Finala campionatului de Viteză în Coastă se joacă cu casa închisă la Brasov

La fel ca de fiecare dată de la revenirea în calendarul competițional, Marele Premiu al Orașului Brașov a atras și în acest an un număr impresionant de participanți. Spectatorii care vor fi prezenți la finalul acestei săptămâni (3-4 octombrie) pe marginea traseului ce urcă din Brașov spre Poiana Brașov vor vedea în acțiune nu mai puțin de 92 de mașini ce au fost înscrise în concurs, la acestea adaugându-se alte 3 mașini de deschidere deosebite. Deși în mod normal înscrierile puteau continua și după data limită de 28 septembrie, organizatorii brașoveni au decis să nu mai accepte cereri pentru a se putea respecta programul întrecerii și pentru a se încadra în spațiul dedicat parcului de asistență.

 

Lista de inscrieri 

Eduard Tontsch
foto: Bogdan Barabas

După cinci sezoane în care a dominat Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop cu al său monopost Lola, Lucien Hora nu a mai luat startul în 2015 decât în etapa inaugurală de la Râșnov, lăsând cale liberă spre titlu piloților de turisme. Marele Premiu al Orașului Brașov reprezintă atât etapa finală a campionatului cât și runda ce va desemna noul Campion Național Absolut de Viteză în Coastă. Protagoniștii bătăliei finale sunt Paul Andronic (Mitsubishi Lancer Evo IX) și Lucian Răduț (Mitsubishi Lancer Evo VIII), cei doi fiind despărțiți în acest moment în clasament de doar 6 puncte. Deși Ovidiu Zaberca, un obișnuit al primelor poziții, nu va lua startul la Brașov din cauza problemelor medicale în urma ieșirii în decor de la Câmpulung Muscel, duelul lui Andronic cu Răduț ar putea fi “încurcat” de Cornel Gardean (Subaru Impreza WRX), de Istvan Kavecz (BMW M3) – campionul Croației la viteză în coastă -, sau de regula “N-1” prin care se scade din totalul punctelor cel mai slab rezultat al sezonului. 

Adi Sotingeanu

Pe lângă clasamentul OPEN, etapa brașoveană va stabili și campionii altor categorii. Alexandru Mitroi, Ion Nicolae și Raul Szene, toți piloți ai unor Mitsubishi Lancer, își dispută titlul grupei N. Chiar dacă are un avans în fruntea grupei A de 18 puncte în fața lui Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer Evo VIII) și de 22 puncte în fața lui Adrian Sotingeanu (Subaru Impreza GC8), Bogdan Ungureanu (Mitsubishi Lancer Evo IX) nu are încă titlul în buzunar și este nevoit să nu facă greșeli mari în ultima etapă. Pentru titlul Cupei Diesel se vor duela pe Drumul Poienii Bogdan Samoila (Seat Ibiza) și Costi Stratnic (BMW 135d). Toate aceste clasamente finale vor fi influențate de aceeași regulă “N-1”, calculele nefiind simple.

foto: Simcat.ro
foto: Simcat.ro

Marele Premiu al Orașului Brașov a atras pe lista înscrierilor și piloții care deja și-au adjudecat titlurile pentru care au luptat în 2015. Unul dintre cei mai rapizi piloți de la coastă, Serban Andrei (Skoda Fabia), a devenit deja campion al categoriei 2 Roți Motrice. De asemenea, Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) este deja campion al categoriei automobilelor istorice clasa I1 iar Gunther Graef (BMW 1602) al clasei I2. Horia Gheorghe (Honda Civic) vine la Brașov în calitate de campion al juniorilor iar Claudiu Vasilache (Citroen Saxo) de campion al debutanților. Situațiile încheiate din clasamente nu i-a oprit pe aceștia să alerge pe una dintre cele mai frumoase probe de motorsport din România.

 

In afara maghiarului Kavecz, Marele Premiu al Orașului Brașov beneficiază și de prezența spectaculosului pilot Garo Haroutounian (BMW M3), campion al Libanului. Acesta va lua startul în afara concursului, ca “vorleiter”. Celelalte mașini de deschidere vor fi pilotate de Manu Mihalache (Mitsubishi Lancer EVO IX) și Costi Răduță (Legend Car). La prezențe notabile trebuie menționați și Dan Spuderka, care va pilota pentru prima dată în concurs modelul Dacia 1300 restaurat, și Eduard Tontsch ce va alinia la start două automobile BMW clasice, modelul 2002 și modelul 3.0 CSL.     

 

Chiar dacă săptămâna a început cu ploaie multă la Brașov, weekend-ul se anunță însorit cu temperaturi ridicate. Vremea bună, numărul și calitatea concurenților, accesibilitatea traseului și frumusețea acestuia sunt doar câteva motive care anunța un final de campionat de excepție.

 

Evenimentul automobilistic va debuta vineri (2 octombrie), atunci când Livada Poștei din Brașov va fi populată cu mașinile participante, urmanda ca la ora 17:00 să aibă loc prezentarea concurenților. Ziua de sâmbătă (3 octombrie) programează două manșe de recunoașteri și trei manșe de antrenamente cronometrate, care vor stabili ordinea de start în concursul de a două zi. Cei 5 km ai traseului vor mai putea fi parcurși duminică dimineață (4 octombrie) de încă două ori în cadrul altor două runde de recunoașteri înainte de punctul culminant al weekendului și al campionatului, cele două manșe de concurs, care vor fi programate începând cu orele 13:00, respectiv 15:30. Drumul Poienii va fi deschis circulației publice sâmbătă între 11:30-13:00 și duminică între 11:30-12:40, pentru a da ocazia spectatorilor să ajungă în zonele dorite. 

 

Eugeniu Ionescu CristeaLa fel ca și anul trecut, Marele Premiu al Orașului Brașov îl va omagia pe Eugeniu Ionescu-Cristea, multiplu campion național de raliuri, viteză în coastă și viteză pe circuit, precum și deținător al titlului de Campion Balcanic la raliuri, dispărut dintre noi în 2011. 

 

TOTAL și SERUS SERVICE susțin Marele Premiu al Orașului Brașov în calitate de parteneri oficiali. TOTAL LUBRICANTS, producătorul de top de lubrifianți ce a construit la Cristian, Brașov, una dintre cele mai moderne fabrici de uleiuri, a câștigat alături de echipajul Sebastien Loeb/ Daniel Elena 8 titluri mondiale ale constructorilor și 9 ale piloților în campionatul WRC. Implicarea în motorsport a brandului TOTAL include și Formula 1, cursa de 24 de ore de la Le Mans sau Raliul Dakar. SERUS SERVICE face parte din Grupul SERUS, dealer autorizat al mărcilor Dacia, Renault și Nissan.

 

Marele Premiu al Orașului Brașov este susținut de Consiliul Local și Primăria Brașov și se desfăsoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. Evenimentul este organizat de Auto Blic cu sprijinul Serviciilor de Poliție Rutieră Brașov, al Poliției Locale Brașov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Brașov, al Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgentă Brașov și al Regiei Autonome de Transport Brașov. Asistența medicală este asigurată de Apel One Med.

 

Pro X este partener principal. Parteneri ai evenimentului: Coprest, ZIZIN, AHA Bistro & Lounge. Partenerul tehnic al evenimentului este Cyclon Motorsport.
Parteneri media: KISS FM, Zile și Nopți, Autorally.ro, RTT Metropola, Prețul Zilei, Mix TV.

 

Honda Trading România isi lansează noile modele la SAB&Accesorii 2015

Noul Type R, deținătorul recent al titlului de cel mai rapid hot hatch cu tracțiune din lume, va fi lansat în premieră pe piață din România pe scena SAB&Accesorii 2015. Cu această ocazie va debuta și primul propulsor turbo dezvoltat de Honda pentru piața europeană: 2.0 VTEC TURBO.

 

2015 Honda Civic Type R
2015 Honda Civic Type R

Noul propulsor beneficiază de injecție directă, tehnologie VTEC și o turbină de ultimă generație pentru a oferi performanțe de referință în segmentul hot-hatch-urilor cu tracțiune: 310 CP/6.500 rpm și 400 Nm/2.500 rpm. Parte a familiei Earth Dreams, propulsorul 2.0 VTEC TURBO va păstra caracteristica tradițională a motoarelor Honda pe benzină cu zona roșie a turometrului marcată la 7.000 rpm. Grație tehnologiei VTEC, noul propulsor va oferi cantități importante de cuplu încă de la turații inferioare în timp ce configurația turbinei va susține performanțele pe întreaga plajă de turație a motorului. In stilul caracteristic modelelor de performanță din gama Type R, noul Civic va fi disponibil exclusiv cu o transmisie manuală cu 6 trepte.

 

La capitolul performanțe dinamice, noul Type R redefinește termenul de hot-hatch, cu un sprint 0-100 km/h realizat în doar 5,7 s și o viteză de top de 270 km/h. Ambele valori stabilesc cifre de referință în clasa hot-hatch-urilor cu tracțiune.

 

Viteza de top de 270 km/h a fost posibilă datorită unui profil aerodinamic extrem de avansat, obținut în urma designului asistat de computer și a testelor în tunelul aerodinamic de la facilitatea de dezvoltare din Sakura, Japonia (unde a fost dezvoltată și unitatea de propulsie pentru monopostul de F1 McLaren-Honda).

 

Pentru a folosi la maxim resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de frânare a fost dezvoltat special pentru acest model de către prestigiosul producător Brembo și dispune de discuri perforate și ventilate cu diametru de 350 mm în față cu etrieri cu 4 pistoane. Noul Type R va beneficia de anvelope dezvoltate special de Bridgestone pentru acest model, montate pe jante cu design special pe 19“.

 

O altă premieră tehnologică aplicată noului Type R este sistemul de amortizoare adaptive ce permite controlul independent pe fiecare roată cu scopul de a limita efectele nedorite ale transferului de greutate pe perioadele de accelerație/frânare sau schimbare de direcție. Gestionarea atentă a mișcărilor verticale ale roților generează o ținută de drum extrem de stabilă, importantă atât în plan dinamic cât și atunci când vorbim despre confort în exploatarea de zi cu zi.

 

Noul Type R are un pret de pornire de 31.950 euro fara TVA pentru versiunea de echipare de top GT Pack.

 

Noul HR-V

 

2015 Honda HR-V
2015 Honda HR-V

Lansat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din primăvara acestui an, noul crossover HR-V promovează robustețea unui SUV îmbinată cu manevrabilitatea și versatilitatea tipică unei citadine Honda. Noul model afișează o identitate vizuală în linie cu noua gamă Honda precum și unele elemente de design noi, printre care cea mai notabilă este linia de coupe a plafonului.

 

Grație unei platforme avansate ce permite poziționarea rezervorului în partea din față a mașinii, HR-V beneficiază de aportul sistemului Magic Seats, ce permite rabatarea pe verticală a banchetei. Latura practică este completată de un portbagaj extrem de generos ce măsoară 453 l în configurație standard și poate fi extins până la valoarea maximă de 1.456 l.

 

Echiparea standard oferă un pachet tehnologic avansat ce include atât noua interfață multimedia Honda Connect cât și pachetul de sisteme de siguranță ADAS. Sistemul de infotainment Honda Connect se bazează pe un sistem de operare Android de ultimă generație și poate fi comandat cu sau fără sistem de navigație Garmin integrat.

 

Suita de sisteme de siguranță ADAS include sistemul activ pentru frânarea de urgență (CTBA), sistemul de avertizare vizual și auditiv a pericolului de coliziune (FCW), sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație (TSR), sistem de avertizare vizuală și sonoră de părăsire a benzii de rulare (LDW) și limitatorul inteligent de viteză ce corelează limita de viteză setată cu informațiile primite de la sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație. Acest ultim sistem de asistenta este lansat in premiera europeana de catre Honda pe noul HR-V.

 

Noul model este disponibil cu două motorizări EU6: 1.5 i-VTEC/130 CP și 1.6 i-DTEC/120 CP. Motorul pe benzină poate fi cuplat unei transmisii manuale cu 6 trepte sau automată tip CVT, în timp ce versiunea diesel poate fi comandată cu transmisia manuală cu 6 trepte. Noul HR-V echipat cu motorul diesel 1.6 i-DTEC/120 CP consumă 4 l/100 km și emite 104 g CO2/km, printre cele mai bune valori din segmentul SUV-urilor.

 

Prețul de pornire pentru noul HR-V în versiunea cu motorizare pe benzină este de 17.490 euro fara TVA, în timp ce versiunea diesel costă de la 19.490 euro fără TVA. Echiparea standard include, printre altele, sistem multimedia Honda Connect, pachet de siguranță ADAS, climatizare automată cu 2 zone, jante aliaj 16“, senzori de lumină/ploaie, scaune față încălzite, frână de parcare electronică etc.

 

Noul Jazz

 

ALL-NEW HONDA JAZZ
ALL-NEW HONDA JAZZ

A treia generație a modelului de clasă mică Honda redefinește conceptul de spațiu și versatilitate în segmentul citadinelor. Cu un lungime totală cu 95 mm mai mare față de vechea generație și 30 mm în plus la ampatament, noul Jazz își surclasează predecesorul în materie de spațiu interior și setează noua referință a clasei mici.

 

Drept rezultat, noul Jazz oferă 115 mm spațiu în plus pentru genunchii pasagerilor de pe banchetă și un portbagaj ce măsoară între 354 l (+17 l față de generația precedentă) și 1.314 l. Pe lângă faptul că oferă cel mai mare portbagaj din clasa mică, noul Jazz beneficiază un prag de încărcare jos și o deschidere extrem de generoasă a hayonului pentru a facilita încărcarea obiectelor voluminoase.

 

Avantajul noii platforme tehnice se observă și la nivelul greutății și rigidității torsionale, noul Jazz fiind cu 12% mai ușor comparativ cu vechiul model. Noile setări ale suspensiei pun bazele unui comportament dinamic îmbunătățit cu accent pe manevrabilitate și stabilitate. Direcția electrică a fost recalibrată pentru a oferi un răspuns cu 22% mai rapid față de vechiul sistem cu rezultate directe asupra agilității.

 

Tot cu scopul de a îmbunătății comportamentul rutier noul Jazz dispune standard de sistemul Agile Handling Assist ce aplică forță de frânare pe roata de pe interiorul virajului cu scopul de a oferi mai multă încredere șoferului în virajele abordate dinamic. De asemenea noul Jazz dispune de un sistem de frânare cu discuri atât pe puntea față cât și pe puntea spate.

 

Modelul de clasa mică este propulsat de o noua unitate 1.3 l i-VTEC din familia Earth Dreams ce produce  102 CP si un cuplu motor de 123 Nm. Noul motor satisface normele de poluare EU6 si ofera un consum mixt de 4,6 l/100 km si emisii de CO2 de 103 g/km. Standard este oferită o transmisie manuală cu 6 trepte cu primele 5 trepte etajate special pentru a favoriza răspunsul dinamic și o treaptă finală optimizată cu scopul de a scădea consumul la viteze mari.

 

Opțional se poate comanda o transmisie automată tip CVT dezvoltată special pentru piața europeană ce oferă un răspuns similar cu cel al unei transmisii automate convenționale. Noul modul de control al transmisiei CVT simulează prezența a 7 trepte și integrează diferiți algoritmi ce pot reacționa la situații din trafic ce necesită fie menținerea unei turații superioare pentru efectuarea unei depășiri, fie necesitatea unei frâne de motor.

 

Noul Jazz are un preț de pornire de 12.490 euro fără TVA și oferă o echipare standard ce include, printre altele: sistem de frânare de urgență CTBA, airbaguri frontale, laterale și cortină, climatizare manuală, scaune față încălzite, senzori de ploaia/lumină, oglinzi reglabile electric, conectivitate Bluetooth pentru telefonul mobil etc.

 

Un plus de spectacol la Raliul Perla Harghitei

Au mai rămas două săptămâni până la startul ultimei etape contând pentru ediția 2015 a Campionatului Național de Raliuri Dunlop. Așa cum ne-au obișnuit ultimii ani, cortina se va trage la finalul Raliului Perla Harghitei, competiție care a ajuns la ediția cu numărul 23.

Harta Raliul Perla Harghitei

La această ediție, protagoniștii întrecerii interne vor avea parte de o nouă configurație a probelor, excepție făcând doar Superspeciala care este găzduită de Odorheiu Secuiesc. ”Ideea de la care am pornit a fost aceea de a avea un raliu compact. Am ținut însă cont și de părerile piloților atunci când am ales configurația secțiunilor cronometrate și, pentru a oferi publicului un plus de spectacol, am decis să folosim aceleași secțiuni pe care competitorii au evoluat și la precedentele două ediții organizate de noi, cu precizarea că ele urmează să fie parcurse de această dată în sens invers”, a declarat organizatorul Raliului Harghitei, Ferencz Csaba, președintele Maxx Racing.

 

Așadar, în ”meniu” rămân probele Harghita, Merești și Comănești, care urmează să fie parcurse de câte trei ori, plus Superspeciala care poartă numele regretatului Dietrich Arpad, care va pune capăt primei zile de concurs.

 

PS Harghita

În acest an, startul se va da la Harghita-Mădăraș, la o altitudine de 1600 de metri, iar sosirea, după 11,5 kilometri contra-cronometru, la Vlăhița (altitudine 860 de metri). ”Am vrut să-i favorizăm puțin pe cei care dețin mașini cu două roți motrice, pentru a oferi un plus de spectacol. Prima parte a probei este una mai tehnică, pigmentată cu multe viraje și ace de păr, și cred că va atrage cei mai mulți spectatori, vizibilitatea fiind excelentă. Zona de final este rapidă, însă oferă și ea doza sa de adrenalină, drumul fiind foarte îngust”, spune Ferencz Csaba.

 

PS Merești

Există o secțiune care a fost folosită la ediția 2014, dar a fost parcursă în sens invers, și o zonă nouă. Și această probă este excelentă pentru spectatorii care vor alege să se poziționeze pe vârful de deal, de unde vor putea vedea aproximativ un kilometru din prima parte a specialei care măsoară 8,2 kilometri. Este vorba de o secțiune în urcare, foarte virajată. ”Macadamul este excelent și, precum în cazul PS Harghita, în zonele în care există linii drepte, drumul este foarte îngust”,  a declarat președintele Maxx Racing..

 

PS Comănești

Speciala are 7,8 kilometri, suprafața drumului este excelentă, și sunt multe linii drepte, dar și viraje rapide. Este secțiunea pe care piloții de top vor atinge și viteze de peste 150 km/h.

 

SS Dietrich Arpad

Superspeciala care încheie prima zi al Raliului Harghitei poartă numele regretatului Dietrich Arpad, cel care a organizat 20 de ediții ale concursului. Traseul este același precum cel din anii precedenți, însă locul startului va fi mutat aproape de gara CFR. Cum proba se desfășoară în apropierea centrului municipiului Odorheiu Secuiesc, este de așteptat ca și în acest an să atragă mii de spectatori în seara primei zile al raliului.

 

Raliul Perla Harghitei se va desfășura în perioada 9 – 10 octombrie și este etapa a opta din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Raliul Perla Harghitei este un eveniment organizat de MAXX Racing în parteneriat cu Primăria Municipiului Odorheiu Secuiesc și Consiliului Județean Harghita.

 

Sponsori: Perla Harghitei, Serendipity, Septimia, Magdolna Impex Srl, Hotel Târnava, Amigo&Intercost.

 

Punct final in TRANSCARPATIC Rally Raid 2015

Editia aniversara TRANSCARPATIC Rally Raid a fost castigata la clasa auto de echipajul Roberto Camporese/ Alessandro Terranova, #211 – Mitsubishi Pajero urmati de Ovidiu Domide/ Daniel Nistor, #110 – Nissan Patrol si de Mihai Ban/ Marius Dobrisan, #125 – Kia Sportage.

BogdanBarabas (6)

Dupa editiile din anul 2005 si cea din 2014, Roberto Camporese castiga pentru a 3-a oara TRANSCARPATIC Rally Raid. Sunt foarte fericit. Nu am avut un inceput bun. Dorinta concurentilor de a castiga aceasta competitie m-a determinat sa-mi imping limitele. Ne-am confruntat cu multe probleme mecanice pe care le-am rezolvat si cu ajutorul prietenilor din Romania carora le aduc multumiri si pe aceasta cale. De remarcat organizarea raliului, fata de anii precedenti, a fost mult mai buna. Felicitari tuturor celor care au concurat dar si celor care si-au adus aportul la acest concurs. Formatul acestui raliu este cat se poate de bun. Voi reveni in Romania cu multa placere, a declarat Camporese imediat dupa festivitatea de premiere.

Dan Strauti  (10)

La moto concurenta a fost acerba. Desi nu au avut “sansa” unui navigator, pilotii de la moto au fost cei care au avut cea mai buna rata de respectare a rood book-ului, de orientare in teren si de identificare a reperelor. Dupa dueluri roata la roata, viteze mari pe probele speciale, locul 1 a fost castigat de Vlad Tiglariu, #19 – KTM EXR un pilot venit special pentru acest concurs din Rusia. In clasament a fost urmat de Elvis Rus, #40 – KTM EXC, capitanul echipei GerulaRacing si de Ionut Florea, #15 – KTM.

Dan Strauti  (3)

Iata ce ne-a marturist Vlad Tiglariu la terminarea raliului: Etapa de la Intorsura Buzaului la Comandau a fost frumoasa. O etapa de mare viteza, printre munti, pe un macadam foarte bun, cu multe viraje extenuante. Am avut noroc de cativa stropi de ploaie care au atenuat efectele prafului ridicat de concurenti. Trecerea pe Oituz spre Onesti a fost superba. Dupa rafalele de ploaie din cursul noptii, in etapa a 4-a am  infruntat noroiul pina la Braila. In timpul zilei a iesit soarele iar singurul mod de a descarca rotile de noroi era sa rulezi cu gazul in plin. A fost cea mai solicitanta proba si cea mai lunga a TRANSCARPATIC Rally Raid 2015 dar si cea mai palpitanta. Etapa de pe dealurile Dobrogei s-a desfasurat pe o vreme frumoasa. Praful care se ridica usor iti permitea sa-i vezi pe urmaritori. Vizibilitatea excelenta mi-a permis pe timpul cursei sa gust cu privirea strugurii de pe dealurile Murflatarului si sa ma bucur de vederea Marii Negre in Vama Veche. Au fost ceva probleme cu navigatia generate de modul cum au fost facute unele insemnari, insa adevarata valoare a unui rider se regaseste in puterea acestuia de rezolvare a situatiilor din cursa. Am trecut cu bine de ultima etapa extrem de frumoasa. Am avut parte in acest rally raid de probe speciale foarte rapide, am mers uneori la limita, la risc. Efortul a meritat. Felicitari tuturor!

BogdanBarabas (7)

Editia din acest an s-a bucurat si de startul endurist-ului Barbu Claudiu, #921 – KTM. A debutat in cursele de enduro in anul 2014 la etapa de la Gheorgheni. S-a antrenat pe circuitul de motocross la Ciolpani alaturi de Adrian Raduta. A participat la cantonamente de pregatire in Spania si s-a antrenat pe nisipul fierbinte din Tunisia alaturi de reputatul si indragitul pilot roman Many Genes. A participat la toate etapele de enduro in campionatul national 2015 al FRM unde s-a clasat pe locul III la individual. Cu ligamentele si meniscul de la piciorul drept facute praf, a luat startul intr-o competitie de anduranta. Pasiunea pentru sport si vointa calita alaturi de riderii mentionati i-a adus unul dintre cele mai frumoase podiumuri din cariera la debutul in rally raid, locul 1 la Clasa Hobby. La aceiasi clasa locurile pe podium au fost ocupate de Ciprian Berchez, #11 – Arctic Cat si Matei Albulescu, #10 – BMW R1200GS Adventure.

Dan Strauti  (7)

Ispita amestecului aventura – emotie l-a atras si pe Ciprian Berchez, #11 – Arctic Cat (ATV) in tumultul cursei.

 

Sunt la prima participare intr-o competitie sportiva. Un impatimit al off road-ului, am hoinarit pina acum pe unde am putut. Magia acestui concurs m-a fermecat. Participarea mea a fost o provocare abordata pozitiv. Am avut probleme tehnice pe care le-am rezolvat oportun. In acest raliu am cunoscut oameni deosebiti si am inchegat prietenii. Sunt frapat si incantat de disponibilitatea oamenilor. Ii multumesc lui Elvis Rus, Mihai Ban, Mihai Hanganu, Raul Badiu si tuturor celor care m-au ajutat, sustinut sau sfatuit. O competitie la care voi reveni cu drag, a marturisit Ciprian Berchez.

TRANSCARPATIC_By_Dan_STRAUTI
TRANSCARPATIC_By_Dan_STRAUTI

Victor Pop, organizatorul TRANSCARPATIC Rally Raid 2015 a declarat: Sunt fericit ca s-a terminat cu bine acest raliu. Sunt multe persoane care s-au implicat in organizarea si desfasurarea acestuia, care m-au sprijinit voluntar, care s-au implicat cu sufletul si poate chiar financiar. Nu pot decat sa le multumesc! Multumesc tuturor colaboratorilor. Tot respectul pentru sportivi, pentru echipe, pentru efort si daruire. Tenacitatea acestora este de admirat si respectat si ramane de referinta in istoria rally raid-ului TRANSCARPATIC. Voi lua o pauza de respiratie si impreuna cu cei care au pus umarul ne vom gandi ce avem de facut pentru ca editia viitoare sa fie mai palpitanta, mai frumoasa.

 

GTC Trophy 2015 – Peste 50 de mașini se vor întrece în acest weekend

Peste 50 de mașini 4×4 vor lua startul la GTC Trophy 2015, compețitie de off-road organizată în acest weekend (25-27 septembrie) de clubul sportiv GTC Motorsport în stațiunea Sărata Monteoru din județul Buzău. GTC  Trophy 2015 – cea mai lungă zi din off road-ul românesc – se va desfășura sub egida F.R.A.S. – Federația Română de Automobilism Sportiv.

GTC.Trophy

Aflată la cea de a patra ediție, GTC Trophy vine anul acesta cu un format nou, în care cele trei zile de concurs clasice – două de traseu și una de Trial, vor fi condensate în circa 25 – 30 de ore, cu parcurgerea traseului atât ziua, cât și noaptea. O altă noutate este faptul că se navighează atât pe roadbook, cât și pe track.

 

Echipajele înscrise în concurs vor putea opta pentru trei clase competiționale, Open, Standard și Hobby, cu grade diferite de dificultate. Lungimea traseelor va fi de 150 – 200 km la clasa Open, 200 – 250 km la clasa Standard și aproximativ 150 km la clasa Hobby. Pentru a reuși, concurenții vor trebui să adopte o strategie eficientă, astfel încât la capătul celor 4 secțiuni de traseu și a probelor speciale să ajungă cu mașina întreagă și să se claseze cât mai bine.

Premiul cel mare se va acorda la clasa Open, constând într-un troliu în valoare de 10.000 de lei. Echipajele anunțate la start se vor lupta la propriu cu noroiul și cu oboseala, pentru a reuși să câștige acest premiu. Competiția va fi foarte strânsă și la clasa Standard, unde se vor întrece în jur de 30 de mașini, pe un traseu cu grad de dificultate mediu, pregătit de Alexandru Piedemonte – directorul clasei, a declarat Răzvan Cirap, organizatorul evenimentului.

GTC.Trophy1

Nou veniți la GTC Trophy sunt concurenții de la clasa Hobby, care vor avea parte atât de trasee frumoase cât și de un curs de off-road susținut de Romică Chiriac, cunoscut campion la clasa Extrem.

 

Clasamentul final va ține cont de punctajul obținut la cele două secțiuni ale concursului, traseu și Trial, iar premierea va avea loc sâmbătă seară, 26 septembrie, la Hotel Cazino, din Sărata Monteoru. De asemenea, participanții la Trial pot alege să se înscrie la Triatlonul Hitachi, un concurs de îndemânare tehnică, unde vor înfrunta probe precum: înlocuirea unei roți cu pistolul pneumatic cu acumulator, înșurubarea cât mai multor holtzșuruburi într-un panou OSB într-un minut și chiar o probă de tăiat lemne cu drujba.

 

Proba de Trial va avea loc sâmbătă, 26 septembrie, lângă stațiunea Sarata Monteoru, cu începere de la ora 15:30. Câstigatorii celor 3 clase – Open, Standard și Hobby – vor fi premiați la Hotel Cazino, începând cu ora 22.30. De la 23:00 va începe GTC Party, care va ține toată noaptea,  atmosfera fiind întreținută de cei de la trupa Folk Frate.

 

Partenerii principali ai evenimentului sunt Red Bull România, Hitachi Powertools România, Pick-Up.Ro, RUD România, Line-X Romania și GTC Auto. De asemenea, competiția este susținută și de Ferma Dacilor, Cabana Izvoranu, Hotel Cazino, Bristot, Ursus, Jidvei, Fasonare Otel, Vesta, Lex Protect, Human Performance Development International, Today Advertising, 4×4 Adventure, Șugăraș și Alu-Fix.

Energie pura si albastra pentru noul Peugeot 208

Pure Energy este noul slogan pentru noul 208, model varf de lance pe care Peugeot se bazeaza in vanzarile companiei. In urma cu trei ani faceam cunostinta cu noul model al celor de la Peugeot, mult asteptatul 208. La vremea aceea inlocuia modelul 207, care nu a reusit sa se ridice la popularitatea predecesorului 206, si inca de la lansare cel mai tanar leu al celor de la Peugeot s-a bucurat de un real succes, 208 fiind in acest moment cel mai bine vandut model al marcii.

 208 2

Asa cum deja ne-au obisnuit producatorii auto revitalizarea modelelor prin mici elemente estetice si tehnologice adunate sub umbrela denumita facelift anunta intrarea modelului in cea de-a doua sa jumatate de viata.

 

Noul 208, pe care am avut ocazia sa il cunosc in premiera pe 22 septembrie, vine cu o parte frontala redesenata, stopuri care se aliniaza tendintelor actuale cu tehnologie LED, noi pachete de personalizare si 13 nuante de culoare, Orange Power fiind noua nuanta metalizata care a si fost aleasa nuanta de lansare pentru modelul revitalizat. Nu au fost trecute cu vedere nici motorizarile noului 208, care de acum se vor numi BlueHDI cele diesel si PureTECH cele pe benzina. In prezent acestea sunt conforme cu normele de poluare Euro 6, iar acum Peugeot se poate lauda cu cel mai economic motor cu combustie interna din lume, capabil de un consum de 3l/100km si 79g Co2/km.

 

Alaturi de Vali Porcisteanu, campionul national de raliuri din 2011, am dezbatut plusurile si minusurile noului model in scurtul drum catre Conacul dintre Vii, punctul culminant al calatoriei noastre. Motorizati de un 1.6l BlueHDI pus in miscare de o cutie cu cinci trepte am obtinut un consum de 4.8l/100km si am apreciat suspensia si tinuta de drum care a facut fata cu brio gropilor si starii carosabilului precara asa cum ne-am obisnuit sa intalnim in tara noastra.

 208 1

Chiar daca imi place volanul de dimensiune redusa, care se regaseste pe modelul 208, faptul ca nu era imbracat in piele mi-a adus un oarecare disconfort si doar pentru 64e, cat costa optional pe nivelul de echipare Active pe care il avea modelul testat, vi-l recomand fara sa stati pe ganduri. De altfel toate preturile si dotarile noului 208 le puteti gasi aici sau pe site-ul Peugeot. Vali s-a plans de lipsa manerelor de sprijin din plafon care lipseau la modelul testat, acesta fiind modul ales de producatori in a scadea costurile de productie, lucru de altfel pe care l-am mai intalnit si la alte modele ale altor constructori.  

 208 5

Mi-a placut noua culoare Orange Power introdusa de cei de la Peugeot si pe langa noile nuante constructorul ofera pentru 208 si o serie de echipamente care sporesc confortul la volan precum sistemul automat de franare, camera video pentru marsarier si functia Park Assist. Din pacate modelul avut la dispozitie nu era echipat cu aceste dotari asa ca deocamdata nu va pot spune mai multe.

 noul peugeot 208 gti 30th

Pentru ca in urma cu o luna am avut ocazia sa merg in dreapta lui Gabriel Ene, pilot in Campionatul National de Raliuri, la bordul unui Peugeot 208 R2, m-am bucurat sa aflu ca noul Peugeot 208 va fi disponibil si in varianta GTi by Peugeot Sport care ofera o editie limitata 30 anniversary in cinstea modelului legendar 205 GTi.    

Alessandro Zanardi se pregăteşte pentru BMW BERLIN-MARATHON

În week-endul care urmează, o nouă provocare îl aşteaptă pe pilotul oficial şi ambasadorul mărcii BMW, Alessandro Zanardi (Italia): duminică, 27 septembrie, el va participa pentru prima dată la prestigiosul BMW BERLIN-MARATHON (Germania). Cu toate acestea, Zanardi nu va concura cu modelul său obişnuit de handcycle cu care a câştigat două medalii de aur la Jocurile Pralimpice şi opt titluri mondiale. Italianul va aborda traseul de 42,195 km de pe străzile capitalei Germaniei cu handcycle pe care va sta culcat, un dispozitiv sportiv pe care nu l-a mai utilizat anterior.

 

În acest week-end, BMW BERLIN-MARATHON este organizat pentru a 42-a oară. Este un eveniment al recordurilor: vor concura 70.000 de participanţi; un milion de spectatori sunt aşteptaţi de-a lungul traseului, care trece prin centrul Berlinului şi se încheie cu sosire din faţa faimoasei Brandenburger Tor.

Nottwil (SUI) 1st August 2015. UCI Para-cycling Road World Championship 2015 - Training - BMW Ambassador Alessandro Zanardi (ITA). This image is copyright free for editorial use © BMW AG
Nottwil (SUI) 1st August 2015. UCI Para-cycling Road World Championship 2015 – Training – BMW Ambassador Alessandro Zanardi (ITA). This image is copyright free for editorial use © BMW AG

Acesta este un eveniment atractiv pentru mine şi îl aştept cu nerăbdare“, a spus Zanardi. “Este, probabil, unul dintre cele mai importante maratoane din lume, cu numeroşi atleţi de top de pretutindeni, şi este un eveniment sportiv pe care BMW îl susţine cu mândrie de mulţi ani. Mai presus de orice, Berlin este un oraş foarte special pentru mine.” După accidentul serios pe care l-a suferit în etapa Champ Car de la Lausitzring (Germania) în data de 15 septembrie 2001, când şi-a pierdut ambele picioare, Zanardi a fost tratat într-un spital din capitala Germaniei: “Berlin este locul unde viaţa mea a fost salvată şi unde pot spune că m-am născut a doua oară. Datorită acestor motive, participarea mea la acest eveniment este una foarte specială“.

 

De-a lungul ultimelor săptămâni, Zanardi s-a concentrat pe pregătirea pentru BMW BERLIN-MARATHON. El a împrumutat handcycle de prietenul şi coechipierul său din naţionala de paraciclism a Italiei, Vittorio Podestà (Italia), şi a adaptat-o nevoilor sale. “Din punct de vedere sportiv, este o aventură complet nouă pentru mine. Anterior nu am mai folosit acest tip de handcycle şi, după ce am urcat prima dată în ea, a trebuit să recunosc faptul că este un sport complet diferit“, a recunoscut Zanardi. În timp ce el îşi conduce handcycle stând în şezut, pe acest tip de handcycle se stă în poziţie culcat. Acest lucru duce la diferenţe majore sub mai multe aspecte.

 

Când stau pe modelul meu de handycle, trunchiul se mişcă împreună cu mâinile pentru a propulsa bicicleta. Când pedalez, îmi folosesc fiecare muşchi din corp. Muşchii abdominali, cei dorsali, umerii – totul lucrează. Pe o bicicletă în care stai culcat, îţi foloseşti doar braţele. În plus, mişcările sunt diferite de cele pe care le fac în mod normal pe handcycle“, a explicat Zanardi. Pedalatul pe handcycle culcat este mult mai scurt decât cel cu care este obişnuit Zanardi: pedalele au o lungime maximă de 1.700 mm, în timp ce pedalele utilizate pe modelul normal de handcycle au o lungime de peste 2.000 mm. Şi ritmul este diferit. În mod obişnuit, Zanardi efectuează 80 de rotaţii pe minut, în timp ce la handcycle culcat va efectua între 105 şi 110 rpm.

 

Un alt factor este vizibilitatea: “Când stai în poziţie culcat, practic te uiţi la cer în orice moment. Este foarte dificil să priveşti în faţă pentru a vedea ceea ce faci. Pentru mine, vizibilitatea este un factor important pentru că nu sunt obişnuit cu acea poziţie“, recunoaşte Zanardi. “În plus, acest tip de handcycle nu este unul uşor de condus. Are un nivel decent de agilitate, dar este un alt lucru pe care trebuie să-l învăţ – cum să utilizez acea agilitate la viteze ridicate pe traseu. Şi nu sunt obişnuit cu acest aspect aşa cum sunt alţi sportivi.

Nottwil (SUI) 30th July 2015. UCI Para-cycling Road World Championship 2015 - Training - BMW Ambassador Alessandro Zanardi (ITA). This image is copyright free for editorial use © BMW AG
Nottwil (SUI) 30th July 2015. UCI Para-cycling Road World Championship 2015 – Training – BMW Ambassador Alessandro Zanardi (ITA). This image is copyright free for editorial use © BMW AG

În consecinţă, medaliatul cu aur la Jocurile Paralimpice şi Campionatul Mondial şi-a stabilit obiectivele pentru maratonul de duminică. “Dacă aş fi concurat împotriva celor mai buni sportivi din lume la categoria mea, cu modelul meu de handcycle, aş fi venit la Berlin cu un singur obiectiv – să încerc să câştig maratonul. Dar mă voi confrunta cu cei mai buni atleţi ai lumii într-o categorie diferită, cu un dispozitiv sportiv diferit“, a subliniat Zanardi. “Aşa că, dacă voi putea termina în primul grup de sportivi ajunşi la sosire, voi fi extrem de fericit. Voi considera că am făcut o treabă foarte bună. Aş fi ca un pilot de raliuri care concurează într-o cursă DTM şi ar termina în acelaşi tu cu învingătorul. Sunt nerăbdător pentru că viaţa înseamnă să ai experienţe noi, iar aceasta va fi, fără îndoială, una foarte interesantă pentru mine. Voi da totul şi vedem ceea ce va aduce această aventură nouă.

 

A 42-a ediţie a BMW BERLIN-MARATHON va începe duminică, 27 septembrie 2015, la ora 9.00 (10.00 ora României). Sportivii din proba de handcycle vor începe mai devreme, la ora 8.43 (9.43 ora României).

Titlul se decide pe Drumul Poienii

În primul weekend al lunii octombrie se va desfășura Marele Premiu al Orașului Brașov, ultima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop 2015. Drumul Poienii, unul dintre cele mai cunoascute și apreciate trasee românești de motorsport, va fi gazda finalei campionatului, fiind cadrul perfect pentru stabilirea titlului de campion național absolut.

 
Pentru prima dată în ultimele sezoane, titlul se va decide în ultima etapă. Dacă până duminica trecută vorbeam despre o luptă în trei, Ovidiu Zaberca a suferit în runda de la Câmpulung Muscel o ieșire violentă în decor care a însemnat pentru el punctul final al sezonului 2015. în aceste condiții, titlul clasamentului OPEN se va decide în urma duelului dintre Paul Andronic și Lucian Răduț, între cei doi fiind în acest moment o diferență de doar 6 puncte. Marele Premiu al Orașului Brașov va stabili și campionii grupelor N și A, categorii care vor strânge, cu siguranță, mulți participanți. înscrierile concurenților au început în 20 septembrie și se vor finaliza în 28 septembrie.

pnh7zAI

Evenimentul automobilistic va debuta vineri (2 octombrie), atunci când Livada Poștei din Brașov va fi populată cu mașinile participante, urmand ca la ora 17:00 să aibă loc prezentarea concurenților. Ziua de sâmbătă (3 octombrie) programează două manșe de recunoașteri și trei manșe de antrenamente cronometrate, care vor stabili ordinea de start în concursul de a două zi. Cei 5 km ai traseului vor mai putea fi parcurși duminică dimineață (4 octombrie) de încă două ori în cadrul altor două runde de recunoașteri înainte de punctul culminant al weekendului și al campionatului, cele două manșe de concurs, care vor fi programate începând cu orele 13:00, respectiv 15:30. Drumul Poienii va fi deschis circulației publice sâmbătă între 11:30-13:00 și duminică între 11:30-12:40, pentru a da ocazia spectatorilor să ajungă în zonele dorite.  

 
La fel ca și anul trecut, Marele Premiu al Orașului Brașov îl va omagia pe Eugeniu Ionescu-Cristea, multiplu campion național de raliuri, viteză în coastă și viteză pe circuit, precum și deținător al titlului de Campion Balcanic la raliuri, dispărut dintre noi în 2011. 

 

Marele Premiu al Orașului Brașov este susținut de Consiliul Local și Primăria Brașov și se desfăsoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. Evenimentul este organizat de Auto Blic cu sprijinul Serviciilor de Poliție Rutieră Brașov, al Poliției Locale Brașov, al Brigăzii de Jandarmi Mobilă Brașov, al Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgentă Brașov și al Regiei Autonome de Transport Brașov. Asistența medicală este asigurată de Apel One Med.
 

Program Marele Premiu al Orasului Brasov

 

Harta Marele Premiu al Orasului Brasov

 

Gabriel ENE a devenit campion national al clasei H3 la Campulung Muscel

Desprins parca dintr-o etapa de campionat mondial, Trofeul Campulung Muscel desfasurat in weekendul 19-20 septembrie, i-a adus pilotului Gabriel Laurentiu ENE primul titlu de campion national din cariera sa.

Gabriel ENE Trofeul Campulung Muscel 2015

Povestea inceputa timid in anul 2013 cu ocazia Trofeului Sinaia desfasurat pe strazile orasului montan, acolo unde Gabriel lua startul pentru prima data in Campionatul National de Viteza in Coasta la volanul unui automobil Dacia Logan, s-a transformat in doi ani de zile intr-un adevarat serial de succes. 2014 a reprezentat pentru Gabriel primul sau sezon complet intr-un campionat national, la finalul caruia avea sa obtina titlul de vice-campion la clasa rezervata pilotilor debutanti.

 

Inceputul sezonului competitional 2015 il regasea pe Gabriel ENE la volanul modelului Honda Civic Type-R pe care il alinia la startul campionatului sub culorile propriei sale echipe Shark Racing, din care face parte si talentatul pilot Alex MIREA, tot la volanul unui automobil Honda Civic Type-R.

 

Victoria obtinuta la clasa H3 in cadrul Trofeul Campulung Muscel la finalul weekend-ului abia incheiat, i-au adus lui Gabriel Laurentiu ENE titlul de campion national al clasei. “Acest titlu ma bucura si ma onoreaza foarte mult. In primul rand trebuie sa ii multumesc prietenului si colegului de echipa, Alex MIREA care mi-a insuflat acest frumos microb al curselor si m-a ajutat in acesti doi ani cu sfaturi foarte pretioase. Echipa de mecanici formata din Mario LASLO si Razvan CHELARU este fantastica. Dupa ce sambata am avut mari emotii pentru ca motorul masinii s-a oprit pe traseu in momentul in care eram in viteza a cincea, ei au reusit sa imi ofere duminica, in ziua cursei, o masina perfecta din punct de vedere tehnic. Multumesc familiei mele care este alaturi de mine in aceasta frumoasa aventura si deja fiul meu cel mare, Andrei, imi calca pe urme debutand in acest an in competitiile de karting unde face o figura frumoasa. Le multumesc de asemenea lui Catalin TUTUIANU si Ciprian SOLOMON care m-au ajutat cu sfaturi in tehnica pilotajului, dar si lui DRAGOS pentru faptul ca ne-a gazduit in minunatul sau garaj VBCS timp de jumatate de sezon competitional. In final nu pot sa inchei fara a multumi oamenilor extraordinari care au fost prezenti la Campulung Muscel pe marginea traseului de concurs si ne-au facut sa ne simtim exact ca la o competitie internationala de cel mai inalt nivel. Ne vedem la Brasov unde pregatim surprize deosebite tuturor fanilor.

Gabriel ENE Podium H3 Trofeul Campulung Muscel 2015

Alex MIREA nu s-a dezmintit nici de aceasta data reusind sa obtina o noua clasare in top 10 in clasamentul Open si locul second la clasa H2. “In primul rand trebuie sa il felicit pe prietenul si colegul meu Gabriel pentru titlul de campion obtinut. Stiu cat de mult a muncit pentru acest titlu si este de apreciat dedicatia cu care s-a aplecat catre curse. In ceea ce priveste evolutia mea si la Campulung Muscel, am abordat acelasi ritm cu care am abordat si cursele anterioare, am mers la limita si un pic peste. Rezultatul este tot ceea ce puteam obtine in conditiile date si sper ca evolutia mea s-a ridicat la nivelul asteptarilor fanilor, prezenti intr-un numar absolut impresionant! Ei ne-au adus aminte cum arata o etapa plina de spectatori si ne-au facut mandri ca facem parte din aceasta familie a motorsportului. MULTUMIM Campulung si oamenilor deosebiti de acolo!” 

 

Shark Racing beneficiaza de sprijinul sgmarket.ro si Vip Best Cars Service pe intreaga durata a sezonului competitional 2015.      

Trofeul Campulung Muscel – Clasamente finale

 Trofeul Campulung Muscel 2015 1

Lucian Radut a castigat Trofeul Campulung Muscel la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo VIII. Locul secund a fost ocupat de Paul Andronic cu un Mitsubishi Lancer Evo 9, iar podiumul clasamentului Open a fost incheiat de Andrei Dumitrescu revenit la volanul monopostului Tattus dupa aproape un an de absenta din campionat. 

 

 FinalOpen Final2RM Final2RM3000 FinalA FinalA1 FinalA2 FinalA4 FinalD FinalDeb FinalDiesel

 FinalEchipe FinalH FinalH1 FinalH2 FinalH3 FinalH4 FinalI1 FinalI1A1 FinalI1A2 FinalI1A3 FinalI2

FinalJr FinalN FinalN1 FinalN4

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor