Muscel Racing Contest – un eveniment complex

Muscel Racing Contest, primul eveniment al Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2011, organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, le ofera celor prezenti la Campulung Muscel nu doar un show automobilistic de tinuta, ci si o multime de alte puncte de atractie.

 

 

Astfel, organizatorii, Hatters Motorsport si Primaria Municipiului Campulung, au conectat atentia publicului si la o multime de spectacole culturale, sarbatorind vechea traditie a Armindenilor. Astfel, joi, actorii Horatiu Malaele si Nicolae Urs au dat un recital actoricesc in Sala de spectacole a Casei de Cultura “C.D. Aricescu”, acolo unde a fost pusa in scena piesa “Mascariciul” de A. Cehov. Apoi, Festivitatea de premiere pentru etapa I a Muscel Racing Contest a fost precedata de spectacolul folcloric “Arminden Muscelean”, iar seara de vineri s-a incheiat cu Speed Party, o petrecere dedicata nu doar protagonistilor CNVCD 2011, ci si fanilor intrecerilor de viteza in coasta.

 

 

Ziua de sambata nu a fost dedicata doar inscrierilor pentru etapa a doua, ci a probat din nou ca Muscel Racing Contest este un eveniment cu o componenta eco extrem de puternica. Astfel, reprezentantii Hatters Motorsport, sustinuti de Primaria Municipiului Campulung, Pelind Family si Ramycom au curatat de gunoaie DN 73, in zona cursei, radicand 4 camioane de resturi. Pentru ca, in jurul pranzului, in prezenta Primarului Calin Andrei, sa se desfasoare o actiune de plantare de copaci in fata Manastirii Negru Voda. Au participat la aceasta actiune Ovidiul Lipan-Tandarica, fostele glorii ale sportului romanesc, Monica Iagar si Corina Ungureanu, dar si mai multi piloti din CNVCD 2011, intre care campionul Lucien Hora, Alexandru Ciolan, Andrei Mitrasca.

 

Lucien Hora primul castigator din sezonul 2011 CNVCD

Dupa ce dimineata stabilise timpul de referinta la 2:37.263, Hora avea sa termine prima mansa de concurs cu aproape 17 secunde mai repede si cu un ecart de 14.589 fata de al doilea clasat, Christian Nistoran. Timpi pe care nimeni nu a reusit sa-i depaseasca nici in a doua mansa, motiv pentru care Lucien si Christian au decis sa nici nu mai efectueze aceasta urcare. Hora izbuteste astfel a 16-a victorie consecutiva, in timp ce Nistoran, cel care, evident, si-a trecut in cont si succesul la Grupa N, a izbutit sa-si concretizeze evolutia excelenta cu cea mai buna performanta a carierei.

 

Pe pozitia a treia a urcat Catalin Cismaru “Robot” cu o evolutie foarte buna in a doua mansa, fiind cronometrat cu timpul de 2:37.021 (un timp cu 6,5 secunde mai bun decat cel din prima mansa). Paul Andronic a trebuit sa se multumeasca doar cu locul 4 si cu victoria la Grupa H, devansandu-i pe Sorin Iliescu si Andrei Dumitrescu. Grupa A a fost castigata de Mihai Campeanu, care l-a invins cu 3 zecimi pe Ciprian Ciobotaru, iar Gunther Graef s-a impus la Grupa I, la distanta mare de al doilea clasat, Dan Spuderka.

 

Clasament Final Open                              Clasament Final Echipe 

 

Clasament Final Grupa H                       Clasament Final Grupa N

 

Clasament Final Grupa A                       Clasament Final Grupa I 

Lucien Hora a fost cel mai rapid in antrenamentele Muscel Racing Contest

  • Dupa campionul en-titre, in Top 3 s-au mai clasat Sorin Iliescu si Andrei Dumitrescu
  • Prima etapa a Muscel Racing Contest are pe lista de inscrieri 58 de concurenti
  • Etapa I se disputa sub titulatura “IN MEMORIAM VLAD IOSIPESCU”

 

Vineri dimineata, pe deja cunoscutul Mateias, insa, de data aceasta pe celalalt versant al sau, s-a dat startul in Muscel Racing Contest, prima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2011, organizat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.

 

Prima lovitura de teatru a aparut inaintea startului, atunci cand, superbolidul Gabat Ford al fostului campion Victor Baldescu a parasit competitia. Cutia de viteze a cedat in drumul catre start, sub privirile preparatorului Andy Gabat, care sosise la Campulung pentru a asigura asistenta tehnica. Lipsa pieselor de schimb face imposibila reparatia masinii, astfel ca, pentru Baldescu, weekendul este compromis.

 

Nici Daniel Onoriu nu a luat startul, insa motivul este altul. Desi mecanicii au lucrat pana tarziu in noapte, masina sa nu era complet pregatita, iar Ono a decis sa nu riste, preferand sa-si amane revenirea in CNVCD pentru duminica, atunci cand este programata a doua etapa din Muscel Racing Contest.

 

Si prima urcare din antrenamentele cronometrate a fost cu peripetii, virajul de dreapta de la postul 12 fiind “vinovat” de trei abandonuri. Este vorba de cele ale lui Nicu Iordache, cel care si-a “sifonat” masina Renault 12 Gordini, Sebastian Stanciu si Edwin Keleti. Mitsubishi-ul Evo X si-a terminat prestatia pe plafon, insa, din fericire pentru Keleti, nu este grav avariata, astfel ca prezenta sa la Raliul Tg.Mures, etapa a doua in Campionatul National de Raliuri Dunlop 2011, care se va desfasura peste o saptamana, nu este compromisa.

 

Altfel, Lucien Hora s-a dovedit cel mai rapid, fiind singurul pilot care a obtinut un timp de sub 2:40 (mai precis, 2:37.263), cu care avea sa ocupe si prima pozitie la finele antrenamentelor cronometrate. Al doilea s-a clasat Sorin Iliescu, in timp ce al treilea timp a fost obtinut de al doilea monopost din concurs, Tatuus, pilotat de Andrei Dumitrescu. Ordinea avea sa ramana neschimbata si dupa a doua urcare a antrenamentelor cronometrate, vinovata fiind si o repriza de ploaie care, firesc, a afectat prestatiile pilotilor.

 

ANTRENAMENTE

O premieră pentru România

Clubul “X Cape Bacău” a organizat ieri la Comăneşti o conferinţă de presă dedicată prezentării etapei de Campionat European de Enduro, care se va desfăşura în această localitate pe 4 şi pe 5 iunie. Peste 150 de pasionaţi de enduro sunt angrenaţi în pregătirea competiţiei, Ionuţ Ceasar, preşdintele clubului băcăuan declarând că se lucrează de peste un an la pregătirea traseului şi la logistica necesară celor peste 200 de sportivi, însoţiţi de staffurile lor tehnice.

 

Concursul de enduro va aduce un important beneficiu economic Comăneştiului, cheltuielile cumulate ale echipelor pe parcursul unui week-end competiţional ajungând de regulă la 300.000 de euro, bani care în mare parte merg în direcţia serviciilor. Iar dacă etapa organizată de “X Cape” Bacău se va dovedi un succes organizatoric, cel mai probabil ea va deveni una de tradiţie în calendarul european al curselor moto, printr-un contract angajat de Federaţia Română de Motociclism cu Uniunea Europeană de Motociclism.

 

Unul dintre cei de care depinde succesul competiţiei este şi fostul fotbalist Cristian Ciocoiu, directorul tehnic al traseului de 65 de kilometri, creionat în zona munţilor Nemira.  “Traseul este splendid, trece prin zone sălbatice, prin locuri unde  nu prea calcă picior de om iar concurenţii vor  întâlni chiar şi tranşee rămase din primul război mondial”, spune el. “Totuşi, nu este un traseu extrem şi am pregătit şi o variantă pentru ploaie, astfel încât cel puţin 80% dintre piloţi să ajungă la finiş”, a mai arătat fotbalistul convertit la enduro.

 

Această etapă de campionat european este o extraordinară oportunitate pentru sportivii români de a câştiga experienţă, pentru a ajunge la nivelul unor piloţi din ţări cu tradiţie în enduro, precum Anglia sau Franţa. Ca organizatori nu vom percepe taxe de înscriere piloţilor români, ei trebuind doar să plătească pentru licenţa acordată de Uniunea Europeană de Motociclism”, a punctat Ionuţ Ceasar, preşdintele “Moto X Cape”. După conferinţa de presă jurnaliştii au asistat şi la o demonstraţie de enduro din partea celor de Moto X Cape, în acelaşi areal care va găzdui proba Extrem Test.

 

Singura verigă slabă în pregătirea etapei de Campionat European rămâne drumul 12A, plin de gropi la această oră şi care va trebui să suporte o afluenţă de sportivi care-şi transportă echipamentul de concurs cu tiruri. Federaţia Română de Motociclism va face demersurile necesare reparării acestui drum autorităţilor judeţene Bacău şi Harghita.

1 Mai Enduristic

Clubul Vectra Zărneşti organizează în acest weekend prima etapă a Campionatului Naţional de Enduro. După runda de Campionat European de Motocros găzduită acum două săptămâni, circuitul de la Zărneşti devine reper pentru piloţii care vor lua startul în prima etapă de enduro clasic din acest sezon. Peste o sută de sportivi se vor întrece în cele două zile de concurs pe un traseu de 47 de kilometri, care va trece prin pădurile din Valea Breghinei si defileul Bârsei. Capete de afiş sunt piloţii team-ului Vectra, cvadruplul campion naţion la enduro Mani Gyeneş, Alex Gârbacea şi Marcel Butuza, dar şi Sorina Sandu, reprezentanta României în Campionatul Mondial de Enduro, care va evolua alături de băieţi, în prima categorie valorică, la clasa E1, destinată motoarelor de 250 cmc.

 

Marc Sandu

Record de participare pentru Muscel Racing Contest

  • Lista finala de inscrieri pentru prima etapa a Muscel Racing Contest numara 58 de concurenti
  • Afluenta cea mai mare de piloti se inregistreaza la Grupele H (23) si N (16)
  • Competitia echipelor are la start 5 team-uri, cel mai mare numar inregistrat din 2005 incoace
  • Etapa I se va disputa sub titulatura “IN MEMORIAM VLAD IOSIPESCU

Muscel Racing Contest, runda care deschide “balul” in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2011, este gata de start. Lista finala de inscrieri pentru prima etapa cuprinde 58 de nume, ceea ce reprezinta un nou record pentru aceasta competitie. Cei mai multi competitori sunt la Grupa H- 23 si la Grupa N- 16. La A sunt 9, la D avem doua monoposturi, iar pentru victoria la Grupa I se vor bate 8 piloti. In fine, trebuie precizat si faptul ca 9 dintre cei 58 de participanti sunt juniori, iar in disputa echipelor sunt angrenate 5 team-uri. Cifra din urma merita semnalata, pentru ca este vorba de un record pentru perioada scursa din 2005 incoace si are la origine decizia FRAS de a micsora taxa de inscriere pentru echipe, fapt care, iata, a dus la dinamizarea intrecerii.

 

Firesc, de pe lista de start nu puteau lipsi laureatii stagiunii trecute. Lucien Hora, campionul absolut in CNVCD 2010, cu a sa Lola, Paul Andronic, Christian Nistoran sau Gunther Graef, cu precizarea ca ultimul, cel mai bun pilot al Grupei A in 2010, se va afla de aceasta data la comenzile unui Porsche 911 de Grupa I. O grupa din componenta careia, evident, nu va lipsi Horia Popescu, ocupantul primei pozitii in 2010.

 

Altfel, Andrei Dumitrescu revine cu monopostul Tatuus, preparat de Champion Racing, Nemeth Sandor aduce bolidul Porsche 911 GT2, in timp ce Victor Baldescu va pilota, asa cum ne-a obisnuit, o “bomba” pe roti. Este vorba de un Gabat Ford Escort Cosworth, castigatoare a campionatului austriac in 2009 (cu Hanspeter Laber) si care are la activ numeroase participari in europeanul de coasta.

 

Lucian Boroianu, vicecampionul grupei A, a achizitionat un Mitsubishi Lancer Evo X, care urmeaza sa fie preparat dupa specificatiile grupei A, insa, cum masina nu este pregatita pentru prima etapa a sezonului, Lucian se va alinia la start cu un Lancer Evo VIII negru, pregatit de Marius Runcan. La start este prezent si Edwin Keleti, campionul Grupei A in intrecerea interna de raliuri in ultimele doua sezoane, cu Mitsubishi Lancer Evo X, masina cu care a inceput CNRD 2011, Muscel Racing Contest urmand sa reprezinte un antrenament perfect pentru Raliul Tg.Mures, competitie care este programata o saptamana mai tarziu.

 

Lista il are in componenta si pe campionul din 2009, Daniel Onoriu. Acesta a reconstruit complet Mitsubishi-ul Evo 5 cu care s-a impus acum doi ani si se va baza, ca si atunci, pe Gabi Tiura in ceea ce priveste asistenta tehnica.

 

Intrecerea se va desfasura tot pe DN 73, insa se va concura dinspre Dragoslavele spre Campulung, startul fiind la Km 67,050, iar finisul la Km 61,900. Traseul insumeaza 5,150 km, panta medie este de 6,9%, iar cea maxima de 8,4%, iar diferenta de nivel este de 150 de metri. Reamintim, cu acordul Primariei Municipiului Campulung, adunarea generala a membrilor Hatters Motorsport a decis ca etapa I (29 aprilie 2011) a CNVC Dunlop 2011 sa se desfasoare “IN MEMORIAM VLAD IOSIPESCU”. Etapa a II-a (1 mai 2011) va reveni la titulatura obisnuita, “VIZITATI CAMPULUNG MUSCEL”.

 

Fanii vor avea parte mai intai de spectacolul recunoasterilor, incepand cu ora 8:30. Mansele de antrenamente cronometrate vor avea drept ore de start 9:45, respective 11:00, in timp ce urcarile pentru clasamentul competitiei se vor derula in intervalele orare 12:30-13:45, respective 14:00-15:15. Verificarile tehnice finale se vor efectua la ora 15:45, in timp ce, potrivit Regulamentului Particular, la 16:30 se vor afisa rezultatele provizorii, iar la ora 17:00 cele definitive. Programul complet al Muscel Racing Contest, informatii, rezultate, fotografii si imagini video urmeaza sa fie disponibile pe pagina web oficiala, www.muscelrc.ro.

 

LISTA PILOTILOR VALIDATI

 

LISTA ECHIPE

 

ORDINEA DE START ANTRENAMENTE VINERI ETAPA I

Morcovmobilul a plecat la Campulung Muscel

Despre Valentin Cimpoeru sau Morcov pentru cunoscuti, ar fi foarte multe de spus, dar nu o sa va mai plictisim si astazi cu povesti despre ce pilot extraordinar este el, acest lucru fiind deja binecunoscut. Debutul sezonului 2011 al Campionatului de Viteza in Coasta Dunlop 2011 l-a luat pur si simplu prin surprindere pe Valentin. Un nou traseu in lungime de 5,150km, pregatit de catre organizatorii Muscel Racing Contest in acest an, l-a bulversat pe Morcov care initial se gandea sa isi ia un copilot pentru aceste doua etape, declarandu-ne ca: “E prea mult pentru mine, un simplu pasionat al Vitezei in Coasta care-si descarca adrenalina intr-un cadru organizat. Ma gandeam cum ar fi sa am un copilot pentru acest traseu nou, dar in urma scurtei experiente acumulate in anii trecuti am invatat ca important este sa fi prezent la start si sa incerci tot timpul sa termini cu un rezultat cat mai bun, asa ca un eventual copilot m-ar “ingreuna” in lupta cu colegii mei de clasa .

In pauza competitionala Morcov s-a pregatit serios pentru noul sezon printr-un program fizic sustinut, ducand o lupta continua cu kilogramele acumulate fiind constient ca orice kilogram in minus conteaza. Morcovmobilul a intrat si el intr-o revizie completa motorul suferind cu aceasta ocazie cateva modificari de ordin tehnic, dar nici partea estetica nu a fost neglijata.

 

Numarul 33 va fi in acest sezon numarul de concurs cu noroc a lui Valentin care spera sa se concretizeze in cat mai multe podiumuri deoarece orice ratare a podiumului ii va aduce acestuia o pedeapsa constand in 10 flotari pentru fiecare loc departare de podium. Pedeapsa va fi pusa in aplicare in parcul de service de la finalul fiecarei etape. “Sper sa urc cat mai des pe podium la clasa la care iau startul sa scap de aceasta pedeapsa, dar daca nu voi reusi, sunt pregatit sa fac fata sanctiunii” a mai spus Morcov.

 

Morcov este sprijinit si in acest an de partenerul sau Biedy ServCom.

 

Acest articol poate fi considerat un pamflet in functie de cat de incruntata ati avut fruntea de dimineata. 🙂

Ce, satana, a facut Tony Fernandes?

Intr-un interviu, intrebat despre pasiunea sa pentru Ferrari si masinile de curse, Chris Rea a spus :”Daca ar fi sa aleg ce religie am, as spune ca sunt ferraristic”. Totusi, Chris Rea nu si-a cumparat niciodata un Ferrari nou nout. Si-a cumparat un Caterham. Albastru, evident.

 

Si, da, masina mea preferata e Caterham. Nu stiu cum s-ar putea numi religia mea, dar nu ar fi gresit sa ii spun caterhamista. Si toti prietenii mei stiu de multi ani de pasiunea mea pentru Caterham. Asa cum stiu ca sunt unul dintre cei mai fideli fani Chris Rea. De vreo 20 de ani adica. Putine sunt lucrurile care au ramas in sufletul meu pe locul intai dar acestea doua au reusit. Chris Rea tocmai si-a anuntat un nou album care are si doua dvd-uri cu filme.

 

Caterham insa a fost preluat de Team Lotus Enterprises. Cei care au echipa de F1. E o veste pozitiva, dar eu sunt trist. Pentru ca aceste masinute Caterham erau dedicate pasionatilor. Nu maselor. Visam la un urmas al Lotus-ului Seven de atatia ani pentru ca nu exista nicio alta masina care sa ma reprezinte mai bine.

 

E usoara, agila, bate supercaruri si nu s-a schimbat de-a lungul anilor. Nu are sisteme electronice, nu are aproape nimic decat un motor, doua scaune si o dorinta exploziva de a te duce pe cele mai sinuoase viraje. Nu e practica, nu are geamuri, nu iti cara niciun bagaj, nu stii ce sa crezi, daca are un aer vechi sau unul nou. Si spune cu litere foarte mari despre posesorul ei ca acesta e oricine doar un om comun, nu. Eddie Irvine e unul. Niki Lauda e altul. Printul Edward se afla si el pe o lista foarte scurta pentru ca Caterham vinde cam 500 de masini intr-un an. Nu zece mii ca Ferrari.

 

Acum a intrat in lumea Formulei1. Si Tony Fernandes se jura ca va pastra identitatea marcii. Nu cred insa ca se vor putea abtine sa nu largeasca gama de modele. Dar chiar si daca nu vor face nimic glamour cu minunata marca britanica, tot nu vor putea impiedica popularizarea excesiva. Si asta nu-mi place deloc. Pentru ca o sa-si cumpere idiotii de dorobanti cate unul. Si atunci eu ce imi iau? Un Karman Ghia? Un PGO? Un Donkervoort? La naiba!

 

Stiti, mi-a placut de Ralph Fiennes inainte sa-l vad in Pacientul Englez. Dupa aceea toata lumea l-a bagat in lista preferatilor. Asa ca nu mai e un actor definitoriu pentru gusturile mele. Asa cum The Road to Hell si Auberge nu sunt neaparat cele mai reprezentative albume ale lui Chris Rea. Dar cel putin albumele lui de blues nu sunt ascultate decat de putini. Si exact acelea sunt cele care imi plac mai mult.

 

Daca, printr-o minune, Caterham isi pastreaza sarmul si exclusivitatea, promit cu mana pe suflet ca imi cumpar unul in urmatorii doi ani. Pana atunci le dau credit proprietarilor si le tin pumnii sa castige cat mai repede primele puncte in marele circ. Dar sa-i fereasca toti zeii daca imi tabloidizeaza visul de a avea  masina din videoclipurile unuia dintre cei mai buni chitaristi slide din lume!

Lista de inscrieri la Muscel Racing Contest creste pe zi ce trece

Numarul concurentilor care si-au anuntat prezenta la etapa de debut a CNVCD 2011 a ajuns la 66


Luni 25 aprilie, la ora 20:00, atunci cand expira termenul initial pentru inscrierile la Muscel Racing Contest, runda care, in perioada 29 aprilie – 1 mai, deschide “balul” in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2011, lista de inscrieri cuprindea deja 55 de nume. “Este o prezenta numeroasa, insa ma astept ca in zilele care urmeaza sa sune in continuare telefonul, iar la momentul startului competitiei sa inregistram un numar record de participanti”, declara, la acel moment, Norris Mageanu, reprezentantul organizatorului, Hatters Motorsport.

 

O declaratie deloc de complezenta, marturie stand faptul ca in urmatoarele 48 de ore alti 11 piloti si-au anuntat prezenta la Campulung Muscel. Intre acestia, Paul Andronic, secondantul lui Hora si laureatul Grupei H in stagiunea trecuta, dar si Bogdan Nastase, castigatorul primei runde in Cupa Dacia 2011, si Florin Tincescu, pilot care evolueaza in aceeasi competitie in CNRD, cei doi sporind lista pilotilor de raliu care vor concura la Muscel Racing Contest. Si intrecerea vehiculelor istorice beneficiaza de un plus, la start urmand sa se alinieze si Valentin Matei si Nicolae Iordache, ale caror “bijuterii”, Fiat 128 Rally, respectiv Renault 12 Gordini, vor oferi un plus de atractivitate spectacolului de pe Mateias.

 

In plus, la fata locului vor fi (ca forlighteri probabil) si Aldo Sforza pe Morgan V8 Supercharged, Andrei Tentean, pe Honda Civic Supercharged, sau Alex Mirea (Subaru Impreza STI).
Un zvon de ultima ora anunta incerta prezenta la start a lui Daniel Onoriu, care se inscrisese ieri (se pare ca masina nu este pregatita), dar si intrarea in tara pe la Nadlac a unei “bombe” de 900 de cai, un Ford Escort Cosworth care va fi pilotat de Victor Baldescu, cel care figureaza deocamdata pe lista preliminara cu Mini Monte Carlo.

Muscel Racing Contest se va desfasura in perioada 29 aprilie-1 mai, Campulung Muscel avand si in acest an onoarea de a deschide balul Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop. Cu acordul Primariei Municipiului Campulung, adunarea generala a membrilor Hatters Motorsport a decis ca etapa I (29 aprilie 2011) a CNVC Dunlop 2011 sa se desfasoare “IN MEMORIAM VLAD IOSIPESCU”. Etapa a II-a (1 mai 2011) va reveni la titulatura obisnuita, “VIZITATI CAMPULUNG MUSCEL”.

 

Lista de inscrieri Muscel Racing Contest 

Start in sezonul competitional de off-road 2011

In 2011, al doilea an de cand disciplina off-road face parte din sporturile cu motor pe patru roti organizate sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS), sunt programate 17 competitii nationale: 8 etape ale Campionatului National de Off-Road si 9 Cupe, conform calendarului.

 

Competitiile nationale de off-road atrag foarte multi participanti straini, in mare parte din Ungaria, Germania, Franta, Olanda, Austria si Belgia. Organizarea competitiilor de off- road sub egida FRAS a dus la impunerea unor noi norme de siguranta si desfasurare, fapt care a transformat genul acesta de evenimente in competitii sigure atat pentru participanti cat si pentru public.

 

 

Ca grad de dificultate, etapele din Campionatul National sunt mai dificile, avand trasee mai complexe, decat Cupele. Insa, indiferent de competitia pentru care opteaza sportivii, investitia in masina de concurs si echiparea acesteia insumeaza minimum 20.000 euro. Concurentii prefera sa cumpere masini mai vechi, la care nu predomina partea electronica asa cum se intampla cu modele mai noi de 5 ani. Acestea trebuie echipate obligatoriu cu cauciucuri speciale, troliu cu accesorii, sufe, scripete, centuri, rollcage, bare de protectie si, eventual, chit de suspensie.

 

 

Desi sunt voci care sustin ca evenimentele off-road distrug natura, FRAS precizeaza ca toate competitiile gestionate de noi se desfasoara numai pe drumuri forestiere sau militare dezafectate, fara a interveni in habitatul natural al acelor zone. Sportivilor le este interzis sa intre in zone cu puiet, pasuni sau orice alta forma de vegetatie tanara.

 

 

Cei mai multi participanti la competitiile de off-road spun ca principala caracteristica a acestui sport este aceea ca promoveaza spiritul de echipa. Chiar daca sportivii se afla intr-o competitie, pe traseu isi repara unii altora masinile, fac schimb de piese sau se ajuta cu combustibil. Ineditul consta si in faptul ca traseul pe care il au de parcurs este necunoscut pana in momentul Startului, cand echipele primesc un road book cu instructiuni si semne pe care trebuie sa le urmareasca, fara a avea desenat in clar drumul pana la Finish. Traseul trebuie parcurs in cel mult 12 ore, media fiind de 9 km/ora, fapt care face din acest sport in primul rand unul tehnic.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor