Michelin sau Avon in sezonul 2011 din F1?

Potrivit directorului tehnic al echipei Williams, Sam Michael, echipele din Formula 1 sunt pregatite sa sustina atat pneurile Michelin cat si pneurile Cooper Avon in sezonul 2011, dupa ce Bridgestone si-a anuntat retargerea, acesta find ultimul sezon in F1 pentru producatorul de pneuri,

Bridgestone a anuntat in luna noiembrie a anului trecut ca doreste incheierea colaborarii cu echipele din F1. Compania a furnizat pneuri timp de 4 sezoane in F1, reragerea gigantului deschizand astfel calea altor producatori., Sam Michael afirmand ca la momentul actual lista cuprinde 2 producatori

“Discutiile la momentul actual sunt cu Michelin si Avon” a afirmat Sam Michael. “Pneurile Avon sunt mult mai ieftine, dar nu cunoastem inca fiabilitatea lor, chiar daca ei au admis ca au facut multe teste si sunt pneuri competitive”.

Michelin are o experienta mare in F1, participand in Marele Circ intre 2001 si 2006, cand au castigat 43 de curse si 4 titluri de campioni mondiali. Nici cei de la Avon nu sunt straini motorsportului, dar participarea lor este mai restransa, la doar 22 de curse, disputate majoritatea la inceputul anilor ’80.

“Avon sunt oarecum anononimi in fata lui Michelin, care au avut multe reusite” a afirmat Sam Michael.

“Totusi este o diferenta mare a pretului, probabil un cost ce va fi de 3 ori mai mare pentru echipele din F1. Deci acest lucru este dezbatut la momentul actual”, a declarat Michael.

Un alt subiect dezbatut de echipe a fost posibila revenire a sistemului KERS in F1 in sezonul 2011. Michael a afirmat ca Renault este dispusa sa distribuie acest sistem echipelor, iar Ferrari este pregatita sa faca acelasi lucru pentru echipele echipate cu motoarele calutului cabrat, la preturi foarte bune.

FOTO: capital.ro

Meeke cel mai rapid in shakedown-ul Insulelor Canare

Kris Meeke a reusit cel mai rapid timp in shakedown-ul Raliului Insulelor Canare, runda a patra din Intercontinental Rally Challenge.

Pilotul echipei Peugeot UK, a reusit cel mai bun timp de 1m 27,7s pe proba speciala de 2,3 km, timp obtinut pe ultima trecere. “A mers bine, fara nici o problema”, a afirmat copilotul lui Meeke, Paul Nagle.

Pilotul echipei Skoda Motorsport, Jan Kopecký a reusit o clasare in fata coechipierului sau Juho Hänninen. Pilotul echipei Peugeot Portugal, Bruno Magalhães, a reusit acelasi timp ca si Hanninen, fiind urmat pe pozitia a 5-a de spaniolul Sergio Vallej.

Guy Wilks nu a reusit decat al 6-lea timp, pilotul echipei Skoda Uk Motorsport petrecandu-si ziua de miercuri, regland setarile masinii.

Mai jos puteti vedea timpii shakedown-ului Raliului Insuleleor Canare:

[table id=23 /]

FOTO: i.olhares.com

Napoca Rally Academy si Vitrina Advertising lanseaza doua noi campanii

“Fiecare secunda conteaza”

O campanie in folosul SMURD
sustinuta de
Napoca Rally Academy si Vitrina Advertising

Napoca Rally Academy si Vitrina Advertising au anuntat,astazi , lansarea unei campanii in beneficiul Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD).

Proiectul “Fiecare secunda conteaza” se va desfasura, incepand cu 2 mai 2010, pe doua paliere: “La semnalul SMURD trage pe dreapta si opreste”, o campanie de eradicare a indolentei in trafic si “Ajuta-ne sa te gasim la timp”, o campanie prin care populatia este invitata sa isi puna numere de identificare la imobile pentru a facilita orientarea in teren a celor de la SMURD.

“La semnalul sonor trage pe dreapta si opreste” se desfasoara pe mediile clasice de informare in masa  (TV, radio) dar abordeaza in mod semnificativ si mediile neconventionale, in special zona online-ului. Pe langa “traditionalele” difuzari de spot video si radio, atuu-rile mediului online sunt capacitate la maxim pentru a coaliza cat mai multi utilizatori de internet in favoarea acestei cauze. Astfel, se mizeaza pe puterea de autopropagare a spotului video (“urcat” pe Youtube si Trilulilu) ocazie cu care invitam pe orice user care a intrat in contact cu mesajul, sa faca…share, sa “il dea mai departe”. Este un gest de responsabilitate sociala la care ar trebui sa aderam cu totii. Mai departe mesajul va fi propagat printr-un parteneriat cu principalii bloggeri clujeni, dar si prin topicuri pe forumuri, respectiv retele sociale media (Facebook). Pentru acest tip de cauze,  fiecare cetatean ar trebui sa isi asume rolul de “agentie de publicitate”, fiecare ar trebui sa faca tot ce ii sta in putinta pentru ca mesajul sa ajunga la urechile si inimile a cat mai multi oameni.

Ajuta-ne sa te gasim la timp” reprezinta o actiune punctuala, prin care posesorii de imobile fara placuta cu numar sunt invitati sa si le semnalizeze. Un numar pe o casa sau un bloc poate parea o banalitate insa, in cazul misiunilor SMURD, reprezinta principalul reper in orientare facilitand accesul mult mai rapid la cei in suferinta. Aceasta parte a campaniei presupune o actiune de “direct mailing”, actiune concentrata preponderent pe zonele de case din Cluj-Napoca, alegandu-se in mod firesc doar casele fara “placuta”. Cetatenii trebuie sa fie constienti de importanta acestor numere pe imobile si, de asemenea, sa afle ca prin apelearea unui numar de telefon al Primariei Cluj-Napoca, pot comanda in mod gratuit aceste numere de identificare.

Vicecampionul Romaniei la raliuri si detinatorul Cupei Europei de Est, pilotul Napoca Rally Academy, Tempesta, isi doreste ca acesta campanie sa se dezvolte la nivel national: “Cred ca ce se intampla in aceste zile reprezinta un lucru foarte important pentru Cluj, pentru Transilvania, dar si pentru Romania. Vorbim acum, poate, de un pas mic, dar acesta poate deveni un salt urias inainte, daca mass-media si societatea vor raspunde asa cum ne dorim. Secundele sunt foarte importante pentru ingerii pazitori in rosu si galben cum i-am mai numit pe cei de la SMURD, secundele pot face diferenta intre viata si moarte”.

Colegul de echipa a lui Tempesta, Bogdan Marisca, a tinut sa sublinieze ca nu initiatorii acestui proiect sunt cei importanti, ci beneficiarii campaniei :SMURD si, in primul rand, societatea civila. “Pornim la drum in clipa de fata cu niste parteneri de valoare, dar este foarte important de spus ca noi, cei de la Napoca Rally Academy, suntem acum in plan secund. Proiectul pe care il propunem se adreseaza societatii civile si trebuie sa fim foarte constienti de acest lucru. Ii multumim doamnei Mihaela Rus, directorul general al Vitrina Advertising ca s-a implicat in acest proiect, fara Vitrina acesta nu ar fi avut o aplicabilitate atat de concreta si, in mod cert, nu ar fi avut aceeasi forta. In motorsport secundele inseamna ceva, dar in cazul SMURD inseamna infinit mai mult, asa incat trebuie sa fim constienti ca este absolut necesar sa reactionam la semnalele acustice si luminoase ale autospecialelor SMURD, gandindu-ne ca cel aflat in nevoie ar putea fi chiar cineva drag noua”.

Si d-na Mihaela Rus, directorul general al Vitrina Advertising se simte onorata de parteneriatul cu Napoca Rally Academy in beneficiul SMURD: “Pentru mine a fost foarte impresionant faptul ca exista in societatea noastra oameni care fac sa se miste lucrurile. Initial a existat o discutie referitoare la un sprijin pe care am putea sa-l acordam, dar, pana la urma, ne-am implicat total. Spotul campaniei este o metafora, nu se remarca neaparat prin perspectiva artistica, cat prin forta mesajului. SMURD-ul poate reprezenta, uneori, ultima speranta, asa incat, intr-adevar, fiecare secunda conteaza”.

Coordonatorul SMURD Cluj, dr Nicolae Moldovan, a tinut sa exemplifice cat de importante sunt aceste secunde: “ Daca un om nu respira timp de 4 minute, nu mai poate fi salvat, indiferent ce eforturi depui. Cred ca este foarte important ca lumea sa stie acest lucru, mai ales ca vorbim de un efort minim al fiecaruia dintre noi. La fel este si cu lipsa numerelor de pe imobile. Pierdem minute intregi cautand adresa, in timp ce omul aflat in nevoie asteapta sa jungem la el. De aceea este foarte important ca soceiatea adera la aceste proiecte si ca exista oameni care le initiaza. Colaboram de mult cu cei de la Napoca Rally Academy, ii simtim aproape, le simtim caldura si trebuie spus ca tot ceea ce fac, fac pentru populatie, nu pentru noi”.

La randul sau, generalul de brigada Vasile Somlea, Inspectorul Sef al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta “Avram Iancu” al judetului Cluj,  a subliniat importanta unei secunde cu un citat din romanul Aripi de Argint: “Ai o secunda…Este secunda ta, faci ce vrei in secunda aceea”, scria Doru Davidovici intr-o carte despre piloti, dar piloti de aviatie, nu de raliuri. Intr-adevar este secunda noastra cu care putem face ce vrem, putem sa o oferim celor de la SMURD care au nevoie de ea pentru a salva o viata sau mai multe. Noi vom merge pana la capat, intotdeauna, mai ales ca, in momentul in care populatia te sprijina asa cum simtim noi ca suntem sprijiniti, nu ai voie sa te opresti. Dar mai trebuie spus ceva: in niciun accident in care a fost implicata o autospeciala SMURD, vina nu a apartinut soferilor nostril. Asa incat, o astfel de campanie este cu atat mai importanta”.

Prezent la conferinta de presa de astazi, seful Serviciului Judetean de Politie Rutiera Cluj, comisarul-sef Alexandru Muresan a tinut sa-I felicite pe initiatorii proiectului: “Nu pot decat sa fiu fericit ca tot mai multe organisme si organizatii participa la aceste eforturi, pe care politia rutiera le depune de multa vreme. Fiecare secunda conteaza cu adevarat, nu este doar un slogan. Noi am reusit sa reducem numarul accidentelor grave, dar, din pacate, numarul persoanelor decedate in evenimente rutiere este in crestere. Si, de multe ori, o secunda poate face diferenta. Vreau sa-i felicit pe cei care au facut posibila aceasta campanie si sa le multumesc in mod deosebit”.

httpv://www.youtube.com/watch?v=yZmG5uod9Lc

Rally Taxi in beneficiul SMURD

Proiectull “Fiecare secunda conteaza”, va debuta practic duminica, 2 mai. Tot in ziua de 2 mai, data lansarii oficiale a campaniei, Napoca Rally Academy, in parteneriat cu Polus Center Cluj, va organiza, in premiera pentru Romania, o inedita actiune de strangere de fonduri in favoarea SMURD. Astfel, cei prezenti duminica, 2 mai, in parcarea Polus Center Cluj, intre orele 12,00 si 18,00,  vor putea experimenta direct senzatiile dintr-o masina de raliu, alaturi de pilotii Napoca Rally Academy, contra unei sume modice pe care trebuie sa o doneze Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare Cluj. Au fost gandite doua oferte pentru doritori: pentru o tura intr-un Citroen C2 R2 Max de grupa A, alaturi de liderul momentului in Citroen Racing Trophy Romania, Danny Ungur sau de campionul cupei Dacia, al juniorilor si al grupei N2, Vlad Cosma, donatia minima a fost fixata la 50 de lei, iar pentru senzatiile dintr-un Subaru WRX STi N 15 de grupa N, pilotat de vicecampionul Romaniei si detinatorul Cupei Europei de Est la raliuri, Tempesta, sau de liderul momentului in clasamentul general al Campionatului National de Raliuri, Bogdan Marisca, cei interesati vor trebui sa scoata din buzunar cel putin 100 de lei, in beneficiul SMURD.

In paralel, pilotii Napoca Rally Academy se vor alatura voluntarilor SMURD din Polus Center in misiunea de a convinge cetatenii sa completeze si sa semneze formularul 230 privind directionarea a doua procente din impozitul pe venit in favoarea “Fundatiei pentru SMURD”.

Berti Panaiot

Spectacol in weekend la Ciolpani

Circuitul de la Ciolpani gazduieste, in acest sfarsit de saptamana, etapa a doua din Campionatul National de Motocross si etapa a patra din Campionatul Est-European de Motocross. Sambata, 1 mai, sunt programate antrenamentele si sesiunile de calificare, iar duminica, 2 mai, incepand cu ora 11:30 se va da startul in prima cursa.

Timp de doua zile cei mai buni piloti din competitia interna si pilotii inscrisi in Campionatul Est-European de Motocross vor face spectacol pe circuitul de motocross de la Ciolpani. In acest weekend, 1 – 2 mai, pe circuitul lung de 1.650 metri sunt programate etapa a doua din cadrul Campionatul National de Motocross, dar si etapa a patra din Campionatul Est-European. „Am reusit sa transformam, si in acest an, etapa de la Ciolpani intr-un eveniment international. Sunt sigur ca toti pilotii vor fi incantati de starea traseului si ca vom avea curse interesante la toate clasele”, a spus Adrian Raduta, reprezentatul clubului Top Cross TCS, unul dintre organizatorii acestei etape.

Oficial, competitia se deschide vineri, cu verificarile tehnice si administrative, dar prima iesire pe circuit este programata sambata, 1 mai, la ora 10:30. Toata ziua de sambata este dedicata antrenamentelor libere si sesiunilor de calificare. Duminica, 2 mai, programul incepe la ora 11:10 cu ceremonia oficiala de deschidere, urmand ca la ora 11:30 sa se dea startul in prima cursa. „Vom avea curse la toate clasele – MX1, MX2, MX3, MX85, MX65 si, desigur, ATV-uri. Sper ca si vremea sa tina cu noi in acest sfarsit de saptamana si ca vor veni cat mai multi spectatori la acest eveniment”, a mai spus Adrian Raduta.

Evenimentul programat in acest sfarsit de saptamana pe circuitul de la Ciolpani are si un caracter umanitar. La etapa de motocross au fost invitati si 20 de copii, cu varste cuprinse intre 12-18 ani de la Centrul Scolar nr 3, scoala speciala pentru copii hipoacuzici. „Dorim sa ne implicam intr-un program educational de activitati ce promoveaza intens, printre altele, integrarea sociala. Deasemenea, actiunea, doreste sa promoveze calitatiile sportive ale copiilor cu dizabilitati care nu au acces la sportul de performanta datorita marginalizarii lor, precum si sa mobilizeze si sa determine cat mai multi elevi si voluntari sa practice sportul. In plus, am demarat si o campanie de strangere de fonduri pentru acesti copii si as vrea sa-i invit pe spectatori si pe piloti sa sustina, prin donatii, inititiativa noastra”, a spus Ciprian Popescu, reprezentantul clubului Dual Racing, co-organizator al acestui eveniment.

Primul BMW electric în producţie de serie va fi lansat în 2013

Prin lansarea aşa-numitului “Megacity Vehicle” în 2013, BMW Group va aduce pe piaţă cel dintâi model cu transmisie electrică din portofoliul său. “Prin acest automobil inovator, conceput integral de noi, vom pune bazele unor noi standarde în ceea ce priveşte mobilitatea electrică, cu începere din anul 2013. Megacity Vehicle va fi mult mai uşor decât maşinile convenţionale şi va stabili noi standarde în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă”, a declarat Norbert Reithofer, preşedinte al Consiliului Director al BMW AG, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc joi, 22 aprilie, înaintea deschiderii ediţiei 2010 a Salonului Auto de la Beijing (Auto China).

Automobilul va fi unul fără nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole ale mapamondului. Acesta este dezvoltat în prezent ca parte a “project i” şi va fi disponibil cu începere din 2013, ca o submarcă a BMW. Atunci când vine vorba de alegerea materialelor, compania explorează teritorii complet noi. Aceasta şi pentru că masa joacă un rol foarte important în autonomia automobilelor cu transmisie electrică. Spre exemplu, CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) – foarte uşor, dar totodată deosebit de rezistent – reprezintă o componentă majoră a amestecului de materiale.

“Acest automobil va modifica radical industria auto aşa cum o cunoaştem. În prezent, BMW Group este singura companie care va lansa pe piaţă un automobil în producţie de serie ce va dispune de materiale ranforsate cu fibră de carbon”, a explicat Reithofer. “Ne numărăm printre primii producători care au urmat tendinţa spre o mobilitate electrică şi am acţionat corespunzător. Din ce în ce mai mulţi oameni de pe tot mapamondul sunt interesaţi de propulsia electrică. Mai mult, cercetările arată că mai bine de jumătate din populaţia lumii locuieşte deja în aglomerări urbane”, a adăugat Reithofer.

Cu începere de la jumătatea anului 2009, moment în care a lansat un program de testare la nivel mondial a uni flote de peste 600 de automobile MINI E, BMW Group a adunat astfel o multitudine de informaţii despre utilizarea vehiculelor electrice în traficul cotidian, fiind producătorul cu cele mai multe automobile electrice în folosire. De-a lungul fazei de testare, aproape 50 de automobile MINI E au fost livrate şi către clienţi din China de la începutul lui 2010, după ce primele modele au fost deja livrate în USA, Germania şi Marea Britanie începând cu anul trecut în cadrul programului de teste.

În 2011 va fi lansat un nou program de teste, având la bază BMW Concept ActiveE. Renumitul Centru de Tehnologie şi Cercetare a Industriei Auto din China (CATARC) şi State Grid, compania de furnizare a energiei ce este deţinută de stat, sunt implicate ca parteneri în pregătirea, implementarea şi evaluarea utilităţii acestor automobile pentru modelele ce sunt anunţate a fi testate în China. De asemenea, proiectul beneficiază de susţinere atât din partea guvernului Chinei, cât şi din partea celui al Germaniei.

Rezultatul va fi asimilat în dezvoltarea unor automobile cu propulsie electrică care vor fi destinate pieţei din China. “În viitor, vom oferi Automobilul Electric şi în China. Acesta va fi dezvoltat şi produs pe plan local, împreună cu partenerul nostru comun, Brilliance”, a adăugat Reithofer.

BMW a cules primele experienţe cu privire la automobilele cu transmisie electrică în urmă cu aproape 40 de ani, datorită unei versiuni modificate a modelului BMW 1602, care a fost maşina de deschidere în probele de marş şi de maraton ce au avut loc în cadrul Jocurilor Olimpice de vară din 1972. În deceniile ce au urmat, această tehnologie de transmisie alternativă a fost ajustată prin utilizarea mai multor bancuri mobile de testare, inclusiv a revoluţionarului BMW E1.

Dan Tarnafes si Silvia merg de-a latul

Dan si Silvia

Cu siguranta daca pe el nu il cunoasteti si sunteti fani ai fenomenului de drift, masina cu siguranta ati remarcat-o la etapele care au avut loc sau la aparitiile de la tv. Astazi va prezentam, in colaborare cu www.69hai.ro, un pilot cu ceva mai multa experienta decat colegii sai prezentati zilele trecute, care a avut placerea sa ne raspunda la cateva intrebari legate de cele doua etape de drift de la Bucuresti si Timisoara si despre ambitiile sale in acest sezon 2010.

Motorsportnews.ro: Cateva cuvinte despre tine daca ne poti spune si cand te-ai apucat de drift?

Dan: Salut ma numesc Dan , am 29 ani si detin un service auto. De drift m-am apucat de anul trecut, primul debut fiind la etapa King of Europe Romania Cluj.

Motorsportnews.ro: De ce drift si nu alt sport auto?

Dan: Driftul este un sport nou si foarte distractiv.Este genul de motorsport unde ai acces ca si debutant cu o masina foarte ieftina cu modificari minore.Nu iti trebuiesc bugete enorme, omologari peste omologari si sponsori anuali pentru a putea concura.Daca totusi alegi sa ai o masina competitiva costurile cresc cu foarte multe zero-uri.

Imi place foarte mult si atmosfera, toti pilotii suntem prieteni foarte buni si seara de dupa competitie indiferent de rezultate ne strangem toti la masa unde petrecem si ne distram.
Imi place foarte mult si grip.

Motorsportnews.ro: Cum ai ales masina cu care participi in prezent in Campionatul National de Drift?

Dan: Masina a venit fara nici o intentie de drift sau cu gandul ca va ajunge la nivelul de modificari la care a ajuns acum. Aveam un Ford Escort , suferisem un accident auto si cat timp masina a stat in service pentru reparatii am pus ochii pe aceast Nissan Silvia care era de vanzare in Bucuresti. Era rosie si frumoasa. Am luat-o fara sa gandesc cu toate ca era intr-o stare tehnica deplorabila. Pentru inceput am adus-o la o stare de funtionare perfecta, apoi au urmat modificarile…o data cu ele si necazurile.

Motorsportnews.ro: Vrei sa ramai pe acceasi masina in continuare sau ai vrea sa o schimbi?

Dan: Nu as schimba masina asta pentru nimic. Imi este ca o manusa, cand ma sui in ea inca am entuziasmul care il aveam in momentul care am cumparat-o. Imi doream foarte mult o Toyota Supra, era masina suprema pentru mine. Acum sincer nu stiu daca as mai da masina mea pe asa ceva.

Motorsportnews.ro: Ce modificari vrei sa ii mai aduci masinii?

Dan: Nu stiu, ultima modificare necesara care a fost facuta masinii a fost instalarea unui ECU full stand alone engine management. A fost ultima investitie majora necesara. In rest, poate niste injectoare mai mari cand va fi cazul.

Masina deja are o lista foarte mare de modificari pe care doritorii o pot gasi pe forumul care exista la adresa www.69hai.ro in cadrul sectiunii masina mea de drift.

Motorsportnews.ro: Vei reusi sa participi la vreo etapa in afara tarii?

Dan: Sper, sper sa imi poata permite si timpul sa fac asa ceva.

Motorsportnews.ro: Cateva impresii dupa prima etapa de drift de la Romexpo?

Dan: Prima etapa a campionatului a fost un esec total pentru mine. Masina sa comportat foarte prost, suferind defectiuni tehnice considerabile. Am rezolvat probleme, sper ca urmatoarele etape sa fie cu noroc.

Motorsportnews.ro: Care este parerea ta despre acest sport la noi in tara, si cum ai vazut publicul, este interesat de aceasta competitie?

Dan: Este genul de motorsport care creste cu fiecare etapa. Publicul devine insetat. Dupa cum spuneam si la inceput, este motorsportul unde oricine poate intra ca si debutant cu un buget minim.

Motorsportnews.ro: Daca poti sa ne impartasesti cateva impresii eventual o comparatie scurta intre prima etapa si a doua etapa de drift de la TM?

Dan: A doua etapa a fost super, in ciuda faptului ca circuitul a fost foarte mic si unele masini au intampinat dificultati datorita rapoartelor transmisiei, este cum spunem noi intre viteze, prea repede pentru viteza 1, prea incet pentru viteza 2. Masina se solicita foarte mult. Ca exemplu, prietenul meu Sorin (HAI) a folosit numai viteza 1.
Trecand peste aspectul asta, a fost un eveniment de doua ori peste primul. In primul rand la atmosfera, superb.
Din pacate ghinionul ma urmarit din nou si masina a cedat, explodand radiatorul de apa. Termostatul s-a blocat, termostat foarte scump ce deschidea la 65 de grade. Mai bine o lasam fara. Fatul ca nu am putut debuta nici la etapa asta ma facut sa pierd puncte in capionatul intern. Acest lucru ma impiedica sa particip la etapele internationale.

Motorsportnews.ro: In perioada 7-9 mai va fi etapa de drift KOE din Serbia vei participa?

Dan: Din pacate lipsa de punctaj in campionat ma impiedica sa particip la eveniment.

Motorsportnews.ro: Vei fi prezent la Cluj etapa care face parte din campionatul de drift King Of Europe, mai ales ca e etapa ta de suflet sa zic unde ti-ai facut debutul?

Dan: Poate anul viitor.

credit foto: Claudia

[nggallery id=12]

Commercialbank Marele Premiu al Qatarului

Calificările au fost incredibil de strânse, 14 concurenţi sosind în interval de o secundă. Toni Elias, afectat încă de accidentul suferit în antrenamente, s-a plasat în pole position cu motocicleta sa Gresini Racing Moriwaki, ajungând cu puţin înaintea campionului din 2009 la clasa 125cc, Julian Simon (RSV). Stefan Bradl (Suter) şi Alex de Angelis (Force GP210) au întregit prima linie.

Luând startul de pe poziţia a noua din 41, Tomizawa (19 ani) a asistat la ciocnirea din prima tură dintre Bradl şi De Angelis; a avansat apoi spre fruntea plutonului fruntaş format din Elias, Debon şi Cluzel, preluând conducerea în tura 6 din 20.

La mijlocul cursei, avea un avans de 1,5 secunde, pe care şi l-a extins treptat până la 4,5 secunde la final. Debon (FTR ) şi Cluzel (Suter) au ocupat următoarele trepte ale podiumului, după ce au făcut schimb de locuri pe tot parcursul ultimelor cinci ture.

Elias s-a menţinut pe poziţia a patra în ciuda accidentării suferite. „E ca un vis”, a declarat Tomizawa sărbătorind prima sa victorie de Grand Prix, „mi-aş dori să dureze o veşnicie, e superb!”

„Prima cursă Moto2 ne-a depăşit toate aşteptările”, a declarat Jeremy Ferguson de la Dunlop. “Primii 14 concurenţi de pe grila de start s-au calificat în interval de o secundă, iar între primii zece clasaţi la finalul cursei au fost mai puţin de 20 de secunde. Au fost folosite atât anvelopele faţă, cât şi spate pe care le-am adus la Quatar, deşi majoritatea concurenţilor au optat pentru o versiune dură pe faţă şi medie-dură pe spate.

Anvelopele s-au comportat deosebit de constant pe durata întregii curse, timpii lui Tomizawa variind cu mai puţin de 0,5 secunde pe parcursul celor 20 de ture.”

Următoarea cursă: Marele Premiu al Japoniei, Motegi, 25 aprilie.

FOTO: p-zaz.com

Izabella GHITA
Senior PR Manager
GRUPUL DOI

Dunlop revine în elita motocrosului

Făgaşele, şanţurile şi denivelările Bulgariei şi Lombardiei (Italia) au constituit un teren divers pentru revenirea firmei Dunlop şi a profilelor GEOMAX MX51 şi MX71 în Campionatul Mondial de Motocros FIM. Primele două Mari Premii ale campionatului din 2010 s-au ţinut pe urcările rapide din Sevlievo şi, în 11 martie, pe nisipurile instabile din Mantova, iar echipa de fabrică Martin Honda şi-a început drumul spre atingerea obiectivelor din acest sezon.

Jimmy Albertson, american debutant în Campionatul Mondial, a avut un început dificil sub soarele Bulgariei. În Italia însă, profilul Dunlop pentru nisip l-a ajutat pe concurentul de 21 de ani cu motocicleta sa CRF450R să obţină un rezultat decent în clasa de elită MX1.

„Albee” a pornit excelent în prima din cele două manşe de 35 de minute de duminica trecută, menţinându-se între primii şapte pe majoritatea sprintului, avansând apoi pe poziţia 6.

Traseul mai uscat şi mai dur din manşa a doua i-a afectat pornirea din grilă, dar a obţinut timpi decenţi, terminând pe locul 13 şi obţinând locul 9 în clasamentul general.

„A fost un traseu foarte dur, nu am crezut că poate fi mult mai rău decât ieri, însă când a început manşa a doua, era ceva de speriat”, a declarat concurentul din Missouri. „În prima manşă am folosit pe spate anvelopa Dunlop „cu cupe” pentru nisip, care a fost excelentă la start, aproape că am ieşit pe primul loc din primul viraj.

Cred că după aceea mi-am ieşit din ritm; când am coborât pe locul şapte, timpii mei erau foarte slabi, însă în ultimele patru ture am putut să accelerez si am câştigat patru secunde la fiecare tură. Am păstrat aceeaşi anvelopă la al doilea start, ceea ce a fost probabil o greşeală, pentru că traseul era mult mai uscat şi n-am mai avut aceeaşi aderenţă. În concluzie, a fost un weekend bun şi un real progres faţă de săptămâna trecută. Asta urmăream şi intenţionez să progresez în continuare.”

Campionatul Mondial de Motocros FIM 2010 se află la a doua etapă din cele cincisprezece programate, înainte de sfârşitul lunii mai urmând etapele din Olanda, Portugalia, Spania şi SUA.

FOTO: image.dirtrider.com

Izabella GHITA
Senior PR Manager
GRUPUL DOI

SportSmart incepe calatoria

Facilităţile exclusive de testare Dunlop de la circuitul Mireval, lângă Montpellier, au fost luna trecută scena lansării noii anvelope revoluţionare SportSmart Supersport şi a anvelopei TR 91 pentru motociclete big trail.

Aproape 75 de jurnalişti şi 100 de dealeri Dunlop din toată Europa au petrecut opt zile pilotând în condiţii extreme, de la zăpadă la caniculă, profitând de această oportunitate
unică de a compara noua anvelopă Dunlop cu principalii săi competitori.

Prezenţi la lansare au fost reprezentanţii DEKRA, care au comparat independent anvelopa Dunlop cu principalele anvelope rivale; în urma testelor minuţioase, aceştia au confirmat că anvelopa Dunlop este mai durabilă decât anvelopele rivale.

Pentru ca jurnaliştii să înţeleagă mai bine performanţele revoluţionare ale anvelopei SportSmart pe carosabil ud, experţii 2D în colectarea de date au fost prezenţi pe circuitul ud, colectând timpii realizaţi de invitaţi.

În urma analizării datelor, s-a constatat că în majoritatea cazurilor aceştia virau cu viteze cu până la 7km mai mari pe carosabil ud cu noile anvelope, abordând virajele mai decis şi cu mai multă încredere. În cadrul aceluiaşi eveniment, campionul IDM German Superbike 2009 şi pilotul Dunlop Jörg Teuchert a parcurs circuitul împreună cu jurnaliştii şi a testat pe cont propriu anvelopa SportSmart.

FOTO: superbike.co.uk

Izabella GHITA
Senior PR Manager
GRUPUL DOI

FIA a infiintat o comisie pentru femeile din motorsport

FIA a constituit o comisie menita a promova participarea femeilor in toate sporturile cu motor. Comisia intitulata “Women and Motor Sport Commission “(WMC) a avut prima intrunire luni, care a fost condusa de Michele Mouton, fost pilot de raliuri.

“Membrii FIA din toata lumea sunt formati din femei si barbati, fiecare are un rol egal in acest sport” a afirmat presedintele FIA, Jean Todt. “La fel ca multe federatii internationale, vom sprijini, vom promova si vom ajuta participarea femeilor in motorsport, pentru a asigura sanse egale pentru toata lumea”.

WMC urmareste elaborarea  unor strategii si politici, care vor promova educatia si pregatirea , punand in practica actiuni si evenimente care vor intari participarea femeilor in toate sporturile cu motor.

Mouton, care a fost prima femeie care a castigat o runda din World rally Championship si 4 raliuri in anii ’80 a comentat: “femeile au deja locul lor in motorsport, au dovedit-o”. “Dar de cativa ani lumea m-a tot intrebat de ce nu exista o femeie care sa calce pe urmele mele. Chiar sper ca aceasta comisie sa ajute in gasirea unui raspuns, sa atragem, dar sa si sprijinim femeile in acest sport”.

WMC este format din 19 membrii,  reprezentand echipe, piloti, producatori, precum si Federatia Internationala de Motociclism. Printre pilotii ce fac parte din aceasta comise se numara si Natacha Gachnang, pilot in GT1 si verisoara pilotului echipei Toro Rosso din Formula 1, Sebastien Buemi.

FOTO: xeneize.files.wordpress.com

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor