Gabriele Tarquini si Andy Priaulx castigatorii etapei din Maroc

In weekend a avut loc a doua cursa din WTCC in Maroc, dupa anularea etapei din Mexic din motive de securitate. Gabriele Tarquini si Andy Priaulx sunt cei doi piloti care si-au impartit victoriile din cele doua curse care au avut loc pe circuitul stradal din Marrakech, dupa ce ambele curse au avut parte de o serie de accidente si perioade de neutralizare prin aparitia Safety Car-ului.

Campionul en-titre Gabriele Tarquini plecat din pole position a preluat conducerea inca de la start si a beneficiat de batalia pentru locul doi reusind sa se distanteze putin de urmaritori lucru ce a reprezentat un moment crucial atunci cand cursa a fost neutralizata de Safety Car pana la final.

Incepatorul Fredy Barth a avut cel mai bun start plecat din pozitia a 8a acesta a reusit sa urce pana in pozitia a treia in primul tur. Dupa acest start fulminant Barth a inceput sa preseze ocupantul pozitiei a doua Rob Huff facand o manevra care a cauzat un derapaj violent al Chevroletului. Huff a reusit sa controleze masina foarte bine reusind sa evite un mare accident si totodata si-a pastrat si locul doi in cursa. Tiago Monteiro este cel care a beneficiat de acest incident reusind sa ii sufle pozitia a treia incepatorului Barth.

Andrei Romanov si-a lovit BMW-ul 320si lucru care a dus la aparitia Safety Car-ului si neutralizarea cursei pana la final.

Andy Priaulx a reusit sa castige a doua cursa fiind urmat de Yvan Muller si Tom Coronel. A doua cursa a fost una foarte haotica fiind intrerupta de doua ori de Safety Car, dupa doua mari accidente si reluata abia in ultimul tur. Pentru cei de la Chevrolet a fost un weekend si bun si rau deoarece au reusit ocuparea pozitiei secunde in ambele curse prin Rob Huff si Yvan Muller, dar in a doua cursa Alain Menu si Rob Huff au abandonat in cele doua accidente majore care au neutralizat cursa.

Tarquini a reusit clasarea pe locul sase marindu-si avantajul din clasamentul general la 70 de puncte, acesta fiind urmat de Yvan Mulller cu 63 de puncte.

Urmatoarea etapa va avea loc pe 23 mai in Italia pe Circuitul de la Monza.

Presedintele FIA a fost prezent pe circuitul de la Marrakech sambata si duminica, unde o mare parte a timpului a petrecut-o alaturi de promotorul WTCC  Marcello Lotti si reprezentanti ai Federatiei Roiale Marocane a sportului automobilistic. Jean Todt s-a plimbat pe linia boxelor unde a facut cunostinta cu echipele si pilotii, iar in final s-a alaturat pilotilor intr-o poza “de familie” pentru sustinerea campaniei “Drumuri Sigure'” a Natiunilor Unite.

foto: fiawtcc.com

Cronica Raliului Insulelor Canare

Jan Kopecky a reusit prima sa victorie din sezonul 2010 in Intercontinental Rally Challenge, dupa un raliu plin de surprize in Insulele Canare.

Kopecky a reusit sa preia conducerea raliului, dupa ce Meeke a suferit o pana vineri, pe penultima proba speciala, pilotul echipei Skoda aflandu-se totodata sub presiunea coechipierului sau Juho Hanninen, care s-a clasat pe pozitia secunda la doar 9,1 secunde in spatele sau.

Kopecky, reuseste prin aceasta victorie sa urce pe pozitia secunda avand acelasi numar de puncte ca si Guy Wilks in clasamentul general, fiind la 7 puncte in spatele lui Hanninen. Campionul IRC, Kris Meeke a cazut de pe prima pozitie pana pe locul al 6-lea dupa ce o pana l-a facut sa piarda timp pretios. Meeke a fortat revenirea pe un loc fruntas, reusind la sfarsitul Raliului Insulelor Canare o clasare pe locul al 4-lea cu al sau Peugeot 207.

Find cel mai rapid pe 4 probe speciale, Kopecky a afirmat ca nu ar fi reusit sa-l ajunga pe Meeke daca acesta n-ar fi facut pana, ritmul nord irlandezului fiind foarte alert. Kopecky a avut o singura problema pe prima bucla de sambata, cand frana de mana a masinii a devenit nefunctionala. Chiar si cu aceasta problema pilotul echipei Skoda a reusit un weekend perfect.

Hanninen, care se simte mult mai bine pe macadam,  a impresionat si pe probele speciale pe asfalt, mentinand un ritm constant in fata lui Kopecky, care este considerat un specialist pe aceasta suprafata. Al patrulea podium pentru Hanninen in sezonul 2010, i-a adus pilotului echipei Skoda un avans de inca 2 puncte in clasamentul general. Finlandezul a afirmat ca a uzat prea repede pneurile in ziua de vineri, astfel incat a fost nevoit sa conduca mai prudent in ziua a doua pentru a nu intimpina o problema.

Guy Wilks a continuat evolutia buna de la inceputul sezonului 2010, reusind un loc 3 pe podiumul din Insulele Canare. Totusi, acesta a intalnit o problema la franele masinii sale si o problema la racirea Skodei Fabia S2000, britanicul gasind cu greu o setare adecvata care sa-l multumeasca. Acesta a afirmat ca a gasit setarea potrivita pentru masina sa, la sfarsitul raliului, cand deja cartile erau jucate.

Bruno Magalhaes s-a aflat in cursa pentru locul al 4-lea , reusind sa fie in spatele lui Meeke pe ultima proba speciala, dar o problema la axul cu came precum si o uzura serioasa a pneurilor, l-au determinat sa reduca ritmul.

Meeke dupa ce a a reusit sa castige 9 probe speciale obtinand un avans de 17,9 secunde, a fost urmarit de ghinion, un surub cazut din bratul suspensiei a cauzat o pana pe partea dreapta a masinii.

Dupa ce a suferit o pana in aceleasi circumstante ca si Meeke, Thiery Neuville se indrepta spre un loc 7, care i-ar fi adus primele puncte in IRC pentru echipa Peugeot Belgium-Luxembourg. Totusi o piatra avea sa afecteze suspensia fata a Peugeot-ului 207 si sansa pilotului la primele puncte in Intercontinental Rally Challenge.

Ghinionul lui Neuville, l-a propulsat pe locul al 7-lea pe Ruben Gracia, in spatele lui Alberto Hevia, ocupand astfel prima pozitie la Grupa N.

Sergio Vallejo a inceput a doua zi pe pozitia a 7-a la general, dar servodirectia masinii sale, Ford Fiesta S2000, cedand, avand ca rezultat retrogradarea cu o pozitie, dar la o distanta considerabila de ocupantul locului 9, Jose Barrios.

Franz Wittmann a fost al zecelea, cand pe sfarsitul probei speciale 11, a lovit o piatra, care a produs o pana masini sale, Peugeot 207.

Dani Oliviera s-a confruntat si el cu probleme, motorul masinii sale cedand dupa ce se afla pe pozitia a 11-a.

Yeray Lemes a castigat cupa 2WD in IRC, la o diferenta de 2 minute cu Ford Fiesta R2, in fata pilotului Enrique Cruz.

FOTO:  rallyislascanarias.com

Prima etapa a Campionatului National de Slalom Paralel a fost una incendiara

Prima etapa din CNSPR programata a se desfasura pe 01.05.2010 la Sibiu s-a dovedit a fi la figurat dar si la propriu o etapa incendiara.Pregatirile au debutat la inceputul saptamanii trecute cu ceva ploi care puneau sub semnul intrebarii calitatea pistei si finalizarea lucrarilor la suprafata de rulare.

Ultimele doua zile insa au fost in totalitate de partea noastra, gropile cu apa s-au zvantat, si doar la doua viraje in lucru cu prea multe pietre suprafata a lasat de dorit. Si daca soarele din “exces de zel” a uscat chiar prea mult pista favorizand aparitia prafului, vantul a fost cel care a impiedicat existenta unor perdele de praf care sa fi pus in pericol vizibilitatea si securitatea pilotilor.

Dimineata cursei a adus in parcul de service pe langa participantii traditionali ai acestui gen de competitie si pe Oaspetel de Onoare al acestui Campionat, in persoana pilotului Vali Porcisteanu, care si de aceasta data a constituit sarea si piperul etapei (si dupa cum declara un suporter inrait, doar el reusind sa acopere toata groapa cu praf la o singura trecere).

Napoca Rally Academy l-a adus la Sibiu, pe post de suporter  al juniorului Simone Tempestini si pe pilotul multiplu campion Marco Tempestini-tatal acestuia.Marco a recunoscut dupa cursa ca spiritul latin din el l-a facut sa urmareasca cu sufletul la gura evolutia in manse a fiului sau, supravegheat indeaproape de antrenorul lui Simone, nimeni altul decat cunoscutul pilot Deny Ungur. Marco Tempestini chiar declara la fata locului unui post de televiziune ca este bucuros ca are ocazia sa-si aduca fiul de doar 16 ani la curse in Romania, intrucat in Italia nu se permite inca asa ceva.

Vicecampionul de anul trecut de la clasa juniori, Florinel Tincescu, inregimentat si el mai nou sub culorile Napoca Rally Academy, si sprijinit material si tehnic si de catre tatal sau (Varu Nicu), era hotarat sa-si ia revansa pentru infrangerea suferita anul trecut in fata lui Octavian Tirnovean.

Prin parcul de service se plimbau pe post de spectatori si familia Budai (tatal si fiul) pe care masina i-a tradat (motor distrus) chiar cu o zi mai devreme iar fostul pilot sibian Nelu Rogoz a declarat ca pregateste si el o masina pentru fiul sau de doar 14 ani.

Apare si o noua grupa de piloti proaspat licientiati la slalom paralel (Alin Troanca, Raul Badiu fost pilot junior, Petre Costache-un impatimit al rallycrossului, Moldovan Traian, Stoia Silviu-care si-a facut debutul cu dreptul in acest campionat), iar la juniori grupa se reintregeste prin reparticiparea lui Chiss Daniel.

La clasa juniori, cu 5 piloti la start, mansele debuteaza furtunos si curand ne dam seama ca prin venirea lui Simone Tempestini direct in lupta la varf i se spulbera orice sansa de urcare pe podium lui Radu David.Pe Chiss Daniel il tradeaza masina si se retrage dupa ce efectueaza doua manse slabe.

Se pare ca dorintele de revansa a lui Florinel Tincescu nu se traduc in realitate, finele rundei I gasindu-l  pe primul loc tot pe Octavian Tirnovean. Semifinala aduce la start pe Florinel cu Simone si Octavian cu Radu. In finala mica Simone il bate pe Radu cu 3 secunde, iar Octavian pe Florinel cu aproape o secunda.

Clasamentul final are urmatoarea configuratie:

Locul   I Octavian Tirnovean

Locul  II Florinel Tincescu

Locul III Simone Tempestini

La urmatoarea clasa constituita, cea de pana la 1600 cmc, cu 5 piloti la start lupta pentru locul intai se duce intre Raul Badiu si Dan Grunca, acesta din urma pierzand si locul II in semifinala cu Istvan Szabo din cauza unui  incident mecanic provocat de un bolovan.

Clasamentul final este urmatorul:

Locul   I Raul Badiu

Locul  II Istvan Szabo

Locul III Dan Grunca

Clasa pana la 2000 cmc a fost si  cea mai si numeroasa, cu 13 piloti la start.In semifinala au intrat Lorand Jozsa, Mihai Plesa, Dan Niristeanu si Petre Costache. Disputele au fost darze cu rasturnari de situatie iar in finala mica Dan Niristeanu il infrange pe Petre Costache cu sub o secuna iar Lorand Jozsa castiga finala mare in fata lui Mihai Plesa cu peste o secunda.

Clasamentul este:

Locul   I Lorand Jozsa

Locul  II Mihai Plesa

Locul III Dan Niristeanu

Primii doi piloti de la aceasta clasa au ocupat si locurile II respectiv III in Clasamentul Open, dupa Vali Porcisteanu care face de fapt un adevarat galop de sanatate, castigand clasamentul cu timpul de 01:43,797 la peste 7 respectiv 8 secunde in fata de locurilor II respectiv III.

La Clasamentul Open este de remarcat ca cel mai proaspat participant in campionat, Simone Tempestini ( 16 ani ), ocupant al locului 7, a reusit sa-l devanseze cu 0.3 secunde pe veteranul acestor curse-Dan Niristeanu (60 de ani), care a ocupat locul 8.

Clasament Open

1 …..25 Porcisteanu Valentin ………….01:43,797

2 …751 Lorand Jozsa ……………………01:51,378

3 …602 Plesa Mihai Daniel …………….01:52,712

4 …747 Badiu Raul ……………………….01:53,123

5 …723 Tirnovean Octavian ……………01:53,673

6 …702 Tincescu Florin ………………….01:54,011

7 …727 Tempestini Simone …………….01:55,253

8 …713 Niristeanu Dan …………………..01:55,617

9 …605 Costache Petre ………………….01:56,390

10 .730 Szabo Istvan ……………………..01:57,883

11 .706 Grunca Dan ………………………01:58,081

12 .705 David Radu ……………………….01:58,332

13 .717 Belecciu Daniel ………………….02:01,405

14. 711 Baghiu Horatiu …………………..02:02,347

15 .754 Moldovan Traian ………………..02:02,945

16 .785 Ocnarescu Tiberius Stefan…..02:03,395

17 .525 Ciobotea Cristian ……………….02:04,345

18 .770 Cozma Calin ……………………..02:04,397

19 .771 Troanca Alin Ioan ………………02:06,356

20 .721 Stoia Silviu ………………………..02:06,779

21 .788 Beloiu Bogdan Andrei ……….. 02:11,132

22 .624 Chiss Daniel Lucian  …………..02:11,312

23 -762 Cosman Vasile Alin …………….02:14,452

24 .720 Ciocoiu Gabriel Mihai ………….02:26,200

De remarcat grupul compact al juniorilor de pe locurile 5, 6, si 7 care si de data aceasta si-au dovedit valoarea.

In paralel cu aceasta etapa s-a desfasurat si concursul destinat amatorilor care au fost in numar de 9 participanti.

Inainte de a incheia nu putem sa nu mentionam si contributia oferita de catre CCA Transport (servicii de asistenta tehnica/remorcare) care de aceasta data a avut de lucru din plin.

Dealerul Skoda SC Intercar SRL Sibiu a acordat o serie de premii castigatorilor si a oferit spectatorilor o serie de demonstratii pe pista cu masinile de teren Skoda Yeti.

Foto : 1 . Octavian Tirnovean – Opel Corsa nr.723

2. Raul Badiu – Opel Kadet nr.747

Prima victorie pentru Raul Badiu

Dupa o lunga pauza competitionala, Campionatul National de Slalom Paralel a debutat in data de 1 mai 2010 la Sibiu. Aceasta prima etapa a reprezentat si debutul la seniori a pilotului sibian Raul Badiu, acesta devenind major cu doar trei zile inainte de start. Ramanand fidel tipului de masina cu care a participat la trei etape sezonul trecut, Opel Kadett, Raul a ales pentru acest nou sezon o alta motorizare, si anume 1600 cmc, incadrandu-se astfel la clasa 2.

Desi a intampinat probleme cu franele masinii sale, tanarul pilot a atacat inca din prima mansa de concurs, stabilind cel mai bun timp la grupa sa. O parcurgere in forta a urmat si in a doua mansa, urmand ca ultimele doua manse sa le parcurga la conservare, fiind deja sigur de calificarea in semifinale. Pentru semifinale si finala a ales sa renunte la stilul spectaculos care a incantat spectatorii, astfel reusind sa obtina atat victoria la clasa sa, cat si timpul care i-a asigurat locul 4 in Clasamentul Open, un timp cu doar 4 zecimi de secunda mai slab decat al ocupantului ultimei trepte a podiumului.

Raul Badiu: “Emotiile au inceput inca din mini sesiunea de teste premergatoare zilei de concurs, unde am observat ca franele erau prost balansate, ineficiente si instabile. Deoarece testele am reusit sa le fac la o ora destul de tarzie, nu am mai avut timp pentru remedierea acestei probleme, astfel ca am sperat ca in concurs sa reusesc sa ma adaptez cat mai repede conditiilor impuse de masina, dar si sa acumulez experienta.

La recunoasteri am observat o inrautatire a situatiei franelor, dar tot ce am putut sa fac a fost ca in concurs sa franez mai repede si putin mai agresiv. Masina a fost dificil de controlat pe franare, motiv pentru care am avut parte si de un moment delicat in prima mansa. Am trecut peste, m-am acomodat din ce in ce mai bine cu noua masina si am incercat sa imi imbunatatesc stilul de pilotaj. Am incercat cu fiecare viraj sa merg cat mai eficient.

Finalul a fost peste asteptari, timpul pe care l-am obtinut fiind unul excelent data fiind experienta redusa la volan, dar si materialul de concurs nu foarte competitiv, la care i-am adus imbunatatiri doar la capitolul siguranta si fiabilitate.”

Raul Badiu multumeste tuturor celor care i-au fost alaturi la aceasta prima etapa a Campionatului National de Slalom Paralel, si anume lui Nelu din Rasinari, Scolii de Soferi Prima, VS-Mont, lui Rares Tomita, Cipi Presura, Nelu Rogoz, familiei si prietenilor.

PR Raluca Magdas

foto: Rares Fetean/rallymax.ro

Debut in forta pentru Octavian Tirnovean in 2010

Octavian Tirnovean, campionul en-titre al Campionatului National de Slalom Paralel, a inceput cu dreptul noul sezon, prin adjudecarea victoriei la Juniori. Desi in prima mansa a avut parte de un tet-a-que, pilotul in varsta de 17 ani a revenit in forta, imbunatatindu-si timpii de la o mansa la alta.

Prima runda a incheiat-o pe prima pozitie la Juniori, urmand ca in semifinale sa alerge impotriva lui Radu David, in fata caruia a reusit sa se impuna, iar timpul realizat obtinandu-i calificarea in finala mare. Avandu-l ca adversar in finala pe Florinel Tincescu, dupa un parcurs in forta, pilotul sibian a castigat cu un avans de aproape o secunda, stabilind un nou record personal si clasandu-se si pe locul 5 in clasamentul Open.

Octavian Tirnovean: Am muncit foarte mult pentru aceasta victorie. Adversarii mei au fost foarte rapizi si au atacat inca de la inceput, lupta intre noi ducandu-se la zecimi de secunda. De asemenea, adversarul meu principal, Florinel Tincescu, si-a imbunatatit masina de concurs, masina care si sezonul trecut era net superioara Opel-ului meu. Lupta s-a transat in finala, unde cu greu am reusit sa il inving pe Florinel si unde am stabilit un nou record personal cu Corsa.”

Octavian Tirnovean doreste sa multumeasca pentru sprijin lui Vali Porcisteanu, sponsorilor Taxi Pronto 949 si Matec, RallyMax si parintilor.

PR Raluca Magdas

foto: Rares Fetean/rallymax.ro

Raliul Argesului 2010 – Buletin Informativ nr.2

Ne mai despart cateva zile pana la startul Raliului Argesului, iar pregatirile sunt in faza finala. Mai jos gasiti modificarile de ultima ora, dar si noile variante pentru Regulamentul Particular al Raliului, Regulamentul Rally Show si Planul orar.

Buletin Informativ Nr.2

  1. Din dorinta de a acorda o siguranta sporita echipajelor, organizatorul Raliului Argesului a decis cresterea distantelor destinate incalzirii anvelopelor inainte de startul probelor PS1,8 – Vidraru si a PS 5 – Capra pe coborare. Decizia a fost luata in urma vizitarii traseului de catre o echipa formata din reprezentantii organizatorilor competitiei, ACS Hatters Motorsport, si seful de securitate al competitiei. Planul orar s-a modificat in consecinta si il gasiti atasat, dar si pe pagina de web a competitiei, www.raliulargesului.com.
  2. De asemenea, s-a hotarat deschiderea unui secretariat pentru recunoasteri la startul PS1, in locatia pensiunii „La Cetate”, km 63. Secretariatul va fi deschis incepand de joi dimineata, ora 8, pana sambata, 8 mai, la ora 21:00.
  3. Centrul administrativ al raliului (secretariat, birou de presa, sala de conferinte) se muta de la Hotel Muntenia la Consiliul Judetean Arges, urmand ca la hotelul Muntenia sa se instaleze un panou de afisaj.

Puteti descarca de mai jos :

Regulament Particular Raliul Argesului 2010b

Plan Orar Raliul Argesului 2010

Regulament Rally Showb

Detaliile complete pentru Raliul Argesului 2010


Bucureşti, 3 mai 2010 – Pentru prima dată din 2001 încoace, Raliul Argeşului, etapa a doua a Campionatului Naţional de Raliuli Dunlop 2010, revine în configuraţia de asfalt, pe Transfăgărăşan!

Programat în perioada 7-9 mai, Raliul Argeşului le oferă competitorilor din întrecerea internă, dar şi fanilor, o surpriză extrem de plăcută: pentru prima dată din 2001 încoace, raliul revine în configuraţia de asfalt, fiind pentru mulţi dintre piloţii din campionat prima înfruntare din carieră pe Transfăgărăşan.

Implicit, investiţia pentru desfăşurarea raliului a crescut enorm faţă de alţi ani, Raliul Argeşului devenind probabil cel mai scump raliu din 2010. Au fost necesare recondiţionarea şi asfaltarea unor porţiuni consistente din tona Transfăgărăşanului, cheltuială susţinută de autorităţi, la care s-a adăugat o investiţie de 50.000 de euro din partea organizatorilor, în condiţiile în care bugetul pentru un raliu variază între 20.000 şi 50.000 de euro, în funcţie de organizator şi de importanţa etapei. Prin contractele şi parteneriatele de imagine, Raliul Argeşului va avea însă o acoperire media estimată la peste 350.000 de euro.

În cursă vor intra maşini cu o valoare totală de peste 3 milioane de euro, printre care se numără un SUBARU IMPREZA STI N15, maşină care va fi condusă de DAN GÂRTOFAN, avându-l drept copilot pe Mihai Lăzărescu, şi de BOGDAN MARIŞCA, alături de copilotul Sebastian Itu. Pe listă mai este bolidul MITSUBISHI EVO 9, condus de GERGO SZABO, având copilot pe Levente Csegzy (campioni en titre), şi de TITI AUR, având copilot pe Borberly Caroly, un PEUGEOT 207 S 2000 condus de MARCO TEMPESTINI, având copilot pe Dorin Pulpea, şi un RENAULT CLIO R3 MAXI EVO, maşină a echipajului KELETI EDWIN/PONTA VICTOR.

Pe lista de înscrieri se află şi echipajul maghiar format din Spitzmuller Csaba şi Bahor Bea. Component al Hell Racing Team, Spitzmuller are la activ titlul naţional absolut al Ungariei în 2008. În acel sezon, a obţinut cinci victorii consecutive care i-au permis să-şi aconteze victoria şi în “secţiunile” asfalt şi macadam ale întrecerii naţionale din ţara vecină. În palmaresul său mai figurează două titluri consecutive la Grupa N (2003 şi 2004), dar şi alte două locuri 3 în clasamentul absolut al Ungariei, câştigate în perioada 2005-2009, când a pilotat un Mitsubishi Lancer WRC preparat de MML. Anul trecut, Spitzmuller a fost al cincilea în clasamentul absolut şi al doilea în întrecerile de asfalt. Pilotul maghiar revine acum în România, după ce a participat în 2007 şi la “Transilvania Rally Show”, Raliul Argeşului reprezintând pentru el momentul de debut în CNR Dunlop, ân care va avea din acest moment un program complet, fiind legitimat la clubul Auto Blic din Braşov.

În total, lista preliminară a participanţilor la întrecerile din 7-9 mai cuprinde momentan 40 de echipaje şi este disponibilă pe site-ul oficial al competiţiei (www.raliulargesului.com). Trebuie precizat însă faptul că nu este exclus ca numărul echipajelor înscrise să crească până la momentul startului, acestea urmând să fie admise la start, potrivit Regulamentului Particular, cu condiţia achitării unei taxe suplimentare.

Desfăşurarea de forţe este uriaşă: 100 de oficiali (arbitri, comisari sportivi), 100 de oameni de ordine, 20 de oameni de ordine din imediata apropiere a organizatorului la proba denumită RALLY SHOW, sute de mecanici din echipele tehnice, 100 de membri ai echipajelor şi alte forţe de ordine (poliţie, jandarmerie, poliţie comunitară), la care se adaugă un număr estimat de peste 10.000 de spectatori la proba din centrul Piteştiului.

Monica Iagar, Nicu Vlad, Monica Roşu, Marian Drăgulescu, Silvia Stroescu, Ovidiu Lipan Ţăndărică sau Claudia (Sexy) sunt doar câteva dintre personalităţile care au vrut să fie alături de cei mai mari piloţi de raliuri din România la Raliul Argeşului si vor evolua in sedinte de VIP Drive.

Cursa va avea loc pe o distanţă de 335,60 de km, din care 93 km pe secţiunile competitive şi 242,60 km de regularitate. Parcurile de service vor fi amplasate în Piteşti, respectiv Vidraru. Recunoaşterile sunt programate pentru 6 şi 7 mai, iar în după-amiaza zilei de 7 mai, între orele 16.00 şi 19.00 este programat shakedown-ul.

Sâmbătă, 8 mai, vor avea loc duelurile pentru victorie, în program fiind incluse 11 probe speciale. Secţiunile Vidraru, Vidraru Lac, Piscu Negru şi Capra (toate pe urcare) se vor parcurge de câte două ori, în timp ce la coborâre sunt incluse toate probele, cu excepţia celei denumite Vidraru. Startul este programat la ora 8:01, din Piteşti, în timp ce prima maşină va pleca pe secţiunea competitivă Vidraru la ora 9:54. Sosirea echipajelor va avea loc în Piteşti, la orele 21:25, după parcurgerea a 335,60 de kilometri, din care 93 de km pe secţiunile competitive. Seara de sâmbătă se încheie cu „Rally Party”.

În ziua următoare, ca parte a „Pitesti Rally Show”, spectatorii vor avea posibilitatea să-i vadă la lucru pe piloţii din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2010, dar şi să asiste la o suită impresionantă de demonstraţii sau la lansarea echipei UCM Reşiţa, care participă la Campionatul Naţional de Viteză în Coasta Dunlop 2010.

Raliul Argeşului este organizat de Hatters Motorsport cu sprijinul Consiliului Judeţean Argeş, al Primariei Municipiului Piteşti şi al Direcţiei Judeţene pentru Sport Argeş şi este susţinut de Honda prin Valahia Investment, Hotel Muntenia, Asociaţia Oamenilor de Afaceri Argeş, Pelind Family, Ramycom service, clubul Pink, cabana Capra, Wings Team şi My Wash.

F2 Marrakech: weekend cu ghinion pentru Mihai Marinescu

Dupa o prima zi relativ promitatoare, simbata si duminica au fost cu ghinion pentru Beu.

El ne-a explicat pe blog-ul personal cum in prima sedinta de calificari citiva concurenti au taiat o sicana si au obtinut timpi mai buni, fara sa fie penalizati. Cu toate astea, in cursa 1, desi a plecat de pe locul 12, cistiga rapid doua locuri, iar pina la primul safety-car (previzibil pe un circuit de asemenea factura), tinarul brasovean mai avanseaza inca patru pozitii.  Dupa restart, Mihai mai face o depasire si ajunge pe locul 5, cind dintr-o data o defectiune la cutia de viteze il forteaza sa incetineasca si sa abandoneze.

Calificarile pentru cursa a doua au fost foarte bune, de data aceasta Mihai reusind un excelent loc 6. Din pacate, insa, la startul cursei 2, el a ramas imobilizat pe grila. Facind haz de necaz, zicem bine macar ca a evitat accidentul spectaculos din primul tur, care a provocat din nou intrarea masinii de siguranta pe pista! Revenit pe circuit dupa o vizita la standuri pentru  remedierea problemei, Mihai a mers din nou foarte bine, dar de data aceasta doar pentru spectacol, si pentru antrenament, el fiind cu  2 ture in urma liderului. El a depasit cinci din concurentii din fata lui, obtinind si al 7-lea timp pe tur.

Una peste alta, cred ca Mihai Marinescu a aratat un potential foarte bun, fiind mereu intre primii 5-10 piloti, multi dintre acestia cu mai multa experienta si palmares mai impresionant. Sa speram ca va reusi sa impresioneze sponsorii si ca va putea continua in acest sezon in Formula 2.

Primii piloti romani in Campionatul European de Enduro

Ervin Kovacs (Ivan Moto Racing Odorehiu Secuiesc), dublu campion national si est european la Enduro E2, Tudorel Cristea (Adeventure Ride Bucuresti), vice-campion est – european şi campion national Enduro E3 si Sorina Sandu (Comexim R Lupeni), campioana est europeana la enduro fete si campioana nationala la enduro E1, Clasa B au participat pe 1 si 2 la prima etapa din Campionatul European de Enduro, desfasurata la Boussac, in Franta.

Ervin Kovacs (Gas Gas EC 250 Six Days) a reusit sa termine ambele zile pe locul 16 din 30 de concurenti la E2, acumuland 8 puncte in clasamentul general, un rezultat foarte bun, tinand cont de nivelul inalt al competitiei si de faptul ca aceasta propune pilotilor conditii radical diferite fata de cele intalnite in Romania. Tudorel Cristea (Gas Gas EC 300 Racing) s-a clasat in prima zi pe locul 17, obtinand trei puncte, iar Sorina Sandu (Gas Gas EC 250 Racing) a reusit sa parcurga in ambele zile cate trei tururi din cele patru destinate fetelor, fiind insa descalificata din cauza ca a ramas in urma cu mai mult de jumatate de tur fata de concurenta din fata ei.

“Am invatat foarte multe in aceasta etapa si mi-am ameliorat constant timpii pe tur. Probele speciale au fost foarte grele, a si plouat, organizatorii inchizand mai multe urcari. In fiecare tur am depasit cel putin un pilot pe Enduro Test, consider ca m-am adaptat repede la vitezele mari cu care se ruleaza la acest nivel”, a declarat Ervin Kovacs, cel mai bine clasat pilot roman la Boussac.

Tudorel Cristea este optimist: “In primul tur am cazut si m-am lovit la mana stanga, la care aveam probleme din Grecia si nu am putut sa fiu rapid pe probele speciale. Am decis sa nu mai continui. Nu sunt dezamagit, ma asteptam sa fie greu si sa trebuiasca sa trecem prin cateva etape de sacrificiu, pana ne adaptam la ritmul in care se ruleaza in Campionatul European. Nu se pune accent atat pe dificultate, ca in Romania, ci pe viteza. Ieri, am parcurs cinci tururi a cate 51 de kilometri, fara sa primesc penalizari”.

Sorina Sandu a rulat pe acelasi traseu cu baietii, singura diferenta fiind ca a avut de parcurs o tura in minus. “In prima zi am pierdut foarte mult din cauza unui copac peste care trebuia sa trec la Extrem Test, iar in a doua, aversele de ploaie au facut ca traseul sa fie foarte dificil” spune Sorina Sandu, care a avut parte si de niste adversare de prim rang, cum ar fi campioana mondiala la enduro fete, frantuzoaica Audrey Rossat. “Mi-am ameliorat timpii pe probele speciale si de acum, stiu exact ce trebuie sa urmaresc la antrenamente: viteza, abordarea obstacolelor de Extrem Test si conditia fizica” a declarat Sorina Sandu, imediat dupa cursa de la Boussac.

Participarea pilotilor romani in Campionatul European de Enduro este posibila gratie: Patrick Moto, sponsor principal, GTS (sponsor Sorina Sandu), Best Security si Cinquecento Pizza Baia Mare (Tudorel Cristea, sprijinit si de clubul bucurestean Adventure Ride). Sorina Sandu a angajat un contract de performata cu Federatia Romana de Motociclism, prin care i se vor deconta deplasarile, daca se claseaza in primele sase sportive.

Marc Sandu
PR Federatia Romana de Motociclism

De la “comenzile” unui site la “comanda” unui pilot de raliu : interviu cu Raluca Magdas

Desi sezonul 2010 se anunta a fi unul cu probleme financiare pentru echipajele din Campionatul National de Raliuri , prima etapa ne-a demonstrat contrariul , principalii “actori” fiind prezenti la start .  Eforturi financiare au facut si Ioan Doru Mihut ( pilot ) si Raluca Magdas (copilot) iar Raliul Argesului din acest weekend va reprezenta debutul lor in CNR , la bordul unei Dacii Logan ce va purta numarul de concurs 417 .

Raluca are o poveste interesanta : dupa cinci ani de prezenta la raliuri ca spectator, fotograf si redactor la diferite siteuri si reviste specializate in acest domeniu , in 2010 face pasul cel mare si debuteaza ca si copilot in CNR .

Cine este Raluca, de unde provine pasiunea pentru motorsport si cum se pregateste pentru debutul in Campionatul National de Raliuri , puteti afla din interviul de mai jos :

Motorsportnews.ro :  Fiind debutanta in “meseria “ de copilot , te rugam sa te prezinti.

Raluca Magdas : Am 22 de ani, sunt din Cluj Napoca, sunt studenta la Facultatea de Matematica si Informatica din cadrul UBB Cluj, specializarea Informatica. Am lucrat ca si redactor la site-urile prorally.ro si rally.ro si la revista Super Rally, iar de anul trecut ma ocup de site-ul propriu, www.RALLYMAX.ro.

Sezonul acesta voi participa ca si copilot in Campionatul National de Raliuri in dreapta lui Ioan Doru Mihut, la bordul unei Dacia Logan de cupa, cu numarul de concurs 417. Din pacate am fost nevoiti sa lipsim de la prima etapa, Raliul Brasovului, dar speram sa luam startul la toate cele 7 etape ramase.

Motorsportnews.ro : De unde pasiunea pentru raliuri?

Raluca Magdas : “Virusul” raliurilor l-am preluat la varsta de 16 ani de la fostul meu prieten. A urmat, in 2005, primul meu raliu ca si spectator, Raliul Maramuresului, unde am fost “infectata” definitiv.

Motorsportnews.ro : Chiar daca nu ai prea multi km de teste sau de probe speciale , cum e sa treci de la “ comanda “ unui calculator si a unui aparat foto la “comanda” unui pilot de raliuri ?

Raluca Magdas : Kilometri de proba speciala nu am deloc, iar kilometri de teste am foarte putini. Sunt convinsa insa ca ma voi descurca si da-mi voie sa iti raspund la intrebare dupa Raliul Argesului.

Motorsportnews.ro : Stim ca veti concura cu o Dacia Logan in cadrul Cupei cu acelasi nume . Cum e masina, de unde ati achizitionat-o si daca este gata de start pentru Raliul Argesului.

Raluca Magdas : Masina a fost achizitionata de la Marius Ispas si in acest moment este gata de start. Speram sa nu ne faca vreo surpriza neplacuta.


Motorsportnews.ro : Daca un pilot mai poate spera sa se  “ antreneze “ pe vreo portiune de drum libera , un copilot cum se antreneaza ?

Raluca Magdas : In dreapta pilotului 🙂

Motorsportnews.ro : Cum te-ai pregatit pentru Raliul Argesului si la ce te astepti acolo ?

Raluca Magdas : Pregatirea a inceput la sfarsitul lui februarie cu cursul de copilotaj pe care l-am facut la Napoca Rally School, unde i-am avut ca si instructori pe Danny Ungur si Vlad Cosma. Mai recent, am facut cateva teste cu Ionut. De asemenea,  am primit multe sfaturi si informatii utile in special de la Bogdan Iancu, Claudiu David si Ioan Badiu (Utu).

Cat despre asteptarile de la Raliul Argesului… sper sa n-am emotii foarte mari si sa nu fac greseli. In rest, sper sa nu apara vreo problema care sa ne oblige sa incheiem prematur cursa.

Motorsportnews.ro : Ce va propuneti pentru Raliul Argesului ?

Raluca Magdas : Fiind la inceput, nu avem un obiectiv concret. Va fi un raliu de acomodare, vom incerca sa mergem cat mai bine si sa ne imbunatatim timpii de la o proba la alta.

Credit foto : Gabi Tomescu foto 1 ; Vlad Vana foto 3

Echipa Motorsportnews.ro va ureaza multa bafta !

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor