Muzica pentru familia ta

Din cand in cand se lanseaza cate o masina care te face sa crezi ca ceilalti producatori nu au inteles nimic in atatia ani, iar una dintre aceste masini este Honda Jazz. Lansata in 2002, cu un interior incredibil de spatios,   motoare care consumau putin combustibil, agila si cu o calitate foarte buna a asamblarii, Jazz a devenit un standard in domeniu pe care ceilalti se chinuie sa-l atinga dar nu reusesc.

 

 

A castigat de-a lungul anilor peste 30 de premii, s-a clasat pelocul intai in studiile JD Power la categoria „satisfactia clientului”, are o valoare buna la revanzare si s-a aflat mereu in topul vanzarilor pentru segmentul din care face parte in ultimii patru ani. Odata cu reimprospatarea celei de-a doua generatii avem parte de un design contemporan, multe elemente de siguranta si un comportament dinamic bun. Totusi designul practic si spatiul interior ne-au cucerit pe noi.

 

 

Aruncand o privire asupra lui Jazz vei constata ca designul exterior nu a suferit schimbari foarte mari, doar a devenit putin mai agreabil. Intr-o lume in care clientii sunt foarte nerabdatori sa iasa in fata cu noua lor achizitie si intr-o clasa in care exista rivali care arata mai bine, abordarea celor de la Honda este una curajoasa. Modificarile aduse de facelift la exterior sunt discrete insa Jazz pastreaza aspectul unei masini bine inchegate si robuste.

 

 

Fata de prima generatie, Jazz a crescut in aproape toate dimensiunile. Cei 30 mm adaugati latimii creeaza senzatia unui interior spatios. Alaturi de un design practic al plansei de bord, numeroasele spatii de depozitare, spatiul excelent pentru scaune si bagaje (1320 l cu bancheta spate rabatata) fac din modelul celor de la Honda alegerea perfecta pentru o familie. Alte caracteristici care fac viata mai placuta la bord sunt distanta crescuta dintre cele doua scaune din fata si usile spate care au o deschidere de 80 de grade. Plierea banchetei spate se poate face printr-o singura miscare cu ajutorul unei manete aflate sub scaune. Alte masini din acest segment necesita mai multe manevre, inclusiv mutarea catre spate inainte de pliere.

 

 

Poziţia la volan este inalta si confortabila, cu o foarte buna vizibilitate. Volanul, si el cu designul modificat, preluat de la Civic, iti da un sentiment de sportivitate, putand fi reglat atat pe inaltime cat si in adancime. Scaunele frontale beneficiaza de suport lombar cu forma articulata ce respecta curbura coloanei si protejeaza toracele. Pe bancheta din spate pot calatori confortabil trei pasageri, avand la dispozitie spatiu suficient pentru picioare, chiar si cand scaunele din fata sunt mult date pe spate.

 

 

Motorul de 1.4 litri I-VTEC ce dezvolta acum 100 CP si 127 Nm este mai silentios (sub 3-4000 rpm aproape ca nu-l auzi) si mai elastic, tipic Honda, capabil sa mentina fara probleme regimurile de turatii inalte. Directia asistata electronic (EPS) este precisa, iar sistemul de franare este ferm – aici facandu-si imediat prezenta sistemele de siguranta EBD şi ABS.

 

 

La drum, am remarcat un comportament foarte bun al masinii, suspensiile reusind cu succes sa amortizeze gropile din carosabil pe care le incasam inevitabil.  Mai mult, Honda Jazz este echipata tot in dotarea standard si cu sistemul de control al tractiunii si stabilitatii (VSA) care-ti ofera o mai mare incredere in viraje si depasiri. Modelul din testul nostru a fost echipat cu transmisie manuala in cinci trepte ce combina performantele si economia de combustibil. Pentru acest lucru, inginerii Honda au echipat noul Jazz cu sistemul Shift Indicator Light (SIL) ce recomanda selectarea treptei potrivite de viteza pentru a obtine un consum cat mai redus de combustibil. Acest indicator este insa pozitionat la bord intr-o zona fara prea mare vizibilitate din partea soferului, pe cadranul turometrului, in dreapta.

 

 

Consumul mixt conform producatorului este de 5,5 litri /100 km. Fara a fi preocupati in vreun fel de atingerea acestei valori, noi am incheiat drive testul cu 5,7 litri/100 km conform computerului de bord. Din punct de vedere al sigurantei, noua Honda Jazz dispune de: airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, airbag-uri laterale, airbag tip cortina, ABS, EBD, EBA (asistarea la franarea de urgenta), centuri de siguranta cu pretensionare, cu trei puncte de prindere, sistem ISOFIX pentru scaun copil stanga/ dreapta, tetiere active fata, controlul stabilitatii si tractiunii (VSA).

 

 

Cu siguranta, unii oameni vor spune ca viata nu era asa complicata in urma cu, sa zicem, noua ani de zile. Multe lucruri s-au schimbat, dar atunci, ca si acum, Honda Jazz este o masina buna cu o „fata” enervant de simpatica. Lucrurile care la momentul lansarii primei generatii reprezentau  caracteristici unice au devenit acum dotari standard si in cazul altor producatori dar, chiar si asa, Honda Jazz isi invinge adversarii.

 

 

Mi-a placut aceasta masina din mai multe motive: economia de carburant, spatiul interior mare si nenumaratele spatii de depozitare. Am facut aproape orice cu aceasta masina: ne-am plimbat prin oras, la munte, pe drumuri asfaltate si pe unele cu macadam, iar ea s-a achitat cu brio fata de toate. Honda Jazz nu este o masina revolutionara, este pur si simplu una foarte buna.

 

foto : Catalin Oprea

 

[nggallery id=203]

Cursa de antrenament pentru Raliul Faraonilor

Echipajul X Riders – Costel Casuneanu/Maurilio Zani – va lua startul, cu un Mitsubishi MPR 13, in Hungarian Baja, etapa inclusa in Cupa Mondiala. Pentru cei doi, cursa programata in perioada 25 – 28 august, este ultimul test inaintea Raliului Faraonilor.

 

 

 

Dupa o pauza de aproape doua luni, echipajul Costel Casuneanu/Maurilio Zani va lua startul in Hungarian Baja, etapa inclusa in premiera in calendarul Cupei Mondiale de Rally Raid. Pe lista de start in Hungarian Baja 2011 sunt 44 de echipaje la clasa auto si 30 la clasa moto si quad, competitia fiind una dintre cele mai importante din aceasta zona. „A fost o pauza lunga de la ultima cursa pana acum si cel mai important este sa ne intram in ritm cat mai repede. Masina este pregatita si sunt sigur ca va fi un antrenament util inaintea marii provocari din acest an – Raliul Faraonilor”, a spus Costel Casuneanu, inaintea plecarii spre Ungaria.

Dupa ce a terminat Baja Spania pe locul 6, prima etapa de cupa mondiala la care a luat startul in 2011, echipajul X Riders si-a propus ca etapa din Ungaria, a cincea din calendarul competitional al Cupei Mondiale, sa fie doar cursa de antrenament pentru Raliul Faraonilor. „In Spania am obtinut un rezultat foarte bun tinand cont si de adversarii nostri. Aici in Ungaria rezultatul conteaza mai putin. Este foarte important ca masina sa ramana intreaga pentru ca timpul intre aceasta etapa si cursa din Egipt este foarte scurt si ca eu si Maurilio sa parcurgem cat mai multi kilometri in regim de cursa”, a mai spus Costel Casuneanu.

 

 

 

Editia din 2011 a Hungarian Baja va incepe joi, 25 august, cu o sesiune de teste, vineri fiind programata super speciala, cu o lungime de 5,5 kilometri, care se va desfasura pe drumuri forestiere. Sambata si duminica sunt programate alte 7 probe speciale, in jurul orasului Gyor, pe un traseu ceva mai scurt decat cel propus initial de organizatori din cauza ploilor cazute in ultima perioada in regiune. „Majoritatea probelor sunt pe pamant batatorit si iarba. Este o etapa foarte dificila si sper sa nu ploua pentru ca atunci traseul devine foarte, foarte alunecos. Sunt sigur ca ne vom intra repede in ritm si cred ca vom obtine un rezultat bun in aceasta cursa”, a spus si Maurilio Zani, copilotul echipajului X Riders.

Turda Motorshow 2011

Manifestarile prilejuite de Zilele Orasului Turda includ, la editia din 2011, un program demonstrativ ce reuneste reprezentanti ai mai multor discipline sportive: ADRIAN RASPOPA (raliu), GABRIEL ONOFREI (drift), RAZVAN RADU, SORIN ZAHARIA si STEFAN OANCEA (stunt moto).

 

Sambata, 27 august, incepand cu ora 10.30, iubitorii sporturilor cu motor sunt invitati la Turda, pe strada Tineretului, la un spectacol in premiera in orasul salinei.

 

Va asteptam!

ACS RALLY SPIRIT

Debutantul

In anul in care am inceput sa concurez, nu s-a facut clasamentul debutantilor.  Daca s-ar fi facut as fi luat locul trei.  Ceilalti doi din fata m-au cam batut in toate etapele iar eu eram abonat la un caldut loc trei intr-un clasament moral al incepatorilor.

                 
                   
                   
                   
                   
                   
                   

Anul asta, debutantii au intr-adevar clasamentul lor insa parca au inebunit de tot. Si-au luat niste mici bombe si le piloteaza de parca viata lor ar depinde de rezultatul din fiecare cursa. Unul din ei ii incurca pe veterani in clasamentul open. Altul era cat pe ce sa urce pe podium la general la un moment dat. Rup cutii, dau de pereti cu masinile, revin, merg la fel de tare si ne aplica fara niciun fel de jena cate o bataie celor care avem cativa ani de curse in spate. Clasamentul debutantilor arata ca o zona a unui razboi in care doar primii trei vor fi gratiati. Si vezi debutanti pe primele locuri si la grupa H si la H3 si la 2 Roti Motrice.

                 
                   
                   
                   
                   
                   
                   

Daca in 2009 eu ma gandeam doar sa ajung la sosire si sa nu ma fac de rusine, baieti ca Mihnea Dutescu, Costi Stratnic, Bogdan Cuzma sau Mihai Avram vin in primul lor an de curse cu gandul sa rupa fasul la toti cei cu doua roti motrice. Si mai sunt si altii pe care nu ii ajuta masinile atat de mult insa scot untul din ele.

 

Pe Costi Stratnic l-am intalnit prima oara la Campulung.  Ii stiam masina dar eram sigur ca ii vor trebui macar patru etape pana sa isi intre in mana. Ceea ce a fost complet gresit. M-a batut fara niciun fel de menajamente inca din prima cursa si s-a instalat cu o siguranta sora cu aroganta pe primele locuri in vreo patru clasamente.

                 
                   
                   
                   
                   
                   
                   

Cand am inceput sa stam de vorba mi s-au clarificat mai multe lucruri despre acest Costi 475 Fly Man. Omul nu a venit la coasta doar sa-si faca damblaua. A venit sa invete, sa mearga tare, sa isi pregateasca masina din ce in ce mai bine si sa faca lucrurile cum trebuie.

                 
                   
                   
                   
                   
                   
                   

Cand vad cum analizeaza onboard-urile lui si a celorlalti, cum isi pregateste fiecare weekend ma gandesc la distanta enorma fata de cum abordam eu cursele in primul an. Si chiar fata de cum le abordez acum. Daca eu inca ma bat cu Costi in clasamentul automobilelor cu doua roti motrice este pentru ca Mr. Omniasig a ratat clasarea in cateva etape. Atunci a mers atat de tare incat nu a mai apucat sa ajunga la finis. Si nu vreau sa ma gandesc ce timp ar fi scos. Pentru ca mi-ar zdruncina moralul.

                 
                   
                   
                   
                   
                   
                   

Pentru mine e clar! Nu exista debutanti sau piloti cu experienta. Exista piloti care vin la curse sa mearga ceva mai tare ca pe sosea si piloti care vin la curse sa mearga cat de tare este fizic posibil. Sau chiar mai mult decat atat. Costi a pus la indoiala niste legi ale fizicii de cateva ori. Si le va mai pune de acum incolo. Tare mi-e frica insa ca dupa ce isi va lua titlu de Campion la Debutanti va veni anul viitor atat de hotarat sa bata tot incat doar ce va avea peste 100  de cai in plus fata de ce va avea el va putea sa-i puna probleme.

                 
                   
                   
                   
                   
                   
                   

Cam asa il vad eu pe unul din debutantii de la coasta de anul asta. Cat despre ceilalti debutanti… numai de bine!

Doi piloti din Citroën Racing Trophy Romania iau startul in Barum Czech Rally

Ekaterina Stratieva si Vlad Cosma, doi dintre cei cinci piloti inscrisi anul acesta in Citroën Racing Trophy Romania, vor lua, in acest weekend, startul in Barum Czech Rally, etapa inclusa in Intercontinental Rally Challenge, dar si in Citroën Racing Trophy Cehia.

 

Ekaterina Stratieva si Vlad Cosma sunt primii piloti inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania care profita de regulamentul acestui proiect si se vor bate pentru premiile in bani si la Barum Czech Rally in Cehia. „Aceasta a fost una dintre ideile principale din spatele acestui proiect si anume sa permitem pilotilor care concureaza cu modelele Citroën C2R2 Max si Citroën DS3 R3 sa participe in orice campionat national unde se organizeaza Citroën Racing Trophy. Asa cum in Romania au venit Simone Campedelli si Menyhert Kroszer, ma bucur ca Ekaterina Stratieva si Vlad Cosma vor lua startul la Barum Czech Rally. Sunt sigur ca va fi o experienta interesanta pentru toata lumea”, a spus Jean Francois Lienere, responsabilul competitii clienti Citroën Racing.

 

 

 

Pentru Ekaterina Stratieva, Barum Czech Rally, este unul dintre raliurile preferate, neavand cum sa rateze startul in aceasta etapa din Cehia. „Imi place foarte mult raliul pe aici si dupa etapele de macadam din Romania sunt foarte incantata ca voi pilota din nou pe asfalt. Configuratia raliului este foarte interesanta, iar faptul ca voi concura si in Citroën Racing Trophy este un motiv in plus sa-mi doresc sa obtin un rezultat bun”, a spus Ekaterina Stratieva, inaintea recunoasterilor oficiale pentru Barum Czech Rally.

 

 

 

Dupa rezultatul excelent din Yalta Rally, prima etapa din IRC la care a luat startul anul acesta, Vlad Cosma este pregatit pentru experienta din Cehia. „Initial am vruta sluam startul, in septembrie, la etapa de IRC din Ungaria, dar tinand cont ca Barum Czech Rally este inscris in Citroën Racing Trophy Cehia am decis sa luam startul aici si sa ne luptam pentru premiile puse in joc. Voi incerca sa merg cat mai tare si sper sa termin aceasta etapa pentru ca am avut destul de mult ghinion in ultima perioada. Sper sa facem fata cu brio si sa reprezentam, din nou, Romania cu cinste, asa cum am facut-o si la Yalta”, a spus Vlad Cosma.

 

Ekaterina Stratieva si Vlad Cosma, piloti care vor concura cu modelul Citroën C2R2 Max se vor lupta, in Citroën Racing Trophy Cehia, pentru premii totale de 5.500 Euro. Victoria la clasa 6 este recompensata cu 2.500 €, locul 2 cu 1.500 €, locul 3 cu 1.000 €, iar locul 4 cu 500 €.

 

 

 

Editia a 41- a Barum Czech Rally, etapa a saptea din Intercontinental Rally Challenge, se va desfasura in perioada 26 – 28 august, pe probele speciale din jurul orasului Zlin. In total sunt programate 15 probe speciale cu o lungime totala de 248,48 kilometri. Lungimea totala a raliului este de 619,73 km.

Tom Cruise, la volanul unui monopost de F1 cu 291 km/h

 Unele echipe au plecat in vacanta pe durata obisnuitei pauze de vara in Formula 1. Ei bine, Red Bull Racing a fost la munca in California de Sud, lucrand alaturi de un sofer american de o oarecare importanta. Poate ati auzit de el… Numele lui este Tom Cruise. Da, actorul !

 

Tom Cruise, producator si star al Mission: Impossible Ghost Protocol, care apare in cinematografe pe 21 decembrie, a luat o pauza de la munca de post-productie pentru a accepta o invitatie de a testa monopostul Red Bull Racing Formula One in sudul Californiei. David Coulthard, castigator a 13 Grand Prix-uri si fost pilot Red Bull Racing, a fost instructorul lui Cruise cu ajutorul unei echipe de 12 oameni care a zburat special de la baza echipei din Marea Britanie.

 

 

Red Bull Racing a castigat campionatul de Formula 1 in 2010 si, in prezent, se afla la conducerea campionatului din 2011 la o diferenta considerabila cu sase victorii in 11 curse din cele 19 ale sezonului.

 

 

Cruise, un fan declarat al motorsportului, care a condus numeroase masini de curse de-a lungul anilor, dar niciodata o masina de Formula 1, a ajuns la viteza maxima de 291 de Km/h, cu doar patru km mai putin decat viteza maxima atinsa de Coulthard, dupa ce a condus o masina de 850 de cai putere in jurul circuitului de 4km, Willow Springs, din Rosamond, California.

 

Cruise a parcurs 24 de tururi in timpul sesiunii de sapte ore, care a inceput cu Cruise si Coulthard parcurgand circuitul cu o masina de serie pentru a se familiariza cu liniile optime ale circuitului, inainte ca Coulthard sa ii arate lui Cruise complexitatea masinii. Intre marginile de protectie ale circuitului, echipa a revazut analiza telemetrica a masinii cu Cruise, comparand-o cu analiza turului lui Coulthard. Cruise si-a imbunatatit timpul initial cu aproape 11 secunde pana la ultimul tur.

 

 

Tom chiar se pricepe. Am fost surprins ca a invatat atat de repede si chiar e un sofer desavarsit.”, a declarat Coulthard. “Reactiile sale au fost incredibile, luand in considerare cat de complicat este sa conduci o masina de Formula 1. E un tip care duce masina pana la limita in viata de zi cu zi. Ziua de azi nu a fost una monotona. Tom chiar m-a impresionat.

 

 

Formula 1 este cea mai sofisticata si populara forma de motorsport din lume, cu mai mult de 520 de milioane de fani la nivel global. Campionatul se intoarce in America in 2012, dupa o absenta de cinci ani. Grand Prix-ul din Statele Unite o sa se organizeze la Circuit of the Americas in Austin, Texas, care este momentan in constructie.

 

Noul Chevrolet Malibu îşi serbează debutul european la Salonul Auto de la Frankfurt

  • Un exterior conceput după un nou design, aerodinamic şi cu proporţii mai impunătoare
  • Un interior nou, cu post de conducere dublu, care oferă mai mult spaţiu, nivel redus de zgomot şi un număr impresionant de materiale de înaltă calitate
  • O gamă de motoare pe benzină şi diesel puternice, cu 4 cilindri şi consum redus de carburant
  • O gamă extinsă de funcţii de siguranţă incluse în dotarea standard

 

După ce a fost prezentat în premieră mondială în cadrul saloanelor auto din SUA şi China, noul Malibu va reprezenta principalul punct de atracţie cu care marca Chevrolet doreşte să impresioneze vizitatorii Salonului Auto de la Frankfurt, ediţia 2011. În Europa, acolo unde modelul Malibu nu a fost disponibil până în prezent, noua versiune va fi comercializată începând cu anul viitor şi va deveni, cu siguranţă, vârful de lance al mărcii.

 

„Noul Malibu va reprezenta cel de-al 8-lea model inedit lansat de Chevrolet în mai puţin de 12 luni”, a declarat Wayne Brannon, Preşedinte şi Director executiv al Chevrolet Europe. „Chevrolet Malibu este noua ofertă de top a mărcii, aducând o valoare dovedită în segmentul de autovehicule de dimensiuni medii din Europa.”

 

Un exterior elegant şi trăsături atletice inedite

 

Noul Malibu are un ampatament de 2,737 m, o postură mai lată şi spoilerul integrat.

Datorită formei şi designului noi ale modelului Malibu, inginerii au reuşit să reducă rezistenţa la înaintare cu 60% comparativ cu modelul anterior. Cu un coeficient aerodinamic apropiat de cel al modelului Volt (0,28), noul Malibu va fi unul dintre cele mai eficiente autovehicule din punct de vedere aerodinamic din toată gama de autoturisme Chevrolet.

 

Printre celelalte elemente de design exterior se numără grila dublă a radiatorului caracteristică mărcii Chevrolet, faruri Xenon sau HID de înaltă intensitate şi noile lămpi spate cu filament dublu şi tehnologie LED specifice modelului Camaro. Jantele sunt disponibile cu dimensiuni cuprinse între 17 şi 18 inch. Puteţi alege o paletă de 9 culori pentru exterior şi până la 4 combinaţii de culori pentru interior, în funcţie de modelul selectat.

 

Mai mult spaţiu, confort şi rafinament

 

Noul Malibu prezintă un design interior inedit, cu postul său de conducere dublu, care creează un mediu ambiant primitor, spaţios şi confortabil. Lăţimea extinsă a noului Malibu înseamnă şi un interior mai spaţios. În comparaţie cu modelul anterior, acesta oferă un interior mai încăpător, cu mai mult spaţiu pentru zona umerilor şi bazin.

 

Accentele metalizate sau cromate utilizate, iluminarea ambientală intimă de-a lungul panoului de instrumente şi în compartimentele de depozitare, precum şi cusăturile contrastante conferă interiorului un plus de rafinament. În locuri strategice, au fost adăugate materiale fonoabsorbante pentru o deplasare liniştită şi relaxantă.

 

Modelul Malibu prezintă o serie de spaţii de depozitare, inclusiv o interfaţă audio care poate fi ridicată şi coborâtă pentru a dezvălui un spaţiu de depozitare cu o adâncime de 6 inch amplasat în spatele afişajului tactil de 7 inch al sistemului audio – un element inedit pentru un autovehicul din clasa medie. Gama completă de opţiuni infotainment de ultimă generaţie oferită de noul Malibu include noi sisteme audio şi un sistem de navigaţie accesibil. Pentru nivelurile de echipare mai avansate, conectivitatea Bluetooth wireless permite utilizarea funcţiei mâini-libere pentru aplicaţiile disponibile pe un smartphone, în timp ce dispozitivul rămâne depozitat în siguranţă.

 

O reglare precisă pentru o manevrabilitate remarcabilă

 

Clienţii pot alege între două variante de motorizare pe benzină sau diesel economice, cu 4 cilindri, o cilindree de 2 şi 2,4 litri şi o putere de 164 CP, respectiv 169 CP. În Europa, noul Malibu va fi disponibil atât cu o transmisie manuală, cât şi cu o versiune automată.

 

Modelul Chevrolet Malibu a fost conceput pentru a concura de la egal la egal cu alte modele sedan mai scumpe în materie de manevrabilitate. Profitând de avantajele oferite de îmbunătăţirea continuă a modelelor premiate din segmentul de autovehicule de dimensiuni medii, inginerii GM au testat, reglat şi calibrat modelul Malibu pe drumuri rurale, autostrăzi, precum şi în cadrul centrelor de testare ale companiei din întreaga lume.  

 

Structura robustă a caroseriei permite o reglare precisă şi un control dinamic al autovehiculului, ambele aspecte reprezentând factorii cheie în ceea ce priveşte manevrabilitatea remarcabilă a noului Malibu. Alte sisteme care contribuie la asigurarea unei călătorii relaxante la bordul modelului Malibu sunt: un mecanism de direcţie premium, care oferă o reacţie precisă şi uniformă, precum şi o senzaţie de stabilitate, o suspensie faţă McPherson, o suspensie spate independentă multi-braţ şi un suport al motorului izolat care reduce nivelul de zgomot în habitaclu.

 

Printre sistemele de control al şasiului se numără sistemul de anti-blocare la frânare (ABS) cu patru canale, un sistem de control integral al tracţiunii, sistemul de control electronic al stabilităţii (ESC) în viraje, sistemul de distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD), sistemul de asistare la frânare (BA), sistemul de control al frânării în viraje, sistemul hidraulic de asistare la frânare şi sistemul de control al cuplului.

 

Funcţii de siguranţă imbatabile

 

Noul Malibu va fi unul dintre cele mai bine echipate autovehicule din segmentul său în materie de funcţii de siguranţă. Acesta va asigura protecţia optimă a pietonilor pe toate pieţele pe care va fi comercializat. Autovehiculul va fi prevăzut cu un număr total de 8 airbaguri: airbaguri pentru şofer şi pasagerul din faţă cu declanşare în două trepte, airbaguri pentru zona pelviană/toracică pentru şofer şi pasagerul din faţă în cazul unor coliziuni laterale, precum şi airbaguri tip cortină cu protecţie anti-răsturnare, toate acestea fiind incluse în dotarea standard pe toate pieţele la nivel mondial. Sistemul de asistare la parcarea cu spatele şi camera video pentru marşarier sunt disponibile pentru nivelurile de echipare medii şi superioare.

 

Modelul Malibu va fi fabricat în fabricile GM la nivel mondial, inclusiv în Statele Unite, Coreea de Sud şi China.

Cei mai buni pe macadam vin la Brasov

  • Sunt 47 de echipaje inscrise pentru editia din 2011 a Raliului „Tara Barsei Dunlop-Klar Professional”
  • Ungur poate deveni campion la Brasov
  • Un Mini adus la Brasov de Tempestini
  • Respectati pilotii

 

Termenul oficial pentru inscrierea la editia din 2011 a Raliului „Tara Barsei Dunlop-Klar Professional”, a saptea etapa din Campionatul National de Raliuri–Dunlop, competitie organizata sub egida Federatia Romana de Automobilism Sportiv, a expirat si pe lista sunt deja 47 de echipaje.  In mod sigur, numarul concurentilor va creste, intrucat mai sunt piloti in concediu care nu s-au inscris la timp si vor plati o taxa suplimetara, pentru a fi la startul cursei. Este un numar de concurenti normal, judecand dupa faptul ca ne aflam in ultima treime a sezonului.  „Sunt bucuros ca, desi este perioada concediilor estivale, majoritatea pilotilor si-a trimis cererile de inscriere. Speram sa le putem oferi o cursa pe masura asteptarilor lor, acum cand intram in ultima linie dreapta a sezonului”, a spus Bela Stoica, presedintele Auto Blic, organizatorul Raliului „Tara Barsei” Dunlop-Klar Professional.

 

Ungur poate deveni campion la Brasov

 

La Brasov vor veni toti cei care se bat pentru primele locuri ale clasamentului, indiferent daca este vorba de general sau de clase. Practic, la Brasov se poate stabili campionul national la clasa 19, intrucat Daniel Ungur mai are nevoie de doar 9 puncte, pentru a se incununa in 2011. In rest, la toate celelalte clase, sau in clasamentul general, batalia este acerba si pentru fiecare secunda se va asuda serios, mai ales ca aceste fractiuni de timp se pot transforma in puncte, care, la final, vor cantari foarte mult.

 

Un Mini adus la Brasov de Tempestini

 

Marea noutate la „Tara Barsei” Dunlop Klar-Professional o reprezinta superbul Mini John Cooper Works S2000, care va fi adus pe macadamul de la poalele Tampei de Marco Tempestini, unul dintre „parintii” cursei pe de la Brasov. Italianul va merge la Brasov cu acest bolid, pentru ca apoi sa merga in Ungaria, la o etapa de IRC, cu al sau Peugeot 207 S2000.

 

Respectati pilotii

  

Ca de obicei, organizatorii acestei curse au o mare rugaminte pentru spectatorii ce vor merge pe probele speciale: Daca ati ajuns sa vedeti evolutiile pilotilor pe viu, atunci cel mai bine ar fi sa ii respectati. Adica sa aveti rabdare, sa lasati masinile si motocicletele pe margine si sa intrati pe proba speciala abia dupa ce au trecut toti concurentii (lucru anuntat de trecerea masinii de “deschidere”, cu girofar). Asa este cel mai bine pentru toata lumea.

 

Program:

 

Vineri 2 septembrie

 

In intervalul 08.00-13.00 Shakedown – Ciolpani (jud Ilfov)
Baneasa Rally Show-Bucuresti, Baneasa Shopping City
In intervalul12.00-15.00: recunoasterea traseului de catre participanti
In intervalul 15.00-16.30: curse demonstrative de motociclism viteza si superbike
In intervalul 17.00-22.00: Baneasa Rally Show – prima proba speciala a raliului

 
Sambata 3 septembrie

In intervalul 09:00-20:00 Probe speciala desfasurate in triunghiul forestier Azuga – Sacele – Predeal 
 

Parteneri:

Cea de a saptea etapa a Campionatului National de Raliuri – Dunlop, competitie organizata sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv este sustinuta de:
Parteneri oficiali: GOODYEAR DUNLOP TIRES ROMANIA si KLAR PROFESSIONAL
Partener principali: LUKOIL, COLINA,
Parteneri: Kampur Service, Baneasa Shopping City, Hotel RAMADA, DEMENTOR, AXIS Security, Magnolia Shopping Center.
Eveniment organizat cu sprijinul: Directiei Silvice Prahova, Primariei si Ocolului Silvic Sacele, Serviciului de Politie Rutiera Brasov, Serviciului de Politie Rutiera Prahova, Inspectoratului Judetean de Jandarmi Brasov, Inspectoratului Judetean de Jandarmi Prahova, Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Brasov, Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Prahova, RAT Brasov
Parteneri media: Zile si Nopti, KISS FM

Victoria de pe Gutin

Vestita proba de raliu Gutai a gazduit in weekend-ul 20-21 august, etapele XI si XII ale Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop.

 

Clubul Sportiv Autosport Fair Play a fost prezent la startul celor doua etape cu 4 piloti: Mihai JR Beldie, Cristian Opincariu, Mihai Beldie si Lopazan Lucian.     

 

Pentru mine Raliul de la Baia Mare este prima amintire din lumea competitiilor automobilistice. Aici m-a dus tatal meu sa vad pentru prima data o astfel de intrecere. Ma bucur nespus de mult ca am ajuns sa pilotez pe o parte din acest traseu deosebit. La aceste etape am avut bucuria sa impart masina cu tatal meu, cel care m-a initiat in acest sport. Este un sentiment unic, de nedescris. Ii multumesc si ii sunt profund recunoscator pentru ca ma sprijina neconditionat. A fost o lupta frumoasa cu concurentii de la grupa si clasa la care am fost inscris si sunt foarte fericit ca am reusit sa plec acasa cu 2 victorii si cu maxim de puncte foarte importante in economia campionatului. Am concurat pana acum doar la o parte din etapele campionatului de viteza in coasta 2011. Mai sunt patru etape la care o sa impart noua masina cu Claudiu Negrila. Pentru ca matematic exista sansa victoriei, obiectivul meu este castigarea titlului de campion national al clasei H2″ a declarat Mihai JR Beldie.

 

“Tin sa ii multumesc lui Claudiu Negrila pentru increderea si sprijinul acordat, Claudiu David, echipei Clubului Sportiv Autosport Fair Play si Torent Sebes.” a incheiat Bebe.

 

Presedintele Clubului Sportiv Autosport Fair Play, domnul Mihai Beldie a incercat sa fie mai rapid decat baiatul sau, Mihai Beldie Jr. Se pare ca elevul si-a depasit de mult profesorul. ‘’La Baia Mare, am avut placerea dupa mai multi ani de pauza in care mi-am pastrat statutul de organizator de competitii sportive, sa ma aflu din nou in postura de pilot la start. Bucuria a fost si mai mare pentru ca am concurat cu aceeasi masina cu care fiul meu a castigat. Este un sentiment de implinire ca eu sa concurez in postura de ‘’gentleman driver’’ alaturi de Bebe’’ a declarat domnul Mihai Beldie.

 

Cristian Opincariu a obtinut victoria clasei H5 si a urcat pe treapta a III-a a  podiumului la grupa H si clasamentul masinilor cu 2 roti motrice.“Fordul nu este in parametrii normali! Problemele tehnice care inca sunt prezente ma impiedica sa am o evolutie mai buna. Cu toate astea am obtinut rezultatele maxime in conditiile date si de aceea sunt foarte bucuros. Masina va pleca la echipa Topp Cars in Ungaria cu convingerea ca pentru etapa de la Ranca ne vom alinia la start intr-o forma  perfecta”, a declarat Cristian Opincariu.

 

Lucian Lopazan, ocupa locul III la doar 3 zecimi de adversarul sau direct in lupta pentru obtinerea titlului de vice-campion national al clasei, Nicolae Ion. “Au fost doua etape foarte frumoase in care ne-am luptat cu zecimile de secunda, cot la cot cu adversarul direct Nicolae Ion. Mergem la urmatoarele doua duble cu sanse matematice de a castiga titlul de vice-campion. O sa dau tot ceea ce am mai bun pentru a termina cat mai sus pe podiumul clasei.

 

Urmatoarea provocare pentru pilotii Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop are ca locatie traseul de la Ranca, in perioada 9-11 septembrie.

Spa-Francorchamps: Schumi dă de băut

Aţi auzit de Bertrand Gachot?… Pilot de Formula 1 promiţător, belgianul a avut ghinion la începutul anului 1991 să se certe cu un taximetrist în Londra, şi să folosească un spray paralizant. Lucrul acesta era ilegal în Marea Britanie şi a dus la un proces şi la condamnarea lui Gachot la 6 luni de închisoare!

Si astfel, cu doar o săptămînă înaintea Marelui Premiu de la Spa, echipa Jordan avea nevoie urgentă de un pilot care să-l înlocuiască pe titularul belgian.

 

Eddie Jordan a căutat mai întîi printre “suspecţii de serviciu”: Derek Warwick, Keke Rosberg, Stefan Johansson. Dar în duminica de dinaintea cursei avea să îl angajeze pe un tînar neamţ care alerga în cursele de anduranţă pentru echipa Sauber-Mercedes. Boss-ul Mercedes îşi dăduse acordul, plus suma de 150.000 de lire, pentru ca Michael Schumacher să piloteze la următorul Grand Prix pentru Jordan. A doua zi, echipa era la Silverstone pentru a-l familiariza pe puştiul de 22 de ani cu masina de Formula 1 şi a vedea ce poate.  În numai cîteva ture, Schumacher avea să egaleze timpii obţinuţi de piloţii principali ai echipei.

 

Acum toată lumea ştie că Spa-Francorchamps este foarte aproape de orăşelul natal al lui Michael Schumacher. Dar în 1991, acesta mărturisea că nu alergase niciodată pe celebrul circuit. Si totuşi, în prima şedinţă de calificări, obţinea al optulea timp! Iar sîmbătă, în ce-a de-a doua zi a calificărilor, se situa un loc mai sus, batîndu-l categoric pe coechipierul său mult mai experimentat, Andrea de Cesaris.

 

 

Înainte de a veni în F1, Schumacher nu era considerat un pilot excepţional. Lumea zicea că nu ar fi la fel de rapid ca Hakkinen sau Frentzen. Karl Wendlinger (cel de-al treilea coechipier de la Sauber, alături de Frentzen) declara că după ce a văzut rezultatul lui Schumacher din calificări, şi-a zis “dacă el poate în Formula 1, atunci trebuie să mă gîndesc şi eu să ajung acolo”.

 

Duminică, 25 august 1991, debutantul obţinea al patrulea timp în warm-up. Pentru echipă, era clar că Schumacher se gîndea chiar la victorie în cursă. Dar, imediat după start, Schumacher avea să se oprească: neobişnuit cu maşina încărcată cu combustibil, suprasolicitase ambreiajul şi acesta a cedat.

Peste doar 11 zile, înainte de Marele Premiu al Italiei, Michael Schumacher avea să semneze un contract pe mai multe sezoane cu echipa Benetton. Tînărul pilot îi trimitea un fax scris de mînă lui Eddie Jordan : “Draga Eddie, imi pare rău dar nu pot să accept oferta ta. Al tău, sincer, Michael.”

 

 

* Marele Premiu al Belgiei se va desfăşura în weekend-ul 26-28 august 2011, pe circuitul de la Spa-Francorchamps. Michael Schumacher va lua startul în cea de-a 279-a cursă de Formula 1,  6 din cele 91 de victorii ale sale fiind obţinute pe acest circuit.

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor