Românul Michael Herck încheie pe primul loc testele din GP2

Poate nu multă lume ştie, dar mai există un pilot de monopost care concurează pentru România la nivel înalt. Este vorba de Michael Herck, un tînăr născut în Romania şi care participă cu licenţă românească ( şi cu numele ţării pe maşină) în campionatul GP2, “anticamera” Formulei 1. Herck a fost adoptat de o familie belgiană şi, sprijinit de tatăl său, îşi creează deja un nume în competiţiile de circuit.

 

 

Pilotînd pentru echipa Coloni, Michael Herck a avut cel mai bun timp  în sesiunea de teste din seria GP2 de pe  circuitul de la Barcelona, ​​miercuri 20 aprilie, în ultima zi de pregatire înainte de începerea sezonului de luna viitoare.

 

Sesiunea de dimineaţă a fost extrem de strînsă, cu 12 piloţi în mai puţin de patru zecimi, şi primii 18 în aceeaşi secundă. Cei mai rapizi 16 timpi ai zilei au fost stabiliţi în şedinţa de dimineaţă.

 

Pilotul româno-belgian a realizat un timp de 1m29.608s, cel mai rapid din cele două zile de teste, depăşindu-l pe britanicul Sam Bird cu mai puţin de 0.03 secunde.

 

Romain Grosjean, campionul GP2 Asia şi pilot de rezervă la echipa de Formula 1 Renault, a fost al treilea, cu italianul Davide Valsecchi al patrulea şi compatriotul său Luca Filippi al cincilea.

 

Seria GP2 va începe în Turcia luna viitoare, în acelaşi weekend cu Marele Premiu de Formula 1.

Cum sa cladesti un imperiu

Sa zicem ca suntem in momentul in care tocmai ai absolvit o facultate si iti cauti primul loc de munca. Te-ai specializat in domenii “extrem de banoase” precum literatura, matematica sau filosofie. Si ai tot atatea sanse sa te poti intretine din munca in domeniul tau cum are Virgin Racing sanse sa castige Campionatul de F1 in 2011. Incepi sa te gandesti ca ai fost un idiot ca nu te-ai facut notar sau contabil.

 

Salvarea ta vine insa din pasiunea pentru masini. De cand esti mic ai devorat revistele cu masini si in timpul facultatii ai cam pierdut cateva oportunitati sa “marchezi” la chefurile din camin. Pentru ca in loc sa dai texte cu gagici super-misto, te-ai apucat de o polemica cu un alt tampitel. Despre motoarele aspirate de la Honda vs motoarele turbo de la Saab. Iar o discutie ca aceasta, se stie, te face cel mai dorit barbat in randul femeilor.

 

Dar sa revenim. Te angajezi la un dealer local de masini ca vanzator, incepi sa faci banuti si primesti si masina de serviciu. Cu alte cuvinte, te-ai scos. Cu banii tai niciodata nu ti-ai fi permis sa ai un Renault Laguna nou-nout dar acum ai unul cu care te plimbi tantos prin oras. Pacat ca e inscriptionat.

 

Si iti spui ca te-ai descurcat destul de bine. Dar dupa o vreme vrei mai mult. Nu vrei sa ai acces doar la o marca sau doua de masini. Vrei sa le poti conduce pe toate. Si faci pasul spre un nou domeniu in care nu ai experienta dar ai urmarit fenomenul cu sarguinta. Da, pleci din vanzari sa faci presa. Presa auto.

 

 

Drive teste, lansari, deplasari, cadouri, hoteluri. Conduci masini pe care cei mai multi nu le vad decat in reviste sau ziare. Cum este cel pentru care lucrezi tu. Din cand in cand te dai pe cate un circuit in strainatate sau faci un curs de pilotaj sportiv cu ultima tehnologie Quattro. In finlanda, pe gheata, Huraaa!  La un moment dat, Mazda organizeaza chiar o cursa pentru jurnalisti cu ocazia lansarii noii generatii MX5. Si te remarci pentru ca depasesti tot ce intalnesti si faci cel mai bun timp pe tur dintre toti.

 

Si imediat dupa cursa ii faci o propunere lui Franz Engstler, cel care se da in WTCC si care a pregatit Mazdele pentru eveniment. Sa faca o cursa de cinci tururi cu tine. Doar tu cu el. Si daca il bati sa iti dea o masina si asistenta pentru cursa de 24h de la Nurburgring. Si il bati. Pentru ca el concureaza din placere dar tu concurezi pentru cea mai mare oportunitate din viata ta.  Esti ca si Kobayashi care spunea despre sansa lui sa continue in F1 “Jenson (Button) fought for the championship, but I fought for my life”.

 

Si uite cum, dintr-un tocilar al formulelor trigonometrice sau miturilor grecesti antice, absolventul nostru ajunge sa performeze intr-una dintre cele mai faimoase curse din lume. O sa spuneti ca e povestea mea romantata si exagerata. Nu. E povestea oricaruia dintre noi, care la un moment dat se afla la rascruce de drumuri. Si din acel loc ni se pare ca orice e aproape imposibil sau prea frumos ca sa ni se intample. Intr-un film minunat, George Clooney ii spune unui om pe care-l concediaza: “Oricine a cladit un imperiu sau a schimbat lumea a fost in situatia in care esti tu acum”.

 

Daca nu te regasesti in povestea de mai sus, mai gandeste-te. Ori nu ti-ai dat seama cand s-a intamplat ori urmeaza sa ti se intample!

Michelin a lansat in Romania noul pneu Pilot Super Sport

Pilot Super Sport, evolutia vechii generatii de pneuri de performanta de la Michelin, a fost lansata simultan pe pietele din Romania, Serbia, Croatia si Bulgaria printr-un eveniment care a avut drept punct central tara noastra. Produsul este destinat masinilor sportive si este disponibil in cinci diametre (intre 18 si 22 de inch) si 27 de versiuni de dimensiuni, 24 dintre acestea fiind deja puse la dispozitia clientilor, in timp ce restul anvelopelor asteapta aprobarea pentru a fi comercializate pana la finele anului.

 

Preturile de lista percepute de Michelin pentru pneurile sale pornesc de la 300 de euro, valoare similara cu cea a vechii generatii, dar cel de vanzare poate diferi in functie de distribuitor. Tinte de vanzari nu au fost inca fixate, dar premisele sunt bune. Mai intai pentru ca predecesorul, Pilot Super Sport 2, a fost folosit in serie de peste 200 de automobile sportive si de performanta, iar noua generatie, care ofera performante imbunatatite, ii determina pe cei de la Michelin sa estimeze o depasire a acestei valori. Apoi pentru ca piata modelelor sport este in crestere, sporul inregistrat in Estul Europei depaseste cu mult media generala, iar aceasta tendinta ascendenta este de asteptat sa se pastreze pana in 2015.

 

 

Performante de varf

 

Pilot Super Sport este prezentata ca fiind cea mai rapida anvelopa de serie din lume. In sprijinul acestei afirmatii sunt aduse rezultatele unui test desfasurat in 2010 sub egida TUV SUD Automotive, in urma caruia distinctia a fost acordata noilor anvelope produse de Michelin cu dimensiunile 245/40 ZR18Y si 235/35 ZR19Y. In plus, s-a precizat ca testele interne efectuate la Centrul de Tehnologii Michelin au identificat sase aspecte esentiale in care MICHELIN Pilot Super Sport isi depaseste predecesorul, MICHELIN Pilot Sport PS2, care pana la aceasta data a reprezentat punctul de referinta in acest segment:

 

– Aderenta pe carosabil uscat: castig de 1.5-secunde la un traseu de 2,700-metri pe circuit inchis. – Distanta de franare pe carosabil uscat a fost redusa cu 1,5 metri.

 

– Aderenta pe carosabil umed:  un timp mai bun cu 2.5 secunde pe un traseu de 4,100-metri pe circuit inchis.

 

– Franarea pe carosabil umed: in cazul reducerii vitezei de la 80 km/h pana la 10 km/h, distanta de franare a fost redusa cu trei metri.

 

– Kilometraj total pe pista: cu 50% mai multe ture.

 

– Kilometraj total pe sosea: cresterea distantei cu 10%.

 

 

Expertiza si parteneri de top

 

In procesul de dezvoltare al anvelopei a fost folosita expertiza companiei in competitiile de anduranta. Spre exemplu, Michelin a obtinut 19 victorii, ultimele 13 fiind consecutive, in cursa de 24 de ore Le Mans, si are o multime de succese si in seriile continentale LeMans, ca si, incepand cu 1997, peste 20 de titluri in Campionatul FIA GT1. Totodata, la cursa de 24 de ore Le Mans din 2010, anvelopele Michelin au inregistrat trei recorduri. Masina castigatoare echipata cu anvelope Michelin a stabilit un record de distanta prin parcurgerea a 5,410.71 kilometri. Masina a folosit 11 seturi de anvelope in total ceea ce inseamna ca fiecare set a parcurs o distanta de aproximativ 500 kilometri. Spre comparatie, in 2009, echipa care a castigat cursa a folosit 14 seturi de anvelope si a parcurs 5,206 kilometri. In fine, tot in 2010 britanicul Anthony Davidson, la volanul masinii nr.1 Peugeot 908 HDi FAP, a facut patru runde (46 ture) cu o viteza medie de 3’21’’917 pe tura, ceea ce inseamna 627 kilometri la o viteza medie de 243 kilometri pe ora.

 

Nu este insa totul. Michelin a dezvoltat noua generatie de cauciucuri alaturi de constructori cu renume in segmentul masinilor sport: Porsche, Ferrari si divizia de performanta M, a celor de la BMW. Fiecare producator cu care Michelin a incheiat un parteneriat tehnic, a efectuat testari ale anvelopelor, pneurile Super Sport fiind incercate pe distante de peste 100,000 kilometri pe cele mai solicitante piste din lume precum Fiorano, Motegi, Estoril, Magny-Cours, Nardo, Charade si Nürbürgring. Iar pentru ca anvelopele sa ofere siguranta la cele mai inalte standarde, Michelin a aplicat aceeasi coeficienti de siguranta folositi in industria aviatiei civile. In timpul testelor,  anvelopele MICHELIN Pilot Super Sport au acoperit o distanta de 50,000 kilometri in conditii extreme, suportand o sarcina maxima egala cu dublul greutatii suportate de un vehicul.

 

 

Tehnologie de varf

 

Noile Michelin Pilot Super Sport preiau trei elemente inovatoare: centura Twaron, tehnologia Dual Compound si Variable Contact Patch 2.0, ultimele doua fiind derivate din inovatiile folosite si validate in cursele de anduranta. O fibra cu densitate ridicata folosita la echipamentele de varf folosite in sporturi precum tenisul, navigatie si ciclism montan – precum si in industria aeronautica, la echipamentele militare de protectie si in competitii – Twaron® ofera anvelopelor  MICHELIN Pilot Super Sport o stabilitate superioara la viteze mari. Datorita tensiunii variabile, centura prinde centrul profilului mai tare decat flancurile iar rezultatul consta in controlarea mai eficienta a fortei centrifuge si distribuirea uniforma a presiunii. Caracteristica principala a Twaron® este rezistentasa la aderenta ridicata. Puternic si usor in acelasi timp, Twaron® este de cinci ori mai rezistent decat otelul la aceeasi greutate.

 

Conceputa initial pentru anvelopele folosite la competitii, tehnologia Bi-Compound foloseste compusi diferiti de cauciuc pe partile laterale ale profilului. La exterior, un elastometru ranforsat de negru de fum (conceput special pentru cursa de 24 de ore Le Mans) asigura o anduranta exceptionala chiar si in cele mai stranse viraje. La interior, un elastometru de ultima generatie cu aderenta ridicata permite anvelopei (pe suprafete umede) sa sparga suprafata apei si sa se plieze pe cea mai mica iregularitate a carosabilului. In fine, Variable Contact Patch 2.0 este un soft de simulare digitala care a permis obtinerea unei anvelope in cazul careia „amprenta” cauciucului pe carosabil ramane aceeasi desi in viraje forma suprafetei de contact se modifica.

Citroen AMI 6 – 50 de ani de existenta

 

In momentul in care Marca isi dezvaluie cele mai recente creatii (DS3, DS4 si DS5), CITROËN aniverseaza 50 de ani de la lansarea Ami 6, vehicul destinat in principal, asa cum o dovedeste si denumirea sa, doamnelor. Pe 24 aprilie 1961, CITROËN adauga acest model gamei sale ce se constituia in principal din modelele 2 CV si DS.

 

CITROËN AMI 6 : UN STIL UNIC PENTRU A SEDUCE DOAMNELE

 

Pentru a constitui un segment de pasaj intre popularul 2 CV, lansat in 1948 si varful de gama costituit de gama DS, prezentata la Salonul de la Paris in 1955, CITROËN a lansat AMI 6, cu un design conceput de stilistul Flaminio Bertoni, creatorul legendarelor modele Traction Avant, 2 CV si DS.

 

Particularitatea acestei berline tricorp o constituia stilul sau inimitabil, cu luneta inversata. Ami 6 se adresa cu prioritate femeilor moderne, catalogul produsului din acea vreme titrand : « Pour vous Madame ». CITROËN Ami 6 a cunoscut un mare succes comercial. Impreuna cu versiunea break, lansata in septembrie 1964, pana la inlocuirea sa cu Ami 8, s-au comercializat 1.039.384 exemplare. Ami 6 a devenit chiar cel mai bine vandut vehicul de pe piata franceza in 1966.

 

O TEHNOLOGIE PRELUATA DE LA 2 CV

 

Bazat pe platforma modelului CITROËN 2 CV, Ami 6 preia celebrul motor bicilidru, racit cu aer, capacitatea sa ajungand la 602 cm3 si dezvoltand 22 CP. Puterea sa va progresa permanent, ajungand la finalul carierei la 35 CP. Dotat cu o cutie de viteze in 4 rapoarte, cosumul se incadra in jurul a 6 l/100 km si viteza maxima atinsa era de 105 km/h. Cu un stil indraznet si usor de recunoscut, presa epocii i-a apreciat si comportamentul rutier, confortul oferit, dotarile si habitabilitatea.

 

 

Versiunea break propusa oferea, de la lansare, o capacitate de incarcare neobisnuita pentru un autoturism compact (320 kg sarcina utila si o lungime de incarcare de 3,96 m). La finalul carierei sale, Ami 6 propunea in 1967 si o versiune « Club », care se distingea prin cele 4 faruri rotunde in partea din fata.

 

RENNES-LA-JANAIS, PUNCTUL DE PLECARE PENTRU TURUL FRANTEI AMICLUB PE 8 IULIE

 

Lansarea modelului CITROËN Ami 6 a marcat si debuturile productiei uzinei Rennes-La-Janais ce urma sa devina una dintre facilitatile de productie majore ale Marcii. De la inaugurare, aceasta uzina a fost martora creatiei a numeroase vehicule ale Marcii CITROËN – Ami 6, Ami 8, GS/GSA, Visa, Bx, Xm, Xantia, Xsara, C5 si C6. Pentru celebrarea aniversarii a 50 de ani de la lansarea modelului l’Ami 6, uzina va fi pe 8 iulie punctul de start al unui Tur al Frantei organizat de Amiclub France. Regrupand posesorii modelelor CITROËN Ami 6, Ami 8, Ami Super si M35, clubul va sarbatori cei 50 de ani de existenta a Ami 6 printr-un tur de 2600 de km ce vor fi parcursi in 14 etape.

Csaba Spitzmuller primul client de Mitsubishi Lancer R4

MML Sports, compania engleza care a dezvoltat si produce componentele specifice kitului de R4 pentru Mitsubishi Lancer a anuntat ca fostul campion national al Ungariei – Csaba Spitzmuller si finlandezul Jari Ketomaa vor fi primii doi clienti care vor lua startul pe masini construite conform ultimelor reglementari FIA pentru recent creata grupa R4.

 

Csaba Spitzmuller a concurat anul trecut si in Campionatul National de Raliuri al Romaniei la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo 9, reusind sa castige Raliul Muresului dar sa fie si exclus la Raliul Aradului pentru utilizarea unui combustibil neconform. Cu cele 58 de puncte adunate la finalul stagiunii, pilotul maghiar s-a clasat pe locul 6 al clasamentului general din 2010. Primul raliul la care Spitzmuller este asteptat sa ia startul cu noua masina va fi Miskolc Rally, care se va desfasura in perioada 30 aprilie – 1 mai.

 

 

Pentru Jari Ketomaa, un obisnuit al Campionatului Mondial de Raliuri, startul alaturi de noua masina este preconizat a fi cu ocazia Talsi Rally din Campionatul National de Raliuri al Letoniei, raliu care se va desfasura in perioada 14-15 mai. Cvadruplu campion national in Finlanda, Ketomaa concureaza in acest an in WRC pe o masina S – 2000, astfel ca feed-backul primit de la acesta va fi unul foarte important pentru cei de la MML Sports.

 

Kitul de R4 pentru automobilele Mitsubishi Lancer costa 26.980 euro.

 

Foto : spici.hu

 

Cel mai prost pilot de coasta

Sunt cel mai prost pilot de coasta din Romania! Trebuie sa accept adevarul asta. Dar nu ma intelegeti gresit. Nu vreau sa spun ca pilotez execrabil. Stiu cel putin un concurent mai slab ca mine. Are nume de camion si a reusit sa fie batut de aproape toate Daciile cand el concura cu Subaru WRX. Deci, nu! Nu despre cum pilotez vreau sa vorbesc ci despre cum sofez. Sau mai bine zis, cand sofez.

 

Si aici e schepsisul. Nu sofez decat foarte rar. Si atunci o fac pe masina prietenilor. Pentru simplu motiv ca eu nu am una. Doar cea de curse si ea nu se pune. Singura masina care a fost a mea a fost o Alfa Romeo 145. Motor 1.6 boxer, neagra. Dar a fost in perioada cand imi faceam veacul in Olanda. Si ea a ramas acolo.

 

Deci nu am masina de strada dar am masina de curse. Si atunci nu am dreptate cand spun ca sunt eu cel mai prost dintre piloti? Mai e unul in situatia asta? Daca da, vreau sa-l vad. Nu se pune daca e masina lui taica-sau,  de la firma sau e inmatriculata pe Bulgaria. Pai fratilor, cand ma urc in Ibiza mea si accelerez dupa ce nu m-am mai urcat de trei luni la volanul vreunei masini, am impresia ca merge asa de tare ca urmeaza sa decolez. Ce sa mai vorbim de viraje?! Ele nu exista. Sau se negociaza la viteze minime.

 

 

 

 

Si atunci cum naiba sa fac performanta? Nu tu masina de strada, nu tu antrenamente. De antrenamente nici nu mai vreau sa vorbesc ca ele lipsesc cu desavarsire. Chiar si atunci cand s-au organizat urcari pe trasee inchise eu nu m-am dus. Ca sa nu imi consum slick-urile. Aveam nevoie de ele ca sa merg pe roti pana la concurs. Si eventual sa mai tina un pic si acolo. Multi au ras de mine. Eu nu am ras la final mai bine, desi aveam toate motivele. Dar am fost multumit de ce am realizat.

 

Dar stiti ce e misto? Cum totul devine foare clar cand sunt in concurs. Acolo nu ma mai intereseaza statutul meu de pieton. Stiu un singur lucru. Ca trebuie sa ajung la sosire cat de repede pot. Dar nu oricum. Fara sa risc sa ies afara pentru ca asta inseamna stop joc sau stop cariera.  Fara sa brutalizez masina pentru ca daca se strica inseamna stop joc… sau stop cariera. Fara sa ma gandesc ca as putea merge mai repede, unde imi sunt adversarii si ce as putea modifica la masina. Toate astea m-ar scoate din cochilia mea. Cea care pana acum m-a ferit de evenimente care la randul lor ar fi insemnat, ati ghicit,  stop joc. Si cumva cumva lucrurile au prins contur, si pilotajul a functionat. Asa, cu viraje pe care nu le-am deschis sau cu franari prea prudente. Nu am impresionat niciodata, nu am facut spectacol dar am avut un target. Sa termin toate etapele. Si asta am facut.

 

Dar acum, sincer, independent de rezultate, de incapatanari sau orgolii, nu sunt eu cel mai prost dintre toti? Sa urci tu pe podium la curse dar sa nu ai masina de strada?! A fost alegerea mea. Ori masina de curse ,ori masina de strada. Iar eu am ales-o pe cea de curse. Pana la urma tot o sa-mi iau o masina de strada. Cat poate rezista cineva fara masina in ziua de azi? Pana atunci insa imi pot ingadui un moment in care sa ma iau la misto. Dar cum in orice gluma e si un dram de adevar nu pot sa nu imi amintesc o vorba. Aceea care spune ca tocmai pantofarul nu are pantofii reparati si profa de franceza are un fiu care nu stie decat engleza! Ei bine, taica-meu nu e pantofar dar maica-mea e profa de franceza!

Emisiunea Speed – Raliul Brasovului

 

Emisiunea Speed, binecunoscuta fanilor motorsportului romanesc, va incerca si in acest sezon sa va aduca in prim plan cele mai inedite imagini si interviuri de la etapele Campionatului National de Raliuri. Cei de la Napoca Rally Academy au decis sa se implice in producerea efectiva a emisiunii astfel ca echipa Speed are incepand cu acest an urmatoarea componenta : Razvan Radache, Laura Radache, Alex Luca si vechiul nostru prieten Laviniu Lazar .

 

Momentan emisiunea poate fi urmarita pe siteul oficial al celor de la Napoca Rally Academy sau pe canalul lor de Youtube, obiectivele pentru restul sezonului fiind unele optimiste. Calitatea primei emisiuni a contat foarte mult, astfel incat aceasta este disponibila si la rezolutie HD de 720p. Noua nu ne mai ramane altceva de facut decat sa va uram vizionare placuta si sa va spunem sa reveniti si maine pe Motorsportnews.ro deoarece va urma un episod inedit dupa cele trei prezentate astazi.

 

 

Partea a doua

Partea a treia

18 piloti inscrisi pe lista preliminara a Muscel Racing Contest 2011

 

Muscel Racing Contest se va desfasura in perioada 29 aprilie-1 mai la Campulung Muscel avand si in acest an onoarea de a deschide balul Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop. Cu acordul Primariei Municipiului Campulung, adunarea generala a membrilor Hatters Motorsport a decis ca etapa I (29 aprilie 2011) a CNVC Dunlop 2011 sa se desfasoare “ IN MEMORIAM VLAD IOSIPESCU”. Etapa a II-a (1 mai 2011) va reveni la titulatura obisnuita, “VIZITATI CAMPULUNG MUSCEL”.

 

Cu o saptamana inaintea datei limita pentru inscrieri (luni 25 aprilie 2011), lista preliminara cuprinde deja 18 nume. Reamintim, intrecerea se va derula pe un traseu complet nou, concurentii urmand sa se intreaca tot pe DN 73, insa dinspre Dragoslavele spre Campulung, startul fiind la Km 67,050, iar finisul la Km 61,900. Traseul insumeaza 5,150 km, panta medie este de 6,9%, cea maxima de 8,4%, iar diferenta de nivel este de 150 de metri.

 

Ieri a fost lansat si siteul competitiei – www.muscelrc.ro unde puteti gasi documentele oficiale ale editiei cu numarul 4, care se va desfasura la sfarsitul saptamanii viitoare dar si galerii foto si video.

 

Lista inscrieri preliminara

Pirelli anunta pneurile pentru urmatoarele trei curse

Pirelli a dat publicitatii tipurile de pneuri pentru urmatoarele trei Grand Prix-uri ale sezonului 2011 de Formula 1: Turcia, Spania si Monaco.

 

Pentru Turcia si Spania, Pirelli nominalizeaza pneurile hard si soft (ca prima, respectiv optiune secundara). Pentru Monaco pneurile moi vor fi oferite ca principala optiune, iar cele supersoft, marcate cu rosu, isi vor face debutul ca optiune secundara. Intreaga gama va beneficia de noi marcaje incepand cu Marele Premiu al Turciei, menite sa cresca vizibilitatea celor sase culori care corespund diverselor tipuri de pneuri PZero.

 

Grand Prix-ul Turciei, ce se va derula pe circuritul Istanbul Park, este caracterizat de temperaturi ridicate si o suprafata foarte abraziva a pistei, conditii ce favorizeaza anvelopele dure (hard) pentru anduranta si pe cele moi (soft) pentru realizarea celor mai rapide tururi.

 

 

Marele Premiu al Spaniei, ce se deruleaza anul acesta la Barcelona, un circuit favorit al Pirelli si gazda celei mai importante sesiuni de teste, va avea caracteristici similare, care vor face din utilizarea pneurilor hard si soft, combinatia perfecta.

 

Oricum, Marele Premiu al Principatului de Monaco, are caracteristici diferite, cu cea mai mica viteza medie din tot sezonul. Pista ingusta si virajata a celui mai faimos circuit stradal, face din utilizarea pneurilor supersoft principala optiune pentru obtinerea celor mai rapide tururi de circuit, in timp ce pneurile soft vor asigura o rezistenta suficienta, pentru schimburi mai lungi, de-a lungul cursei.

 

Directorul Pirelli motorsport Paul Hembery comenteaza: “Am studiat atent toate caracteristicile diverselor circuite cu scopul de a ajuta la cresterea spectacolului in fiecare etapa, asa cum s-a vazut si pana acum. Asteptam insa cu mare interes Monaco, unde vom vedea cum se comporta pneurile supersoft pentru prima data. Este un pneu diferit fata de toate celelalte si ar trebui sa fie foarte eficient pe strazile din Monte Carlo”.

 

Super Soft Soft Medium Hard
Australia Secundar Principal
Malaysia Optional Principal
China Optional Principal
Turkey Optional Principal
Spain Optional Principal
Monaco Optional Principal

Trei chestii interesante

Hai sa o luam asa! Ai dat-o de gard in cele mai stupide momente. Ai fost la un pas sa fii dat afara de la echipa. Dar ai revenit, si cu toata presiunea pe umerii tai, ai smuls titlul de vicecampion din mainile lui Ogier si chiar ale lui Solberg. Acum ai inceput excelent anul si in primele patru raliuri ai fost tot timpul pe podium. Si aici e baiul. Sau prima chestie din cele trei. Cat de puternici trebuie sa fie adversarii tai daca tu nu esti decat pe locul patru la general? Adica esti in primii trei tot timpul dar esti pe patru la general. Cum e posibil?

 

E simplu. Adversarii tai sunt dupa cum urmeaza. Un extraterestru care poate sa sara peste cap inapoi in picioare de pe capota masinii. Un super-talent care nu are niciun fel de complex legat de extraterestru. Si un finlandez care a invatat tot ce se putea de la Gronholm si care ar fi fost de cateva ori campion mondial daca FIA nu ar fi acceptat alieni in WRC.

 

Buun! Si ca sa fie tacamul complet, te mai incomodeaza si unul numit “Mr Hollywood”. Care, spre deosebire de tine, e fost campion mondial dar spre norocul tau castiga doar probe speciale, nu si raliuri. Deci te numesti Latvala si visezi la titlul suprem in WRC. Dar numai daca Papa Malcom o sa-ti dea voie. Pentru ca inainte sa-ti vezi de victoriile de etapa trebuie sa te supui unui “greater good” si anume titlul la constructori.

 

Aici vine o alta anomalie, sa-i zicem, respectiv chestiunea a doua. Loeb e in fata lui Hirvonen, Ogier e in fata lui Latvala si totusi Ford si Citroen sunt la egalitate in clasamentul constructorilor. De vina ar putea sa fie si punctele de la Power Stage. Proba pe care am urmarit-o in direct la DigiSport. Apropos, astia de la Digi au innebunit. In sensul bun al cuvantului.

 

 

Am vazut asadar in ultima proba din Iordania, o batalie cum nu am vazut de multe vreme. Si care a fost foarte edificatoare pentru personalitatile si ierarhiile intre echipaje. Am vazut un Hirvonen care resemnat in afara podiumului si-a aratat viteza care l-a adus de atatea ori in fruntea clasamentelor. Am vazut un Loeb care la fel de resemnat ca Hirvonen cu locul in cadrul raliului si-a aratat din nou trasele perfecte pentru inca un extra punct. Daca nu ar fi fost iesirea aceea larga ar fi castigat probabil speciala.

 

Si au fost cei doi lupi tineri. Amandoi cu mai mult nerv decat coechipierii lor. Latvala care se batea pentru victorie. O victorie de palmares care l-as fi asezat in careul de asi cu cate un succes in acest an. A mers cat a putut de tare, a spart spoilerul dar a vrut prea mult.  Si Ogier, care spre deosebire de Latvala nu vroia doar victoria. Vroia sa arate ca e mai bun ca Loeb. Ceea ce echivaleaza cu suprematia in fata mai multor titluri de campion.

 

Asadar, strategii din partea unora si “flat out” din partea altora. Si la sfarsit care e adevarul? Ogier si Latvala se bat ca chiorii pentru victorie iar Loeb si Hirvonen sunt in fruntea clasamentelor. Atat de intensa a fost aceasta batalie, incat performantele lui Raikkonen au trecut neobservate. Si daca ne uitam putin in clasamentul echipelor vedem un alt lucru interesant. Chestiunea numarul trei. Ice 1 Racing este in fata Petter Solberg WRT. Adica dupa patru raliuri din care cele doua echipe s-au inscris in doar trei, Iceman e in fata lui Petter Solberg. Asta da treaba! Si daca imi aduc bine aminte, am spus ca eu cred intr-un podium pentru Raikkonen sezonul asta. Ei bine, uite-l! In Iordania a fost pe locul trei la echipe. Stiu ca nu despre acest fel de podium a fost vorba dar performanta ramane una remarcabila.

 

Omul momentului ramane insa Ogier. Sau cum ar spune Dan Vardie, Ogier are acum “momentum”.  Problema mea cea mai mare este cu cine sa tin? Ca Iceman nu se va implica in lupta la varf anul asta. Si atunci imi trebuie un favorit dintre cei patru asi. Hai, fie cinci. Am hotarat deci, in mod rational, sa merg pe mana lui Latvala. Pentru ca un titlu pentru el ar insemna cel mai mult. Chiar daca instinctiv, nu stiu cum m-a prins Loeb de-a lungul timpului dar am tinut cu el fara sa am vreun motiv anume. Acum insa cred ca e timpul unei schimbari la varf. Cred. Dar oare o si vreau?

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor