Citadinul diferit

Chiar daca nu mai reprezinta vreo noutate am decis sa testam si o masina putin mai diferita : compacta, cu preturi sub 20 000 euro si care are aspectul si caracterul unui off-roader. Arata, suna si chiar se simte putin diferit. Designerii japonezi de la Suzuki i-au oferit lui SX4 un facelit la milocul carierei. Masina a primit o serie de imbunatatiri la nivelul calitatii, modificari care  i-au conferit un nivel superior.

 

Principalele schimbari estetice sunt reprezentate de noile bare de protectie, jantele noi si noile culori pentru caroserie. Interiorul lui SX4 a primit si el o serie de modificari, cum ar fi noul volan si o instrumentatie de bord cu un design diferit. Noile materiale aplicate la interior dau impresia unui nivel de calitate mai ridicat, iar elementele cromate aplicate atat la interior, cat si la exterior ofera un aspect estetic deosebit. SX4 a reprezentat la vremea lansarii un adevarat efort din partea celor de la Suzuki dar care a dat roade, dovedindu-se a fi un model popular.     

 

 

 

Cum arata ?

Initialele numelui provin de la : S – sport, X- crossover si 4 – four seasons. „Vinovati” pentru aspectul masinii sunt europenii de la casa de design Turin din Italia. Partea din fata este dominata de capota inclinata care se termina cu o grila simpla pe care este amplasat logoul Suzuki. In partea de jos, admisia pentru aer foloseste un artificiu interesant din punct de vedere al designului, care te duce cu gandul la un intercooler, care nu exista in realitate.

 

Talia relativ joasa a sasiului impreuna cu geamurile triunghiulare din zona montantului A ii confera lui SX4 un aspect usor sportiv. Rotile fata si spate au fost impinse catre colturile masinii si impreuna cu embosajele musculare ale aripilor creaza sugestia unui vehicul capabil in afara drumurilor asfaltate.

 

Interiorul crossoverului este departe de ceea ce poate fi numit luxos, insa este unul dintre cele mai bune facute de Suzuki, ilustrand perfect pasii importanti facuti inainte de producator in materie de amplasare si ergonomie. Totul este dominat de un amestec armonios de materiale care-ti creaza senzatia de calitate desi in cazul plansei de bord si a portierelor au fost folosite niste materiale dintr-un plastic mai dur. Totusi, acestea sunt atractive si nu-ti vor ofensa simtul tactil.

 

Consola centrala este una functionala si este flancata de panouri verticale confectionate din aluminiu mat. Designul ergonomic al instrumentelor de control din bord ofera o vizibilitate foarte buna asupra cifrelor, pentru care a fost ales un font alb pe fundal negru.

 

Suprafata vitrata este una generoasa, oferind o vizibilitate buna in fata, lateral si spate, in acelasi timp interiorul fiind unul luminos si spatios. SX4 este penalizat la acest capitol de montantii A care iti reduc simtitor vizibilitatea in cazul virajelor mai stranse sau ale acelor de par. Persoanele inalte se vor simti ca acasa in aceasta masina, cel putin pe scaunele din fata, unde exista suficient spatiu pentru cap, umeri si picioare. Ca in cazul majoritatii modelelor compacte, cinci pasageri pot parea inghesuiti. Cei de pe bancheta spate nu au fost uitati si au la dispozitie un spatiu peste media segmentului pentru cap si picioare.

 

 

Cum se conduce ?

Modelul din test era propulsat de un motor de 1,6 litri cu patru cilindrii si 16 supape aspirat normal pe benzina , care dezvolta 120 cai putere la 6 000 rpm, cuplul maxim de 156 Nm fiind atins la 4 400 rpm. Daca motorul este adus la zi si indeplineste normele euro 5, transmisia utilizata este una mai veche, automata in patru trepte. De fapt, aceasta este singura configuratie in care se poate opta pentru o transmisie automata, insa tractiunea nu este integrala ci se realizeaza doar prin intermediul celor doua roti motrice din fata.

 

La mersul in oras, motorul este linistit si raspunde la orice solicitare, acest caracter datorandu-se cutiei de viteze automate care retrogradeaza o treapta la cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie. In afara orasului, pe un drum cu doua benzi, motorul este putin zgomotos cand te apropii de plaja maxima de turatii, dar nu este mult mai zgomotos in comparatie cu alte modele asemanatoare. SX4 ofera putere si cuplu suficient pentru marea majoritate a persoanelor in aproape orice situatie. Schimbarea treptelor de viteza ale cutiei nu se simte dar sunetul motorului turat constant te poate deruta, nefiind in perfecta concordanta cu acceleratia.

 

Nu putem vorbi de sportivitate in cazul lui SX4, dar este un model sprinten si receptiv, care se poate preta la manevre bruste efectuate la viteze ridicate, sentimentul de siguranta nefiind afectat. Si, in ciuda gardei la sol mai mari fata de concurentii din segment, SX4 nu se inclina foarte mult pe viraje, ruliul fiind asemanator cu cel al unui hatch-back. Aceasta caracteristica afecteaza putin confortul, suspensia masinii fiind putin mai dura decat te-ai astepta la un asemenea model.

 

Inca nu am terminat. Directia este proportionata corect si are un feeling bun astfel ca drumurile lungi nu se vor transforma intr-un permanent exercitiu pentru corectarea acesteia. Testul cu SX4 iti creaza o senzatie de consistenta si durabilitate fara a pierde la capitolul confort pe drumurile bine asfaltate, ba chiar se simte mai ingaduitor cu denivelarile scurte fata de alte masini din aceasta categorie de pret.

 

Siguranta este un capitol pe care nu trebuie sa-l neglijati atunci cand sunteti in cautarea unei masini. SX4 bifeaza toate elementele obligatorii in acest caz si vine cu airbaguri frontale, laterale si de tip cortina. Odata cu faceliftul au fost introduse discurile de frana si pentru rotile din spate, in timp ce ESP-ul, ABS-ul sau EBD-ul nu lipsesc din oferta de 15 500 euro cu care se vinde un model ca cel din testul nostru.

 

Consumul de benzina mentionat de producator in manual este de 9.2 litri / 100 km in mediul urban si 7.2 litri /100 km pentru mediul mixt. De-a lungul testului noi am inregistrat valori constante cu doar 0,5 litri mai mari, un lucru demn de apreciat pentru o cutie de viteze automata in patru trepte aflata nu tocmai la prima tinerete.

 

 

Concluzia finala

 

Masina usor diferita a celor de la Suzuki este chiar remarcabila. Se conduce usor, se prezinta bine pe drumurile asfaltate, are o pozitie de condus inalta si relaxanta si se parcheaza la fel de usor ca orice hatch-back. Chiar daca tehnologia de varf nu are cum sa fie prezenta pe o masina din aceasta categorie de pret, SX4 beneficiaza de un sistem de acces si pornire keyless.

 

Ma asteptam sa ma plictisesc la finalul unui weekend petrecut alaturi de SX4 dar pana la urma am ramas placut impresionat de atitudinea energica a acestuia. Poate mentine trase corecte pe virajele abordate cu viteze ridicate, raspunde imediat la orice manevra si poti obtine un consum decent daca nu exagerezi cu pedala de acceleratie.

 

Daca vorbim despre modelul din testul nostru, dotat cu o cutie de transmisie automata si tractiune pe doua roti, acesta nu s-a dovedit incapabil in afara drumurilor asfaltate. SX4 a facut fata unor drumuri cu destul de mult noroi dar care nu erau degradate si de alte masini. Merita aruncata o privire si peste modelele cu tractiune integrala decuplabila si cu cutie de viteze manuala, iar acest lucru il puteti face direct pe siteul celor de la Suzuki-UMR.

 

foto : Catalin Oprea

 

[nggallery id=206]

Primele detalii ale noului Honda Civic

Noul Honda Civic va fi lansat la IAA Frankfurt Motor Show 2011 în Septembrie. Creat exclusiv pentru piaţa europeana, noul model hatchback va fi oferit exclusiv in varianta cu 5 uşi şi va concura în segmentul compact, începând din 2012.

 

Designul reîmprospătat al noului Civic se regaseşte în zona blocurilor optice posterioare, unite pentru a funcţiona ca spoiler. Forma aerodinamică a spoilerului uşurează trecerea masei de aer pe lângă caroserie – însă acesta este doar un exemplu al modului în care maşina a fost modificată.

 

 

 

Aproape toate elementele caroseriei au fost redesenate, cu accent pronunţat pe calitatea condusului şi a manevrabilităţii, pe emisiile de CO2 şi calitatea interiorului –  în acelaşi timp păstrând spaţiul în habitaclu şi în portbagaj la un nivel de top în segment, precum şi renumita flexibilitate a acestora.

 

Un alt model de interes la Frankfurt va fi modelul Insight 2012, ce a primit acum un facelift. Mai multe informaţii vor fi dezvăluite în perioada imediat următoare. Standul Honda va fi completat cu modelele CR-Z, CR-V, Jazz şi Accord. În completare, Honda va expune gama celor mai noi modele de motociclete şi de echipamente de putere.

 

Viitorul în viziunea Honda va fi portretizat în cadrul salonului prin conceptele Honda EV şi EV-Neo – vehiculele electrice Honda pe patru şi două roţi, precum şi prin vehiculul cu pile de combustie FCX Clarity şi noua platformă hibridă de tip Plug-In.

HONDA TO LAUNCH NEW CIVIC AT FRANKFURT MOTOR SHOW

MANU MIHALACHE revine la raliul ȚARA BÂRSEI

Pilotul brașovean Manu Mihalache revine alături de copilotul său Jancsi Soos la Raliul Țara Bârsei Dunlop- Klar Professional pentru a confirma rezultatul pe care anul trecut l-a ratat la limită în urma unui abandon tehnic. Astfel că Manu revine pentru a-i bucura pe toți spectatorii prezenți la superspeciala Baneasa Rally Show, dar și pentru a se lupta pentru un loc pe podium.

 

Deși până în acest moment, Manu Mihalache nu a reușit să găsească partenerul de care are nevoie pentru participarea sa în Campionatul Național de Raliuri Dunlop, el nu poate sta departe de probele pe macadam ale raliului său de casă.

 

 

Probele de la raliul Țara Bârsei sunt foarte tehnice, dar în același timp și foarte solicitante atât pentru pilot c ât și pentru mașină. Cu toate acestea atât eu, cât și copilotul meu Jancsi Soos ne dorim să obținem un rezultat bun si să ne bucurăm de prezența noastră la acest raliu. Ne  dorim foarte mult să obținem un loc pe podium și vom face tot ce ne stă în putință pentru a obține acest lucru.” a spus Manu cu o zi înainte de începerea recunoașterilor.

 

Susține-l pe Manu și numele tău va apărea pe mașina de concurs!

 

Pentru acest raliu Manu le-a pregătit susținătorilor săi și câteva surprize.

 

Prima dintre ele se referă la un concurs lansat pe noua pagină de facebook: Manu Mihalache Fan Page; unde susținătorii săi sunt invitați să posteze un mesaj de încurajare pentru echipajul nr. 41 Manu Mihalache /  Jancsi Soos. Mesajele pot fi postate până joi, 1.09.2011 ora 15.00;  urmând ca Manu și Jancsi să aleagă acel mesaj care va fi afișat pe mașina de concurs la Raliul Țara Bârsei Dunlop – KLAR Professional, alături de numele autorului său. Regulamentul complet al concursului poate fi găsit la secțiunea Note pe pagina Manu Mihalache Fan Page.

 

ŠKODA zdrobeşte concurenţa şi câştigă primele trei locuri la Raliul Barum Zlín

Condimentată cu o luptă aprigă pentru fiecare zecime de secundă, între doi coechipieri, ediţia 2011 a Raliului Barum Zlín din Cehia a fost dramatică până în ultimul moment. La finalul zilei, Jan Kopecký de la ŠKODA Motorsport (echipa producătorului) a obţinut prima sa victorie de anul acesta la o întrecere din IRC de anul acesta, cu numai 1,2 secunde în faţa celui de-al doilea clasat, Loix! Juho Hänninen a ajuns pe locul trei, pentru a completa podiumul pentru ŠKODA, care celebrează al doilea hat-trick consecutiv şi al şaselea din întreaga istorie a campionatului IRC, repetând rezultatul de anul trecut de la Raliul Barum. Primele trei locuri din actualul clasament IRC rămân ocupate de piloţii modelului Fabia Super 2000 – Hänninen locul 1, Kopecký locul 2 şi Loix locul 3.

 

 

Raliul a început cu etapa super-specială de vineri, desfăşurată pe străzile din Zlín. Priviţi de aproape de 40 de mii de oameni adunaţi în jurul traseului, piloţii au trebuit să facă faţă unui circuit de opt kilometri, prin oraş. Cel mai rapid a fost Juho Hänninen, urmat de  Andreas Mikkelsen (- 0,5 s) şi Jan Kopecký (- 0,6 s), toţi cu maşini Fabia Super 2000.

 

 

Programul de sâmbătă a inclus opt etape (133 kilometri). După un start relativ lent, care a avut loc de dimineaţă, Juho Hänninen s-a dovedit mult mai rapid în a doua jumătate a zilei, când a urcat de pe poziţia 6, pe care o ocupa în etapa a doua, pe poziţia secundă, la finalul primei zile. Rapid a fost şi Freddy Loix, care a obţinut exact acelaşi timp şi a împărţit poziţia secundă, cu Hänninen, înainte de ultima zi. Andreas Mikkelsen a dovedit performanţe excelente şi s-a situat chiar în spatele liderului, Kopecký, până la etapa 7, când a avut parte de o defecţiune a unei anvelope, un ghinion care a avut ca şi consecinţă retrogradarea de pe a doua poziţie pe cea de-a şasea. Kopecký a urcat în poziţia de lider după etapa 3 şi apoi a continuat să mărească, cu răbdare, distanţa faţă de urmăritori, etapă după etapă.

 

 

Sâmbătă noaptea, împrejurimile localităţii Zlín au fost lovite de căderi masive de precipitaţii, după care temperatura a scăzut dramatic, iar mare parte din traseu, în special zonele care treceau prin păduri, s-au udat înainte de programul de duminică, care includea ultimele şase etape. Liderul, Kopecký, a început ziua cu un defect la mecanismul servodirecţiei, care l-a costat 15 secunde în etapa 10 şi distanţa confortabilă faţă de urmăritorii săi, pe care o câştigase în ziua 1. În consecinţă, toţi cei trei piloţi Fabia Super 2000, aflaţi în fruntea cursei, adică Kopecký, Loix şi Hänninen, s-au regăsit dintr-o dată înghesuiţi într-un interval de numai câteva secunde. Andreas Mikkelsen a dat, din nou,  dovadă de performanţe excelente în lupta sa pentru locul patru, la general, cu Neuville, după abandonul lui Bouffier. Venind la şase secunde în spatele lui Neville, Mikkelsen a terminat pe locul cinci la final. Evenimentul a înregistrat o bătălie aprigă, dar fair-play, pentru victorie, între Kopecký şi Loix, doi piloţi de Fabia de uzină, în care fiecare zecime de secundă a fost crucială. După 15 etape, Jan Kopecký şi Petr Starý au câştigat raliul, la numai 1,2 secunde în faţa lui Freddy Loix şi a coechipierului lui Kopecký, Hänninen, care a venit pe locul trei– ŠKODA a repetat podiumul de la ediţia de anul trecut a Raliului Barum şi celebrează al doilea hat-trick de anul acesta şi al şaselea din istoria IRC.

 

 

Jan Kopecký:Ne-am recuperat greşeala de anul trecut de la Raliul Barum. Am aşteptat o victorie în IRC de ceva vreme, aşa că suntem mai mult decât fericiţi să câştigăm chiar în raliul de acasă şi să-i învingem pe toţi competitorii noştri de aici. Este pur şi simplu minunat, iar cuvintele nu vin foarte uşor, dar vreau  să le mulţumesc tuturor celor care s-au aflat lângă mine – Petr (copilotul lui Kopecký), întregii echipe, fanilor… suntem în continuare pregătiţi să ne luptăm pentru titlul în IRC, iar acesta a fost un pas important în acest sens. Mulţumirile noastre se îndreaptă către fanii fantastici de aici, atmosfera îţi taie respiraţia.

 

 

Freddy Loix:Evident că am vrut să învingem deoarece şi noi luptăm pentru titlul în IRC, dar trebuie să fim corecţi şi să-l felicităm pe Jan pentru victoria de aici. Să mergem şi mai rapid decât am făcut-o ar fi fost mult prea riscant, dar totuşi am făcut tot ceea ce am putut, până la final.

 

 

Juho Hänninen: “Acest Raliu Barum a fost la fel de dificil, ca de fiecare dată, iar rezultatul este cu siguranţă unul bun pentru campionat şi excelent pentru întreaga echipă. Maşina a mers perfect. Felicitări colegilor noştri.

 

 

Podium in Hungarian Baja 2011

Costel Casuneanu si Maurilio Zani, pe un Mitsubishi MPR 13, au terminat pe locul 3, la clasa T1.1, etapa de Cupa Mondiala din Ungaria. In clasamentul general, echipajul X Riders s-a clasat pe locul 6 in ciuda unei penalizari de 10 minute.

 

Weekendul 26 – 28 august a fost unul plin de actiune pentru echipajul X Riders. Costel Casuneanu si Maurilio Zani au luat startul in Hungarian Baja, etapa inclusa in premiera in calendarul Cupei Mondiale de Rally Raid, la volanul modelului Mitsubishi MPR 13. La startul competitiei maghiare, desfasurata pe specialele din jurul orasului Gyor, s-au aflat 27 echipaje la clasa auto si 25 de echipaje la clasa moto/quad.

 

Vineri, in prima zi a competitiei, a fost programata super speciala, lunga de 5,5 kilometri, si startul festiv in centrul orasului Gyor. „Prima zi a fost cea mai usoara. Am inceput destul de bine, dar greul de abia acum urmeaza”, a spus Costel Casuneanu, care a terminat prima zi pe locul 5.

 

 

Sambata si duminica, pe o caldura teribila, s-au desfasurat celelalte 6 probe speciale cu o lungime de peste 300 kilometri. Costel Casuneanu si Maurilio Zani si-au intrat repede in ritm si s-au implicat, inca de pe primii kilometri de proba speciala, in lupta pentru un loc pe podium la clasa T1.1. „Concurenta a fost una foarte puternica, iar probele extrem de dificile. Au fost multe saritori si pasaje foarte inguste unde la cea mai mica greseala se putea termina totul, insa am reusit sa ajungem fara probleme la sosire”, a spus Costel Casuneanu, la finalul etapei maghiare.

 

Dupa o cursa extrem de dificila si o penalizare de 10 minute, Echipajul X Riders a terminat Hungarian Baja 2011 pe locul 3 la clasa T1.1, egaland astfel cea mai buna performanta din acest sezon obtinuta in Baja Spania, etapa inclusa si ea in calendarul Cupei Mondiale. „Am gresit traseul si am primit o penalizare de 10 minute. A fost greseala mea si mi-o asum. Din pacate aceasta greseala ne-a costat un loc in clasament”, a mai spus Costel Casuneanu.

 

In clasamentul general, echipajul X Riders a terminat pe locul 6 dupa Leonid Novitskiy, Boris Gadasin, Miroslav Zapletal, Károly Fazekas, si Zdenek Porizek. Urmatoarea provocare pentru Costel Casuneanu si Maurilio Zani este Raliul Faraonilor programat in perioada 1 – 9 octombrie 2011.

AMCKart Dunlop Racing Team – obiective atinse la Romaniacs şi pregătiri intense pentru următoarele etape din CN de Enduro

După prima participare a echipei de enduro AMCKart Dunlop Racing Team la Romaniacs, cei doi membri ai echipei, Ionuţ Moşteanu şi Andrei Cohn, se pregătesc intens pentru următoarele etape din Campionatul Naţional de Enduro. Sprijinul Dunlop şi cele mai bune anvelope ale momentului schimbă obiectivele echipei pentru această toamnă şi pentru sezonul 2012.

 

 

La jumătatea sezonului 2011, echipa de enduro AMCKart Dunlop Racing Team formată din Ionuţ Moşteanu şi Andrei Cohn şi-a înscris în palmares prima participare la Romaniacs. Recunoscută prin gradul ridicat de solicitare a sportivilor şi prin traseul extrem de imprevizibil şi de variat, competiţia internaţională, devenită celebră şi prin participarea unor piloţi străini valoroşi, a constituit o nouă provocare pentru echipa înscrisă la clasa Hobby Team şi pentru noile anvelope Dunlop Geomax Enduro FIM.

 

 

După experienţa din cursele de enduro, cei doi pasionaţi de aventură pe două roţi, acum membri ai clubului sportiv şi ai echipei susţinute de Dunlop în calitate de partener oficial, au acceptat provocarea unei curse de anduranţă cu trasee lungi şi extenuante în care anvelopele au jucat un rol decisiv în îndeplinirea obiectivului echipei de a trece cu brio linia de sosire la Romaniacs 2011.  

 

 

Spre deosebire de experienţele anterioare, la Romaniacs segmentele dificile erau foarte lungi şi extenuante. În fiecare zi au fost coborâri foarte dificile care au trebuit abordate cu foarte mare atenţie”, a declarat Ionuţ Moşteanu, membru al echipei AMCKart Dunlop Racing Team.

 

Anvelopele Dunlop şi-au făcut treaba la înălţimea aşteptărilor şi a calităţii binecunoscute. Am mers cu Dunlop Geomax Enduro FIM – un pneu potrivit pe toate suprafeţele, cu o carcasă moale şi un grip excelent pe suprafeţe dificile cum ar fi piatra sau lemnul. Am avut tot timpul tracţiune foarte bună în locuri în care alţi concurenţi aveau dificultăţi. După experienţa mea din cursele de enduro, Geomax-ul este cea mai polivalentă anvelopă cu care am mers până acum”, a mai precizat acesta. 

 

 

Cu un obiectiv corect, o abordare tactică inspirată, o pregătire fizică excelentă şi anvelopele potrivite, echipa a obţinut timpi foarte buni pentru prima participare la Romaniacs, „cel mai dur raliu de hard enduro din lume”, reuşind o clasare pe poziţia a 14-a în condiţiile a 19 abandonuri la clasa sa de referinţă.

 

 

În momentul de faţă, cei doi membri ai echipei AMCKart Dunlop Racing Team se pregătesc fizic intens pentru participarea la cupele şi etapele din campionat din această toamnă. „Urmează să participăm la câteva cupe şi etape din campionat în această toamnă. În paralel facem constant pregătire fizică deoarece la concursurile de enduro este critic să fii în control de la început până la sfârşit, indiferent de solicitările care apar pe traseu”, a precizat Andrei Cohn, care în luna octombrie a acestui an va participa şi la cel de-al doilea său maraton din acest an.

 

 

La începutul anului 2011, Dunlop şi-a extins susţinerea clubului sportiv AMCKart Racing Team şi la partea sa de enduro, echipa formată din Andrei Cohn şi Ionuţ Moşteanu primind astfel sprijin pentru prima lor participare la Romaniacs. Ca urmare a experienţei avute în cadrul acestei competiţii, cei doi membrii ai echipei de enduro AMCKart Dunlop Racing Team şi-au stabilit un nou obiectiv pentru o nouă participare la Romaniacs. Printre altele, echipa are în plan şi o participare la cea mai veche competiţie de hard enduro din lume, Roof of Africa.

 

 

La enduro aderenţa este esenţială. După participarea la Enduro Panorama din 2010, când am folosit prima dată anvelopele Geomax, anvelopele Dunlop au rămas favoritele noastre, oferindu-ne aderenţă pe orice suprafaţă şi oferindu-ne performanţa de care aveam nevoie pe porţiunile de traseu solicitante. Sperăm să continuăm parteneriatul şi la anul. Acum avem experienţa unei etape de Romaniacs şi ştim exact la ce să ne aşteptăm. Putem să mergem mai tare şi să ne dozăm mai bine efortul astfel încât să ajungem aproape de top 5”, a precizat în încheiere Ionuţ Moşteanu.

 

 

2011 este anul în care Dunlop împlineşte 5 ani de implicare activă în susţinerea motorsportului în România. Dunlop şi-a extins constant această implicare ajungând în prezent de la partener oficial al FRAS şi al Dunlop RoSBK, şi partener pentru latura de enduro a clubului sportiv AMCKart Racing Team. In 2012 Dunlop va extinde această implicare pentru susţinerea motorsportului în România devenind furnizor unic de anvelope în competiţia Dunlop Romanian Superbike.

NRA la Raliul Tara Barsei

Napoca Rally Academy isi propune ca, la Raliul Tara Barsei, a saptea etapa a campionatului National de Raliuri „Dunlop”, care se va desfasura in perioada 2-3 septembrie,  sa pastreze si sa-si consolideze prima pozitie in clasamentul echipelor:  „Suntem concentrati in continuare pe obiectivul cel mai important: titlul la echipe. Suntem pe drumul cel bun, dar inca trebuie sa adunam cat de multe puncte putem,  concurenta este foarte puternica, a anuntat liderul team-ului clujean, Tempesta.

 

 

 In ceea ce priveste propria-i evolutie la Raliul Tara Barsei, Tempesta le pregateste fanilor o surpriza placuta, deja anuntata la finalul etapei anterioare: va alerga, alaturi de copilotul sau, Dorin Pulpea, pe un Mini John Cooper Works S 2000, dat fiind ca Peugeot-ul S 2000 va fi folosit, in urmatorul week-end, la Mecsek Rallye, Ungaria, a opta etapa a Intercontinental Rally Challenge. Ne dorim sa avem la Tara Barsei acelasi ritm pe care l-am avut la Arad …dar cu un final diferit ! Suntem curiosi sa vedem ce viteza si ce ritm vom reusi sa sa obtinem cu Mini S 2000. Cu siguranta, distractia va fi maxima pentru noi,  speram sa fie la fel si pentru  fani si spectatori”, a anuntat Tempesta.

 

 

Cel mai bine clasat echipaj NRA in lupta pentru titlu, Bogdan Marisca/Sebastian Itu, aflat in acest moment pe pozitia secunda a clasamentului general, isi propune un podium la Tara Barsei: Va fi un raliu greu, cu probe tehnice unde nu prea ai timp de “respirat” un raliu la care va trebui sa reusim sa gasim un ritm bun si sa avem grija de masina. Toti adversarii nostri au mers bine la celelate editii ale acestui raliu ceea ce inseamna ca si lor le place.  Din punctul nostru de vedere, trebuie sa luptam pentru un loc pe podium. Mi-e greu sa fac pronosticuri, dar sint convins ca va fi o lupta frumoasa si iunteresanta ! “, a declarat Bogdan.

 

 

In schimb, Danny Ungur si Tony Avram abordeaza mult mai relaxati aceasta etapa: practic, tot ce trebuie sa faca este sa termine raliul pentru a deveni castigatorii clasei 19 cu doua etape inainte de finalul sezonului.  Danny anunta insa ca isi va respecta blazonul si va incerca sa aduca inca o data maximum de puncte echipei: Venim dupa un raliu foarte bun pentru noi la Arad din toate punctele de vedere, la Tara Barsei ne asteapta, din cate stiu eu din anii trecuti, niste probe extraordinare unde vom rula de placere. Asadar ne dorim o evolutie in nota obisnuita de pana acum, urmarind cea mai inalta treapta a podiumului, desi ar fi suficient sa terminam aceasta etapa pentru a deveni castigatorii clasei 19. Vrem sa demonstram ca meritam acest lucru si vom pilota in stilul nostru: maxima performanta si maxim spectacol”, a punctat Danny.

 

 

Abia sositi din Cehia, unde ua participat, weekend-ul trecut, la Barum Rally, a saptea etapa a IRC, Vlad Cosma si Florin Dorca trebuie sa se concentreze pentru a puncta in batalia clasei 6 si a masinilor cu doua roti motrice din campionatul intern. „Dupa un raliu lung si greu la Zlin ne „resetam” acum pentru macadam.  Probele de la Tara Barsei au fost dintotdeauna pe gustul meu si am avut tot timpul evolutii bune, sper ca si de data asta sa se intample la fel si, in primul rand, sper ca si masina sa fie alturi de noi!, a declarat Vlad, care are nevoie de un rezultat bun la Brasov pentru a nu pierde contactul cu varful clasamentului clasei 6.

 

 

De un rezultat bun au nevoie si juniorul Florin Tincescu si navigatorul sau, Dan Hatigan, in primul rand pentru moralul „sifonat”dupa abandonul de la Arad:   Raliul Aradului s-a terminat pentru noi  mult mai repede decat ar fi trebuit. Ne pare rau, dar am invatat din acea experienta. La Brasov , vrem sa mergem cat mai repede posibil, dar sa ramanem pe drum! Un loc pe podiumul Cupei Dacia ar fi perfect pentru noi dupa esecul de la Arad a spus, increzator,  Florin.

 

 

Celalalt junior al Napoca Rally Academy, mai tanarul Simone Tempestini, isi doreste doar sa ajunga din nou sa piloteze si sa mai invete ceva alaturi de experimentatul sau copilot, Lucio Baggio: Ca de obicei mi-e dor sa pilotez, asa incat sper ca acest week-end sa vina cat devreme! Toata lumea zice ca probele sunt foarte frumoase, sunt nerebdator sa le vad! Voi incerca sa acumulez din nou experienta, sa parcurg cat mai multi kilometri de probe speciale si sa ma bucur de pilotaj”, a anuntat Simone.

 

 

Update : Echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta/ Dorin Pulpea, a anuntat astazi ca renunta sa ia startul la Mecsek Rally, a opta etapa a Intercontinental Rally Challenge, programata a se desfasura in perioada 9-11 septembrie, din cauza ca nu au putut fi reparate in timp util avariile suferite la Raliul Aradului de Peugeot-ul S 2000 cu care urma sa concureze in Ungaria.

Momente neplacute in echipa Dementor Racing Team

In urma unor probleme deosebite de loialitate cat si de comportament total nesportiv in cadrul echipei,  Adrian Berghea a fost exclus definitiv din cadrul echipei Dementor Racing Team.

 

Desi acest episod a lasat un gust amar , echipa este mobilizata si se pregateste pentru Raliul Tara Barsei. Dementor Racing va fi prezent la Tara Barsei doar cu un singur echipaj. Dan Tatoiu va continua cu Mitsubishi Evo IX, avandu-l in dreapta pe Tudor Marza , aceeasi componenta ca si la Raliul Sibiului.

 

 

Dan Tatoiu: Desi anul trecut nu am terminat raliul , fiind tradat de diferentialul masinii , ma declar un fan al acestui raliu care impresioneaza atat prin frumusetea probelor cat si a peisajului ! Superspeciala din Bucuresti pe care si anul acesta o voi parcurge atat pe 2 cat si pe 4 roti va fi sigur un mare Hit pentru publicul Bucurestean ! Speram sa fie prezenti in numar cat mai mare ! Sper sa terminam cu bine anul acesta Raliul si sa acumulam experienta ! Dupa cum arata si titlul comunicatului , dupa un cutremur in cadrul echipei , am dorit sa aratam ca avem forta necesara pentru a continua chiar daca formula este alta ! Echipa Dementor ramane sudata si puternica !

 

Tudor Marza: “Este un raliu greu, cu probe dificile dar foarte frumos.Avand in vedere ca experienta de la Sibiu, in dreapta lui Dan a fost una pozitiva cu un rezultat final foarte bun, ne-am gandit sa continuam si la Raliul Tara Barsei.Speram intr-un rezultat bun si sa terminam raliul cu bine.”

Atat Sidonia cat si Mitsubishi Evo x vor ” sta pe tusa ” pana la gasirea unui alt navigator !

Michael Schumacher va testa pentru Mercedes-Benz in DTM

Multiplul campion din F1 Michael Schumacher va testa noul model al celor de la Mercedes-Benz pentru sezonul 2012 din DTM. Norbert Haug directorul Mercedes-Benz motorsport a confirmat ca un loc pentru Michael in DTM ar putea fi luat in considerare atunci cand “Michael nu va mai dori sa concureze in Formula1.”    

 

Anul 2012 va fi anul coupe-urilor in DTM, cei trei constructori implicati anuntand deja prezenta noilor modele in acest campionat. Tonul a fost dat de BMW ce va alinia 6 masini in noul sezon, acestia fiind urmati de Audi care au anuntat modelul A5 pentru 2012. Cei de la Mercedes-Benz desi nu au anuntat inca oficial pregatesc si ei un model coupe, avand ca baza de plecare probabil noul model 2012 C63 AMG Black Series Coupe,  Norbert Haug declarand: “La un moment dat Michael va testa cu siguranta noul nostru coupe pentru 2012.

 

Schimbari vor fi de asemenea si in randul pilotilor, datorita intrarii in campionat a celor de la BMW, care in afara de cei doi piloti anuntati oficial Andy Priaulx si Augusto Farfus se pare ca se afla in tratative cu canadianul Bruno Spengler pilot in DTM la Mercedes-Benz din 2005 in prezent lider al campionatului german de turisme. Intr-un interviu acordat pentru publicatia Autosport, Spengler nu a negat insa nici nu a confirmat acest lucru.

Vlad Cosma incheie Barum Czech Rally pe sase la clasa lui

Echipajul Napoca Rally Academy, Vlad Cosma/Florin Dorca, a  incheiat pe locul 6 in clasamentul clasei 6, Barum Rally, a saptea etapa a Intercontinental Rally Challenge, desfasurata vineri, sambata si duminica la Zlin, Cehia. Dupa problemele de sambata si dupa ce au aflat ecarturile fata de ceilalti piloti de la aceasta clasa, Vlad si Florin au decis sa mearga la conservare duminica, fara sa-si asume riscuri. Strategia a dat roade si cei doi au mai urcat astfel o pozitie in clasamentul clasei:

 

Am decis sa nu ne mai asumam niciun risc si duminica am mers sa terminam raliul. Am reusit sa urcam o pozitie in clasamentul clasei sase chiar dupa prima proba si, in final, am urcat cinci pozitii si  in clasamentul general. Per ansamblu, prin prisma rezultatului,  putem spune ca nu a fost raliul nostru de aceasta data. In schimb, am acumulat 250 de kilometri de probe speciale foarte dificile si suntem multumiti de evolutia noastra  pe probele pe care nu am avut probleme. Cred ca, daca nu am fi avut necazuri, am fi terminat pe un loc trei la clasa, ceea ce ne multumeste, avand in vedere lipsa noastra totala de experienta pentru acest gen de probe speciale.

 

 

Probele aici sunt foarte inguste si de viteza foarte mare, cu portiuni foarte valurite,varfuri de panta pe care saream tare in viraj, ceva total diferit de Romania, dar si de Yalta,unde probele au fost inguste, dar mult mai lente. Aici am intalnit viraje foarte inguste, foarte valurite, dar foarte rapide. Trebuia gasit echilibrul optim intre set-up-ul masinii si stilul de pilotaj. Noi nici set-up nu am avut, nici n-am stiut sa mergem pe genul acesta de probe. Intre timp am invatat si, la anul, va fi mai bine, cu certitudine. Pentru ca sunt sigur ca vom fi aici si anul viitor. A fost un  spectacol total, un eveniment la nivelul unei etape de wrc, atat in ceea ce priveste organizarea, cat si participarea spectatorilor, nivelul sportivilor, totul a fost ca-n mondial”, a declarat Vlad la finalul raliului.

 

 

Barum Czech Rally a fost castigat de echipajul ceh Jan Copecky/Petr Stary, urmat de belgienii Freddy Loix/ Frederic Miclotte ( la 1,2 secunde!) iar pe trei a venit echipajul finlandez Juhho Hänninen/Mikko Markkula, toate trei echipajele concurand pe Skoda Fabia S 2000.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor