Aston Martin gata de start in LeMans 24H

Aston Martin Racing a dezvaluit ieri modelul care va fi prezent la startul celebrei curse de anduranta LeMans 24H. Intitulat AMR – One noul model, ce va concura in categoria LMP1, a fost dezvoltat de catre cei de la Aston Martin de la zero in conformitate cu noile reglementari ACO (Automobile Club de l’Ouest – organizatorul cursei de la LeMans 24H) pentru 2011. 

Noul model va beneficia de un motor de 2.0l turbo 6 cilindri  540cp si un sasiu monococa din fibra de carbon cu cockpit deschis.  Dr. Ulrich Bez director executiv Aston Matrin a declarat: “Istoria Aston Martin isi are radacinile in sporturile de anduranta, asa ca in 2011 vom face pasul urmator si vom demonstra ca o echipa mica care foloseste design avansat si inginerie inteligenta poate fi competitiva.” Un total de sase masini AMR – One vor fi construite dintre care doua masini vor alerga sub culorile echipei de uzina ce vor avea numerele de concurs 007 si 009.

Pilotii ce vor face echipa pentru masina 007 vor fi Darren Turner (GB), Stefan Mücke (D) si inca un pilot care va fi anuntat ulterior. Pentru masina cu numarul 009 pilotii care vor face echipa vor fi Adrian Fernandez (MX), Andy Meyrick (GB) si Harold Primat (CH).

Aston Martin Racing va concura si in ILMS (International LeMans Series) in cursele de la Statele Unite (Petit Le Mans), Belgia (Spa), Franta (Le Mans), Italia (Imola), Anglia (Silverstone) si China (TBC) si isi va face debutul in cursa ce va avea loc pe circuitul Paul Ricard in perioada 1-3 aprilie 2011.

Cei de la Aston Martin vor efectua primele teste la inceputul acestei luni.

AMR – One, Specificatii tehnice

Motor: 2.0L turbo, 6 cilindrii, pozitionat central, injectie directa, 4 supape/cilindru, 540cp

Sasiu: monococa din fibra de carbon, cu cadru din otel pentru imbunatatirea rigiditatii

Cutie de viteze: Xtrac, semi automata pneumatic, 6 viteze

Directie: cremaliera cu pinion, asistata electric

Electronica: Cosworth cu ECU inclus si sistem de achizite a datelor

Roti: Pneuri Michelin 36/71 x 18 fata si 37/71 x 18 spate; Jante magneziu forjate TSW 

Frane: Brembo  – discuri 380mm fata si 355mm spate din carbon cu placute de frana din carbon, etrieri cu 6 pistonase atat fata cat si spate

Dimensiuni: lungime – 4,640mm, latime – 1,990mm, ampatament – 2,930mm, masa 900kg.

 [nggallery id=128]

Un nou britanic in IRC cu Skoda

Un tanar britanic in varsta de 23 de ani  isi va face debutul in IRC in  acest sezon. Este vorba despre talentatul Robert Barrable, care va lua startul in cateva etape la volanul unei Skoda Fabia S2000. Robert va utiliza modelul cu care anul trecut Jan Kopecky a terminat pe locul doi in clasamentul general al Campionatului Intercontinental de Raliuri. Etapele unde cu siguranta va lua startul sunt Geko Ypres Rally si penultima etapa, care se va desfasura in Scotia.

Daca pentru sezonul 2011, Robert isi propune doar doua participari in IRC pentru a  acumula experienta, pentru 2012 planurile sale sunt cat se poate de serioase, si anume: participarea la cat mai multe curse posibile.

Pilotul roman Giui Anghelescu Stefan Junior- antrenamente la Porsche Sport Driving School cu unul dintre fostii instructori ai lui Sebastien Ogier

Pilotul roman Giui Anghelescu Stefan Junior a petrecut trei zile pe pista Maison Blanche din cadrul celebrului circuit de la Le Mans unde a efectuat trei nivele de pregatire la Porsche Sport Driving School.

Tanarul pilot a debutat anul trecut in Campionatul National de Viteza in Coasta cu un Renault Megane Coupe  si s-a situat in clasamentul general locul al treilea la Grupa A3 si la grupa Juniori. Pentru sezonul 2011 are pregatite 3 Mitsubishi Lancer Evo 9– doua de concurs si una de antrenamente, cu care va continua ascensiunea in Campionatul National de Viteza in Coasta, dar isi va face debutul si in Campionatul National de Raliuri, la probele de asfalt.

Cursurile Porsche Sport Driving School efectuate in perioada 25- 27 februarie la Le Mans fac parte din programul sau de pregatire pe care l-a stabilit impreuna cu managerul sau, si care include si cursurile Porsche GT3 care vor avea loc in perioada urmatoare.

”Este un pilot bun, de perspectiva, nu se teme de viteza si este foarte sigur pe el”

 

La Le Mans, tanarul nostru pilot i-a avut printre instructori pe Mathieu Zangarelli, campion la karting (1993),  vice campion al Frantei in Formula Renault (1996 si 1999), ocupant al locului al treilea in Formula 3 din Campionatul Japoniei(2002), unul dintre fostii instructori ai lui Sebastien Ogier, acum instructorul oficial al marcii Lotus in Marea Britanie si instructor pentru echipa Renault F1. Giui Junior a facut cu Zangarelli cursul de Coaching care include controlul masinii in situatii extreme, perfectionarea manevrei de franare in diferte situatii, analiza pe baza unui sistem de telemetrie si devzoltarea anumitor manevre la diferite viteze, in functie de tipul circuitului. Este un pilot bun, de perspectiva, nu se teme de viteza si este foarte sigur pe el, l-a caracterizat Mathieu Zangarelli ( foto 2 ) pe pilotul roman la sfarsitul cursului.

In zilele urmatoare Giui Junior a urmat cursurile Precision si Performance si a avut ocazia sa intre in contact cu unii dintre cei mai buni piloti ai scolii de pilotaj sportiv Porsche. Printre acestia s-a aflat si Patrice Gay, campion al Frantei in Formula 3 (1997) si de doua ori campion in Formula Nissan din Spania. De la Patrice Gay, Giui Junior a invatat alte elemente care tin de controlul masinii pe circuit, eficientizarea mamevrelor si controlul pe pista umeda.

 

Ma pregatesc pentru Cupa Porsche Carerra din Marea Britanie

 

In cele 3 zile la Porsche Sport Driving School am avut ocazia sa-mi imbunatatesc tehnica si cunostintele, deci mi-am atins obiectivul. Faptul ca am pilotat mai multe modele – Boxter S, Carerra 4 S, 911 sau Targa, m-a determinat sa-mi pot adapta foarte rapid stilul la o noua masina.Am preferat modelele cu cutie manuala, pentru ca sunt singurele pe care pot invata pilotaj sportiv. Acum astept cu nerabdare cursul de GT3 pentru a-mi perfectiona tehnica si a putea face fata in Cupa Porsche Carerra din Marea Britanie, la care sper sa particip cel putin 4 etape in acest an. Acum sunt in tratative cu mai multe echipe si studiez mai multe variante pentru a-mi cumpara o masina de concurs, a declarat Stefan Giui la intoarcerea in tara.

 

 

[nggallery id=127]

Un mini-program pentru MINI in sezonul 2011 al WRC

Cei de la MINI au dezvaluit in sfarsit intregul program pentru sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Raliuri, debutul la clasa regina a raliurilor urmand sa aiba loc in Italia in perioada 5-8 mai. Numerele de concurs alese pentru cei doi piloti oficiali Kris Meeke si Dani Sordo sunt 37 si 52, fiind aceleasi numere cu care Paddy Hopkirk a castigat celebrul Raliu Monte Carlo in 1964 si Timo Makinen un an mai tarziu. Designul masinilor va fi unul clasic, culoarea predominanta fiind rosu si cu plafonul alb.

Pana la Raliul Italiei, fanii marcii vor putea urmari configuratia S – 2000 a modelului MINI botezata MINI John Cooper Woks S-2000 in cadrul Raliului Portugaliei ( a treia etapa a WRC ) unde Daniel Oliveira si Bruno Maghalaes vor lua startul pe astfel de automobile. Incepand cu sezonul 2012 al WRC echipa celor de la MINI va avea un program complet in Campionatul Mondial de Raliuri, cei de la Prodrive (preparatorul oficial)  urmand sa si vanda modelul world rally car pilotilor privati.

foto 1&2 : MINI Cooper John Cooper Works S2000

Program MINI in WRC 2011 :

5 – 8 mai: Raliul Italiei

28-31 Iulie: Raliul Finlandei

18 -21 August: Raliul Germaniei

29 Sept – 2 Octombrie: Raliul Frantei

20-23 Octombrie: Raliul Spaniei

10-13 Noiembrie: Raliul Marii Britanii

Peugeot 908 Hybrid4 in premiera mondiala la Geneva

Tehnologia hybrida isi face din ce in ce mai mult aparitia in lumea curselor, majoritatea pilotilor care au avut ocazia de a incerca aceste masini fiind incantati de surplusul de putere oferit de sistemele de inmagazinare a energiei cinetice.

Noul model al celor de la Peugeot a fost construit in conformitate cu ultimele reglementari ale curselor de anduranta si inglobeaza tehnologia combinata a motoarelor diesel cat si puterea electrica. Inca din anul 2008 Peugeot a prezentat la Silverstone modelul demonstrativ hybrid, care a constituit baza de dezvoltare pentru actualul model 908 Hybrid4. Sistemul implementat in noul model recupereaza si inmagazineaza energia cinetica in momentul franarii, energie eliberata automat in momentul accelerarii ce este transmisa trenului spate al masinii.

Sistemul ofera 60kw (80 cp) din energia de 500kj ce este inmagazinata in baterii lithium – ion, un surplus de putere ce este eliberat automat (nu prin folosirea sistemului “push to pass”). De asemenea pe linia boxelor este posibil ca masina sa functioneze exclusiv in modul electric, acesta fiind modul care va fi folosit pentru omologarea masinii.  Masina va efectua primul test la sfarsitul lunii martie pe circuitul de casa al celor de la Peugeot si oficial cu ocazia pre-testului pentru LeMans 24H in data de 24 aprilie 2011.

Peugeot 908 Hybrid4 – Specificatii tehnice

Motor: Diesel, V8 HDi FAP 3.7 l, 550cp

Sasiu: carbon monococa

Sistemul Hybrid: 60kw (80cp), eliberare automata a energiei in momentul accelerarii la puntea spate

Dimensiuni:lungime- 4,640mm,

latime- 2,000mm,

ampatament 2,950mm

inaltime – 1,030mm,

masa- 900kg

Sponsori de care habar nu ai

Pentru inceput, mi-ar fi placut sa dau cateva piste mai putin uzate pentru sportivii care cauta sponsori. Doar ca si eu imi doresc “un volan” pentru sezonul asta. Si daca as stii de aceste piste as incerca eu primul. Zic. In realitate insa nu am curajul sa cer o sponsorizare nici de unde mi s-a spus ca ma duc la sigur.  Sunt viteaz si eu in scris si cred ca am fost o data la o cursa. Si atunci am iesit afara!

Dar vreau sa vorbim despre acei sponsori care chiar sunt lipiti pe masinile de curse. De obicei sunt mici, oblici, in locuri gasite parca in ciuda, complet eclipsati de alte brizbriz-uri de design. Desigur nu vorbesc despre Repsolul de pe masina lui Manu ( pe care de fiecare data o pun in fruntea oricarui clasament ) sau Jack Daniels, Red Bull sau Santander. Numele astea le vezi si prin urmare sustinerea financiara e justificata din acest punct de vedere. Si nicio firma serioasa nu da bani unei echipe de curse pentru cateva abtibilde si gata, sponsorizarea asta a fost. La randul ei, se foloseste de toate parghiile pe care le are ca sa exploateze parteneriatul. Ma rog, chineza pentru unii oameni de marketing.

E foarte interesant cum multi piloti au impresia ca spatiul de expunere de pe caroseria lor valoreaza miliarde.  Daca ai rezultate si parteneri de prestigiu atunci inteleg. Sa-si puna un nene firma lui de ascutit creioane pe masina lui Titi Aur langa Cosmote, Jack Daniels si Nike e o realizare. Sau era Puma? Nu mai stiu!

Dar s-ar putea ca tu sa fii un biet posesor de VW Golf cam rablagit. Si imi spui ca ai trimis dosar de sponsorizare la o gramada de firme. Si ai ofertat mai multe pachete.  De ce te miri cand nimeni nu iti da nimic? Tu ai da 2000 de euro pe ce oferi tu acolo daca ar fi afacerea ta? Stiu, stiu, sa-i ajutam pe tineri ca au o pasiune. Atat doar ca noi avem pasiunea cea mai scumpa si care nici nu e de interes pentru presa din tara.

Dar acum sa revenim in lumea noastra si mai mica. Vrei bani de la o firma pentru ca numele ei sa fie pe masina ta. Daca e sa fie mare ii ceri asa de multi bani ca pica jos de pe scaun. Dar ai si variante mai putin costisitoare, nu-i asa? Posibilitatea ca numele firmei sa fie atat de mic pe masina ta de curse incat si daca cineva ar sta langa ea i-ar fi greu sa il gasesasca. Ce sa mai vorbim cand ea trece cu 100 la ora prin fata spectatorilor sau e intr-o poza?!

In final, ai trei variante. Incasezi un refuz dupa cum il meriti, iti primesti banii pentru ca ai o pila sau firma ia in considerare sa se foloseasca de tine/masina/rezultate/poze, ca sa se asocieze cu sportul cu motor. Din pacate Romania este tara celei de-a doua variante, caz in care nu rezultatele si expunerea in presa sau imaginea ta ca pilot  are importanta…. ci comisionul.

Fotografii panoramice Dunlop Winter Rally 2011

Dupa ce ne-au incantat cu o serie de fotografii panoramice cu ocazia Raliului Tirgu-Mures din 2010, cei de la 360trip.ro au hotarat sa faca acelasi lucru si cu ocazia Dunlop Winter Rally 2011. Dunlop Winter Rally s-a desfasurat de vineri pana duminica (25-27 februarie) la Odorheiu Secuiesc si a marcat  intoarcerea raliurilor in Muntii Harghitei. Maghiarii au dominat probele, la final, invingarator fiind echipajul Tamas Tagai/Robert Tagai. Locul doi a fost ocupat de echipajul Tempestini/Dorin Pulpea, iar pozitia a treia a revenit tot unui echipaj maghiar, Zoltan Szabo/Istvan Kerek.


in www.360trip.ro


in www.360trip.ro


in www.360trip.ro


in www.360trip.ro


in www.360trip.ro


in www.360trip.ro

Chevrolet are multe de sărbătorit la Geneva 2011

  • Versiunea de serie a variantei Cruze hatchback
  • Noul Aveo dovedeşte cât de bine pot arăta autovehiculele sedan de mici dimensiuni
  • Camaro coupe şi convertible sunt lansate în Europa
  • Rezultate record în 2010
  • 2011 este an aniversar

Principala ştire este premiera mondială a versiunii produse în serie a sportivului Cruze hatchback, precum şi lansarea în Europa a noului şi atrăgătorului Aveo sedan şi a legendarului autovehicul Camaro convertible. Autovehiculul electric cu autonomie extinsă al mărcii Chevrolet, multipremiatul Volt, nu va fi doar expus. Maşina anului în America de Nord va fi disponibilă şi pentru scurte teste de conducere, ca parte a activităţilor Chevrolet în pavilionul verde (Pavillon Vert) al Salonului, în timpul zilelor destinate presei şi publicului.

Pe lângă expunerea noilor autovehicule în cadrul standului, Chevrolet a anunţat recent că în 2010 a obţinut cea mai bună cotă de piaţă din istorie în Europa, în timp ce, anul acesta, compania demarează un ambiţios program de activităţi pentru aniversarea a 100 de ani de la fabricarea primului Chevrolet.

Variantele Camaro coupe şi convertible vor fi cu siguranţă în centrul atenţiei la Geneva. Disponibile cu motor V8 când vor fi puse în vânzare la anumiţi dealeri Chevrolet în septembrie, aceasta dezvoltă 432 CP şi generează un cuplu de 569 Nm, îi conferă noului Camaro un nivel de putere corespunzător aspectului. Dacă este combinat cu o transmisie automată cu şase trepte, acest motor dezvoltă 405 CP/556 Nm şi este prevăzut cu sistemul de reducere a consumului de carburant al GM, Active Fuel Management (Gestionarea activă a consumului de carburant), care îi permite să utilizeze doar patru cilindri atunci când autovehiculul este încărcat uşor.

2010: un an cu vânzări record

Câştigarea Campionatului Mondial de Turisme nu a fost singurul motiv de bucurie pentru Chevrolet în 2010. Anul a culminat cu vânzări totale în Europa de 477.194 de autovehicule, reprezentând o creştere cu 12,0 procente faţă de 2009 şi cel de-al doilea cel mai bun rezultat obţinut vreodată de Chevrolet în Europa.

Cota Chevrolet în Europa a crescut până la cea mai mare valoare istorică, de 2,5%. Anul s-a terminat cu valori record ale cotei de piaţă, de 2,7% în al patrulea trimestru şi de 3,0% în decembrie. Pe tot parcursul anului, cota de piaţă a crescut în 21 de ţări din Europa.

2011: anul centenarului

Rezultatele bune au creat o premiză perfectă pentru 2011, anul sărbătorii centenarului Chevrolet. În noiembrie 1911, renumitul pilot de curse şi inginer de origine elveţiană Louis Chevrolet, în colaborare cu omul de afaceri american William Crapo Durant, au înfiinţat compania Chevrolet Motor Company în Flint, Michigan, iar primul autovehicul Chevrolet a fost luxosul model cu şase cilindri Classic Six, a cărui producţie în serie a început curând după înfiinţarea companiei. Pentru a marca această ocazie istorică, compania dezvoltă un ambiţios program de activităţi. Vă puteţi aştepta la alte ştiri pe parcursul anului.

“Cool stuff” în numarul noua al Dirt Bike Zone

Dupa o iarna grea, Dirt Bike Zone revine cu o noua editie, una “cool” si la propriu si la figurat. Cum altfel poate fi descrisa situatia atunci cand eminentul Mani Gyenes a castigat Dakarul la clasa Maraton? Puteti citi în paginile revistei un amplu interviu cu pilotul Vectra Racing care a împartasit în februarie în cadrul unei întalniri cu fanii, toate amanuntele aventurii sale în America de Sud. Articolul despre Dakar 2011, semnat de jurnalistul Cosmin Voicu nu face o simpla trecere în revista a celui mai greu rally raid de pe planeta ci abordeaza aceasta cursa din una din cele mai interesante perspective: cea a amatorilor, al caror unic scop este supravietuirea.

Revista Dirt Bike Zone dedica un amplu material campionului balcanic si national la motocros, Ernest Mulner, cel care este considerat “unitatea de masura” a acestui sport în Romania. Fotografii de epoca, amintiri din vremea curselor la care pilotii alergau pe CZ-uri, acest articol are de toate. Desi se spune ca iarna nu se merge pe motocicleta, anul acesta, motociclistii nostri au fost parca mai activi ca niciodata, au organizat demonstratii si s-au antrenat, pe zapada,  zapada sau nisip, dupa cum veti putea citi în primele pagini ale revistei. Iar fotografiile sunt de colectie!

Marc Sandu, redactorul sef al revistei a renuntat pentru un weekend la snowboarding, s-a urcat pe o motocicleta de enduro si a reusit spre surpriza generala sa ajunga la Hateg, la sasea editie a Bikes on Ice, unica întrunire de iarna din Romania. Marc a facut totul pentru ca cititorii Dirt Bike Zone sa fie informati în cele mai mici detalii despre provocarile mersului pe motocicleta la zero grade, de altfel e posibil ca înca sa-nu si revenit complet.

Din revista nu lipsesc nici testele, prezentate din perspectiva începatorilor într-ale enduroului, care nu se dau în laturi de la motocicletele în doi timpi: Derbi Senda DRD si Yamaha WR250 Z. si pentru ca iarna tot trebuie sa se termine odata, cititorii DBZ primesc ca bonus un material despre cum trebuie un bun endurist sa-si pregateasca motocicleta pentru sezon, realizat în colaborare cu Enduro Store.

Peter van Merksteijn jr. a incheiat cu succes primele teste cu Citroen DS3 WRC

Ieri 28 februarie 2011 Peter van Merksteijn jr. a efectuat primele teste cu modelul Citroen DS3 WRC, masina cu care va alerga in acest sezon in WRC. In cooperare cu Citroen Racing, pilotul echipei Van Merksteijn Motorsport a parcurs cu succes primii kilometrii in Franta, la volanul masinii de teste pusa la dispozitie de Citroen Racing.

Cu mai mult de 1 an de absenta din WRC, Peter jr. a parcurs ieri in jur de 150 km alaturi de co-pilotul sau Eddy Chevaillier, fiind foarte impresionat de potentialul masinii inca de la primele ture parcurse cu masina “DS3 WRC se piloteaza fantastic. Am parcurs multi km cu masina care mi-au oferit posibilitatea de a ma acomoda cu masina. Masina se conduce ca un kart si mi-a dat impresia ca raspunde foarte bine la felul in care vreau sa o pilotez. Am testat mai multe setari ale masinii si sunt foarte multumit de prestatie. Cei de la Citroen Racing sunt foarte profesionisti si ma intorc acasa cu o impresie pozitiva.

Peter van Merksteijn jr. isi va face debutul cu Citroen DS3 WRC in Raliul Portugaliei ce va avea loc in perioada 24-27 martie 2011. Olandezul are in plan participarea la 10 runde in acest sezon in WRC.

Inainte de startul in Raliul Portugaliei vom mai efectua o sesiune de teste cu DS3 WRC astfel incat Peter Jr. sa aiba la dispozitie un set-up perfect pentru primul sau raliu cu noua masina. Relatia care o avem cu cei de la Citroen Racing este una foarte placuta si avem parte de o cooperare deschisa, de aceea avem mari asteptari pentru acest sezon.” a declarat Gerard Grouve managerul echipei Van Merksteijn Motorsport.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor