Impresiile lui Marco Tempestini despre MINI John Cooper Works S 2000

Motorsportnews.ro :  Marco, ai luat startul la Tara Barsei in premiera pentru Romania cu o masina din clasa 2 ( S 2000 – 1.6 turbo). Ce poti sa ne spui despre MINI John Cooper Works S 2000 ?

 

Tempesta : Pot sa zic ca este o masina care se conduce frumos, are un ansamblu body/suspensie foarte bun, greutatile sunt foarte joase, din aceasta cauza pratic pilotezi pe bancheta din spate si jos de tot… Masina este foarte manevrabila si usor de controlat. Spatiul inauntru, daca te obisnuesti ca esti la nivelul pamentului, este destul de generos  si   vizibilitatea este buna, doar in aceleratie pe urcari este cam greu sa estimezi exact colturile masinii, dar cu obisnuinta asta sa rezolva. Masina are aproape 270 de cai putere, avand conform regulamentului un restrictor foarte mic de 30 de mm, din aceasta cauza si cuplul se termina foarte repede, plaja de utilizare fiind intre 3500 si 6000 rpm. Etajarea cutiei de viteze este bine facuta, cu treapta 6 mai lunga, sa poti sa prinzi viteze ridicate, varful este de 186 km/h, adica  suficient.

 

 

Motorsportnews.ro :  Esti deja la a doua participare alaturi de acest nou model. Cum se piloteaza in comparatie cu Peugeot-ul 207 S 2000 care are  un motor aspirat ?

 

Tempesta : Senzatile sunt mult mai distractive si sincere fata de un Super 2000 obisnuit dar din pacate nu mergem la spectacol ci mergem dupa timpi. Mai mult, in tarile unde este permis bioethanol-ul diferenta de putere este foarte  mare, si senzatia este ca masina nu inainteaza. Totul sa petrece foarte ok la nivel de senzatie dar esti cu cativa kilometri mai  lent intre un viraj si altul.

 

 

Motorsportnews.ro : In comunicatul dupa raliu spuneai despre o diferenta de putere intre MINI si masinile de clasa 3.  Poti sa ne explici mai multe ?

 

Tempesta : Nu sunt multe de explicat, MINI S 2000 are cu 70 de cai putere mai putin decat MINI cunoscut de toti pasionatii, modelul WRC, si are o turbina un pic mai mica, si volanta mai grea. Asta inseamna mult mai putin cuplu in partea de sus a plajei de turatii. In partea de jos datorita restrictorului foarte mic are un cuplu mai mult decat suficient . Clasa 3 alimentata cu bioethanol  dezvolta intre 295 si 300 de cp…cred ca nu trebuie mai multe cuvinte…si asta nu zic eu, sunt date foarte usor de controlat!!! Eu am crezut si inca cred ca cu un set-up  potrivit si un traseu mai putin rapid, MINI poate sa faca fata, dar clar trebuie facute multe teste si probabil in Romania investitia nu este profitabila. Doar daca Prodrive ar accepta sa faca un  mapping cu bioethanol probabil masina ar putea sa se bata sau poate sa fie si avantajata in lupta pentru victorie.

 

 

Motorsportnews.ro : Poate fi MINI John Cooper Works S 2000 urmatoarea masina pe care vei concura in mod regulat?

 

Tempesta : In acest moment nu pot sa iti dau un raspuns “sincer”, repet daca Prodrive ar implementa bioethanolul nu vad imposibila utilizarea ei in 2012, dar asta depinde de multe chestii. Mie mi-a placut masina, nu mi-au placut timpii si cred ca daca nu se mareste puterea costul ei nu se justifica ! Sunt de acord ca este “frumoasa” ( eu o gasesc  fermecatoare, ca de frumoasa….cred ca din punct de vedere estetic este anti-masina de cursa  🙂  ) suna foarte interesant, si sta bine pe drum dar la raliuri timpul este stapanul !!!

 

 

Motorsportnews.ro : Cum ti s-a parut superspeciala de la Bucuresti ? Dar probele de a doua zi? Este benefic acest format al raliului ?

 

Tempesta : Sa fim la Bucuresti este important pentru imagine si marketing, astfel ca aspectul sportiv trece un pic in planul secund la fel ca si traseul de la Ciolpani.  Superspeciala poate sa fie mult mai interesanta si distractiva dar in Italia avem o zicala care zice ca “cine se multumeste cu putin are de castigat”  asa ca putea sa fie mult mai rau dar nu a fost asa ca a fost bine !!!

 

 

Motorsportnews.ro :  Ai fost nevoit sa renunti la etapa de IRC din Ungaria datorita problemelor tehnice ale Peugeot-ului care nu au putut fi  remediate la timp. Cu ce masina vei lua startul la Iasi ? Dar la Novorossiysk Rally of Russia?

 

Tempesta : Este foarte probabil ca pentru Iasi, unde traseul este foarte rapid, sa fiu la start cu o masina din clasa 3 “bioethanolizata”, insa  pentru Rusia si Bacau inca nu stiu dar cred ca in maxim o saptamana ne vom decide. In acest moment lupta pentru locul 2 si 3 este inca deschisa asa ca trebuie sa ne gandim bine la ce facem ! Locul unul este deja dat  pentu mine si este meritat din partea lui “Avatar”. Sper sa nu sa fie asa de ghinionist in ultimele doua etape  sa-l piarda !

MINI JCW S2000 in Romania from Laviniu Lazar on Vimeo.

 

Dan Gîrtofan – Am început rău și am terminat cu o pană

Dan Gîrtofan și Miță Lăzărescu au ocupat locul 5 la Raliul Țara Bârsei Dunlop-Klar Professional, etapa a 7-a a CNR Dunlop 2011, ce a avut loc în weekend. Chiar dacă aveau mari speranțe de la cursa „de casă”, Giri și Miță s-au văzut nevoiți să se mulțumească cu a cincea poziție în clasament, fiind depășiți de învingătorul Valentin Porcișteanu, dar și de Gergo Szabo, de Bogdan Marișca și Marco Tempestini În primele două probe am avut un ritm destul de rău, dar după aceea ne-am revenit și am mers așa cum trebuia. Din păcate, finalul nu a fost unul pe care-l așteptam, după ce am avut o pană, și astfel că am pierdut o șansă importantă să revenim în lupta pentru primul loc”, a povestit Dan Gîrtofan.

În condițiile în care diferența față de locul 1 de la general, ocupat de Vali Porcișteanu, este una mare, Giri a precizat că se va concentra pe lupta pentru locurile 2 și 3 ale podiumului: Pentru Iași și Bacău ne propunem să fim rapizi și să ocupăm un loc cât mai sus în clasament. Vali a luat o opțiune serioasă pentru titlu și nu cred că se mai pot întâmpla surprize, astfel că ne vom lupta cu Bogdan și Tempesta pentru cele două locuri rămase pe podium și pot să spun că va fi o bătălie aprigă. Nu ne va fi deloc ușor, dar sper ca noi să fim în fața lor la finalul sezonului”.

 

Dan Gîrtofan și Miță Lăzărescu țin să adreseze mulțumiri partenerului principal, Alexandrion Grup România, dar și partenerilor Mobil 1 prin Lubexpert România, BKP, Hotel Aro Palace, www.prorallyperformance.ro, www.bursacamerehotel.ro și www.bursabileteavion.ro.

 

Credit Foto: Catalin Stoia – Simcat.ro

Un podium muncit

Etapa a saptea a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, Raliul Tara Barsei Dunlop-Klar Professional, desfasurata weekend-ul trecut la Bucuresti si Brasov, a adus pentru echipajul 29, Sebastian Barbu/Raluca Magdas, un nou podium atat la Cupa Dacia, cat si la Clasa 9.

 

 

Raliul a inceput pentru Sebi si Raluca cu un loc secund pe superspeciala din parcarea Baneasa Shopping City, cei doi pornind a doua zi pe probele de macadam din triunghiul forestier Sacele-Predeal-Azuga cu gandul la victorie. Doua pene de cauciuc pe PS 3 si 5 i-a costat mult timp insa, scotandu-i din lupta pentru prima pozitie si retrogradandu-i pe pozitia a patra. Dupa o ultima proba in care au reusit sa mearga la adevaratul lor nivel, cei doi au urcat pe ultima treapta a podiumului Cupei Dacia si al Clasei 9.

 

 

Stiam de la inceput ca va fi un raliu greu, insa nici chiar asa. A fost din nou unul dintre acele raliuri unde noi, atat fizic cat si psihic, am luptat la maxim, iar materialul de concurs a fost pus la o grea incercare. Proba scurta ne-a dat cel mai mult de lucru, am reusit sa distrugem la primele doua treceri cate o roata pe partea dreapta a masinii, fapt ce practic ne-a scos din lupta pentru primul loc. La acest raliu am mers doar ultima proba la nivelul nostru, pana atunci nereusind sa ne intram in ritm. Vacanta avuta nu ne-a prins chiar asa de bine…ne-am relaxat prea mult! Pentru ultimele doua etape nu ne mai ramane decat sa atacam, de pierdut nu mai avem nimic.” a declarat Sebi la finalul raliului.

 

 

Cu doua etape ramase pana la finalul campionatului, echipajul Barbu/Magdas se afla pe prima pozitie a Trofeului Klar Macadam cu un avans de 5 puncte, pe pozitia a treia in clasamentul general al Cupei Dacia, la doar jumatate de punct in spatele pozitiei secunde, si pe a patra pozitie a Clasei 9, la 7 puncte de podium.

 

Echipajul 29, Sebastian Barbu/Raluca Magdas, doreste sa multumeasca pentru sprijin partenerilor Sibiu FunPark, Schuster Ecologic, Vision Leasing, EMI Romania, Mach 1 SporTech, RallyMax.ro si Media-Board.ro

Năstase izbutește al doilea succes consecutiv pe macadam

Victorios la Arad, prilej cu care și-a recăpătat poziția de lider al Cupei Dacia și a probat că nu este dispus să cedeze prea  ușor Trofeul Klar Macadam, Bogdan Năstase a abordat Trofeul Țara Bârsei Dunlop- Klar Professional, cu dorința de a bifa un nou succes. Firesc, sarcina sa nu era deloc una lejeră în condițiile în care Viorel Ivan, campionul în exercițiu,  Sebastian Barbu, ori principalii protagoniști din întrecerea debutanților, Tîrnovean și Tincescu, aveau și ei ca obiectiv  victoria.

 

 

Cea de-a șaptea etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2011, întrecere derulată sub egida FRAS, a debutat, ca și anul trecut, cu superspeciala Băneasa Rally Show. Prilej pentru competitorii din întrecerea internă, dar și, firesc, cei înscriși la Cupa Dacia, să-și demonstreze măiestria în fața publicului bucureștean. Cel mai rapid a fost Ivan, cel care a fost urmat de Barbu, Tempestini jr. și Lucian Gârbacea, cel care, cu acest prilej, și-a făcut reapariția în campionatul de raliuri. Tîrnovean, ocupantul locului 2 în ierarhia sezonului, termina proba doar pe locul 5, în timp ce Năstase se clasa al 7-lea. Lupta pentru victorie avea însă să se dea a doua zi, în triunghiul forestier Azuga- Săcele- Predeal, acolo unde piloții aveau de parcurs șapte secțiuni competitive.

 

 

Sâmbătă dimineață, Ivan a început în forță, bifând al doilea ”scratch” cu un avans de doar 1,4 secunde de Năstase, care  urca pe aceeași poziție și în ierarhia raliului. Locul 3 pe probă, dar și în clasamentul Cupei era ocupat de Barbu. Pe proba secundă, ordinea primilor doi avea să se inverseze, însă, cedând doar 0,4 secunde, Ivan rămânea lider. După prima  ”buclă”, Barbu își păstra locul 3, urmat de Gioarsă, care proba o formă apropiată celei din startul stagiunii, Tincescu și Tîrnovean.

 

Urma prima trecere pe proba ”regină” a competiției, Săcele-Azuga, cu o lungime de 24,7 km. Iar Năstase a atacat,  izbutind să-și treacă în cont, în premieră pentru acest raliu, cel mai rapid timp. Mai mult, devansându-l cu fix 26 de  secunde pe Ivan, devenea noul lider al întrecerii, cu un avans autoritar. Tincescu, autor al celui de-al treilea timp, se  apropia de Barbu, cel care era pe treapta a treia a podiumului provizoriu, în timp ce Gioarsă, Gârbacea jr. și Tîrnovean,  clasați într-un ecart de circa 17 secunde, se situau pe locurile 4-6. Pe următoarea probă, care preceda o nouă revenire  în parcul de service, Năstase a mai bifat un ”scratch”, în timp ce Tincescu profita de problemele lui Barbu (pană) pentru a urca pe locul trei.

 

 

Următoarea ”buclă” a mai adus două victorii pe probele speciale pentru Năstase și un reviriment al lui Tîrnovean. ”Am  avut un început de zi deloc fast, în care nu mi-am regăsit ritmul obișnuit. Acum parcă încep să-mi revin, dar este târziu.  Nu-mi rămâne decât să mă concentrez pentru a aduna cât mai multe puncte și să sper că la Iași o să fie altfel”, spunea  Octavian. El ajunsese pe locul 5, însă era clar că nu mai putea viza victoria în competiția debutanților, și că urmează să  piardă locul secund în clasamentul Cupei.

 

 

Parcul de service dinaintea ultimei probe, cea de-a doua trecere pe Săcele-Azuga, avea însă să decidă și învingătorul. La  ieșirea de pe probă, Bogdan Năstase și Alex Popidan, cei care conduceau autoritar în clasament, au auzit un zgomot  ciudat. Foarte rapid mașina a început să aibă probleme din ce în ce mai mari și, cu greu, cei doi au reușit să o aducă în  parcul de service. Verdictul: cedase cutia de viteze, iar liderul clasamentului Cupei Dacia avea în față spectrul  abandonului.

 

 

Însă s-a produs minunea. În 20 de minute, timpul maxim admis de regulament pentru parcul de service F, mecanicii au  schimbat cutia de viteze. Pentru a se încadra în timp echipa de mecanici a sibianului a fost ajutată de o serie de alți   mecanici, printre aceștia numărându-se cei din echipa lui Bogdan Marișca, din echipa lui George Grigorescu și din cea a  lui Titi Aur. Năstase a putut astfel să parcurgă ultima probă, obținând locul 3, după Ivan și Barbu, și să termine primul întrecerea.

 

 

Această victorie le aparține mecanicilor. Când am realizat că am ieșit la timp din parcul de service și că vom putea  parcurge ultima probă am fost extrem de emoționat. Trebuie să le mulțumesc tuturor celor care au venit să ne ajute:  vărul Nicu, mecanicul lui Bogdan Marișca, Iulian, din echipa lui George Grigorescu, mecanicii lui Titi, și toți ceilalți.  Datorită lor am putut termina raliul și suntem în continuare lideri în clasamentul general al Cupei Dacia”, avea să spună la final, cu un zâmbet larg, Bogdan.

 

 

Locul secund i-a revenit lui Viorel Ivan, cel care ocupă acum aceeași poziție și în ierarhia stagiunii, cu un avans de doar  0,5 puncte în fața lui Barbu. Clasat al treilea în Raliul Țara Bîrsei Dunlop- Klar Professional, Sebastian se situează pe același loc și în ierarhia Cupei Dacia și rămâne în continuare liderul Trofeului Klar Macadam, o întrecere în care însă  Năstase se apropie amenințător.

 

 

Tincescu, Gioarsă și Tîrnovean au ocupat locurile 4-6 și, în aceeași ordine, au urcat pe prodiumul competiției  debutanților. Una în care, urmare a celor 10 puncte suplimentare obținute în această rundă, Florin izbutește să-l   depășească pe Octavian, devenind nou lider al clasamentului general.

 

 

Clasament general dupa 7 etape

 

Interviu cu Jean Marc Gales – De ce are Citroen nevoie de Sebastien Loeb

Jean Marc Gales, membru in consiliul de administratie al PSA Peugeot Citroen, a stat de vorba cu cei de la AUTOSPORT la Raliul Germaniei despre importanta deciziei lui Sebastien Loeb de a ramane la Citroen pentru inca doi ani.

 

De sapte ori campion mondial, Loeb a fost preocupat de viitorul sau in raliuri in ultimele luni, luand in considerare o trecere la Volkswagen sau chiar o renuntare la acest sport, in final optand sa ramana alaturi de echipa cu care a reusit cele 66 de victorii.

 

Gales descrie decizia lui Loeb de a ramane la Citroen ca fiind una “fundamentala”, adaugand ca nu si-ar putea imagina lumea raliurilor fara pilotul de 37 de ani.

 

 

Rep : Cat de important a fost sa semneze Loeb?

 

JMG : Este fundamental pentru Citroen. Uite ce a facut in ultimii ani, a fost de sapte ori campion mondial. Relatia lui cu Citroen este una simbiotica. Intotdeauna spun ca Sebastien Loeb si Citroen sunt precum Parisul cu Turnul Eifel – apartin unul altuia.

 

In termeni de marketing, sunt extrem de fericit ca a semnat din nou, ne ajuta si pe noi sa vindem masini in conditii mai simple. Toata lumea asociaza Citroen si victoriile pe care le avem – campionatele – cu Sebastien Loeb si vice-versa. Totodata este excelent deoarece ne dorim sa repozitionam brandul Citroen. Dupa cum ati vazut in trecut Citroen a fost un brand cunoscut pentru agresivitatea comerciala, acum avem o gama premium  DS; DS3 este cel mai bine vandut in Europa, DS4, DS5 si toate atributele pe care le asociem cu aceasta linie premium, toate acestea i se potrivesc lui Sebastien. Sunt foarte fericit ca ramane.

 

Rep : Cum l-ati convins sa ramana?

 

JMG: Am avut grija de el personal. Ne-am intalnit, cum a confirmat si el de cateva ori in ultimele saptamani. Mai mult de atat insa nu pot sa va spun deoarece nu voi comenta in nici un fel.

 

Rep : Nu s-a simit in largul lui in Grecia, cand a acuzat echipa ca il favorizeaza pe Sebastien Ogier?

 

JMG: Cred ca fiecare cursa este diferita. A castigat in Finlanda cu o mare performanta, se simte mai bine acum. Trebuie sa faci fata intregului campionat. Pentru noi a fost important sa il facem sa se simta in largul lui.

 

Rep : Se vor face schimbari in echipa anul viitor?

 

JMG: Nu stiu de nici o schimbare majora.

 

Rep : S-au facut speculatii cum ca Olivier Quesnel ar putea pleca la sfarsitul anului. Ce puteti spune despre acest lucru?

 

JMG: Nu fac nici un comentariu si nu discut despre nimeni pe durata raliului. Cred ca Olivier a facut o treaba buna anul acesta.

 

Rep : Ii opriti pe piloti din a se lupta la raliuri?

 

JMG: La fiecare cursa exista un moment in care trebuie sa spui exact ce doresti.

 

 

Rep : Loeb este in fruntea clasamentului, este timpul sa il sustineti?

 

JMG: Daca ai un pilot in fruntea clasamentului in campionat, daca mai sunt doar cateva curse…cel mai important lucru este ca echipa sa castige si Citroen sa ia titlul de campion mondial la  Constructori, atunci trebuie sa asiguram victoria si sa nu riscam sa pierdem doua masini in cursa si apoi poate sa pierdem campionatul; pur si simplu nu putem risca. Fiecare cursa este diferita si trebuie sa te hotarasti conform strategiei din campionat.

 

 

Rep : Faptul ca Sebastien a semnat pentru inca doi ani arata angajamentul Citroen fata de WRC…

 

JMG: Arata angajamentul Citroen fata de WRC si arata angajamentul Citroen fata de Citroen Racing, ceea ce este foarte important. Nu am vorbit niciodata despre asta, dar contractul de doi ani cu cel care este de sapte ori campion mondial arata acest angajament.

 

Rep : Ar fi acest angajament sub semnul intrebarii daca Loeb s-ar fi retras?

 

JMG: Sincer sa fiu, nu pot vedea Citroen fara Loeb. Sunt prea multi “daca”, nu pot comenta. Obiectivul nostru a fost sa il pastram pe Sebastien in echipa, sa nu il lasam sa plece la alta echipa sau in alte campionate . Si-a exprimat dorinta de a continua cariera sa de succes, iar noi am zis “Wow, hai sa o facem.” Acesta este cel mai important lucru pentru noi.

Inca un pas catre titlu pentru Vali si Dan

  • Echipajul  sustinut de Prista Oil, distribuitorul oficial al uleiurilor Valvoline in Romania, si-a trecut in cont cea de-a doua victorie consecutiva in Raliul Tara Barsei si a patra din 2011
  • Vali si Dan sunt neinvinsi la Brasov, indiferent daca este vorba de runde disputate pe asfalt sau macadam, de trei etape
  • In urma rezultatului din Raliul Tara Barsei Dunlop-Klar Professional, Porcisteanu si Dobre pot sa-si asigure, matematic, titlul national inca de la urmatoarea runda, la Iasi

 

 

Firesc, pornind din postura de lider al campionatului si de castigator al editiei de anul trecut, Vali Porcisteanu si Dan Dobre abordau Raliul Tara Barsei Dunlop- Klar Professional vizand sa-si treaca in cont cel de-al patrulea succes in acest sezon. Insa, dupa cum declara Vali inaintea competitiei, urmau sa incerce sa-si atinga acest obiectiv secundar fara sa-si asume riscuri inutile, mult mai importanta fiind lupta pentru titlul national, obtinerea acestuia reprezentand in 2011 telul prinicipal al echipajului sustinut de Prista Oil, distribuitorul oficial al uleiurilor Valvoline in Romania. Un plan pus in practica perfect si care avea sa fie concretizat cu a doua victorie la rand in Raliul Tara Barsei, cea de-a treia consecutiva in competitiile disputate la Brasov, si cea de-a patra in 2011.

 

 

Spectacol, in fata celor peste 1.500 de fani care au asistat la Superspeciala Baneasa Rally Show, si al doilea timp, dupa Gergo Szabo. Acestea erau reperele prestatiei lui Vali si Dan la capatul primei zile de concurs. Disputa decisiva avea sa se dea insa a doua zi, pe drumurile forestiere din triunghiul Azuga-Sacele-Predeal.

 

 

Pe prima bucla, echipajul Porcisteanu/ Dobre a decis sa ia pulsul rivalilor si sa seteze reperele ritmului pe care urmau sa-l aiba ulterior, unul care sa le permita atingerea obiectivelor. O decizie inteleapta, cu atat mai mult cu cat, spune Vali, aveau sa aiba parte de o supriza neplacuta chiar pe proba speciala numarul 2, Azuga-Predeal: ”Ne-am trezit ca in zilele scurse de la efectuarea recunoasterilor si pana la startul concursului, pe drum aparuse o movila de pietris, pe care, evident, nu o aveam notata in dictare. Norocul nostru si al celorlalte echipaje este ca aceasta nu era pe trasa ideala, altfel, nu stiu ce se intampla. Culmea, obstacolul nici nu a fost semnalizat in prima instanta, acest lucru realizandu-se doar ulterior. Sincer, credeam ca dupa incidentul de la Sibiu nu o sa mai avem parte de experiente neplacute in materie de securitate, dar se pare ca m-am inselat, si ca, din pacate pentru noi, sportivii, continuam sa avem parte de astfel de mostre de incompetenta”.

 

 

Dupa un intermezzo in parcul de service, moment in care au pus si un set de pneuri noi, Vali si Dan au abordat prima trecere pe proba ”regina”, Sacele-Azuga, cu un ecart de 10 secunde fata de lider, Szabo, si 9 raportat la al doilea clasat in ierarhia generala a stagiunii, Marisca. Si au atacat, asa cum se intamplase si la Arad, tot pe sectiunea cea mai lunga. Rezultatul: primul ”scratch” in acest raliu si, gratie diferentei mari cu care s-au impus, prima pozitie, la o distanta destul de linistitoare fata de ceilalti pretendenti la victorie. ”Mi-a prins bine ceea ce am invatat inaintea competitiei, atunci cand am efectuat un stagiu la scoala lui Jarkko Miettinen. Dimineata am incercat sa vad ce pot pune in aplicare in conditiile in care este concurs si nu este timp de experimente. Am facut si cateva mici erori, am avut parte si de momente in care motorul nu a tras cum trebuie, probabil din pricina caldurii, dar pana la urma am terminat proba asa cum ne-am propus, rasturnand ierarhia. Insa, sincer, nu ma asteptam la un ecart asa de mare. De altfel, cand mi-a spus Dan timpul, si l-am vazut pe panou pe cel al lui Marco, nu am inteles ce s-a intamplat. In fapt insa, eu reusisem sa-l bat cu aproape jumatate de minut”, declara Vali.

 

 

Din acel moment, Vali si Dan au facut o cursa tactica, avandu-l in vizor, in principal, pe Bogdan. Pentru ca pe ultima proba, a doua trecere pe Sacele-Azuga, atunci cand campionul en-titre, Gergo Szabo, se apropiase la doar 3,7 secunde, sa-si propuna sa repete isprava din prima parte a zilei. Au reușit chiar mai mult, sa mai castige cateva secunde, eliminand micile greseli deja amintite, si si-au trecut in cont victoria. Am patru victorii la Brasov si se poate spune ca aici ma simt ca acasa. Am fortat cat a trebuit si obiectivul meu principal a fost sa termin in fata lui Bogdan Marisca. Ca s-a intmplat sa castig, a fost si mai bine. Acum, pot aborda mult mai linistit urmatoarele doua etape si, pas cu pas, ne indreptam spre obiectivul pe care l-am avut la inceputul sezonului, titlul national”, a precizat Porcisteanu.

 

 

Vali si Dan isi pot asigura, matematic, titlul chiar la finele urmatoarei etape, care se va disputa la Iasi, conditia fiind o clasare inaintea lui Bogdan Marisca, situatie in care intre diferenta fata de echipajul clujeanului este mai mare de 25 de puncte.

BMW Team RLL încheie pe locurile al doilea şi al cincilea Grand Prix-ul de la Baltimore

Modelul BMW M3 cu numărul e concurs 56, pilotat de Joey Hand (SUA) şi Dirk Müller (Germania), a încheiat pe locul al doilea prima ediţiei a Grand Prix-ului de la Baltimore, etapă în American Le Mans Series, şi astfel au mărit avansul pe care BMW Team RLL îl are în clasamentele constructorilor, piloţilor şi echipelor la categoria GT. Porniţi de pe locul al treilea al grilei modelelor GT, cei doi au parcurs 70 de tururi de-a lungul cursei de două ore desfăşurată pe traseul urban Inner Harbour din Baltimore.

Cursa s-a încheiat dezamăgitor pentru maşina care a deţinut pole positionul clasei GT, modelul BMW M3 GT condus de Bill Auberlen (SUA) şi Dirk Werner (Germania), după ce o manevră de depăşire efectuată de un alt competitor s-a dovedit a fi exagerat de optimistă, iar Auberlen – aflat la şefia întrecerii – a fost trimis în tête-à-queue când mai erau doar 38 de minute din cursă. Până la acel moment, modelul BMW M3 GT #55 nu a coborât în nici un moment mai jos de locul al doilea, Werner fiind lider în primele 18 tururi ale competiţiei. Un pit stop efectuat la momentul potrivit, chiar înainte de prima neutralizare a cursei, i-a oferit lui Auberlen ocazia primei victorii din acest sezon, dar nu a fost să fie. Retrogradat pe locul al optulea, pilotul BMW a recuperat cât a putut şi în final a încheiat pe locul al cincilea, păstrând astfel poziţia a treia în clasamentul campionatului. Etapa a opta din American Le Mans Series va avea loc la 17 septembrie, pe circuitul din Laguna Seca.

 

Bobby Rahal (Team Principal):Categoric, suntem mulţumiţi de locul al doilea obţinut de modelul BMW M3 GT #56, dar adversarii de la Corvette nu ne-au făcut ziua uşoară. Îmi pare rău pentru Dirk şi Bill, care au fost acroşaţi pe când se îndreptau spre o clasare excelentă. Nu trebuie să uităm că ne-am clasat constant pe podium şi acest lucru este excelent pentru clasamentul piloţilor, dar şi pentru cel al echipelor şi cel al constructorilor! Acum urmează aventura de la Laguna Seca Raceway.

 

Joey Hand (pilot BMW M3 GT #56):Startul a fost unul haotic. Am vrut să fiu sigur că modelul nostru BMW M3 GT nu se va alege cu multe zgârieturi şi că-i voi oferi lui Dirk o maşină bună şi capabilă de performanţă. Totul a funcţionat în regulă, chiar dacă am pierdut ceva timp când a trebuit să ies pe spaţiul de degajare în virajul 1. Am forţat pentru a sta aproape de ceilalţi. În timp ce mulţi au luat startul cu probleme la pneuri, cauciucurile noastre Dunlop au funcţionat din ce în ce mai bine, aşa că am luat avans. Apoi Dirk a încheiat cursa într-o manieră fantastică.”

 

Dirk Müller (pilot BMW M3 GT #56): “Acum nu mai trebuie să forţăm la maximum pentru victorie. Tot ceea ce avem nevoie sunt clasări care să ne aducă puncte multe comparativ cu adversarii direcţi – şi aşa ceva am reuşit astăzi. La început, această cursă a fost dificil de urmărit. În acest moment al campionatului, este esenţial să nu-ţi asumi riscuri inutile. Joey nu s-a implicat în dueluri copilăreşti, preferând să ne menţină în lupta pentru podium. Pentru mine a fost o situaţie dificilă şi chiar am vrut să câştig această cursă. Dar, încă o dată, nu am vrut să riscăm peste măsură, aşa că locul al doilea ne-a plasat în faţa concurenţei. Un nou rezultat excelent. Urmează Laguna Seca şi Road Atlanta – ştiu că este anul nostru!

Dubla pentru Muller la Valencia

Cele doua etape contand in campionatul mondial de turisme desfasurate inValenciai-au adus francezului Yvan Muller prima pozitie in clasamentul general al pilotilor. Acesta a reusit doua curse perfecte pentru echipa sa, reusind sa se impuna in ambele manse desfasurate pe circuitul Ricardo Tormo.

 

Prima cursa a fost cea care i-a adus lui Muller punctele necesare pentru a-l detrona pe coechipierul sau Rob Huff din pozitia de lider al clasamentului general, britanicul avand parte si de ghinion in cursa. Dupa un acrosaj cu Monteiro si Menu, Huff a reusit totusi sa revina si sa reuseasca pozitia a cincea la final dupa o cursa de recuperare.

 

Veteranul Gabriele Tarquini din nou a aratat ca ramane un pilot de temut acesta conducand cursa pana in turul al patrulea, cand Muller, plecat din pole position a reusit sa isi recastige pozitia de pe grila de start. Italianul a fost insa nevoit sa se retraga din cursa datorita problemelor tehnice la motorul Seat-ului sau. Alain Menu a trecut repede pe pozitia a doua in turul al optulea pe fondul problemelor lui Tarquini, si si-a pastrat pozitia pana la final. Podiumul a fost completat de olandezul Tom Coronel la volanul BMW-ului sau.   

 

Cea de-a doua cursa avea sa ofere surprizele zilei. Cu doar 4 tururi inainte de final se parea ca BMW va monopoliza podiumul cu Tom Coronel la conducere urmat de Javier Villa si Norbert Michelisz. Batalia insa pentru prima pozitie intre Coronel si Villa a adus dezastrul pentru acestia, acrosajul dintre cei doi ducand la abandon pentru Villa si retrogradarea pe pozitia a cincea pentru Coronel. Principalii beneficiari ai acestui incident nu au fost nimeni altii decat pilotii Chevrolet care nu au ezitat niciun moment si au urcat pe pozitiile fruntase in ordinea Muller, Huff si Menu. Ultimul mohican de la BMW, Norbert Michelisz, ramas in lupta pentru o pozitie pe podium s-a rasucit in ultimul viraj al cursei in incercarea sa de a-l prinde pe Muller.   

 

Odata cu etapele de la Valencia cursele din WTCC se muta pe continentul Asiatic si in cele sase etape ramase pana la final, titlul de campion in sezonul 2011 devine o afacere de familie intre pilotii Chevrolet, titlul la constructori fiind deja adjudecat de Chevrolet asa cum era de asteptat. Muller si Huff sunt despartiti de doar 16 puncte, iar Menu ii urmeaza cu o diferenta ceva mai mare de 64 de puncte in urma lui Huff.

 

Clasament piloti

Napoca Rally Academy ramane lider la echipe

  • Un nou podium pentru Marisca
  • Tempesta nu a gasit setarile potrivite pentru Mini-ul John Cooper Works S 2000si a terminat pe patru
  • Danny Ungur a abandonat la Tara Barsei dar a castigat titlul la clasa 19
  • Vlad Cosma s-a impus la doua roti motrice, la clasa 6, in Trofeul Citroen si in clasamentul juniorilor
  • Florin Tincescu rateaza “la mustata” podiumul  Cupei Dacia pe ultima speciala
  • Evolutie sigura pentru Simone Tempestini

In competitia dedicata echipelor, Napoca Rally Academy a obtinut locul secund la Raliul Tara Barsei, rezultat care o mentine in fruntea clasamentului general, la 72,5 punce de urmatoarea echipa clasata.

Echipajul Napoca Rally Academy, Bogdan Marsica/ Sebastian Itu, a urcat din nou pe podium in etapa a saptea a Campionatului National de Raliuri, Raliul Tara Barsei, care s-a desfasurat in zilele de 2 si 3 septembrie. Dupa o cursa plina de probleme, cei doi au obtinut  a treia pozitie in clasamentul general al raliului.Cu acest rezultat Marisca isi pastreaza pozitia secunda in clasamentul general al pilotilor, dar se distanteaza la 26,5 puncte de liderul campionatului, Valentin Porcisteanu. Un raliu greu, plin de probleme, am suferit mult. Am anticipat acest lucru pentru ca stiu cum se comporta masina pe aceasta suprafata, la viteza din cursa. Introducerea si incheierea au fost perfecte, doar cuprinsul nu a fost ce trebuia. Am avut un brat indoit pe o bucla, un brat rupt pe cealalta bucla, o conducta de frana rupta si un jump-start sa fie totul complet. Penalizarea nu schimba insa mare lucru pentru ca, daca Vali a castigat, locul doi sau locul trei pentru mine e cam totuna. In acest moment cred ca Vali este campion. Ii iese totul foarte bine anul acesta, merita acest titlu, a muncit, este meritul lui si al echipei sale. Mai sunt, intr-adevar, doua raliuri dar eu cred ca lucrurile sunt clare in acest moment”, a declarat Bogdan Marisca la finalul raliului.

Celalalt echipaj al Napoca Rally Academy implicat in lupta la varf, Tempesta/ Dorin Pulpea nu a reusit la raliul Tara Barsei sa gaseasca setarile potrivite pentru Mini-ul John Cooper Works S 2000 cu care a concurat si a  incheiat competitia pe locul 4. Evolutia de la Brasov cu Mini John Cooper Works S 2000 mentine suspansul asupra masinii pe care o va folosi Tempesta in ultimele etape ale Campionatului National de Raliuri, ale FIA European Rally Cup (East) si chiar in sezonul viitor. Stiam ca este o diferenta de putere intre Mini si masinile de la clasa 3, dar speram sa compensam aceasta diferenta din setari. Este clar ca nu am reusit acest lucru. Ne-am chinuit in acest sens, am mers din ce in ce mai bine, dar tot nu a fost cum ar fi trebuit. De aceasta data trebuie sa acceptam: am fost al patrulea  echipaj pe probe si am terminat raliul pe locul patru. Cred ca in acest moment ne batem cu Dan Gartofan pentru locul trei la finalul sezonului pentru ca, in mod normal, Vali Porcisteanu nu mai are cum sa piarda titlul si Bogdan Marisca nu mai are cum sa piarda locul doi. Dar ultimii ani ne-au invatat ca se pot intampla si doua abandonuri consecutive, asa ca, inca, orice este posibil. Trebuie sa ne hotaram in privinta masinii cu care vom continua, dupa Raliul Iasiului vom participa la Novorossiysk Rally of Russia, chiar nu stiu in acest moment cu ce vom concura. Cred ca putem sa incepem sa facem niste experiente pentru masina de anul viitor”, a spus Tempesta.

 

Pentru echipajul Napoca Rally Academy, Danny Ungur/Tony Avram, Raliul Tara Barsei s-a incheiat, practic, inainte sa inceapa. Chiar in super-speciala de deschidere, Baneasa Rally Show, motorul Subaru-ului Impreza WRX STi N15 a cedat, cei doi fiind nevoiti sa traga pe dreapta inainte sa ia contact cu probele de macadam ale raliului.  Cu toate acestea, in urma abandonului lui Ioan Balea, Danny , care pana acum s-a impus in toate etapele disputate, a devenit castigatorul Clasei 19, cu doua etape inainte de final. Pilotul Napoca Rally Academy cocheteaza acum cu revenirea la clasa 3 (fosta grupa N): Dumnezeu le-a aranjat pe toate. Trebuia oricum sa scadem rezultatul dintr-o etapa la finalul sezonului, o sa scadem Raliul Tara Barsei.  A cedat motorul, nu e vina nimanui, pistoanele erau noi, credem ca a cedat un piston din cauza unui defect de fabricatie. Imi pare rau, erau probe frumoase, as fi vrut sa pilotez aici si sa aducem inca 25 de puncte pentru echipa. Dar am devenit castigatorii clasei chiar fara sa concuram aici. Suntem fericiti, ma tenteaza o revenire la clasa 3, sa adun ceva puncte si acolo, regulamentul permite acest lucru o data intr-un sezon. Decizia o vom lua insa acasa, impreuna cu echipa, in functie si de interesele Napoca Rally Academy, a declarat Danny.

 

Pentru Vlad Cosma si Florin Dorca, Raliul Tara Barsei a decurs perfect: ei s-au impus in clasamentul masinilor cu tractiunea pe o singura punte, in clasa 6, in Citroen Racing Trophy si in clasamentul juniorilor dupa o cursa pe care au controlat-o de la un capat la altul. Pe super-speciala de vineri seara, Vlad a obtinut al doilea timp la doua roti motrice, dar sambata s-a instalat in fruntea clasamentului 2WD inca dupa prima proba a zilei, pozitie pe care nu a mai parasit-o pana la sfarsitul raliului, desi nu a fost, nici el, ocolit de probleme tehnice. “Ne-am impus la limita, la 1,2 secunde, dar am obtinut victoria la doua roti motrice. A fost un raliu foarte greu, am avut ceva probleme in prima jumatate a zilei, motorul nu tragea si am crezut ca acest lucru se datoreaza faptului si-a atins limita de kilometri si ca este necesara revizia. A fost, de fapt vorba de un contact electric, care ne-a incetinit pe probele in urcare. Am avut inspiratia sa schimbam clapeta de acceleratie, firele s-au miscat si s-a restabilit contactul, dupa care motorul a functionat in parametri normali si am putut sa merg la potential maxim pe ultimele doua probe. Pe ultima proba, insa, l-am ajuns pe Alex Filip care avea pana si am mers in praful lui aproximativ trei kilometri. Am pierdut foarte mult timp acolo, dar ne-a ramas suficient cat sa castigam. Suntem foarte bucurosi, Florin a fost la inaltime, masina a fost la inaltime si baietii de la Transilvania MotorSport au fost, inca o data, exceptionali, a spus, fericit, Vlad in ultimul parc de service.

 

Juniorul Napoca Rally Academy, Florin Tincescu, alaturi de copilotul sau Dan Hatigan, a avut din nou o evolutie buna, terminand Raliul Tara Barsei pe primul loc la Debutanti Cupa Dacia, pe trei la Juniori si pe pozitia a patra in clasamentul general al Cupei Dacia. Un ochi rade, unul plange, am pierdut podiumul pe ultima speciala, dar am avut, totusi, un raliu bun. Cu pneurile foarte uzate alunecam destul de tare pe PS 8 si am hotarat sa nu riscam , sa terminam cursa. Ne-am clasat in final pe locul 1 la Debutanti Cupa Dacia, pe trei la Juniori , este un rezultat bun. Am inceput cu stangul, am gresit in super-speciala de deschidere, am intrat cam tare intr-un viraj si a trebuit apoi sa dam in marsarier, pierzand secunde pretioase. Ne-am trezit mai greu si sambata dimineata, dar apoi ne-am intrat in ritm si totul a fost perfect pana pe ultima proba cand a trebuit sa incetinim, a declarat Florin la final.

 

Si Simone Tempestini, cu experimentatul Lucio Baggio in dreapta, a avut o evolutie buna, sigura, fara greseli si in crestere de la proba la proba. Nu am riscat nici macar o data, in niciun viraj. Am facut recunoasterile foarte bine, dictarea a fost foarte bine intocmita, foarte corect. Am inceput prost, am intrat mai devreme in CO la super-speciala si am primit un minut penalizare. Erau doua CO-uri, la distanta foarte mica si circulatia deschisa. O masina a claxonat si Lucio a intrat mai repede in punctul de control orar. In rest a fost excelent, m-am distrat, m-am simtit bine si cred ca am mers bine pe probe. Am accelerat un pic pe ultima proba, am mers mai tare, dar tot fara sa-mi asum niciun risc, a povestit Simone.

 

Andi Hutanu

Campionii naţionali la enduro, răsplătiţi cu cărbune din mina Lupeni

Motocicliştii care au urcat pe podium la etapa finală a Campionatului Naţional de Enduro, competiţie desfăşurată duminică, 4 septembrie, în zona Lupeni-Straja, au primit fiecare câte un premiu mai neobişnuit. “Am dorit ca sportivii să plece de la noi cu o amintire frumoasă, în tradiţia locurilor şi de aceea în locul obişnuitelor cupe, i-am răsplătit cu obiecte de artizanat, cărbuni din mina Lupeni, încastraţi în roţi miniaturale de enduro, confecţioante din lemn”, a spus Sorin Sandu, din partea clubului oragnizator Comexim R Lupeni.

 

 Concursul de la Lupeni a desemnat şi campionii sezonului 2011, ei sunt Marton Szilveszer (E1), Ervin Kovacs (E2) şi Paul Frăţilă (E3). Deşi această clasă este cea la care evoluează Mani Gyeneş, pilotul Vectra Racing nu a putut participa la toate etapele campionatului, datorită faptului că aleargă în Campionatul Mondial de Rally Raid, unde are mari şanse să termine pe locul doi la clasa Open.

 

Munţii Parângului au răsunat de zgomotul motocicletelor de competiţie, concurenţii având de parcurs 120 de kilometri în fiecare din cele două zile de concurs, coborând din staţiunea Straja în municipiul Lupeni, pentru proba speciala de motocros, pentru a se lupta apoi cu speciala de enduro, o urcare lungă de patru kilometri.

 

Sorina Sandu, prima româncă în Campionatul Mondial de Enduro a evoluat practic la ea acasă,  alături de băieţi, reuşind să se claseze pe locul trei la clasa E1, dar şi să obţină al cincilea timp dintre toţi concurenţii pe speciala de motocros. Noua campioană naţională la fete este chiar sportiva cu care Sorina a făcut echipă la Red Bull Romaniacs, Andrea Goga. Originară din Râşnov şi legitimată la clubul Vectra Racing, Andrea a fost victima unei accidentări, fracturându-şi două coaste, dar chiar şi aşa, ea nu a ezitat să urce pe podium, în aplauzele motocicliştilor prezenţi la competiţie, pentru a-şi ridica premiul. 

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor