Pe circuit înainte de showroom: BMW M8 GTE pregătiri pentru prima cursă

BMW Seria 8 de o lansare pe piață cu adevărat specială – înainte ca noile modele să fie disponibile pentru clienți, în cursul anului viitor, BMW M8 GTE își va face debutul pe circuit în cursele de anduranță. Noul BMW M8 GTE marchează și revenirea BMW în celebra cursă de 24h de la LeMans după o pauză de 8 ani. Botezul focului M8 GTE este programat pe 28 ianuarie 2018, în cea de-a 56-a ediţie a “Rolex 24 At Daytona”, în cadrul campionatului IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Mai mulţi ingineri BMW Team RLL vizitează BMW Motorsport din München (Germania) pentru a asista la finalizarea construcţiei primului BMW M8 GTE, pe măsură ce echipa se pregăteşte pentru sezonul 2018 din IMSA WeatherTech SportsCar Championship şi cea de-a zecea stagiune a competiţiei de anduranţă alături de “The Ultimate Driving Machine”. Călătoria la München a fost repetată de mai multe ori de-a lungul ultimului deceniu, atunci când echipa a asistat personalul BMW Motorsport în prima construcţie a modelelor BMW M3 GT, BMW Z4 GTE, BMW M6 GTLM şi acum BMW M8 GTE. Maşina este planificată să sosească la sediul echipei din Hilliard (Ohio) la finalul lunii noiembrie, programul de teste în SUA urmând să înceapă la scurt timp după aceea. Primul test oficial IMSA cu noua maşină are loc pe Daytona International Speedway, în perioada 5-6 decembrie 2017.

 

Condusă de Bobby Rahal, BMW Team RLL a încheiat sezonul 2017 din IWSC cu patru victorii, inclusiv succese consecutive pe Mazda Raceway Laguna Seca şi în Petit Le Mans, pentru a încheia programul M6 GTLM într-o manieră spectaculoasă. Din 2009, echipa a totalizat 17 victorii în categoria GT și un total de 68 de clasări pe podium. “După unul dintre cei mai de succes ani ai noştri alături de BMW, sunt foarte mulţumit că vom continua să lucrăm împreună şi în anii următori pentru a obţine mai multe victorii şi titluri de campioni pentru BMW. Aceasta a fost un parteneriat fantastic şi de lungă durată, care a început în 2009. Suntem onoraţi să reprezentăm BMW pe circuitele din America de Nord. O organizaţie RLL îmbunătăţită pentru 2018 va contribui, fără îndoială, la dezvoltarea şi pregătirea noului BMW M8 GTE, care este una dintre cele mai interesante maşini noi din 2018“, a declarat Bobby Rahal, directorul echipei americane.

Lausitzring (GER) 11th July 2017. BMW Motorsport, Testing, Martin Tomczyk (GER) BMW M8 GTE.

BMW M8 GTE va începe un nou capitol pentru BMW Team RLL şi suntem nerăbdători să începem testele“, a spus Victor Leleu, directorul BMW of North America Motorsport. “Echipa lui Bobby a contribuit ca M3, Z4 şi M6 să devină modele câştigătoare împotriva celor mai buni adversari GT din lume şi nu avem nici o îndoială că M8 GTE va urma acelaşi traseu. Aşa cum au arătat cele patru victorii reuşite cu M6 GTLM în acest sezon şi în special succesul din Petit Le Mans, BMW Team RLL – asemenea vinului bun – devine tot mai valoroasă odată cu trecerea timpului.”

 

Sezonul 2018 din IMSA WeatherTech SportsCar Championship va debuta în cea de-a 56-a ediţie a “Rolex 24 At Daytona”, care va avea loc la 28 ianuarie 2018. Urmăriţi BMW Team RLL pe Twitter, la @BMWUSARacing, pentru informaţii “from-the-pit-box” de-a lungul week-endului. Detalii suplimentare cu privire la toate programele BMW Motorsport vor fi prezentate la 15 decembrie 2017, în timpul evenimentului anual Season Review al BMW Motorsport.

Promo Rally TOTAL continuă cu etapa a II-a

Cea de a doua etapă a Campionatului Judeţean Promo Rally TOTAL va avea loc duminică, 19 noiembrie 2017, la Braşov pe un circuit trasat pe vechea locaţie a Stadionului Municipal din Braşov.

Desfăşurat sub deviza “Ofensiv pe circuit. Defensiv pe şosea” proiectul Promo Rally TOTAL a debutat în sezonul 2017-2018 cu un număr record de participanţi (60) în prima etapă şi premizele ca acest număr să fie atins şi pentru cea de a doua etapa sunt optimiste dat fiind faptul că la ora redactării comunicatului lista de înscrieri cuprinde 40 de nume. Lista rămâne deschisă până vineri, 17 noiembrie, ora 20:00.

 

Ca de obicei lista de înscrieri cuprinde participanţi amatori dar şi o serie de piloţi licenţiaţi care vor evolua într-o categorie separată de piloţii amatori. Demn de consemnat prezenta pe lista licenţiaţilor înscrişi pentru etapa a II-a a binecunoscutului pilot de coastă bucureştean Lucian Răduț. 

 

Traseul de concurs pentru etapa a doua va fi redesenat faţă de prima etapă şi va fi la dispoziţia participanţilor duminică începând cu ora 8:00.

 

Dorim să-i informăm pe toţi cei care şi-au exprimat dorinţa de a participa precum şi pe cei care o vor face până vineri, că dat fiind trecerea la ora de iarnă (se întunecă la ora 17:00) cursa de duminică începe la ora 09:00 a declarat Cristian Andrei managerul evenimentului.

 

Prognoza pentru duminică este pentru o vreme umedă, sunt aşteptate chiar şi reprize de ploaie ceea ce va face şi mai spectaculoasă evoluţia concurenţilor care vor fi confruntaţi şi de posibile probleme de aderanță.

 

Program eveniment

  • 09:00 – 10:30 Recunoașterea traseului
  • 10:30 – 16:00 Manșe de concurs
  • 16:30 Festivitatea de premiere

 

Promo Rally TOTAL este organizat sub egida Asociaţiei Judeteane de Automobilism Sportiv Braşov, după normele şi regulamentele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.

 

Partenerul oficial al campionatului este TOTAL România, iar PRO–X este partener principal. CYCLON MOTORSPORT este partener logistic. Premiile sunt asigurate de INFINITY TROPHY.

Partener tradiţional al organizatorilor, compania OMNIASIG se alătura începând cu etapa a doua a campionatului Promo Rally TOTAL.

Parteneri: Konvekta, Apel OneMed, Agenția Century, Time is Coffee.

Parteneri media: www.autorally.ro, Brașov TV, Rock FM, Zile și Nopți.

Eveniment susţinut de Primăria Municipiului Braşov, Poliţia Braşov – Biroul Rutier, ISU Braşov, Gruparea de Jandarmi Mobilă Braşov, Silnef Security.

The CAL™ 2018, realizat de Tim Walker, lansat oficial la New York

Calendarul Pirelli 2018 realizat de Tim Walker a fost prezentat, la sfârșitul săptămânii trecute, la Centrul Manhattan din New York. Pentru cea de-a 45-a ediție a Calendarului, ce cuprinde fotografii realizate la Londra în luna mai, fotograful britanic a utilizat stilul său inconfundabil, cu motive romantice şi cadre extravagante, pentru a reconstrui una dintre poveştile clasice ale literaturii engleze: “Aventurile lui Alice în Țara Minunilor”. Inspirația sa a venit nu numai din povestea fantastică a lui Lewis Carroll, ci mai ales din ilustrațiile pe care Carroll însuşi le încredințase lui John Tenniel pentru prima ediție, din 1865. În Calendarul Pirelli al lui Tim Walker din 2018, acestea se transformă în 28 de fotografii realizate în 20 de cadre extraordinare, diferite, ce construiesc o nouă Ţară a Minunilor.

Alice a fost spus de atâtea ori“, a menţionat Tim Walker, și cred că am vrut să mă întorc la geneza imaginației din spatele lui Lewis Carroll, astfel încât să o puteţi numi aşa, încă de la început, pentru încă o dată. Am vrut să găsesc un unghi diferit și original.

 

Pentru a scoate în evidenţă viziunea sa privind Aventurile lui Alice în Ţara Minunilor, Walker a realizat portretele a 18 personalități consacrate, dar și viitoare, incluzând cântăreţi, actori, modele și activiști politici. Calendarul include modelul sudanez-australian Adut Akech, activista şi modelul britanic Adwoa Aboah, modelul senegalez-german Alpha Dia, modelul şi actorul benino – american Djimon Hounsou, modelul sudanez-australian Duckie Thot, activista pentru drepturile femeilor din Gambia Jana Dukureh, modelul britanic King Owusu, rapperul american şi cântăreţul Lil Yachty, actriţa mexicano-kenyană Lupita Nyong’o, actriţa şi supermodelul britanic Naomi Campbell, actorul american, vedeta de televiziune şi compozitorul/ cântăreţul RuPaul, actriţa americană Sasha Lane, rapperul american, cântăreţul, compozitorul, actorul, producătorul muzical şi antreprenorul Sean “Diddy” Combs, modelul american Slick Woods, avocata şi modelul sud African Thanda Hopa,actriţa americanăautoarea şi prezentatoarea de televiziune Whoopi Goldberg, modelul britanic Wilson Oryema şi designer-ul, stilistul britanic de modă şi cântăreaţa Zoe Bedeaux.

Cu toţii formează o distribuție la unison, în negru, pentru a doua oară după Calendarul Pirelli din 1987, în care fotograful britanic Terence Donovan a inclus cinci femei de culoare superbe, printre care modelul Naomi Campbell, în vârstă de doar 16 ani la acea vreme și scriitoarea, respectiv activista Waris Dirie.

 

Pentru a realiza Calendarul după creaţia lui Peter Lindbergh de anul trecut, Walker a colaborat cu doi artiști consacraţi: Shona Heath, unul dintre cei mai importanți regizori creativi și designeri britanici și creatorul de modă Edward Enninful, care a fost stilistul din spatele costumelor complicate de anul acesta. 

 

Shona Heath a fost responsabilă cu realizarea cadrelor și instalațiilor care au construit povestea creativă a acestei descrieri a Aventurilor lui Alice în Țara Minunilor. Elementele din poveste care fac parte astăzi din imaginația noastră colectivă au fost inversate, de exemplu: iepurele alb a devenit negru, în timp ce trandafirii roșii ai Reginei au fost pictați în negru de cărțile de joc. Întotdeauna am încercat să găsesc ceva care să transforme începutul, să pun la îndoială ce a vrut să spună povestea, care a fost cel mai important fragment și cât de mult ar putea să fie diversificată. Distribuim un mesaj foarte clar, care este foarte adevărat pentru poveste, de fapt, a spus Heath.

 

Discutând despre contribuția sa la calendarul din acest an, Enninful, numit recent primul editor de sex masculin și primul editor de culoare al revistei Vogue din Marea Britanie, a declarat că  Este foarte important ca povestea lui Alice să fie spusă unei noi generații. Aventura ei în Țara Minunilor rezonează cu lumea în care trăim astăzi, cu obstacolele pe care trebuie să le depășim și cu ideea de a celebra diferențele. Pentru că mi-am petrecut copilăria la Londra, am trăit adesea într-o lume fantastică de basme și de poveşti cu detectivi. Alice a fost întotdeauna unul dintre personajele mele preferate. Mereu am simțit că sunt cu ea în călătoria prin Țara Minunilor și toate aceste personaje extraordinare au devenit prietenii mei … ei bine, cu toții, dar regina înfricoșătoare și călăii ei… A vedea o Alice de culoare astăzi, înseamnă pentru copiii de toate rasele, să îmbrățișeze ideea diversității de la o vârstă fragedă și de asemenea, să conştientizeze că, frumusețea vine în toate culorile. Din punct de vedere cultural trăim într-o lume diversă. Acest calendar remarcabil Pirelli demonstrează că, există încă speranță în ceea ce uneori pare a fi o realitate din ce în ce mai cinică.

Potrivit lui Robert Douglas-Fairhurst, profesor de literatură engleză la Universitatea Oxford, membru al Societății Regale de Literatură și autor al eseului Being Alice (inclus în kitul de presă), interesant este refuzul lui Tim Walker de a transforma Wonderland într-o bucată de kitsch Victorian. În eseul său, Fairhurst subliniază că, deși “Wonderland” este un loc magic, ceea ce îi sperie pe mulți copii atunci când citesc povestea este cât de înfricoșătoare sunt unele fragmente. Chiar și Alice se simte amenințată de propriul său vis. Aproape toate creaturile pe care ea le întâlnește sunt mai degrabă ciudate/ arţăgoase, nu drăgălașe. […]

 

Dar, bineînțeles, în centru se află fotografiile lui Walker despre Alice. Tot Alice. Nu mai este un copil, aici ea este interpretată de un model de o frumusețe nepământeană (Duckie Thot), a cărei istorie personală, fiind copilul refugiaților sudanezi care s-au mutat în Australia, o transformă în încarnarea modernă ideală a eroinei neliniștite și dezrădăcinate a lui Carroll. Între timp, întreg Calendarul Pirelli oferă o demonstrație perfectă a faptului că, povestea lui Lewis Carroll rămâne o lucrare aflată în plină desfășurare.”

 

Ceea ce se întâmplă în spatele scenei, fotografiile, poveștile și personalitățile Calendarului Pirelli 2018 pot fi găsite pe website-ul oficial www.pirellicalendar.com, unde vizitatorii pot explora istoria a peste 50 de ani de la The Cal ™ prin filme, interviuri, fotografii și texte anterioare nepublicate.

Calendar RallyCow WRC

Fanii impatimiti ai raliurilor cunosc cu siguranta calendarul cu imagini din campionatul mondial, care poarta vestita semnatura McKlein photography. De 4 ani, insa, exista o alternativa pentru fanii WRC din Romania, care se pot bucura de imagini spectaculoase de la etapele internationale datorita fotografului cunoscut sub pseudonimul RallyCOW. 

RallyCOW pe numele sau adevarat Stefan Bejenaru este omul care de 4 ani aduce fanilor din Romania imagini inedite surprinse pe probele din Spania, Portugalia sau Franta sub forma unui calendar anual. Am stat de vorba, pret de cateva minute cu unul dintre cei mai buni fotografi de motorsport din Romania, iar mai jos puteti afla ce ne-a declarat.

 

1. De unde numele de RallyCOW ?

RallyCOW: Din seria Robotii! si vorba pe care o foloseau “Nu fi bou vagon”. De acolo am pornit blogul vacacupedale si acolo am “evoluat” la RallyCOW.

2. Ce iti place cel mai mult sa fotografiezi raliu, viteza in coasta sau circuit?

RC: Coasta. E foarte amuzant totusi ca de inceput am inceput sa fotografiez la raliuri, dar de cativa ani coasta a intrat definititv in sufletul meu. Este o actiune permanenta, fanii sunt toti grupati in permanenta e forfota in parcul de service, iar atmosfera este intensa si relaxata in acelasi timp. 

 

3. De unde ideea cu calendarul WRC?

RC: Pai de cand am inceput sa merg la cateva etape de afara am zis ca daca tot fac poze sa le prezint si fanilor de raliuri din Romania. 

 

4. La a cata editie te afli cu calendarul si daca iti propui sa devina ceva anual in Romania?

RC: Este a patra editie in acest an si imi doresc, pe cat posibil, sa scot in feicare an o editie a calendarului.

 

5. Pilotul si modelul WRC preferat din toate timpurile?

RC: Thierry Neuville si Hyundai i20 WRC. 

Dimensiune 45x30cm.

Catalogul poate fi achizitionat la un pret de 55 lei si transport cu Posta Romana inclus. Pentru expediere prin curier transportul se plateste separat. 

Pentru comenzi puteti lasa un mesaj privat pe pagina de facebook  https://www.facebook.com/RallyCowRo/

 

 

Sebastian Vettel a castigat Marele Premiu al Braziliei

O strategie cu o singură oprire de pe supersoft pe soft a fost câștigătoare pentru Sebastian Vettel care a preluat conducerea în primul tur al unei curse pline de acțiune, păstrându-și apoi avansul până la final – după ce a oprit o singură dată fără a pierde efectiv șefia cursei. Două strategii alternative au oferit însă momentele cele mai importante ale cursei. Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a fost forțat să pornească de la pit lane și a reușit să câștige poziții fiind unul dintre cei cinci piloți care au luat startul pe compoziția mai dură. El a oprit pe când se afla la conducere în turul 43, revenind în cursă pe cinci, și utilizând apoi viteza suplimentară oferită se supersofturi care l-au ajutat să încheie pe patru. Pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo a pornit de asemenea pe soft de pe poziția a 14-a ca urmare a unei penalizări, dar a mai pierdut câteva poziții după ce a fost implicat într-un acroșaj la începutul cursei și oprind pentru un set nou de pneuri soft în turul 1. El a oprit apoi pentru supersofturi, croindu-și drum până pe poziția a șasea. Coechipierul său, Max Verstappen, a folosit de asemenea o strategie cu două opriri, încheind pe cinci, după o ultimă oprire târzie pentru supersofturi.

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „Azi am experimentat cele mai înalte temperaturi la nivelul pistei pe care le-am văzut în acest weekend; în general de peste 50 de grade la startul cursei. Oricum, cei mai mulți dintre piloții fruntași au putut încheia cursa cu o singură oprire așa cum ne-am așteptat, ajutați fiind și de apariția prematură a safety-car-ului. Lewis Hamilton a făcut în special o cursă fenomenală, reușind cel mai rapid tur pe pneuri soft uzate chiar și atunci când pe pistă erau piloți cu pneuri supersoft noi. Red Bull a dovedit de asemenea că o strategie alternativă poate funcționa, ambele mașini încheind cursa, în ciuda faptului că Daniel Ricciardo a fost obligat la o oprire suplimentară în primul tur. Rămânem la Interlagos pentru pentru ultimul test de pneuri 2018 cu McLaren pentru zilele de marți și miercuri, înainte ca toate echipele să aibă posibilitatea de a testa noile pneuri după Abu Dhabi, ultimul GP al sezonului.

 

POS
DRIVER
CAR
LAPS
TIME/RETIRED
1
SEBASTIAN
VETTEL
FERRARI
71
1:31:26.262
2
VALTTERI 
BOTTAS
MERCEDES
71
+2.762S
3
KIMI
RÄIKKÖNEN
FERRARI
71
+4.600S
4
LEWIS
HAMILTON
MERCEDES
71
+5.468S
5
MAX
VERSTAPPEN
RED BULL RACING TAG HEUER
71
+32.940S
6
DANIEL
RICCIARDO
RED BULL RACING TAG HEUER
71
+48.691S
7
FELIPE
MASSA
WILLIAMS MERCEDES
71
+68.882S
8
FERNANDO
ALONSO
MCLAREN HONDA
71
+69.363S
9
SERGIO
PEREZ
FORCE INDIA MERCEDES
71
+69.500S
10
NICO
HULKENBERG
RENAULT
70
+1 LAP
11
CARLOS
SAINZ
RENAULT
70
+1 LAP
12
PIERRE
GASLY
TORO ROSSO
70
+1 LAP
13
MARCUS
ERICSSON
SAUBER FERRARI
70
+1 LAP
14
PASCAL
WEHRLEIN
SAUBER FERRARI
70
+1 LAP
15
ROMAIN
GROSJEAN
HAAS FERRARI
69
+2 LAPS
16
LANCE
STROLL
WILLIAMS MERCEDES
69
+2 LAPS
NC
BRENDON
HARTLEY
TORO ROSSO
40
DNF
NC
ESTEBAN
OCON
FORCE INDIA MERCEDES
0
DNF
NC
KEVIN
MAGNUSSEN
HAAS FERRARI
0
DNF
NC
STOFFEL
VANDOORNE
MCLAREN HONDA
0
DNF

 

Noile Clasa S Coupé și Clasa S Cabriolet

 

Două modele de vis

București: Start la comenzi pentru noile modele Clasa S Coupé și Clasa S Cabriolet!

 

Începând cu luna octombrie 2017, modelele Mercedes-Benz S 450 4MATIC Coupé, S 560 Coupé și S 560 4MATIC Coupé, respectiv Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé, Mercedes-AMG S 65 Coupé și Mercedes-AMG S 65 Cabriolet sunt disponibile la comandă, primele livrări urmând să aibă loc începând cu luna februarie 2018. Prețurile încep de la 105.023,45 euro (TVA inclus) pentru versiunea S 450 4MATIC Coupé (nivel de emisii de CO în regim mixt: 204 – 208 g/km, consum de carburant în regim mixt: 8,9 – 9,2 l/100 km ). Pe parcursul lunii decembrie 2017 vor deveni disponibile pentru comenzi și celelalte versiuni ale modelelor Mercedes-Benz Clasa S Cabriolet și Mercedes-AMG Clasa S Cabriolet.

 

Membre ale familiei de modele Clasa S, versiunile coupé și cabriolet vor beneficia în curând de numeroasele inovații introduse deja pe versiunea limuzină. Acestea includ funcționalități noi sau considerabil îmbunătățite, în ceea ce privește sistemele de asistență la conducere, sistemul modern de control, afișajul Widescreen Cockpit și noua generație de volane, cu sistemul de confort ENERGIZING, cât și cea mai nouă generație de infotainment. Stopurile inovatoare cu tehnologie OLED sunt exclusive pentru cele două modele în două uși și fac parte din dotările standard. Noul motor V8 biturbo al S 560 Coupé (consum mixt: 8,0 l/100 km, nivel mixt emisii CO2: 183 g/km) este mai agil decât oricând.

 

Noul design emană mai multă sportivitate și ilustrează, totodată, gradul ridicat de expertiză tehnică a noilor modele. Modelele Clasa S Coupé și Cabriolet prezintă apărători frontale cu separatorul frontal cromat și guri voluminoase de admisie. Aspectul dinamic este subliniat de pragurile laterale restilizate și de accesoriile cromate ale țevii duble de eșapament, cu aspect de V12.

 

Linia AMG este chiar mai dinamică decât anterior, cu noile apărători frontale și din spate. În partea din față a mașinii se remarcă cele trei guri tri-dimensionale de admisie, fiecare incluzând câte două ornamente cromate.

 

Stopuri inovatoare OLED în dotarea standard

 

Stopurile cu tehnologia OLED sunt o nouă trăsătură pentru Clasa S Coupé și Cabriolet. Prin intermediul acestei tehnologii (dioda emițătoare de lumină organică), micro-straturi de materiale organice sunt imprimate pe o placă de sticlă pentru a produce lumină. Cele 66 de OLED-uri ultra-plate se comportă ca elemente plutitoare în interiorul stopurilor; în plus, acestea emit un model de lumină omogen multidirecțional și formează un design unic, cu ușurință vizibil atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții. Blocarea și deblocarea autoturismului este semnalată suplimentar printr-o secvență animată și dinamică a luminii, coroborată cu diminuarea treptată a intensității luminii stopurilor. Desigur, stopurile OLED utilizează tehnologia tradițională Mercedes-Benz, cu intensități diferite pentru stopurile de frână și indicatoarele de semnalizare, în funcție de condițiile de drum și luminozitatea ambientală (zi/noapte).

 

Două noi modele de jante disponibile în linia de echipare AMG se adăugă la opțiunile de personalizare a autovehiculului, și anume jantele AMG cu diametrul de 50,8 cm (20 inch) cu un finisaj ultra-lucios (dotare opțională în linia de echipare AMG), respectiv de culoare neagră cu finisaj ultra-lucios (dotare opțională în linia de echipare AMG Plus).

 

 

Habitaclu luxos cu Widescreen Cockpit și noua generație de volane

 

Aspectul modern al interiorului este garantat de trei noi ornamente (lemn de nuc maro lucios, lemn de frasin gri satinat și lemn designo de magnolie cu linii fluide), precum și de trei tapițerii noi (piele designo Nappa Exclusive alb Porcelian/rosu Tizian pentru linia AMG Plus, piele designo Nappa Exclusive alb Porcelain/rosu Tizian și designo Exclusive nappa leather AMG Line Plus Bengal red/black).

 

Interiorul noilor modele S-Class se distinge prin cele două noi afișaje de înaltă rezoluție, fiecare încorporând un ecran cu diagonala de 12,3 inch. Din punct de vedere vizual, cele două display-uri acoperite de un ecran transparent de sticlă formează Widescreen Cockpit-ul, îmbinându-se perfect ca element central al consolei de bord și subliniind orientarea orizontală a designului interior.

 

La fel ca panoul de instrumente, bordul cuprinde un afișaj mare cu instrumente virtuale poziționate adecvat în câmpul vizual direct al șoferului, precum și un afișaj central deasupra consolei centrale. Panoul de instrumente complet digital oferă toate cele trei stiluri vizuale foarte diferite: “Classic”, “Sporty” și “Progressive”. În funcție de preferințele personale sau de interiorul selectat, stilurile pot fi schimbate rapid din consolă și din afișajul central. Pe lângă conținutul anumitor meniuri, cum ar fi informațiile despre distanța parcursă sau consum, șoferul poate vizualiza suplimentar datele de navigare sau afișajul ECO. Aceste funcționalități îi ajută pe șofer săși adapteze stilul de conducere pentru a fi cât mai eficient.

 

Ambele modele au butoane Touch Control pe volan. Acestea răspund la mișcări tactile similare cu cele aplicate pe ecranul unui smartphone. Acestea permit șoferului să controleze funcțiile consolei de instrumente și ale întregului sistem de infotainment fără să ia mâinile de pe volan. Acționarea sistemului DISTRONIC și a regulatorului de viteză cu comenzi directe pe volan este, de asemenea, o caracteristică nouă.

 

Sistemul infotainment poate fi de asemenea operat prin intermediul touchpad-ului din consola centrală și prin  funcția  LINGUATRONIC. Controlul vocal a fost pentru prima dată extins pentru a include funcții ale autoturismului. Comenzile vocale pot fi de asemenea folosite pentru a controla sistemul de aer condiționat și încălzirea/ventilarea din scaune, iluminarea interioară, parfumarea/ionizarea, funcția de masaj a scaunelor și afișajul Head-up Display. De altfel, sistemul permite până la 450 comenzi vocale individuale, în funcție de limba selectată și de echiparea autoturismului.

 

Sistemul COMAND Online de cea mai nouă generație asigură o navigare rapidă 3D, incluzând informații topografice, simulări 3D realiste ale clădirilor și rotații 3D ale hărților. Sistemul de navigație afișează informații comprehensive: în plus față de informațiile în timp real despre condițiile de trafic, informații despre condițiile meteo sau stațiile de alimentare din proximitate, până la detalii despre prețurile actuale ale combustibilului și spații de parcare gratuite.

 

 

Sistemul ENERGIZING comfort control

 

Sistemul ENERGIZING comfort control (dotare opțională) reunește diverse sisteme de confort ale autoturismului. Acesta utilizează sistematic funcțiile sistemului de control al climatizării (inclusiv sistemul dedicat parfumului pulverizat în habitaclu) și al scaunelor (încălzire, ventilație, masaj), încălzirea pereților interiori ai autoturismului, cât și iluminatul și muzica, pentru a permite o configurație specială adaptată dispoziției și nevoilor clientului. Ca rezultat, nivelurile de confort la volan și de performanță la conducere ale șoferului sunt îmbunătățite.

 

Depinzând de nivelul de echipare, sunt disponibile până la șase programe: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort și Training (cuprinzând trei moduri diferite – relaxare musculară, stimulare musculară și un modul intermediar).

 

Toate programele rulează timp de 10 minute. Acestea pot fi vizualizate pe unitatea principală cu grafică color și acompaniate de muzica potrivită. Cinci melodii sunt prestocate în program. Funcționalitatea-cheie din programul “Vitality” este muzica ritmată, cu multe bătăi pe minut. Spre exemplu, repertoriul Clasa S include melodia “Feelin ‘Good” a lui Leon Riskin. În cazul în care pasagerii realizează selecții personale de muzică, de exemplu prin interfața media, sistemul le analizează și le atribuie unui program în funcție de numărul de bătai pe minut (bpm). Funcțiile individuale ale programelor pot fi, de asemenea, dezactivate.

 

ENERGIZING comfort control încorporează de asemenea iluminarea ambientală, care este adaptată armonios pentru fiecare dintre modelele individuale ale ecranului. Cu 64 de culori, opțiunea de iluminare ambientală oferă o multitudine de setări individuale. Lumina etalează interiorul ca pe o operă de artă, îmbinând culorile pentru a crea atmosfera ideală pentru pasagerii de la bord.

 

 

Noul sistem infotainment și încărcarea wireless pentru smartphone-uri

 

Toate modelele Clasa S sunt echipate cu sistemul de infotainment COMAND Online de cea mai nouă generație, marcând o nouă eră în materie de digitalizare și conectivitate.

 

Cu ajutorul pachetului Smartphone Integration, sistemul de infotainment poate fi utilizat pe dispozitive telefonice Apple, prin sistemul specific CarPlay™, respectiv Android Auto Google. Dacă un smartphone compatibil este conectat prin USB, clientul are posibilitatea de a selecta interfața CarPlay™ sau Android Auto.

 

Telefoanele mobile pot fi încărcate în mod standard, cât și wireless, fără a fi necesar un suport de telefon. Încărcarea fără fir funcționează cu toate dispozitivele mobile (până la o diagonală a ecranului de 15,2 cm) compatibile cu standardul Qi. Suportul de încărcare este integrat în compartimentul de depozitare din partea din față a consolei centrale. Mai mult, sistemul Multifunction Telephony (caracteristică opțională) permite conectarea telefoanelor mobile proiectate corespunzător cu antena exterioară a vehiculului.

 

Noi sisteme de asistență la condus, cu funcționalități extinse

 

Clasa S Coupé și Cabriolet fac un pas important către conducerea autonomă și ridică standardul prin sistemele de asistență la conducere Intelligent Driving. Sistemul de control activ al distanței – DISTRONIC – și asistența activă a direcției îl sprijină pentru șofer în timpul conducerii. Viteza la rulare se ajustează automat înainte de curbe, intersecții sau sensuri giratorii. În acest scop, DISTRONIC utilizează datele hărților și ale sistemului de navigație mai mult decât până acum.

 

 

Suspensia „cu ochi” vede acum și mai bine

 

În 2014, Clasa S Coupé cu suspensia opțională MAGIC BODY CONTROL, cu funcția de înclinare în curbă, a marcat o premieră mondială la nivelul autoturismelor de producție largă. Caroseria se înclină în interior cu până la 2,65 grade pentru a reduce astfel forțele transversale percepute de pasageri. Acest sistem inovator recunoaște curbele cu ajutorul unei camere stereo poziționată în spatele parbrizului și al senzorului lateral de măsurare a accelerației în cazul suspensiei ROAD SURFACE SCAN. În noul Clasa S Coupé, controlul suspensiei este îmbunătățit: noua cameră stereo a sistemului este mai performantă, funcționând la viteze de până la 180 km/h.

 

Cabrioletul S-Class este echipat standard cu suspensia pneumatică semi-activă AIRMATIC și control variabil al amortizării.

 

Noul motor V8 biturbo cu funcția de dezactivare a cilindrilor și noul V6 cu functie inerțială

 

Noul V8 biturbo din S 560 Coupé și S 560 Cabriolet este unul dintre cele mai economice motoare V8 pe benzină la nivel internațional, consumând cu până la 8% mai puțin decât predecesorul său. Pentru a reduce consumul de carburant, patru cilindri ai noului V8 sunt dezactivați simultan, sub sarcină parțială, cu ajutorul sistemului de ajustare a supapelor CAMTRONIC (disponibil doar la versiunea Coupé). Acesta reduce pierderile, îmbunătățind eficiența totală a celor patru cilindri rămași activi, prin deplasarea punctului de funcționare spre sarcini mai mari. Turbocompresoarele poziționate la punctul de joncțiune al cilindrilor dispuși în V reprezintă o altă caracteristică specială. Noul V8 conferă o putere de 345 kW (469 CP), cu un cuplu maxim de 700 Nm.

 

Coupé-ul cu motor V6 pe benzină și o putere de 270 kW (367 CP) este acum denumit S 450 (consum mixt: 8,9 l/100 km, nivel mixt emisii CO2: 204 g/km). O nouă funcție de rulare inerțială contribuie la eficiența în condiții reale de conducere. Atunci când situația de conducere și nivelul de încărcare al bateriei o permit, motorul termic este decuplat de transmisie și funcționează la ralanti, astfel încât autoturismul să ruleze din inerție. Transmisia automată 9G-TRONIC este o altă caracteristică nouă a modelului S 450. Gama largă de rapoarte a transmisiei permite o reducere evidentă a turației motorului și reprezintă un factor decisiv pentru eficiența energetică ridicată a autoturismului și pentru confortul la rulare. S 450 este de asemenea prevăzut cu un filtru de particule de benzină.

 

 

ÎNCEPUTURILE MOTOCICLISMULUI MEU. DIAGNOSTIC.

CUM ÎNCEPE O EMOȚIE

De când am început să stochez amintiri pe termen lung mi-au plăcut mașinile. De la modele la postere, de la vise la calatorii. Mereu am găsit o atracție pentru creațiile astea – o tonă de fier și roți și fum, care să te ducă unde vrei. Mă găseam singur pe scaunul șoferului, așteptându-l pe tata și visând cum va fi când îmi voi lua permis. Schimbam viteze și îmi imaginam cum mă apropii de punctul ăla din zare pe care îl stabilisem ca destinație. Pe măsură ce timpul a trecut, pasiunea a rămas aceeași, dar am început să înțeleg mai mult. Am început să cunosc modele, să înțeleg ce înseamnă să conduci, să ador mirosul de gaze de eșapament.

 

Când mă apropiam de vârsta de 18 ani eram atât de entuziasmat încât m-am apucat de școala de șoferi cu trei luni înainte să fac majoratul. Doar pentru că nu mai aveam răbdare. Am luat din prima și mi-am petrecut lunile următoare încercând să număr kilometrii pe care i-am făcut și să mă laud la prieteni, încercând să schimb vitezele cât mai repede și cât mai lin, încercând să controlez derapaje iarna (cu o balenă de Citroen C5). Ușor, ușor Citroenul lu’ tata nu mai era de ajuns – era greu, suspensia era moale și ruliu foarte pronunțat, direcția era amorțită și vagă. Atunci am descoperit plăcerea de a conduce mașinile altora…nu pentru că nu erau ale mele, ci pentru că fiecare era diferită. Îmi amintesc că atunci când am intrat la facultate mă lăudam că am condus 30 de modele diferite de mașini. Nici colegii de facultate nu au scăpat fără să le fi condus pe ale lor.

 

Cam asta este, foarte pe scurt, istoria evenimentelor care m-au adus aici – să scriu acest text. Dar nu despre asta voiam să vorbesc. Ci despre faptul că în tot acest timp, motocicletele nu au existat pentru mine. Adică știam că există, dar…nu le observam. Dacă puteam să recunosc oricand un Lambroghini Miura sau un Koenigsegg Agera, din lumea necuvântătoarelor pe două roți abia dacă recunoșteam o Vespa. Cred că e cum spunem noi, bărbații, de farduri – adică știm că există și la ce folosesc (în mare), dar faptul că există moisturising nu știu ce și eye-liner și mascara și blaș (bluaș, blush, blusch…sau cum naiba) e un mister pentru noi. Merg des cu bicicleta, uneori chiar și la muncă, dar am mers o singură dată cu un scuter…pe câmp. Și mi-a intrat o insectă în ochi de am avut nevoie de intervenție medicală să mi-o scoată. Și m-am și ars și la picior la toba de eșapament.

 

Toate astea s-au schimbat în vara lui 2016, când șansa a făcut să conduc un Can-Am Spyder…nu știu dacă știți, e cel cu două roți pe față și una pe spate. Ceva în genul celui de mai jos.

Mi-a explicat cineva cum frânez, cum schimb viteze, cum una cum alta și țop pe el. Am mers ceva pe un drum nepubilc și a început să mă prindă. Avea ceva ce am apreciat mereu la karturi. Nu avea 700 de sisteme și de chestii sofisticate menite să îmblâzească bestia și să dilueze contactul dintre om și mașină. Fiara asta nu se dădea cu pudră pe nas să arate bine la întâlnire. Totul era direct. Atât de tactil și de vibrant. Fiecare schimbare de treaptă trimitea șocuri prin transmisie. Fiecare atingere a accelerației mă făcea să simt motorul cum muncește. Rateurile, vibrațiile. Cuvantul servo era tabu în relația mea preponderent fizică cu mașinăria asta. Nu exista o interfață. Eram față în față și ne apucasem de mult de treabă – fără flirt, fără vorbe mărunte, fără haine.

 

Zilele ce au urmat am tot meditat la experiența mea și nu a trecut mult până m-am hotărât să mă apuc de școala de șoferi pentru motociclete. Voiam să pot să accesez experiența asta oricând, pe orice șosea, la orice oră.

Inițiativa mea s-a întâlnit cu o serie de cicăleli de la părinți, rude, prieteni, veri, câini, găini…cam orice ființă vie ce se afla la distanță de trei pași de anturajul meu imediat. În pofida acestor piedici, am continuat în demersul meu.

 

PRIMA ÎNTÂLNIRE CU O CHESTIE MOTORIZATĂ PE DOUĂ ROȚI

 

Deși vorbisem cu unii din prietenii mei care aveau permis din tinerețe (dar nu l-au folosit niciodată), lucrurile în prezent nu mai semănau din punct de vedere al examenului ce îl aveam de susținut. Pe vremea lor, proba practică consta într-o probă de poligon, pe care o dădeai pe orice fel de motocicletă. Mulți au mers cu motociclete de 125cc. În prezent se merge atât în poligon cât și în trafic cu motocicletă de minim 600cc.

 

În prima zi mi-au dat o motocicletă de 250cc. Nu era foarte grea, avea un indicator care îți arăta în ce treaptă ești…lucrurile păreau să începă bine. Deși dificil de dozat ambreiajul nu îmi punea probleme. Accelerația cam da. Era atât de sensibilă. Mi se părea că foloseam 3mm de rotație și era prea mult. Și după ce m-am pus în mișcare mi-am dat seama că nu reușesc să virez…aproape de loc. Ce naiba, îmi ziceam, pe bicicletă știu să merg…Se pare că diferența de masă între bicicletă și motocicletă se traduce prin diferențe majore în modul de manevrare. Dacă prin schimbarea greutății tu ești cel care decide ce se întâmplă cu bicicleta, în cazul ăsta motocicleta este cea care are ultimul cuvânt de spus. În primele minute am deprins un pic de control, dar ca să pot să trec printre două jaloane ar fi trebuit să fie așezate pe fuse orare diferite. Aveam aceeași rază de întoarcere ca a Titanicului. Și eu m-aș fi lovit de iceberg. Nu era nici pe departe atât de simplu pe cât îmi imaginam. Dar îmi plăcea.

Și îmi plăcea mult pentru că era ceva nou. Nu știu cât de des aveți ocazia să învățați ceva nou. În copilărie se întâmpla mereu…acum…mult mai rar. În momentul în care creierul este ocupat să formeze legături neuronale noi, să facă chestii pe care nu și le-a imaginat niciodată, folosește toată puterea de concentrare. Trăiești în prezent. Ești acolo. Toate grijile, toate problemele, tot zgomotul de fundal dispare. Este în sfârșit liniște. Este meditația despre care vorbesc yoghinii. Pentru un tânăr izbit de viață de toți pereții, care se chinuie să strângă un ban să facă ce îi place, care se luptă cu mediul de la muncă, genul ăsta de sentiment – de a trăi în prezent – se mai întâmplă doar în timpul sexului…și uneori nici atunci. Poate nu motocicletele vă atrag, dar indiferent ce ar fi, vă recomandca  o dată la două luni să încercați să învățați ceva nou. Este hrană pentru suflet.

 

În episodul următor:


  • Cum se face școala pentru permis de motocicletă?
  • Ce am învățat despre controlul motocicletei?
  • Cum iei examenul?
  • Ce se întâmplă după ce ai luat examenul?

Drive-test Dacia Duster – 1.5 Diesel Turbo (dCi) – EDC – 109CP – 4×2

 

Cea de-a doua generatie a SUV-ului Dacia Duster a fost prezentata in fata publicului larg la Salonul Auto de la Frankfurt, care s-a desfasurat in perioada 14-24 septembrie, urmand ca lansarea pe piata sa aiba loc la inceputul anului 2018. Dacia Duster este un real succes al producatorului de la Mioveni, fiind vandut in peste 1 milion de exemplare in cei 7 ani de cariera comerciala al primei generatii.

 

Noua generatie a fost si ea foarte bine primita, atat de public, cat si de ziaristi, urmand sa beneficieze de update-uri semnficative, atat din punct de vedere al design-ului, cat si din punct de vedere al optiunilor. De asemenea, tinand cond de faptul ca niciodata cei de la Dacia nu au marit pretul unui exemplar cu mai mult de 10% cu ocazia lansarii unui nou model, este de asteptat ca preturile sa creasca in limita acestei majorari. Pana la testul cu noua generatie, noi ne-am luat la revedere de la cea actuala printr-un test realizat cu versiunea dotata cu cutie automata de viteze, EDC.

 

Despre toate caracteristicile tehnice si estetice ale actualei generatii de Dacia Duster am mai povestit cu ocazia diferitelor teste pe care le-am realizat de-a lungul timpului, precum cele de aici  sau cel de aici.

Ce este important de stiut, este faptul ca noua cutie de viteze se poate comanda, momentan, doar in configuratia cu motorul diesel de 1.5 litri (dCI) si doar cu tractiune pe rotile din fata. Noua cutie de viteze automata EDC (Efficient Dual Clutch) cu dublu ambreiaj si 6 trepte a fost introdusa in gama odata cu faceliftul modelelor Sandero, Logan si Logan MCV de la Salonul Auto de la Paris. Dacia Duster EDC marcheaza in acelasi timp doua premiere pentru marca, reprezentand prima cutie de viteze cu dublu ambreiaj pentru Dacia, precum si prima cutie de viteze automata pentru Duster pe piata europeana (in Rusia, Duster a avut si inainte o cutie automata).

 

Principiul de functionare al cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj de pe Dacia Duster presupune existenta a patru arbori si a doua ambreiaje, unul dintre acestea asigurand cuplarea treptelor pare (2,4,6) si a treptei de mers inapoi si celalalt a treptelor impare (1,3,5). Astfel, trecerea de la treapta impara la cea para si invers se face rapid, prin inchiderea/deschiderea celor doua ambreiaje, intr-o sincronizare perfecta. Practic, la schimbarea treptei, treapta urmatoare este deja selectata de cutia de viteze, trecerea fiind facuta doar prin actionarea ambreiajului, de unde si rapiditatea schimbării treptelor. Transmisia EDC a lui Duster este prevazuta si de un sistem de asistenta la demarajul din rampa, asigurand astfel soferului timpul necesar pentru mutarea piciorului de pe pedala de frana pe cea de acceleratie, fara ca masina sa dea inapoi.

 

Printre beneficiile unei astfel de transmisii cu ambreiaj dublu se numara eficienta. Transmisia cu dublu amreiaj nu are un convertor de cuplu ineficient precum transmisiile automate obisnuite si nu intrerupe fluxul de putere al motorului, oferind o mai buna economie de combustibil. De asemenea, in cazul autoturismelor cu transmisie cu dublu ambreiaj, schimbarea treptelor de viteza se va face lin, fara smucituri precum in cazul altor transmisii.

Singura diferenta la interior, intre Duster EDC si cel cu transmisie manuala, este levierul cutiei de viteze de tip P-N-R-D, prevazut cu un mod manual de tip + si – . De mentionat ar mai fi si faptul ca Dacia Duster nu dispune de padele in spatele volanului iar actionarea levierului pe modul manual se face printr-o scurta tragere, pentru o treapta superioara si printr-o scurta impingere, pentru selectarea unei trepte inferioare. Personal, am folosit acest mod doar atunci cand am ajuns pe niste drumuri virajate intr-o zona mai muntoasa, pentru a putea beneficia din plin de eficacitatea unei frane de motor. Alt caz cand am utilizat modul manual a fost atunci cand am iesit de pe asfalt, pentru ca nu imi doream sa fiu “surprins” de o eventuala selectare automata a treptei a doua, datorata cresterii de turatie.

 

EDC-ul de pe Duster este acelasi de pe Renault Megane sau Kadjar, adica a doua generatie a acestui tip de cutie de viteze automate cu doua ambreiaje. In cazul lui Duster, calibrarea cutiei a fost facuta astfel incat motorul diesel sa functioneze la turatii mai scazute, favorizand consumul redus de carburant.  Avand acest lucru in vedere, nu trebuie sa va surprinda daca veti avea uneori senzatia unui motor subturat. Este o chestie de “gust” si personal as fi preferat utilizarea unui regim cu 200-300 rpm mai mare.

 

Pe masura ce mergi cu Duster EDC, cutia “iti invata” stilul de mers, prin intermediul unor senzori autoadaptivi, si tu il inveti pe al ei, pana cand ajungeti sa faceti o echipa perfecta. Duster EDC se simte cel mai bine atunci cand este condus ca o masina de zi cu zi, si nu ca una cu valente sportive. Schimbarile de trepte se fac lin si rapid, ba chiar sunt tentat sa spun ca aceasta cutie EDC este prea performanta pentru o masina precum Duster. Mi se pare ca in aceasta configuratie Duster este o oferta de refuzat, la pret de discount, mai ales ca EDC presupune un cost mai mare cu aproximativ 1.200 de euro.

 

EDC se descurca bine si rapid atunci cand iti doresti o retrogradare mai mare de o treapta si brusca, cum ar fi cazul unei depasiri pe un drum cu o singura banda pe sens. Fata de versiunea cu transmisie manuala, Duster dCI 110 EDC consuma cu aproximativ 0,1 l/100 km in plus si este cu o zecime mai lent  in cazul acceleratiei pana la 100 km/h.

 

Per total, EDC functioneaza extraordinar in cazul lui Dacia Duster, oferind suplimentar o doza de rafinament care se pliaza excelent pe atributele deja binecunoscute ale masinii. Lipsa unei configuratii 4×4 se datoreaza probabil costurilor necesare adaptarii transmisiei automate la o astfel de tractiune, dar si probabil studiilor facute in domeniul vanzarilor. Mai mult, adaugarea unei cutii automate cu dublu ambreiaj mareste orizontul potentialilor clienti de Dacia Duster, insa personal regret faptul ca momentan aceasta transmisie nu este disponibila si in compania motorului pe benzina 1.2 TCe, care cu siguranta este mai silentios si mai vioi. Ramane de vazut ce surprize vom avea cu viitoarea generatie, care va incepe sa fie comercializata la inceputul anului viitor.

 

 

Final de sezon 2017 în Campionatul Mondial de Raliuri pentru Simone Tempestini

Simone Tempestini își dorea foarte mult să încheie cu un rezultat cât mai bun sezonul 2017 din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). Din păcate, două probleme tehnice i-au furat această bucurie, dar ambiția de care a dat dovadă l-a purtat cu bine până la final în Raliul Marii Britanii.

 

Conștient de faptul că va fi ultimul start în stagiunea 2017 a Campionatului Mondial de Raliuri, componentul Napoca Rally Academy, Simone Tempestini, campionul Junior WRC 2016, a pornit în Dayinsure Wales Rally GB (Raliul Marii Britanii) cu dorința de a avea un parcurs cât mai bun, care să fie încununat de un rezultat pe măsură. Din păcate, problemele au apărut în a doua zi de concurs, vineri, pe chiar ultima probă specială. Dacă până acolo avusese un ritm susținut, pompa de benzină a automobilului său, Citroen DS3 R5, a cedat și l-a forțat pe sportivul din Cluj-Napoca să se oprească.

 

Sâmbătă, după remedierea problemei, Simone și navigatorul său, Giovanni Bernacchini, au luat-o de la capăt după reguli Super Rally, dar ghinionul le-a dat târcoale iar, atunci când caseta de direcție s-a defectat, în chiar prima parte a zilei. Îi putem spune ghinion, din moment ce reperul respectiv abia fusese înlocuit de echipa de asistență, fiind nou.

 

Așa s-a făcut că pilotul român a trebuit să-și petreacă aproape toată ziua de sâmbătă pe margine, dar nici măcar această încercare nu i-a diminuat dorința de a ajunge la finalul raliului.

 

După înlocuirea casetei de direcție, duminică, Simone și Giovanni au pornit iar (tot după reguli Super Rally) în cucerirea spectaculoaselor probe de macadam din Țara Galilor, locul de desfășurare a raliului. În ciuda faptului că fusese obligat să se oprească de două ori cu probleme tehnice, iar penalizările de timp îl împinseseră până pe ultimul loc al categoriei WRC 2, Simone nu s-a descurajat și a făcut o zi de duminică bună.

Ca un cadou frumos pentru determinarea de care a dat dovadă, Simone a reușit să ocupe locul 6 pe chiar ultima probă specială a raliului, cea care a avut rolul de Power Stage, într-o companie impresionantă. Pentru faptul că s-a dovedit a fi pilotul cel mai rapid la volanul unui automobil produs de grupul PSA în acest an, Simone Tempestini a câștigat și trofeul Citroen Ultimate Challenge 2017.

 

Wales Rally GB rămâne unul dintre raliurile mele preferate, chiar dacă anul acesta am reușit să parcurg doar 11 probe speciale din itinerar, din cauza problemelor tehnice întâmpinate. Pot să zic că m-am distrat, chiar dacă nu așa îmi doream să închei sezonul. Cu siguranță că vom fi mult mai rapizi în 2018. Le mulțumesc tuturor partenerilor și prietenilor care m-au susținut și mi-au oferit acest sezon minunat în WRC și tuturor susținătorilor de pe probele speciale! Ne vedem anul viitor”, a declarat la finalul Dayinsure Wales Rally GB 2017, Simone Tempestini, campionul Junior WRC 2016.

 

Trăgând linie la finalul campaniei 2017, se poate spune că juniorul Napoca Rally Academy a avut un an bun, în care deși a punctat oficial în doar 7 raliuri din totalul de 13 ale calendarului WRC, a reușit să-și asigure locul 7 (cu 56 de puncte) în ierarhia WRC 2, cea rezervată automobilelor de concurs în configurație R5, din 56 de participanți. De săptămâna viitoare, Simone Tempestini va începe testele pentru stabilirea noului automobil cu care va concura în sezonul 2018, acesta fiind doar primul pas în pregătirea campaniei ce se va concentra tot pe Campionatul Mondial de Raliuri.

BMW X3 şi BMW Seria 6 Gran Turismo – lansare de presă pe piaţa din România în cadrul unui concert special de muzică de cameră

  • Intepretare în premieră absolută a „Marşului BMW” într-un aranjament de muzică de cameră – compoziţie interbelică dedicată companiei readusă la viaţă.
  • Prezentare neconvenţională a celor două modele în cadrul TOT – un spaţiu revitalizat al Bucureştiului industrial, dedicat proiectelor artistice.
  • Preţuri pentru BMW Seria 6 Gran Turismo – începând de la 63 249 Euro cu TVA pentru 630i Gran Turismo.
  • Preţuri pentru BMW X3 – începând de la 47 838 Euro cu TVA pentru X3 xDrive20d.

Noile BMW Seria 6 Gran Turismo şi BMW X3 îşi vor face debutul în toate centrele BMW din România pe 4, respectiv 11 noiembrie. În seara de 25 octombrie, BMW Group România a organizat o prezentare specială de presă pentru cele două modele într-un eveniment care celebrează implicarea mărcii în proiecte culturale. În prim plan a fost un concert excepţional, în deschiderea Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, festival al cărui partener BMW este pentru al nouălea an consecutiv. Gazda evenimentul a fost TOT – Tot un spaţiu, un centru dedicat proiectelor artistice, care revitalizează o clădire industrială din Sudul Bucureştiului.

 

Am dorit să arătăm că BMW are multe de oferit şi valorile mărcii merg mult dincolo de imaginea sportivă. Am încercat o asociere inedită, care la început poate surprinde, tocmai pentru a atrage atenţia şi a invita la explorare.

 

În acelaşi timp, evenimentul a fost un prilej excelent să vorbim despre implicarea culturală BMW, care are o tradiţie unică, deosebit de bogată. Suntem un brand care se defineşte și trăieşte pentru <<Plăcearea de a conduce>>, aceasta ne face, poate,ceamai emoţională marcă germană. Emoţia a fost întotdeauna o legătură excelentă cu arta. Cel mai faimos proiect internaţional este cu siguranţă BMW Art Cars, care are deja 43 de ani de tradiţie.În România, cel mai puternic parteneriat cultural îl avem cu SoNoRo. A fost minunat să putem marca colaborarea noastră cu un eveniment special, cu numai câteva zile înainte de startul oficial al festivalului. Suntem împreună deja din 2009 şi avem la activ multe experienţe speciale. Concertul SoNoRo ne-a oferit un cadru plin de emoţie pentru a prezenta ceea ce sunt poate unele din cele mai practice şi versatile modele ale noastre, un alt element interesant de contrast.

 

Totodată, suntem foarte mândri că am organizat evenimentul împreună cu TOT, la numai câteva săptămâni de la deschiderea acestui spaţiu şi astfel contribuim la promovarea lui. TOT este un model despre cum un oraş se poate reinventa şi recâştiga spaţii care altfel ar fi pierdute prin transformarea economică. Este un proiect necesar pentru Bucureşti”, explică Alex Şeremet, Corporate Communciation Manager, BMW Group România.

Concertul SoNoRo a fost realizat de trioul Sabin Penea la vioară, Răzvan Popovici la violă şi Alexander Buzlov la violoncel. Programul a inclus o selecţie variată, gândită să evoce spiritul mărcii – un clasic german, o piesă art deco şi o intepretare modernă a unui clasic: Beethoven, Trio de coarde în Do minor, părţile I şi IV, Bohuslav Martinu – 3 Madrigals pentru vioară şi orchestră şi Johann Halvorsen – Passacaglia pe o temă de Handel pentru vioară şi violoncel. Finalul a inclus şi o mare supriză – prezentarea „Marşului BMW”, cel mai probabil pentru prima dată într-un aranjament de muzică de cameră. Este vorba de o compoziţie interbelică dedicată mărcii de către compozitorul Frank Anatol. O partitură a marşului se păstrează în prezent în arhivele BMW Group Classic, iar intepretarea s-a făcut după un aranjament pregătit de Sabin Penea.

 

Cântecul a fost compus într-o perioadă de efervescenţă pentru BMW, când compania se reinventa. După momentele dificile care au marcat sfârşitul Primul Război Mondial, BMW intra în ofensivă, întâi ca producător de motociclete, din 1923, apoi ca producător de automobile, din 1928. Totul avea să culmineze în 1936, cu lansarea BMW 328, unul din cele mai sportive automobile ale momentului, un model care a marcat profund imaginea BMW.

Cele două modele prezentate în cadrul evenimentului au o importanţă mare pentru marcă. Pe de o parte, noul BMW X3 este unul din modelele populare pentru BMW în România – cu 4000 de unităţi livrate de la lansarea primei generaţii în 2003. Pe de altă parte, noul BMW Seria 6 Gran Turismo, duce la un nou nivel conceptul de caroserie lansat pentru prima dată de BMW prin BMW Seria 5 Gran Tursimo. Noul model este acum în egală măsură mai suplu şi mai elegant, dar şi mai spaţios. În plus, apartenenţa la o clasă superioară marchează şi plusul de tehnologie de care beneficiază BMW Seria 6 Gran Turismo. De exemplu suspensia penumatică integrală, pentru un plus de confort, este un element care se regăseşte numai la limuzina BMW Seria 7.

 

  • Preţuri pentru BMW Seria 6 Gran Turismo – începând de la 63 249 Euro cu TVA pentru 630i Gran Turismo.
  • Preţuri pentru BMW X3 – începând de la 47 838 Euro cu TVA pentru X3 xDrive20d.

Preţuri BMW Seria 6 Gran Turismo

Preturi BMW X3

 

Prezentare celor două modele s-a făcut într-un mod inedit, prin două camere special amenajate. Cea dedicată BMW X3 a avut în prim plan designul, ca semn al transformării modelului şi a fost marcată de o prezentare video cu designerul de exterior al modelului, Calvin Luck, într-o înregistrare dedicată proiectului din România – https://youtu.be/Pt1716DtgmU.x Interiorul elegant şi modern al modelului Seria 6 Gran Turismo a fost recreat sub forma unei sufragerii elegante, cu mobilier oferit de Rovere Mobili. La exterior au fost prezentate două motociclete, fiecare servind drept avatar al modelelor prezentate – versatilul BMW R 1200 GS pentru BMW X3, tourerul BMW R 1200 RT pentru BMW Seria 6 Gran Turismo. În final, în exterior erau prezentate 10 informaţii esenţiale despre fiecare model, sub forma unei „păduri” de semne.

 

A fost o provocare pe care ne-am asumat-o – în prezentarea noastră am încercat să spunem povestea celor două modele, nu să le explicăm. Am încercat să scoatem în evidenţă esenţa lor, nu să facem o prezentare exahustivă. De accea, întâi am invitat la descoperirea celor două camere special pregătite şi doar după am dezvelit noile BMW Seria 6 Gran Turismo şi BMW X3”, a explicat Alex Şeremet.

 

Infromaţii BMW X3 şi Seria 6 Gran Turismo


BMW X3

13%

Amprenta CO2 pentru întreg ciclul de viață al unui X3 (producție + utilizare) a scăzut cu până la 13%.

50:50

Distribuția maselor între punţi la noul BMW X3 este de 50/50. Acesta este secretul agilităţii BMW.

55 kilograme

Deşi beneficiază de o echipare standard mult mai bogată, noul BMW X3 este cu până la 55 kg mai ușor faţă de generația precedentă.

0.29

Cea mai bună aerodinamică din segment. Noul BMW X3 are un coeficient aerodinamic de doar 0.29, scăzut de la 0.36, valoarea modelului precedent.

Launch Control

În echiparea standard, X3 M40i beneficiază de o transmisie Steptronic Sport ce include modul Launch Control. Este primul X3 care folosește această tehnologie de la lansarea acestui model.

Gesture Control

BMW X3 preia o mare parte din tehnologiile inovatoare lansate de BMW Seria 7 şi BMW Seria 5, inclusiv controlul gesturilor.

Voice Assistant

„I want to listen to RockFM”. „Check my tire pressure” – comenzi vocale folosind limbajul uzual.

BMW CoPilot

Sistemul integrează toate funcţiile de siguranţă activă şi pasivă, precum şi sistemele de asistenţă sub denumirea BMW Personal CoPilot.

50%

Aproximativ jumătate din cantitatea de aluminiu utilizată pentru producția componentelor de motor și caroserie reprezintă material reciclat.

1,5 milioane

Peste 1,5 milioane de automobile BMW X3 (două generaţii) au fost livrate până acum.

 

 

BMW Seria 6 Gran Turismo

0.25

Coeficientul aerodinamic pentru BMW Seria 6 Gran Turismo a fost îmbunătăţit de la 0.29 la o valoare record de 0.25.

150 kg

BMW Seria 6 Gran Turismo este cu până la 150 kg mai uşor faţă de predecesorul său – Seria 5 Gran Turismo.

70%

Creșterea suprafeței de proiecţie pentru noul Head-up Display, cel mai sofisticat sistem de acest gen din industrie.

3 x 610

Spațiul de depozitare se triplează prin rabatarea banchetei spate, de la volumul standard de 610 litri la un volum 1800 litri.

64 mm

Pentru a accentua latura dinamică a noului model, înălțimea totală a scăzut cu 21 mm, iar înălțimea la nivelul portbagajului a scăzut cu 64 mm.

Spațiul interior

Deși silueta este mult mai apropiată de un coupe și implicit înălțimea a scăzut cu 21 de milimetri, optimizarea habitaclului oferă mai mult spațiu în zona capului pentru pasageri.

Stâlpul B

Cel mai înalt punct al mașinii este situat în zona stâlpului B, accentuând design-ul inspirat de la linia modelelor coupe.

0,95 m2

Suprafața plafonului panoramic este de 0,95 m2 (1065 mm x 900 mm).

Diamante de 1.400 W

Puterea sistemului auto Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound este de 1.400 W. Este singurulsistem din industrie care foloseşte membrane de dimantpentrucalitateasunetului.

-10 mm

Pentru mai multă stabilitate, suspensia pneumatică pentru ambele punți (opțional) reduce garda la sol cu 10 mm atunci când este depașită viteza de 120 km/h sau când este selectat modul de condus „Sport”.

 

 

Despre Festivalul SoNoRo
www.sonoro.ro

Festivalul SoNoRo va avea loc anul acesta în perioada 27 octombrie – 13 noiembrie și recomandă pentru cea de-a XII-a ediție un joc de-a HIDE&SEEK, în care muzica de cameră va fi acompaniată de poezie, video art, fashion design și un quest labirintic în care festivalul își propune să-și poarte publicul. Orașele în care se vor desfășura concertele Festivalului SoNoRo sunt București, Timișoara, Cluj și Brașov.

 

Cea de-a XII ediție a Festivalului SoNoRo va fi susținută de 50 de artiști din 15 țări, dintre care îi menționăm pe Gilles Apap, Ruxandra Donose, Giovanni Sollima, Max Baillie, Philippe Graffin, Daniel Rowland, Răzvan Popovici, Diana Ketler, Marc Bouchkov, Vladimir Mendelssohn, Justus Grimm, Henri Demarquette, Zoran Markovici, Storioni Trio și Kamerata Kronstadt, condusă de dirijorul Cristian Oroșanu.

 

Publicul va fi incitat, intrigat, invitat să se costumeze și purtat printr-un labirint concertistic. The Eternal Child, Réverie, The Labyrinth, Lost and Found, In Disguise, Seven Last Words, Master of Games, Wear your other side: Dr. Jekyll of Mr. Hyde? sunt doar câteva dintre temele concertelor, ce vor avea loc în spațiile deja consacrate ale Festivalului – Palatul Cotroceni, Cercul Militar Național, Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă, Ateneul Român sau Sala Radio, dar și în locuri cărora SoNoRo le va adăuga și această nouă destinație de sală de concert: Aula ASE, Palatul Bragadiru, Casa Boema, din Cluj, sau noua aripă a Carului cu Bere, din București.

Despre TOT – Tot un spaţiu
www.totunspatiu.ro

TOT este un spaţiu dedicat intreg traseului artistic, pornind de la documentare prin prisma unei biblioteci de specialitate, mergând mai departe la procesul de creaţie găzduit de ateliere personale dedicate artistilor de orice natură, prezentarea şi promovarea obiectului de artă cu ajutorul unui studio foto-video , expunere într-o galerie de arta proprie, organizarea de evenimente cu caracter artistic menite să deschidă apetitul publicului larg pentru acest domeniu şi aducerea artei la un nivel mai usor digerabil într-un spaţiu experimental şi nu în ultimul rând, vânzarea de artă prin prisma unui showroom.

 

Astfel TOT îşi propune susţinerea valorilor artistice autohtone, punând la dispoziţie aceste spaţii tinerilor creativi din domeniu.

 

Credit foto – Bogdan Baraghin şi Mihai Barbu

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor