Ken Block si Mikko Hirvonen promoveaza noul joc Dirt 3

 

Ken Block si Mikko Hirvonen promoveaza noul joc Dirt 3, care-si va face aparitia pe 24 mai anul acesta. Demonstratia a avut loc la termocentrala  Battersea Powerstation din Anglia, cativa fani putand sa ia loc in dreapta celor doi. Daca finlandezul a ales sa evolueze pe noul Ford Fiesta WRC de-a lungul prezentarii pentru mass-media, americanul Block a incantat audienta la volanul vechiului Ford Focus WRC.

 

 

 

După Marele Premiu al Portugaliei, Sorina Sandu se clasează în primele zece enduriste ale lumii

Vale de Cambra, locul de desfăşurare a celei de-a doua etape a Campionatului Mondial de Enduro, a fost un test dur pentru Sorina Sandu, primul sportiv român care reprezintă România în această competiţie. Sâmbătă, 9 aprilie, în prima zi de concurs, Sorina a căzut pe Extrem Test, o probă specială în care fetele au rulat pe un traseu identic cu cel al băieţilor, prinzându-şi mâna între ghidonul motocicletei şi o stâncă.

 

Tânăra din Petroşani a fost transportată la spital, cu o suspiciune de fractură la trei metacarpiene, însă medicii au constatat că era vorba despre mai multe contuzii, lăsând la latitudinea ei dacă va participa sau nu la a doua zi de concurs. Desigur, Sorina nu a renunţat şi duminică dimineaţa s-a prezentat la start, o decizie inspirată, pentru că a terminat cu bine toate probele speciale şi cei 120 de kilometri de traseu, în care s-a rulat în special pe piatră şi nisip. La sfârşitul zilei, “Soso” s-a clasat pe locul nouă din cele douăsprezece concurente venite la Vale de Cambra, adunând încă 12 puncte în clasamentul general al Campionatului Mondial de Enduro.

 

Astfel, după două două etape de mondial, Sorina se clasează pe locul zece din cele douăsprezece sportive înscrise în competiţie, o performanţă foarte bună având în vedere că românca este la primul ei sezon la acest nivel şi înfruntă adversare cu ani buni de experienţă în competiţiile internaţionale. De exemplu, Laia Sainz, reprezentanta Spaniei, clasată în acest moment pe locul doi în clasamentul general, este multiplă campionă mondială la trial şi a terminat ultima ediţie a Dakarului pe locul 39!

 

Ultima etapă  a Campionatului Mondial de Enduro se va desfăşura în octombrie în Franţa, la Mende în regiunea Masivului Central. Până atunci, Sorina Sandu va alerga în campionatele de enduro ale României şi Europei de Est şi îşi doreşte foarte mult să participe la Red Bull Romaniacs, competiţie pentru care a planificat să facă echipă cu Andrea Goga.

Edwin Keleti şi Victor Ponta au debutat cu dreptul la clasa 3

In acest weekend Jack Daniel’s Rally Team a participat la Tess Rally – prima etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2011.

 

Începutul campionatului a fost pentru Jack Daniel’s Rally Team o provocare în care chestiunile de ordin tehnic şi vremea capricioasă au dus la abandonuri şi rezultate sub aşteptări pentru unii dintre piloţi. Pe de altă parte, debutul lui Edwin Keleti şi a lui Victor Ponta la clasa 3 le-a adus un loc 5 şi puncte preţioase pentru echipă.  Cu un Mitsubishi Lancer Evo 10 spectaculos pe probe, echipajul JDRT primeşte 10 puncte la Tess Rally, în timp ce campionul en titre Gergo Szabo termină raliul pe locul 11, după un accident care i-a distrus parţial partea din faţă a maşinii.

 

Gergo Szabo: Am avut ghinion, am ales şi neinspirat cauciucurile, vremea ne-a dat peste cap pe toţi . Am încercat din răsputeri să recuperez timpii după ce mi-am rezolvat parţial problemele tehnice, dar nu am reuşit să intru în primii 10 şi să punctez, cum mi-aş fi dorit. Am mers mai departe pentru echipă şi pentru că nu pot abandona atâta timp cât maşina este funcţională. Îmi place să duc lucrurile până la capăt. Vă aştept pe probe la următoarele etape şi nu uitaţi – conduceţi responsabil şi nu  beţi la volan!”

 

Bogdan Năstase şi Alexandru Popidan au fost pe locul 1 la Cupa Dacia şi au contribuit alături de Edwin Keleti şi Victor Ponta la câştigarea unor puncte preţioase care au adus echipa JDRT pe locul 2 la Braşov.

    

Titi Aur şi Karoly Borbely au abandonat după 5 probe, iar Cătălin Berari şi Mihai Sandu au abandonat incă de la începutul raliului din cauza turbinei. 

 

Mihai Leu, Team Manager: Tess Rally a fost pentru Jack Daniel’s Rally Team un raliu cu ghinioane. Felicitări lui Valentin Porcişteanu pentru câştigarea acestui raliu şi felicitări tuturor care au urcat pe podium. Mai sunt 8 etape şi ne vom lua revanşa. Vă aştept la Târgu Mureş in mai, unde sperăm că echipajele Jack vor avea rezultate foarte bune.

 

Jack Daniel’s Rally Team aduce în 2011 mesajul său de responsabilitate cu următoarele echipaje: Gergo Szabo şi Zoltan Kohler pe Mitsubishi Lancer EVO 9 şi Edwin Keleti şi Victor Ponta pe Mitsubishi Lancer Evo 10 la clasa 3, Cătălin Berari, copilot Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 10 la clasa 19 şi Titi Aur si Karoly Borbely, tot pe Mitsubishi Lancer EVO 9 la clasa 3. Lor li se adaugă echipajul de la Dacia Logan, format din Bogdan Năstase şi Alexandru Popidan

 

Ana-Maria Pascaru

 

Credit photo: Rallyphoto

Prima victorie MINI Countryman în Campinatul Mondial FIA Cross Country

  • Stéphane Peterhansel a câştigat Abu Dhabi Desert Challenge.
  • Leonid Novitskiy a obţinut locul al doilea în clasamentul general.

La numai câteva zile după ce MINI Countryman înregistra prima victorie într-un raliu pe macadam, noul model îşi adjudecă prima poziţie şi într-o etapă a Campionatului Mondial FIA Cross Country. La capătul celor cinci zile cât a durat Abu Dhabi Desert Challenge, competiţie desfăşurată în perioada 3-7 aprilie 2011, echipa privată Monster Energy X-raid a sărbătorit obţinerea unui succes istoric. La mai puţin de trei luni după debutul în ediţia 2011 a Raliului Dakar, modelul MINI All4 Racing a înregistrat prima sa victorie.

 

Echipajul format din francezii Stéphane Peterhansel şi Jean-Paul Cottret a reuşit să se impună, fiind urmaţi de coechipierii Leonid Novitskiy (Rusia) şi Andreas Schulz (Germania), aflaţi la comenzile unui BMW X3CC. Pilotul din Rusia nu numai că a reuşit să acumuleze puncte importante în Cupa Mondială FIA Cross Country, dar a preluat şi conducerea în clasamentul piloţilor din Cupa Mondială.

 

Cele două echipaje X-raid au controlat cursa la Abu Dhabi şi s-au luptat între ele pentru obţinerea victoriei în ierarhia generală. Peterhansel a reuşit să se impună în trei dintre cele cinci probe speciale programate şi în cele din urmă l-a învins pe Novitskiy cu un avans de 15 minute şi 16 secunde. Rusul şi navigatorul său german au reuşit să facă faţă ritmului impus de Peterhansel şi Cottret. Novitskiy a câştigat etapa a treia şi a fost lider al clasamentului general pentru o zi.

 

 

Stéphane şi MINI All4 Racing au demonstrat că sunt în cea mai bună formă şi au meritat din plin această victorie“, a declarat directorul echipei Monster Energy X-raid, Sven Quandt. “Chiar dacă motorul maşinii s-a oprit de două ori, din punct de vedere tehnic nu a fost nicio problemă. Şi Leonid a arătat o performanţă foarte bună. Locul al doilea îl aduce în postura de lider al Cupei Mondiale FIA şi-i oferă un avantaj pentru restul sezonului. Şi-a menţinut tactica prestabilită şi a abordat raliul într-o manieră inteligentă.

MINI All4 Racing a fost dezvoltat de echipa Monster Energy X-raid pentru Raliul Dakar în doar 90 de zile. În Argentina şi Chile, maşina a devenit imediat una dintre favoritele publicului.

 

Următoarea apariţie pentru MINI All4 Racing va fi în estul Europei, în Silk Way Rally. Echipajele vor porni din capitala Rusiei, Moscova, şi vor avea ca punct terminus Soci, oraşul care va găzdui Jocurile Olimpice de iarnă din 2014.

 

Clasament general:


1. Stéphane Peterhansel – Jean-Paul Cottret (Franţa – Franţa / MINI All4 Racing) 20h33:58
2. Leonid Novitskiy – Andreas Schulz (Rusia – Germania / BMW X3CC) 20h49:15
3. Jean-Louis Schlesser / Konstantin Zhiltsov (Franţa – Rusia / Schlesser Buggy) 21h37:06

Au inceput inscrierile pentru prima etapa a Dunlop Rally Artist

O data cu incheierea Raliul Brasovului au inceput inscrierile pentru prima etapa a Dunlop Rally Artist 2011. Concursul “Dunlop Rally Artist” se va desfasura pe parcursul a 9 etape, cate una pentru fiecare etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011. Poti fi fericitul posesor al unui Pachet Dunlop Rally Guest la etapa imediat urmatoare a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, daca fotografia ta va impresiona!  Pachetul este format din cazare, masa pe durata etapei de raliu aferenta, plus eventuale alte facilitati.

 

Fiecare etapa a concursului se va derula pe parcursul a doua saptamani, imediat urmatoare incheierii raliului, astfel:

–          Saptamana 1 – primirea fotografiilor 11.04.2011 – 17.04.2011

–          Saptamana 2 – votul publicului si deliberarea juriului 18.04.2011 – 24.04.2011


Fotografiile inscrise in concurs vor putea fi editate pe urmatoarele coordonate: luminozitate, contrast, saturatie, nivele de culoare, crop si corecturi minore de geometrie (orizont stramb sau deformatii puternice date de obiectivele ultrawide). Nu se pot adauga elemente straine in fotografie sau sterge elemente existente, nu sunt permise colajele. Nu se accepta fotografii cu prelucrari exagerate care denatureaza realitatea vazuta de autor la fata locului. Orice alt procedeu de postprocesare in afara celor sase elemente enumerate mai sus este interzis si atrage dupa sine descalificarea din concurs.

 

Fotografiile trebuie expediate fara rama si fara sa contina vreun watermark. Dimensiunea recomandata este de 1920×1280 pixeli in format JPEG.

 

Fotografiile le puteti trimite la adresa de email [email protected] si  fisierul va fi denumit astfel: numele autorului/ tiltlu


Regulament Dunlop Rally Artist


“Fotografia etapei” va fi desemnata prin cumularea votului publicului ( realizata direct pe site prin intermediul unei aplicatii create pe baza contului de Facebook ) si votul juriului. Ponderea votului publicului este de 30%, iar a votului juriului este de 70%.

 

PARTENERI MEDIA : 4 Tuning.ro

 

Minciuna

Ne cumparam abonament la sala cu gandul ca o sa mergem in fiecare zi si chiar facem asta in primele doua saptamani. Dupa care mergem de trei ori pe saptamana. La un moment data apar niste probleme si luam o pauza fortata. Delegatie sau concediu sau audit la serviciu… Dupa aceea ne ducem o data la doua saptamani la sala. Iar la sfarsitul anului, cand abonamentul a fost platit fara sa fie folosit din noiembrie ne propunem un target indraznet. De la intai ianuarie revenim la cel putin trei sedinte saptamanale. Sau mai bine de luni, 3 ianuarie.

 

Si cei mai multi ne hranim din aceasta minciunica. Cum ca de luni sau de la intai ne apucam in cel mai riguros mod sa ne tinem de un program. Si e valabil pentru tot felul de lucruri. Dieta, sport, nu mai injuram, nu mai cheltuim pe mancare in oras, ne apucam de citit, de germana, nu ne mai uitam la televizor etc.

 

Printre altele, de-a lungul timpului, eu mi-am propus cam de cincizeci de ori pana acum sa nu mai las Formula 1 sa-mi strice duminicile.  Vesnic in conflict cu cei care vor sa ajunga acasa din weekend, ii stresam sa se opreasca, sa stea cu mine doua ore intr-un local de pe marginea drumului ca sa ne uitam la cursa. Sau sa plecam cu trei ore mai tarziu ca sa vad cursa. Sau sa nu plec nicaieri pentru ca la cabana nu este televizor.

 

 

Asa ca  eu am zis “Gata. Nu ma mai intereseaza sa vad live cursa!”. Si din cand in cand am mai scapat cate una. Bineinteles ca tocmai aceea era mai spectaculoasa. Cu ploaie, cu depasiri, cu accidente. Sa innebunesc, nu alta!

 

Si a venit cursa de ieri, din Malaezia. Nu am putut sa o urmaresc la televizor. Dar am urmarit-o pe aplicatia F1live24 de pe Iphone. Am stat ca prostul sa ma uit pe telefon cum decurge cursa. Si culmea e ca nu doar F1 o urmaresc cateodata asa. La fel e si cu WRC, WTCC si chiar BTCC.

 

Si ma intreb unde e competitia, unde e spectacolul? Ce fac eu de fapt cand ma uit ca in Matrix pe niste tabele cu nume si cifre? Nu cumva pierd chiar esenta competitiilor pe care le urmaresc? Vad doar partea statistica dar nu vad instinctele, bucuria, nu vad agresivitatea sau inspiratia de moment. Este ca si atunci cand ti se povesteste un film. Afli care e desfasurarea actiunii dar practic pierzi exact feelingul pentru care te duci la cinema. Si atunci mai bine sa nu ti se povesteasca nimic.

 

Dar eu nu pot sa nu stiu ce se intampla in cursele importante. Si nu stiu cum sa fac sa scap de obsesia asta. Cred ca e mult mai ok sa te duci o data pe an sa vezi la fata locului e etapa de Wrc si o coasta din Austria sau Romania si in rest doar cand chiar nu ai ce face sa te uiti la televizor la o cursa.

 

Asa ca eu, azi, adica luni, mi-am propus cu litere de foc sa ma tin de urmatoarea promisiune: sa nu mai las sa-mi stea in cale nici o competitie de masini in zilele de duminica! O sa merg la iarba verde, la inot, in vizita sau pur si simplu la o expozitie. Cu o singura exceptie. Aceea cand, cine stie, o sa reusesc sa concurez eu din nou.

SPECTACOL TOTAL IN MP AL MALAEZIEI CU UN ROL DECISIV PENTRU PNEURILE PIRELLI

Pentru a doua oara consecutiv, Sebastien Vettel, campionul mondial en-titre, a transformat cea mai buna pozitie pe grila de start cu o victorie pe anvelope Pirelli. Strategia alegerii pneurilor s-a dovedit cruciala si in aceasta cursa, pilotii care au stiut cum sa-si menajeze pneurile, in conditiile solicitante din Malaezia, fiind recompensati cu cele mai bune pozitii. La fel ca in Marele Premiu al Australiei, prima cursa a sezonului, McLaren a terminat pe doi, iar Lotus Renault pe trei – dar acum cu pilotii Jenson Button si Nick Heidfeld, care din pilotul de teste Pirelli a devenit unul dintre pretendentii la un loc pe podium in mai putin de sase luni.

 

 

Inainte de startul cursei, cand termometrele aratau 35 grade Celsius temperatura asfaltului si 29 grade Celsius temperatura ambientala, Jenson Button a prezis: „Cred ca va fi o cursa extrem de spectaculoasa tinand cont de pneurile pe care le avem la dispozitie.”

 

Previziunea englezului s-a confirmat, etapa a doua din Campionatul Mondial de Formula 1 fiind una plina de actiune si cu numeroase depasiri de la start si pana la sosire. Configuratia podiumului nu s-a decis decat in ultimul tur, Vettel castigand cu un avans putin mai mare de trei secunde, iar Heidfeld reusind sa-si apere pozitia a treia in duelul cu Mark Webber.

 

Primii trei piloti din clasamentul general au ales o strategie similara, cu trei opriri la boxe, utilizand versiunea soft a pneurilor Pirelli in prima parte a cursei si schimband apoi pe hard la ultima oprire. Button si-a conservat cel mai bine pneurile si dupa oprirea din turul 38, cand a schimbat de pe soft pe hard, nu a mai intrat niciodata la standuri.

 

Si Heidfeld si-a demonstrat talentul de a menaja pneurile. Germanul a parcurs 18 tururi cu pneurile hard si a reusit sa-l tina in spatele sau pe pilotul echipei Red Bull, Mark Webber, care a ales o strategie cu patru opriri la boxe. Pentru Heidfeld acesta a fost primul podium dupa cel din Malaezia in 2009.

 

Kamui Kobayashi, pilotul echipei Sauber, a terminat in puncte cu o strategie cu doua opriri la standuri. In turul 36, el a schimbat de pe soft pe hard si a parcurs 20 de tururi cu optiunea principala a pneurilor Pirelli pentru cursa din Malaezia. Japonezul a terminat pe locul 8 si a obtinut astfel primele puncte in sezonul 2011.

In Malaezia, toti pilotii au luat startul cu versiunea soft a pneurilor Pirelli. Chiar daca a plouat usor deasupra circuitului de la Sepang, asfaltul a ramas in permanenta uscat, permitand pneurilor Pirello PZero sa-si demonstreze performantele.

 

 

In afara unui final strans, cursa a fost caracterizata si de numeroase manevre de depasire, cele mai spectaculoase fiind duelurile dintre Fernando Alonso si Jenson Button in turul 17, Sebastian Vettel si Felipe Massa in turul 27 si Lewis Hamilton cu Fernando Alonso in turul 45.

 

Daca am considerat ca Marele Premiu al Australiei a fost o experienta pozitiva, in Malaezia a fost si mai bine! Din fericire nu a plouat, ceea ce inseamna ca am putut vedea comportamentul pneurilor noastre fara ca ploaia sa influenteze deznodamantul cursei. Marele Premiu al Malaeziei s-a transformat intr-o lupta a strategiilor si a curajului de la start la sosire, unde alegerea corecta a pneurilor a fost cruciala. O data stabilita strategia de cursa, a fost randul pilotului sa menajeze cat mai mult pneurile pentru ca strategia aleasa sa dea si roade in conditiile extrem de solicitante din Malaezia. Toti cei trei piloti care au urcat pe podium in cursa de azi si-au demonstrat talentul extraordinar de a-si conserva pneurile, acestea jucand un rol vital in deznodamantul cursei pana in ultimul tur. As vrea sa-l felicit pe Nick Heidfeld, care a fost primul nostru pilot de teste, in luna august a anului trecut, atunci cand am decis sa intram in Formula 1. Dupa o cursa atat de palpitanta nici nu avem timp sa ne tragem sufletul pentru ca ne asteapta Marele Premiu al Chinei, o alta provocare, si, sper eu, un spectacol la fel de interesant”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

 

Marele Premiu al Chinei este programat weekendul viitor pe circuitul de la Shanghai, unde Pirelli va furniza versiunile hard si soft ale pneurilor PZero celor 12 echipe din Formula 1.

Nastase a castigat Tess Rally – prima etapa din Cupa Dacia 2011

  • Bogdan Nastase, Octavian Tirnovean si Spartacus Popa au urcat pe podiumul Cupei
  • Octavian Tirnovean a fost cel mai rapid in intrecerea debutantilor. El a fost urmat de Sebastian Gioarsa si Florin Tincescu
  • 11 dintre cele 14 masini care au luat startul in Tess Rally 2011 au fost clasate

 

Tess Rally 2011, etapa de debut in Campionatul National de Raliuri Dunlop, a reprezentat si momentul de start pentru cea de-a cincea editie a Cupei Dacia. Pe lista de inscrieri au figurat 14 dintre cele 22 de echipaje care si-au anuntat deja intentia de evolua anul acesta in competitia monomarca dedicata pilotilor care utilizeaza modelul Logan 1.6 MPI, intre care si 7 debutanti.

 

In Brasov Rally Show, superspeciala care a deschis evenimentul, cel mai rapid s-a dovedit Bogdan Nastase, care a inregistrat timpul de 1 :51.6, si a fost urmat de campionul de anul trecut, Viorel Ivan (1 :53.3) si Simone Tempestini, pustiul de 16 ani fiind cronometrat in 1 :54.2. La finele probei, Nastase, primul lider al Cupei, declara ca acest prim “scratch” il face mai increzator, dar ca greul abia urmeaza. Nimic mai adevarat in contextul in care ziua secunda propunea 6 probe speciale, intre care si cele doua treceri pe Babarunca, sectiuni care, prin lungime si complexitatea lor, fac diferenta in Tess Rally.

 

Iar prima parte a zilei secunde avea sa-i dea dreptate lui Bogdan. Campionul in exercitiu, Viorel Ivan, a inceput in forta si, inca dupa PS2, pe care si-a adjudecat-o cu un ecart substantial, se instala autoritar in pozitia de lider. Totodata, daca era clar ca Ivan si Nastase urmau sa se dueleze pentru suprematie, Spartacus Popa, Octavian Tirnovean si Adrian Dragan probau faptul ca intre ei se va duce lupta pentru ultima treapta a podiumului.

 

Ierarhia avea sa ramana neschimbata la momentul primului parc de service, care preceda PS Babarunca, Ivan reusind sa fie cel mai rapid si pe proba Rasnov, astfel ca distanta fata de Nastase crestea la 27,9 secunde. Iar in PS4 se dubla, ajungand la 57,5 secunde, dupa ce Ivan bifa un nou “scratch”. Nastase ocupa, cu un avans confortabil, locul secund, in timp ce in disputa pentru locul 3 ordinea se pastra, dar diferenta dintre cei trei piloti era extrem de mica. Tirnovean era la doar 4,2 secunde de Popa, in timp ce ecartul acestuia fata de Dragan se cifra la 12,8 secunde. Deloc mare in conditiile in care intrecerea ajunsese doar la jumatate, iar conditiile meteo schimbatoare dadeau batai de cap suplimentare tuturor. Pe Babarunca, dimineata a nins, astfel ca sectiunile de drum foarte ude si cele acoperite cu mazga au reprezentat obstacole suplimentare in calea pilotilor dornici sa obtina timpi cat mai buni.

 

De faptul ca disputa era inca deschisa avea sa ne convinga chiar proba cu numarul 5, Cheia, programata imediat dupa regruparea de la mijlocul zilei. Dupa ce reusise 3 “scratch”-uri la rand, instalandu-se autoritar in fotoliul de lider, campionul din 2010 al Cupei, Viorel Ivan, a fost nevoit sa se alature numelor deja prezente pe lista abandonurilor (Lucian Sauciuc- PS2 si Bogdan Usurelu- PS3) din motive tehnice.

 

Devenit noul lider, Bogdan Nastase a facut o cursa de regularitate si a terminat intrecerea pe prima pozitie. Ma bucur ca am inceput cu o victorie. Sezonul este insa extrem de lung, iar lupta pentru titlu se anunta extrem de intensa. Ati vazut, Viorel Ivan a avut un inceput de zi secunda foarte bun la Tess Rally, si, daca ramanea in cursa, era foarte greu sa il depasesc. Este inca o dovada ca trebuie sa ramanem concentrati, sa muncim, sa incercam sa obtinem cei mai buni timpi pe fiecare proba speciala din acest sezon, pentru ca numai asa putem sa castigam Cupa“, a declarat invingatorul.

 

Locul secund i-a revenit lui Octavian Tirnovean. El l-a depasit pe Spartacus Popa dupa ce a reusit sa-si adjudece PS6, Paraul Rece 2, iar apoi, pe ultima sectiune cronometrata, castigata de acesta, a izbutit sa ocupe locul secund la un ecart suficient pentru a-si mentine pozitia. Tirnovean a castigat autoritar si intrecerea debutantilor din Cupa Dacia (in care a fost urmat de Sebastian Gioarsa si Florin Tincescu), dar si locul 3 in clasamentul national al juniorilor, in care au mai punctat si alti doi competitori ai Cupei, Florin Tincescu si Simone Tempestini.

 

Clasament Final Cupa Dacia
1. Bogdan Nastase/ Alexandru Popidan 1h 09:01,7 89,88 km/h
2. Octavian Tirnovean/ Traian Pavel 1h 09:17,0 + 0:15,3
3. Spartacus Popa/ Horatiu Baltador 1h 09:28,9 + 0:27,2
4. Adrian Dragan/ Valentin Bradateanu 1h 09:30,7 + 0:29,0
5. Cristian Angheluta/ Dan Ciornohuz 1h 12:08,3 + 3:06,6
6. Sebastian Gioarsa/ Dan Feurdean 1h 12:10,7 + 3:09,0
7. Florin Tincescu/ Danut Hatigan 1h 13:29,6 + 4:27,9
8. Cosmin Cocean/ Sorin Colceriu 1h 15:12,6 + 6:10,9
9. Marian Orha/ Nicusor Marin 1h 17:59,8 + 8:58,1
10. Simone Tempestini/ Lucio Baggio 1h 18:38,5 + 9:36,8
11. Augustin Mihalache/ Robert Maior 1h 20:06,2 +11:04,5

 

 

Dan Gîrtofan : Alegerea neinspirată a gumelor ne-a costat victoria

Echipajul brașovean Dan Gîrtofan/Miță Lăzărescu (Subaru N15), a încheiat pe ultima treapă a podiumului Tess Rally, prima etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2011. Giri și Miță puteau să obțină chiar și victoria în raliul de casă, dar vremea le-a jucat feste și o alegere greșită a pneurilor pe unele probe speciale i-a făcut să se mulțumească doar cu locul 3, după învingătorul Valentin Porcișteanu și după Bogdan Marișca. Nu știu ce să spun, dacă sunt mulțumit sau nemulțumit cu acest loc 3. Acum depinde din ce perspectivă privim lucrurile. E un loc pe podium, e bine pentru că sunt puncte importante pentru campionat. Am început cu dreptul, de fapt cu semidreptul dacă aș putea spune așa. Pot să zic că suntem mulțumiți de podium, dar nu și de greșelile pe care le-am făcut în timpul raliului și aici mă refer la alegerea neinspirată  a pneurilor. Am pierdut raliul pe alegerea greșită a gumelor”, a spus Dan Gîrtofan.


Giri a făcut o analiză amănunțită evoluției de-alungul celor două zile de la Tess Rally. Raliul a început în prima zi cu o superspeciala,  unde pot să spun că am avut o evoluție bună, nu am pierdut așa mult timp, a fost un ecart de doar 3 secunde față de primul clasat. Publicul a fost foarte numeros și asta m-a bucurat foarte mult”, a povestit Dan Gîrtofan, care a continuat apoi : A doua zi nu a început bine, nu ar fi trebuit să punem cauciucuri de ploaie pe Pârâul Rece, deși era umed, pentru că am pierdut destul timp. Aceleași cauciucuri însă s-au comportat bine pe a doua probă a zilei, care a fost mai murdară, drept dovadă că am câștigat speciala.  Apoi, am primit informația că în partea de sus a probei Babarunca, la granția dintre județele Brașov și Prahova, ninge și am decis să mergem cu pneuri de zăpadă. Din nou am fost neinspirat, pentru că pe partea de start era uscat asfaltul și nu am avut aderență aproape deloc, am alunecat foarte tare. În partea a doua a probei a fost ceva mai bine, pentru că drumul era acoperit de o mâzgă și cauciucurile s-au comportat așa cum trebuie.

 

 

Din păcate, pierdusem iarăși o grămadă de timp în raport cu Vali Porcișteanu. Au urmat apoi două ore de regrupare crunte, cu perioade când era ba ploiae, ba ceață, ba soare, care ne-au făcut să nu știm ce fel de gume să punem pentru proba de întoarcere. Până la urmă am plecat tot cu pneuri de ploaie, care au mers ok până la ieșirea din pădure, după care, pe ultimi 5-6 kilometri, s-au supraîncălzit din cauză că asfaltul era uscat și ne-au făcut iar să pierdem mult timp. Nici pe ultimele speciale nu am fost mai inspirați, alegând să mergem cu gume intermediare, crezând că va ploua, dar nu s-a întâmplat asta și am avut o aderență foarte scăzută, care ne-a plasat în final pe locul 3 la general. Sperăm însă să ne luăm revanșa la următorul raliu”.

Dan Gîrtofan și Miță Lăzărescu țin să adreseze mulțumiri speciale partenerului principal, Alexandrion Grup România, dar și sponsorilor Mobil 1 prin Lubexpert România, BKP, Aro Palace, www.prorallyperformance.ro, www.bursacamerehotel.ro și www.bursabileteavion.ro, fără de care nu ar fi putut fi la start în sezonul 2011.

Următoarea etapă a CNR Dunlop 2011 este Raliul Mureșului, programat la Tg. Mureș, pe 6 și 7 mai.

Credit foto : simcat.ro

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor