FIA a confirmat organizarea Raliului Iordaniei

FIA si echipele din Campionatul Mondial de Raliuri au confirmat faptul ca vor participa in Raliul Iordaniei, o noua ruta fiind aleasa pentru camioanele de asistenta care vor transporta masinile catre Marea Moarta. Intreaga logistica a celor de la Ford, Citroen, Michelin si North One Sport va trece acum prin portul Haifa ( Israel ), inainte de plecarea spre Sud-Est catre granita cu Iordania.

Intelegerea a fost semnata in acest weekend si a fost confirmata ieri de catre toate echipele. Vaporul va pleca din Trieste si nu din Venetia cum era prevazut. Intreaga ruta de transport a logisticii a trebuit sa fie reconsiderata din cauza protestelor violente din Siria. Aproximativ 60 de persoane au fost ucise pana in prezent conform organizatiilor de aparare a drepturilor omului.

Managerul Ford – Malcolm Wilson a recunoscut ca este multumit, adaugand : ” Kilometrii pe care masinile le vor parcurge in acest raliu sunt foarte importanti in dezvoltarea acestora. Sa le testam este un lucru, dar sa le vedem participand intr-un nou raliu pe macadam este mai bine pentru noi. Intotdeauna inveti mai multe cand ai numere de concurs lipite pe portierele masinilor.

Presedintele Comisiei WRC a FIA – Jarmo Mahonen a confirmat desfasurarea celei de-a patra runde a Campionatului Mondial de Raliuri printr-un email in care se spunea : ” Fia a monitorizat situatia din Iordania si a fost mereu in contact cu organizatorii. Pozitia FIA in privinta Raliului Iordaniei este ca acesta trebuie sa se desfasoare conform calendarului stabilit. Organizatorii au asigurat FIA ca pot asigura desfasurarea in siguranta a evenimentului.

Raliul Iordaniei incepe miercuri 13 aprilie si se termina sambata 16 aprilie, la fel ca anul trecut, astfel incat intregul eveniment sa se desfasoare conform weekendului din tarile Arabe, adica joi-vineri si nu sambata-duminica.

LISTA DE INSCRIERI

Cum am ajuns sectant

Cand am facut scoala la Titi Aur, am cunoscut un tip super meserias. Student, relaxat, cu multi bani, fara figuri in cap, venise doar ca sa mai invete cate ceva si nu ca sa obtina licenta de pilot. Intr-un fel, exact opusul meu. Intr-un fel, am zis!

Avea un Cayenne tunat, de 999 de cai dar tunat original. Nu mai tin minte ce kit avea, Mansory sau ce, dar arata foarte turbat. L-am intrebat daca nu se gandeste sa participe la coasta. Mi-a zis “Da, n-ar fi o idee rea, poate imi pun roll bar in Audi-ul S3”. Deci alte posibilitati.

L-am mai intalnit prin Bucuresti si dupa ce am inceput sa particip  in CNVC. S-a bucurat cand a auzit ca am prins ceva rezultate dar nu s-a lasat impresionat. L-am ademenit din nou, dar degeaba. Ma simteam ca un sectant care vrea sa converteasca pe cineva. Adica nasol. El era multumit cu masinile de strada pe care le avea si probabil spectrul unei participari in competitii oficiale il stresa.

Am inteles atunci ca exista aceasta categorie. Baieti cu bani, pasionati de viteza, de pilotaj, care cheltuie pe un set de jante mai mult decat m-a costat pe mine tot sezonul 2010, dar totusi nu vor sa participe cu licenta in curse. E oarecum ca si un inginer care e pasionat de pictura si cineva ii vede lucrarile. Si ii spune sa faca o expozitie, sa incerce sa le faca cunoscute sau sa le vanda pentru ca sunt foarte bune. Dar inginerul nu vrea sa auda de asta. Ceva il nelinisteste la gandul sa-si oficializeze pasiunea.

Eu in continuare raman la parerea mea ca multi dintre cei cu BMW-uri, cu Honde, cu Impreze tunate ar trebui convinsi sa-si mute terenul de joaca pe probele de coasta, rally sprint sau raliu. Pentru ca isi permit si mai ales pentru ca multi dintre ei sunt mai talentati decat multi dintre noi, astia care concuram cu licenta. Eu accept acest lucru si ei se umfla in pene. Ramane doar ca si ei sa accepte ca nu fac bine ca merg cu 250km/h pe drumuri publice.

Marele premiu al Malaeziei 2011 – PIRELLI se va confrunta cu cele mai dificile conditii de pana acum

CUM STAU LUCRURILE:

După debutul cu succes din Australia, marcat de numeroase depăşiri pe circuit şi posibilităţi multiple în ceea ce priveşte strategia în cursă, Pirelli se pregăteşte pentru Marele Premiu al Malaeziei, o provocare complet diferită. Temperatura pe circuitul de la Sepang este una dintre cele mai ridicate din calendarul competiţional şi, cu siguranţă, aici se întâlneşte şi cel mai ridicat grad de umiditate. Temperaturile în regiune ajung la 35 grade Celsius, cu o umiditate de 80%. Datorită suprafeţei abrazive, a zonelor lungi de frânare, a liniilor drepte şi a unei varietăţi mari de viraje, circuitul este foarte solicitant pentru pneuri.

La fel ca în cazul Marelui Premiu al Australiei, Pirelli a nominalizat pentru cursa din Malaezia pneurile hard ca prima opţiune, iar pe cele soft ca alternativă. Ţinând cont de umiditatea omniprezentă în Malaezia, este aproape imposibil să nu plouă pe parcursul acestui sfârşit de săptămână. În 2009, cursa a fost oprită, dupa 31 de tururi, din cauza ploii torenţiale, iar anul trecut, mai mulţi piloţi au fost surprinşi de o aversă chiar în timpul calificărilor. În aceste condiţii, sunt şanse foarte mari ca pneurile intermediare şi cele de ploaie să fie folosite, în premiera, pe circuitul de la Sepang.

În timpul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri, Pirelli va furniza două seturi de anvelope suplimentare pentru fiecare echipă. Noua anvelopă este una experimentală, de compoziţie dură, care ar putea fi folosită în etapele viitoare. Pirelli îşi respectă astfel filozofia de a combina spectacolul de pe circuit cu tehnologia de ultimă oră. Alocarea pneurilor pentru restul sfârşitului de săptămână, începând de sâmbătă mai exact, nu este afectată în niciun fel de acest lucru.

CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: Am fost pur şi simplu încântaţi de debutul nostru în Australia, dar suntem conştienţi că în Malaezia ne aşteaptă o nouă provocare, cu temperaturi şi mai mari şi cu un circuit mai abraziv. Am spus mereu că în Australia vom vedea două – trei opriri la boxe, dar cred ca în Malaezia sunt şanse mari să vedem trei sau chiar patru. La Sepang, toată lumea spune că nu se pune niciodată problema dacă plouă, pentru ca sigur va ploua, deci comportamentul anvelopelor noastre de ploaie va fi crucial în acest sfârşit de săptamână. Aştept cu nerăbdare să văd cum se comportă aceste pneuri pe circuit în regim de cursă. Chiar dacă a început sezonul, noi nu am oprit dezvoltarea pneurilor Pirelli şi tocmai de aceea fiecare echipă va avea la dispoziţie două seturi suplimentare de anvelope pentru sesiunea de antrenamente libere de vineri. Ţinând cont că testele sunt interzise în timpul sezonului, aceasta este o oportunitate interesantă de a aduna date noi despre anvelopele pe care le dezvoltăm. În plus, echipele sunt la curent cu tot ceea ce le putem oferi pentru etapele viitoare.

CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:

Jenson Button (McLaren): Pneurile din Malaezia vor fi aceleaşi cu cele folosite în Australia. Diferenţa este că la Sepang va fi mult mai cald, temperatura asfaltului va fi mult mai ridicată, undeva la 45 grade Celsius, iar suprafaţa circuitului este mult mai abrazivă în comparaţie cu Albert Park. La Sepang ai nevoie de multă stabilitate, la viteze mari, din partea pneurilor. Toţi aceşti factori vor face situaţia mult mai dificilă. Cred că pneurile vor avea aici o uzură mai mare, deci vom vedea mai multe opriri la boxe. Este un circuit foarte abraziv, deci vor avea de suferit atât pneurile faţă cât şi pneurile spate. Totuşi, circuitul de la Sepang nu este cel mai solicitant din punctul de vedere al uzurii generale a anvelopelor.

DATE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

* Circuitul de la Sepang, amplasat la sud de Kuala Lumpur, capitala Malaeziei, a găzduit prima cursă de Formula 1 în 1999 şi de atunci nu a lipsit din calendarul competiţional.

* Sunt opt viraje de dreapta şi cinci viraje de stânga. Lungimea totală a circuitului este de 5,543 km. În total se vor parcurge 56 de tururi, iar distanţa totală este de 310,408 km.

* Michael Schumacher deţine recordul pentru cele mai multe victorii in Marele Premiu al Malaeziei, cu trei reuşite. Germanul deţine şi recordul de starturi din pole position, fiind de cinci ori cel mai rapid în calificările pentru această cursă.

* Cel mai mare număr de opriri la boxe din istoria Marelui Premiu al Malaeziei a fost înregistrat in 2004. În total au fost atunci 56 de opriri, adică o medie de 2,8 opriri pentru fiecare pilot. În 2009 au fost 50 de opriri în cele 30 de tururi parcurse până când cursa a fost oprită din cauza ploii.

ANVELOPELE DISPONIBILE PÂNĂ ACUM:

  Super Soft Soft Medium Hard
Australia   A doua optiune    Prima optiune
Malaezia   A doua optiune   Prima optiune

PIRELLI ÎN MALAEZIA:

*   Compania Pirelli este prezentă în Malaezia de peste 30 de ani, prin uzina din Singapore.

*   Pirelli a câştigat mai multe raliuri, alături de echipa Motor Image Racing Team, în Campionatul de Raliuri Asia Pacific iî perioada 2007-2009.

 

Teste la final, sa inceapa Hora!

Echipajul de raliuri Edwin Keleti /Victor Ponta se pregateste de start in editia 2011 a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” . La finalul lunii martie Edwin Keleti si Victor Ponta au avut prima sesiune de teste cu noua lor masina Mitsubishi Lancer EVO X. In testele care au avut loc in judetul Sibiu cei doi sportivi si-au propus sa decopere masina pe care vor concura in acest an si, evident, sa faca ultimele setari pentru prima etapa de la Brasov.

Edwin Keleti: Timp de doua zile am facut teste la Paltinis  cu asistenta din partea echipei Colina Motors si a unui inginer de la HKS. Am parcurs 120 de kilometri cu masina de concurs si am reusit se ne “imprietenim” intr-o oarecare masura cu ea. M-a surprins vivacitatea trenului de rulare spate si usurinta cu  care se inscrie in viraje aceasta masina. Sunt foarte incintat si de eficienta amortizoarelor BOS de ultima generatie.  In ceea ce priveste motorul, pot sa  spun ca el este extrem de liniar si nu am sentimentul de forta bruta. In schimb aceasta situatie are un rol hotaritor in privinta eficientei ansamblului, ceea ce este, in definitiv, important in conditii de concurs. Tot la Paltinis am reusit sa trecem in revista mai multe combinatii ale pneurilor de competitie Pirelli si avem o idee mai buna despre cum le vom folosi pe parcursul anului. Evident, suntem incintati de performantele acestor pneuri care si-au dovedit eficienta in toate situatiile pe care le-am intilnit pe parcursul testelor. Ii multumesc lui Sorin Itu pentru felul in care a organizat aceasta sesiune de teste si echipei Colina Motors pentru modul profesionist cu care au tratat fiecare aspect pus la punct cu aceasta ocazie.


Referitor la cursa de la Brasov, Edwin Keleti abordeaza confruntarea din perspectiva unui nou inceput: Noi suntem practic in fata unui nou inceput. Suntem exact in partea opusa din punct de vedere a materialului de concurs, daca ne gindim la masinile pe care le-am pilotat in anii anteriori. Prin urmare, trebuie sa ne acordam timp, sa facem kilometri de probe speciale pina cind vom putea vorbi de o deplina legatura cu aceasta masina. Daca tinem cont  de concurenta foarte puternica si de pilotii din Campionat care au o experienta mult mai consistenta pe masini similare, noi am fi foarte multumiti cu o clasare undeva intre pozitiile 6 si 8 la finalul Raliului Brasovului.E practic o cursa de acomodare cu aceasta noua masina. Le multumesc partenerilor nostri care continua sa fie alaturi de noi si in acest an: Jack Daniel’s, Pirelli Romania si Colgate-Palmolive (Romania) prin Mennen Speed Stick.

Campionii grupei A din sezoanele 2009 si 2010, Edwin Keleti si Victor Ponta trec in acest an in rindul echipajelor de raliuri care folosesc o masina cu transmisie integrala. Ei vor concura cu un Mitsubishi Lancer EVO X preparat in configuratie N4 de Colina Motors. Prima lor aparitie in concurs cu aceasta  masina va avea loc la sfirsitul acestei saptamini in Tess Rally, etapa inaugurala a sezonului 2011 a Campionatului National de Raliuri “Dunlop”.

Sorina Sandu punctează în Spania, la prima ei etapă de campionat mondial de enduro

Sorina Sandu, primul sportiv român care ia startul în Campionatul Mondial de Enduro, a adunat 21 de puncte la etapa inaugurală a competiţiei, desfăşurată pe 2 şi 3 aprilie în Spania, la Ponts, nu departe de Barcelona, clasându-se pe locul zece dintre cele unsprezece concurente. “A fost cea mai dificilă cursă din viaţa mea, a fost chiar mai greu decât la Red Bull Romaniacs, am avut emoţii foarte mari şi sunt extrem de mulţumită că am încheiat prima mea etapă de mondial cu bine”, spune Sorina Sandu, care nu s-a aflat în nici un moment al cursei la mai mult de cincisprezece minute de câştigătoare, campioana mondială en-titre, franţuzoaica Ludivine Puy.

In caz contrar, tânăra din Petroşani ar fi fost descalificată, în conformitate cu regulamentul Campionatului Mondial, o competiţie la care timpii piloţilor sunt foarte strânşi. De exemplu, antrenorul Sorinei, francezul Benoit Fortunato, care a terminat cursa pe locul patru la clasa Juniori a sosit la primul punct de control orar de pe traseu cu doar trei minute mai devreme ca Sorina!

Am făcut câteva greşeli de pilotaj şi am căzut pe probele speciale, în special din cauza emoţiilor, pentru că am tras foarte tare de gaz. Cel mai dificil moment al competiţiei a fost în Super Speciala de vineri seara, care conta pentru calificări, am fost prima fată care a intrat pe traseu! Ştiu mult mai bine ce am de făcut la următoarea etapă, unde sper să îmi îmbunătăţesc rezultatele”, a mai declarat Sorina Sandu. La această oră, sportiva se află deja pe drum spre Portugalia, unde în acest week-end, la Vale de Cambra, se va desfăşura etapa cu numărul doi a Campionatului Mondial de Enduro.

Marc Sandu

credit foto2: enduro-abc.com

Lansare Jack Daniel’s Rally Team 2011 – al treilea an în Campionatul Naţional de Raliuri

Pentru al treilea an în Campionatul Naţional de Raliuri al României, Jack Daniel’s şi programul său de responsabilitate socială „Condu responsabil: nu bea la volan!” aduce în faţa iubitorilor de raliuri o echipă deja consacrată – „Jack Daniel’s Rally Team” – formată din cei mai buni piloţi din CNR.

Pe 2 aprilie, la Bucureşti, a avut loc lansarea oficială a echipei Jack Daniel’s Rally Team. Gergo Szabo, Edwin Keleti, Victor Ponta, Titi Aur, Karoly Borbely, Cătălin Berari, Mihai Sandu şi team managerul Mihai Leu, alături de Fady Zaidan (Brown Forman – Jack Daniel’s) au susţinut o conferinţa de presă, într-un cadru relaxat şi prietenos, conferinţă  urmată de un concert al trupei britanice The Tarantinos.

Gergo Szabo: “Din poziţia de campion al României în ultimii doi ani nu pot să spun decât că mă voi lupta pentru al treilea titlu. Va fi un sezon greu cu siguranţă. Dacă la prima etapă voi avea un navigator nou, pe Lorand Ferenczy, dupa Braşov voi fi alături de cel cu care am devenit campion în 2009 – Zoltan Kohler. Mă simt în România ca acasă – atât datorită campionatului, cât şi colegilor mei din Jack Daniels Rally Team şi tuturor prietenilor şi fanilor pe care îi am aici.  Vă aştept pe probe şi nu uitaţi – conduceţi responsabil şi nu  beţi la volan!

 

Edwin Keleti şi Victor Ponta: “Suntem foarte onoraţi să ne aflăm, şi în acest sezon din JDRT, într-o companie foarte selectă. Pentru noi va fi un sezon de acomodare cu un nou tip de maşină, aşa că nu va fi uşor, dar suntem extrem de fericiţi că am ajuns în fine la acest nivel unde ne vom duela cu numele grele ale campionatului. Sperăm ca mesajul nostru de responsabilitate să aibă un impact şi mai mare decât anul trecut, astfel încât să ne aducem contribuţia la sporirea siguranţei pe drumurile publice! Va fi un sezon lung şi, sperăm, frumos, în care ne dorim mult ca fanii să vină în număr cât mai mare la raliuri pentru a gusta sau a descoperi acest sport minunat.

Titi Aur : “Sunt pentru al doilea an cu Karoly şi după rezultatele de anul trecut pot spune că deja ne-am acomodat şi aşteptăm un an cu rezultate şi mai bune.”

Karoly Borbely: Mă bucur că suntem din nou membri ai echipei Jack Daniel’s Rally Team şi că acest program continuă. Sloganul pe care îl ştie deja toată lumea ne va însoţi şi în acest sezon. După un prim an în care relaţia pilot – copilot s-a consolidat, ne asteptăm la un an mai bun.”

Cătălin Berari şi Mihai Sandu: “Începem al treilea sezon cu Jack Daniel’s şi putem vorbi deja despre tradiţie. Avem o echipă extraordinară, rezultate foarte bune şi un program-umbrelă de care suntem foarte mândri. Oamenii ne aşteaptă pe probe şi promitem că şi în acest an vom fi la înălţime.”

 

Mihai Leu, Team Manager: “Pentru al doilea an sunt Team Managerul echipei Jack Daniel’s Rally Team. După un an competiţional foarte bun în 2010, ne aşteaptă un 2011 cu multe provocări. Pentru toţi iubitorii de raliuri, dar şi pentru toţi cei care se află în trafic, noi spunem: “Condu responsabil: nu bea la volan!”

Fady Zaidan, Country Manager Brown Forman: Mă bucur că pentru al treilea an suntem implicaţi în motor sportul din România cu un program de responsabilitate socială foarte important pentru noi. Cu mii de spectatori şi fani, milioane de telespectatori şi cititori ai presei sportive, raliurile devin de la an la an un sport tot mai iubit şi mai popular. Motoare, adrenalină, maşini tari, masculinitate, putere – toate acestea combinate cu un brand a cărui tradiţie şi popularitate îl situează în topurile de peste tot din lume au dus la  un program de care suntem foarte mândri. Sunt convins că şi în acest an Jack Daniel’s Rally Team va avea rezultate foarte frumoase şi le mulţumesc membrilor echipei pentru implicarea în acest proiect.

In 2010 JDRT a câştigat atât titlul la echipe, cât şi titlul la grupa A prin Edwin Keleti şi Victor Ponta şi titlul de campion absolut cu Gergo Szabo. Cătălin Berari şi Mihai Sandu au fost vice campioni la grupa K, în timp ce Titi Aur şi Karoly Borbely s-au clasat pe locul 5 în clasamentul general.

Jack Daniel’s Rally Team aduce în 2011 mesajul său de responsabilitate cu următoarele echipaje: Gergo Szabo şi Zoltan Kohler pe Mitsubishi Lancer EVO 9 şi Edwin Keleti şi Victor Ponta pe Mitsubishi Lancer Evo 10 la clasa 3, Cătălin Berari, copilot Mihai Sandu, pe Mitsubishi Lancer Evo 10 la clasa 19 şi Titi Aur si Karoly Borbely, tot pe Mitsubishi Lancer EVO 9 la clasa 3. Lor li se adaugă echipajul de la Dacia Logan, format din Bogdan Năstase şi Alexandru Popidan.

Foto : Catalin Oprea | Pov.ro

[nggallery id=144]

MINI la prima victorie

Modelul Mini John Cooper Works S2000 a inregistrat prima victorie in acest weekend, dupa ce Andrea Navarra s-a impus la limita in Rally dell ` Adriatico din Italia. Navarra s-a duelat de-a lungul intregii etape din cadrul Campionatului National de Macadam din Italia cu pilotul Skoda UK – Andreas Mikkelsen, care a pilotat de aceasta data un model Fabia S-2000 inscris de Skoda Italia.

Navarra s-a impus cu un avans de doar 12,6 secunde in fata lui Mikkelsen, pe locul trei clasandu-se Andrea Aghini pe un Peuogeot 207 S2000. Masina pilotata de Navarra este aceasi pe care Andrea Perego a utilizat-o cu o saptamana mai devreme in Rally Il Ciocco.

 

 

 

Clasament final Rally dell Adriatico :

1. Andrea Navarra/Simona Fedeli (Mini John Cooper Works S2000 RRC) 1:06.54,3
2. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (Skoda Fabia S2000) +12,6
3. Andrea Aghini/Massimiliano Cerrai (Peugeot 207 S2000) +20,9
4. Daniele Batistini/Francesco Pinelli (Peugeot 207 S2000) +1.23,8
5. Giuseppe Dettori/Carlo Pisano (Ford Fiesta S2000) +1.24,6
6. Alfredo De Dominicis/Massimo Daddoveri (Peugeot 207 S2000) +1.26,0
7. Luigi Ricci/Christine Pfister (Subaru Impreza WRX STI) +1.30,8
8. Loris Baldacci/Alessandro Biordi (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.51,7
9. Daniele Ceccoli/Marco Mirabella (Subaru Impreza WRX STI N14) +2.35,6
10. Edoardo Bresolin/Enrico Gastaldello (Peugeot 207 S2000) +3.29,9

 

 

Ziua Zero

Cand esti copil, tot ce iti doresti este sa ajungi cat mai repede om mare. Sa faci ce fac oamenii mari.  Nu prea stii ce fac ei dar ti se pare ca e super misto. Si oamenii mari ti se par foarte cool. Ei nu plang, nu le e frica, pot sa rezolve situatii si habar nu ai cum o fac si stiu o gramada de lucruri interesante. Iar cel mai important, oamenii mari au voie sa faca ce vor, cand vor.

Cand esti lasat sa stai cu ei esti foarte fericit. Si incerci sa te comporti ca ei. Esti foarte, foarte atent la ce vorbesc si la cum se comporta. Iar cand ti se adreseaza ca si cum ai fi chiar tu om mare, te simti extraordinar.

Pana la urma tot ajungi sa te faci mare. Si multi dintre cei care am ajuns oameni mari, uitam cat de mult ne-am dorit sa ajungem aici si nu mai savuram mai nimic. Totul ni se pare o obligatie, o responsabilitate. Si astea nu sunt misto.

Oamenii sunt fericiti cand fac lucruri pe care copii le invidiaza la oamenii mari dar cei mai multi dintre ceilalti oameni mari le considera puerile. Sa alerge, sa cante, sa se dea cu masinile, sa danseze, sa povesteasca toata noaptea, sa se prosteasca, sa se uite la filme,  sa se plimbe de mana cu cineva pe care iubesc, sa manance ciocolata inainte de masa etc.

Daca iti aduci aminte, atunci cand erai mic, te uitai la televizor si ii vedeai pe Schumacher, pe Senna, pe Carlos Sainz si iti ziceai: ”Eu niciodata nu o sa ajung sa fac asa ceva”. Si cand mergeai la primul raliu, de mana cu taica-tau sau cu unchiul cel cool, iti spuneai acelasi lucru. Il vedeai pe Titi Aur si ti se parea ca ce face e fenomenal. Si intr-adevar, era fenomenal si credeai ca nu ai cum sa ajungi sa faci acelasi lucru pentru ca este, practic, imposibil.

Si intr-o zi Titi Aur e primul la start, si tu al treizecilea. La o cursa adevarata. Si daca esti pe faza iti aduci aminte cat de imposibil ti se parea sa ajungi langa el. Iar acum nu te despart decat cateva secunde de ceea ce face el.  E adevarat ca acele secunde fac toata diferenta… dar totusi.

La fel, urci pe podiumul pe care urca si Giri, Puiu Rusu si Gugu Graef, la capatul aceleasi curse. In regrupare te asteapta Eugen Ionescu Cristea sa-ti povesteasca despre cum a concurat el pe probele speciale din afara tarii. Iar in Parcul de Service te opreste Marin Dumitrescu sa te intrebe daca nu stii o fata frumoasa pentru nepotul lui.

E ziua ta magica. Cea in care esti copilul care a visat ca poate, cine stie, odata va face nebunia asta. Si cea pe care o vei povesti copiilor tai cand acestia o sa te intrebe “Si tu povesteai cu Eugen Ionescu Cristea si ai concurat cu Titi Aur?”.  Ei sunt Senna si Schumacher din tara noastra si privilegiul sa fi fost pe aceeasi proba cu ei va fi o amintire pe care nu vrei sa o uiti.

Acum, opreste-te un minut si gandeste la asta: cam cat valoreaza pentru tine ca vei putea sa-ti incepi povestea si sa le raspunzi copiilor tai “Da, am fost si eu cu ei!”?

KOE drift si XDC isi dau mana din 2012 in Intercontinental Drift Series

Cele doua campionate de drift King of Europe Drift Series si Xtreme Drift Circuit vor da nastere in 2012 competitiei internationale de drift Intercontinental Drift Series.

XDC se desfasoara in acest moment pe continentul american si este alcatuit din opt etape ce au loc in Statele Unite si Canada fiind un campionat relativ nou aflat in 2011 la cel de-al doilea sezon.  

KOE Drift isi are inceputurile in anul 2004 devenind treptat un punct de referinta pentru campionatele de drift din Europa. Calendarul KOE Drift din 2011 cuprinde tot 8 etape ce vor avea loc in Europa, Romania regasindu-se si ea pe lista tarilor organizatoare.   

GTT Racing in frunte cu Gabriel Onofrei se vor asigura in acest an ca etapa ce va avea loc in Romania si va conta in campionatul de drift KOE, va fi la inaltime, in premiera aceasta etapa urmand sa se desfasoare la Constanta. 

 

GM Coreea prezintă prototipul Chevrolet Mi-ray roadster

Sărbătoreşte, în cadrul celei mai noi pieţe, moştenirea de design a mărcii

Seoul – GM Coreea prezintă prototipul Chevrolet Mi-ray, în cadrul Salonului auto 2011  de la Seoul. Modelul roaster sărbătoreşte în cadrul celei mai noi pieţe cei 100 de ani de moştenire a designului splendidelor autovehicule ale mărcii Chevrolet.

Conform declaraţiei lui Mike Arcamone, preşedinte şi director executiv al GM Coreea, „‘Mi-ray’ înseamnă „viitor” în limba coreeană. GM produce autovehicule Chevrolet în Coreea, prototipul Mi-ray oferind explorarea posibilităţilor viitoare ale mărcii. Acesta sporeşte conexiunea dintre autovehicul şi conducător, creând o abordare nouă a autovehiculelor viitorului.

Prototipul Mi-ray a fost creat în cadrul atelierului de design avansat al GM din Seoul. Îmbinând tehnologia de vârf a sistemului de propulsie hibrid cu designul avansat, acesta creează un echilibru între accentele designului emblematic al mărcii Chevrolet şi viziunea unui design al viitorului, cu ocazia sărbătoririi centenarului Chevrolet, în anul 2011.

Exteriorul clasic

Prototipul Mi-ray plăteşte tributul moştenirii autovehiculelor sportive Chevrolet. Este mic şi deschis, precum modelul Monza SS din 1963, uşor şi hotărât precum modelul Corvair Super Spyder, din 1962. Fuzelajul său expresiv şi aerodinamic este o moştenire a avioanelor de luptă moderne.

Partea laterală a caroseriei, cu formă de săgeată, fabricată din fibră de carbon şi CFRP (material plastic armat cu fibră de carbon), este segmentată printr-o linie frântă, cu lumină ambientală dedesubt. Acest accent creează o linie impetuoasă de lumină atunci când autovehiculul este în mişcare, conferind o strălucire caldă caroseriei sculpturale. Portierele fluture, în stilul maşinilor de cursă de la Le Mans, se deschid spre exterior, în sus, asigurând un acces spectaculos în interior.

Partea frontală puternică oferă o reinterpretare a feţei modelelor Chevrolet. Grila radiatorului dublă a prototipului Mi-ray este flancată de faruri cu tehnologia LED, cu noua semnătură a lămpilor de rulare pe timp de zi. Aripile faţă şi spate evocă modelele Chevrolet Corvette din trecut, fiind expresia spiritului de autovehicul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibră de carbon asigură controlul deportanţei şi al fluxului de aer la nivelul colţurilor.

Flapsurile retractibile distinctive conferă un control suplimentar al fluxului de aer, asigurând accesul la priza de încărcare, pe o latură, şi orificiul de alimentare carburant, pe cealaltă latură. Priza de încărcare este prevăzută cu un indicator exterior pentru nivelul de încărcare a bateriei. Fiecare aripă spate este prevăzută cu un spaţiu individual pentru depozitarea obiectelor de dimensiuni mici. Luminile spate, sub partea din spate a autovehiculului, cu formă de „coada de raţă”, conferă o nouă interpretare a identităţii prin elemente duble a modelelor Chevrolet.

Modelul Mi-ray este dotat cu jante faţă de 20 inch, din material compozit aluminu-fibre de carbon şi jante spate de 21 inch. Tema puternică a turbinei evocă mişcarea, chiar şi atunci când prototipul Mi-ray staţionează.

Vederea de sus, cu formă conică foarte accentuată, sporeşte imaginea hotărâtă a prototipului Mi-ray. Văzută de sus, cabina are o formă unică de diamant.

Interiorul sportiv

Interiorul prototipului Mi-ray reia moştenirea autovehiculelor de curse ale mărcii Chevrolet. La fel ca şi exteriorul modelului, se inspiră de la avioanele de luptă. Interiorul prototipului Mi-ray conţine un amestec de aluminiu şlefuit, piele naturală, material textil de culoare albă şi suprafeţe cu aspect de metal lichid, pentru un efect general care să îmbine rapiditatea cu aspectul sculptural.

Interiorul este înconjurat de o carcasă din fibră de carbon, care îi conferă greutate redusă şi în acelaşi timp o structură rigidă. Cabina sa dublă înconjoară conducătorul şi pasagerul cu linii cursive şi în acelaşi timp uşor tensionate. Cabina se concentrează asupra conducătorului, inspirându-se de la autovehiculul sportiv emblematic al mărcii Chevrolet, dar în acelaşi timp şi pasagerul este implicat total în experienţa conducerii.

Scaunele asimetrice, cu linii cursive ce pornesc de la portiere, formează un interior asimetric ce îi conferă conducătorului senzaţia conexiunii totale cu autovehiculul. Lumina ambientală, care porneşte de la partea superioară a panoului de instrumente şi se revarsă în zona spătarelor scaunelor, adaugă o senzaţie de lux. Pernele scaunelor şi tetierele sunt conectate prin intermediul carcasei uşoare din fibră de carbon, fiind montate pe o singură bară din aluminiu. Zona tetierelor urmează forma exterioară, având integrat un sistem de aer cald pentru zona gâtului (air scarf) pentru modele decapotabile.

Designerii au abordat într-un mod unic afişarea informaţiilor, utilizând retroproiectarea pentru panoul de instrumente. Informaţiile din faţa conducătorului au fost grupate în trei zone. În poziţia cea mai apropiată, frontală, sunt afişate performanţele autovehiculului. Acestea sunt flancate, în partea stângă, de informaţiile referitoare la autonomie şi în partea dreaptă de cifrele legate de navigaţie şi kilometraj. Acest aranjament elimină încărcarea inutilă a câmpului vizual, permiţându-i conducătorului să se concentreze asupra senzaţiilor conducerii.

Ecranul tactil central se extinde în jos, cu linii cursive, spre un suport din aluminiu care evocă botul unui avion de luptă, cu trenul de aterizare coborât. Suprafaţa exterioară coboară cu linii impetuoase spre interior, pentru a ajunge la consola consolidată, făcând conexiunea între partea frontală şi spatele autovehiculului.

Butonul de pornire, amplasat central, este de asemenea inspirat de un avion cu reacţie. La apăsarea sa, tabloul de bord retractibil, montat pe coloana de direcţie, se ridică precum capacul cabinei unui avion de luptă şi „Proiecţia interactivă” apare pe suprafaţa albă.

Camerele video pentru vedere în spate, retractibile, care înlocuiesc oglinzile retrovizoare tradiţionale, se extind prin acţionare electrică de la geamurile laterale. În cazul conducerii în zone urbane, camera îndreptată în faţă funcţionează în conexiune cu sistemul GPS, pentru a suprapune informaţiile sistemului de navigaţie cu imaginile video în timp real.

Sistem de propulsie eficient din punct de vedere al consumului de carburant, de înaltă performanţă

Prototipul Mi-ray este dotat cu un sistem de propulsie „pe jumătate electric”, amplasat în cea mai mare parte în spaţiul din spatele şi de sub conducător, fapt care maximizează performanţele şi eficienţa din punct de vedere al consumului de carburant.

Multe dintre componentele sistemului de propulsie al prototipului Mi-ray sunt constituie o urmare logică a portofoliului tehnologic al GM”, a afirmat Uwe Grebe, director executiv al Diviziei GM pentru motoare şi sisteme de transmisie. „Prototipul demonstrează potenţialul de reconfigurare, reevaluare şi extindere al tehnologiilor actuale pentru sistemele de propulsie.

Modelul Mi-ray este propulsat de două motoare electrice montate în faţă, de 15-kW, pentru o accelerare rapidă şi lipsa emisiilor de gaze de eşapament, pentru conducerea în zone urbane. Motoarele sunt alimentate de o baterie ion-litiu de 1,6 kWh, încărcată cu ajutorul energiei de frânare regenerativă. Modelul Mi-ray poate comuta între tracţiunea pe roţile din faţă şi cea pe roţile din spate.

Pentru o conducere performantă, motorul modelului Mi-ray de 1,5 litri, cu patru cilindri şi supraalimentare se asociază cu motoarele electrice, asigurând un control rapid al cuplului pentru roţile din stânga şi cele din dreapta, conform cerinţei. Motorul de înaltă tehnologie, montat în spatele cabinei, acţionează roţile din spate, integrând fără discontinuităţi tehnologia propulsiei electrice, definind un nou standard în cadrul segmentului modelelor roadster compacte.

Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu (DCT) asigură reducerea dimensiunilor trenului de rulare, prin eliminarea convertizorului de cuplu. Cuplarea treptelor de viteză este rapidă şi fermă. Schema treptelor de viteză a fost pusă la punct pentru a îmbunătăţi viteza maximă în modul performanţă. Un sistem start-stop funcţionează în conexiune cu sistemul de transmisie DCT.

Conceptul de propulsie se potriveşte perfect cu restul autovehiculului, asigurând performanţe mari pentru dimensiuni reduse, atât la rulare cât şi în ceea ce priveşte mediul”, a afirmat Arcamone.  „Îmbinând tehnologia sistemului de propulsie GM cu designul vizionar,  prototipul Mi-ray prefigurează viitoarele autovehicule Chevrolet pe plan mondial – expresive, tinereşti şi antrenante.”

Totul despre WRC,IRC, CRR , CNVC , F1 si restul sporturilor cu motor