Va continua hegemonia lui Loeb in Raliul Germaniei?

 

Imediat dupa obtinerea celei de a doua victorii din cariera in teribilul Raliu al Finlandei, septuplul campion mondial Sebastien Loeb se indreapta catre prima etapa pe asfalt din sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri care se va desfasura in Germania si unde francezul va cauta sa-si mareasca avantajul de 27 de puncte din clasamentul general.

 

 

Francezul nu a fost niciodata invins in Raliul Germaniei in cei 8 ani de cand acesta figureaza in calendarul WRC. Mai mult, Loeb este neinvins in raliurile pe asfalt din 2006, ceea ce inseamna ca in acest weekend va lua startul ca principal favorit. ” In sfarsit niste asfalt” , zambeste Loeb. “ Stiu ca toata lumea ma va vana in Germania. Nu am fost infranti niciodata pe aceste drumuri dar sirul de victorii va ajunge intr-o zi la final. Depinde de noi ca acest lucru sa nu se intample acum.

 

 

Nicio sectiune nu se aseamana cu alta. Practic avem trei portiuni diferite, cea din zona militara, podgoriile si drumurile laturalnice. Vorbind la modul general, probele speciale sunt rapide si foarte solicitante. Este foarte important ca notitele de la recunoasteri sa fie exacte si sa existe o sincronizare perfecta cu copilotul.”

 

 

Dupa impresionanta victorie din Finlanda, Loeb ocupa prima pozitie in clasamentul general al pilotilor si se pare ca se indreapta catre cel de-al optulea titlu mondial. Totusi, francezul ramane cu picioarele pe pamant si spune ca va mai dura pana isi va asigura un nou titlu : ” Au mai ramas cinci raliuri de disputat si multe puncte de castigat. Victoria din Finlanda din acest sezon este probabil una dintre cele mai importante din intreaga mea cariera.

 

 

Sebastien Ogier a demonstrat din nou ca nu este intimidat de ilustrul sau coleg, si a declarat ca isi doreste victoria la finalul weekendului din Germania. In varsta de 27 ani, tanarul pilot francez a castigat trei raliuri in acest sezon dar, odata cu venirea raliurilor pe asfalt, apropierea de timpii lui Loeb va fi din ce in ce mai grea. Cu o incredere in sine deosebita care-i si caracterizeaza scurta cariera din WRC, Ogier se gandeste ca poate fi primul care-l poate invinge pe Loeb in Germania, desi este d-abia doar la a treia prezenta in acest raliu.

 

 

Inca un trio de modele Citroen Ds3 WRC va lua startul in Germania, la bordul acestora aflandu-se pilotii privati Petter Solberg, Kimi Raikkonen si Peter van Merksteijn Jr. Toti au testat masinile de-a lungul a sase zile pe drumurile din Germania, parcurgand peste 400 km. Fostul campion mondial din Formula 1, Raikkonen a castigat anul trecut prima sa proba speciala din cariera in Germania, in primul raliu pe asfalt la care a luat startul.

 

 

Managerul celor de la Ford, Malcolm Willson s-a aratat foarte increzator, declarand ca se astepta ca unul din echipajele sale sa castige cel putin un raliu pe asfalt in acest sezon. Fiesta s-a dovedit mult mai competitiva pe aceasta suprafata decat modelul pe care l-a inlocuit, Focus Rs WRC. ” Oriunde am concurat anul acesta pe asfalt am fost mai rapizi decat cei de la Citroen, chiar daca vorbim de o setare de macadam si cauciucuri de macadam. Hirvonen a fost cel mai rapid in superspeciala de la Lisabona in timp ce Latvala s-a impus pe cea din Argentina.

 

 

Dani Sordo si Kris Meeke vor lua si ei startul in Germania pe cele doua MINI John Cooper Works WRC de uzina. Chiar daca au o experienta bogata vizavi de acest raliu, un secret al evolutiei lor va consta in gasirea setarilor perfecte pentru masini. Dani si Kris au acoperit o distanta impresionanta la teste, de peste 1 200 km in zonele unde se va desfasura raliul dar, chiar si asa, debutul pe asfalt nu va fi o floare la ureche pentru cei doi.

 

 

Meeke a mai luat startul in Germania in alte trei editii in timp ce Dani a terminat de atatea ori pe pozitia secunda, ultima oara chiar sezonul trecut. Meeke isi aduce aminte cu placere de lupta pe care a dus-o cu Sordo in 2005 cand ambii concurau in JWRC ” Ma luptam cu Dani cand eram amandoi in campionatul mondial rezervat juniorilor. Dupa trei zile, cu doar doua probe ramase de disputat, eram despartiti de doar sase secunde. Din pacate eu am facut o pana, insa a fost o lupta fantastica.”

 

 

Shakedown-ul este programat pentru maine la ora 08:00 pe o portiune de 5,37 km iar startul pe prima proba speciala se va da vineri la 10:13.

 

 

Lista inscrieri

 

 

 

 

 

 

La anul ce o sa faci mai bine?

Cand am ajuns de la Sinaia inapoi la Bucuresti am rasuflat usurat. Mi-am zis ca am o luna de zile in care am timp sa le rezolv pe toate. Si sunetele suspecte de la masina de curse, si aparitiile in presa, tot. Dar nu a fost asa. Nu am rezolvat nimic. Pentru ca m-am blocat.

 

 

Si cu cat trecea timpul cu atat imi venea mai greu sa ma mobilizez. Era senzatia aceea de deja-vu mai putin placuta cand esti din nou intr-o situatie nasoala. Si nu poti sa spui ca ai avut ghinion. Ai mers ca teleghidat catre ea si acum esti incoltit, fara vlaga, intr-o stare de paralizie.

 

 

Am ajuns pe ultima suta de metri. Etapele de la Baia Mare vin peste mine si sunt, asa cum eram si in 2009 si 2010, in plop si plopul in aer. Nu ma pot plange ca nu mi-a mers bine pana acum in 2011 la curse, dar  cutitul a ajuns la os.

 

 

Lasa, ca stim noi cum esti tu vesnic nemultumit. Si la sfarsit bati tot la diesel si A3 si te mai urci si la 2 Roti Motrice pe podium. Mai taci ca ne plictisesti!” Aha, da. Cam asa as zice si eu. Dar acum simt ca o sa fac un efort enorm ca sa ajung la Baia Mare si ratiunea imi spune ca am depasit niste limite pe care am jurat sa nu le trec. Imi amintesc insa ce m-a intrebat Bogdan Militaru, brand managerul SEAT Romania, la sfarsitul lui 2010. El a spus “ Bravo Mitraskonen. La anul ce o sa faci mai bine de atat?”. Si ma gandesc cum am o sansa sa ii spun la sfarsiul lui 2011 “ Uite Bogdan, am putut mai bine. Ai fi pariat ca o sa fiu in stare?”

 

 

Dar vin din urma baietii cu masini tari. Sau cu mana de aur cum este Dode si incet incet imi sufla in ceafa si pun o presiune mare pe mine. Si RUXI a mea nu este ingrijita cum as vrea.

 

 

Interesant este ca eu nu astept niciodata sa concurez. Ci sa se termine concursul. Atunci ma relaxez. Acum deja imi tin respiratia. Si e doar marti. Sambata seara sper sa iau prima gura de oxigen. Iar duminica sper sa pot sa-mi dau drumul la plamani. Pentru ca e momentul sa iau decizii importante.  Ori o sa rapun eu stresul, ori o sa ma rapuna el pe mine.  Culmea e ca singurul vinovat sunt eu.  Dar totusi, prefer sa incerc sa termin trei sezoane complete fara abandon si inca un podium la final de an la 2 Roti Motrice si sa esuez decat sa spun “Am decis sa nu mai fortez, nu merita sa ma distrug!”

Restrictii de circulatie pe DN 18 cu ocazia desfasurarii Trofeului Maramuresului

 

Organizatorii “Trofeului Maramuresului” – etapele a XI-a si a XII-a ale Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2011 anunta ca in zilele de concurs 20 si 21 august,  circulatia pe DN 18 (Baia Sprie- Sighet) va fi restrictionata intre km 15 si km 27 in intervalul orar 07:30 – 16:00.

 

 

 

Participantii la trafic pot folosi rutele ocolitoare astfel:

In directia Baia Sprie  – Sighet:  Baia Sprie (km 9,803)– Cavnic – Ocna Sugatag – Feresti – Sighet

In directia Sighet – Baia Sprie:  Sighet – Feresti – Ocna Sugatag – Cavnic – Baia Sprie.

Chevrolet Miray şi Colorado Rally vor fi expuse la Salonul Auto de la Frankfurt

  • Două prototipuri incitante îşi serbează premiera europeană la Salonul Auto de la Frankfurt
  • Modelul de prezentare Colorado Rally are la bază moştenirea lăsată de puternicele camionete Chevrolet
  • Interiorul modelului de prezentare Colorado Rally are un sistem de stingere a incendiilor
  • Modelul de prezentare Miray este un autovehicul decapotabil, de mici dimensiuni, cu un aspect dinamic şi hotărât
  • Informaţiile sunt afişate prin retroproiectare pe panoul de instrumente al prototipului  Miray

 

Pe parcursul existenţei sale de 100 de ani, Chevrolet a creat şi perfecţionat o gamă de autovehicule cu design uimitor de frumos. Unele dintre acestea au devenit adevărate legende ale şoselelor, cum ar fi modelele Belair, Suburban, Corvette sau Camaro. Deşi aspectul autovehiculelor Chevrolet este foarte diversificat, reflectând diferitele tipuri de utilizări, ADN-ul comun al designului şi mărcii şi un set de caracteristici exterioare şi interioare disting aceste autovehicule dintr-o mulţime de modele concurente.

 

Ansamblul temelor de design Chevrolet utilizate în prezent este caracterizat de o tensiune dinamică ce poate fi sesizată în cadrul întregii game. Fie că este vorba despre autovehiculul de mici dimensiuni Spark sau modelul SUV Captiva, designul Chevrolet este expresiv şi impunător, transmiţând senzaţia de energie şi putere reţinută. De asemenea, limbajul modern de design reflectă moştenirea care a transformat Chevrolet într-o marcă de succes, reluând conceptele din trecut, dar fără a se crampona în utilizarea elementelor retro.

 

Ambele prototipuri Chevrolet, Miray şi Colorado Rally, care îşi vor serba premiera europeană la Frankfurt, personifică aceste principii de design şi duc tendinţele actuale din segmentul în care se încadrează cu un pas înainte, în viitor. În timp ce puternicul prototip Colorado Rally prefigurează generaţia următoare de camionete de dimensiuni medii, modelul cu aspect futurist, Chevrolet Miray, îmbină exteriorul inspirat de un avion de luptă cu o tehnologie avansată de propulsie hibridă.

 

Chevrolet Colorado

 

Prototipul Colorado Rally cu tracţiune integrală şi cabină dublă, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Internaţional de la Buenos Aires, emană putere prin fiecare centimetru pătrat al caroseriei. Cu atitudinea sa îndrăzneaţă, lăţimea mare şi jantele de 18 inch, din aluminiu, cu pneuri adaptate deplasărilor de teren acoperit cu noroi şi amortizoare specifice autovehiculelor de curse, a doua versiune a camionetei Colorado de dimensiuni medii, prezentată în cadrul Salonului Auto, transmite durabilitate şi performanţă. Prima versiune a modelului de prezentare Colorado a fost prezentată în premieră la Salonul Auto de la Bangkok, în luna aprilie a acestui an.

 

„Chevrolet a produs camionete încă de la început, acestea fiind o parte esenţială a portofoliului mărcii noastre. Datorită designului hotărât, rafinamentului şi potenţialului fără compromisuri, prototipul Colorado Rally reinterpretează în mod creativ moştenirea noastră grandioasă”, a declarat Wayne Brannon, preşedinte şi director executiv al Chevrolet Europe.

 

Farurile de dimensiuni mari cu tehnologie LED, grila radiatorului dublă specifică mărcii Chevrolet, o capotă a motorului sculptată cu atenţie şi aripile puternice, armate cu fibră de sticlă, definesc partea din faţă a modelului Colorado. Câte două lumini suplimentare, amplasate pe marginea frontală a acoperişului şi pe oglinzile laterale, geamurile acrilice specifice autovehicule de curse, cu fante de aer şi cârligele de remorcare, faţă şi spate, scot în evidenţă caracteristicile off-road ale autovehiculului. Prototipul Colorado Rally este propulsat de un motor turbo-diesel cu o cilindree de 2,8 litri şi este dotat cu două troliuri de 5,5 cp, integrate în bara de protecţie faţă şi spate.

 

În timp ce caroseria modelului Colorado este vopsită cu un strat triplu de alb sidefat, stropit cu particule „aurii”, acoperişul şi barele de protecţie, bara antiruliu stilizată, precum şi partea interioară a compartimentului pentru încărcătură, unde sunt depozitate roata de rezervă şi trusele cu scule, sunt confecţionate din material plastic în culoarea cărbunelui. Capacul din spate are două deschideri de mari dimensiuni, pentru îmbunătăţirea performanţelor aerodinamice şi o vizibilitate îmbunătăţită în partea din spate. Alte detalii de fineţe sunt capacul descoperit al rezervorului de alimentare cu carburant şi, desigur, papionul Chevrolet, care împodobeşte cu mândrie partea din faţă şi capacul spate.

 

În interior, inginerii de design s-au axat pe caracterul ergonomic, pe siguranţă şi funcţionalitate. Interiorul este dominat de o culoare de cenuşiu închis, care contrastează plăcut cu vopseaua argintie a celulei de siguranţă a cabinei şi detaliile metalizate. Scaunele sunt tapiţate cu neopren şi au cusături de culoare portocalie, iar partea superioară a panoului de instrumente este îmbrăcată în piele texturată.

 

Un volan performant, creat pentru manevre agresive, asistă şoferul la deplasarea pe teren accidentat. Acesta este prevăzut cu LED-uri integrate, care funcţionează ca un tahometru cu afişare rapidă. Ghidarea către destinaţie este asigurată de un sistem de navigaţie prin satelit, amplasat în partea frontală. Centurile de siguranţă cu prindere în cinci puncte ale modelului Colorado sunt fixate direct de celula de siguranţă a cabinei. În acelaşi timp, un sistem specific pentru stingerea incendiilor asigură stingerea rapidă a oricărui incendiu apărut în cabină sau compartimentul motorului.

 

Printre alte detalii interioare pot fi enumerate:

  • Un comutator principal integrat în panoul central de instrumente. Acesta are două funcţii importante: pornirea motorului şi deconectarea fiecărui sistem al autovehiculului, în caz de urgenţă.
  • Un sistem de „aer sub presiune”, care purifică imediat aerul din cabină după ce autovehiculul a intrat într-un nor de praf, în timpul unei urmăriri pe teren accidentat.
  • Un pachet pentru hidratare, poziţionat în spatele fiecărui scaun. Ocupanţilor li se oferă o soluţie pentru alimente, sub forma unui mic compartiment.

 

Chevrolet Miray: legătură mai puternică între autovehicul şi şofer

 

Fiind prezentat în premieră la Salonul Auto de la Seoul care a avut loc în luna martie, anul acesta, prototipul Chevrolet Miray aduce o nouă interpretare elementelor tipice de design ale mărcii Chevrolet, dar în acelaşi timp aduce un tribut moştenirii lăsate de autovehiculele sport Chevrolet. Modelul Miray este propulsat de două motoare electrice montate frontal, alimentate cu o baterie de 15 kW, pentru o accelerare rapidă şi zero emisii de gaze în traficul urban.

 

„Miray înseamnă viitor în limba coreeană”. Prototipul întăreşte legătura dintre autovehicul şi şofer şi oferă o abordare nouă asupra viitorului autovehiculelor sport”, a explicat Brannon. „Multe dintre componentele utilizate pentru trenul de rulare al acestuia reprezintă o extindere a sistemelor noastre. Modelul Miray demonstrează potenţialul de recalibrare şi extindere a tehnologiilor actuale în materie de sistemele de propulsie.”

 

Cu dimensiuni mici şi decapotabil, la fel ca modelul Monza SS din anul 1963, şi uşor şi hotărât ca modelul Corvair Super Spyder din anul 1962, prototipul Miray are un fuzelaj aerodinamic ce aminteşte de avioanele de luptă moderne. Grila radiatorului dublă este flancată de farurile cu tehnologie LED, cu noile lămpi diurne specifice mărcii Chevrolet. Aripile faţă şi spate evocă modelul Chevrolet Corvette din trecut şi exprimă spiritul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibră de carbon, amplasate la colţuri, asigură controlul deportanţei şi al fluxului de aer. Văzută de sus, cabina are o formă unică, de diamant.

 

Partea laterală a caroseriei, în formă de săgeată, este fabricată din material plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) şi fibre de carbon. O linie frântă caracteristică, cu lumină ambientală dedesubt, creează o linie impetuoasă de lumină atunci când autovehiculul se află în mişcare, conferind o strălucire caldă caroseriei sculpturale. Portierele cu deschidere verticală, în stilul autovehiculelor de curse de la Le Mans, subliniază aspectul rasat al prototipului Miray.

 

Lămpile spate, amplasate sub partea din spate a autovehiculului, cu formă de „coadă de raţă”, conferă o nouă interpretare a designului Chevrolet cu elemente duble. Jantele sport ale modelului Miray, de 20 inch, pentru roţile din faţă, şi de 21 inch, pentru cele din spate, sunt confecţionate din aluminiu şi fibre de carbon. Tema puternică a turbinei evocă mişcarea, chiar şi atunci când prototipul Miray staţionează.

 

Un interior extrem de stilat

 

Interiorul prototipului Miray este caracterizat de un amestec de aluminiu şlefuit, piele naturală, material textil de culoare albă şi suprafeţe cu aspect de metal lichid, pentru un efect general care să îmbine rapiditatea cu aspectul sculptural. Interiorul este înconjurat de o carcasă din fibră de carbon, care îi conferă o greutate redusă şi, în acelaşi timp, o structură rigidă. Postul de conducere dublu, care înconjoară şoferul şi pasagerul din faţă, a fost inspirat de modelul emblematic Chevrolet Corvette: acesta se concentrează asupra şoferului, dar în acelaşi timp implică total pasagerul din faţă în experienţa conducerii.

 

Designerii au abordat într-un mod unic afişarea informaţiilor, utilizând retroproiectarea pe panoul de instrumente. Informaţiile afişate în faţa şoferului au fost grupate în trei zone, fapt care elimină încărcarea inutilă a câmpului vizual şi îi permite acestuia să se concentreze asupra senzaţiilor din timpul conducerii.

 

Ecranul tactil central se extinde în jos , cu linii cursive, spre un suport din aluminiu, evocând botul unui avion de luptă, cu trenul de aterizare coborât. Suprafaţa exterioară coboară cu linii impetuoase spre interior, pentru a ajunge la consola consolidată, făcând legătura între partea frontală şi cea din spate a autovehiculului.

 

Iluminarea ambientală, care începe de la partea superioară a panoului de instrumente şi se revarsă în zona spătarelor scaunelor, adaugă o senzaţie de lux. Pernele scaunelor şi tetierele sunt conectate prin intermediul carcasei cu greutate redusă din fibre de carbon şi sunt montate  pe o singură şină din aluminiu. Zona tetierelor urmează forma exteriorului şi

integrează un sistem de aer cald pentru zona gâtului, pentru conducerea cu plafonul coborât.

 

Un detaliu interesant este butonul de pornire, amplasat central. La apăsarea acestuia, panoul de instrumente retractabil, montat pe coloana de direcţie, se ridică precum capacul cabinei unui avion cu un singur loc şi „proiecţia interactivă” apare pe suprafaţa albă.

 

Camerele video retractabile pentru vedere în spate, care înlocuiesc oglinzile retrovizoare tradiţionale, se extind prin acţionare electrică de la geamurile laterale. În cazul deplasării în zone urbane, camera video îndreptată în faţă funcţionează în combinaţie cu sistemul GPS, pentru a suprapune informaţiile sistemului de navigaţie cu imaginile video în timp real.

 

Sistemul de propulsie flexibil se îmbină în mod armonios cu aspectul futurist al prototipului  Miray

 

Sistemul de propulsie „pe jumătate electric” al prototipului Miray, amplasat în cea mai mare parte în spaţiul din spatele şi de sub şofer, a fost creat pentru a performanţe maxime şi eficienţă sporită din punct de vedere al consumului de carburant. Cele două motoare electrice de 15 kW ale acestuia, montate frontal, sunt alimentate de o baterie litiu-ion de 1,6 kWh, care este reîncărcată prin utilizarea energiei de frânare regenerativă. Tracţiunea poate fi comutată între roţile din faţă şi cele din spate.

 

Un motor supraalimentat, cu cilindree de 1,5 litri şi patru cilindri, montat în spatele postului de conducere, se alătură motoarelor electrice, pentru a asigura o conducere performantă. Acesta generează un cuplu puternic, integrând în mod imperceptibil tehnologia propulsiei electrice, stabilind noi standarde în cadrul segmentului modelelor roadster compacte.

 

Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu elimină necesitatea unui convertizor de cuplu,  asigurând astfel posibilitatea reducerii dimensiunii motorului. Schimbarea treptelor de viteză se face rapid şi cu fermitate, schema treptelor de viteză fiind reglată pentru a îmbunătăţi viteza maximă în modul performanţă. Un sistem start-stop funcţionează în combinaţie cu sistemul de transmisie cu ambreiaj dublu al prototipului Miray.

Sebastien Loeb in WTCC?

 

Septuplul campion mondial de raliuri Sebastien Loeb a testat weekendul acesta pe circuitul de la Rockingham un Chevrolet Cruze WTCC, reaprinzand zvonurile conform carora el nu ar mai continua sa piloteze in WRC de la anul. In varsta de 37 de ani, pilotul francez a mai concurat in curse pe circuit in ultimii ani, cea mai notabila prezenta fiind cea din Cursa de 24 h de la Le Mans unde a luat startul in 2005 si 2006 alaturi de echipa Pescarolo. Loeb a testat deasemeni si un monopost de GP2 in 2009 cu echipa David Price Racing Team si a concurat si in Campionatul Francez de GT.

 

 

Sebastien Loeb s-a alaturat vinerea trecuta echipei RML pe circuitul Rockingham din Northamptonshire pentru a testa modelul care domina Campionatul Mondial de Turisme ( WTCC ), sub directa indrumare a fostului campion si prieten Yvan Muller. Astfel, speculatiile au luat din nou amploare in presa, Loeb fiind pilotul care domina autoritar Campionatul Mondial de Raliuri inca din 2004.

 

 

Desi Loeb a pilotat aproape exclusiv pentru grupul PSA Peugeot Citroen inca din 2001, exista zvonuri care-l “transfera” pe francez in curtea celor de la Volkswagen care vor reveni in raliuri incepand cu 2013. O alta idee a jurnalistilor din afara tarii este aceea ca Loeb ar putea parasi lumea raliurilor si, tinand cont si de numarul important de constructori care si-au anuntat intentiile pentru a concura in WTCC in urmatorii doi ani, aceasta ar putea fi o mutare de viitor pentru pilotul francez.

 

 

 

Managerul celor de la Chevrolet Motorsport, Eric Neve a infirmat aceste zvonuri, declarand ca el nu are cunostinta despre vreun plan al lui Loeb de a se alatura echipei sale in Campionatul Mondial de Turisme.

 

 

[nggallery id=200]

Voteaza fotografia etapei de la Raliul Aradului

Puteti vota fotografia favorita doar prin intermediul contului personal de Facebook. “Fotografia etapei” va fi desemnata prin cumularea votului publicului si votul juriului. Ponderea votului publicului este de 30%, iar a votului juriului este de 70%.

 

Dupa cum bine stiti concursul “Dunlop Rally Artist se va desfasura pe parcursul a 9 etape, cate una pentru fiecare etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011. Poti fi fericitul posesor al unui Pachet Dunlop Rally Guest la etapa imediat urmatoare a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, daca fotografia ta va impresiona!  Pachetul este format din cazare, masa pe durata etapei de raliu aferenta, plus eventuale alte facilitati.

 

La finalul sezonului vom organiza si un “Rally Show Photo”, in urma caruia atat publicul, cat si juriul isi vor desemna fotografia preferata din castigatoarele etapelor. Pentru acestea mai punem inca 2 premii in joc si anume:

 

Cea mai buna fotografie , fotografie desemnata in urma votului juriului, va primi  un curs de pilotaj sportiv organizat de catre Scoala de Pilotaj Stefan Vasile

 

“People’s Choice” , fotografia cea mai votata de vizitatori, va fi recompensata cu un set compet de anvelope Dunlop de strada ultra-performante (modelul si dimensiunea anvelopelor vor fi furnizate in functie de solicitarea castigatorului).

 

Fiindca am amintit de juriu, acesta va fi format din :


– Dan Besliuwww.freelancer.ro

Catalin Stoia www.simcat.ro

Catalin Opreawww.pov.ro

Gabi Tomescuwww.gabitomescu.ro

Raluca Magdaswww.media-board.ro

Mihai Popescuwww.motorsportnews.ro

Premiantii etapei a V-a a CNKD

Micul circ de la Arad a luat sfarsit, dupa ce, cei 51 de concurenti care s-au aflat la start au luptat si cu caldura, nu doar cu timpii. Kartistii romani au avut concurenta atat din partea italienilor care au fost prezenti la fiecare etapa din acest an a CNKD, cat si din partea unor piloti veniti din Ungaria, Serbia si Luxemburg. Castigatorii au primit cupe, diplome, iar primii cinci clasati de la KF3 si Mini au plecat acasa cu cate un set de anvelope Dunlop.

 

 

Pista Vegas din Arad s-a devedit un loc de “joaca” potrivit pentru cei mai tineri piloti FRAS, care mai au o singura etapa in acest sezon competitional pentru a-si demonstra maiestria pe circuit.

 

 

Caravana CNKD se intoarce in septembrie la Bucuresti, pe17 si 18 ale lunii, cand circuitul AMCKart va gazdui ultimele intreceri din acest an ale Campionatului. Iar pentru ca finalul sa fie cu adevarat memorabil, FRAS ii invita pe kartistii licentiati sa asiste la Cupa Presei la Karting, care va avea loc pe 18 septembrie, imediat dupa festivitatea de premiere a etapei. Pe tinerii piloti si pe spectatori ii asteapta o intrecere la care jurnalistii vor face echipa cu vedete autohtone si cu piloti din CNR sau CNVC: George Grigorescu, Vali Porcosteanu, Claudiu David, Paul Andronic, Edwin Keleti sau Alex Filip. FRAS le pregateste foarte multe surprize si premii, atat pilotilor cat si jurnalistilor invitati.

 

 

Descarca arhiva rezultate etapa a-V-a Via | Fras.ro

51 de piloti inscrisi la etapa a cincea a CNKD

Etapa a cincea a Campionatului National de Karting Dunlop, care se desfasoara pe pista Vegas din Arad, a adunat la start 51 de piloti. Kartistii romani au concurenta nu doar din partea italienilor, care au bifat toate etapele din acest an ale CNKD, ci si din partea unor piloti veniti din Ungaria, Serbia si Luxemburg.

 

 

Conform listei de inscrieri sunt 5 piloti la clasa PUFO, 7 la Kid Kart, 6 la MINI, 4 la N80, 6 la KF3, 4 la Rotax, 3 la KF2, 6 la N100 ICA si 10 la KZ2. La sfarsitul etapei, cei mai buni vor primi cupe si diplome, iar pe primii cinci clasati de la KF3 si Mini, Dunlop ii recompenseaza cu cate un set de anvelope.

 

 

Lista inscrieri

 

RALIUL ARADULUI – UN REGAL AUTOMOBILISTIC

Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop a parcurs cu brio a şasea etapă dovedind, o dată în plus, că România poate fi gazda unei competiţii automobilistice de anvergură. Alinierea la startul Raliului Aradului a 92 de echipaje – participare neamaivazută  de prin anii 80 – s-a datorat şi faptului că ne bucurăm de credit nelimitat în asumarea unor asemenea responsabilităţi, obţinând astfel girul sponsorilor, al notabilităţilor locale şi nu în ultimul rând, al concurenţilor.

 

 

Aşteptările legate de Raliul Aradului au fost amplificate de faptul că această etapă a contat şi în campionatul Ungariei, jumătate din numărul concurenţilor fiind din ţara vecină.

 

 

Evenimentul a fost urmărit de numeroşi reprezentanţi ai mass-media, inclusiv ai unor publicaţii internaţionale, care s-au declarat, la unison, satisfăcuţi de spectacolul oferit de o întrecere presărată cu evoluţii „casse-cou” şi răsturnări de situaţie în clasamentele intermediare.

 

 

La finalul acestui regal automobilistic putem spune că Federaţia Romană de Automobilism Sportiv are suficiente motive să spere că sunt şanse să obţină de jure o recunoaştere a autorităţii sale de facto. Toţi cei angrenaţi în desfăşurarea etapei – oficiali, piloţi, arbitri, asistenţa tehnică – au dovedit, deopotrivă, spirit de echipă şi fair-play. Românii au reuşit să se ridice la nivelul aşteptărilor, organizând un raliu spectaculos şi foarte bine pus la punct.

 

 

Dorim să mulţumim autorităţilor locale, primarului Gheorghe Falcă şi Consiliului Judeţean Arad pentru receptivitatea privind organizarea unei competiţii de amploare şi, mai ales, pentru încurajarea practicării şi dezvoltării acestui sport pe meleagurile arădene.

 

 

Le mulţumim, de asemenea, sponsorilor care au fost alături de organizatorii acestui eveniment: Banca Comercială Feroviară, KIA Motors, Dunlop, Jack Daniel’s Rally Team, LUKOIL,  Selina’s, Atrium Center Arad, Galeria Real, PMA Invest, Elecom, VIK Power, Ocolul Silvic Nadas, Universitatea de Vest „Vasile Goldis” Arad, Hotel „Continental Forum” Arad, Hotel „Parc” Arad, Best Western Central Hotel Arad, Lanson, şi  nici pe parteneri media : PRO FM, Regional Vest TV, Arad On Line, Zile şi Nopţi, www.raliularadului.ro, www.autorally.ro, care au contribuit la mediatizarea Raliului.

 

 

Festivitate premiere clasament general

 

 

La finalul Raliului Aradului, domnul Ovidiu Mazilu, preşedintele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv a punctat următoarele concluzii: „Am urmărit cu toţii acest raliu cu sufletul la gură. Am avut mari emoţii, dar, în final, satisfacţia a fost pe măsură. Îi felicit pe băieţii noştri, care au făcut faţă cu brio acestei prime confruntări neoficiale, între piloţii de raliuri ai celor două ţări vecine. E clar că sunt în faţa noastră din multe puncte de vedere, dar resursele financiare aruncate în joc nu sunt comparabile.

 


Nu e o surpriză, ştim cu toţii că în Ungaria sportul automobilistic se află în topul preferinţelor publicului înaintea sportului rege – fotbalul. Dar nici noi nu stăm pe loc, dovadă clasamentul general neoficial, care acum patru-cinci ani ar fi arătat altfel. Le-am oferit sparring-partnerilor noştri un teren „de joaca” adevărat şi o organizare fără reproş, lucru pentru care doresc, ca în numele întregii Federaţii să le mulţumesc, atât arbitrilor noştri care nu au avut deloc o misiune uşoară, Comisiei Naţionale de Raliuri prezidată de experimentatul ex-copilot Siviu Moraru, cât mai ales clubului organizator AMC Racing condus de Mihai Leu, secondat de cel devenit deja veteran în organizări de raliuri, Bela Stoica.


 

Am cuvinte speciale de laudă şi de mulţumire pentru modul în care s-a implicat în acest eveniment autoritatea locală arădeană. Nu o să mă refer numai la sprijinul efectiv acordat organizării acestui dublu eveniment, menţionat deja pe multe canale media, ci la modul în care Gheorghe Falcă pilotul şi-a asumat şi dus la bun sfârşit rolul de „vorleiter” al caravanei piloţilor pe întreg parcursul competiţiei arădene. Asta transmite tuturor că primarul Falcă ştie să conducă !

 

 

Şi nu în ultimul rând, am fost onoraţi cu toţii că doamna Doina Melinte, celebra atletă aflată acum la cârma sportului românesc, a cunoscut emoţia participării la un raliu automobilistic alături de multiplul nostru campion Titi Aur. În încheiere, aş menţiona un alt lucru inedit care s-a petrecut şi încă se mai petrece la Arad: iubitorii sporturilor cu motor care au asistat la spectacolul oferit de piloţii de raliuri maghiari şi români vineri şi sâmbătă, au putut vedea, sâmbătă şi duminică, motociclism de nivel european în cadrul etapei organizate de Federaţia Romană de Motociclism, cu care avem un fructuos parteneriat.

 

 

Şi asta nu e tot, pentru că Federaţia Romană de Automobilism Sportiv revine zilele acestea la Arad pentru a cincea etapă a Campionatului Naţional de Karting Dunlop 2011. Fanii sportului cu motor pe patru roţi vor vedea mulţi adulţi şi copii kartisti din ţara noastră, din Italia, Luxemburg, Serbia, Ungaria. De la juniorii noştri kartişti care, mâine-poimâine vor deveni campioni de raliuri, aşteptăm într-o viitoare confruntare de genul celei de la Raliul Aradului 2011, să învingă, astfel încât să se confirme peste ani că am făcut bine ce facem acum şi că, în sfârşit, după atâţia ani de „pribegie”, sporturile cu motor pe patru roţi din România au luat-o pe drumul cel bun.”

 

 

Via | Fras.ro

 

foto | Napoca Rally Academy

Mercedes-Benz la Pebble Beach Concours d’Elegance

Concursul de eleganta de la Pebble Beach reprezinta probabil cel mai important eveniment de acest gen la nivel international. Organizat in California, Statele Unite, incepand cu anul 1950, evenimentul va avea loc in acest an pe data de 21 august.

 

Mercedes-Benz va fi reprezentat de o serie impresionanta de modele clasice si in plus va organiza o prezentare  speciala in cadrul evenimentului, pentru celebrarea a 125 de istorie a marcii prin automobilul pantentat de Carl Benz in 1886. Inca de la prima editie a acestui eveniment firma Mercedes-Benz a constituit o prezenta regulata pe pajistea de la Pebble Beach, unde in fiecare an participantii se lupta pentru cel mai ravnit trofeu al concursurilor de eleganta “Best of Show”. Prezenta constanta a fost rasplatita de-a lungul timpului cu peste 120 de victorii la diferite clase, premii speciale si cea mai inalta distinctie “Best of Show” in repetate randuri.

 

La editia din acest an vor fi prezentate modele precum 120PS o masina de curse proiectata de Wilhelm Maybach in 1906, modelul “Blitzen Benz” (Lightning Benz)  din 1909 ce dezvolta 200cp si care a fost printre primele automobile care a depasit 200km/h, modelul SSK (W 06), Super-Sport-Kurz (super-sport-short) ce a dominat scena motorsportului in anii ’20 si ’30, precum si modele care vor putea fi admirate in pavilionul special amenajat  Silver Arrow W 154 Grand Prix racing car (1939), 300 SL “Gullwing” (W 198, 1954), 220 SE (W 180, 1958), 600 (W 100, 1969), SLS AMG Roadster si F-Cell Roadster.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor