legendare, care vor defila pe străzile din centrul orașului Sibiu la paradă și vor face spectacol pe probele speciale. Punctul maxim de atracție al raliului va fi cu siguranță proba specială de pe Transfăgărășan și pentru ca spectacolul să fie complet avem nevoie și de ajutorul spectatorilor. Rugămintea noastră este să încerce să ajungă din timp pe Transfăgărășan, care va fi închis între orele 09:00 – 19:30, și să respecte toate indicațiile jandarmilor, comisarilor de cursă și ale voluntarilor care coordonează acest raliu”, a mai adăugat Sorin Itu.

 Sibiu Classic

Startul festiv din Piața Mare și parada pe străzile din centrul orașului Sibiu sunt programate joi seara, 20 august, începând cu ora 20:00. Startul în competiția de mașini clasice se va da vineri la ora 16:00 din Piața Mare, iar la ora 19:00 este programat startul mașinilor din Campionatul Național. Sâmbătă, spectacolul pe Transfăgărășan va începe la ora 10:23, iar festivitatea de premiere este programată la ora 21:00 în Piața Mare din Sibiu. 

 

 

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

Napoca Rally Academy ia startul în formula completă la Sibiu Rally Challenge

  • Simone Tempestini continuă lupta pentru titlul național
  • Bogdan Marișca și Marco Tempestini vor să termine pe podium și la Sibiu
  • Vlad Cosma este singurul pilot NRA care a mai concurat pe Transfăgărășan
  • Florin Tincescu va debuta cu modelul Subaru Impreza de grupa N

 

Napoca Rally Academy va lua startul la Sibiu Rally Challenge în formulă completă, cu cinci echipaje. Simone Tempestini, Bogdan Marișca și Marco Tempestini vor lua startul cu modele Ford Fiesta R5, Vlad Cosma va concura cu Suzuki Swift Sport, iar Florin Tincescu va debuta cu modelul Subaru Impreza.

 Simone Tempestini

După succesul din Transilvania Rally, unde s-a impus la echipe și a terminat pe primele trei poziții în clasamentul general, Napoca Rally Academy vrea să continue în același ritm și la Sibiu Rally Challenge, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri.

 

 

Programată în premieră pe asfalt, etapa de la Sibiu include și cel mai celebru drum din România, o provocare suplimentară pentru toți cei implicați. Simone Tempestini și Dorin Pulpea și-au schimbat programul și au decis să participe la această etapă, în locul celei din Germania, din Campionatul Mondial de Raliuri, pentru a-și consolida prima poziție în clasamentul general. “Etapa de la Sibiu este o provocare interesantă. Este un raliu aproape complet nou pentru noi și nu avem niciun fel de experiență legată de trecerile pe Transfăgărășan. Chiar și așa, obiectivul nostru este să câștigăm și această etapă și vom face tot posibilul să-l atingem”, a spus Simone Tempestini.

Bogdan Marisca

Locul secund din cursa de casă a readus echipajul Bogdan Marișca/Carmen Poenaru în lupta pentru podium și în clasamentul general din Campionatul Național. Câștigător în 2004 și 2007, Bogdan Marișca este pregătit pentru etapa sibiană. “Abia așteptăm să regăsim atmosfera de la Sibiu, care nouă ne-a lipsit. Nu știm prea multe despre probe, cu excepția celei din Păltiniș pe care o cunoaștem și care ne place foarte mult. Transfăgărășan este o premieră pentru noi și aștept cu nerăbdare să mergem pe el”, a spus Bogdan Marișca.

Marco Tempestini

După o primă parte a sezonului marcată de ghinioane, Marco Tempestini și Toni Avram au început jumătatea a doua a Campionatului Național cu un podium în cursa de casă și vor să continue în același ritm și la raliul pe care l-au câștigat în 2011. “Etapa de la Sibiu este și pentru  NRA o sărbătoare a sporturilor cu motor din România, datorită faptului că se va merge și pe Transfăgărășan. Chiar dacă raliul are doar un coeficient de 0,8 este unul foarte important, cu o mediatizare bună și la care vor veni foarte mulți fani. Echipa noastră vine după un rezultat excelent în cursa de casă și sper să reușim și aici o performanță similară cu cea din Transilvania Rally. Sper să fie o vreme frumoasă și să facem o baie de mulțime la Păltiniș si pe celebrul drum din Munții Făgărăș, Transfăgărășan”, a spus și Marco Tempestini.

 

Lider în Cupa Suzuki și la clasa 9, echipajul Vlad Cosma/Diana Hațegan este și el pregătit pentru provocările de la Sibiu Rally Challenge. “Revenim cu plăcere la Sibiu pentru că ne lipseau atmosfera din Piața Mare și fanii de pe probe. Din punct de vedere sportiv, avem moralul ridicat după ultimele rezultate și vrem să continuăm în același fel. Probele sunt foarte interesante și cu siguranță îmi va face plăcere să pilotez, iar dacă totul merge bine trebuie să terminăm cu un rezultat frumos”, a spus și Vlad Cosma, singurul pilot al echipei care a concurat pe Transfăgărășan, la ediția eveniment din 2014.

Vlad Cosma

Pentru Florin Tincescu și Sergiu Itu, etapa de la Sibiu reprezintă încă un pas înainte în carieră. Juniorii Napoca Rally Academy vor concura la Sibiu pe un model Subaru Impreza de grupa N, mașină cu care vor participa la restul etapelor din sezonul intern. “La Sibiu începem deja pregătirea pentru anul viitor când vrem să ne luptăm pentru titlul clasei 3. În prima parte a sezonului ne-am concentrat pe evoluțiile noastre din Junior ERC, iar acum, în partea a doua, vom încerca să ne acomodăm cu noua mașină în campionatul intern. Vom luat totul pas cu pas și obiectivul principal este să acumulăm experiență. Vreau să mulțumesc echipei și partenerilor noștri pentru toată susținerea și pentru tot ce am realizat împreaună”, a spus Florin Tincescu.

 

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august pe specialele de asfalt din județul Sibiu. Joi seara, de la ora 20:00, este programat startul festiv, iar vineri și sâmbătă cele 8 probe speciale. Vineri, 21 august, sunt programate două probe în nocturnă la Păltiniș, începând cu ora 19:00, iar sâmbătă sunt programate patru treceri pe speciala Transfăgărășan, două în urcare și două în coborâre, și o specială nouă, Baraj, care va fi parcursă tot de două ori.

Restricții de circulație cu ocazia Sibiu Rally Challenge

În perioada 18 – 22 august, cu ocazia desfășurării Sibiu Rally Challenge, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop și un festival al sporturilor cu motor, patru drumuri din județul Sibiu vor avea un trafic restricționat.

 

Sibiu Rally Challenge, un festival dedicat sporturilor cu motor care include și etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, se va desfășura în perioada 20 – 23 august pe specialele de asfalt din județul Sibiu. Ziua de 18 august este dedicată testelor individuale.

Afis Sibiu Rally Challenge 2015

Cu ocazia evenimentului, în zilele de 18, 21 și 22 august traficul va fi restricționat pe unele secțiuni de drumuri naționale sau județene.

 

Iată programul restricțiilor de trafic în perioada Raliului Sibiului 2015:

 

Marți – 18 august
Călugăru (DJ 106 J) – Gura Râului (intersecție cu DJ 106A) – închis între orele 11:00 – 16:00

 

Vineri – 21 august
Călugăru (DJ 106 J) – Gura Râului (intersecție cu DJ 106A) – închis între orele 08:00 – 12:00
Curmătura Ștezii – Păltiniș (DJ 106 A) – închis între orele 17:30 – 23:00

 

Sâmbătă – 22 august
Transfăgărășan: Bâlea Cascadă – Bâlea Lac (DN 7C) – închis între orele 09:00 – 19:00
Baraj – Șomartin (DJ 104E) – închis între orele 11:30 – 14:00 și 17:00 – 19:30

 

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange România.

Duelul grupei N continuă la Trofeul Teliu

Cum nu s-a întâmplat de foarte mult timp în Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop, lupta pentru titlul de campion național absolut este una foarte disputată. Deși Paul Andronic are un avans de peste 20 de puncte în fața urmăritorilor Ovidiu Zaberca și Lucian Răduț, cele trei etape rămase în acest an pot încă răsturna ierarhiile, ținând suspansul până la final.

 
Rezultate și mai strânse întâlnim în celelalte categorii. Șefia grupei N este disputată de Raul Rikardo Szene și Alexandu Mitroi, cei doi fiind despărțiți înainte de Trofeul Teliu de doar 3 puncte. Ambii piloți vin după un sezon 2014 incomplet, cu câte trei participări pentru fiecare în campionatul autohton de viteză în coastă. 

Alexandru Mitroi foto: Rally Cow
Alexandru Mitroi foto: Rally Cow

Deși nu a luat startul la Râșnov în etapa de debut a acestui an, Raul Szene a câștigat la Straja, cei doi piloți fiind la egalitate de puncte după primele două etape. Cupa Gorjului a fost adjudecată de Ion Nicolae iar podiumul grupei N a fost completat de Alexandru Mitroi, respectiv Raul Szene. Mitroi a fost însă devansat de Szene în clasamentul grupei N în urma cursei de la Sinaia. Etapa prahoveană a fost adjudecată de Cosmin Săliștean, acesta fiind urmat de Szene, Nicolae și Mitroi.

 

Spiritul de competiție este bun și cred că ne ajută pe amândoi să evoluăm și să dăm tot ce putem la fiecare etapă” a declarat Raul Szene despre duelul cu Alexandru Mitroi din vârful grupei N. Trofeul Teliu, ce se va desfășura în weekend-ul 29-30 august, va oferi un nou episod din lupta pentru titlul grupei. Înscrierile concurenților la Trofeul Teliu se fac până în data de 20 august.

Sâmbătă, 29 august, sunt programate trei runde de recunoașteri și trei runde de antrenamente cronometrate, în urma cărora se va decide ordinea de start pentru manșele de concurs. Cele două “urcări” de concurs vor avea loc duminică, 30 august, de la orele 13:15, respectiv 15:30, după ce în prealabil piloții vor mai avea la dispoziție încă două runde de recunoașteri.

 

Trofeul Teliu se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și este organizat de Auto Blic cu sprijinul Serviciilor de Poliție Rutieră a județelor Brașov și Covasna, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Brașov și al Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Brașov. Asistența medicala este asigurata de Apel One Med.

 

Consiliul Local și Primăria Teliu susțin Trofeul Teliu în calitate de parteneri pricipali. Partenerul evenimentului: Pro X. Parteneri media: Kiss FM, Zile & Nopți, Autorally.ro

 Clasament Grupa N după primele 4 etape CNVC Dunlop 2015:
 1. Raul Rikardo Szene – 68 puncte
 2. Alexandru Mitroi – 65 puncte
 3. Cosmin Săliștean – 49
 4. Ion Nicolae – 48 puncte
 5. Andrei Cașcaval – 28 puncte

Program Trofeul Teliu 2015
Program Trofeul Teliu 2015

Raliu pe Transfăgărășan

Cei mai buni piloți din România vor ajunge sâmbătă, 22 august, pe cel mai spectaculos drum din România. Transfăgărășanul face parte din Sibiu Rally Challenge, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop și un festival al sporturilor cu motor, și va fi parcurs de patru ori.

 

2015 este anul în care Raliul Sibiului, în varianta modernă, se va desfășura pe asfalt, iar în program a  fost inclus și cel mai celebru drum din România: Transfăgărășan. Sibiu Rally Challenge, un festival dedicat sporturilor cu motor care include și etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, este cadrul perfect pentru toți cei care au o mașină de curse sau un vehicul clasic și vor să concureze pe cel mai spectaculos drum din România.

 

Regulamentul este deschis tuturor celor care au o mașină de curse sau o mașină clasică. Avem patru categorii în care se pot înscrie, în funcție de ceea ce își doresc: Sibiu Rally, etapa din Campionatul Național de Raliuri, Sibiu Classic Challenge, etapă deschisă celor care vor să concureze cu o mașină clasică în categoriile regularitate sportivă și regularitate clasică, Sibiu Rally Challenge, deschisă tuturor celor care au o mașină de curse, iar Sibiu Rally Legends este pentru pasionații care au o mașină de curse istorică. Am decis să continuăm ideea de festival din 2014 pentru că vrem să atragem cât mai mulți participanți, dar mai ales să oferim publicului un spectacol total”, a spus Sorin Itu, organizatorul Sibiu Rally Challenge. 

294d25e0-9f70-49e4-bd2d-c8b12b1aef19

Ediția din 2015 debutează joi, 20 august, cu startul festiv și parada pe străzile din centrul orașului, programate de la ora 20:00. Vineri dimineața, între orele 8:00 și 12:00, este prima ocazie pentru spectatori să-i vadă în acțiune pe piloții din Campionatul Național, shakedown-ul, testul oficial de dinainte de raliu, fiind programat pe fosta specială Călugăru. Vineri, începând cu ora 19:00, vor fi programate două probe speciale la Păltiniș, în urcare și coborâre, care se vor desfășura în nocturnă. “Spectatorii vor putea vedea astfel toate probele din prima zi și sper că vom avea aceeași atmosferă fabuloasă ca și pe celebra Șanta pe macadam”, a continuat Sorin Itu. 

 

Sâmbătă, 22 august, sunt programate 6 probe speciale, dintre care patru pe Transfăgărășan. Prima urcare va avea loc la ora 10:23, iar coborârea la ora 11:58, după care urmează speciala Baraj. Proba specială de pe Transfăgărășan are o lungime de 10,24 kilometri și va fi parcursă de două ori în urcare și de două ori în coborâre. “Transfăgărășanul este proba regină a evenimentului și va fi parcursă de patru ori. Este o zonă perfectă pentru spectatori și sper să strângem un număr cât mai mare de pasionați care vor să-i vadă în acțiune pe piloții care vor lua startul la Sibiu Rally Challenge”, a mai adăugat Sorin Itu. 

 

Piloții înscriși în etapa din Campionatul Național și la Sibiu Rally Legends vor avea de parcurs 8 probe speciale cu o lungime de 82,74 kilometri, iar cei care se înscriu în Sibiu Rally Challenge își vor putea alege probele pe care vor lua startul. De asemenea, piloții înscriși în Sibiu Classic Challenge vor ajunge pe specialele Păltiniș și Transfăgărășan, dar restul traseului va fi dezvăluit abia în ziua startului, acestea fiind reglementările competițiilor de regularitate.

e93695ee-5baa-48bc-ab1b-68c8d9ec5f4f

Cu mai puțin de două săptămâni până la startul competiției au confirmat participarea 45 de echipaje, inclusiv liderul clasamentului general Simone Tempestini, care a renunțat la participarea în Raliul Germaniei, etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, dar și aproape toți liderii celorlalte clase din Campionat.

 

Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.

Goodbye BMW Z4 GT3, Welcome BMW M6 GT3

După ce BMW Z4 GT3 şi-a încununat ultima apariţie majoră la cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia) cu victoria obţinută de BMW Sports Trophy Team Marc VDS, aşteptarea în rândul BMW Motorsport şi a echipelor client creştere tot mai mult înainte de apariţia BMW M6 GT3. Noua maşină va fi reprezentatul constructorului pe scena competiţiilor GT şi se va lupta pentru victorii şi titluri în mai multe competiţii de pe mapamond. Modelul dispune de tehnologie de curse în formă pură: BMW M6 GT3 încorporează numeroase descoperiri din proiectele oficiale BMW Motorsport – în acelaşi timp asigură costuri rezonabile pentru clienţi.

BMW Z4 GT3 Spa1

 

Cursa de la Spa-Francorchamps, înfiinţată în 1924, la numai un an după LeMans, are o tradiţie deosebit de bogată. BMW a adăugat un nou capitol la povestea sa de succes pe acest circuit: 50 de ani după prima sa victorie în clasica de 24 de ore, Nick Catsburg (Olanda), Lucas Luhr (Germania) şi Markus Palttala (Finlanda) – echipaj al BMW Sports Trophy Team Marc VDS – au obţinut cel de-al 22-lea succes al constructorului în clasamentul general al cursei şi este cel mai titrat constructor pe acest circuit.

 

După 536 de tururi pe “Circuit de Spa-Francorchamps”, #46 BMW Z4 GT3 a trecut primul linia de sosire a celei de-a 67-a ediţii a maratonului din Ardeni. Victoria a reprezentat retragerea perfectă pentru BMW Z4 GT3, care a fost la ultima apariţie într-una dintre cele mai importante curse de anduranţă din lume.

BMW Z4 GT3 Spa 2

Primul succes reuşit de BMW la Spa-Francorchamps a venit exact acum 50 de ani, în 1965, când eroii locali Pascal Ickx (Belgia) şi Gérard Langlois (Belgia) au câştigat cu un BMW 1800 TI/SA. Cel mai recent succes a fost reuşit de Alain Cudini (Franţa), Marc Duez (Belgia) şi Eric van de Poele (Belgia), cu un BMW 320i, în 1998.

BMW Z4 GT3 Spa

Acum, la doar câteva zile de la ultima reprezentaţie a BMW Z4 GT3 în Ardeni, noi detalii ale succesorului au fost date publicităţii. Încă o dată, BMW M6 GT3 va ridica ştacheta în privinţa performanţelor, în timp ce costurile de exploatare sunt considerabil mai mici decât cele ale predecesorului. Începând cu 15 septembrie 2015, echipele client interesate pot cumpăra maşina pentru un preţ net de 379.000 de euro. La acea dată, BMW M6 GT3 va fi prezentat în premieră într-un design BMW Motorsport de curse, fără camuflaj, în cadrul Salonului Internaţional Auto (IAA) de la Frankfurt am Main (Germania). Preţul pentru clienţii din America de Nord va fi anunţat la o dată ulterioară.

BMW M6 GT3 front

Confirmarea preţului pentru BMW M6 GT3 şi anunţul privind începerea oficială a vânzărilor la 15 septembrie sunt alţi paşi importanţi pe drumul spre prima evoluţie în curse la începutul anului viitor“, a spus directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. “Activitatea de dezvoltare a viitorului nostru reprezentant pe scena curselor GT se desfăşoară conform programului. Munca de bază pe care am desfăşurat-o în ultimele luni este urmată acum de o perioadă destinată reglajelor de fineţe. În cele din urmă, abordarea noastră este de a oferi clienţilor noştri o maşină competitivă chiar de la debut. Prezentarea BMW M6 GT3 în design de cursă – în premieră la IAA de la Frankfurt – va fi un moment special.

 

Când vine vorba despre performanţe, BMW M6 GT3 este fără compromisuri: motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a suferit minime modificări faţă de motorul de serie, dezvoltă până la 585 CP în funcţie de clasificare. Întreaga maşină, inclusiv şasiul autoportant din oţel, celula de siguranţă – sudată şi omologată FIA -, structura de rezistenţă din fibră de carbon din partea frontală şi elementele de impact din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) din spate, cântăreşte mai puţin de 1.300 de kilograme. De asemenea, BMW M6 GT3 impune noi standarde în ceea ce priveşte manevrabilitatea, ergonomia şi siguranţa. Deja, modelul merge dincolo de regulamentul GT3 pentru 2016.

BMW M6 GT3 back

De asemenea, BMW M6 GT3 este cel mai economic model sport GT construit vreodată de BMW. De exemplu, costurile de exploatare pentru sistemul de propulsie a noii maşini sunt cu aproximativ 30% mai mici decât cele ale BMW Z4 GT3. Încă de când modelul a fost dezvoltat, o importanţă mare s-a acordat faptului că şi piesele de schimb oferă un bun raport preţ-calitate.

 

La ultimele teste, am fost foarte impresionat de manevrabilitatea modelului BMW M6 GT3“, a spus Andy Priaulx (Marea Britanie), unul din piloţii oficiali BMW care a optimizat continuu maşina pe circuit. “Este un mare pas înainte în comparaţie cu BMW Z4 GT3 – şi recent, la Spa, am văzut că aceasta deja operează la un nivel foarte înalt. Ritmul de dezvoltare a BMW M6 GT3 a fost incredibil. Cel mai mult, fiabilitatea maşinii este deja mai mult decât promiţătoare. BMW M6 GT3 are un potenţial real – şi abia aştept să concurez cu acest model.

 

Prin BMW M6 GT3, BMW Motorsport oferă clienţilor săi o maşină de curse sofisticată şi competitivă, care permite piloţilor amatori şi celor profesionişti să-şi împingă limitele şi să fie competitivi.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor