Documente oficiale CNVC etapele XI si XII – Ranca (jud. Gorj)

Vineri 10 septembrie si duminica 12 septembrie se vor desfasura la Ranca , in jud. Gorj, etapele XI , respectiv XII ale Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 .

Documentele Oficiale :

Regulament Particular

Harta Ranca

Cerere inscriere pilot

Cerere inscriere echipa

Informatii Traseu
Locul desfăşurării : Novaci
Sector de drum: NovaciRânca, DN67C
Lungime : 5 km
Pantă maximă : 12 %
Diferenta nivel: 342m
Locul startului : DN67C Km 17+25m
Locul sosirii : DN67C Km 22+50m

PROGRAM COMUN

Activitatea Ziua Data Ora
Începerea înscrierilor Vineri 20.08 2010 13:30
Închiderea înscrierilor Luni 06.09.2010 20:00
Publicarea listei de înscrieri Luni 06.09.2010 21:00
Deschiderea centrului de presă/acreditări Luni 06.09.2010 12:00
Conferinţa de presă a organizatorului Joi 09.09.2010 20:30

Program etapa a XI-a (09-10 septembrie 2010)

Activitatea Ziua Data Ora
Verificări administrative Joi 09.09.2010 16:00-

19:00

Verificări tehnice iniţiale Joi 09.09.2010 16:30-19:30
Prima sedinţă a CCS Joi 09.09.2010 19:30
Publicarea ordinei de start Joi 09.09.2010 20:00
Deschiderea parcului de service Vineri 10.09.2010 07:00
Recunoaşteri Vineri 10.09.2010 08:30-

10:00

Antrenamente oficiale-manşa I Vineri 10.09.2010 10:00-

11:30

Antrenamente oficiale-manşa a II-a Vineri 10.09.2010 11:30-

13:00

Start în manşa I a competiţiei Vineri 10.09.2010 14:00-

15:30

Start în manşa a II-a a competiţiei Vineri 10.09.2010 15:30-

17:00

Verificări tehnice finale Vineri 10.09.2010 17:00-17:30
A II-a şedinţă a CCS Vineri 10.09.2010 17:30
Afişarea rezultatelor provizorii Vineri 10.09.2010 18:00
Afişarea rezultatelor definitive Vineri 10.09.2010 18:30
Festivitatea de premiere Vineri 10.09.2010 18:30
Conferinţa de presă cu câştigătorii Vineri 10.09.2010 19:00

Program etapa a XII-a (11 – 12 septembrie 2010)

Activitatea Ziua Data Ora
Verificări administrative Sâmbătă 11.09.2010 16:00-

19:00

Verificări tehnice iniţiale Sâmbătă 11.09.2010 16:30-19:30
Prima sedinţă a CCS Sâmbătă 11.09.2010 19:30
Publicarea ordinei de start Sâmbătă 11.09.2010 20:00
Deschiderea parcului de service Duminică 12.09.2010 07:00
Recunoaşteri Duminică 12.09.2010 08:30-

10:00

Antrenamente oficiale-manşa I Duminică 12.09.2010 10:00-

11:30

Antrenamente oficiale-manşa a II-a Duminică 12.09.2010 11:30-

13:00

Start în manşa I

a competiţiei

Duminică 12.09.2010 14:00-

15:30

Start în manşa a II-a a competiţiei Duminică 12.09.2010 15:30-

17:00

Verificări tehnice finale Duminică 12.09.2010 17:00-17:30
A II-a şedinţă a CCS Duminică 12.09.2010 17:30
Afişarea rezultatelor provizorii Duminică 12.09.2010 18:00
Afişarea rezultatelor definitive Duminică 12.09.2010 18:30
Festivitatea de premiere Duminică 12.09.2010 18:30
Conferinţa de presă cu câştigătorii Duminică 12.09.2010 19:00

In cazul in care programul va fi decalat festivitatea de premiere va avea loc in max 1 ora de la terminarea celei de a doua mansa de concurs.

Laura Cosoi, Dana Rogoz si Luana Ibacka copiloti pentru o zi

Dana Rogoz si Laura Cosoi au renuntat, pentru o zi, la filmarile pentru noile productii MediaPro Pictures in care sunt implicate si au devenit copiloti de raliuri pe Citroën C2 R2 Max alaturi de pilotii din Citroën Racing Trophy Romania. Daca la inceput abia, abia s-au lasat convinse sa urce in masina, dupa un tur de circuit nu au mai vrut sa coboare din masina de curse.



Vedeta PRO TV, Laura Cosoi a fost prima care a urcat in dreapta lui Vlad Cosma intr-un Citroën C2 R2 Max pentru a parcurge un tur pe super speciala din Raliul Tara Barsei amenajata langa centrul comercial Baneasa Shopping City. Chiar daca s-a speriat putin, atunci cand a trebuit sa completeze o declaratie ca merge pe propria raspundere, Laura Cosoi a fost mai mult decat incantata de experienta avuta in cockpit-ul masinii de curse. „La inceput mi-a fost putin teama si nu stiam la ce sa ma astept. Am avut emotii si, in timpul cursei, am si tipat de cateva ori. A fost o experienta extraordinara si ma bucur ca, pana la urma, am acceptat sa urc in masina”, a spus Laura Cosoi.


Si pentru Dana Rogoz, actrita in serialul „Mostenirea” ce va incepe din toamna la Pro Tv, experienta alaturi de Danny Ungur a fost una dintre cele mai tari senzatii traite in ultimii ani, „Nu mi-a fost frica, sau in orice caz nu mi-a fost mai frica decat atunci cand ma dau intr-un montagne russe intr-un parc de distractii – cand ai viteza mare, dar esti absolut in siguranta. Eram imobilizata in scaun cu centuri peste centuri, aveam totala incredere in Danny, pilotul din stanga mea, n-aveam niciun fel de responsabilitate ca si copilot in traseu, nu eram nici pe macadam, deci chiar n-aveam ce sa patesc. Dar totusi emotii am avut, emotii mari. Si adrenalina. Am urlat cred ca mai bine de jumatate din traseu, iar in restul timpului am ras isteric. Abia astept sa incerc acum un traseu pe macadam”, a spus Dana Rogoz, dupa ce a coborat din Citroën-ul C2 R2 Max.

Luana Ibacka, copilotul lui Vlad Cosma


 

Luana Ibacka, prezentatoarea emisiunii „Fermier. Caut nevasta!” difuzata la PRIMA TV, a fost copilotul lui Vlad Cosma, pe un Citroën C2R2 Max, inaintea startului oficial in Raliul Tara Barsei.

Cu doar cateva zile inaintea inceparii filmarilor pentru un nou sezon din „Fermier. Caut nevasta!”, Luana Ibacka a incercat ceva mult mai extrem. Timp de cateva minute, prezentatoarea emisiunii de la PRIMA TV a fost copilotul lui Vlad Comsa, pilot care concureaza in Citroën Racing Trophy cu un C2R2 Max, pe traseul pe care s-a desfasurat si super speciala din Raliul Tara Barsei, etapa a sasea din Campionatul National de Raliuri.

Vlad a condus ca un adevarat gentleman si  nu l-a interesat prioritar prestatia catre public, ci a dorit, tinand cont ca ma aflam pentru prima oara intr-o masina de curse, sa nu ma sperie.A vorbit intr-una cu mine sa se asigure ca sunt ok, iar la final a reusit sa ma transforme intr-o pasionata de masini de raliu. Experienta pe care am trait-o in cockpitul modelului Citroën C2R2 Max a fost unica si sper ca voi mai avea ocazia sa fiu copilotul lui Vlad pentru ca aici totul s-a terminat foarte repede”, a spus Luana, mai mult decat incantata, dupa ce a coborat din Citroën-ul C2R2 Max pilotat de Vlad Cosma.

 

5.500 Euro pentru pilotii din Citroën Racing Trophy la Raliul Tara Barsei

Vlad Cosma si Nistor Duval au terminat pe podium in Raliul Tara Barsei, etapa a sasea din Campionatul National de Raliuri, si au castigat, impreuna, 5.500 Euro din totalul de 15.300 Euro pusi in joc la fiecare etapa.

Vlad Cosma/Florin Dorca, Nistor Duval/Mugurel Pirscoveanu si Danny Ungur/Toni Avram au fost echipajele care s-au luptat pentru premiile in bani si pentru puncte la Raliul Tara Barsei, etapa inclusa in Citroen Racing Trophy Romania, competitie aflata anul acesta la primul sezon complet. Dupa o etapa extrem de spectaculoasa Vlad Cosma si Nistor Duval au terminat pe podium la grupa A, in timp ce Danny Ungur a fost nevoit sa abandoneze cu probleme la motor.

Vlad Cosma si Florin Dorca au avut un sfarsit de saptamana care a inceput prost, dar care pana la urma s-a terminat cu bine. Vineri, la shakedown, s-a rupt o planetara. Sambata, dupa prima proba, s-a deschis capota masinii, pe etapa de legatura, care a spart parbrizul. Cu toate acestea, Vlad Cosma si Florin Dorca au terminat pe locul secund la grupa A si au preluat conducerea in Citroën Racing Trophy cu un total de 33 de puncte. „Pentru noi acest loc secund la grupa A valoreaza cat o victorie. Am avut foarte multe peripetii in acest raliu si sunt foarte multumit ca am ajuns la final. Am pierdut timp pe probele pe care am mers cu parbrizul spart, dar am mers foarte bine pe probele pe care am avut vizibilitate si sunt multumit cu deznodamantul acestei etape”, a spus Vlad Cosma, care a castigat 3.000 Euro din totalul fondului de premiere pus in joc la Raliului Tara Barsei in Citroën Racing Trophy.

Dupa un sezon marcat de numeroase probleme, Nistor Duval a reusit sa termine pe ultima treapta a podiumului la grupa A, performanta recompensata in Citroën Racing Trophy Romania cu suma de 2.500 Euro si 6 puncte. In Raliul Tara Barsei, Nistor Duval a luat startul cu Mugurel Parscoveanu, fostul copilot al lui Marco Tempestini, si a obtinut primul podium din 2010. „A fost un raliu in care lucrurile au functionat normal. Nu am mers la limita pentru ca vroiam sa ajung neaparat la sosire. Aveam nevoie de un rezultat bun pentru a-mi recapata moralul. Mai sunt inca doua etape pe macadam anul acesta si sper sa termin de fiecare data pe podium”, a spus Nistor Duval, care a adunat pana acum 10 puncte in clasamentul Citroën Racing Trophy.

Danny Ungur si Toni Avram, echipaj care se afla pe prima pozitie in clasamentul Citroën Racing Trophy Romania dupa Raliul Sibiului, a avut o evolutie buna pana in speciala a 4-a, cand motorul masinii a cedat. „Raliul Tara Barsei este o etapa pe care vrem sa o stergem cat mai repede din memorie. Masina a mers foarte bine pana sa cedeze motorul. A fost o lupta interesanta, ne apropiasem la doua secunde de Vlad, dar la prima trecere pe proba lunga, pe PS4, temperatura motorului a crescut foarte mult si, la un moment dat, acesta a cedat si a trebuit sa ne oprim. Imi pare rau de munca noastra, a mecanicilor, a tuturor. Sper ca acesta sa fie primul si ultimul abandon din 2010”, a spus Danny Ungur, care, dupa acest abandon, ramane cu 27 de puncte in clasamentul Citroën Racing Trophy si retrogradeaza pe locul secund.

Raliul Aradului, urmatoarea etapa din Campionatul National de Raliuri inclusa si in Citroën Racing Trophy Romania, se va desfasura in perioada 17 – 19 septembrie pe specialele de macadam din jurul orasului Arad.

Laura Antonov

Citroën Romania

NOUL CITROËN DS4, MULTI-TALENTAT

Citroën prezinta primele detalii ale noului DS4, un amestec unic de creativitate, dinamism, exclusivitate si versatilitate. DS4 este al doilea model al gamei distinctive Citroën DS. DS4 aduce un amestec atragator de elemente de design premium si o abordare curajoasa a formelor, cu accent pe placerea la volan si arthitectura avansata a vehiculului. DS4 este un model cu multiple talente, ce raspunde fara niciun efort unei game largi de nevoi, sporind in acelasi timp atractivitatea si vitalitatea experientei pe sosea. DS4 combina sofisticarea si rafinamentul cu caroseria dinamica cu lunii de coupé, creand un nivel exceptional de versatilitate si functionalitate de zi cu zi datorita designului compact – 4.27m (lungime), 1.81m (latime) & 1.53m (inaltime).

DS4 ofera o noua experienta la volan, senzatii fara rival alaturi de o tinuta de drum impresionanta. Datorita garzii la sol un pic ridicata si a liniilor fluente, DS4 este atragator si unic in segment. Construit cu grija, luxos atat la exterior, cat si la interior, DS4 incanta prin atentia acordata detaliilor, de la insertiile de crom pana la materialele premium din habitaclu – precum scaunele din piele de cea mai buna calitate. Parbrizul panoramic imbunatateste vizibilitatea tuturor pasagerilor si ilumineaza cabina construita in jurul soferului, creand un mediu luminos si ospitalier.

Combinand designul unui coupé cu functionalitatea unor usi 2+2, DS4 ofera trei scaune individuale in spate, accesibile cu ajutorul usilor cu manere ascunse, ce se integreaza perfect in liniile masinii. In plus, DS4 beneficiaza si de un portbagaj spatios de 370 de litri si numeroase compartimente de stocare inteligente.

DS4 ofera o gama de cinci motorizari rafinate si eficiente – doua motoare HDi diesel si trei motoare pe benzina. Toate motoarele ofera o combinatie de performanta – inclusiv noul THP de 200 de cai putere – si grija pentru mediul inconjurator. Noile motoare e-HDi de la Citroën ofera, spre exemplul, consum imbunatatit de carburant si emisii scazute de CO2.

DS4 va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2010 si va fi comercializat in a doua jumatate a lui 2011.

STIL UNIC
Cu adevarat stilat, Citroën DS4 foloseste cele mai atractive componente de design pentru a forma un nou concept de automobil. Marc Pinson, seful de design al lui DS4, spune ca „reinterpretarea reperelor de design a deschis noi posibilitati, aducand solutii practice si surprinzatoare lumii auto.”
Aruncand o scurta privire asupra partii frontale, realizezi ca Citroën DS4 isi confirma locul in linia de masini distincte ale constructorului francez. Natura sa exclusivista este subliniata de pozitia siglei pe grila, logoul DS de pe capota, precum si de liniile luminoase vizibile atat ziua, cat si noaptea. Profilul contine o banda cromata ce inconjoara suprafata vitrata, aripi ce adapostesc roti de dimensiuni generoase (pana la 19 inch) si un plafon cu linie fluenta ce culmineaza cu un eleron, pentru a da o doza sporita de vitalitate. Partea din spate a lui Citroën DS4 exprima natura sa exclusivista. Compact si musculos in acelasi timp, implineste promisiunea de prestigiu facuta de linia distinctiva a marcii. Stilul exclusivist este evidentiata prin liniile cromate ce se gasesc in partea inferioara a spoilerului, precum si prin liniile luminoase ale stopurilor ce raman aprinse atat ziua, cat si noaptea.
INTERIOR SOFISTICAT
La fel ca si exteriorul, interiorul lui Citroën DS4 emana putere, dinamism si rafinament. Pozitia la volan este confortabila, iar butoanele conturate cu crom sunt asezate ergonomic. Bordul sculptural este foarte placut la atingere datorita texturii materialului din care este confectionat.

Interiorul este dominat de parbrizul panoramic, care se prelungeste cu plafonul. Oferind un unghi vizual de 45° in sus, impreuna cu pozitia ridicata a masinii, parbrizul ofera o vizibilitate optimizata, dar si o atmosfera intima si aerisita pentru toti pasagerii aflati la bord.

Posesorii modelului Citroën DS4 vor avea la dispozitie cinci feluri de combinatii de piele pentru scaune, incluzand si optiunea de a folosi doua culori. Modelele cu echipare superioara beneficiaza de cea mai rafinata piele pe bord si pe interiorul portierelor, complerate de modelul tip “bratara de ceas” al scaunelor.

Ornamentele cromate din jurul gurilor de ventilatie, al instrumentarului de bord, al schimbatorului de viteze si al consolei centrale amplifica senzatia de lux. La interior, atentia pentru detaliu ancoreaza DS4 intr-un univers dinamic si exclusivist, ilustrat de pedala de frana din aluminiu, manerele usilor imbracate in piele si iluminatul ambiental.

DINAMIC SI AGIL
Prin alura inalta si agila, Citroën DS4 sugereaza dinamism si performanta, o promisiune a unei experiente auto deosebita. „Ne-am dorit ca soferul sa se simta de parca are drumul la varful degetelor, pentru o senzatie unica la volan,” a spus Jérémie Maestracci, Citroën DS4 project manager.

La drum, Citroën DS4 dovedeste control deplin si ofera pasagerilor sentimentul de siguranta in toate circumstantele. In fata, masina beneficiaza de suspensie de tip MacPherson, punte semi-independenta pe spate, precum si servodirectie cu pompa electrica – solutii testate ce se potrivesc perfect cu setarile distincte ale masinii.

In functie de nivelul de echipare, DS4 beneficiaza de discuri de frana ventilate cu diametru crescut (340 mm), precum si sistemul electronic de control al franarii in standard, incluzand ABS cu sistemul electronic de distributie a fortei de franare (EBD) si asistenta la franarea de urgenta (EBA). In plus, modelul este dotat si cu sistem inteligent de control al tractiunii pentru mentinerea traictoriei (ESP), asigurand un control optim al vehiculului in cele mai delicate situatii.

Citroën DS4 va beneficia la lansare de 5 motoare rafinate si performante Euro 5. Cele 2 motoare diesel sunt dotate cu filtru de particule: HDi 110 (disponibil si in versiunea e-HDi) si HDi 160. Cele 3 motorizari pe benzina – VTi 120, THP 155 si noul THP 200 – sunt dezvoltate in colaborare cu BMW. Noul motor THP 200, bazat pe motorul de 1.6 litri, ofera un nivel inalt de confort si performanta datorita puterii sale (147 kW) si a cuplului (275 Nm la 1.700 rpm), emitand doar 149g CO2/km. Toate motoarele sunt disponibile atat cu cutii de viteze manuale, cat si cu cutii de viteza automate in sase rapoarte.
De foarte multa atentie a beneficiat si partea de acustica a masinii, zgomotul motorului fiind redus semnificativ pentru confortul pasagerilor. Pentru a mentine o atmosfera rafinata in interior, vibratiile, precum si zgomotul de motor, de vant sau zgomotul la rulare au fost neutralizate direct la sursa, prin parbrizul panoramic laminat cu izolare acustica crescuta, materialul izolant aditional in compartimentul motor si chederele de calitate superioara.
EFICIENTA FICIENTA MAXIMA

Citroën DS4 a fost proiectat de la inceput pentru a avea un impact negativ minim asupra mediului inconjurator – in special in constructia sa – prin utilizarea unor componente de inalta calitate, printr-un proces de productie orientat spre ecologie si integrarea „materialelor verzi” – 15% din cele 200 de kilograme de plastic utilizat pentru un DS4 provin din „materiale verzi”.

DS4 poate fi echipat cu tehnologia micro-hybrid e-HDi, disponibila inca de la lansare pe versiunea HDi 110. Sistemul eHDi este compus din:
  • un motor diesel Hdi Euro V
  • noua generatie a sistemului Stop&Start, ce opreste motorul imediat ce masina s-a oprit (la semafor, din cauza blocajelor in trafic)
  • un alternator reversibil de generatie a doua si functia e-booster ce porneste motorul aproape instantaneu (0.4 secunde)
  • un alternator controlat electronic ce recupereaza energie in timpul franarii
  • o cutie de viteze cu sistem electronic ce optimineaza schimbarea rapoartelor.

Principalele atribute de confort, precum radioul si aerul conditionat , la fel ce si elementele de securitate vor ramane active si in momentul in care motorul este oprit. Aceasta inovatie conduce la o economie de carburant si o diminuare a emisiilor de CO2 de pana la 15% in mediul urban.

PLACERE ZI DE ZI
Exteriorul compact al modelului DS4 ascunde un interior spatios si confortabil, accesul realizandu-se prin cele 2+2 portiere. Pentru a facilita accesul catre locurile din spate – care de obicei este privit ca un dezavantaj al masinilor sportive – Citroën DS4 ofera usi spate unice, cu manere ascunse in rama.
Datorita accesului optimizat, portierele fata ale lui DS4 sunt mai inguste si mai usoare, devenind astfel mai usor de utilizat si oferind acces mai facil catre locurile din fata. Un alt element distinctiv la DS4 cand vorbim despre versatilitate si spatiu este portbagajul, demn de un sedan conventional, cu un volum mai mare de 370 de litri.

DS4 beneficiaza si de un numar mare de compartimente de depozitare pentru mai mult confort in timpul calatoriilor, incluzand un torpedou incapator, buzunare de usi suficient de incapatoare pentru sticle de 1.5 litri si un sertar sub scaunul pasagerului. Arhitectura inteligenta a consolei centrale inalte, disponibila pentru modelele cu cutie de viteze automata, ofera un plus de spatii de depozitare. Cel mai spatios dintre acestea, refrigerat si iluminat, poate depozita pana la patru sticle de 0.5 litri si include o zona de conectivitate cu priza jack, slot USB si priza de 12 volti. Compartimentul mare aflat sub cotiera centrala ascunde o priza de 230 volti.

TEHNOLOGIE CREATIVA LA BORD
Dincolo de stil si performante dinamice, interiorul lui Citroën DS4 abunda in echipamente “Créative Technologie,” elemente functionale si inovatoare, concepute pentru a fi folositoare soferului, pentru confortul tuturor pasagerilor.

Citroën DS4 asigura conditii de calatorie de prima clasa, printr-un sistem audio cu software pentru procesarea sunetului spatial. Noul sistem produce un sunet autentic, distribuit in mod egal in toata cabina. Pentru o senzatie de confort accentuata sunt disponibile scaune cu masaj si reglaj lombar pentru sofer si pasagerul din dreapta.

Un alt exemplu al multiplelor variante de personalizare a experientei DS4 este si posibilitatea soferulului de a alege ambianta din interior, din patru game de sunete polifonice (Clasic, Simfonie de cristal, Fantezie din jungla si Ritm urban) pentru alerte si alarme, din trei niveluri ale vitezei aerului (soft, mediu, intens) si culoarea instrumentarului de bord dintr-o paleta ce porneste de la alb si ajunge la albastru.

Soferii pot accesa aceste setari de comfort foarte usor, fara a fi nevoie sa ridice mana de pe volan. Setarile sunt vizibile foarte usor, aruncand o singura privire, chiar si noaptea datorita iluminatului inteligent.

Pentru ca placerea sa fie deplina, Citroën DS4 ofera:

  • Citroën eTouch, un sistem ce apeleaza numerele de urgenta in mod automat sau manual folosind o cartela SIM integrata pentru o localizare precisa si o interventie rapida in cazul oricarui incident sau accident;
  • Lampi de ceata ce se aprind si atunci cand masina vireaza. Acest sistem ofera un plus de lumina si creste vizibilitatea in interiorul virajelor cu pana la 75 de grade in stanga si in dreapta vehiculului. Luminile se aprind in mod automat cand soferul semnalizeaza schimbarea directiei de mers sau invarte volanul la un unghi mai mare de 60 de grade;
  • Un sistem de monitorizare a punctului mort. Bazat pe aceeasi idee ca si senzorii de parcare, acest echipament utilizeaza 4 senzori cu ultra sunete (intre 12 km/h si 140 km/h) si ii semnaleaza soferului daca un vehicul se afla intr-unul dintre punctele moarte (o zona ce se poate intinde pana la 5 metri in spatele masinii si 3.5 metri in lateral) cu ajutorul unei pictograme afisata pe retrovizoarele laterale;
  • Un sistem cruise control programabil cu limitator de viteza, care permite pre-setarea vitezei de croaziera, precum si vitezele maxime, pentru mai mult confort pe drum

SERVICII CLASA INTAI

Citroën Freedrive, lansat odata cu Citroën DS3 este un serviciu dinstinctiv care va fi disponibil si pentru proprietarii de DS4. In primul rand garanteaza un confort total, acoperind toate serviciile de mentenanta, la care se adauga servicii suplimentare precum spalarea masinii.

Citroën Freedrive are de asemenea ca scop asigurarea mobilitatii in orice circumstante. Ofera cel mai potrivit mod de transport pentru perioadele in care vehiculul nu poate fi folosit, ceea ce inseamna ca clientii pot beneficia de un vehicul de schimb cand isi duc modelul Citroën DS4 la service.

Laura ANTONOV

CITROËN ROMANIA

Edwin Keleti si Victor Ponta – victoriosi la raliul Tara Barsei si campioni la grupa A

Raliul Tara Barsei a adus echipei Jack Daniel’s Rally Team bucuria victoriei prin Edwin Keleti si Victor Ponta si tristetea data de abandonurile a 2 echipaje: Gergo Szabo si Catalin Berari . 

Echipajul 99 – Edwin Keleti si Victor Ponta sunt deja campioni la grupa A, dupa 6 etape in Campionatul National de Raliuri in care au avut numai victorii.

Edwin Keleti: „ Numarul 9 ne-a adus numai bucurii”

„Evident ca suntem in al 9-lea cer de bucurie dupa aceasta a 9-a victorie consecutiva si dupa cucerirea titlurilor la grupa A si 2RM! A fost un sezon uluitor, in care totul a mers perfect: masina, pneurile Pirelli de competitie. Sponsorii si fanii ni s-au alaturat si au sprijinit efortul nostru sportiv. Ii multumesc in special lui Victor pentru daruire si profesionalism, dar si echipei tehnice care a pastrat masina parametri maximi! Ii felicit si pe Dany si Vlad care au fost intotdeauna foarte rapizi si ii doresc lui Alex revenire rapida pe probe. Sper ca prin rezultatele nostre campania de responsabilitate Jack Daniel’s  „Condu responsabil: nu bea la volan!”  sa fie un succes. ”

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt sustinuti in sezonul 2010 de catre Jack Daniel’s, Renault Romania, Pirelli Romania, Colgate-Palmolive (Romania) prin Mennen Speed Stick, autovit.ro, Rin Grand Hotel si vopselele auto Ixell. 

Dupa ce vineri la Baneasa Rally Show, Gergo Szabo a scos cel mai bun timp si a dat un spectacol frumos in fata bucurestenilor, sambata, pe traseele raliului Tara Barsei pilotul de la Jack Daniel’s a abandonat spre sfarsitul zilei, dupa ce condusese in clasament pe toate probele.

Gergo Szabo si Levente Csegzy: „Am avut un ghinion teribil”

„Suntem la primul abandon tehnic. Masina a mers foarte bine pana acum, aveam timpi foarte buni si nu ne asteptam la asa ceva. Ne pare rau si pentru Bogdan si Sebi si il felicitam pe Vali Porcisteanu. Vor urma 2 etape foarte grele si competitive. Desi avem 83 de puncte si suntem pe locul 2, la distanta de 6 puncte de lider, suntem acum 4 echipaje cu sanse la titlu: Marisca, noi, Porcisteanu, Girtofan si poate chiar si Spitzmuller .  ”           

Gergo Szabo si Levente Csegzy sunt sustinuti in sezonul 2010 de catre Jack Daniel’s, , Boccardo Entreprise, Iony Piese Auto Sibiu, Wayteq, B.box, Cosmote, Nike, Julius Meinl.

Mihai Leu: „Tara Barsei a fost agonie si extaz pentru noi! Jack Daniel’s Rally Team este in continuare pe locul 1 in clasamentul general pe echipe, cu Edwin si Victor avem déjà campionii la grupa A! Abandonul lui Gergo ne-a intristat, dar asteptam ultimile 2 etape, care speram noi sa ne aduca si titlul de campioni ai  Romaniei!”

Jack Daniel’s Rally Team – „Condu responsabil: nu bea la volan!”

Jack Daniel’s Rally Team, aduce in 2010 mesajul sau de responsanbilitate, cu urmatoarele echipaje: Edwin Keleti si Victor Ponta  pe Renault Clio R3 Maxi Evo, Catalin Berari, copilot Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 10,  Gergo Szabo si Levente Csegzy pe Mitsubishi Lancer EVO 9 si Titi Aur si Karoly Borbely, tot pe Mitsubishi Lancer EVO 9. Lor li se alatura si Viorel Ivan si Gheorghe Dumitru la Cupa Dacia. 

Credite Foto: rallyphoto.ro Motormedia

Ana-Maria Pascaru

Freddy Loix castiga Barum Czech Rally Zlín

Este a doua victorie pentru mine aici, acest raliu fiind unul plin de suspans dintre toate editiile desfasurate aici. Conditiile extrem de dificile si-au spus cuvantul, dar inca din prima zi m-am simtit foarte bine la volanul masinii cu toate ca la inceput lipsea ceva in pilotajul meu. Trebuia sa fim rapizi, dar in special sa nu facem nicio greseala.” a declarat Freddy Loix la sfarsitul raliului.

Proba speciala cu numarul 14 – HALENKOVICE, a fost cea mai dramatica proba a raliului. Cea mai lunga proba a zilei de duminica, in lungime de 24.9km, l-a pus pe castigatorul de anul trecut Jan Kopecky in imposibilitatea de a-si apara victoria obtinuta anul trecut in Cehia. Dupa o iesire in decor in care a avariat masina destul de serios, Kopecky s-a vazut nevoit sa abandoneze raliul pe PS 14, chiar in momentul in care se afla in pozitia de lider. Freddy Loix a obtinut cel mai bun timp pe speciala, urmat la 1.3s de Bryan Bouffier pe Peugeot S2000.

Speciala cu numarul 14 a fost cu ghinion si pentru echipajul Jozef Beres jr. – Robert Muller pe Fabia S2000, care dupa o iesire violenta in decor, a trebuit transportat la spital, iar proba a fost anulata. Jozef Beres jr. s-a ales cu clavicula rupta si copilotul sau cu o contuzie la cap, fiind tinut sub observatie in spital.

Cu o saptamana inaintea raliului la testele facute de Loix acesta a declarat ca este foarte increzator ca poate castiga acest raliu, dar dupa ce a vazut timpii impresionanti obtinuti de Kopecky si-a dat seama ca singura sansa de a castiga este sa mearga fara greseala.

Juho Hänninen ocupantul celei de-a doua pozitii a declarat la sfarsit “A fost un raliu foarte interesant. Obiectivul meu a fost acela de a ocupa pozitia 1 sau 2 pentru intarirea pozitiei din clasamentul general provizoriu. Pana la urma am terminat pe 2 si sunt fericit. A fost interesant pentru ca vremea se schimba pe fiecare speciala. Am inceput bine am mers tare, dar am avut parte de un moment dificil in care am avut mare noroc ca nu am abandonat.”

Pavel Valoušek a ocupat ultima pozitie a podiumului obtinand astfel cea mai buna clasare din cariera. Acesta s-a felicitat pentru alegera foarte buna a pneurilor pe care a facut-o, fiind mereu cu un pas inaintea celorlalte echipe. Informatiile obtinute de la localnici se pare ca si-au spus cuvantul si dupa consultarea cu echipa sa, Pavel Valoušek a reusit sa faca pe intreg parcursul raliului cea mai buna alegere a pneurilor.

Podiumul complet Skoda la facut pe Michael Hrábanek – directorul echipei Škoda Motorsport sa declare ” Sa fim pe locul 1 in clasamentul constructorilor in acest sezon acesta a fost si este obiectivul nostru. Avem experienta de anul trecut si am stiut sa pregatim masinile foarte bine.” Acesta a multumit tuturor echipajelor prezente pe primele 3 pozitii, dar si lui Jan Kopecky pentru felul in care a pilotat pana in momentul abandonului.

Eforturile si evolutia eroului local Jan Kopecky nu au ramas nerasplatite el primind trofeul “Colin McRae” care se acorda celui mai spectaculos pilot care reuseste sa aduca spiritul legendelor pe probele speciale. Trofeul a fost inmanat chiar de tatal lui Colin McRae, Jim McRae care a declarat “Am fost prezent pe probe si am vazut conditiile dificile de pe traseu, dar Jan a pilotat foarte bine si doar nesansa a facut ca el sa nu castige.”

Campionul en-titre Kris Meeke a reusit clasarea pe locul 4, la 1m57.6s in urma lui Freddy Loix.

Clasamentul general al pilotilor dupa Raliul Cehiei se prezinta astfel:

1. Juho HANNINEN 62 pct

2. Jan KOPECKÝ 47 pct

3. Freddy LOIX 30pct

4. Bruno MAGALHAES 30 pct

5.  Kris MEEKE 28 pct

Clasamentul constructorilor:

1. Škoda 140 pct

2. Peugeot 87 pct

3. M-Sport 31 pct

4. Ralliart 22 pct

5. Subaru 11 pct

Urmatoarea etapa va avea loc in Italia la San Remo in perioada 23-25 septembrie.

httpv://www.youtube.com/watch?v=oTZpN6BqKl8

Etapa I a Campionatului Naţional de Karting Dunlop 2010 se desfăşoară la Arad

În perioada 3-5 septembrie 2010 Aradul va găzdui etapa I a Campionatului Naţional de Karting Dunlop 2010. Organizarea acestei întreceri reconfirmă angajamentul FRAS vizavi de practicanţii acestei discipline.

Înfiinţată în 2005 de cluburile sportive reprezentative pentru automobilismul românesc, cu scopul de a reveni pe scena sporturilor naţionale importante, Federaţia Română de Automobilism Sportiv a patronat în ultimii ani Campionatele Naţionale de Raliuri, Viteză în Coastă, Rally Sprint, Slalom Paralel, Rally Cross, Rally Raid, Offroad.În toată această perioadă, majoritatea cluburilor sportive din România s-au afiliat Federaţiei, şi, în ciuda dificultăţilor financiare întâmpinate în ultima perioadă, interesul pentru organizarea etapelor competiţionale a crescut simţitor comparativ cu anii anteriori.

Procesul de modernizare şi reformare a administrării sportului pe patru roţi din România continuă şi în 2010, un an în care Federaţia Română de Automobilism Sportiv a decis să înceapă un amplu proces de reformare a sistemului competiţional şi de revigorare a activităţii de karting din România, pornind de la premisa ca acest gen de sport automobilistic reprezintă principala rampă de lansare a tinerilor în lumea motorsportului. Prin organizarea sub patronajul sau a competiţiilor de karting din România, inclusiv a etapelor din Campionatul Naţional de Karting, FRAS vine în sprijinul eforturilor cluburilor implicate în această activitate, oferindu-le şi acestora, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul celorlalte întreceri, o platformă profesionistă de exprimare în plan sportiv.

Succesul repurtat de prima ediţie a Cupei FRAS-Dunlop la karting, eveniment desfăşurat în iulie şi care a adunat 66 de piloţi la start, dă speranţe organizatorului, Hatters Motorsport, că cele 3 etape ale CNKD 2010 vor fi încununarea eforturilor din anul în curs şi că se vor bucura de o prezenţă mare la start.

Materialele informative ale evenimentului  se pot găsi pe site-urile partenere www.fras.ro., www.karting.ro, www.autorally.ro, www.motorsportnews.ro, www.rallymagazin.ro.

Etapa I a Campionatului Naţional de Karting Dunlop 2010 are susţinerea Dunlop, Conarg Real Estate, Seat, Muller, Austral, Kid Kart.

Descarca :

Regulament particular etapa I CNK – ARAD

cerere inscriere Arad echipa

cerere inscriere Arad pilot

Pasaport tehnic Arad

UN RALIU CU PERIPETII

Echipajul Napoca Rally Academy, Vlad Cosma/Florin Dorca a reusit sa se impuna din nou in Citroen Racing Trophy si sa obtina un nou loc secund la grupa A la a sasea etapa a Campionatului National de Raliuri, Raliul Tara Barsei. Desi au avut parte de multe evenimente, cei doi au reusit inca o evolutie notabila si s-au impus si in clasamentul juniorilor si au obtinut a doua pozitie si in clasamentul masinilor cu doua roti motrice.

Pentru noi acest loc doi la grupa A valoreaza cat o victorie. Am avut foarte multe peripetii in acest raliu, suntem foarte multumiti ca am ajuns la final. Vineri, la shake-down am rupt o planetara, sambata, dupa prima proba, pe etapa de legatura, s-a deschis capota, care a lovit parbrizul. Am fost nevoiti sa mergem cu parbrizul spart trei probe speciale, vizibilitatea scadea progresiv, lucru care, evident, ne-a incetinit. Am mers foarte bine pe probele pe care am avut vizibilitate sunt multumit de evolutia noastra. Am reusit partial sa recuperam ce-am pierdut, ne-a iesit la juniori unde ne-am impus in fata lui Bogdan Casian, dar la grupa A nu am putut sa ne adjudecam victoria. Trebuie sa aducem multumiri lui Alex Filip, lui George de la Colina Motors, celor de la Citroen Romania si, bineinteles, echipei de la Transilvania MotorSport, fara de care nu am fi ajuns la final. Puteam fi si mai fericit, dar  este un rezultat care ne multumeste, a declarat Vlad Cosma in ultimul parc de service al Raliului Tara Barsei.

In schimb, celalalt echipaj al Napoca Rally Academy implicat in lupta din cadrul grupei A si a Trofeului Citroen,  Danny Ungur/Toni Avram, a fost nevoit, pentru prima oara in acest sezon, sa traga pe dreapta inainte de final. Un raliu pe care vrem sa-l stergem cat mai repede din memorie si ma refer aici la intreaga echipa. Am abandonat si noi, alaturi de Bogdan si de Marco. Masina a mers foarte bine pana sa cedeze motorul. Era o lupta interesanta, ne apropiasem la doua secunde de Vlad, dar la prima trecere pe proba lunga, pe PS4, temperatura motorului a crescut foarte mult si, la un moment dat, acesta a cedat si a trebuit sa ne oprim. Imi pare rau de munca noastra, a mecanicilor, a tuturor. Avand in vedere ca se aplica regula N-1 (un rezultat din cele opt raliuri din acest sezon nu se ia in considerare in stabilirea clasamentelor la final), dorim sa stergem acest raliu si sa-l uitam cat mai repede. Sper sa ramana primul si ultimul abandon in 2010, a spus Danny Ungur la final.

Berti Panaiot

Credit foto: rallyphoto.ro

UN FINAL INCINS!

Liderii clasamentului general al Campionatului National de Raliuri, Bogdan Marisca si Sebastian Itu au fost nevoiti sa abandoneze cu masina in flacari, chiar pe ultima proba speciala a Raliului Tara Barsei. In ciuda faptului ca au fost sicanati de probleme tehnice pe aproape toate specialele desfasurate sambata, cei doi au avut o evolutie buna in urma careia, cu o proba inainte de abandon, ocupau pozitia a treia si, dupa retragerea lui Gergo Szabo, puteau spera la un loc secund la finalul etapei brasovene.

Bogdan a inceput bine Raliul Tara Barsei, obtinand vineri seara al patrulea timp al Baneasa Rally Show, super-speciala de deschidere a celei de-a sasea etape a Campionatului National de Raliuri. Ziua de sambata a inceput insa sub semnul unor setari gresite la masina dar si a prafului, care l-au facut pe pilotul Napoca Rally Academy sa piarda secunde pretiuoase pe primele doua probe speciale.

Au urmat apoi pierderea evacuarii, dificultati de comunicare cu copilotul, o pana de cauciuc si, in final, cu doar cativa kilometri inainte de sosire, probleme la turbina in urma carora au rezultat scurgeri de ulei care s-a aprins, flacarile de sub capota determinandu-l pe clujean sa abandoneze. Doar norocul a facut ca pagubele la masina sa fie limitate, povesteste Marisca:  “Nu stiu exact ce s-a intamplat, cred ca a cedat turbina sau un furtun da acolo, cert este ca am luat foc. Am avut totusi foarte mult noroc, era o singura cladire pe toata proba de 25 de kilometri, o pensiune si incidentul s-a intamplat chiar in dreptul ei. Oamenii foloseau un furtun pentru a uda drumul sa nu se ridice praful si, cu ajutorul lor am reusit sa stingem rapid flacarile. Dar am avut o multime de evenimente si inainte. Pe prima proba de sambata am prins praf si a trebuit sa reduc viteza destul de mult si, cu masina prost setata, am pierdut aproximativ 9 secunde, pe a doua proba ne-am confruntat in continuare cu set-up-ul gresit al masinii. Pe PS 4 n-am mers rau, dar, pe la jumatatea probei, am pierdut evacuarea si comportamentul masinii s-a schimbat, a trebuit sa merg mai turat si nu-l mai auzeam bine pe Sebi. Am facut si o pana pe penultima proba iar apoi a survenit problema majora, care ne-a obligat sa ne retragem. In rest n-am mers rau! Sunt, totusi, multumit ca am avut noroc si nu am pierdut masina si ca putem sa ne jucam sansa in ultimele doua etape, a spus Bogdan Marisca la finalul raliului.

Pentru echipajul Tempesta/Dorin Pulpea, Raliul Tara Barsei s-a terminat cand nici nu incepuse bine. Pe poba speciala numarul 2, prima a zilei de sambata, Tempesta face o mica greseala loveste usor o roata, dar un element al directiei cedeaza si pilotul Napoca Rally Academy este nevoit sa traga pe dreapta dupa doar cativa kilometri. “Se confirma ca 2010 nu este anul nostru. Am franat un pic prea tarziu intr-un viraj in care nu aveam cum sa evit sa ies in decor. Am lovit usor ceva s-a rupt si nu am mai putut continua. Acuma suntem deja cu gandul la Bulgaria si la Ucraina. La Sliven Rally este foarte important sa terminam pe un loc cat mai bun, dar ne propunem, ca si anul trecut, sa invingem in Ucraina si in Rusia pentru a ne adjudeca si anul acesta trofeul FIA European Rally Cup (East).  In ce priveste campionatul intern, cred ca  Bogdan a ratat prima minge de meci, care a trecut acum pe langa el. Este insa totusi in continuare pe primul loc si speram cu totii ca va putea profita de a doua minge de meci. Dar este o batalie interesanta si sunt convins ca si de aceasta data titlul se va juca la Iasi, in ultima etapa, a declarat Tempesta.

Tempesta si Dorin Pulpea vor participa in weekend-ul urmator, in perioada 4-5 septembrie, la Sliven Rally (Bulgaria), iar apoi, in zilele de 11 si 12 septembrie, la Yalta Rally (Ucraina), etape in FIA European Rally Cup (East). Cei doi au castigat Cupa Europei de Est in 2009 si spera sa pastreze trofeul la Cluj si anul acesta.

Berti Panaiot

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor