Raliul Noii Zeelande final ziua I

Campionul mondial in exercitiu, Sebastien Loeb a pierdut aproape 80 de secunde pe Ps 4, dupa ce a iesit larg intr-un viraj si a acrosat un pod ingust . Incidentul s-a intamplat la 5.4 km de la startul probei in lungime de 22 km Cassidy .

La sfarsitul acestei prime zile , clasamentul general provizoriu este condus de pilotul privat Peter Solberg , iar ecartul intre primii patru piloti dupa 8 probe speciale desfasurate este de doar 6,7  secunde .

Ultima proba a zilei este una super speciala in lungime de 1.5 km .

Se pare ca spaniolul Dani Sordo si-a revenit dupa un inceput de an nu tocmai fericit , acesta declarand : ” Aceasta dimineata a fost una buna, dar raliul nu se va decide azi sau aici . Trebuie sa ne gandim si la zilele urmatoare . Sunt multumit pentru moment, insa diferentele intre masini nu sunt mari .

Sebastien Ogier, pilotul Citroen Junior isi continua evolutiile foarte bune din 2010, el aflandu-se pentru o scurta perioada la conducerea raliului dupa ce a obtinut cei mai buni timpi pe Ps5 si Ps6 .

Super speciala primei zile incepe la ora locala 18:45 , respectiv 9.45 ora Romaniei

Clasamentul general provizoriu dupa 8 probe speciale arata astfel :

Poz. Nr Pilot Timp Dif urm. Dif. loc 1
1.  +2 11 Petter SOLBERG 1:34:43.6 0.0 0.0
2.  -1 4 Jari-Matti LATVALA M 1:34:45.1 +1.5 +1.5
3.  -1 7 Sebastien OGIER 1:34:48.8 +3.7 +5.2
4. 2 Dani SORDO M 1:34:50.3 +1.5 +6.7
5. 3 Mikko HIRVONEN M 1:35:04.0 +13.7 +20.4
6. 5 Matthew WILSON M 1:35:49.7 +45.7 +1:06.1
7. 1 Sebastien LOEB M 1:36:04.7 +15.0 +1:21.1
8. 6 Henning SOLBERG M 1:36:25.8 +21.1 +1:42.2
9. 29 Jari KETOMAA S 1:38:56.2 +2:30.4 +4:12.6
10. 28 Xavier PONS S 1:39:18.6 +22.4 +4:35.0

THE FIRST BATTLE IN 2010: BUCOVAT CLIMB – Lista inscrieri

Mai sunt cateva zile pana la startul cursei THE FIRST BATTLE IN 2010: BUCOVAT CLIMB care se va desfasura pe dealul din Bucovat. Inscrierile pentru aceasta cursa sunt aproape de finalizare, iar lista provizorie cu inscrisi se prezinta in felul urmator:
clasa <1400

1) cotoinea alin – suzuki swift gti ( vl , nr 39 )
2) zorioiu bogdan – opel corsa ( vl )
3) marinescu daniel – super nova ( dj , nr 7 )
4) volintiru radu – suzuki swift ( dj , nr 34 )
5) olteanu gabriel – mazda 2 ( dj , nr 26 )
6) biban ion – peugeot 106 ( dj , nr 15 )
7) cirstei ionut – renault clio ( dj , nr 3 )
8). dirla loredana – ford ka ( dj )
9) cojocaru monica – peugeot 206 ( dj )
10) bratu lucian – honda civic ( gj )
11) baboi tico( honda ) – ( dj )

clasa 1400-1600cmc

1) craciun dragos – nexia ( dj )
2) guliaschi adrian -citroen saxo ( dj , nr 335 )
3) gruia marian – nexia ( dj , nr 333 )
4) gulie dragos – vw golf 2 ( dj , nr 18 )
5) lascu alexandru – honda civic ( dj , nr 25 )

clasa 1600 – 1800cmc

1) radovici danut – vw golf 2 ( dj , nr 5 )
2) panduru madalin – vw golf 2 ( dj )
3) badea alexandru – opel astra ( b )
4) dobrescu valentin – vw golf 1 ( dj )
5) petrovici catalin – renault clio ( dj , nr 17 )

clasa 1800 – 2000cmc

1) neacsu marius – renault clio ( ag )
2) olteanu valentin – opel kadet gsi ( dj , nr 28 )
3) caimac cosmin – opel kadet gsi ( dj , nr 24 )
4) ionica marius – vw golf 1 ( dj , nr 410 )
5) drula ciprian – vw golf ( dj )
6) seitan daniel – opel kadet gsi ( dj , nr 23 )
7) linca laurentiu – opel astra f gsi ( dj)

8.) dinele florin – hyundai coupe ( dj , nr 19 )

9) tanasie radu renault megane ( B )
clasa 2000+

1) alexe dan – evo 9 ( dj )
2) ghnea radu – evo 9 ( dj , nr. 666 )
3) banciu petre – bmw e 30 ( b )
4) cancu cosmin -vw vr6 ( dj , nr 22 )
5) sultan alexandru – opel kadet turbo ( dj , nr 13 )

6) daianu alexandru – audi ( gj )
7) cioroiu codrut – toyota celica 2000+ ( dj , nr 33 )
8 ) virgil – seat ( dj )
9) duta – porsche (dj )

Vasile Dan Mihail

Fras o noua atitudine in 2010

Dupa excluderea lui Gergo Szabo , FRAS pune piciorul in prag si schimba prima etapa din Campionatul National de Viteza in Coasta.

Horatiu Ionescu-Cristea noul presedinte din acest an al comisiei de viteza in coasta  a avut amabilitatea sa ne raspunda la cateva intrebari privind clarificarea catorva aspecte referitoare la motivele care au stat la baza luarii deciziei de anulare a etapei de la Sugas care era initial programata sa se desfasoare in weekendul 21-23 mai.

Motorsportnews.ro: Puteti sa ne spuneti motivele care au stat la baza luarii acestei decizii de catre Comisia Nationala de Viteza in Coasta privind anularea etapei de la Sugas?

Horatiu Ionescu-Cristea: A fost un cumul de factori care a stat la baza luarii acestei decizii, factori pe care Comisia i-a analizat atent inainte de luarea acestei decizii. In primul rand suprafata de rulare valurita, glisierele in mare parte lipsa de pe lungimea traseului, iar acolo unde exista sunt la o inaltime de 60 de cm fapt care poate pune in pericol siguranta unor piloti si existenta coamelor fapt care duce la o abordare in conditii de nesiguranta a traseului de concurs.

Motorsportnews.ro: Va aflati pentru prima oara in aceasta postura de presedinte al comisiei de viteza in coasta si deja v-ati facut simtita prezenta. Care au fost reactiile persoanelor implicate in aceasta competitie?

Horatiu Ionescu-Cristea: Intotdeauna vor exista persoane multumite si nemultumite poate, de anumite decizii luate, cert este ca va fi mai multa rigoare in alegerea traseelor, prioritatea noastra fiind buna desfasurare a etapelor ce vor avea loc in conditii de maxima siguranta pentru toti pilotii cat si pentru spectatorii care vor fi prezenti la aceste evenimente. Noi ne dorim ca traseul de rulare sa fie cat mai bun astfel incat pilotii sa poata da totul in concurs in deplina siguranta.

Motorsportnews.ro: Va mai face parte Sugas din calendarul competitional al CNVC in acest an?

Horatiu Ionescu-Cristea: Daca se vor rezolva problemele care au dus la anularea acestei etape da este posibil.

Motorsportnews.ro: Cum ati reusit intr-un timp destul de scurt sa gasiti aceasta alternativa de la Campulung Muscel?

Horatiu Ionescu-Cristea: Ma bucur ca am reusit sa gasim aceasta alternativa si sa nu avem etapa anulata si atat, am beneficiat de sprijinul organizatorilor CS Hatters care ne-au asigurat ca vor reusi sa faca posibila desfasurarea primei etape din CNVC in aceeasi perioada in care trebuia sa debuteze campionatul, chiar daca timpul este foarte strans. Din cate am inteles vor beneficia si de sprjinul autoritatilor din zona care au fost foarte deschise in aceasta privinta.

Vectra Racing în top 15 cu 132 de km înainte de final

Înainte de ultima probă specială a Raliului Tunisiei, Mani Gyenes, Marcel Butuza şi Alex Gârbacea se află în top 15. Cei trei rideri Vectra Racing au încheiat bucla de la Ksar Ghilane tot în primii 15, Mani având al 8-lea timp al etapei, în timp ce Marcel şi Alex s-au clasat pe locurile 13 respectiv 14.

Bucla Ksar Ghilane a dus concurenţii, care au rezistat căldurii şi nisipului extrem de fin din cei 30 de km de dune, la doar 132 de km de finişul celei de a 28-a ediţii a Raliului Tunisiei.

După ce ieri a fost nevoit să schimbe motorul din cauza cedării cutiei de viteze, Mani Gyenes nu a scăpat de probleme nici în această etapă. În urma schimbării motorului, Mani a fost trecut la clasa Super Producţie şi a primit o penalizare de 15 minute, aceasta transformând ultimile zile din raliu în unele de antrenament pentru pilotul sătmărean. Iar problemele au continuat şi astăzi, când la km 50 (proba a avut în total 180), a rămas fără frână pe spate şi a fost nevoit să reducă ritmul.

Chiar dacă nu mai poate câştiga clasa Producţie după incidentul din etapa a 4-a, Mani se află chiar şi cu penalizarea de 15 minute în top 10-ul clasamentului general. Câştigătorul Raliului Marocului din 2009 ocupă locul 8 în clasamentul general şi este pe locul 4 la SuperProducţie peste 450 cmc.

Marcel Butuza se află după 1.199 de km de probă specială pe locul 9 la general şi pe 3 la clasa Producţie: “A fost foarte greu pentru noi toţi astăzi în dune pentru că deşi am trecut prin acea zonă în jurul orei 09:30 dimineaţă era extrem de cald şi nisipul este foarte fin. La începutul şi la finalul probei au existat porţiuni foarte rapide, dar nu mai aveai cum să recuperezi timpul pierdut în dune”.

Alex Gârbacea: “E greu pentru mine având în vedere că am făcut o pauză de doi ani din cauza problemelor medicale, însă sunt mulţumit de cum a decurs raliul până acum. Am avut ceva probleme cu navigaţia, însă am reuşit să menţin un ritm bun în toate etapele”.

Ultimii kilometrii ai raliului

Etapa Ksar Ghilane – Douz programată pe 7 mai este ultima probă din această ediţie a raliului şi a programat 132 de km în care dunele vor fi cuvântul de ordine.

Clasament general etapa 5 – provizoriu

1. Helder Rodrigues      Yamaha 450

2. Marc Coma              KTM 690 Rally

3. Jakub Przygonski      KTM 690 Rally

…………………………………………………..

8. Mani Gyenes            KTM 690 Rally

……………………………………..

13. Marcel Butuza        KTM 690 Rally

14. Alex Gârbacea       KTM 690 Rally

……………………………………………………

Clasament general după 5 etape – provizoriu

1. Chaleco Lopez         Aprilia 450

2. Jakub Przygonski      KTM 690 Rally

3. Marc Coma              KTM 690 Rally

…………………………………………………….

8. Mani Gyenes            KTM 690 Rally

9. Marcel Butuza          KTM 690 Rally

…………………………………………..

12. Alex Gârbacea       KTM 690 Rally

Renatta Stepanov

AUTOVIT.RO partener al echipajului de raliuri Edwin Keleti/Victor Ponta

Echipajul Edwin Keleti/Victor Ponta are un nou partener !

Cel mai mare site de vânzări de maşini second-hand din România, AUTOVIT.RO,  se alătură celor care susţin în acest sezon echipajul campion la grupa A în 2009.

Autovit.ro este cel mai mare site de vânzări de maşini second-hand de pe piaţa românească, având ca acţionar concerul  Naspers (prin subsidiara europeană MIH Allegro BV), una dintre cele mai mari companii media din lume, cu sediul în Africa de Sud. Pagina de internet  autovit.ro a fost lansată în urmă cu zece ani, zilnic fiind disponibile circa 20.000 de anunţuri nu mai vechi de 15 zile, fiind platforma perfectă pentru tranzacţionarea autovehiculelor   rulate. În fiecare zi această pagină de internet are peste 80.000 de vizitatori, fiind site-ul numărul 1 în categoria auto din online-ul românesc.

Noua platformă  autovit.ro aduce pentru vânzători şi cumpărători un motor de căutare complex, diferite variante de promovare a anunţurilor şi o  procedură  simplă de postare a acestora.

Referitor la parteneriatul cu Edwin şi Victor, domnul Attila Okányi-Business Manager autovit.ro a declarat:  „Odată cu schimbarea acţionariatului, autovit.ro a devenit o afacere dinamică ce are  motoarele turate, la fel ca şi bolidul de curse al echipajului Edwin Keleti-Victor Ponta. În această notă, ni se pare  firesc să încheiem un parteneriat cu una din cele mai rapide echipe din Campionat, pentru că vrem să contribuim activ la susţinerea sporturilor auto din România.”

Echipajul Edwin Keleti/Victor Ponta va lua startul la sfârşitul acestei săptămîni în a doua etapă a Campionatului Naţional de Raliuri „Dunlop”, Raliul Argeşului, din postura de lideri ai grupei A.  Înainte de plecarea spre Piteşti Edwin Keleti declara: “Suntem foarte fericiţi de maniera în care am început sezonul şi sperăm să-l continuăm tot aşa. Mă bucur că Victor a găsit timpul necesar să continuăm drumul împreună şi îmi doresc ca la sfârşitul anului să putem bea din nou şampania învingătorilor. Până atunci, avem de parcurs un drum lung şi greu, dar, evident,  foarte frumos şi pasionant iar impreună ne este  mai uşor!  Maşina a fost pregătită exemplar şi s-a comportat fără greşeală la Braşov ceea ce a contat în obţinerea celor 25 de puncte în prima cursă a sezonului. Anvelopele Pirelli şi-au demonstrat încă o dată polivalenţa şi eficienţa în condiţii dificile de aderenţă. La Piteşti, pe un traseu nou şi cunoscut  ca fiind foarte tehnic, sperăm să facem o figură frumoasă şi să îmbunătăţim poziţia ocupată în clasamentul general al grupei.  Mulţumim sponsorilor şi partenerilor care au  şi în acest sezon încredere în noi.”

Victor Ponta  îşi doreşte şi el ca rezultatul de la Braşov să fie confirmat prin evoluţia de la Argeş: Sper să fie un raliu la fel de bun ca şi la Braşov. Transfăgărăşanul îl voi parcurge pentru prima dată în regim de concurs şi evident că am ceva emoţii în acest sens. Sper ca Edwin să-şi menţină forma şi echilibrul de care a dat  dovadă la Braşov  şi dacă rămînem raţionali şi concentraţi cred că vom face o figură frumoasă.

Edwin Keleti şi Victor Ponta concurează  în acest sezon  la grupa A,  pe aceeaşi maşină Renault Clio R3 Maxi Evo 2009 cu care au reuşit să devină campionii grupei anul trecut. În acest an ei sunt susţinuţi de Jack Daniel’s, Renault România, Pirelli România, Colgate Palmolive România prin Mennen Speed Stick, Rin Grand Hotels, Ixell şi Autovit.ro.

4media.ro  Bogdan Roşca 0727 57 60 56

credit foto: Attila Balazs

Avancronica: Raliul Noii Zeelande

Urmatoarea etapa pe calendarul World Rally Championship are loc in Noua Zeelanda, aceasta find a 5-a runda din campionat.

Dupa patru raliuri, Sebastien Loeb are un avans considerabil in clasamentul general, castigand ultimele 3 raliuri cu Citroen-ul C4 WRC.

Loeb a fost victorios si in 2008 in Noua Zeelanda, dar traseul din 2010 a fost schimbat considerabil. Avand parcul de service in Auckland, dupa ce 3 ani s-a aflat in Hamilton, prima zi a raliului, care este si cea mai lunga, include o revenire pe probele speciale din nord, care nu s-au mai aflat pe calendarul WRC din 2005.

Disputate in Whangarei si Kuipara, probele speciale de vineri au loc pe o suprafata neteda de macadam, find foarte apropiate de o suprafata de asfalt, datorita faptului ca aceste trasee sunt folosite si de masini in mod obisnuit.

Dupa primele 4 probe speciale, echipele au un mic ragaz in parcul de service din Whangarei, urmand a ataca inca 4 probe speciale, precum si ultima proba speciala de 1,5 km ce va avea loc in Auckland pe o suprafata de asfalt.

Probele speciale de sambata se vor disputa la sud de Franklin si in nordul Waikato, avand 2 bucle si 4 probe speciale, precum si 2 treceri pe proba super speciala de pe circuitul din Hampton Downs, situat la sud de Auckland.

Ultima zi, de duminica, este cea mai scurta, avand 4 probe speciale si un total de 81,7 km. Ultima zi include 2 treceri prin coasta Whaanga, aflata in apropriere de coasta Tasman, avand parcul de service in orasul pitoresc Raglan.

Cine va castiga?

Chiar daca Loeb este omul momentului in WRC, exista totusi cativa piloti, ce vor concura in Auckland, determinati sa puna capat victoriilor francezului.

Petter Solberg, care are la dispozitie un C4 WRC, a ajuns pe locul 2 in clasamentul general, dupa ce a ocupat un loc 3 in Raliul Turciei, dar ar fi reusit o evolutie si mai buna daca bugetul sau restrans nu l-ar fi fortat sa reduca ritmul pentru a nu afecta masina. Totusi probele speciale din Noua Zeelanda find mai netede, deci mai putin solicitante, Solberg ar putea face o figura frumoasa.

Mikko Hirvonen si Jari Matti-Latvala se aflau pe drumul de a reusi pentru echipa Ford primele 2 locuri, dar finalul Raliului Turciei avea sa naruie visele echipei, Hirvonen avand o pana, iar Latvala lovind masina. Hirvonen a castigat prima etapa din sezonul 2010, in Suedia, iar o victorie l-ar mai apropia pe Hirvonen de francez.

In ciuda abandonului in Turcia, Latvala continua sa impresioneze, acesta abordand strategia fara riscuri. Latvala este asteptat sa demonstreze ca poate mai mult, pentru a se impune in fata pilotului numarul 2 de la Citroen, Dani Sordo.

Pilotul echipei Citroen Racing Team, Dani Sordo, se afla sub o mare presiune in Noua Zeelanda. Nu a reusit nici o clasare pe podium in acest sezon si nu a reusit sa termine ultima etapa dinTurcia, acesta iesind in decor. Pentru a inrautati lucurile, Dani Sordo este presat de pilotul echipei Citroen Junior Team, Sebastien Ogier, care a avut o evolutie foarte buna de la inceputul sezonului 2010..

Ogier a impresionat in Turcia, conducand raliul, pana cand o pana l-a facut sa piarda timp pretios. Etapa din Noua Zeelanda nu s-a aflat pe calendarul francezului, dar datorita evolutilor bune, managerul Citroen a insistat in strangerea unor fonduri pentru ca Ogier sa participe la cat mai multe raliuri.

Avandu-l coechipier pe Kimi Raikkonen, care nu va fi prezent in Noua Zeelanda, toata atentia se va indrepta catre Ogier.

Britanicul Matthew Wilson urmareste un loc printre primii 5, in timp ce norvegianul Henning Solberg urmareste revenirea in primii 10, dupa un raliu frustrant in Turcia.

Runda din Noua Zeelanda este importanta si pentru clasa P-WRC, precum si S-WRC, care sunt conduse de Armindo Araujo, respectiv Xevi Pons.

Pneuri

Toti competitorii din clasa cu tractiune integrala vor folosi in Noua Zeelanda pneuri Pirelli Scorpion de macadam dur. Echipele pot avea pana la 2 roti de rezerva, cu toate ca doar o roata se va afla in masina, mai ales pe prima trecere, unde riscul de a face pana este mult mai mic ca pe alte probe speciale de macadam.

Mai jos puteti vedea planul orar al desfasurari probelor speciale:

Prima zi (vineri)
[table id=26 /]

A doua zi (sambata)
[table id=27 /]

A treia zi (duminica)
[table id=28 /]

*orele de start ale probelor speciale din tabelul de mai sus , sunt calculate pentru fusul orar al Noii Zeelande, adica cu 9 ore inaintea Romaniei

Foto: automobilsport.com

Campulung Muscel va fi prima etapa din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta

Consiliul Federal a analizat in sedinta sa de ieri propunerea formulata de Comisia Nationala de Viteza in Coasta, prin intermediul presedintelui acestuia, Horatiu Ionescu-Cristea, vizand schimbarea locului de desfasurare al primelor doua etape ale Campionatului National de Viteza in Coasta – Dunlop 2010.

Astfel, potrivit membrilor Comisiei, traseul de la Sugas este, in momentul de fata, neadecvat desfasurarii unei etape din motive de securitate, si, din acest motiv, s-a propus anularea etapelor programate la Sugas pe 21 si 23 mai 2010. Consiliul Federal a analizat raportul realizat de Comisie dupa inspectarea traseului si a aprobat cererea acesteia.

In plus, Consiliul Federal a aprobat si propunerea Comisiei de Viteza in Coasta ca primele doua etape ale  Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 sa se desfasoare, in aceleasi zile, la Campulung Muscel, in organizarea CS Hatters, club care si-a exprimat, in scris, capacitatea de a organiza competitia.

sursa : FRAS.ro

Sfaturi practice pentru Raliul Argesului 2010

PS 1,8 Vidraru 4,40 km

Poate cea mai spectaculoasa proba de asfalt din Romania, cu siguranta cea mai interesanta proba a raliului prin gradul de dificultate, periculozitate si diferentele ametitoare de nivel. Proba are viraje inselatoare, poduri suspendate-unele situate la inaltimi de cateva sute de metri, 4 tuneluri-dintre care ultimul si cel mai lung chiar intre sosirea si stopul probei. Nu este o proba care sa ofere locatii prietenoase spectatorilor si organizatorii nici nu o recomanda pentru spectatori. Totusi daca cineva se incumeta sa isi gaseasca un loc de privit chiar inaintea celui de-al treilea tunel ar putea sa aiba ce povesti si arata(daca filmeaza)nepotilor…sunt cativa metri patrati pe marginea soselei de unde se vede startul probei undeva la 500 de metri mai jos. Pentru piloti si copiloti, proba este un must have al cv-ului acestora. Organizatorul Raliului Argesului 2010 si Honda prin Valahia Investment ofera un premiu special pentru echipajul care va avea cel mai bun timp pe aceasta proba dupa cele 2 urcari de sambata. Din cauza periculozitatii, aceasta proba se desfasoara in regim de cursa doar pe urcare.

Ora de start PS1: 09:54

Ora de start PS8: 16:40

Coordonate GPS:
Start – N45.3520892 | E24.6377000

Stop – N45.3649021 | E24.6282438

PS 2, 7, 9 Vidraru Lac urcare 12,00 km

Proba este cea care inchide conturul lacului Vidraru, avand startul pe zona sinuoasa de pe partea dreapta a barajului, dupa Valea cu Pesti si sosirea in dreptul intersectiei spre Cumpana. Are avantajul asfaltului impecabil pe mai mult de 80% din suprafata si al virajelor legate intr-o insiruire ametitoare. Este o proba pe care pilotii isi vor exersa din plin rezistenta fizica. Spectatorii au multe zone de unde pot privi, fara a avea insa posibilitatea sa vada mai mult de 1-2 viraje, chiar daca foarte spectaculoase. Proba se face in regim de cursa de doua ori in urcare si o data in coborare.

Ora de start PS 2: 10:23

Ora de start PS 7(coborare): 13:59

Ora de start PS 9: 17:09

Coordonate GPS:

Start – N45.4207420 | E24.6266912

Stop – N45.4629760 | E24.6027680

Propunere loc vizionare spectatori PS2: N45.4545116| E24.6328870

PS 3, 6, 10 Piscu Negru urcare 11,70 km

Proba este situata intre intersectia catre Cumpana si zona deschisa unde se afla hotelul Piscu Negru. Deasemenea, o proba care are un asfalt proaspat turnat pe o suprafata de peste 80% din lungimea probei…Este o proba rapida, palierele de viteza fiind insa inchise de viraje inselatoare, cu saritori surprinzatoare si probabil cu nisip pe interiorul virajelor. Este sigur ca aici se vor atinge cele mai mari viteze. Este o proba de anduranta, poate furniza surprize, cunoscatorii probei spun ca stiu din anii 1990-2000 doua viraje unde sigur vor avea ce vedea. Proba se face in regim de cursa de doua ori in urcare si o data in coborare.

Ora de start PS 3: 10:41

Ora de start PS 6(coborare): 13:38

Ora de start PS 10: 17:27

Coordonate GPS:

Start – N45.4663689 | E24.6015725

Stop – N45.5529654 | E24.6001806

Propunere loc vizionare spectatori PS3 N45.4759910 | E24.6008920

PS 4, 5, 11 Capra 4,30 km

Proba care marcheaza de fapt inceputul Transfagarasanului porneste imediat dupa Piscul Negru si are sosirea la cabana Capra la 1585 de metri altitudine. Este o feerie de viraje in ac de par, diferente de nivel, asfalt rugos inconjurat de zapada. La 500 de metri mai sus de Capra, pe sosea, acolo unde organizatorii au oprit curatarea zapezii, aceasta atinge in unele zone chiar si 2 metri. Este proba pe care organizatorul o recomanda tuturor spectatorilor, celor din presa, iubitorilor automobilismului care vor fi sambata pe Transfagarasan. Proba ofera spatii excelente pentru privit, se pot vedea pana la 8 viraje distincte din unele zone iar securitatea spectatorilor este maxima. Pe proba vor fi cel putin doua centre unde se vor comercializa produse alimentare si bauturi racoritoare si, in plus, dupa trecerile pe urcare, echipajele si masinile pot fi privite in regruparea de la Capra. Pe coborare, proba are un grad sporit de dificultate dat fiind diferentele de nivel, vitezele mari care se ating si pneurile reci cu care masinile pleaca din regrupare. Organizatorul Raliului Argesului si Consiliul Judetean Arges ofera un premiu special pentru echipajul care va obtine cel mai bun timp pe proba Capra in coborare.

Ora de start PS 4: 11:02

Ora de start PS 5(coborare): 13:28

Ora de start PS 11: 17:48

Coordonate GPS:

Start – N45.5564571 | E24.6015036

Stop – N45.5836484 | E24.6294894

Transfăgărăşanul, un drum al recordurilor

Transfăgărăşanul a fost construit între anii 1970 şi 1974, ideea conducerii de atunci fiind aceea de a asigura un drum strategic peste Munţii Făgăraş, cei mai înalţi din ţară. Inaugurarea a avut loc în data de 20 septembrie 1974,  astfel că, în toamna trecută, s-au împlinit 35 de ani de la acel eveniment.

Transfăgărăşanul (de la prefixul „trans-” + Făgărăş) face parte din Drumul Naţional 7C (DN7C) şi este unul din cele mai spectaculoase drumuri din ]ara noastra, fiind supranumit şi „drumul din nori”. Primul segment al Transfăgărăşanului trece prin faţa hidrocentralei de la Vidraru, amplasată subteran în masivul Cetăţuia. De aici, în apropierea cetăţii Poenari, drumul urcă pe serpentine şi viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte,  ajungând pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307 de metri leagă Munţii Pleaşa şi Vidraru. Trecând barajul, drumul continuă în partea stângă de-al lungul lacului Vidraru pînă la începutul acestuia. În continuare drumul începe să urce în serpentine, trecând pe la Cascada Capra, pînă la partea sudică al tunelului de la Capra la Bâlea Lac, care străbate Munţii Făgăraş. Tunelul Bâlea, cel mai lung tunel din România, cu o înălţime de 4,4 m, 6 m lăţime şi un trotuar cu o lăţime de 1 m, neiluminat şi neaerisit, face legătura cu partea nordică a Transfăgărăşanului.

În partea nordică a drumului, după Tunelul Bâlea, Transfăgărăşanul trece prin rezervaţia naturală Golul Alpin şi Lacul Bâlea, pe la lacul glaciar Bâlea, urmat de o coborâre abruptă în serpentine. Trece în apropierea cascadei Bâlea, care este o cascadă în trepte de aproximativ 68 m, cea mai mare de acest fel în România, şi se află la altitudinea de aproximativ 1230 m. În timpul iernii (de obicei de la 1 noiembrie până în 30 iunie), sectorul cuprins între kilometrul 104 de la Piscu Negru şi kilometrul 130 la cabana Bâlea Cascadă este închis circulaţiei rutiere, iar la Lacul Bâlea se poate ajunge cu telecabina, de la cabana „Bâlea Cascadă”.

Unul din tronsoanele cele mai dificile ale Transfăgărăşanului, este cuprins între Lacul Bâlea şi Bâlea Cascadă pe o lungime de 13 km. De la Bâlea Cascadă pînă la intersecţia cu DN1 şi drumul european E68, în apropierea comunei Cârţişoara, mai sunt 21 km.

Date de reţinut

  • Drumul leagă regiunea istorică a Transilvaniei de Muntenia, peste Munţii Făgăraş, cel mai înalt lanţ muntos din România (2544 m Vârful Moldoveanu), care face parte din Carpaţii Meridionali.
  • Lungimea Transfăgărăşanului este de 91,5 km. Alţi parametri: lăţimea părţii carosabile – 6 m; parapeţi – 54 km; curbe – peste 800; ziduri de sprijin – peste 26 000 mc.
  • Şoseaua urcă până la o altitudine de 2042 m în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2145 m în pasul Urdele.
  • Transfăgărăşanul include cel mai lung tunel rutier din România (887 m), situat la cea mai mare înălţime (2042 m).
  • La realizarea celor aproape 92 de kilometri de şosea s-au dislocat circa 3 milioane metri cubi de rocă, s-au făcut 830 de lucrări transversale şi 290 000 de metri cubi de zidărie, iar pentru construcţia tunelului Capra-Bâlea au fost escavaţi peste 41 000 metri cubi de rocă. De asemenea, s-au folosit 20 de tone de dinamită, 3573 tone de ciment, 89 tone de oţel beton, 24 000 de ancore, 129 tone de plase sudate, 14 200 metri pătraţi de cofraje, 1750 metri liniari de tuburi de beton, 4100 de metri liniari de ţeavă, 50 tone de confecţii metalice, 6900 metri cubi de nisip, 6000 metri cubi de pietriş, 3000 tone de cribluri şi 740 de lămpi de iluminat.
  • Drumul s-a realizat cu eforturi materiale considerabile şi cu preţul multor vieţi de soldaţi  şi muncitori care au contribuit la construcţia lui. Oficial se vorbeşte de 40 de oameni decedaţi, dar oameni care după 35 de ani mai sunt în viaţă vorbesc de sute de vieţi omeneşti pierdute. Răspunzând unui interviu, un martor al timpului spunea: „Numai la baraj au murit vreo 400 de baieţi”.
  • Cele mai importante puncte de atracţie turistică din zonă sunt: Lacul şi Barajul Vidraru, care este unul dintre cele mai mari din Europa, Cetatea Poienari (construită pe vremea lui Vlad Ţepeş), Lacul glaciar Bâlea şi Cascada Bâlea. Pe ultimele însă, dacă nu aţi apucat deja să le vedeţi, trebuie să le includeţi în itinerariul dumneavoastră într-o excursie pe care o veţi putea face ulterior, folosind celălalt versant, sau, dacă vreţi să parcurgeţi acest drum spectaculos, în vară, atunci când Transfăgărăşanul este deschis complet circulaţiei publice.

Raliul Argesului – www.raliulargesului.com
Raliul Argesului se va desfasura in perioada 7-9 mai 2010 la Pitesti si, dupa o pauza de 9 ani, va avea probele speciale de concurs pe Transfagarasan.
Raliul este organizat de Hatters Motorsport cu sprijinul Consiliului Judetean Arges, al Primariei Municipiului Pitesti si al Directiei Judetene pentru Sport Arges si este sustinut de Honda prin Valahia Investment, Hotel Muntenia, Hotel Victoria, Asociatia Oamenilor de Afaceri Arges, Pelind Family, Ramycom service, clubul Pink, cabana Capra, Wings Team, My Wash.
Evenimentul este prezentat de GSP TV si se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.

Jack Daniel’s Rally Team la raliul Argesului

Jack Daniel’s Rally Team si mesajul de responsabilitate sociala  „Condu responsabil: nu bea la volan”ajung pe Transfagarasan si la Pitesti in perioada 7-9 mai.

Echipa Jack Daniel’s Rally Team, impreuna cu Team Managerul Mihai Leu participa la a doua etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop.

Jack Daniel’s Rally Team, aduce in 2010 mesajul sau de responsanbilitate, cu urmatoarele echipaje: Edwin Keleti si Victor Ponta pe Renault Clio R3 Maxi Evo, Catalin Berari, copilot Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 10,  Gergo Szabo si Levente Csegzy pe Mitsubishi Lancer EVO 9 si Titi Aur si Karoly Borbely, tot pe Mitsubishi Lancer EVO 9.

Edwin Keleti si Victor Ponta

Campioni en titre la grupa A si castigatori la Brasov, nu ne vom culca pe laurii victoriei si vom face ca acest sezon lung si dificil sa se incheie tot cu un titlu. Pentru noi, raliul Argesului este ceva complet nou si vom trata cu foarte multa seriozitate aceasta etapa.”

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt sustinuti in sezonul 2010 de catre Jack Daniel’s, Renault Romania, Pirelli Romania, Colgate prin Mennen SpeedStick, autovit.ro, Rin Grand Hotel si vopselele auto Ixell.


Gergo Szabo si Levente Csegzy

Arges este un raliu foarte tehnic, dar noi suntem optimisti. Masina este pregatita si asteptam cu nerabdare Transfagarasanul. Am auzit numai lucruri frumoase despre acest traseu. Tintim podiumul si vom munci foarte mult pentru acest lucru.”

Titi Aur si Karoly Borbely

Configuratia actuala a raliului inseamna dificultate, zona periculoasa, dar este un raliu deosebit de tehnic, oricum, greu din punct de vedere sportiv. Dezavantajul acestui raliu este ca nu se poate merge in bucla si ca regruparile sunt foarte mari, iesindu-se din ritm. Asa cum am mai spus, nefiind fan al probelor de asfalt, astept cu nerabdare macadamul. Intre timp, vom face tot posibilul ca la Arges sa avem rezultate foarte bune.

Catalin Berari si Mihai Sandu

Argesul este un raliu frumos, am participat la el la debutanti cu multi ani in urma. Asteptam cu nerabdare acest raliu, speram ca masina sa fie in regula, sa nu avem probleme tehnice. La fel speram ca si ceilalti colegi ai nostri de echipa – Gergo, Titi, Edwin –   sa aiba rezultate foarte bune.

Despre Brown Forman:

Cu mai mult de 4000 de angajati in intreaga lume, Brown Forman face parte din topul 10 al celor mai mari companii de bauturi spirtoase si vinuri la nivel mondial. In Romania, Brown Forman distribuie Jack Daniel’s, vodca Finlandia, Southern Comfort, tequila Herradura, El Jimador, lichiorul Chambord si bourbon-ul Woodford Reserve.

Foto: Bogdan-motorsportnews.ro

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor