Raliul Clujului 2011 – 61 de inscrisi pe lista de start!

Raliul Clujului Star Lubricants 2011 reuseste sa adune pe ultima suta de metri un numar record de echipaje pentru acest an in cadrul Campionatului National de Raliuri – Dunlop 2011. Nu au facut rabat de la prezenta in acest raliu pilotii straini inscrisi in cadrul campionatului, in timp ce numarul pilotilor autohtoni a crescut cu 8 fata de etapa precedenta. Astfel, se reediteaza succesul obtinut in anul 2008, an in care au luat startul 75 de echipaje dintr-un total de 85 de inscrisi, cel mai mare numar de echipaje inscrise intr-o competitie nationala dupa 1989.

 

Horatiu SAVU: „Cred ca numarul mare de participanti reflecta cu obiectivitate valoarea acestui raliu pe scena Campionatului National de Raliuri Dunlop. Poate acest fapt ar trebui sa dea de gandit celor care se opun cu atata indarjire promovarii internationale ale raliului, din motive, sa zicem, neconforme cu reglementarile internationale in materie. Dar, am hotarat sa ne supunem acestei decizii si nu ne ramane decat sa speram ca timpul va remedia aceste deficiente. Organizatorii doresc sa le multumeasca tuturor celor inscrisi pentru increderea acordata si sa ii asigure ca au facut tot posibilul pentru desfasurarea in bune conditii a acestei curse. Chiar daca vremea ne-a jucat cateva feste in ultimele zile, naruind munca depusa la curatarea traseului probelor speciale, speram ca zilele de vineri si sambata sa fie benefice pentru motorsport. Ii asteptam pe toti iubitorii motorsportului sa fie alaturi de noi si de echipaje vineri si sambata, dar, pe de alta parte ii rugam sa respecte cu strictete masurile de securitate impuse

 

Raliul Clujului Star Lubricants, editia 2011, se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu ajutorul: Consiliului Judetean Cluj si al Primariei si Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca, precum si al Directiei Judetene pentru Sport si Tineret Cluj;

 

Sponsori: Banca Transilvania, Compexit, Topcar, Valtec Group, Polus Center Cluj, Savu Dental Center.

 

Partenerii tehnici: Arobs Transilvania, Jack Daniel’s Rally Team, Autoworld – dealer Volkswagen, PlantExtrakt, PMA Invest, A-Car Romania, Kopiernicus, Delroti, desprealcool.ro – afla-ti echilibrul, Prodvinalco, Kaercher prin Epinvest, Coca-Cola, Pensiunea7, Diesel Club, Best Western PLUS Fusion Hotel.

 

Parteneri: Inspectoratul Judetean de Politie Cluj, Agentia Nationala Antidrog, Omnipass, SMURD Cluj, CERT.

 

Parteneri de imagine: TrendCommunication, BoomAdvertising, 4Media, Pablo, AAM Advertising si Hostvision.

 

Parteneri media: TVR 3, TVR Cluj, Realitatea TV, TeleEuropaNova, Radio Cluj, Auto Motor si Sport, AutoBusiness, 24-FUN, Ziua de Cluj, Monitorul de Cluj, Kronika, Autorally.ro, Rallymax.ro, Prorally.ro, RallyMagazin.ro, MotorsportNews.ro, Rallyphoto.ro, On-Board.ro, Media-Board.ro, 24Auto.ro, ziuadecj.ro, Rallyfanatic.hu.

 

Dan Girtofan – Cu un start bun și fără ezitări, putem termina sus la Cluj

Dan Gîrtofan și navigatorul său Miță Lăzărescu vor aborda vineri și sâmbătă, Raliul Clujului Star Lubricants, cea de-a treia etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2011. După un început bun de campionat, Giri speră să spargă gheața la Cluj și să bifeze primul succes din actualul sezon, pentru a putea urca și mai sus de locul 3 pe care îl ocupă în clasamentul general.

Prima probă este una de viteză, cu asfalt destul de bun. Probele 2 și 3 sunt la fel de lungi ca și kilometri și au asfaltul bun până pe final, unde se schimbă un pic configurația suprafeței de rulare, care devine mai murdară, cu multe aluviuni aduse de ploi, dar și denivelări. Sunt însă probe foarte tehnice, așa cum ne place nouă. Sperăm ca  mașina să se comporte bine, să nu avem probleme tehnice, și cu un  start bun și fără ezitări, putem scoate un rezultat important. Mai ales că este un raliu care se pretează pentru mașina noastră”, a spus Dan Gîrtofan.

 

Dan Gîrtofan și Miță Lăzărescu țin să adreseze mulțumiri partenerului principal, Alexandrion Grup România, dar și partenerilor Mobil 1 prin Lubexpert România, BKP, Aro Palace, www.prorallyperformance.ro, www.bursacamerehotel.ro și www.bursabileteavion.ro.

 

Bogdan Popescu

credit foto: Simcat.ro

Napoca Rally Academy organizeaza vineri o sesiune de teste cu circulatia inchisa in Faget

 

In conformitate cu decizia Biroului Federal al FRAS, potrivit careia, pentru  pilotii care nu agreeaza traseul actual al shakedown-ului premergator Raliului Clujului,  va fi permisa efectuarea de teste private pe raza judetului Cluj, in conditiile legii, cu  exceptia segmentelor de drum pe care se vor desfasura probele speciale ale raliului, Napoca Rally Academy a decis sa efectueze o sesiune de teste cu circulatia inchisa in Faget, pe drumul dintre Cluj Napoca si  Salicea.

 

 

Asadar fanii care doresc sa-i vada pe pilotii NRA in actiune maine dimineata, o pot face pe drumul care constituia candva Proba Speciala „Faget”, dincolo de Vila Tusa.

 

 

Astfel, maine,  27 mai  2011, in intervalul orar 08:30 – 13:30 pe Drumul Judetean 107R intre km 9 – 15 circulatia va fi inchisa.  Drumul se va redeschide totusi circulatiei publice cate 20 de minute la fiecare ora.

Goodyear reînnoieşte parteneriatul cu Zeppelin

În cursul acestei luni, Goodyear a anunţat că se angajează într-un viitor program pentru aeronavele sale ce implică achiziţionarea de noi aeronave Zeppelin. Anunţul a avut loc în Friedrichshafen, Germania, la Lacul Constance lângă un uriaş hangar Zeppelin.

 

 

Nancy Jandrokovic, director al departamentului Global Airship Operations al Goodyear şi Rainer Landwehr, director administrativ de grup, împreună cu reprezentanţii departamentului German Operations al Goodyear, au luat parte şi au vorbit la eveniment. Thomas Brandt, CEO al ZLT Zeppelin Luftschifftechnik, precum şi primarul oraşului Friedrichshafen, Andreas Brand, au fost cei care au reprezentat compania Zeppelin şi municipalitatea.

 

 

Brandt a recunoscut Goodyear pentru lunga şi continua sa activitate de conducere din punct de vedere al modului în care şi-a administrat flota de dirijabile şi a declarat că relaţia reînnoită dintre Goodyear şi Zeppelin este o importantă piatră de hotar pentru compania pe care o reprezintă. Primarul Brand, care este şi preşedinte în bordul Fundaţiei Zeppelin, şi-a exprimat de asemenea entuziasmul pentru acest nou proiect.

 

 

Cu aproape 90 de ani în urmă, Goodyear şi Zeppelin şi-au unit forţele şi au construit cele mai inovative aeronave din acele vremi,” a spus Brand. “Această cooperare va stabili, încă o dată, noi standarde în domeniu.

 

 

Jandrokovic a discutat despre modul în care noua flotă va fi echipată astfel încât simbolul iconic al mărcii Goodyear să se diferenţieze clar de competiţie şi cum noua tehnologie va ridica nivelul capacităţii aceastui tip de aeronavă ca vehicul de promovare.

 

 

Acest acord este bun pentru Zeppelin şi Goodyear. Împreună, cred că vom stabili un nou standard în domeniul aeronavelor promoţionale“, a spus Jandrokovic. “Noi lucrăm deja împreună la un nou sistem electronic de semnalizare aeriană ce îi va face pe competitori să ne invidieze. Designul Zeppelin ne va spori posibilităţile de a livra suport de clasă mondială reţelelor de televiziune şi dealerilor noştri, iar buna noastră relaţie cu reţelele de televiziune va aduce o mai mare expunere pentru Zeppelin.”

 

 

Goodyear sprijină activ o serie de iniţiative privind siguranţa în traficul rutier, incluzându-le aici şi pe cele demarate ca parte a proiectului Cartei Europene pentru Siguranţa Rutieră,” a spus Landwehr.” Pe parcursul implementării acestor campanii privind siguranţa în trafic, suntem în lucru cu parteneri experţi în mai multe ţări. Dirijabilele noastre vor sprijini aceste iniţiative în calitatea lor de ambasadori empatici ai siguranţei.

 

 

După conferinţa de presă oficială, echipa Zeppelin a înmânat simbolic trei machete ale aeronavelor sale echipei Goodyear, înainte ca reprezentanţii celor două companii să se întâlnească cu presa pentru interviuri. România este una din cele 20 de ţări vizitate de Dirijabilele Goodyear Spirit of Safety I şi Spirit of Safety II în cadrul turneului european de promovare a siguranţei rutiere Goodyear Blimp Safety Tour.

 

 

 

NOTĂ. Aeronavele NT Zeppelin sunt fabricate de la începutul anilor 1990. Noua flotă a Goodyear va fi compusă din modele mici ale aeronavei LZ N07 – 101. Dirijabilele Goodyear sunt aeronave non-comerciale de promovare, care pun în special la dispoziţia televiziunilor aparatură ultra-performantă pentru a realiza transmisii din aer.

 

Mai bine sa ai ce regreta

Intotdeauna vrei mai mult. Iti merge bine, reusesti sa faci ceva ce ti se parea foarte greu si acum consideri ca e cat se poate de normal sa iti iasa si datile viitoare. Cu efort si mai mic. Hm, gresit.

 

 

Doar pentru ca te-ai mobilizat o data nu inseamna ca sortii vor fi cu tine la nesfarsit. Doar pentru ca iti ies pasentele la coasta nu inseamna sa treci in raliuri.  Nu zic sa ramai vesnic pe probele de coasta dar gandeste-te de trei ori inainte sa crezi ca la nivele superioare ale sportului iti va fi la fel de usor sa performezi.

 

 

Stiu ca acum cativa vor spune “Pai daca ne gandim asa nu o sa ajunga nici un roman in wrc. Nu poti progresa cu atitudinea asta. Sa stai in banca ta si sa te limitezi la cat ai reusit pana acum. E o atitudine antisportiva. Trebuie sa vrei tot mai mult”. Asa e. Dar nu vorbim de atletism sau de alpinism. Vorbim de curse de masini. Unde talentul tau joaca un rol mult mai mic decat in alte sporturi.

 

 

Cand te joci pe playstation ajungi sa faci record pe o proba. Il bati pe Leob. Si vrei mai mult. Dai restart. Si iesi in prima curba. Dai din nou restart. Si iesi la mijlocul probei. Iar in urmatoarele 149 de incercari nu termini niciodata. Tot dai restart in speranta ca iti va iesi o tura magnifica. Ei bine. In realitate nu poti sa dai restart. Cand simti ca te ia curajul pe sus ar fi bine sa te calmezi. In 99% din cazuri.  Cei care fac mari performante stiu cand sunt in fata acelui rest de 1%. Nu e nici o reteta. Pur si simplu simt ca toate s-au aliniat si pornesc ca din tun spre victorie. Dar sunt si cei care au facut-o dauna totala si nimeni nu a mai auzit de ei dupa aceea. De ei nu ne prea aducem aminte cand atacam cu curaj un viraj de mare viteza. De fapt, nici nu cred ca ar trebui sa facem asta. Daca o balbai, e si mai rau.

 

 

Doar asta vreau sa spun. Nu trebuie sa spui nu intotdeauna cand iti tremura picioarele la gandul ca iti mai trebuie o jumatate de secunda. Sau cand te gandesti sa faci un raliu de macadam. Ci sa ai in vedere tot spectrul posibilitatilor care te asteapta. Si sa risti cand esti sigur ca vrei asta. Atunci nu o sa-ti para rau ca ai dat-o de gard. Dar daca dupa ce ai “pus-o pe tigle” iti spui “Ce idiot sunt! Nu puteam sta in banca mea?” atunci e bai. Trebuie sa iti spui “Asta e. Am incercat!”

 

 

Acum, daca iti permite timpul, adu-ti aminte de cate ori ai regretat ca ai incercat si nu ti-a iesit. Si ai iesit sifonat. Pe urma de cate ori ai regretat ca nu ai incercat si ti-ai dat palme…. Exact. Se darama cam tot ce am zis mai sus!

 

Doar 4 piloti din Citroën Racing Trophy iau startul in Raliul Clujului

Norbert Bereczki , Vlad Cosma, Tihomir Stratiev si Ekaterina Stratieva sunt pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania care vor lua startul in Raliul Clujului. Toti concureaza cu modelul Citroën C2-R2 MAX si se vor lupta, din nou, pentru premii in valoare totala de 6.800 Euro.

 

 

In etapele de la Brasov si Targu Mures, pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy au reusit sa castige, in total, 12.500 Euro din cei aproape 50.000 Euro pusi in joc in acest sezon. Pentru Norbert Bereczki, Tihomir Stratiev, Ekaterina Stratieva si Vlad Cosma, urmatoarea provocare este Raliul Clujului. Programata vineri si sambata, 27 – 28 mai, etapa de la Cluj va incepe cu o parada, inclusa in cadrul „Zilele Clujului” si o super speciala. Restul de cinci probe speciale se vor desfasura sambata, in ziua a doua a raliului. In total, pilotii au de parcurs 101 kilometri de proba speciala pe asfalt. .

 

 

Cu doua victorii in Citroën Racing Trophy Romania in sezonul 2011, Norbert Bereczki pleaca din postura de favorit in etapa de la Cluj. „Deabia asteptam aceasta etapa si speram ca vremea va fi frumoasa. Suntem pe primul loc si vrem sa ne aparam aceasta pozitie. Va fi foarte greu sa castigam si aici, dar vom incerca totul. Ma bucur ca am revenit in Romania pentru ca imi place sa concurez aici alaturi de ceilalti piloti din Citroën Racing Trophy Romania”, a spus Norbert Bereczki.

 

 

Principalul rival al pilotului maghiar va fi, cu siguranta, Vlad Cosma. Pilotul echipei Napoca Rally Academy evolueaza in fata proprilor suporteri si vrea sa obtina aici prima victorie din sezonul 2011. „Dupa un raliu greu, dar foarte scurt, la Targu Mures ne intoarcem acasa, la propriu, si vrem sa obtinem un rezultat cat mai bun. Daca pana acum conditiile meteo ne-au incurcat putin, speram ca la Cluj sa avem un raliu fara ploaie pentru a putea pune in valoare performantele micului C2-R2 MAX. Acum avem si o oarecare referinta, stim care este nivelul si stim ca putem sa ne batem pentrul locul 1. Imi plac foarte mult probele de la Cluj. Stim sa fim foarte rapizi pe ele, dar totodata trebuie sa fim atenti pentru ca ascund foarte multe capcane care te pot scoate din lupta. Trebuie sa terminam cu masina intreaga pentru ca duminica, dupa raliu, plecam la Yalta pentru etapa din IRC”, a spus Vlad Cosma.

 

 

Nu am intalnit niciodata conditii atat de dificile ca la Targu Mures”, a spus bulgarul Tihomir Stratiev. Dupa doua etape in care a fost incurcat de ploaie, Tihomir Stratiev spera ca vremea va fi frumoasa la Cluj in etapa a treia inclusa in Citroën Racing Trophy Romania. „Nu-mi place sa merg pe ploaie si pana acum nu am avut parte decat de o vreme foarte proasta. Sper ca in acest weekend situatia sa se schimbe si sa ne implicam si noi in lupta pentru un loc pe podium. Imi place ca lupta in Citroën Racing Trophy este foarte disputata si nu-mi pare rau ca am decis sa vin in Romania pentru a ma putea inscrie intr-o competitie organizata de constructorul care a dominat ultimii ani din Campionatul Mondial de Raliuri”, a mai adaugat Stratiev, inaintea etapei de la Cluj.

 

 

Ekaterina Stratieva a adunat primele puncte in Citroën Racing Trophy Romania la Raliul Targu Mures si inaintea cursei de la Cluj a luat startul intr-o etapa de campionat european din Croatia. „In afara curselor din Romania, mi-am propus sa particip anul acesta si la cateva etape din Europa, inclusiv la etape din IRC. Imediat dupa Cluj voi pleca spre Yalta, dar acum cel mai important lucru este Raliul Clujului. Sunt bucuroasa ca am terminat o etapa atat de dificila cum a fost cea de la Targu Mures si sper sa obtin si aici un rezultat bun”, a spus Ekaterina Stratieva.

 

 

Dupa podiumul de la Targu Mures, Alina Bunica este nevoita sa renunte la participarea din Raliul Clujului. „In ciuda eforturilor facute, nu vom putea fi prezenti la startul acestei etape, desi este un raliu care mi-a placut dintotdeauna, mai ales prin configuratia probei speciala Dangau, una dintre preferatele mele pe asfalt. Am fost nevoiti sa “ratam” aceasta etapa si o sa ne pregatim mai bine pentru urmatoarea unde speram sa recuperam cat mai mult din punctele pierdute prin neprezentarea de la Cluj”, a spus Alina Bunica.

 

Dacia Duster ” No Limit ” este gata pentru cursa de la Pikes Peak

  • Dacia a decis să ia cu asalt cea mai celebră, cea mai dificilă şi cea mai cunoscută cursă de coastă din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfăşura pe 26 iunie la Colorado în Statele Unite.

 

  • Dacia va participa la această cursă cu Dacia Duster „No Limit”, un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros. Obiectivul e simplu şi ambiţios: lupta pentru victorie.

 

 

În creştere constantă în ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piaţa auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spaţioase, Dacia oferă un raport imbatabil preţ/prestaţii fără a face concesii în ceea ce priveşte fiabilitatea. Dacia este astăzi un adevărat succes.

 

Lansat în aprilie 2010, al şaselea vehicul al mărcii, maşina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat  (până în prezent, la nivel mondial, s-au înmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster). Este vehiculul cu care marca se lansează în competiţii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obţinut două titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a obţinut locurile 2 şi 3 în 2011)… şi, în curând, la „Pikes Peak International Hill Climb”.

 

DACIA DUSTER „NO LIMIT”: UN VEHICUL FOARTE SPECIAL

 

Dacia Duster „No Limit” este un vehicul de excepţie cu performanţe extraordinare. Este adaptat de către echipele de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care oferă expertiză unică în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toată durata proiectului şi care furnizează anumite piese.

 

Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concurează vehiculul: fără limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica maşinii.

 

Sub caroseria din fibră de sticlă, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:

 

Un motor foarte puternic, de 850 CP:

 

Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al  Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).

 

O cutie de viteze specifică:

 

Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi rapide.

 

– O aerodinamică foarte avansată:

 

Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.

 

 

 

JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA

 

Jean-Philippe Dayraut visa de multă vreme să participe la competiţia de la Pikes Peak cu un vehicul excepţional. El i-a convins pe cei de la Dacia şi pe echipele Renault Sport Technologies să se lanseze împreună în această aventură extraordinară.

 

Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea este foarte importantă şi unde aderenţa variază în funcţie de porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt şi 50% din tronsoane neasfaltate. Doar piloţii profesionişti cu experienţă pe circuit şi pe gheaţă pot avea pretenţia să câştige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care deţine 6 titluri de Campion al Franţei în circuit (monopost şi Super Touring), as pe gheaţă, triplu câştigător şi deţinător al titlului Trofeul Andros, este un pilot stăpân pe situaţie.

 

Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de motor.” Jean-Philippe Dayraut

 

[nggallery id=168]

Pilotii Citroën vor sa cucereasca si Argentina

De la inceputul sezonului, modelul Citroën DS3 WRC a castigat toate raliurile pe macadam. Sébastien Loeb si Daniel Elena au trimufat in Mexic si Sardinia, iar Sébastien Ogier si Julien Ingrassia s-au impus in Portugalia si Iordania. Echipa Citroën Total vrea sa continue sezonul 2011 cu inca o victorie in Argentina, o etapa in care marca franceza a excelat intotdeauna.

Raliul Argentinei este prima etapa, din cele doua, programata in emisfera sudica si isi are locul ei special in Campionatul Mondial de Raliuri, dar mai ales in inima echipei Citroën Racing. Incepand din 2004, mai intai cu Carlos Sainz si apoi cu Sébastien Loeb, Citroën nu a pierdut niciodata duelul din regiunea Cordoba. In 2011, echipa va intra in lupta cu o singura amibitie – sa continue sirul de victorii!

 

Includerea Raliului Argentinei in calendarul WRC, dupa un an de pauza, a dus si la cateva modificari ale traseului. Villa Carlos Paz este in continuare in centrul evenimentului, iar pilotii vor descoperi celebrele vai Traslasierra, Punilla si Calamuchita. Super speciala se va desfasura tot in Villa Carlos Paz, iar startul oficial se va da joi dupa masa. In plus, au fost incluse unele sectiuni de asfalt in probele de macadam.

 

Am facut cateva teste saptamana trecuta pe asfalt pentru a vedea cum se comporta masina”, explica Sébastien Loeb. Cu o sectiune de asfalt de 20 kilometri programata vineri si alti 14 kilometri in ziua de sambata, lupta se anunta foarte interesanta. „Tinand cont ca sectiunile de asfalt sunt chiar in mijlocul specialelor pe macadam, nu avem cum sa schimbam setarile masinii. Trebuie sa ne adaptam stilul de pilotaj pentru a obtine un rezultat cat mai bun. Un factor crucial va fi, cu siguranta, modul in care stim sa ne protejam pneurile”, a continuat Loeb.

Sébastien Loeb si Daniel Elena, lideri in clasamentul general, si-au propus sa obtina inca o victorie in Argentina. „Rezultatele noastre arata munca intregii echipe. Este bine ca modelul Citroën DS3 WRC are un usor avantaj pe macadam, dar diferentele la finalul unui raliu sunt foarte mici. Trebuie sa fim foarte rapizi inca de la start si va trebui sa mergem la limita pana la final. Cu o proba de 48 de kilometri programata in ultima zi nu ai cum sa faci altfel”, a adaugat campionul mondial en-titre.

 

Sébastien Ogier a luat startul in Argentina doar in 2009 si experienta sa in acest raliu este destul de limitata. „Venim aici cu ambitii mult mai mari decat in urma cu doi ani. Traseul este fantastic si foarte variat. Dictarea trebuie sa fie foarte exacta pentru ca sunt unele zone cu bolovani pe specialele Mina Clavero si El Condor unde orice greseala este penalizata imediat. Desigur, obiectivul nostru este sa obtinem un rezultat cat mai bun, sa adunam cat mai multe puncte si sa reducem diferenta fata de pilotii din fata noastra”, a spus Ogier, ocupantul pozitiei a treia in clasamentul general al pilotilor.

 

Pentru pilotii Citroën Racing, Raliul Argentinei a inceput la Buenos Aires, sambata 21 mai, cu o demonstratie spectaculoasa in jurul obeliscului din Piata Republicii cu modelul DS3 WRC.

La startul etapei din America de Sud, a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri, se vor afla inca doua modele DS3 WRC preparate de Citroën Racing Technologies. Aceste masini vor fi pilotate de echipajele Petter Solberg/Chris Patterson (Petter Solberg World Rally Team) si Peter van Merksteijn Jr/Eddy Chevaillier.

 

Trei intrebari pentru… Sébastien Loeb

Dupa primele cinci raliuri ale sezonului ai doua victorii si esti lider in clasamentul general. Se pare ca totul merge destul de bine. Sau?

Acest sezon va fi unul foarte disputat pana la final. Toate raliurile au fost asa pana acum. In Sardinia am castigat cu un avans de zece secunde fata de Mikko Hirvonen. Diferenta dintre Sébastien Ogier si Jari-Matti Latvala in Iordania a fost de doar doua zecimi! E greu de prezis cum se vor desfasura lucrurile in lunile urmatoare. E bine sa ai un avantaj, dar este inca foarte devreme. Sunt multi pretendenti la victorie, dar, sincer, nu ma gandesc prea mult la acest lucru cand sunt la volan. Ma concentrez sa merg cat pot eu de bine.

Dupa performanta ta din Italia, mai consideri ca plecarea de pe prima pozitie, in raliurile pe macadam, joaca un rol foarte important in ierarhia finala?

Cred ca diferentele nu mai sunt atat de mari in acest sezon si cred ca am avut si putin noroc in Sardinia. Prima zi a fost putin mai dificila, dar si in ziua a doua am fost mai rapid decat rivalii mei. Totul s-a terminat mult mai bine decat ne asteptam inainte de start. Dar, chiar si asa, tot esti penalizat daca pleci primul. Daca ai de ales, este mult mai bine sa nu pleci primul pe o proba speciala de macadam.

 

Ai castigat de cinci ori in Argentina. Aceasta este una dintre etapele care iti place cel mai mult?

Atmosfera de aici este unica. Spectatorii argentinieni sunt innebuniti dupa raliuri. Sunt calzi si se implica total in acest raliu. Sunt oameni peste tot. De la hotel, pe sectoarele de legatura, si pana pe ultima proba speciala. Am avut rezultate excelente in acest raliu pe care nu le pot explica neaparat. Traseul este foarte complex cu portiuni tehnice si cu unele mai rapide. Este clar ca am avut mai mult succes decat rivalii mei aici si, da, cu siguranta, ma simt foarte bine aici!

Test drive Nissan Juke – Efervescenta pura

 

 

Cei de la Nissan au curajul sa fie diferiti “ spun japonezii, si, fara nicio urma de indoiala, asa este! Juke nu se aseamana cu nicio alta masina. Oricine o vede in realitate o descrie intr-un mod cu totul diferit decat au facut ceilalti: o broscuta, o jucarie sau un personaj de desene animate. Daca este sa ma intrebati pe mine, eu as descrie-o ca pe o masina de raliu care participa in Dakar, in special datorita farurilor. Defapt, asa mi-a si atras atentia in trafic, surprinzandu-mi privirea in oglinda retrovizoare a masinii mele intr-una din seri, gratie celor sase faruri, sau cel putin atatea credeam eu ca are la vremea aceea.

 

 

Nissan Juke si-a facut aparitia pentru prima oara in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2010 si a fost construit pentru a oferi cumparatorilor o alternativa la banalele hatchback-uri. Juke este un mix reusit de trasaturi diferite, ingloband caracteristicile unui SUV, unui coupe stilat sau ale unui automobil din clasa mini.  Juke trece peste limitele clasei ( fiind construit pe platforma pe care este construita si Micra ) si beneficiaza de avantajele unei garzi la sol marite si a tractiunii integrale. Cei de la Nissan spera sa poata reedita succesul inregistrat de fratele mai mare, Qashqai, cu un nou produs de nisa, si, dupa cum arata vanzarile, au toate sansele sa faca acest lucru.

 

 

Cum arata ?

 


Juke este cea mai interesanta interpretare a platformei B din cadrul aliantei Renault-Nissan, dand dovada de mult caracter. Intorcandu-ne la succesul comercial al lui Qashqai, acesta are acum un frate mai mic: un crossover compact care imbina particularitatile unui hatchback si ale unui SUV. Daca iti propui sa cumperi un Juke, totul se reduce la design. Il vei aprecia sau nu! In opinia mea, Juke este un castigator. Mi-a placut. Chiar mult.

 

 

Juke arata cu totul diferit decat restul masinilor, poate putin prea diferit pentru gusturile marii majoritati, dar, cei de la Nissan, se adreseaza cumparatorilor cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, si parca totul capata sens in acest caz. Printre trasaturile unice si chiar controversate se afla proiectoarele de ceata si pozitiile amplasate deasupra capotei care au fost deja botezate “ aligator eyes”.  Acelasi lucru il putem spune si despre pasajele imense ale rotilor, care creaza senzatia unui personaj din celebrele benzi desenate din Tara Soarelui Rasare. Daca partea din spate seamana cu cea a modelor Infiniti, semnalizatoarele aduc cu cele de pe 370 Z si creaza per ansamblu un design distinctiv, intr-o lume in care anonimii mor repede.

 

 

Stilul nonconformist este continuat si la interior, consola centrala fiind modelata sub forma unui rezervor de benzina al unei motociclete. In timp ce spatiul este unul multumitor, lista gadgeturilor se compune din camera pentru mersul inapoi, navigatie si sistemul Nissan – Dynamic Control. Acesta iti ofera posibilitatea sa alegi intre modurile Normal, Sport si Eco, fiecare dintre ele avand setari diferite pentru acceleratie, cuplu, directie, sistemul de climatizare si, in cazul modelului testat de noi, pentru cutia de viteze de tip CVT. La capitolul elemente practice merita mentionat panoul i-Con, care schimba functiile butoanelor de pe bord printr-o singura comanda, suprafata butoanelor fiind de fapt un ecran LED. Astfel, daca apesi butonul Climate, comenzile din jurul acestuia se transforma astfel incat poti aranja temperatura in habitaclu. Aceleasi comenzi isi schimba insa functiile daca apesi butonul D-Mode, cel de la volan avand acum la dispozitie modurile de rulare Eco, Normal si Sport.

 

 

Din pacate amplasarea acestuia va bucura doar pe restul ocupantilor din masina, soferul trebuind sa-si ia privirea de la drum pentru a-l privi. Pacat, deoarece comenzile care-l inconjoara au o functie dubla, si pot fi schimbate prin simpla apasare a unui buton, displayul devenind astfel unul classic pentru sistemul de climatizare. Acest lucru nu trebuie sa va dezamageasca foarte tare fiindca Juke dispune de multe alte dotari precum : Bluetooth, port usb, tapiterie din piele,cruise control + limitator de viteza, cheie inteligenta +  buton start/stop al motorului si multe altele pe care le puteti descoperi pe siteul oficial.

 

 

Cum se conduce ?

 


Ca marea majoritate a crossoverelor, Juke nu se lauda cu abilitati deosebite in afara drumurilor asfaltate, desi dispune de un sistem  inteligent de tractiune integrala, capabil sa distribuie forta independent pentru fiecare roata in parte. Unghiurile de atac, rampa si degajare (26/22.5/30 de grade) sunt, impreuna cu garda la sol mica, descurajante  la abordarea terenului accidentat, in afara macadamului si a drumurilor de tara uscate.

 

 

Nissan Juke abordeaza virajele cu incredere, avand un nivel redus al ruliului tinand cont de inaltimea masinii, acest lucru permitandu-ti sa conduci masina intr-o maniera entuziasta aproape la fel ca in cazul unui hot hatch. Aceasta agilitate este creata si de catre directia care reactioneaza extrem de rapid la orice schimbare si ofera un nivel multumitor al feedback-ului vizavi de suprafata de rulare.

 

 

In cazul lui Juke avem de a face cu  un motor 100% nou dezvoltat de alianta Renault-Nissan, fiind o versiune care trece de 1600 centimetri cubi ai motorului de 1.6 litri aspirat existent deja in gamele celor doi constructori. 1.6 Turbo, 190 de cai putere la 5600 rpm şi 240 Nm la 2000 rpm ar fi pe scurt performantele acestuia. Motorul modelului  testat de noi era cuplat la o cutie de viteze automata  tip CVT care te poate fermeca  datorita faptului ca nu simti absolut nimic atunci cand treptele de viteza sunt schimbate , tranzitiile fiind line, iar turbo lag-ul este aproape inexistent. Aceasta are si unele inconveniente (care pot fi evitate prin comutarea pe modul manual al cutiei) fortand motorul sa se tureze destul de zgomotos chiar si la acceleratii moderate, lucru care te va tine departe de o conduita mai sportiva, avand impresia ca tocmai ai dezlantuit un intreg roi de albine. Aceasta senzatie putea fi estompata printr-un sunet mai placut al motorului sau al esapamentului si speram ca odata cu viitorul facelift, inginerii japonezi sa-si indrepte atentia si catre acest aspect.

 

 

Concluzia finala

 


Designul unic este trasatura definitorie a lui Nissan Juke, iar aceasta controversa are mai degraba tendinta sa atraga, chiar daca se adreseaza unui public tanar. Bine dotat, agil si o reala alternativa pe piata uneori plictisitoare, Juke poate fi considerat de unii o combinatie ciudata, dar cu siguranta una buna.

 

 

Per ansamblu, Juke revigoreaza curajul constructurilor auto si demonteaza putin din mitul oamenilor de marketing care se pricep doar la stricat lucruri bune. Fara presiunile celor de la marketing, inginerii Nissan nu ar fi avut cu siguranta curajul sa mareasca putin platforma lui Micra, sa construiasca acest nou motor turbo pe benzina si sa imbrace totul intr-o caroserie plina de steroizi.

 

foto : Catalin Oprea

 

 

[nggallery id=164]

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor