FRAS atentioneaza asupra nelegalitatii functionarii unei federatii de karting

Conducerea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS) atentioneaza cluburile, sportivii si toti partenerii, asupra nelegalitatii functionarii unei structuri denumita “Federatia Romana de Karting”, a carei infiintare este sustinuta de Asociatia Automobil Clubul Roman (ACR). Federatia Romana de Karting este o entitate care nu are personalitate juridica si care nu este inregistrata la Autoritatea Nationala pentru Tineret si Sport (ANST), neavand Certificat de Identitate Sportiva, dupa cum se poate observa si pe www.anst.gov.ro

Intrucat infiintarea acestei federatii de karting ar influenta negativ activitatea FRAS si ar constitui o piedica in calea recunoasterii sale internationale, iar pe de alta parte nu pot exista doua federatii pentru acelasi sport, FRAS a sesizat instantele de judecata de o serie de aspecte care vizeaza grave incalcari ale Legii. Pentru ca instantele de judecata nu s-au pronuntat definitiv si irevocabil asupra acordarii personalitatii juridice pentru aceasta entitate, procesul aflandu-se in derulare, Federatia Romana de Karting nu exista din punct de vedere legal.

FRAS este organizata si functioneaza conform cerintelor imperative ale legii, dupa modelul federatiei internationale corespondente. Prin urmare FRAS coordoneaza activitatea de karting la nivel national prin intermediul Comisiei Nationale de Karting, asa cum pe plan international Federatia Internationala a Automobilului gestioneaza acest sport prin Comisia Internationala de Karting. Asadar FRAS este singura Federatie sportiva din Romania care are in obiectul de activitate kartingul, fiind abilitata prin lege sa organizeze competitiile oficiale de nivel national.

Conducerea FRAS considera ca demersul asociatiei ACR de a fi inregistrat la FIA o entitate care inca nu exista, respectiv Federatia Romana de Karting, ce nu are recunoastere ca structura sportiva si nu este cuprinsa in nomenclatorul federatiilor ANST, reprezinta o grava incalcare a practicilor internationale si deopotriva a legislatiei Statului Roman.

Acest demers al ACR afecteaza imaginea Romaniei in ceea ce priveste sportul automobilistic si produce confuzie in randul sportivilor si al partenerilor.

FRAS precizeaza ca, in conformitate cu legislatia in vigoare, este singura Federatie sportiva nationala care are dreptul sa organizeze, sa conduca, sa controleze si sa supravegheze activitatile si competitiile sportive oficiale la nivel national pentru toate sporturile cu motor pe patru roti, inclusiv pentru karting. In acest sens, FRAS s-a implicat cu succes in activitatea sportiva de karting din Romania si si-a desemnat si premiat Campionii Nationali pe sezonul competitional 2010.

FRAS informeaza toate structurile sportive legal constituite din domeniu precum si pe sportivii acestora, ca va acorda in continuare atentia cuvenita dezvoltarii acestui sport, practicat in tara noastra preponderent de copii si tineri, oferind cadrul deplin legal de organizare si desfasurare a competitiilor oficiale de nivel national.

Elena Hirtan

PURTATOR DE CUVANT

Sebastien Loeb nu va participa la Cursa de 24 h de la Le Mans

Asa cum va spuneam inca de acum doua zile unele surse il dadeau pe Sebastien Loeb drept unul dintre concurentii Cursei de 24 de la Le Mans din acest an intr-o echipa alaturi de Kimi Raikkonen si Stephane Sarazin. Ieri deja septuplul campion mondial a pus capat acestor speculatii spunand ca mai mult ca sigur nu va lua startul in prestigioasa competitie.

Loeb a mai participat la Le Mans cu echipa Pescarolo in 2005 si 2006, terminand pe locul secund la a doua participare. In 2009 a efectuat cateva teste alaturi de cei de la Peugeot in speranta ca va lua din nou startul in 2010 dar acest lucru nu s-a mai intamplat datorita programului sau incarcat . ( WRC si dezvoltarea modelului Ds3 WRC) .

Nu voi fi prezent la Le Mans in acest ana spus Loeb. ” Motivul este acelasi, am un program extrem de incarcat pentru dezvoltarea noului model Citroen DS3 WRC si este foarte greu sa mai am timp si pentru Le Mans” a mai spus acesta presei franceze.

Hatters Motorsport se incalzeste pentru noul sezon la “Polul Frigului”

Hatters Motorsport isi incepe activitatea din 2011 prin participarea la Winter Cup Covasna, pe lista de concurs aflandu-se Norris Mageanu (Subaru Impreza N11) si Aurelian Andronache (Citroen Saxo). Avem mult de lucru, pentru ca Hatters Motorsport este in fata unui an incarcat, cu o multime de evenimente, atat in postura de competitor, cat si in aceea de organizator. Si, firesc, ne dorim nu doar rezultate sportive mai bune, ci si ca anul acesta atat Muscel Racing Contest, cat si Raliul Argesului, sa depaseasca realizarile din 2010. Insa, daca-ti curge benzina prin vene, nu poti rata explozia de adrenalina pe care ti-o  ofera o intrecere pe zapada. Asa ca am pus cap-compas Covasna si ne prezentam la startul intrecerii care are drept punct central Comandaul. Si sunt convins ca ii vom incalzi din plin pe cei care vor veni sa ne vada acolo, in cea mai rece zona a tarii, pentru ca atat eu, cat si colegul meu, Dode, avem drept cuvant de ordine spectacolul!, declara Norris Mageanu.

Programata initial in weekendul trecut, competitia din Covasna a fost amanata din pricina lipsei zapezii. Intre timp, vremea a tinut cu organizatorii, astfel ca intrecerea se va desfasura in acest sfarsit de saptamana. Organizatorii au anuntat ca editia a cincea a Winter Cup Covasna va cuprinde clasicele probe speciale Covasna – Comandau, Comandau – Betasu, dar si o “speciala” noua, Comandau – Lacauti. O alta noutate a editiei din acest an a raliului este organizarea unei Superspeciale, aceasta fiind programata duminica 30 ianuarie.

Promovari ale unor responsabili din cadrul Directiei Comunicare a Grupului Renault in Romania

  • Liviu Ion va fi directorul Centrului de Studii de Piaţă şi Produs al Grupului Renault în România.
  • Anca Oreviceanu va fi noul director executiv de Comunicare al Grupului Renault în România.
  • Roxana Botezatu va deveni director de Comunicare al Renault Technologie Roumanie.

Începând cu 1 septembrie 2011, Liviu Ion va fi directorul Centrului de Studii de Piaţă şi Produs al Grupului Renault în România. Acesta face parte din Direcţia de Cunoaştere a Clientului, inclusă în Direcţia Generală Adjunctă Plan Produs Programe, aflată la Paris. El va dirija echipa din România care efectuează studii despre clienţi pentru regiunea Euromed şi studii statistice pentru alte sectoare ale Grupului.

Începând cu 1 martie 2011, Anca Oreviceanu va fi noul director executiv de Comunicare al Grupului Renault în România. Ea va fi înlocuită de către Roxana Botezatu la conducerea Direcţiei de Comunicare a Renault Technologie Roumanie.

Născut la 5 februarie 1965 la Bucureşti, Liviu Ion este absolvent al Facultăţii de Comerţ, ASE Bucureşti (1988). Are un doctorat în economie de la ASE (1993) şi un master în sociologie politică (Diplôme d’Etudes Approfondies) de la Institutul de Studii Politice din Strasbourg (1995). Intră în Ministerul Afacerilor Externe în 1990. Între 1994 şi 1998 este Adjunct al Reprezentantului Permanent al României pe lângă Consiliul Europei. Între 1998 şi 2000 este funcţionar internaţional al Consiliului Europei, ca secretar al Campaniei « Europa, un patrimoniu comun ». După opt luni la reprezentanţa Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare din România, intră în 2001 la Forum Invest, ca director de conferinţe economice internaţionale (Washington, Londra, Bruxelles, Roma, Monte-Carlo). Este angajat la Automobile Dacia de la 1 decembrie 2004 ca Director Executiv de Comunicare. La 1 iunie 2008 este numit Director Executiv de Comunicare al Grupului Renault în România. Asociaţia Presei Auto din România l-a desemnat „Cel mai bun director de comunicare al anului 2008”.

Născută în 1979 la Slatina, Anca Oreviceanu este absolventă a Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti, Facultatea de Comunicare (2002). Are o experienţă de 10 ani în comunicare, în sistemul public (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului) şi în întreprinderi private (Petrom, Renault Technologie Roumanie). Coordonează comunicarea Renault Technologie Roumanie din 2007.

Născută în 1984 la Piatra Neamţ, Roxana Botezatu este absolventă a Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti, Facultatea de Comunicare (2007). Are o experienţă de 5 ani în comunicare externă (General Expo, SănătateaTV) şi internă, din 2007, la Direcţia de Comunicare a Renault Technologie Roumanie.

Formula 1, ştiri din pre-sezon: partea a 2-a

În aşteptarea primelor teste ale anului, ştirile din Formula 1 se referă mai mult la datele de lansare ale monoposturilor destinate acestui sezon.

Narain Karthikeyan a fost prezentat oficial ca pilot de curse al echipei HRT (Hispania), dar incertitudinea planează în continuare asupra viitorului grupării condusă de Colin Kolles. Vocal ca de obicei, acesta continuă să susţină că vor fi prezenţi la teste, iniţial cu maşina de anul trecut, iar la ultimul test ar fi programată apariţia modelului 2011. Aşteptăm cu interes, aşa cum aşteptăm şi anunţul pentru al doilea pilot, dar semnele nu indică un viitor prea luminos pentru HRT.

Force India l-a anunţat oficial ca pilot de curse pe Paul Di Resta, alături de Adrian Sutil. Scoţianul Di Resta (campion F3 Euroseries in 2006, cînd l-a bătut chiar pe Sebastian Vettel, şi campion DTM în 2010) a fost pilot de rezervă anul trecut şi a impresionat în cele cîteva apariţii în antrenamentele libere. Vitantonio Liuzzi nu a rupt gura tîrgului în sezonul trecut şi prin urmare nu mai figurează în componenţa echipei. Ca pilot de rezervă a fost angajat Nico Hulkenberg, proaspăt concediat de Williams, unde i-a făcut loc lui Pastor Maldonado, venit cu sprijin de stat (vezi mai jos).

Disputa privitoare la numele LOTUS a ajuns – cum se aştepta – în justiţie, unde, ca şi la noi acasă, a început cu o amînare. Nu se ştie deocamdată care echipă va avea numele, fosta Renault (pentru care Group Lotus este sponsor principal) sau echipa malaeziană a lui Tony Fernandes care s-ar putea numi Team Lotus. Fiecare din protagoniştii disputei are argumentele sale, şi deocamdată nu înclinăm spre nici o parte. Vom reveni.

Pînă una alta, echipa Renault (Lotus-Renault) a dezvăluit culorile maşinii pentru acest sezon, bolidul negru cu auriu avînd reminiscenţe din celebrul Lotus John Player Special din anii ‘7o – ’80. Lansarea oficială a modelului 2011 va avea loc la Valencia pe 31 ianuarie. Pe de altă parte, cealaltă echipă – Team Lotus – va avea o lansare online pe 1 februarie, tot la Valencia, unde vor avea loc primele teste.

Toro Rosso pastrează încă linişte în ce priveşte piloţii, lăsînd de înţeles că-i vor păstra pe cei de anul trecut, deşi brazilianul Daniel Ricciardo speră să prindă locul lui Sebastien Buemi, dacă acesta va fi în continuare eclipsat de Alguersuari.

Echipa Williams a primit o finanţare puternică din partea companiei  petroliere de stat din Venezuela PDVSA – devenită sponsor principal, dar asocierea cu controversatul Hugo Chaves a provocat mai multe reacţii adverse din partea presei. Totuşi, britanicii aveau mare nevoie de bani, şi cum se ştie, aceştia n-au miros… Ei au mai anunţat că vor fi prezenţi cu noua maşină încă din prima zi de teste, dar o lansare oficială va avea loc la o dată ulterioară.

Ferrari vor lansa modelul pentru noul sezon (denumit se pare F150) pe 28 ianuarie şi vor începe testele cu acesta pe 1 februarie la Valencia. Italienii au prelungit contractul cu sponsorul Marlboro, care în continuare nu are însemne vizibile pe maşină. În altă ordine de idei, Fernanado Alonso a declarat că îl vede pe Schumacher (Mercedes GP) ca unul din cei mai periculoşi adversari în acest sezon.

Red Bull vor lansa şi ei maşina la Valencia, în dimineaţa zilei de 1 februarie, şi de data aceasta vor începe testele direct cu noul model, care se pare că va fi o evoluţie a celui care a dominat suveran sezonul trecut. Tot pe circuitul din Valencia îşi va prezenta şi Mercedes noul bolid, în prima zi de teste oficiale.

Vă reamintesc că anul acesta vom avea transmisii HD, şi se pare că vor fi transmise şi antrenamentele oficiale de vineri şi sîmbătă.

Şi nu va mai comenta Dan Alexandrescu!

Lectia zilei cu Marco Tempestini : echipajele de recunoastere

Incepand cu Raliul Bulgariei din sezonul trecut al WRC, FIA a admis “echipajele de recunoastere” asa numitele Ouvreurs. Initial se dorea ca de acest sprijin sa beneficieze doar echipajele de uzina apoi regulamentul s-a flexibilizat si pilotii privati precum Petter Solberg s-au putut bucura oficial de aceasta prevedere a regulamentului. Incepand cu 2011 si concurentii din IRC au parte de cateva schimbari in regulament. Doua dintre cele mai importante modificari se refera la adoptarea sistemului de punctaj FIA ( locul 1 -25 puncte;locul 2-18 puncte;etc) precum si posibilitatea de a avea un echipaj de recunoastere.

Prezent la editia centenara a Raliului Monte Carlo 2011, Marco Tempestini si Dorin Pulpea au beneficiat de sprijinul lui  Alex Bruschetta si James Bardini iar in ce a constat “misiunea” celor din urma puteti afla din material video de mai jos.

O productie Evodesign.ro

Raikkonen si Loeb posibila prezenta la LeMans 24H cu Peugeot

Exista zvonuri conform carora fostul pilot de F1 Kimi Raikkonen si septuplul campion mondial din WRC Sebastien Loeb ar putea face echipa cu Stephane Sarazzin, urmand sa imparta pe parcursul celor 24h de la LeMans volanul noului model Peugeot 90X.

Detalii oficiale despre echipele ce vor fi aliniate, precum si calendarul participarilor celor de la Peugeot in competitiile de anduranta vor fi date publicitatii cu ocazia prezentarii oficiale a echipei Peugeot Sport ce va avea loc pe data de 3 februarie pe faimosul bulevard Champs Elysees din Paris.       

Interviu Olivier Quesnel, Director Citroën Racing

“Citroën Racing este o mare familie”

Care este sentimentul predominant inaintea inceputului noului sezon? Sunteti nerabdator, linistit sau ingrijorat?

Cu siguranta nu predomina linistea! Abia astept, e adevarat, sa fiu in Suedia pentru a raspunde la toate intrebarile care apar in ziua de azi, sa aflu daca am lucrat bine. Am uitat oare ceva? Vom avea o idee vaga la finalul primelor speciale, desi suntem constienti ca Suedia nu este un teren reprezentativ pentru Campionatul Mondial. Trebuie sa ne pastram sangele rece: Citroën Racing este o masinarie care a functionat bine si nu are de ce sa se defecteze de la o zi la alta. Am deplina incredere in munca echipei, dar asteptam cu mare nerabdare timpii partiali dupa speciala cu numarul 1 din Raliul Suediei!

Credeti ca va trebui sa gestionati o rivalitate intre Sébastien Loeb si Sébastien Ogier ?

In Suedia va fi simplu. Ambii nostri piloti pornesc cu zero puncte la bord. Cum a fost cazul si in trecut, Citroën le va pune la dispozitie un material de curse identic. Daca unul obtine timpi mai buni inseamna ca este mai rapid si nu sunt genul sa pun presiune: nu exista deci rivalitate de gestionat pentru moment. Ceea ce vreau sa spun este ca apartinem unei aceleiasi familii. Titlul la Piloti este vai mediatizat si mai valoros, dar pentru noi conteaza foarte mult titlul la Constructori. Ambii nostri piloti sunt inteligenti si intuiesc mizele pentru Citroën.

Citroën Racing Technologies va pune la dispozitia unor piloti privati 3 DS3 WRC. Care este scopul acestui demers ?

In asteptarea noilor constructori din WRC, estimez ca este datoria Citroën sa participe la cresterea atractivitatii campionatului. Din acest motiv ne bucuram de contractele semnate cu Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn. Nu este un obiectiv major pentru Citroën Racing sa inchirieze masini de curse, dar suntem mandri sa-i primim in familie pe acesti piloti.

Activitatile Citroën Racing nu se limiteaza la WRC. 2010 a marcat 2 premiere: DS3 R3 si DS3 Racing. Care este bilantul acestor lansari?

DS3 R3 urmeaza pe o linie lunga de vehicule destinate pilotilor privati. In cateva luni, modelul s-a impus ca referinta in categoria sa. Din punct de vedere comercial, acest lucru se traduce prin numarul de comenzi sensibil superior asteptarilor noastre. Suntem incantati de succesul modelului DS3 R3, pe care l-am integrat in Citroën Racing Trophy organizate in Europa. Acelasi succes inregistram si cu DS3 Racing. Cele 2000 exemplare prevazute au fost toate vandute si cautam solutii pentru cresterea productiei anuale.

Care sunt perspectivele in aceste 2 domenii ?

Conceperea de vehicule de serie sportive este o activitate noua pentru Citroën Racing, dar ofera noi perspective marcii prin explorarea unor noi piete. Increzatori in succesul DS3 Racing, ne gandim deja la declinarea unor versiuni sportive din celelalte modele ale liniei DS. In ceea ce priveste competitiile clienti, suntem foarte interesati de o posibila reglementare “FIA R4”, care ar permite dezvoltarea unor modele tip R3 cu tractiune 4×4. Ar fi un excelent instrument de formare a viitorilor piloti.

In ceea ce priveste descoperirea si pregatirea tinerelor sperante, operatiunile Rallye Jeunes sunt citate deseori ca exemplu. Citroën anunta azi un parteneriat cu Federatia Franceza a Sportului Auto pentru a reinnoi aceasta operatiune. De ce?

Asocierea mi se pare foarte normala. Cu Sébastien Loeb si Sébastien Ogier in campionatul mondial de raliuri, Citroën ii face sa viseze pe tinerii francezi. Prin Rallye Jeunes le vom permite sa isi realizeze visul, propunandu-le sa isi demonstreze abilitatile la volanul unui DS3. Pentru cei inzestrati, filiera este deschisa pentru a ajunge in top.

Intrebari pentru Frédéric Bertrand, manager de clienti/competitii la Citroën Racing

“Citroën Racing Trophy se va tine in 10 tari europene”

Dupa doi ani de succes, Citroën Racing Trophy este pregatit pentru inca un sezon?

Inca de la lansarea sa in 2009, Citroën Racing Trophy a continuat sa atraga concurenti noi, cu peste 70 de participanci anul trecut. Conceptul este foarte apreciat pentru ca permite pilotilor amatori si profesionisti sa concureze intr-o adevarata masina de curse la un pret rezonabil, iar faptul ca pot castiga bonusuri in functie de rezultate este foarte apreciat. In acest an, Citroën Racing Trophy se va tine din nou in zece tari europene cu C2R2 MAX si cu noul DS3 R3 ce a reusit deja sa atraga atentia tuturor la aparitiile sale in 2010.

De fapt, performantele de anul trecut ale DS3 R3 au fost un subiect de discutii major. Cum va fi integrat in Citroën Racing Trophy?

In 2010 DS3 R3 a concurat in mai multe evenimente, fiecare dintre ele avand un specific. Scopul a fost de a teste masina in conditii diferite si de a observa potentialul ei intr-un mediu real. Rezultatele au fost foarte pozitive, DS3 R3 castigand grupa sa in cinci ocazii, si s-a clasat pe podium in clasamentul general al ‘Rallye du Valais’ in conditii extreme. Deci este gata sa concureze in Citroën Racing Trophy si am primit deja cateva cereri. Faptul ca 11 DS3 R3 au luat parte la Raliul Monte Carlo este o dovada a succesului sau.

Tocmai a aparut un website boutique Citroën Racing on line: http://boutique.citroenracing.com Ne puteti spune scopul?

Creand acest website, tinta noastra a fost sa oferim un serviciu pentru clientii nostri, cat si pentru cei ce au nevoie de informatii despre accesorii, imbracaminte sau parti mecanice. Alaturi de posibilitatea de comenzi online, utilizatorii pot accesa stirile Client/Competitie, alaturi de numeroase documente si instructiuni de asamblare cu doar cateva click-uri.

Citroen DS3 WRC in teste la -23 grade

Cei de la Citroen Racing ne-au demonstrat ca atunci cand se apuca de un lucru il fac perfect. Asa se va intampla probabil si in cazul noului model Citroen DS3 WRC care a parcurs mii de km in teste, si care par a nu se mai sfarsi. Astazi ii puteti vedea din nou la lucru pe cei doi “Sebi” testand la -23 de grade Celsius in Suedia, alaturi de armata rosie de la Citroen Racing.  

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor