Romanii sunt invitati de catre organizatori in numar cat mai mare la Raliul Bulgariei WRC

Dupa cum bine stiti, in acest an Raliul Bulgariei a atins un nivel ridicat de organizare si dezvoltare pe plan international  facand parte din World Rally Championship- cea mai prestigioasa competitie din randul raliurilor. Suntem bucurosi ca startul nostru in WRC a primit recomandari atat de bune, dar in acelasi timp ne dam seama ca nu este numai o onoare ci si o mare respnsabilitate.

Raliul Bulgariei 2010, trebuie sa indeplineasca standardele foarte ridicate din WRC, iar acest lucru nu poate fi posibil decat prin multa munca. Traseele au fost confirmate inainte de termenul limita, iar planul orar si modul de desfasurare al raliului au fost trimise catre FIA, la sediul general din Paris, la sfarsitul lui noiembrie anul trecut.

Lungimea totala a Raliului Bulgariei este de 1068,30 km, cu 14 probe speciale (353,34 km).  Lungimea probelor speciale reprezinta 33,08% din distanta totala, facand astfel Raliul Bulgariei unul dintre cele mai compacte etape din WRC. Dar pentru a realiza acest lucru, am pregatit un nou concept de raliu. La acest moment traseele indeplinesc  conditiile cheie- sa fie atractive pentru spectatori, interesante pentru piloti si in acelasi timp sa ofere o siguranta pentru toata lumea. Fiecare proba speciala a fost selectata cu mare atentie pentru a fi pe placul spectatorilor, a presei si totodata pentru ca pilotii sa poata arata de ce sunt in stare. Exact din acest motiv proba speciala Yundola-Belovo a fost scoasa din planul orar- nu avea nici un drum alternativ pentru a ajunge cu usurinta, iar acest lucru era dificil pentru spectatori, dar si pentru media.

Raliul Bulgariei 2010 va avea loc intre 9 si 11 iulie. De-a lungul celor 3 zile, 1000 de oficiali, ofiteri de securitate, precum si operatori radio vor lua parte la acest eveniment. Numarul echipelor de securitate s-a dublat cu pana la 24 de echipe, iar parcul de service din Dolna Banya este marit.

Ca organizatori ai Raliului Bulgariei 2010 ne vom stradui sa facem tot posibilul ca startul nostru sa fie unul plin de succes si sa devina astfel o etapa constanta in WRC.

Mai multe informatii pe http://rallybulgaria.com/en/home/

Boris kapev

Ofiter de Presa- Raliul Bulgariei 2010

MOTECX VINE IN ROMANIA

Incepand cu luna mai, produsele MotecX sunt disponibile si pe piata din Romania. Transilvania Motorsport, unic importator al produselor originale MotecX pentru Romania, distribuie, intr-o prima faza, trei produse: MotecX Motor, tratament pentru motor si sistem ulei motor, MotecX Power Benzina si MotecX Power Diesel, tratamente complete pentru sistemul de alimentare.

MotecX Motor este un tratament molecular pentru motor si sistemul de ungere  cu proprietati exceptionale anti-frecare, de protectie, curatare si anti-uzura. Acest produs se adauga in uleiul motor la fiecare 20.000 km si este compatibil cu orice tip de ulei mineral sau sintetic.

Prin adaugarea de MotecX Motor in uleiul masinii se reduce consumul de carburant, emisiile de noxe si consumul de ulei de motor. In acelasi timp MotecX Motor imbunatateste randamentul si performantele motorului, faciliteaza si imbunatateste pornirea la rece, restabileste si reechilibreaza compresiile,  imbunatateste silentiozitatea si intarzie uzura motorului.

MotecX Power Benzina si MotecX Power Diesel sunt doua tratamente complete pentru sistemul de alimentare cu caracteristici specificie pentru motoarele pe benzina, respectiv diesel. Acest tratament permite curatarea eficienta si rapida a partilor cu depuneri din intreg sistemul de alimentare, inclusiv partea de sus a motorului, precum si protejarea acestora. MotecX Power Benzina si MotecX Power Diesel se adauga in rezervorul de carburant la fiecare 20.000 km.

MotecX Power Benzina si MotecX Power Diesel curata si mentin curat motorul si sistemul de alimentare cu carburant (injectoare, supape, pompa, etc.) pana la camera de ardere. Pe tot sistemul de alimentare se depune, prin dispersie, o pelicula moleculara de protectie si anti-frecare care adera pe suprafetele metalice, limitând uzura si orice depuneri noi.

Berti Panaiot

IRDA a publicat clasamentul pilotilor italieni

Asociatia Internationala a Pilotilor de Raliuri a anuntat lista pilotilor si copilotilor, din Italia si San Marino, care la volanul masinilor de WRC au reusit cele mai multe puncte in aceasta competitie.

Dupa primele 5 luni de raliuri disputate in Italia in 2010, etape in care pilotii si copilotii cu licenta de pilotaj italiana, au luat parte, clasamentul este condus de Luca Rossetti (3056 puncte), urmat pe pozitia secunda de Giandomenico Basso (2855 puncte), iar pe locul al treilea se regaseste Paolo Andreucci (2393 puncte).

Mai jos puteti vedea clasamentele stabilite de IRDA:

Clasamentul general al pilotilor din WRC  2010 (ultimele 365 de zile)

1 Luca PEDERSOLI 1.680,0

2 Felice RE 1.640,0

3 Paolo PORRO 1.024,0

4 Gianfranco CUNICO 936,0

5 Elwis CHENTRE 906,0

6 Massimo GASPAROTTO 696,0

7 Giuseppe GROSSI 648,0

8 David Attilio OLDRATI 576,0

9 Manuel SOSSELLA 472,0

10 Roberto BOTTA 438,0

Clasamentul general al copilotilor din WRC  2010 (ultimele 365 de zile)

1 Matteo ROMANO 1.680,0

2 Mara BARIANI 1.640,0

3 Luigi PIROLLO 1.096,0

4 Paolo CARGNELUTTI 1.024,0

5 Alessandro PAVESI 648,0

6 Erica FURLAN 632,0

7 Renato BIZZOTTO 536,0

8 Giovanni PINA 534,0

9 Piercarlo CAPOLONGO 438,0

10 Claudio BIGLIERI 414,0

Clasamentul pilotilor din WRC 2010 de la 1 Ianuarie pana pe 12 Mai 2010

1 Felice RE 672,0

2 Luca PEDERSOLI 654,0

3 Manuel SOSSELLA 312,0

4 Claudio SORA 296,0

5 Massimo GASPAROTTO 240,0

Salvatore RIOLO 240,0

6 Matteo MUSTI 198,0

Silvano LUCIANI 198,0

7 Paolo VALLI 196,0

8 Paolo PORRO 186,0

9 David Attilio OLDRATI 174,0

Marco Giuseppe SILVA 174,0

10 Roberto CRESCI 162,0

Clasamentul copilotilor din WRC 2010 de la 1 Ianuarie pana pe 12 Mai 2010

1 Mara BARIANI 672,0

2 Matteo ROMANO 654,0

3 Aldo PRESSIANI 296,0

4 Angelo Carlo CANOVA 240,0

Walter NICOLA 240,0

5 Claudio BIGLIERI 198,0

Danilo ROGGERONE 198,0

6 Silvio STEFANELLI 196,0

7 Paolo CARGNELUTTI 186,0

8 Giovanni PINA 174,0

Guido D’AMORE 174,0

9 Fabio CIABATTI 162,0

10 Gianni MARCHI 160,0

Foto: rallye-info.com

CUPA OLTULUI EDITIA A VIII-a 15.05.2010

FRAS – AUTORALIU Olt, în colaborare cu AUTOGAB şi RUS OIL – Slatina, cu sprijinul autoritatilor locale Slatina, organieaza pe 15 Mai 2010, un concurs de Viteza pe Traseu Montan, care contează în Cupa OLTUL, în campionatul naţional pentru obţinerea licenţelor de piloţi auto sportivi si este un ultim omagiu adus colegului nostru de generatie sportiva auto, ADRIAN TEODORESCU, care ne-a parasit mult prea devreme.

Viteză pe Traseu Monantan (în coastă) – MOŞTENI / Slatina –ediţia a VIII -a
– data desfăşurarii: 15 mai 2009
– locaţia:drumul judeţean DJ 546 direcţia Slatina-Drăgăşani, km 111+800 – 114+800
– diferenţă nivel: aprox. 97m
– secretariat: Parcare Magazin Universal OLTUL, în ziua concursului de la ora 7.00

ORAR CONCURS : 15 mai 2009 Parcare Magazin Universal OLTUL
– verificare administrativă 07.00 – 09.00
– verificare tehnică / parc închis 08.00 – 09.30
– afişare grupe de concurs 09.30 – 10.00
– Sedinţă tehnică cu concurenţii 10.00 – 10.15
– deplasare către Moşteni 10.20 – în coloană cu excorta Poliţiei Rutiere

Mosteni- Start primul concurent 11.01

CIRCULAŢIA PUBLICĂ ESTE OPRITĂ INTRE ORELE 11.00 – 14.00

In acest interval se vor desfăşura următoarele urcări, cu START din minut în minut:
manşă de recunoaştere necronometrată 1 urcare
manşă de antrenament cronometrată 2 urcări
manşă concurs oficial cronometrat 2 urcări

In clasament va conta timpul cel mai bun din cele două urcări oficile, cronometrate.
Se vor forma gruple de concurs: cat.I, conf. regulament, funcţie de clasele de cilindree, constituite
– plecare Moşteni – Slatina 14.00 – în coloană cu excorta Poliţiei Rutiere

Parcare Magazin Universal OLTUL
– afişare clasment provizoriu 15.00
– depunere contestaţii / rezolvare 15.00 – 15.30
– FESTIVITATE PREMIERE 16.00


Inceperea inscrierilor : 26.04.2010 ora 12:00


– telefon: 0745. 531264 ILIE BADITA (+ orice informatie financiar/economica)
– e-mail: [email protected] , tel: 0722.327762 (organizare sportiva)
Inchiderea inscrierilor: 14.05.2010 – ora 17.00 – dupa aceasta ora se va publica lista inscrierilor, repartizarea pe grupe si grila de START in prima manse.
Pentru absolut toti participantii, validarea inscrieri se va face in ziua cursei, pana la ora 9.30, prin depunerea in original a cererii de inscriere (aici se va tine cont de “rezervarea” locului de participare).
Valabil si pentru concurentii inscrisi pentru data de 18.04, care totusi vor avea prioritate de rezervare pana pe data de 14.05 – ora 17.00.

La Moşteni, având în vedere faptul că ponderea concurenţilor o reprezintă piloţii amatori, concursul se va desfăşura pentru automobile din Categoria I –a / Grupa N, motoare aspirate.
Daca se vor înscrie şi maşini de Grupa H sau K, acestea vor concura doar pentru clasamentul general
(excepţie cazul constituirii unei clase)

Clasa se constituie din min 5 automobile ; daca nu sunt suficiente, vor fi încadrate în clasa imediat superioară, până se completează 5 automobile
In funcţie de tipul şi numărul maşinilor înscrise, Clasa 3, poate fi fragmentată în 1600/1800 şi 1800/2000, cu respectarea condiţiei din aliniatul precedent.

CONCURENŢI ADMIŞI

Piloţii licenţiaţi
Orice persoană care deţine o licenţă de C.N.Raliuri şi/sau de Viteză în Coastă, Slalom Paralel, Rallysprint, Rallycross, are dreptul de a participa.

Piloţi amatori
Orice persoana care nu are sau nu a avut o licenţă în competiţiile menţionate mai sus, dar care deţine un permis de conducere valabil (în ziua cursei) pentru categoria B, cu o vechime de minim 1 an, este admisa in concurs. (la vechime se admit excepţii individuale cu acordul CCS al cursei).
Piloţii amatori a căror maşini nu sunt echipate cu rollbar sunt obligaţi să deţină o asigurare individuală şi să depună o declaraţie de participare pe propria răspundere.

ECHIPAMENT DE SECURITATE

PILOŢI
– cască conforma cu una din normele aprobate de FIA. (sau cu dispensă sportivă)
– combinezon ignifug dintr-o piesă, strâns la încheieturile mâinilor şi la glezne
– mânuşi ignifuge; încălţăminte sport fără găuri
NOTĂ: în lipsa echipamentului omologat, se acceptă o ţinută sportivă decentă: tricou, jeans sau trening, pantofi sport (un echipament ne adecvat, poate fi condiţie de excludere)
– în timpul cursei se păstreză închise geamurile laterale (max. 25 mm deschis)

AUTOMOBILE
– Maşinile trebuie să fie modele de caroserie închise, cu plafon rigid şi nedecapotabile
– Rollbarul este obligatoriu pentru: toate maşinile care concurează in C.N.R., (excepţie amatorii cu maşini până la 2000 cm3).
– Centura de siguranţă în minim 4 puncte (excepţie amatorii – minim centură în două puncte din fabrică). Acestea nu pot fi fixate de scaune sau suporţii acestora.
– Un extinctor
– Se admit anvelope conform C.N.R. si din dotarea autovehiculelor de serie.

Descarca : REGULAMENT__DE__PARTICIPARE_VTM_2010

CERERE_INSCRIERE_INDIVIDUALA_VTM_2010

Sponsori

Pirelli, Autogab, Romtimex, Rusoil, Deck Computer

Parteneri media:

Olt TV, Gazeta Oltului, Adevarul de Seara, Motorsportnews.ro

In colaborare cu: Consiliul Judetean Olt, Primaria Slatina, Primaria comunei Teslui, Politia Rutiera Olt, Politita Circulatie Slatina, Politia Comunitara, Inspectoratul de Jandarmi Olt, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Matei Basarab.

Alonso a reusit cel mai bun timp in a doua sesiune de antrenamente din Monaco

Pilotul echipei Ferrari, Fernando Alonso a reusit sa stabileasca joi cel mai bun timp in a doua sesiune de antrenamente din Monaco, dovedind ca, secretul celui mai rapid tur il reprezinta lipsa pilotilor intarzaiati.

Alonso a folosit pneuri foarte moi Bridgestone reusind astfel un timp de 1m 14.904s, find urmat de Nico Rosberg, pilotul echipei Mercedes, stabilind un timp de 1m 15.013s.

Sebastien Vettel a stabilit al treilea timp pentru cei de la Red Bull, urmat de al doilea monopost Ferrari pilotat de Felipe Massa, brazilianul avand un timp de 1m 15.120s.

Al cincilea timp a fost stabilit de al doilea pilot al echipei Mercedes, M. Schumacher, timpul sau fiind 1m 15.013s.Germanul a fost urmat de pilotul echipei Renault, Robert Kubica, acesta avand un timp de 1m 15.192s. Lewis Hamilton, cu un timp de 1m 15.249s, a stabilit al 7-lea timp, urmat de pilotul echipei Force India, Adrian Sutil. Al doilea monopost Mclaren, pilotat de Jenson Button a reusit al 9-lea timp, urmat de Mark Webber si Vitaly Petrov.

Sebastien Buemi a reusit al 12-lea timp de 1m 16.276s, urmat de Nico Hulkenberg si Rubens Barichello, acestia avand un timp de 1m 16.348s respectiv 1m 16.522s.

Al doilea monopost al echipei Force India, pilotat de Vitantonio Liuzzi a reusit doar al 15-lea timp, urmat de Pedro de la Rosa si Kamui Kobayashi pe pozitile 16, respectiv 17.

Jaime Alguersuari a reusit al 18-lea timp , urmat de Heikki Kovalainen, pilotul echipei Lotus avand un timp de 1m 18.184s. Lucas di Grassi a reusit un timp de 1m 18.478s, urmat de Jarno Trulli si Timo Glock.

Coada clasamentului este incheiata de de pilotii echipei HRT, Karun Chandhok si Bruno Senna.

FOTO: f1fanatic.co.uk

Monopostul echipei Bluestreamline prezent in cadrul Universitatii “Transilvania” Brasov

Despre echipa Bluestreamline am inceput sa scriem inca de la inceperea activitatii noastre aproximativ de prin luna februarie a acestui an, de accea ne face o deosebita placere sa revenim cu stiri despre aceasta echipa minunata de tineri studenti, care reprezinta cu mandrie Romania intr-o competitie internationala alaturi de participanti din 270 de universitati din intreaga lume. Formula Student este competitia care se adreseaza studentilor avand ca tema proiectarea si construirea unui monopost de la zero conform regulamentului impus de competitie.

In anul 2009 Bluestreamline si-a facut debutul in Formula Student la etapa desfasurata pe circuitul de la Silverstone unde monopostul a fost evaluat de ingineri din Formula 1 si in ciuda problemelor intampinate au reusit o clasare pe locul 78 din 110 echipe calificate.   

Ca urmare a performantelor de anul trecut echipa a decis sa se inscrie si in 2010 in Formula Student aceasta fiind invitata in acest an sa participe din nou la evenimentul de la Silverstone. Obiectivul din acest an este clasarea in primele 30 de pozitii ale competitiei.

Incepand de astazi in perioada 13-15 mai 2010, monopostul BSL09 al echipei Bluestreamline va putea fi admirat la intrarea in Aula Universitatii – B-dul Iuliu Maniu nr. 41, Brasov, in cadrul evenimentului “Zilele Portilor Deschise”, al Universitatii Transilvania din Brasov care va invita sa o vizitati, pentru a afla mai multe despre oferta educationala in anul universitar 2010-2011. Programul este intre orele 10-17.

Principalii sustinatori ai echipei Bluestreamline sunt  Universitatea “Transilvania” Brasov, AVANTEC Group, LMS International, Fabory, Design Construct, Kronstadt Metal, Euroalai, Autoliv, XTL-Printings.

mai multe informatii pe site-ul echipei www.bluestreamline.ro

Despre Raliul Argesului 2010 , cu Norris Mageanu

Fiind primii care am anuntat ca Raliul Argesului 2010 se va tine ( in ciuda tuturor carcotasilor) , ba mai mult pe celebrul Transfagarasan si ca se anunta a fi unul incendiar , ne-am gandit ca dupa terminarea acestuia, sa aflam cateva din secretele organizarii .

Inainte de publicarea regulamentelor, Norris se arata increzator in faptul ca Raliul Argesului 2010 va fi cel mai mediatizat raliu din Romania . ” . Chiar nu cred ca cineva mai are in acest moment curajul sa-l contrazica !

Ce presupune organizarea unui raliu, cum s-a desfasurat Raliul Argesului 2010 din punctul de vedere al organizatorului si ce suprize ne pregateste acelasi organizator pentru primele doua etape din Campionatul National de Viteza – Muscel Racing Contest 2010 puteti afla din interviul de mai jos :

Motorsportnews.ro : Din punctul dumneavoastra  de vedere , cum s-a desfasurat Raliul Argesului 2010 ?

Norris Mageanu : Cand am citit prima data intrebarea am crezut ca este simpla…am sters deja de 5 ori ceea ce am scris si inca nu stiu ce sa raspund…trebuie sa facem o analiza ca sa stim cum s-a desfasurat…cu siguranta a fost un raliu de tinut minte si un etalon pentru o vreme. Si asta nu o spun doar eu, o spun si gladiatorii din arena automobilismului sportiv.

Motorsportnews.ro :Ce presupune organizarea unui raliu : cu cat timp inainte incepe munca , cum reusiti sa atrageti sponsorii, care este bugetul minim  necesar, cati oameni sunt implicati si in ce constau indatoririle acestora ?

Norris Mageanu : Raspunsul la aceasta intrebare as prefera sa-l detaliem, daca vreti, dupa Muscel Racing Contest, care deja ne preseaza 🙂

Motorsportnews.ro : Cat ati reusit sa dormiti in saptamana in care s-a desfasurat raliul ?

Norris Mageanu :Nu stiu…indeajuns de putin 🙂

Motorsportnews.ro :In cifre cum ati caracteriza Raliul Argesului ?

Norris Mageanu : Pe scurt : 66 de masini prezente la Raliul Argesului(44 de concurenti, 2 forlighteri, 20 de invitati),peste 100 de oficiali (arbitri, comisari sportivi, organizatori), 200 de oameni de ordine si alte forte de ordine (politie, jandarmerie, politie comunitara), peste 200 sute de mecanici din echipele tehnice, peste 130 de concurenti, 70 de oameni, 2 freze, 4 cilindrii compactori, 4 multifunctionale cu perii, 3 incarcatoare, zeci de basculante cu asfalt s-au aflat in saptamanile premergatoare raliului pe Transfagarasan pentru reamenajarea soselei – s-au folosit peste 2500 de tone de asfalt .104 persoane si 47 de organizatii media nationale si locale au primit acreditari de presa, in plus 28 de canale media au solicitat fluxul de informatii referitor la aceasta competitie. Astfel, Raliul Argesului 2010 mai stabileste un record si in privinta prezentei presei la eveniment.

Motorsportnews.ro : S-a putut face o estimare a spectarorilor prezenti pe probele speciale ?

Norris Mageanu : peste 10.000 de spectatori au asistat sambata, 8 mai, la probele speciale de pe Transfagarasan si peste 5000 de spectatori au asistat in pofida reprizelor de ploaie la Rally Show-ul de duminica, 9 mai din centrul Pitestiului (info de la jandarmi, cu oameni cumulati pe intreaga durata a evenimentului).

Motorsportnews.ro :Nici nu va reveniti ca trebuie sa va pregatiti pentru Muscel Racing Contest 2010 . Ce surprize ne mai pregatiti ?

Norris Mageanu : Daca vi le spun, nu mai sunt surprize…va scriu totusi ca se pare ca va veni Giri (n.r. Dan Girtofan) sa faca niste teste fie cu o alta masina fie doar cu cateva tipuri de suspensii pe care le va monta pe masina lui si ca masina lui Lucien Hora va fi aliniata la start cu pilot cu tot..La fel si “batranele doamne” si intrucat s-au simtit foarte bine la Pitesti unele din vedetele prezente la Raliul Argesului vor veni si la Campulung.

Motorsportnews.ro :Va vom vedea anul acesta la vreo etapa de Viteza in Coasta ?

Norris Mageanu :Acum nu imi doresc decat sa organizez…mult si bine. As concura totusi daca s-ar face o coasta la Capra !

Credit foto : Raliul Argesului 2010

BMW Motorsport revine în cursele de anduranţă


Pentru sezonul 2010, BMW Motorsport a ales să participe la un program variat, cu accent pe întrecerile destinate automobilelor de producţie în care compania are o tradiţie îndelungată, plină de succese. Înscrierea noului BMW M3 GT2 lărgeşte orizonturile campaniei BMW Motorsport. După un debut de sezon încununat de succes în American Le Mans Series (ALMS), BMW va înscrie modelul GT sport ce dezvoltă 500 CP şi în sezonul 2010 care programează curse pe circuite din Europa.

Punctul de maxim interes al acestei stagiuni vor fi cursele clasice de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) şi Le Mans (Franţa), în timp ce BMW va participa şi la etapele din European Le Mans Series (LMS) şi la anumite runde ce fac parte din calendarul Campionatului de Anduranţă VLN la Nürburgring. De asemenea, anul acesta va consemna apariţia versiunii de curse a celei de-a patra generaţii BMW M3, care va participa în ALMS, în timp ce BMW Team RBM va lua startul în World Touring Car Championship (WTCC) cu modelul BMW 320si. Promovarea şi dezvoltarea tinerelor talente va continua prin intermediul campionatelor Formula BMW Europe şi Formula BMW Pacific, în timp ce programul de curse destinat clienţilor BMW – unul care se bucură de un real succes – va completa oferta BMW Motorsport pentru 2010.

Directorul BMW Motorsport, Mario Theissen, a declarat: “Suntem foarte încântaţi că avem posibilitatea de a oferi fanilor BMW de pe întreg mapamondul o gamă largă şi variată de proiecte de-a lungul acestui sezon. Accentul programului nostru îl punem pe competiţiile bazate pe automobilele de producţie. Încă o dată vom participa în WTCC cu modelul BMW 320si şi, după un debut promiţător în ALMS 2009, BMW M3 GT2 va lua startul în acest an la campania din Europa. Cursele clasice pe distanţe lungi de la Nürburgring şi Le Mans reprezintă o provocare cu totul specială. De-a lungul timpului am avut numeroase succese în aceste întreceri şi încă o dată dorim să ne luptăm pentru victorie în acest an”.

În timp ce programul din ALMS al modelului BMW M3 GT2 va fi derulat în continuare de BMW Rahal Letterman Racing Team, BMW a decis ca responsabilitatea pentru cursele de 24 de ore, cele din Le Mans Series şi din VLN să fie delegată partenerului tradiţional pentru dezvoltare şi testare, Schnitzer Motorsport. Echipa, condusă de Charly Lamm (Germania), are o tradiţie îndelungată şi plină de succese în competiţiile destinate modelelor GT şi este dornică să revină în cursele de maşini sport după opt ani în întrecerile de turisme.

“În 2010, vom participa la curse care se desfăşoară pe circuite cu o istorie bogată”, a spus Lamm. “De-a lungul timpului am reuşit să terminăm învingători de mai multe ori în cursele de 24 de ore de la Nürburgring, în timp ce Le Mans ne-a oferit puţine oportunităţi de a ne arăta culorile. Totuşi, victoria în clasamentul general din 1999, cu prototipul BMW V12 LMR, marchează cel mai important succes al echipei noastre până în prezent. Intenţionăm să continuăm această serie de reuşite şi în 2010.”

Cursele de anduranţă reprezintă un teritoriu familiar pentru BMW, cu multe performanţe importante, în care cel mai mare succes în această categorie a fost reuşit în 1999, când echipa BMW Motorsport a obţinut victoria în clasamentul general al clasicei curse de 24 de ore de la Le Mans. Marca a fost reprezentată în categoria prototipuri de BMW V12 LMR, pilotat către reuşita istorică de Pierluigi Martini (Italia), Yannick Dalmas (Franţa) şi Joachim Winkelhock (Germania). La ediţia din acest an, BMW va participa cu modelul M3 GT2, care va lua startul într-o categorie extrem de echilibrată, LM GT2.

În timpul cursei de la Le Mans, BMW va scoate în evidenţă un proiect foarte special pentru marca bavareză, prin continuarea tradiţiei BMW Art Car. Designul unuia dintre modelele BMW M3 GT2 ale echipei BMW Motorsport va fi realizat de către artistul american Jeff Koons. Despre “Circuit de la Sarthe” se poate spune că este locul de naştere al Colecţiei BMW Art Car, multe dintre cele 16 lucrări de artă realizate până în prezent dovedindu-şi potenţialul în întrecerea ce durează 24 de ore. În 1979, modelul BMW M1 al cărui design a purtat semnătura lui Andy Warhol (SUA) a încheiat pe locul al şaselea în clasamentul general al cursei-maraton.

BMW este de departe cel mai de succes constructor în cursele desfăşurate pe celebra Nordschleife de la Nürburgring, unde compania a gustat din şampania învingătorului în nu mai puţin de 18 ocazii cu începere din 1970. La ultima sa apariţie în “Infernul Verde” în 2004 şi 2005, BMW a reuşit două victorii consecutive cu BMW M3 GTR – pe atunci o realizare unică în rândul constructorilor. În American Le Mans Series, BMW a intrat în cartea recordurilor în 2001, când BMW M3 GTR a ieşit campion în toate clasamentele: Jörg Müller (Germania) a câştigat titlul în ierarhia piloţilor GT, BMW Motorsport a triumfat în competiţia echipelor, iar BMW a fost laureata constructorilor în cea mai importantă piaţă străină pentru companie.

Pentru a se putea pregăti cât mai bine pentru cursele clasice din 2010, BMW va lua startul în Le Mans Series şi în câteva etape din Campionatul de Anduranţă VLN. În LMS, echipa este înscrisă sub titulatura BMW Team Schnitzer. Cinci etape – la Le Castellet (Franţa), Spa-Francorchamps (Belgia), Portimão (Portugalia), Budapest (Ungaria) şi Silverstone (Marea Britanie) – alcătuiesc acest program. Etapele VLN de la Nürburgring constituie pregătirea perfectă pentru prima cursă de 24 de ore a sezonului, care are loc în perioada 15-16 mai, pe acelaşi circuit Nordschleife.

Între 2005 şi 2009, Schnitzer Motorsport a concurat în Campionatul Mondial rezervat turismelor – World Touring Car Championship (WTCC) -, în care a obţinut 25 de victorii. “WTCC este o competiţie cu manşe tip sprint, care necesită un anume stil de muncă”, spune Lamm. “Totuşi, suntem suficient de experimentaţi pentru a fi capabili să ne adaptăm rapid la ritmul curselor destinate modelelor GT. De aceea, fiecare membru al echipei este extrem de motivat.”

Formula de piloţi folosită de BMW Motorsport oferă un echilibru între viteză şi experienţă. Aceasta este combinaţia care determină competitivitatea unui pilot în cursele de anduranţă. Echipa este condusă de Jörg Müller şi Dirk Werner (Germania). Aceşti doi piloţi oficiali BMW se vor afla în cockpitul BMW M3 GT2 în Le Mans Series, dar vor participa şi la întrecerile clasice de 24 de ore.

Prin victoria sa în clasamentul general al sezonului 2001 din American Le Mans Series, Müller reprezintă un reper pentru lumea curselor GT. În plus, veteranul german are o experienţă bogată la Le Mans şi a obţinut victoria în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps. În 2004, el a fost unul dintre membrii echipajului cu care BMW Motorsport a câştigat întrecerea de pe Nordschleife. Werner este un nou venit în formula de piloţi oficiali BMW – dar nu este un necunoscut în lumea curselor de anduranţă. El a înregistrat două victorii în American Grand-Am Series şi a participat cu succes în numeroase curse de 24 de ore.

De-a lungul carierelor lor, ceilalţi şase coechipieri au mai multe victorii şi titluri în palmares. Dirk Müller (Germania) este un specialist recunoscut al categoriei GT. În 2000 el a cucerit titlul în ALMS şi a fost campion în sezonul 2007 din campionatul FIA GT. A fost învingător, împreună cu Jörg Müller şi Hans-Joachim Stuck (Germania), la Nürburgring în 2004. Anul acesta, Dirk Müller participă la cel de-al doilea sezon în American Le Mans Series alături de BMW Rahal Letterman Racing Team. De această dată coechipierii săi sunt Joey Hand (SUA), Bill Auberlen (SUA) şi Tommy Milner (SUA).

Andy Priaulx (Marea Britanie), triplul campion mondial în întrecerea turismelor care a făcut parte şi din echipa cu care BMW a câştigat la Nürburgring în 2005, şi Augusto Farfus (Brazilia) sunt alţi doi piloţi ce participă în două categorii diferite în cursul acestei stagiuni. Cei doi sunt piloţii cu care BMW Team RBM abordează etapele din WTCC.

Cu patru victorii în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, Pedro Lamy (Portugalia) este unul dintre cei mai de succes piloţi pe circuitul german şi are o bogată experienţă la categoria GT într-o multitudine de competiţii la care a participat cu începere din 1997. Uwe Alzen (Germania) se poate lăuda cu o experienţă vastă, numărându-se atât printre învingătorii de pe Nordschleife, cât şi cei de la Spa-Francorchamps. Formula de piloţi este completată de Dirk Adorf (Germania), un expert al circuitului de la Nürburgring, care a câştigat Campionatul de Anduranţă VLN de trei ori, iar în 2009 a stabilit un nou record pe turul de circuit din regiunea Eifel.

În disputa lor pentru puncte şi victorii, cei opt piloţi au posibilitatea de a se baza pe un aliat deosebit de puternic: cea mai nouă versiune de competiţie a modelului BMW M3. Acest automobil sport deosebit de performant, construit de BMW M GmbH, are la bază versiunea de serie BMW Seria 3 Coupe şi este propulsat de un motor V8 ce dezvoltă 420 CP în varianta de producţie. Pentru curse, performanţele sportive şi inovaţiile tehnice ale modelului de serie BMW M3 au fost sporite, astfel că BMW M3 GT2 are o putere maximă de aproximativ 500 CP, furnizată de un pachet general ce se anunţă promiţător.

Schnitzer Motorsport – date şi rezultate

Adresă: Görlitzer Straße 2a
83395 Freilassing
Germania
Fondat: 1963
Website: www.schnitzer.de
Proprietarul echipei: Herbert Schnitzer
Director echipei: Charly Lamm
Logistică/organizare: Dieter Lamm

Inginer-şef: Andreas Schallinger
Ingineri de cursă: Jacques Hendrikse, Michael Kölbel

Istoria echipei

1966 Campionatul Germaniei, locul I (BMW 2002 ti)
1968–1972 Campionatul European de Viteză în Coastă, locul I
(BMW 2002 ti, BMW 2002 tii, BMW 2800 CS)
1975 Campionatul European de Formula 2, locul I
(Martini BMW)
1976 Campionatul Mondial, locul II Constructori GT
(BMW 3.5 CSL)
1977 Campionatul de Circuit al Germaniei (BMW 2002 turbo)
1978 Campionatul de Circuit al Germaniei, locul I
(BMW 320)
1979 Campionatul de Circuit al Germaniei, locul III
(BMW 320)
1980-2004 12 victorii în “Guia Race” din Macao
(BMW 320, BMW 635 CSi, BMW M3, BMW 320i, BMW 320si)
1983, 1986, 1988 Campionatul European de Turisme, locul I
(BMW 635 CSi, BMW M3)
1985, 1986, 1988 Cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, locul I
1990, 1995 (BMW 635 CSi, BMW M3, BMW 320i)
1987 Campionatul Mondial de Turisme, locul I (BMW M3)
1989, 1991 Cursa de 24 de ore de la Nürburgring, locul I
(BMW M3)
1989 DTM, locul I (BMW M3)
1989, 1990 Campionatul de Turisme al Italiei, locul I (BMW M3)
1993 Campionatul de Turisme al Marii Britanii, locul I
(BMW 318i)
1994 Campionatul Asia-Pacific, locul I (BMW 318is)
1995 Campionatul de Turisme al Japoniei, locul I
(BMW 320i)
Cupa ADAC pentru Superturisme, locul I
(BMW 320i)
1997 Cursa de 24 de ore de la Le Mans, locul III
(McLaren BMW)
Campionatul FIA GT, locul II (McLaren BMW)
1998 Campionatul de Superturisme al Germaniei, locul I
(BMW 320i)
1999 Cursa de 24 de ore de la Le Mans, locul I
(BMW V12 LMR)
Cursa de 12 de ore de la Sebring, locul I
(BMW V12 LMR)
2000 American Le Mans Series (BMW V12 LMR),
două victorii
2001 American Le Mans Series, clasa GT, locul I
(BMW M3 GTR)
2002 FIA ETCC, locurile II şi IV (BMW 320i)
2003 FIA ETCC, locurile II şi V (BMW 320i)
2004 Cursa de 24 de ore de la Nürburgring, locurile I şi II
(BMW M3 GTR)
FIA ETCC, locurile II şi IV (BMW 320i)
Cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps,
clasa GT2, locul I (BMW M3 GTR)
2005 Cursa de 24 de ore de la Nürburgring, locurile I şi II
(BMW M3 GTR)
FIA WTCC, locurile II şi V (BMW 320i)
2006 FIA WTCC, locurile II şi VI (BMW 320si)
2007 FIA WTCC, locurile IV şi VII (BMW 320si)
2008 FIA WTCC, locurile VI şi VII (BMW 320si)
2009 FIA WTCC, locurile III şi VI (BMW 320si)

BMW în cursele de anduranţă – Prezentare pe scurt.

Echipă pentru cursele de 24 de ore şi VLN: Team BMW Motorsport

Echipă pentru American Le Mans Series: BMW Rahal Letterman Racing Team

Echipă pentru Le Mans Series: BMW Team Schnitzer

Director BMW Motorsport: Mario Theissen

Director tehnic general BMW Motorsport pentru maşini sport şi turisme: Jan Hartmann

Piloţi pentru curse 24 de ore şi VLN: Jörg Müller, Dirk Werner, Dirk Müller, Andy Priaulx, Augusto Farfus, Uwe Alzen, Dirk Adorf, Pedro Lamy

Piloţi American Le Mans Series: Dirk Müller, Joey Hand, Bill Auberlen, Tommy Milner

Piloţi Le Mans Series: Jörg Müller, Dirk Werner

Poveste de succes: 25 de ani pentru BMW M3

BMW M3 reprezintă o legendă – indiferent că vorbim de sportivul model de serie sau de versiunea de competiţie. A fost un model care a entuziasmat clienţii BMW din lumea întreagă şi a celebrat victorie după victorie pe circuite timp de 25 de ani. De-a lungul acestei perioade, patru generaţii ale modelului BMW M3 au fost produse. Fiecare dintre acestea a fost unică în felul ei. De aceea, nu a fost nici o surpriză faptul că numărul fanilor acestui precursor al unei noi specii de automobile de serie deosebit de sportive, dar utilizabile şi în traficul cotidian, este în continuă creştere.

Povestea de succes a început în 1985 o dată cu conceptul unui automobil sport care pornea de la gama BMW Seria 3 (E30). Un an mai târziu, prima generaţie a modelului BMW M3 nu doar că i-a impresionat pe piloţii de curse şi pe specialişti, ci şi pe fanii automobilului de pretutindeni. Versiunea destinată şoselelor fusese deja concepută pentru utilizarea ulterioară pe circuite ca bază pentru omologarea maşinii de curse. Echipată cu un motor de 2,5 litri, cu patru cilindri, ce dezvolta 355 CP, versiunea de curse a acelui model BMW M3 a cules victorie după victorie.

În 1987, primul an în cursele destinate turismelor a devenit o procesiune triumfală pentru BMW M3. Maşinile oficiale BMW au cucerit cele mai importante trei titluri. Roberto Ravaglia a fost încoronat primul campion mondial de turisme, Winfried Vogt (Germania) a câştigat Campionatul European, iar Eric van de Poele (Belgia) a obţinut trofeul în Germania. Un an mai târziu, Ravaglia şi-a trecut şi Campionatul European în palmares. Tripletele de piloţi Emanuele Pirro (Italia) / Fabien Giroix (Franţa) / Ravaglia (Italia) şi Altfrid Heger (Germania) / Harald Grohs (Germania) / Olaf Manthey (Germania) au continuat seria de succese cu o dublă în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, ediţia din 1989.

În acelaşi sezon, Ravaglia a devenit campion şi în DTM, apoi a continuat prin cucerirea titlului în ţara sa natală, Italia, în 1990. În 1992, piloţii BMW au obţinut opt titluri de campioni europeni şi 60 de titluri naţionale cu modelul BMW M3. Nici un alt turism nu a mai cunoscut un asemenea succes. Deşi planurile iniţiale prevedeau o producţie de numai 5.000 de automobile, prima generaţie BMW M3 a devenit şi un succes de vânzări. La finalul producţiei, aproximativ 18.000 de automobile au fost fabricate, inclusiv BMW M3 Cabriolet.

Cea de-a doua generaţie BMW M3, care a fost lansată în 1992 şi care a avut un model de serie echipat cu un motor cu şase cilindri ce dezvolta 286 CP, a avut un volum al vânzărilor de aproape 72.000 de unităţi. Atenţia pentru detalii şi soluţiile inovatoare au permis tehnicienilor BMW să atingă o performanţă extraordinară pentru acea perioadă. Cererea în creştere pentru un model cu patru uşi a însemnat că cea de-a doua generaţie BMW M3 a fost concepută ca limuzină, dar au existat şi versiunile de caroserie coupe şi cabriolet.

Cu începere din 2000, a treia generaţie BMW M3 s-a dovedit a fi şi mai de succes, vânzările modelului ajungând la 85.000 de unităţi. Una dintre cele mai importante inovaţii a fost ascunsă sub capota convexă. Aceasta a fost gazda unui motor cu şase cilindri, mult mai puternic, care avea un maxim al puterii de 343 CP. Acest automobil a reprezentat şi platforma pe care s-a construit BMW M3 CSL. Graţie unei creşteri a performanţei motorului la 360 CP şi a unei construcţii ultrauşoare radicale, acest model a realizat un raport masă-putere de 3,85 kg/CP – o valoare care a permis ca BMW M3 să stabilească noi standarde cu privire la dinamică.

Cu versiunea destinată competiţiilor – BMW M3 GTR -, BMW s-a aliniat în American Le Mans Series cu începere din 2001. Sub conducerea lui Charly Lamm, maşina din categoria GT a câştigat pe linie: Jörg Müller a cucerit titlul piloţilor GT, BMW Motorsport a triumfat în clasamentul echipelor, iar BMW în cel al constructorilor.

În 2004, automobilul sport cu motorizare V8 a creat senzaţie şi în Europa, în special în clasica întrecere de 24 de ore de la Nürburgring. Tripleta formată din Dirk Müller, Jörg Müller şi Hans-Joachim Stuck a trecut linia de sosire în prima poziţie, după 143 de tururi. Aceştia au fost urmaţi de un alt echipaj BMW – Pedro Lamy, Boris Said şi Duncan Huisman -, care a obţinut locul al doilea.

Celor care au considerat că acest succes nu poate fi repetat li s-a dovedit, după numai 12 luni, că s-au înşelat. BMW a revenit în “Infernul Verde” cu acelaşi model de succes, BMW M3 GTR, şi din nou a realizat dubla. De această dată, Lamy/Said/Huisman şi noul lor coechipier Andy Priaulx au trecut linia de sosire în postura de învingători. Müller/Müller/Stuck au terminat pe locul al doilea. Aceasta a fost prima dată în istorie când aceeaşi echipă a realizat dubla în două ediţii consecutive ale cursei de 24 de ore.

În 2007, BMW M GmbH a continuat să aplice strategia de adoptare a proprietăţilor din remarcabilele modele de curse în cele de serie. La fel cum au reuşit şi predecesorii săi, cea de-a patra generaţie BMW M3 a ajuns imediat în pole position atunci când a fost vorba de tehnologie şi dinamică. Automobilul, care avea la bază versiunea BMW Seria 3 Coupe, este unic atât ca apariţie, cât şi ca inovaţii tehnice.

BMW a prezentat versiunea de curse a celei de-a patra generaţii BMW M3 cu ocazia ediţiei 2008 a Salonului Auto de la Chicago. Maşina este propulsată de un motor cu opt cilindri ce dezvoltă 500 CP şi a fost încredinţată echipei BMW Rahal Letterman Racing pentru American Le Mans Series (ALMS) din sezonul 2009, reuşind prima victorie la Road America (SUA) în primul său an. Au urmat şi alte rezultate de top în acest sezon din ALMS – la fel cum s-a reuşit şi în Le Mans Series sau cum se vor obţine şi în clasicele de 24 de ore de cealaltă parte a Oceanului Atlantic.

BMW Group România – Media Information

CITROËN II INVATA PE TINERII JUCATORI DE LA ARSENAL CUM SA “IA UN VIRAJ”

Citroën, furnizorul oficial de masini al clubului de fotbal Arsenal Londra, a initiat un program avansat de conducere defensiva pentru a-i invata pe tinerii jucatori ai clubului cum sa conduca in siguranta pe drumurile publice.

Din punct de vedere statistic, tinerii cu varsta cuprinsa intre 17 si 24 de ani reprezinta 9% dintre cei care au permis de conducere in Marea Britanie si sunt responsabili de 25% din totalul accidentelor mortale sau soldate cu rani grave.

Pentru programul “How To Take Corners”, Citroën UK s-a asociat cu Institute of Advanced Motorist (IAM Drive & Survive), o asociatie responsabila cu prevenirea accidentelor in trafic, si l-a cooptat pe Neil Banfield, antrenorul echipei de rezerve a clubului Arsenal, pentru a dezvolta un program de conducere defensiva pentru ca jucatorii echipei sa fie mai in siguranta la volan. “Jucatorii se antreneaza foarte mult pentru a face fata unui meci pe teren. Prin colaborarea cu Citroën, vrem sa ne asiguram ca se pregatesc la fel de bine pentru a face fata atunci cand se urca la volanul unei masini. Pe terenul de fotbal este crucial sa ai atentie distributiva si, prin acest program, incercam sa-i facem sa se comporte la fel si in trafic. Sunt sigur ca acest lucru le va fi de mare folos si vor fi mult mai in siguranta la volan”, a spus Banfield.

Echipa de rezerve, incluzandu-i aici si pe Craig Eastmond, Emmanuel Frimpong si Wojciech Szczesny au participat la cursurile initiate de Citroën si IAM Drive & Survive la volanul noului model Citroën DS3.

“Treaba mea nu este doar sa-i pregatesc pe acesti jucatori pentru a se descurca pe terenul de fotbal. Este foarte important ca ei sa fie pregatiti sa faca fata oricaror situatii dificile din viata. Este pentru prima oara cand am fost implicati intr-un astfel de program de conducere defensiva si sper ca de acum incolo acesta sa devina obligatoriu pentru toti cei din echipa”, a mai adaugat Banfield.

“Arsenal investeste foarte mult timp in educatia jucatorilor. Noi putem sa-i ajutam pe acesti tineri jucatori sa-si formeze o cariera si dezvoltarea lor in afara terenului de fotbal este la fel de importanta pentru noi. Le multumim celor de la Citroën pentru ca ne-au implicat si pe noi in acest proiect si sunt foarte sigur ca jucatorii nu vor avea decat de castigat”, a spus Arsène Wenger, antrenorul echipei Arsenal Londra.

“Am invatat foarte multe lucruri in cadrul cursului, dar cel mai important este sa stii ca exista si alti soferi pe drum si sa incerci sa anticipezi tot ce se poate intampla cand esti la volan”, a spus si Craig Eastmond, jucatorul echipei Arsenal.

Laura Antonov –  Citroen Romania

Interviu in exclusivitate cu Sorin “HAI” dupa prima etapa din King Of Europe Drift

Sorin Ene cunoscut de majoritatea drept “HAI-u” a participat weekend-ul care tocmai a trecut la prima etapa internationala de drift din campionatul King of Europe care a s-a desfasurat in Serbia, alaturi de reprezentanti din tari precum Italia, Franta, Serbia, Bulgaria, Ungaria, Grecia. Despre el nu cred ca mai este nevoie sa spunem prea multe majoritatea cunoscandu-l inca de pe vremea cand participa la cursele legale de acceleratie pe 400m, cu timpul trecand la diferite showuri de burn in cadrul evenimentelor de tuning si in final orientandu-se catre noul sport aflat intr-o contiua ascensiune si anume driftul. Intors in tara dupa etapa din Serbia acesta ne-a impartasit cateva impresii de la acesta prima etapa internationala.

Motorsportnews.ro: In primul rand felicitari pentru participarea la prima etapa din KOE drift din Serbia, povesteste-ne cate ceva despre atmosfera si conditiile pe care le-ai gasit la Kragujevac.

HAI: Bine v-am regasit si va multumesc frumos pentru felicitari. In Serbia la Kragujevac am gasit un oras minunat,curat,cu oameni calmi si primitori. Atmosfera a fost una exceptionala in sensul ca ceilalti piloti deja ne cunosc, ne-au impartasit din experienta lor, am dialogat foarte mult etc…… Conditiile au fost unele din cele mai bune incepand cu cele de cazare pana la cele de  pe circuit. ORGANIZARE – JOS PALARIA!

Motorsportnews.ro: Cum a decurs pentru tine aceasta etapa?

HAI: Targetul pe care mi l-am propus a fost atins – calificare in top 32, dar inca nu sunt multumit de funcionarea masinii mele, nu este asa cum imi doresc. In limita timpului disponibil voi incerca sa fac altfel de setari sa vedem cum vor decurge lucrurile. Din cate imi aduc aminte dupa calificari eram undeva pe locul 23 sau 24 din 34 nu mai retin exact. In cadrul antrenamentelor am incercat sa abordez traseul in mai multe moduri, suprafata de rulare era foarte dificila nu era aderenta de loc si era foarte alunecoasa. In concurs am picat cu  Marco Blasutta pe un BMW  Bmw E36 M3 343cp in fata caruia nu am avut nici o sansa.

Motorsportnews.ro: Cum s-a comportat masina stiu ca nu a fost tocmai pe placul tau, mai ales dupa ce te-ai chinuit sa montezi un alt diferential cu raport mai scurt care nu s-a potrivit?

HAI: Masina nu s-a comportat deloc cum am vrut, ceva se intampla, pun pe seama diferentialului care este foarte lung, iar diferentialul cumparat de la Tengu nu l-am putut monta pentru ca nu este special pentru masina mea este un diferential de Nissan Skyline si mai trebuie modificate si alte piese de care nu am stiut in momentul achizitionarii, dar o voi scoate cumva la capat sper.

Motorsportnews.ro: Vei participa la etapa de la Cluj a doua din KOE si a 3a din CND?

HAI: Da, sigur ca voi participa, chiar daca masina nu se comporta cum imi doresc si lipsa unui sponsor implicit a banilor a inceput sa isi spuna cuvantul foarte mult, eforturile pe care le fac impreuna cu familia mea sunt foarte mari.

Motorsportnews.ro: Compara un pic atmosfera din Serbia cu cea de la noi.

HAI: Atmosfera a fost una extraordinara din toate punctele de vedere, dar ceea ce am trait in momentul paradei de pe strada nu am trait in viata mea nicaieri, cel putin cand faceam show in intersectii si lumea aplauda si aclama ma simteam mandru ca sunt roman si ca port in masina steagul tarii mele, am fost singurul participant care mers cu drapelul tarii in masina si sunt foarte mandru de acest lucru.

Motorsportnews.ro: Sa ne asteptam la modificari la masina in perioada urmatoare?

HAI: Modificari majore nu stiu daca vor urma dupa cum v-am spus lipsa banilor isi spune cuvantul, neaparat trebuie sa schimb diferentialul cu un alt diferential cu raport mai scurt si sa speram ca va fi bine dupa aceea.

In final as vrea sa multumesc familiei mele care ma sprijina foarte mult in acest sport, prietenilor care sunt alaturi de mine la fiecare etapa Gresu, Paull, George si multi altii si nu in ultimul rand FANILOR mei care pentru mine reprezinta foarte mult, aplauzele lor imi dau energia sa continui chiar daca eforturile sunt imense.

[vimeo 11663411]

Mai multe poze si informatii despre Sorin veti putea gasi pe www.69hai.ro

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor